abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192755231
Ik ben sinds gisteravond de oudste aan het kalmeren. Die heeft elke keer huilbuien want die wil niet naar school. Zo gaat het toch ook. Ik doe toch mijn werk. Ik vind het allemaal eng en niet veilig. Ze heeft vanmorgen nog een heel gesprek met haar juf gehad die geprobeerd heeft haar het piekeren uit haar hoofd te praten. Maar helaas. ;(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192755272
Tyler heeft er wel zin in, hij is nu 2x naar school geweest voor de opvang.
Net een mailtje van school dat er druk vergaderd gaat worden en dat er morgenavond of vrijdag bekend is hoe en wat. Ben benieuwd!
Kim is teleurgesteld en vind het niet eerlijk dat ze nog niet naar school mag.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 april 2020 @ 19:55:25 #78
269689 crew  Viv
pi_192756099
We krijgen uiterlijk vrijdag de plannen te horen voor D zijn school.

D wil wel weer naar school voor de gezelligheid, maar niet zo voor de strenge juf (en dan vind ik mezelf soms best een heks-moeder)
:P

En C vindt het wel prima dat hij nog een maand thuis aan de slag moet. Daar gaan ze nu verder nadenken over de overgangsnormen.
pi_192756859
Wij horen in de week van 5 mei wat ze gaan doen op school. Dus we moeten gewoon nog even afwachten.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:15:43 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192757180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:05 schreef Lois het volgende:

[..]

Ooh ik ook O+
Zo leuk dat sommige foto’s het nog doen!
En idd van die ‘oh ja!!’-users! :o
pi_192757464
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:18 schreef Tally het volgende:
Ik ben sinds gisteravond de oudste aan het kalmeren. Die heeft elke keer huilbuien want die wil niet naar school. Zo gaat het toch ook. Ik doe toch mijn werk. Ik vind het allemaal eng en niet veilig. Ze heeft vanmorgen nog een heel gesprek met haar juf gehad die geprobeerd heeft haar het piekeren uit haar hoofd te praten. Maar helaas. ;(
Kan je het met haar uittekenen of misschien opschrijven en dat in een doosje doen om het even weg te kunnen zetten?
Kan ze vertellen wat haar zorgen zijn, concreter dan eng?
Lastig hoor. Sterkte :*

Wij krijgen vrijdag al meer te horen als het goed is.
5 mei is nog ver weg.
Fake it till you make it...
pi_192757567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Kan je het met haar uittekenen of misschien opschrijven en dat in een doosje doen om het even weg te kunnen zetten?
Kan ze vertellen wat haar zorgen zijn, concreter dan eng?
Lastig hoor. Sterkte :*

Wij krijgen vrijdag al meer te horen als het goed is.
5 mei is nog ver weg.
Ik zal morgen eens overleggen met wat collega’s. Ik werk op de HAP.

Haar zorgen zijn dat ze ziek word, dat wij ziek worden, dat zij of haar zusje Opa en Oma ziek maken. Dat kindjes bij haar in de buurt komen. Dat er niet goed gekeken is naar corona en kindjes. Letterlijk zei ze: denkt die man dat wij van steen zijn. Dat wij maar wat kunnen uitproberen voor ze. Ik voel me gewoon niet veilig buiten en wil in mijn eigen huis blijven.

Dat soort dingen. Ze kan heel goed uitleggen waarom ze angstig is maar er vanaf komen he.
  woensdag 22 april 2020 @ 21:35:46 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192757624
Is het voor jullie te doen om haar thuis te houden, Tally? Want dat mag ook nog altijd gewoon hè.
KuikenGuppy
pi_192757634
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zal morgen eens overleggen met wat collega’s. Ik werk op de HAP.

Haar zorgen zijn dat ze ziek word, dat wij ziek worden, dat zij of haar zusje Opa en Oma ziek maken. Dat kindjes bij haar in de buurt komen. Dat er niet goed gekeken is naar corona en kindjes. Letterlijk zei ze: denkt die man dat wij van steen zijn. Dat wij maar wat kunnen uitproberen voor ze. Ik voel me gewoon niet veilig buiten en wil in mijn eigen huis blijven.

Dat soort dingen. Ze kan heel goed uitleggen waarom ze angstig is maar er vanaf komen he.
en zou ze het kunnen parkeren met dat er over 3 weken veel meer over het onderzoek bekend is en ze dan als daar aanleiding toe is heus een andere beslissing zullen nemen.. Maar dat als het loopt zoals ze nu verwachten ze gewoon naar school kan?
pi_192757644
En anders misschien toch met school overleggen over alternatieven... ik denk dat haar wel naar school sturen terwijl ze zo angstig is misschien ook niet heel verstandig is. Volgens mij moet daar ook ruimte voor zijn... zou er in elk geval moeten zijn.
Sterkte en wijsheid.
Fake it till you make it...
pi_192757701
Wij kregen van de overkoepelende organisatie bericht dat er van 6 t/m 8 mei thuisonderwijs is een we op 6mei horen hoe het verder geregeld gaat worden.
Vrij laat vind ik, zeker als ook de bso met klem vraagt zo snel mogelijk te reageren als je wat van school hoort zodat zij aan de logistieke puzzel kunnen beginnen.
pi_192757706
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef Burdie het volgende:
Is het voor jullie te doen om haar thuis te houden, Tally? Want dat mag ook nog altijd gewoon hè.
Ja dat is te doen. En dat is zeker ook een optie. Een optie die ik haar ook heb verteld. Dat ze zich niet druk hoeft te maken. En dat als wij het idee hebben dat het niet veilig is of dat zij zich niet veilig voelt dat wij het zo regelen dat we het op deze manier voortzetten.
pi_192757731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

en zou ze het kunnen parkeren met dat er over 3 weken veel meer over het onderzoek bekend is en ze dan als daar aanleiding toe is heus een andere beslissing zullen nemen.. Maar dat als het loopt zoals ze nu verwachten ze gewoon naar school kan?
Ik hoop dat ze het kan parkeren. Dat ze zich nu even niet druk hoeft te maken en dat het allemaal goed gaat komen.
pi_192757775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:36 schreef Nijna het volgende:
En anders misschien toch met school overleggen over alternatieven... ik denk dat haar wel naar school sturen terwijl ze zo angstig is misschien ook niet heel verstandig is. Volgens mij moet daar ook ruimte voor zijn... zou er in elk geval moeten zijn.
Sterkte en wijsheid.
Daarom wacht ik eerst die 5 mei af. Als ze zo angstig blijft heeft de juf niets aan haar. En als je dan voor de klas moet staan lijkt het me geen pretje om er zo eentje ook er tussen te hebben.

Dank je wel :*
pi_192758644
Maanden in kleuren en cirkels?! Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. :D Ik ben juist heel talig ingesteld.

Wat sneu, Tally. Hopelijk vinden jullie er je weg in.

Ik ga er morgen eens voor zitten om suggesties voor onze school op papier te zetten, er was gevraagd of we willen meedenken. Inderdaad of een studiedag half mei niet beter geschrapt kan worden, maar ook over hoe ik het in mijn klas voor elkaar moet krijgen om de hele tijd 1,5m afstand van mijn collega te houden.
Ik las in de richtlijnen over extra grondige schoonmaak, van lokaal en speelgoed. Ik ben benieuwd wie dat gaat doen (en hoe).
pi_192758970
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:21 schreef Hupje het volgende:
Maanden in kleuren en cirkels?! Daar kan ik me dus niets bij voorstellen. :D Ik ben juist heel talig ingesteld.

Wat sneu, Tally. Hopelijk vinden jullie er je weg in.

Ik ga er morgen eens voor zitten om suggesties voor onze school op papier te zetten, er was gevraagd of we willen meedenken. Inderdaad of een studiedag half mei niet beter geschrapt kan worden, maar ook over hoe ik het in mijn klas voor elkaar moet krijgen om de hele tijd 1,5m afstand van mijn collega te houden.
Ik las in de richtlijnen over extra grondige schoonmaak, van lokaal en speelgoed. Ik ben benieuwd wie dat gaat doen (en hoe).
in de klas 1,5 m van collega? Staan jullie tegelijk voor een groep?
en voor die schoonmaak lijkt me de ene helft s ochtends en de 2e helft s middags ook erg onhandig.. want dan moet je in de middag wéér schoonmaken..
pi_192759007
Ja, ik werk (in het speciaal onderwijs) met 2 volwassenen op 1 groep.
pi_192759038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:37 schreef Hupje het volgende:
Ja, ik werk (in het speciaal onderwijs) met 2 volwassenen op 1 groep.
ah, dat verklaart het! maar dan hebben jullie dus niet dat probleem met per halve klas lesgeven..
pi_192759116
Nee, wij 'moeten' gewoon volle bak, inclusief benodigde fysieke begrenzing enzovoort.
pi_192759160
ik denk dat t een gat in de markt is om je nu als schoolschoonmaker te verhuren..
  woensdag 22 april 2020 @ 23:25:50 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192759908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik denk dat t een gat in de markt is om je nu als schoolschoonmaker te verhuren..
En ipv een VOG een COronaVrij document.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 02:06:45 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192761244
Ik vind het eigenlijk vreemd dat zwangeren niet onder de risicogroep vallen, in het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld ook het geval. Hoge koorts tijdens een zwangerschap is nooit goed en ik doe er dan ook alles aan om niet ziek te worden.

Dit staat er bijvoorbeeld op de website van het RIVM over griep:

Risico's
Risico voor zwangere (moeder): bij pandemieën is er een hoge mortaliteit onder zwangere vrouwen.
Risico voor het ongeboren kind: hoge koorts kan weeën opwekken en is slecht voor het ongeboren kind.
Risico voor pasgeborene: baby's hebben kans op een ernstiger beloop. Pasgeborenen zijn door maternale antistoffen (ook in de moedermelk) beschermd, tenzij het een variant van het influenzavirus betreft.

Advies
Bij koorts hoger dan 38.5°C moet contact worden opgenomen met de huisarts of behandelend gynaecoloog. Gebruik paracetamol tegen koorts en pijnklachten. Wanneer de zwangere naast de griep ook een bacteriële ontsteking aan de luchtwegen heeft dan wordt antibiotica voorgeschreven.
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 02:10:14 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192761257
Grappig die beelddenkers! Ik ben een dusdanige taaldenker dat ik letters in woorden tel. Ik zie het vaak als kleine rekensommen. Maar bij kortere woorden (tot 10 letters) weet ik meteen hoeveel letters het zijn, zonder hierover na te denken. Ik vind het altijd gek als mensen letter voor letter moeten tellen, ik hoor een woord en denk meteen zeven! Vijf! Ik vraag me wel eens af of anderen dit ook doen. Ik tel ook zolang als ik me kan herinneren lettergrepen. Ook daarbij weet ik meteen hoeveel het is zonder dit per lettergreep na te hoeven tellen :)
5 - 28 februari Thailand O+
  Manager PR/Moderator donderdag 23 april 2020 @ 03:25:29 #100
269689 crew  Viv
pi_192761461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 02:06 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het eigenlijk vreemd dat zwangeren niet onder de risicogroep vallen, in het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld ook het geval.
Net zoals de ene arts wat meer aan de voorzichtige kant gaat zitten dan de andere (al helemaal als er nog maar weinig informatie beschikbaar is), gelden dat soort principes ook op nationaal niveau. Je noemde bijvoorbeeld griep: in de VS wordt aan alle zwangere vrouwen geadviseerd de seizoensgriepvaccinatie te halen, in NL niet. En dat is dan op basis van exact dezelfde medische literatuur. Binnen een andere context wordt de informatie anders gewogen en dan kan het zo zijn dat er (al dan niet terecht) een andere conclusie uit getrokken wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')