Eh, nee.quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.
Ik heb geen "nieuws" voor je.... dat aantal doden tgv het virus zelf valt sws.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als we uitgaan van het bevestigd aantal doden, en de opgebouwde immuniteit zoals gemeten door Sanquin, zitten we rond de 75.000 doden voordat we de 60% bereikt hebben.
En dan weten we ook dat we heel veel doden in verzorgingstehuizen niet meetellen, dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch. En dan gaat het echt iedereen raken, direct of indirect.
En dan maar hopen dat de immuniteit een beetje aanhoudt en dat de mensen die wel genezen niet dermate permanente schade er aan over houden dat ze bij de volgende golf wel het loodje leggen.
Hoe je dit nog durft te downplayen is mij een raadsel.
quote:Bondskanselier Merkel maakt zich zorgen over de versoepeling van de coronamaatregelen. Dat zei ze in een telefonisch overleg met de CDU-partijtop waar het Duitse persbureau DPA over schrijft. Merkel uitte kritiek op de beslissing van sommige deelstaten om de maatregelen te versoepelen. Zo is in deelstaat Rijnland-Palts besloten om winkelcentra en dierentuinen weer te openen.
De bondskanselier vreest dat de daling in het aantal coronabesmettingen zal omslaan omdat mensen zich mogelijk niet meer aan de contactbeperkingen gaan houden. Alleen al de discussie over het wel of niet versoepelen van de maatregelen draagt daar volgens haar aan bij.
En terecht. Laatst werd hier een filmpje van haar gepost m.b.t. het belang van de R0 en wat dat tot gevolgen had. Zeker in een groot land als Duitsland kan dat in aantallen echt heel hard gaan als je niet heel zorgvuldig omgaat met de maatregelen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef hooibaal het volgende:
Angela Merkel vindt het niet alleen te vroeg om maatregelen te versoepelen, ze vindt het zelfs te vroeg om erover te praten:
[..]
Merkel zelf was ook niet zo heel handig met haar 60% raakt besmet. Wellicht heeft ze gelijk, maar veel mensen kunnen redeneren dat ze toch wel besmet raken.quote:Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef hooibaal het volgende:
Angela Merkel vindt het niet alleen te vroeg om maatregelen te versoepelen, ze vindt het zelfs te vroeg om erover te praten:
[..]
Als er 1 gek wijf rondloopt op deze aardbodem. Wel jammer daar ze de baas is :pquote:Op maandag 20 april 2020 11:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Is dit wel voldoende afstand?quote:
Die gevolgen zijn er nu al, is het niet in geld; is dat sws onze kapotgeslagen zekerheid van welvaart en/of welzijn.quote:Op maandag 20 april 2020 11:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het zou mij ook niet verbazen als dit op den duur verregaande gevolgen zal hebben...
Nee als het de bedoeling was om met 20 man te gaan dansen en schreeuwen in een kleine ruimte kon de helft van de horeca gewoon door.quote:
Intelligente vrouw met een enorme wetenschappelijke achtergrond, ik vertrouw haar uitspraken wel.quote:Op maandag 20 april 2020 11:33 schreef Zeroku het volgende:
En terecht. Laatst werd hier een filmpje van haar gepost m.b.t. het belang van de R0 en wat dat tot gevolgen had. Zeker in een groot land als Duitsland kan dat in aantallen echt heel hard gaan als je niet heel zorgvuldig omgaat met de maatregelen.
Rutte niet dan?quote:Op maandag 20 april 2020 11:34 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Als er 1 gek wijf rondloopt op deze aardbodem. Wel jammer daar ze de baas is :p
Angela wilt graag de mensen onder de duim houden. Bangmakerij imo.
Gaan ze nu regendansen uitvoeren om het virus uit te bannen ?quote:
De Chinese Communistische Partij heeft ons al lang de oorlog verklaard. De vraag is of je het wilt zien.quote:Op maandag 20 april 2020 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.
Ik snap dit echt niet.straks heb je fauci met zijn 80 jaar besmet. Je zou toch denken dat ze het goede vooorbeeld moeten geven.quote:Op maandag 20 april 2020 11:43 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Geldt alleen voor domme burgers.
[ afbeelding ]
Ik zal er hier niet teveel over zeggen want dan wordt ik gebanned, maar dit zegt iets over de ernst van dit virus.quote:Op maandag 20 april 2020 11:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
straks heb je fauci met zijn 80 jaar besmet. Je zou toch denken dat ze het goede vooorbeeld moeten geven.
Tja, sommigen denken hetzelfde over de VS. Wie was verantwoordelijk voor de grootste hack van een belgische telecom? GB en de VS, 7 jaar geleden.quote:Op maandag 20 april 2020 11:52 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De Chinese Communistische Partij heeft ons al lang de oorlog verklaard. De vraag is of je het wilt zien.
Whataboutism. Het gaat nu over Communistisch China, en die zijn schuldig aan deze uitbraak.quote:Op maandag 20 april 2020 11:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, sommigen denken hetzelfde over de VS. Wie was verantwoordelijk voor de grootste hack van een belgische telecom? GB en de VS, 7 jaar geleden.
Of over de intelligentie van de Amerikanen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:55 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik zal er hier niet teveel over zeggen want dan wordt ik gebanned, maar dit zegt iets over de ernst van dit virus.
ja nu ben ik nieuwsgierigquote:Op maandag 20 april 2020 11:55 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Ik zal er hier niet teveel over zeggen want dan wordt ik gebanned, maar dit zegt iets over de ernst van dit virus.
Ah, dus China heeft het virus opzettelijk onder z'n eigen bevolking verspreidt, als onderdeel van hun oorlog tegen het Westen?quote:Op maandag 20 april 2020 12:03 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Whataboutism. Het gaat nu over Communistisch China, en die zijn schuldig aan deze uitbraak.
Ik heb zojuist wel wat voedsel op mijn bank laten vallenquote:Op maandag 20 april 2020 12:08 schreef KingRadler het volgende:
heeft iemand ervaring met de voedselbank tijdens Corona?
Wat wil je hierover weten?quote:Op maandag 20 april 2020 12:08 schreef KingRadler het volgende:
heeft iemand ervaring met de voedselbank tijdens Corona?
als jij per ongeluk iemand doodrijdt ben je ook schuldig ook al was het geen opzetquote:Op maandag 20 april 2020 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, dus China heeft het virus opzettelijk onder z'n eigen bevolking verspreidt, als onderdeel van hun oorlog tegen het Westen?
Noodzakelijke offers?quote:Op maandag 20 april 2020 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ah, dus China heeft het virus opzettelijk onder z'n eigen bevolking verspreidt, als onderdeel van hun oorlog tegen het Westen?
iets per ongeluk doen is een oorlogsverklaring?quote:Op maandag 20 april 2020 12:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
als jij per ongeluk iemand doodrijdt ben je ook schuldig ook al was het geen opzet
Als het echt een ontsnapt virus is dan zijn ze wel verantwoordelijk. Of het nou met opzet is gedaan of niet.quote:Op maandag 20 april 2020 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
dat is weer wat anders en dat maak jij ervanquote:Op maandag 20 april 2020 12:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
iets per ongeluk doen is een oorlogsverklaring?
* Kyran mompelt iets over overheid en ICTquote:Autoriteit Persoonsgegevens kan privacy corona-apps niet aantonen
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) zegt dat de zeven mogelijke corona-apps onvoldoende zijn uitgewerkt om te kunnen beoordelen of de bescherming van gegevens van mensen genoeg is gewaarborgd. De AP zegt dat het ministerie van VWS de voorwaarden niet duidelijk genoeg heeft gesteld en dat het dus geen oordeel kan vellen over de opzet van de apps.
"Heel Nederland wil graag weer naar buiten, stappen zetten richting de normale situatie", zegt voorzitter Aleid Wolfsen. "Maar we moeten voorkomen dat we nu een oplossing inzetten waarvan onduidelijk is of die wel echt werkt, met het risico dat het vooral andere problemen oplevert. Of dat iemand die geen gebruik kan of wil maken van een app misschien de toegang wordt geweigerd tot werk, school of een supermarkt."
Het ministerie wil mogelijk apps inzetten voor contactonderzoek en had bedrijven opgeroepen om ideeën in te sturen. Afgelopen weekend werden zeven apps geselecteerd uit honderden voorstellen, maar de Autoriteit Persoonsgegevens kan die dus niet beoordelen. Deskundigen waren gisteren ook al kritisch. Wat er nu verder gaat gebeuren met de apps, is nog onduidelijk.
Bron: NOS
Of dit was in het beginstadium, of dit is geshopt, want de journalisten die je op de voorgrond ziet, zitten al een tijd niet meer naast elkaar.quote:Op maandag 20 april 2020 11:43 schreef kontkapje het volgende:
[..]
Geldt alleen voor domme burgers.
[ afbeelding ]
Het idee van een app is bewonderenswaardig, maar die app gaat echt veel te laat komenquote:Op maandag 20 april 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
* Kyran mompelt iets over overheid en ICT
Ze zijn met alles traag qua reactievermogen en net nu het heel belangrijk is dat dit zorgvuldig wordt aangepakt zit er zoveel haast achter dat het onmogelijk is om een goed product af te leveren.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 20 april 2020 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ondanks veel kritiek denk ik dat een app prima kan werken als er aan alle randvoorwaarden wordt voldaan. Echter is het wel weer typisch Nederland om het allemaal van nul te willen bouwen. Is er dan echt nergens een app te vinden die dit al doet? Of zijn de bestaande apps dusdanig lek dat ze niet te gebruiken zijn?quote:Op maandag 20 april 2020 12:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het idee van een app is bewonderenswaardig, maar die app gaat echt veel te laat komen. Voor alles geregeld is, is de grootste crisis al weer voorbij.
Dat zal ook de enige manier zijn hoe het in Nederland kan. De klanten moeten ook mond/neusbescherming dragen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Duitsland mogen kapperszaken op 4 mei open gaan als deze de benodigde maatregelen hebben genomen zoals het dragen van een medisch masker. En er mag geen wachtrij zijn.
Bron? Dacht dat dit slechts een 'mogelijkheid' was tot nu toe..quote:Op maandag 20 april 2020 12:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
In Duitsland mogen kapperszaken op 4 mei open gaan als deze de benodigde maatregelen hebben genomen zoals het dragen van een medisch masker. En er mag geen wachtrij zijn.
Een theorie die de VS nu verkondigt, net zoals de VS in 2001 de theorie verkondigde dat de antrax brieven uit Irak zouden kunnen komen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:14 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als het echt een ontsnapt virus is dan zijn ze wel verantwoordelijk. Of het nou met opzet is gedaan of niet.
https://www.theguardian.c(...)rrorism.afghanistan6quote:Iraq 'behind US anthrax outbreaks'
Pentagon hardliners press for strikes on Saddam
Their inquiries are adding to what US hawks say is a growing mass of evidence that Saddam Hussein was involved, possibly indirectly, with the 11 September hijackers.
If investigators' fears are confirmed - and sceptics fear American hawks could be publicising the claim to press their case for strikes against Iraq - the pressure now building among senior Pentagon and White House officials in Washington for an attack may become irresistible.
[..]
Leading US intelligence sources, involved with both the CIA and the Defence Department, told The Observer that the 'giveaway' which suggests a state sponsor for the anthrax cases is that the victims in Florida were afflicted with the airborne form of the disease.
[..]
US intelligence believes Iraq has the technology and supplies of anthrax suitable for terrorist use. 'They aren't making this stuff in caves in Afghanistan,' the CIA source said. 'This is prima facie evidence of the involvement of a state intelligence agency. Maybe Iran has the capability. But it doesn't look likely politically. That leaves Iraq.'
Korea heeft er een die goed schijnt te werken. Maar het aantal mensen dat hem gebruikt is nog belangrijker voor het succes dan de werking van de app. Dat zul je dus moeten borgen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ondanks veel kritiek denk ik dat een app prima kan werken als er aan alle randvoorwaarden wordt voldaan. Echter is het wel weer typisch Nederland om het allemaal van nul te willen bouwen. Is er dan echt nergens een app te vinden die dit al doet? Of zijn de bestaande apps dusdanig lek dat ze niet te gebruiken zijn?
Het is toch logisch dat een app zoals deze vanaf het begin opbouwen veel te veel tijd gaat kosten.
De Autoriteit Persoonsgegevens is ook overheid. Gelukkig.quote:Op maandag 20 april 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
* Kyran mompelt iets over overheid en ICT
Ze zijn met alles traag qua reactievermogen en net nu het heel belangrijk is dat dit zorgvuldig wordt aangepakt zit er zoveel haast achter dat het onmogelijk is om een goed product af te leveren.
Voorbij? We zijn pas net begonnen. Tot er een vaccin is gaan we baat hebben bij een goede app.quote:Op maandag 20 april 2020 12:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het idee van een app is bewonderenswaardig, maar die app gaat echt veel te laat komen. Voor alles geregeld is, is de grootste crisis al weer voorbij.
Als dit veilig kan en veilig gaat dan lijkt mij dit in Nederland mogelijk.quote:Op maandag 20 april 2020 12:24 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dat zal ook de enige manier zijn hoe het in Nederland kan. De klanten moeten ook mond/neusbescherming dragen.
https://www.mannheim24.de(...)frisur-13605620.htmlquote:Op maandag 20 april 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bron? Dacht dat dit slechts een 'mogelijkheid' was tot nu toe..
Lekker het eigen straatje schoonvegen. Zijn ze best goed in in de VS.quote:Op maandag 20 april 2020 12:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een theorie die de VS nu verkondigt, net zoals de VS in 2001 de theorie verkondigde dat de antrax brieven uit Irak zouden kunnen komen.
[..]
https://www.theguardian.c(...)rrorism.afghanistan6
Klopt, maar voor die app er is zijn we nog wel heel wat maandjes verder.quote:Op maandag 20 april 2020 12:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voorbij? We zijn pas net begonnen. Tot er een vaccin is gaan we baat hebben bij een goede app.
Zo kan het dus ooktwitter:SanderQuote twitterde op zondag 19-04-2020 om 14:16:41Vijf dagen in Zweden; alles open, maar wel vrijwel alleen 50minners op straat. https://t.co/wgiLjTbsIB reageer retweet
Omdat we hier bejaarden in verzorgingshuizen stoppen waardoor ze toch zelf naar de winkel moeten.quote:Op maandag 20 april 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
Zo kan het dus ooktwitter:SanderQuote twitterde op zondag 19-04-2020 om 14:16:41Vijf dagen in Zweden; alles open, maar wel vrijwel alleen 50minners op straat. https://t.co/wgiLjTbsIB reageer retweet
Waarom moeten die bejaarden hier constant de straat op? Echt zwaar egoïstisch.
Omdat ze schijt hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
Nee.quote:Op maandag 20 april 2020 12:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat we hier bejaarden in verzorgingshuizen stoppen waardoor ze toch zelf naar de winkel moeten.
Daarom moet verspreiding landelijk/centraal plaatsvinden.quote:Op maandag 20 april 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
als de mondkapjes wel een eis worden voor versoepeling van de maatregelen dan verergerd de run op die dingen wel extreem.
Tijd dat wij ook schijt gaan krijgen dan. Ik ben deze shit inmiddels helemaal beu, er lijkt ook gewoon geen oplossing te komen. Behalve dat ouderen en kwetsbaren zich isoleren.quote:
No worries, Rutte komt morgen met de oplossing.quote:Op maandag 20 april 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijd dat wij ook schijt gaan krijgen dan. Ik ben deze shit inmiddels helemaal beu, er lijkt ook gewoon geen oplossing te komen. Behalve dat ouderen en kwetsbaren zich isoleren.
Die groepsimmuniteit lukt ook voor geen meter in dit tempo.
Dat dit een zaak van de lange adem is hebben de meeste mensen inmiddels toch wel in de gaten dacht ik.quote:Op maandag 20 april 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Tijd dat wij ook schijt gaan krijgen dan. Ik ben deze shit inmiddels helemaal beu, er lijkt ook gewoon geen oplossing te komen. Behalve dat ouderen en kwetsbaren zich isoleren.
Nog twee jaar. Hou vol!quote:Op maandag 20 april 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt onzin want die heb je daar ook, die mensen zijn gewoon gehecht aan hun ritueeltjes en haan gerust drie keer per dag de hort op met hun hondje of even een boodschap doen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat we hier bejaarden in verzorgingshuizen stoppen waardoor ze toch zelf naar de winkel moeten.
50+ is nog niet allemaal bejaard. Bovendien is de ene bejaarde de andere niet.quote:Op maandag 20 april 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
Dat is dan ook niet verboden.quote:Op maandag 20 april 2020 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt onzin want die heb je daar ook, die mensen zijn gewoon gehecht aan hun ritueeltjes en haan gerust drie keer per dag de hort op met hun hondje of even een boodschap doen.
Stel we laten alle 50 minners hun gang gaan in Nederland, dan overspoelen die de medische zorg alsnog maar dan met 50 minners. En deel daarvan zal overlijden, ook al is die kans relatief klein. Maar dan heb je het alsnog over honderden 50 minners. Is dat het waard?quote:Op maandag 20 april 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
Ja maar we zitten al potdomme 4 weken in een zogenaamde lockdown en men kan geen bier meer drinken op het terras.quote:Op maandag 20 april 2020 12:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat dit een zaak van de lange adem is hebben de meeste mensen inmiddels toch wel in de gaten dacht ik.
De oplossing is dat oude en dikke mensen binnenblijven, meer oplossingen zijn er niet.quote:Op maandag 20 april 2020 12:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
No worries, Rutte komt morgen met de oplossing.
Tegen die tijd produceren we er genoeg in Nederland.quote:Op maandag 20 april 2020 12:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
als de mondkapjes wel een eis worden voor versoepeling van de maatregelen dan verergerd de run op die dingen wel extreem.
https://www.nu.nl/economi(...)week-produceren.htmlquote:Om het nijpende tekort aan mondkapjes op te lossen, gaan Nederlandse bedrijven miljoenen mondkapjes per week produceren. In eerste instantie zijn deze alleen bestemd voor personeel in de zorg.
Productie moet worden opgeschaald
De betreffende maskers zijn van het type FFP2, oftewel mondkapjes met een filtertje. Zorgmedewerkers kunnen deze maskers volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gebruiken om zich te beschermen tegen aerosols (druppels die kleiner dan 5 micrometer zijn).
De overheid wordt verantwoordelijk voor de distributie en verdeling van de geproduceerde mondmaskers. De bedoeling is om uiteindelijk op te schalen.
Absoluutquote:Op maandag 20 april 2020 12:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Stel we laten alle 50 minners hun gang gaan in Nederland, dan overspoelen die de medische zorg alsnog maar dan met 50 minners. En deel daarvan zal overlijden, ook al is die kans relatief klein. Maar dan heb je het alsnog over honderden 50 minners. Is dat het waard?
Bron?quote:Op maandag 20 april 2020 12:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Stel we laten alle 50 minners hun gang gaan in Nederland, dan overspoelen die de medische zorg alsnog maar dan met 50 minners. En deel daarvan zal overlijden, ook al is die kans relatief klein. Maar dan heb je het alsnog over honderden 50 minners. Is dat het waard?
quote:Op maandag 20 april 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
De oplossing is dat oude en dikke mensen binnenblijven, meer oplossingen zijn er niet.
Die hele 1.5 meter samenleving is om talloze redenen totaal geen haalbaar plan en ondertussen gaan hardwerkende ondernemers kapot en zitten wij gedwongen in een isolement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kap eens met willekeurige getallen te noemen. Dit klopt niet. Kijk gewoon even zelf op NICE ....quote:Op maandag 20 april 2020 12:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
95% dat op de IC ligt is 70 of zelfs 80+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik ben er ook geen fan van, maar ga er maar vanuit dat de maatregelen waarschijnlijk wel weer met 4 weken worden verlengd. Enige mogelijke uitzonderingen zijn basisscholen, kinderopvang, tandarts en fysio.quote:Op maandag 20 april 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
De oplossing is dat oude en dikke mensen binnenblijven, meer oplossingen zijn er niet.
Die hele 1.5 meter samenleving is om talloze redenen totaal geen haalbaar plan en ondertussen gaan hardwerkende ondernemers kapot en zitten wij gedwongen in een isolement.
Grootschalige evenementen kun je sowieso wel vergeten tot er een vaccin is.quote:Op maandag 20 april 2020 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook geen fan van, maar ga er maar vanuit dat de maatregelen waarschijnlijk wel weer met 4 weken worden verlengd.
(Grote) Evenementen kun je rest vh jaar wel vergeten denk ik.
quote:Op maandag 20 april 2020 12:37 schreef Momo het volgende:
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/als-de-maskers-afgaan-spreken-de-gezichten~v382125/
Mooie rapportage in de volkskrant over medisch personeel en hoe hun dit beleven.
Vooral dit
Ik neem aan dat ze dat vaker meemaken op een IC. Wel het verkeerde beroep gekozen danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
https://stichting-nice.nl/quote:Op maandag 20 april 2020 12:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
95% dat op de IC ligt is 70 of zelfs 80+
de straat is niet zo'n probleem, als ze maar niet stoppen bij de terrassen om wat te drinken, verder een beetje vreemde tweet van SSquote:Op maandag 20 april 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/als-de-maskers-afgaan-spreken-de-gezichten~v382125/
Mooie rapportage in de volkskrant over medisch personeel en hoe hun dit beleven.
Vooral dit
Dokter die niet om kan gaan met de dood op IC,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misschien de verkeerde beroepskeuze. Is wel zo'n beetje de eindlinie in die sector.
En hij vraagt om een bron. Driedubbelquote:Op maandag 20 april 2020 12:36 schreef Kyran het volgende:
Kap eens met willekeurige getallen te noemen. Dit klopt niet. Kijk gewoon even zelf op NICE ....
quote:Op maandag 20 april 2020 12:40 schreef Kyran het volgende:
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2627
70-74: 516 (19.6%)
75-79: 302 (11.5%)
80-84: 59 (2.2%)
85-89: 8 (0.3%)
33.6% is dus 70+
en niet 95% zoals sommige alleen met hun onderbuikgevoelens bepalen
Mij viel op in de cijfers dat een groot deel van met name 80+ de IC gewoon 'niet haalt' of zoiets. Of dat ze dan denk ik gewoon besluiten dat het geen zin heeft.quote:Op maandag 20 april 2020 12:40 schreef Kyran het volgende:
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2627
70-74: 516 (19.6%)
75-79: 302 (11.5%)
80-84: 59 (2.2%)
85-89: 8 (0.3%)
33.6% is dus 70+
en niet 95% zoals sommige alleen met hun onderbuikgevoelens bepalen
Vooral dit
Mooie reportage inderdaad. Vooral de gezichtsuitdrukkingen en ogen spreken boekdelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Samenleving opengooien voor mannen onder de 30 en vrouwen onder de 44quote:Op maandag 20 april 2020 12:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En deze naar leeftijd categorie
Toevallig dat jij dan 28 of 29 jaar bentquote:Op maandag 20 april 2020 12:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Samenleving opengooien voor mannen onder de 30 en vrouwen onder de 44
Vooral dat tweede. In Nederland worden patiënten die te zwak zijn niet naar een IC gebracht, omdat de kans heel klein is dat zij daar levend van af komen of dusdanig veel complicaties oplopen dat kwaliteit van leven het niet meer waard is.quote:Op maandag 20 april 2020 12:42 schreef OProg het volgende:
[..]
Mij viel op in de cijfers dat een groot deel van met name 80+ de IC gewoon 'niet haalt' of zoiets. Of dat ze dan denk ik gewoon besluiten dat het geen zin heeft.
twitter:RTErdogan twitterde op maandag 20-04-2020 om 11:23:33İstanbul Başakşehir Şehir Hastanesi Açılışı ve Yerli Solunum Cihazı Teslim Töreni https://t.co/VxzjFOOoZs reageer retweet
Ik vind het dan ook vrij moedig dat ze de Olympische Spelen alweer aan het organiseren zijn voor juli 2021, en het EK Voetbal. En de Tour de France zelfs voor komende augustusquote:Op maandag 20 april 2020 12:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Grootschalige evenementen kun je sowieso wel vergeten tot er een vaccin is.
Zou eens tijd worden ja, we betalen als samenleving al een enorme prijs voor de vergrijzing en nu dus dubbel.quote:Op maandag 20 april 2020 12:43 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Samenleving opengooien voor mannen onder de 30 en vrouwen onder de 44
Al die evenementen kun je inderdaad voorlopig wel vergeten. Met name ook de Tour, dat hele circus reist duizenden kilometers door heel Frankrijk e.o. Als daar de pleuris uitbreekt, heb je meteen het hele land weer in rep en roer.quote:Op maandag 20 april 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook vrij moedig dat ze de Olympische Spelen alweer aan het organiseren zijn voor juli 2021, en het EK Voetbal. En de Tour de France zelfs voor komende augustus
Zit een groot verschil in 80+ inderdaad. Mijn oude buurvrouw was 83 jaar maar fietste nog veel,deed aan yoga en was ook mentaal nog goed bij inclusief smartphone. Mijn oma is nu 82 jaar en kan met moeite naar de WC gaan.quote:Op maandag 20 april 2020 12:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral dat tweede. In Nederland worden patiënten die te zwak zijn niet naar een IC gebracht, omdat de kans heel klein is dat zij daar levend van af komen of dusdanig veel complicaties oplopen dat kwaliteit van leven het niet meer waard is.
De 80+ patiënten op de IC zijn waarschijnlijk vaak relatief fitte bejaarden met een relatief hogere kans om er redelijk goed van af te komen.
Er zijn ook nog eens 5.000 medewerkers die elke dag meereizen met het circus naast de renners en organisatie zelf.quote:Op maandag 20 april 2020 12:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Al die evenementen kun je inderdaad voorlopig wel vergeten. Met name ook de Tour, dat hele circus reist duizenden kilometers door heel Frankrijk e.o. Als daar de pleuris uitbreekt, heb je meteen het hele land weer in rep en roer.
Die verschillen heb je in alle leeftijdscategorieënquote:Op maandag 20 april 2020 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Zit een groot verschil in 80+ inderdaad. Mijn oude buurvrouw was 83 jaar maar fietste nog veel,deed aan yoga en was ook mentaal nog goed bij inclusief smartphone. Mijn oma is nu 82 jaar en kan met moeite naar de WC gaan.
volgend jaar vind ik nog wel een redelijke termijn maar de tour in augustus lijkt me ook wat te optimistisch helaasquote:Op maandag 20 april 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook vrij moedig dat ze de Olympische Spelen alweer aan het organiseren zijn voor juli 2021, en het EK Voetbal. En de Tour de France zelfs voor komende augustus
Ja precies. Dus om dat nou in augustus al te gaan plannen lijkt me nogal optimistisch.quote:Op maandag 20 april 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Er zijn ook nog eens 5.000 medewerkers die elke dag meereizen met het circus naast de renners en organisatie zelf.
Met al die doping bij wielrenners is corona geen issue.quote:Op maandag 20 april 2020 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oké die 95% was wellicht wat ruim genomen, maar alsnog onder de 50 speelt het dan toch amper?quote:Op maandag 20 april 2020 12:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En deze naar leeftijd categorie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |