abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:58:48 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192739535
Voor sommigen dan.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:03:07 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192739654
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het betekent voor zwemles. Maar daar is volgens mij niet echt iets over gezegd, dus zal vast ook voorlopig niet mogen.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:04:28 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192739692
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef Burdie het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het betekent voor zwemles. Maar daar is volgens mij niet echt iets over gezegd, dus zal vast ook voorlopig niet mogen.
Buitenzwembad mag misschien wel voor zwemles? Ik kreeg het idee dat buiten sporten wel mocht en binnen niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192739734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef livelink het volgende:

[..]

Buitenzwembad mag misschien wel voor zwemles? Ik kreeg het idee dat buiten sporten wel mocht en binnen niet.
Hier is buitenzwemles niet mogelijk.
Verwacht er tot september niets van.
pi_192739735
Ja buitensporten alleen hoorde ik ook duidelijk. Zwemles lijkt me niet en sporthal sporten ook niet. Jammer opzich maar ach.

En nu op NOS journaal, middelbaar vanaf 1 juni weer beginnen. Is dus in noorden een maand dan.

Benieuwd hoeveel problemen er zijn met leraren tekort, als oudere leraren thuis blijven en risico gevallen. Nog minder docenten. Zwangere docenten zijn dan misschien ook niet zo blij. Ik ben geen leraar maar mag als zwangere van bedrijfsarts niet naar het werk, toch gevaren zone als puur zwangere.
pi_192739848
Ik ben ook wel benieuwd naar zwemles ja, ik hoopte op een zwemdiploma voor de zomer.

Ik heb niet de hele persconferentie kunnen volgen, ben wel benieuwd of de bruiloft van m’n broertje in juli nog door zou kunnen gaan :{
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 20:20:28 #7
5428 crew  miss_sly
pi_192740113
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Fazz het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar zwemles ja, ik hoopte op een zwemdiploma voor de zomer.

Ik heb niet de hele persconferentie kunnen volgen, ben wel benieuwd of de bruiloft van m’n broertje in juli nog door zou kunnen gaan :{
Rutte zei dat ze niet meer dan drie weken vooruit kijken. Dus over juli wordt voorlopig nog geen uitspraak gedaan, vermoed ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:08 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192740463
Mijn kinderen hebben nu vakantie en volgende week.
Ikzelf heb volgende week vakantie en de week erop.
En we hebben het over dezelfde woonplaats.
pi_192740464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rutte zei dat ze niet meer dan drie weken vooruit kijken. Dus over juli wordt voorlopig nog geen uitspraak gedaan, vermoed ik.
Ik vind het zo sneu voor ze, alle voorpret is ook al weg zo :{
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 20:46:35 #10
5428 crew  miss_sly
pi_192740732
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:35 schreef Fazz het volgende:

[..]

Ik vind het zo sneu voor ze, alle voorpret is ook al weg zo :{

Ja, is het ook.
Wij hadden gisteren iemand n huis om te behangen. Zij zou vorige week naar Brazilië zijn gegaan voor de bruiloft van haar broer. Ging ook niet door, tickets voor niks gekocht enzo. Zo rot allemaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192740918
Hier komen ze op 2wk meivakantie.

Sneu voor ze fazz.

De leerkracht van Ean zou as zaterdag trouwen heeft hij verzet na half juli inclusief reis naar curacao zie ik ook nog niet doorgaan.
pi_192740997
Hier hebben ze 27 april vakantie.
T tot de 11e, A tot de 6e.

Ze zijn wel blij dat ze weer mogen gaan sporten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:59:39 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741104
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef F_r het volgende:
Hier komen ze op 2wk meivakantie.

Sneu voor ze fazz.

De leerkracht van Ean zou as zaterdag trouwen heeft hij verzet na half juli inclusief reis naar curacao zie ik ook nog niet doorgaan.
Een collega van mij zou ook zaterdag trouwen. Die trouwt nu vrijdag, enkel voor de wet. Handtekening zetten. Ieder 1 getuige.
Meer mensen mag niet.

Wat overigens wel vreemd is. Heb toevallig vanmorgen naar een uitvaart zitten kijken. Waren 30 mensen zaten. En ook nog eens samen op een bankje. Waarom mag dat wel en bij een huwelijk máár twee personen?
pi_192741196
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Een collega van mij zou ook zaterdag trouwen. Die trouwt nu vrijdag, enkel voor de wet. Handtekening zetten. Ieder 1 getuige.
Meer mensen mag niet.

Wat overigens wel vreemd is. Heb toevallig vanmorgen naar een uitvaart te kijken. Waren 30 mensen zaten. En ook nog eens samen op een bankje. Waarom mag dat wel en bij een huwelijk máár twee personen?
Bij huwelijken mag dat ook, volgens de website van de overheid. Misschien wil hij nu gewoon trouwen en later een echt groot feest organiseren?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192741230
quote:

[..]

Meer mensen mag niet.

Wat overigens wel vreemd is. Heb toevallig vanmorgen naar een uitvaart zitten kijken. Waren 30 mensen zaten. En ook nog eens samen op een bankje. Waarom mag dat wel en bij een huwelijk máár twee personen?
Ik denk omdat je een huwelijk eventueel kan verzetten en een uitvaart niet, en ze voor die laatste dus wat flexibeler zijn.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:04:48 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Bij huwelijken mag dat ook, volgens de website van de overheid. Misschien wil hij nu gewoon trouwen en later een echt groot feest organiseren?
Het is een zij. Maar dat terzijde.
Ze trouwt met iemand die al 2 kinderen heeft. En die zouden allebei getuige zijn. Dat gaat nu blijkbaar niet omdat ze elk maar 1 getuige mogen meenemen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:05:57 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741260
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik denk omdat je een huwelijk eventueel kan verzetten en een uitvaart niet, en ze voor die laatste dus wat flexibeler zijn.
Snap. Maar of je nu met 3 bent of 5 zou het verschil niet maken lijkt me.
MaarGoed, zij kiest er inderdaad zelf voor om alsnog te trouwen.
pi_192741273
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is een zij. Maar dat terzijde.
Ze trouwt met iemand die al 2 kinderen heeft. En die zouden allebei getuige zijn. Dat gaat nu blijkbaar niet omdat ze elk maar 1 getuige mogen meenemen.
Dat vind ik wel sneu. Die van ons hadden zich er zo op verheugd toen
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:07:33 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192741299
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Fazz het volgende:

Geen evenementen tot 1 september, ik zou er dus niet vanuit gaan...
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:08:39 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat vind ik wel sneu. Die van ons hadden zich er zo op verheugd toen
Volgens mij zijn dit volwassen kinderen. Die zullen vast ook verheugd zijn. Maar op een andere manier dan bij jullie. Als je papa en mama met elkaar gaan trouwen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:09:13 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192741339
quote:

[..]

Meer mensen mag niet.

Waren dat niet mensen uit 1 gezin?
Dat doe ik ook bij uitvaartplechtigheden. Het is echt onzinnig om die uit elkaar te houden als ze normaal ook bij elkaar wonen. Dus ik verbouw dan de aula en na afloop zetten we alles weer braaf terug.

In principe staan alle aula's ed met enkele stoelen opgesteld en als er banken zijn dan is er 'iets' om er voor te zorgen dat men niet aanschuift.
pi_192741348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef BE het volgende:

[..]

Dat gaat om vergunningsplichtige evenementen, niet privé feestjes zoals bruiloften. Daarvoor blijven ze 3 weken vooruit kijken.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:11:03 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192741381
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:09 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat gaat om vergunningsplichtige evenementen, niet privé feestjes zoals bruiloften. Daarvoor blijven ze 3 weken vooruit kijken.
Oh, dat heb ik dan niet goed begrepen. Ben heel benieuwd dan idd.
Nadeel is wel dat als ze ook na die 3wk de 1,5 meter regel aanhouden je bij veel locaties toch niet veel groter kan gaan dan 30-50 personen omdat je anders die afstand niet aan kan houden...
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:08 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741405
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:09 schreef BE het volgende:

[..]

Waren dat niet mensen uit 1 gezin?
Dat doe ik ook. Het is echt onzinnig om die uit elkaar te houden als ze normaal ook bij elkaar wonen.

In principe staan alle aula's ed met enkele stoelen opgesteld en als er banken zijn dan is er 'iets' om er voor te zorgen dat men niet aanschuift.
Voorste bankje zaten de echtgenoot. Zijn 2 zonen. De vrouw van een zoon en 3 kleinkinderen.
Daar achter zaten drie mensen, wel met ruimte ertussen En daar weer achter zaten mensen die gewoon naast elkaar zaten. Maar ik denk dat dat mensen waren die bij elkaar hoorden. Een echtpaar bijvoorbeeld.

Ik vind dat overigens ook prima hoor.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:14:03 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192741441
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voorste bankje zaten de echtgenoot. Zijn 2 zonen. De vrouw van een zoon en 3 kleinkinderen.
Daar achter zaten drie mensen, wel met ruimte ertussen En daar weer achter zaten mensen die gewoon naast elkaar zaten. Maar ik denk dat dat mensen waren die bij elkaar hoorden. Een echtpaar bijvoorbeeld.

Ik vind dat overigens ook prima hoor.
Ik vraag dat ook zo aan mijn families: weten jullie wie er samen komt en dan heb ik bijv. een lijstje als volgt:

Eerste rij 4-3-3
Daarachter 6x2 en 2x1

Heel apart om daar nu ook van te voren aan te denken. Maar goed, wel zo fijn om het zo te kunnen doen dan dat mensen zelf nog weer gaan slepen aan het begin.
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 21:15:41 #26
269689 crew  Viv
pi_192741477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef BE het volgende:

[..]

Dat gaat alleen over vergunningplichtige evenementen (dus festivals en dergelijke), niet over particuliere feestjes. Maar ik zou er ook niet te veel op rekenen.

Jammer van de voorpret, zelfs als het straks toch wel door mag gaan. Wij hebben hetzelfde met een vakantie begin 2021. Het plan was om dan, in de laatste winter voordat ZZ onder de leerplicht valt, met de auto naar de Noordkaap te rijden en in totaal 3 weken grotendeels in Lapland (Noorwegen, Zweden én Finland) door te brengen. O+ :'(
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:17:13 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192741512
Ja, het is echt superzuur als je hier al meer dan een jaar voor aan het plannen bent... Ik zou daar ook gruwelijk van balen hoor. :Y

Zo hebben wij deze week ook wel even wat extra baalmomentjes, we zouden zondag naar de VS vertrekken en daar keken we enorm naar uit...
pi_192742198
Zo. Eerste dag zit er op. Van de 240 kinderen waar ik verantwoordelijk ben, denk ik dat 80% er was. Slechts een enkele traan bij het wegbrengen, dus gelukkig waren die kleintjes er klaar voor.

Wel een raar gezicht - hele plein in zones ingedeeld met lint, verjaardagsliedjes zingen met aan beide kanten van een afzetlknt een groepje. Maar de kinderen waren zo blij er weer te zijn. Personeel ook. En de zon scheen. Een fijne dag en ben erg trots. Zit pas vanaf augustus in deze baan en heb nu wegens ziekte bij de andere directrices ineens 3 kindergartens onder mn hoede. Maar t ging hwel goed O+

Nu hopen dat de lente aanhoudt - want de hele dag in het bos zijn met stortregen is niet prettig.

Ben erg benieuwd hoe het er over 2/3 weken uitziet. Hopelijk positief, dan is de kans dat het in NL ook goed verloopt ook best aanzienlijk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:24:03 #29
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_192743169
Help!

Ik kom in complete paniek hier binnenstormen!
Zo'n 13 jaar geleden was er een meeting van OUD in het julianapark in Utrecht. Bij deze meeting is er een foto gemaakt van mij en mijn dochter waarop ook mijn vader en mijn moeder staan. Mijn moeder zittend in de rolstoel, mijn vader de rolstoel duwend. Deze foto is mij heel dierbaar, vooral omdat mijn beide ouders inmiddels overleden zijn.

Tijdens het opruimen van mijn photobucket account heb ik zojuist per ongeluk deze foto weggegooid ;(

Volgens mij was de foto gemaakt door Melonovy of zoiets.... de zoekfunctie op FOK werkt niet lekker op mijn tablet, maar misschien dat iemand hem nog terug kan vinden.... :{ ;(
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:41:33 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192743591
Wat kut. Kun je photo Bucket hierover mailen?
Tot dusver vind ik dit
Fotoboek van melonovy
pi_192743625
OUD / OUD checkt da Park - Vandaag! Napraat + foto's - Part 6

Dit topic?

Of misschien deze:

OUD / [ aftermeet en foto's ] Oud wacht hysterisch op foto's

[ Bericht 36% gewijzigd door Sumppi op 21-04-2020 22:54:33 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:44:22 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192743661
En haar post geschiedenis

https://forum.fok.nl/user/history/34891
pi_192743978
Je hebt de foto niet laten afdrukken? Daar over had je het ook in één van de topics. Die foto heeft Ynske toen gemaakt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192744098
Ik denk dit topic

deze post

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2005 22:31 schreef Ireth het volgende:
Offtopic: Mel, thanks! :*
  dinsdag 21 april 2020 @ 23:12:36 #35
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192744227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:24 schreef Ireth het volgende:
Help!

Zo'n 13 jaar geleden was er een meeting van OUD in het julianapark in Utrecht. Bij deze meeting is er een foto gemaakt van mij en mijn dochter waarop ook mijn vader en mijn moeder staan. Mijn moeder zittend in de rolstoel, mijn vader de rolstoel duwend. Deze foto is mij heel dierbaar, vooral omdat mijn beide ouders inmiddels overleden zijn.

Tijdens het opruimen van mijn photobucket account heb ik zojuist per ongeluk deze foto weggegooid ;(

Volgens mij was de foto gemaakt door Melonovy of zoiets.... de zoekfunctie op FOK werkt niet lekker op mijn tablet, maar misschien dat iemand hem nog terug kan vinden.... :{ ;(
Beefcake en Chell hebben toen heel veel foto's gemaakt. Beiden zijn nog actief. Wellicht heeft een van hen de foto?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192744295
quote:
Help!

Heel crappy Nederlands, maar misschien lukt dit als t op de website was;
quote:
Hoewel Photobucket geen verwijderde foto's bewaart, kunt u van de computer recente internetgeschiedenis te bekijken van de foto en de update opnieuw downloaden. Hierdoor zal u te herstellen op de site of zorg ervoor dat u de juiste afbeelding hebt verwijderd.

Instructies
1

Zoek de "History" knop om uw recente geschiedenis van het Internet. Voor Google Chrome, klik op de moersleutel tool in de rechterbovenhoek van uw browser en ga naar "Geschiedenis". Voor Internet Explorer, klik op 'Tools' "Internetopties" en zoek de "History" tab. onthouden dat als u uw browser te verwijderen geschiedenis bij opgedragen heb, u zal niet zitten kundig voor elke verwijderde foto's herstellen.

2

Kijk door het doorbladeren geschiedenis verslag dat uiterlijk vertoon opwaarts naar de pagina met de foto die u hebt verwijderd of de pagina van uw Photobucket-album die u bezocht voordat u verwijdert de foto vinden. Klik op de link voor die pagina en zie wat foto's die u hebt verwijderd. Als u herstellen van een foto wilt, klik met de rechtermuisknop en selecteer 'Opslaan als' om op te slaan op de harde schijf van uw computer. Gebruik geen van uw browser "Refresh" of "Terug" knoppen omdat je zou kunnen van de foto verliezen.

3

Selecteer de doelmap voor uw foto te slaan op uw harde schijf.

4

Bezoek de website van Photobucket en inloggen op uw account. Upload de foto naar welk album dat je wilt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192746905
quote:
Help!

Misschien heb ik ze nog op de pc staan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192748133
Wij horen op zijn vroegst morgen iets van de school van B, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan invullen.
Juul kan in ieder geval weer 2 dagen naar het KDV, nu maar hopen dat B op dezelfde dagen naar school kan. En zo niet, dan passen we daar wel een mouw aan.

Ik ga vanavond naar de Ikea voor een bestelling. Dat vindt allemaal plaats op de parkeerplaats...ik moest wel grinniken toen ik dat las. Bedacht me alleen later dat als ik een boekenkast van 2.37 m hoog bestel de doos ook minstens zo hoog is...ik ga zo de auto eens meten, volgens mij past het wel, maar ik moet wel even alles eruit halen (kinderstoelen en andere meuk).
pi_192748162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:41 schreef exode het volgende:
Wij horen op zijn vroegst morgen iets van de school van B, ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan invullen.
Juul kan in ieder geval weer 2 dagen naar het KDV, nu maar hopen dat B op dezelfde dagen naar school kan. En zo niet, dan passen we daar wel een mouw aan.

Ik ga vanavond naar de Ikea voor een bestelling. Dat vindt allemaal plaats op de parkeerplaats...ik moest wel grinniken toen ik dat las. Bedacht me alleen later dat als ik een boekenkast van 2.37 m hoog bestel de doos ook minstens zo hoog is...ik ga zo de auto eens meten, volgens mij past het wel, maar ik moet wel even alles eruit halen (kinderstoelen en andere meuk).
Bij mij ging alles in de Clio. Veel gepuzzel.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  woensdag 22 april 2020 @ 12:40:02 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192749677
Wauw even kort teruggelezen in dat topic O+ wat mis ik een hoop mensen! Ik was er een aantal gewoon vergeten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 22 april 2020 @ 12:41:10 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192749688
Goeie ouwe tijd O+ toen de slowchats er nog met meerdere per dag doorheen gingen :') O+
  woensdag 22 april 2020 @ 13:14:25 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192750116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:41 schreef pinquit het volgende:
Goeie ouwe tijd O+ toen de slowchats er nog met meerdere per dag doorheen gingen :') O+
Nou he!

:D Dat orgel! :')
pi_192750204
Hier wellicht vanaf 18 maart scholen open. Maar dan alleen bepaalde leerjaren, en de opvang niet. Ben benieuwd wat de uiteindelijke regelgeving gaat zijn.
pi_192750281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier wellicht vanaf 18 maart scholen open. Maar dan alleen bepaalde leerjaren, en de opvang niet. Ben benieuwd wat de uiteindelijke regelgeving gaat zijn.
Dat is nog bijna een jaar!!! 8)7 :P
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_192750357
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:27 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is nog bijna een jaar!!! 8)7 :P
oops. Ik haal m'n hele leven maart en mei al door elkaar! 18 mei, dus.
  woensdag 22 april 2020 @ 13:46:46 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192750510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:41 schreef exode het volgende:

Morgen is al vrij snel.
School van zoon mailde dat ze pas op 7 mei iets laten horen.
Mijn werk gaat vergaderen. Ik neem aan dat we dan morgen of vrijdag iets naar ouders laten weten.Moet natuurlijk ook eerst langs de MR.
pi_192750518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oops. Ik haal m'n hele leven maart en mei al door elkaar! 18 mei, dus.
Ik heb dat altijd met februari en augustus. :D Qua datum schrijven vooral. Moet ik een 2 hebben, schrijf ik elk jaar een 8 en andersom. Een collega van mij is in februari of augustus jarig. :')
  woensdag 22 april 2020 @ 13:47:25 #48
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192750520
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:40 schreef pinquit het volgende:
Wauw even kort teruggelezen in dat topic O+ wat mis ik een hoop mensen! Ik was er een aantal gewoon vergeten
ik ook
Lily waar ben je?????
pi_192750581
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:46 schreef amaranta het volgende:

[..]

Morgen is al vrij snel.
School van zoon mailde dat ze pas op 7 mei iets laten horen.
Mijn werk gaat vergaderen. Ik neem aan dat we dan morgen of vrijdag iets naar ouders laten weten.Moet natuurlijk ook eerst langs de MR.
Ik verwacht ook nog geen uitgewerkt plan morgen.
Vriendin zit al hele dag in MT en vergaderingen met het team. Die willen ook morgen een plan voorleggen.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 14:41:25 #50
269689 crew  Viv
pi_192751233
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd met februari en augustus. :D Qua datum schrijven vooral. Moet ik een 2 hebben, schrijf ik elk jaar een 8 en andersom. Een collega van mij is in februari of augustus jarig. :')
:D

Ik heb dat niet, maar ik "zie" de maanden van het jaar (en de dagen van de week) in mijn hoofd. Het jaar is voor mij een tijdlijn van rechts naar links (ik had dit als kind al, inmiddels zou van links naar rechts logischer zijn :') ), dus februari zit aan de rechterkant en augustus links van het midden. Voor mij onmogelijk om ze door elkaar te halen. :Y) De dagen van de week zitten in een cirkel, linksboven zit maandag en rechtsonder zit vrijdag.

Ik ben niet gek hoor. ;)
pi_192751307
Ik heb de maanden van het jaar in een tabel van 3 kolommen. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_192751368
Bij mij hebben de dagen kleuren (net als namen trouwens, wat soms onhandig is, want er zijn meer groene namen dan 1 en soms weet ik van iemand alleen nog dat ie een groene naam heeft, maar niet precies welke..)
pi_192751602
ha, wat leuk, al die beelddenkers. Het klinkt zo leuk, ik zou willen dat ik ook zo dacht! :)
  woensdag 22 april 2020 @ 15:05:38 #54
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192751622
Ik denk de dagen en maanden gewoon zoals de kalender van mijn computer :')
Elke werkdag heb ik die wel weer nodig.

Die kleuren klinkt veel leuker!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192751979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D

Ik heb dat niet, maar ik "zie" de maanden van het jaar (en de dagen van de week) in mijn hoofd. Het jaar is voor mij een tijdlijn van rechts naar links (ik had dit als kind al, inmiddels zou van links naar rechts logischer zijn :') ), dus februari zit aan de rechterkant en augustus links van het midden. Voor mij onmogelijk om ze door elkaar te halen. :Y) De dagen van de week zitten in een cirkel, linksboven zit maandag en rechtsonder zit vrijdag.

Ik ben niet gek hoor. ;)
Zelfde hier! Ik zie het ook duidelijk voor me.
Met linksonder januari, maart zo’n beetje op 9 uur, juli rond 12 uur, september op 2 uur en december rechtsonder.

Maar ondanks dat gaat in de snelheid soms februari en augustus toch door elkaar.

En de dagen van de week van links naar rechts. :D
pi_192752042
Nog iets trouwens: ik las over mensen die dus geen dialogen, monologen of stukken tekst in hun hoofd kunnen bedenken en lezen ofzo. Die houden dus geen innerlijke gesprekken en hebben niet gauw liedjes in hun hoofd.

Niet voor te stellen. :P

Ik droom ook elke nacht de meest bizarre maar duidelijke dingen. Levert altijd leuke verhalen op. :')
pi_192752354
hoe zit dat nou trouwens met de kinderopvang? want begreep uit de persconferentie dat de kinderen de ene dag wel en de andere dag niet naar school mogen en alleen naar nso op de dag dat ze school hebben om daar de groep ook te halveren.. maar school heeft al laten weten de kinderen elke dag op school te willen, afwisselend s ochtends en s middags.. maar op die manier zitten ze bij de opvang met hele groepen..
(hoewel ik sowieso twijfel om ze naar de nso te laten gaan omdat daar dan ook weer 6 scholen mixen (verschillende klassen per school ook) en ze zich s middags prima thuis vermaken en wij zijn er toch en kunnen als het goed is met halve dagen school ook makkelijker het werk afkrijgen
  woensdag 22 april 2020 @ 15:58:42 #58
56471 pinquit
oh my lama!
pi_192752452
Haha grappig, ik heb ongeveer hetzelfde als ViviR, maar mijn maanden zitten ook in een cirkel. Al vanaf kinds af aan, dus de zomer en het weekend nemen een hele grote plaats in :D O+
  woensdag 22 april 2020 @ 16:04:49 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192752544
Een oud-huisgenoot van mij koppelde smaken aan kleuren :? Kip smaakte volgens hem bijvoorbeeld paars. Dat heb ik atijd heel apart gevonden.
KuikenGuppy
pi_192752568
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:04 schreef Burdie het volgende:
Een oud-huisgenoot van mij koppelde smaken aan kleuren :? Kip smaakte volgens hem bijvoorbeeld paars. Dat heb ik atijd heel apart gevonden.
Dat is idd wel apart.. die heb ik nog nooit gehoord! Grappig hoe dat bij iedereen anders werkt!
pi_192753038
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:04 schreef Burdie het volgende:
Synesthesie :Y boeiend wel

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/synesthesie/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192753213
Ik denk in taal en in beelden.

Mijn dochter lijkt in beelden te denken. En dat maakt sommige dingen van school wat lastiger.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:58:50 #63
269689 crew  Viv
pi_192753404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef pinquit het volgende:
Haha grappig, ik heb ongeveer hetzelfde als ViviR, maar mijn maanden zitten ook in een cirkel. Al vanaf kinds af aan, dus de zomer en het weekend nemen een hele grote plaats in :D O+
Haha bij mij zijn de zomermaanden en de weekenddagen ook veel groter dan de overige maanden/dagen. O+

Wat soms ook wel bijna vergissingen oplevert, want als iets pas in oktober gepland staat, dan lijkt dat nog heul ver weg. :D
pi_192753564
Ik heb zojuist wat over beelddenken gelezen en snap ineens hoe het komt dat ik dingen niet op pik als bij het begin van de uitleg niet weet waar het uiteindelijk naartoe gaat :+

Beelddenken dus :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 22 april 2020 @ 17:31:09 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_192753848
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef Hilmo het volgende:
Ja buitensporten alleen hoorde ik ook duidelijk. Zwemles lijkt me niet en sporthal sporten ook niet. Jammer opzich maar ach.

En nu op NOS journaal, middelbaar vanaf 1 juni weer beginnen. Is dus in noorden een maand dan.

Benieuwd hoeveel problemen er zijn met leraren tekort, als oudere leraren thuis blijven en risico gevallen. Nog minder docenten. Zwangere docenten zijn dan misschien ook niet zo blij. Ik ben geen leraar maar mag als zwangere van bedrijfsarts niet naar het werk, toch gevaren zone als puur zwangere.
Gevarenzone? Nu trigger je me wel, want ik ben ook zwanger en heb werkelijk nog nooit gehoord dat dat gevarenzone betekent.
disclaimer
pi_192753909
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Gevarenzone? Nu trigger je me wel, want ik ben ook zwanger en heb werkelijk nog nooit gehoord dat dat gevarenzone betekent.
Het schijnt mee te vallen... je kan hier: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken elke dag de laatste gegevens van het RIVM downloaden, en in de pdf staat een overzicht van de onderliggende aandoeningen van de overleden personen. Tot nu toe is er niemand overleden die zwanger was. Hoeveel zwangere vrouwen in het ziekenhuis terechtgekomen zijn, staat er helaas niet in.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:37:45 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_192753915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Het schijnt mee te vallen... je kan hier: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken elke dag de laatste gegevens van het RIVM downloaden, en in de pdf staat een overzicht van de onderliggende aandoeningen van de overleden personen. Tot nu toe is er niemand overleden die zwanger was. Hoeveel zwangere vrouwen in het ziekenhuis terechtgekomen zijn, staat er helaas niet in.
Nee, ik maak me ook echt geen zorgen, maar vind het wel sneu als hilmo onterecht bang wordt gemaakt met dit soort krachttermen eigenlijk.
disclaimer
pi_192753972
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, ik maak me ook echt geen zorgen, maar vind het wel sneu als hilmo onterecht bang wordt gemaakt met dit soort krachttermen eigenlijk.
Ik denk dat het vooral een kwestie is dat het risico niet zeker is. Er is nog niet genoeg onderzoek over het risico om ziek te worden of ernstiger ziek te worden als je zwanger bent. Dus dan nemen veel artsen maar het zekere voor het onzekere (net als dat er bij veel medicijnen gewaarschuwd wordt dat ze niet te combineren zijn met borstvoeding, terwijl dat vaak wel blijkt te kunnen als er onderzoek gedaan wordt).
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 17:51:23 #69
269689 crew  Viv
pi_192754062
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Als ik even (zonder te dokteren ;) ) mag inhaken: bij SARS en griep zijn er wel aanwijzingen dat zwangeren meer kans hebben op een ernstiger beloop, maar bij COVID-19 vooralsnog niet. Zie meer informatie hier:
https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen/?id=1462
  woensdag 22 april 2020 @ 17:54:42 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_192754081
Meer kans op ernstiger verloop kan ook 0,1% meer kans zijn. En zoiets kun je ook uitleggen als arts.

Dat vind ik toch anders dan iemand zeggen dat ze omwille van het zwanger zijn in de gevarenzone zit en onder geen beding mag werken :@
disclaimer
  Jubileum moderator woensdag 22 april 2020 @ 18:05:37 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_192754197
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:40 schreef pinquit het volgende:
Ooh ik ook O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_192754673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:58 schreef pinquit het volgende:
Dit heb ik ook! :o :D
pi_192754860
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:42 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik denk dat het vooral een kwestie is dat het risico niet zeker is. Er is nog niet genoeg onderzoek over het risico om ziek te worden of ernstiger ziek te worden als je zwanger bent. Dus dan nemen veel artsen maar het zekere voor het onzekere (net als dat er bij veel medicijnen gewaarschuwd wordt dat ze niet te combineren zijn met borstvoeding, terwijl dat vaak wel blijkt te kunnen als er onderzoek gedaan wordt).
dit precies ja. Zekere voor het onzeker en geen risico willen nemen. Vind het wel jammer en overdreven maar goed, beter maar extra veilig dan. Vond het ook gek eerst hoor.

Moet wel werken trouwens hoor (volledig thuis), maar mag niet meteen naar kantoor als de collega's wel al mogen. Dat is het alleen. Omdat ze het niet zeker weten hoe en wat.
pi_192755005
Hebben jullie het protocol voor het opstarten van het basisonderwijs gelezen? https://www.poraad.nl/nie(...)arten-van-de-scholen

Ik hoop dat onze school ook gewoon hele lesdagen gaat doen, om en om, want dat maakt het leven een stuk makkelijker. We houden de peuter dan waarschijnlijk ook thuis van het kdv op de dagen dat kleuter thuis is, zodat ze elkaar kunnen entertainen. Binnenkort horen we meer.

En ik ben dan ook heel benieuwd wat ze gaan doen met de studiedag die voor 11 mei gepland stond :')
pi_192755192
School van mijn vriendin gaat voor halve dagen.Klas door de helft, halve dag primaire vakken (spelling, rekenen etc) en overig (muziekles, Engels etc) gaat digitaal.
Ze wachten nog op antwoorden en insteek BSO.
pi_192755231
Ik ben sinds gisteravond de oudste aan het kalmeren. Die heeft elke keer huilbuien want die wil niet naar school. Zo gaat het toch ook. Ik doe toch mijn werk. Ik vind het allemaal eng en niet veilig. Ze heeft vanmorgen nog een heel gesprek met haar juf gehad die geprobeerd heeft haar het piekeren uit haar hoofd te praten. Maar helaas. ;(
pi_192755272
Tyler heeft er wel zin in, hij is nu 2x naar school geweest voor de opvang.
Net een mailtje van school dat er druk vergaderd gaat worden en dat er morgenavond of vrijdag bekend is hoe en wat. Ben benieuwd!
Kim is teleurgesteld en vind het niet eerlijk dat ze nog niet naar school mag.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 19:55:25 #78
269689 crew  Viv
pi_192756099
We krijgen uiterlijk vrijdag de plannen te horen voor D zijn school.

D wil wel weer naar school voor de gezelligheid, maar niet zo voor de strenge juf (en dan vind ik mezelf soms best een heks-moeder)
:P

En C vindt het wel prima dat hij nog een maand thuis aan de slag moet. Daar gaan ze nu verder nadenken over de overgangsnormen.
pi_192756859
Wij horen in de week van 5 mei wat ze gaan doen op school. Dus we moeten gewoon nog even afwachten.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:15:43 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192757180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:05 schreef Lois het volgende:

[..]

Ooh ik ook O+
Zo leuk dat sommige foto’s het nog doen!
En idd van die ‘oh ja!!’-users! :o
pi_192757464
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:18 schreef Tally het volgende:
Ik ben sinds gisteravond de oudste aan het kalmeren. Die heeft elke keer huilbuien want die wil niet naar school. Zo gaat het toch ook. Ik doe toch mijn werk. Ik vind het allemaal eng en niet veilig. Ze heeft vanmorgen nog een heel gesprek met haar juf gehad die geprobeerd heeft haar het piekeren uit haar hoofd te praten. Maar helaas. ;(
Kan je het met haar uittekenen of misschien opschrijven en dat in een doosje doen om het even weg te kunnen zetten?
Kan ze vertellen wat haar zorgen zijn, concreter dan eng?
Lastig hoor. Sterkte :*

Wij krijgen vrijdag al meer te horen als het goed is.
5 mei is nog ver weg.
Fake it till you make it...
pi_192757567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Kan je het met haar uittekenen of misschien opschrijven en dat in een doosje doen om het even weg te kunnen zetten?
Kan ze vertellen wat haar zorgen zijn, concreter dan eng?
Lastig hoor. Sterkte :*

Wij krijgen vrijdag al meer te horen als het goed is.
5 mei is nog ver weg.
Ik zal morgen eens overleggen met wat collega’s. Ik werk op de HAP.

Haar zorgen zijn dat ze ziek word, dat wij ziek worden, dat zij of haar zusje Opa en Oma ziek maken. Dat kindjes bij haar in de buurt komen. Dat er niet goed gekeken is naar corona en kindjes. Letterlijk zei ze: denkt die man dat wij van steen zijn. Dat wij maar wat kunnen uitproberen voor ze. Ik voel me gewoon niet veilig buiten en wil in mijn eigen huis blijven.

Dat soort dingen. Ze kan heel goed uitleggen waarom ze angstig is maar er vanaf komen he.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:35:46 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192757624
Is het voor jullie te doen om haar thuis te houden, Tally? Want dat mag ook nog altijd gewoon hè.
KuikenGuppy
pi_192757634
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zal morgen eens overleggen met wat collega’s. Ik werk op de HAP.

Haar zorgen zijn dat ze ziek word, dat wij ziek worden, dat zij of haar zusje Opa en Oma ziek maken. Dat kindjes bij haar in de buurt komen. Dat er niet goed gekeken is naar corona en kindjes. Letterlijk zei ze: denkt die man dat wij van steen zijn. Dat wij maar wat kunnen uitproberen voor ze. Ik voel me gewoon niet veilig buiten en wil in mijn eigen huis blijven.

Dat soort dingen. Ze kan heel goed uitleggen waarom ze angstig is maar er vanaf komen he.
en zou ze het kunnen parkeren met dat er over 3 weken veel meer over het onderzoek bekend is en ze dan als daar aanleiding toe is heus een andere beslissing zullen nemen.. Maar dat als het loopt zoals ze nu verwachten ze gewoon naar school kan?
pi_192757644
En anders misschien toch met school overleggen over alternatieven... ik denk dat haar wel naar school sturen terwijl ze zo angstig is misschien ook niet heel verstandig is. Volgens mij moet daar ook ruimte voor zijn... zou er in elk geval moeten zijn.
Sterkte en wijsheid.
Fake it till you make it...
pi_192757701
Wij kregen van de overkoepelende organisatie bericht dat er van 6 t/m 8 mei thuisonderwijs is een we op 6mei horen hoe het verder geregeld gaat worden.
Vrij laat vind ik, zeker als ook de bso met klem vraagt zo snel mogelijk te reageren als je wat van school hoort zodat zij aan de logistieke puzzel kunnen beginnen.
pi_192757706
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef Burdie het volgende:
Is het voor jullie te doen om haar thuis te houden, Tally? Want dat mag ook nog altijd gewoon hè.
Ja dat is te doen. En dat is zeker ook een optie. Een optie die ik haar ook heb verteld. Dat ze zich niet druk hoeft te maken. En dat als wij het idee hebben dat het niet veilig is of dat zij zich niet veilig voelt dat wij het zo regelen dat we het op deze manier voortzetten.
pi_192757731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

en zou ze het kunnen parkeren met dat er over 3 weken veel meer over het onderzoek bekend is en ze dan als daar aanleiding toe is heus een andere beslissing zullen nemen.. Maar dat als het loopt zoals ze nu verwachten ze gewoon naar school kan?
Ik hoop dat ze het kan parkeren. Dat ze zich nu even niet druk hoeft te maken en dat het allemaal goed gaat komen.
pi_192757775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef Nijna het volgende:
En anders misschien toch met school overleggen over alternatieven... ik denk dat haar wel naar school sturen terwijl ze zo angstig is misschien ook niet heel verstandig is. Volgens mij moet daar ook ruimte voor zijn... zou er in elk geval moeten zijn.
Sterkte en wijsheid.
Daarom wacht ik eerst die 5 mei af. Als ze zo angstig blijft heeft de juf niets aan haar. En als je dan voor de klas moet staan lijkt het me geen pretje om er zo eentje ook er tussen te hebben.

Dank je wel :*
pi_192758644
Maanden in kleuren en cirkels?! Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. :D Ik ben juist heel talig ingesteld.

Wat sneu, Tally. Hopelijk vinden jullie er je weg in.

Ik ga er morgen eens voor zitten om suggesties voor onze school op papier te zetten, er was gevraagd of we willen meedenken. Inderdaad of een studiedag half mei niet beter geschrapt kan worden, maar ook over hoe ik het in mijn klas voor elkaar moet krijgen om de hele tijd 1,5m afstand van mijn collega te houden.
Ik las in de richtlijnen over extra grondige schoonmaak, van lokaal en speelgoed. Ik ben benieuwd wie dat gaat doen (en hoe).
pi_192758970
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:21 schreef Hupje het volgende:
Maanden in kleuren en cirkels?! Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. :D Ik ben juist heel talig ingesteld.

Wat sneu, Tally. Hopelijk vinden jullie er je weg in.

Ik ga er morgen eens voor zitten om suggesties voor onze school op papier te zetten, er was gevraagd of we willen meedenken. Inderdaad of een studiedag half mei niet beter geschrapt kan worden, maar ook over hoe ik het in mijn klas voor elkaar moet krijgen om de hele tijd 1,5m afstand van mijn collega te houden.
Ik las in de richtlijnen over extra grondige schoonmaak, van lokaal en speelgoed. Ik ben benieuwd wie dat gaat doen (en hoe).
in de klas 1,5 m van collega? Staan jullie tegelijk voor een groep?
en voor die schoonmaak lijkt me de ene helft s ochtends en de 2e helft s middags ook erg onhandig.. want dan moet je in de middag wéér schoonmaken..
pi_192759007
Ja, ik werk (in het speciaal onderwijs) met 2 volwassenen op 1 groep.
pi_192759038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef Hupje het volgende:
Ja, ik werk (in het speciaal onderwijs) met 2 volwassenen op 1 groep.
ah, dat verklaart het! maar dan hebben jullie dus niet dat probleem met per halve klas lesgeven..
pi_192759116
Nee, wij 'moeten' gewoon volle bak, inclusief benodigde fysieke begrenzing enzovoort.
pi_192759160
ik denk dat t een gat in de markt is om je nu als schoolschoonmaker te verhuren..
  woensdag 22 april 2020 @ 23:25:50 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192759908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik denk dat t een gat in de markt is om je nu als schoolschoonmaker te verhuren..
En ipv een VOG een COronaVrij document.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 02:06:45 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192761244
Ik vind het eigenlijk vreemd dat zwangeren niet onder de risicogroep vallen, in het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld ook het geval. Hoge koorts tijdens een zwangerschap is nooit goed en ik doe er dan ook alles aan om niet ziek te worden.

Dit staat er bijvoorbeeld op de website van het RIVM over griep:

Risico's
Risico voor zwangere (moeder): bij pandemieën is er een hoge mortaliteit onder zwangere vrouwen.
Risico voor het ongeboren kind: hoge koorts kan weeën opwekken en is slecht voor het ongeboren kind.
Risico voor pasgeborene: baby's hebben kans op een ernstiger beloop. Pasgeborenen zijn door maternale antistoffen (ook in de moedermelk) beschermd, tenzij het een variant van het influenzavirus betreft.

Advies
Bij koorts hoger dan 38.5°C moet contact worden opgenomen met de huisarts of behandelend gynaecoloog. Gebruik paracetamol tegen koorts en pijnklachten. Wanneer de zwangere naast de griep ook een bacteriële ontsteking aan de luchtwegen heeft dan wordt antibiotica voorgeschreven.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 02:10:14 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192761257
Grappig die beelddenkers! Ik ben een dusdanige taaldenker dat ik letters in woorden tel. Ik zie het vaak als kleine rekensommen. Maar bij kortere woorden (tot 10 letters) weet ik meteen hoeveel letters het zijn, zonder hierover na te denken. Ik vind het altijd gek als mensen letter voor letter moeten tellen, ik hoor een woord en denk meteen zeven! Vijf! Ik vraag me wel eens af of anderen dit ook doen. Ik tel ook zolang als ik me kan herinneren lettergrepen. Ook daarbij weet ik meteen hoeveel het is zonder dit per lettergreep na te hoeven tellen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')