Omdat het wederom iets is dat veel effectiever is wanneer breed gedragen. Zeker indien ergens binnenquote:Op woensdag 22 april 2020 10:25 schreef Apotheose het volgende:
snap niet dat velen zo'n punt maken van mondkapjes. Als jij er een wilt dragen - dan flans je een mondkapje in elkaar en klaar. Problem solved.
Ik zeg dan ook nergens dat deze crisis te vergelijken is met een andere, maar dat betekent nog steeds niet dat je oplossingen van voor de crisis niet mee kunt nemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Rustig maar hoor.
Geef me maar een praktijkvoorbeeld van een horecacrisis van de omvang die we nu hebben. Het is domweg nog niet te vergelijken met wat we voor deze crisis hebben meegemaakt. Ik begrijp best dat een gedeelte van het horecapersoneel zo ergens anders aan de slag kan. Sterker, dat gaat de redding zijn voor genoeg andere bedrijven en misschien zelfs hele sectoren. Maar er is ook een héle grote groep die je niet zomaar ergens anders weg kan zetten als inderdaad 1 op de 3 horecazaken om gaat vallen.
Die reserves gaan gewoon naar Zuid-Europa hoor. Maak je daar maar vast geen enkele illusies over.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef FYazz het volgende:
maar we houden ook wat reserves aan om de economie te kunnen aanjagen en faciliteren zodra we weer enigszins naar normaal kunnen.
Bah, wat is dit toch een naar forum geworden.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Die reserves gaan gewoon naar Zuid-Europa hoor. Maak je daar maar vast geen enkele illusies over.
Donatello Piras deed het wel erg goed tijdens de APP- aton.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn ook voor haar spannende tijden.
Dit inderdaad, en de mensen naar de zorg verplaatsen, goed voor de zorg dat zeker.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Rustig maar hoor.
Geef me maar een praktijkvoorbeeld van een horecacrisis van de omvang die we nu hebben. Het is domweg nog niet te vergelijken met wat we voor deze crisis hebben meegemaakt. Ik begrijp best dat een gedeelte van het horecapersoneel zo ergens anders aan de slag kan. Sterker, dat gaat de redding zijn voor genoeg andere bedrijven en misschien zelfs hele sectoren. Maar er is ook een héle grote groep die je niet zomaar ergens anders weg kan zetten als inderdaad 1 op de 3 horecazaken om gaat vallen.
Pardon?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:31 schreef FYazz het volgende:
[..]
Bah, wat is dit toch een naar forum geworden.
Elke normale discussie wordt gekaapt met dit soort reacties.
Ik kan niet zo goed tegen het 'ach ja horecapersoneel, dat zetten we wel even ergens anders weg' idee. De seizoenskrachten, zeker. Maar daar doe je gewoon de hele branche mee tekort. Ik begrijp niet waarom je steeds met 55+ komt, want daar heb ik het helemaal niet over. Wel over de groep vaste horecamedewerkers die nu in het gedrang komt en waar het idioot is om van te denken die kunnen we wel even omscholen naar de transportsector omdat 'ze wel van aanpakken weten en gewend zijn aan onregelmatige werktijden'.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat deze crisis te vergelijken is met een andere, maar dat betekent nog steeds niet dat je oplossingen van voor de crisis niet mee kunt nemen.
In de zorg zijn nog altijd personeelstekorten dus omscholing naar deze sector is zeker iets wat meegenomen kan worden.
Daarbij heb je het steeds over een hele grote groep, maar wees eens concreet. Over welke groep heb je het? De grootste groep horecapersoneel zijn de jongeren in de leeftijdscategorie tot 20 jaar en daarna de groep jongeren tussen de 20 en 25 jaar.
Aantal 55-plussers is in deze sector minimaal, nog geen 10%. Dat valt niet onder de definitie "een hele grote groep".
En ja, voor een bepaalde groep zal er niet op korte termijn ander werk zijn. Dat is voor wel meer sectoren van toepassing.
Vandaar ook mijn standpunt dat open en transparant zijn hierover het beste is.
Ja we gaan saneren en niet alle zaken redden, ja de werkloosheid stijgt, maar we houden ook wat reserves aan om de economie te kunnen aanjagen en faciliteren zodra we weer enigszins naar normaal kunnen.
Schatkist kan simpelweg niet een hele horecasector maanden van geld voorzien.
99% van NL snapt dat nietquote:Op woensdag 22 april 2020 10:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En preventief ook nog steeds een werking hebben. Dus besmet persoon kapje en niet besmet persoon een kapje : zeer lage kans op besmetting, al zeker qua virale lading.
Bron? en wellicht handiger deze drijfdiscussie te kappen.quote:
Gaat niet gebeuren en dat weet de heer Filippini ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:34 schreef MichaelScott het volgende:
"Wij willen niet terug naar het nieuwe normaal, wij willen terug naar het oude normaal."
- Filippini
Vorig jaar al naar chersonissos geweest, dus mweh.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
Griekenland doet er overigens alles aan om toerisme weer mogelijk te maken, desnoods met 'gezondheidspaspoort' waarbij mensen verplicht getest moeten zijn voor ze het land mogen betreden.
Gaan hier volgende week meer bekend over maken dus mogelijk toch nog 'geluk' voor de mensen die om een buitenlandse vakantie staan te springen.
Ook niet zo gek, aangezien toerisme voor Griekenland echt een must is om nog iets van de economie te kunnen maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:29 schreef Pumpalov het volgende:
Griekenland doet er overigens alles aan om toerisme weer mogelijk te maken, desnoods met 'gezondheidspaspoort' waarbij mensen verplicht getest moeten zijn voor ze het land mogen betreden.
Gaan hier volgende week meer bekend over maken dus mogelijk toch nog 'geluk' voor de mensen die om een buitenlandse vakantie staan te springen.
Geloof niet erg Nederlandereigen maar meer menseigen. Hier wordt er ook door een gedeelte van de bevolking laks mee omgegaan ondanks de verplichting. Frappant genoeg met name onder de oudere bevolking.quote:
Wie is dat eigenlijk?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:56 schreef wokkelfok het volgende:
Haha, de heer Filippini gaat even hard op zijn bek. Weet de feiten van het gebruik in andere landen niet.
Van Privacy First. Fijne organisatie, maar niet voor een constructieve samenwerking. Beetje schreeuwen, maar het niet kunnen onderbouwen. Snap ook niet waarom die man dan ook is uitgenodigd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |