Binnenshuis gaat het gewoon een stuk sneller.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toch vind ik het verwarrend hoe besmettelijk het virus nou echt is.
Je hoort verhalen van mensen die in ziekenhuizen werken, elke dag met ov, amper mondkapjes op en nergens last van tot verhalen van mensen die praktisch opgesloten zitten en het krijgen.
Het is irritant dat we nu al 4 maanden ermee te maken hebben en er mog steeds zoveel tegenstrijdigheden zijn over hoe besmettelijk is en hoe het over gedragen wordt.
Mensen raken niet of nauwelijks besmet in de super. Schijnt voornamelijk ziekenhuizen / verpleeghuizen / binnenshuis te zijn. "Heb ik ergens opgevangen" heb dus geen bron voor je.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zodra er voldoende mondkapjes geleverd kunnen gaan worden vanuit Azië denk ik wel dat het strenge advies zal komen om deze buitenshuis te gaan dragen of tenminste op bepaalde plekken als supermarkten bijvoorbeeld.
Er is helemaal niet veel onduidelijkheid over. Besmetting gaat via aerosolen en oppervlakken. Sommige mensen hebben een zwakkere afweer en worden flink ziek tot aan IC-bezoek aan toe en andere mensen (lees: jongeren) komen er met een mild kuchje vanaf. Asymptomatische verspreiding speelt geen grote rol en vandaar dat de basisscholen weer deels opengaan. Het is meer jouw angst hiervoor wat jouw beeld over de ziekte en het virus vertroebeld.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je hoort verhalen van mensen die in ziekenhuizen werken, elke dag met ov, amper mondkapjes op en nergens last van tot verhalen van mensen die praktisch opgesloten zitten en het krijgen.
Het is irritant dat we nu al 4 maanden ermee te maken hebben en er mog steeds zoveel tegenstrijdigheden zijn over hoe besmettelijk is en hoe het over gedragen wordt.
Laat daar geen misverstand over bestaan: het is zeer besmettelijk en de schatting is dat >95% bevolking het krijgt mits in contact staand... waar je ws op doelt hoeveel mensen er in welke mate dan gevolgen ondervinden.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan ik beter aan jou vragen.quote:
Dacht dat ze het hadden over groepsimmuniteit vanaf een procentje of 60.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:52 schreef Vallon het volgende:
Laat daar geen misverstand over bestaan: het is zeer besmettelijk en de schatting is dat >95% bevolking het krijgt mits in contact staand... waar je ws op doelt hoeveel mensen er in welke mate dan gevolgen ondervinden.
Voor zover ik weet kan je Zweden nog wel in. Met de auto via Denemarken wordt daarentegen lastig omdat die nog wel dicht zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Erg verleidelijk om nu naar een vakantie in Zweden te kijken als de situatie daar niet extreem veranderd de komende maand/twee maanden. Volgens mij is het grootste probleem dat je daar nu twee weken in quarantine moet als je aan komt. Of is dat alleen in de NL, omdat Schiphol nu een risico vliegveld is? Plus dat je een gezondheidsverklaring nodig hebt nu volgens mij.
ik dacht ook van niet, zag nog die Sander S berichten vanuit Zweden afgelopen weekend dus blijkbaar kan dat nog gewoonquote:Op woensdag 22 april 2020 11:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan je Zweden nog wel in. Met de auto via Denemarken wordt daarentegen lastig omdat die nog wel dicht zijn.
Volgens mij doet Zweden niet aan quarantaines?
Hoe werkt dit dan? Denk je?quote:Op woensdag 22 april 2020 11:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet met bezetting te maken? Dus mensen die niet kunnen werken want risicogroep en/of andere thuisblijvers / zieken / mogelijk zieken?
Nee, door het half open te doen wordt de werkdruk juist hoger voor de leraren. klassen moeten opgesplitst worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heeft dat ook niet met bezetting te maken? Dus mensen die niet kunnen werken want risicogroep en/of andere thuisblijvers / zieken / mogelijk zieken?
Heeft die geen verblijfsvergunning daar?quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht ook van niet, zag nog die Sander S berichten vanuit Zweden afgelopen weekend dus blijkbaar kan dat nog gewoon
Ja, dus wat zeg je nu, het schort aan rationeel denkvermogen ergens?quote:Op woensdag 22 april 2020 11:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, door het half open te doen wordt de werkdruk juist hoger voor de leraren. klassen moeten opgesplitst worden.
Ik vind zelf de combinatie van kinderen die weer mogen sporten met hun sporten en scholen die half open gaan toch een beetje vreemde combinatie. Juist door het sporten weer te herintroduceren vergroot je de persoonlijke contacten van alle kinderen juist, want dat zijn ook kinderen van andere scholen. Het had mij dan ook logischer geleken als de scholen gewoon volledig open werden gegooid en het sporten nog even niet (sporten kan tenslotte ook op school)
Hoe verneuk je een generatie.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kap daar gewoon mee zou ik zeggen, maar okay. Voed de angst nog meer.
dat weet ik niet, hij heeft wel een Zweeds neukertjequote:Op woensdag 22 april 2020 11:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heeft die geen verblijfsvergunning daar?
Nee, denk ik niet. Ging de hele discussie ook niet over, dat is nu juist mijn punt. Het ging niet om de EU of steun aan andere landen, het ging om de horeca.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Jij denkt dat de kous nu af is wat betreft steun naar andere EU-landen?
We zijn er nog lang niet, en ze gaan allemaal weer aan de bel trekken.
Ja, ik vind het ook merkwaardig. Een reden die ik kan bedenken is dat dit een experiment is en de impact minder groot is als het experiment negatief uitpakt.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, door het half open te doen wordt de werkdruk juist hoger voor de leraren. klassen moeten opgesplitst worden.
Ik vind zelf de combinatie van kinderen die weer mogen sporten met hun sporten en scholen die half open gaan toch een beetje vreemde combinatie. Juist door het sporten weer te herintroduceren vergroot je de persoonlijke contacten van alle kinderen juist, want dat zijn ook kinderen van andere scholen. Het had mij dan ook logischer geleken als de scholen gewoon volledig open werden gegooid en het sporten nog even niet (sporten kan tenslotte ook op school)
Website van hun overheid is wat onduidelijk maar wat ik eruit opmaak is dat er technisch een ban is voor alle niet-essentiële reizen en sowieso een ban voor mensen van buiten de EU + een aantal andere landen maar indien je EU inwoner bent je wel binnengelaten wordt.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht ook van niet, zag nog die Sander S berichten vanuit Zweden afgelopen weekend dus blijkbaar kan dat nog gewoon
Het is wel een beetje eng aan het worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoe verneuk je een generatie.
Eerst aanpraten ja als je ouders niet op groenlinks stemmen zijn ze tegen het milieu en ben je over 20 jaar dood.
Nu weer dit
Leuk tochquote:Op woensdag 22 april 2020 11:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat weet ik niet, hij heeft wel een Zweeds neukertje
Journalist, dan heb je in Zweden sowieso al veel vrijheden natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wij hoeven niet tot een oplossing te komen. Dat is helemaal niet aan ons.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Nee, denk ik niet. Ging de hele discussie ook niet over, dat is nu juist mijn punt. Het ging niet om de EU of steun aan andere landen, het ging om de horeca.
Als we bij elke inhoudelijke discussie over 1 specifiek onderwerp of bij elke mogelijke oplossing de destructieve opmerking maken "maar de reserves gaan toch naar de EU", dan heeft praten en nadenken geen zin meer.
Tuurlijk is het een factor die we in het achterhoofd moeten houden, maar doen alsof alle reserves die NL opbouwt toch wel naar andere landen gaan is onzin en het helpt op geen enkele wijze om tot een oplossing te komen voor het specifieke probleem waarover de discussie ging.
Ik denk dat het kabinet het overlaat aan de scholen zelf. De eis is minimaal voor de helft open, als je dat niet kan bolwerken mag het ook meer. Ik verwacht dat er scholen gaan zijn die, indien gesteund door genoeg ouders via de MR, volledig open gaan.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, dus wat zeg je nu, het schort aan rationeel denkvermogen ergens?
Anderzijds, je blokkeert wel effectief 50% van de overdracht als het steeds dezelfde groepen zijn![]()
Lopen zo +500.000 (als je die 3% immuniteitsstoffen aangemaakt extrapoleert) rond zonder klachten, dan krijg je zoiets, voor 80% is het mild. Zelfs op een onderzeeër was er uitbraak.quote:Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een beetje dwang is ook wel lekker af en toe.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat het kabinet het overlaat aan de scholen zelf. De eis is minimaal voor de helft open, als je dat niet kan bolwerken mag het ook meer. Ik verwacht dat er scholen gaan zijn die, indien gesteund door genoeg ouders via de MR, volledig open gaan.
Maar dan heeft de regering de scholen in ieder geval niet gedwongen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |