SPOILER: Transferbeleid 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Landskampioen 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2018/2019Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CL 2019/2020Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Schaal of niet, we blijven sowieso regerend kampioen zolang er niet gevoetbald wordtquote:Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef PSVCL het volgende:
Arme TS denkt nog steeds dat ajax de schaal krijgt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Onze klote medische staf heeft hem eindelijk fit gekregenquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Neres?
RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:22 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Onze klote medische staf heeft hem eindelijk fit gekregen![]()
En nu een nieuwe medische staf aub![]()
Als ze iemand gelijk willen wisselen nadat ze zonder reden naar de grond zijn gegaan is het al goed.quote:Op zaterdag 18 april 2020 17:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]![]()
En nu een nieuwe medische staf aubRED ONS HENNIEGOD![]()
Lichtblauwe uitshirtsquote:Op zaterdag 18 april 2020 14:39 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Klopt ja, zwart is het derde tenue. Uittenue wordt geloof ik lichtblauw.
Oh.![]()
denken dat Ajax die niet krijgt is ook nergens op gebaseerdquote:Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef PSVCL het volgende:
Arme TS denkt nog steeds dat ajax de schaal krijgt![]()
Ieder realistisch scenario eindigt met de schaal in Amsterdam.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef PSVCL het volgende:
Arme TS denkt nog steeds dat ajax de schaal krijgtOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Waarbij een kampioen uitgeroepen wel inderdaad.quote:Op zondag 19 april 2020 12:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ieder realistisch scenario eindigt met de schaal in Amsterdam.
Naja, we blijven ook de huidige kampioen met de schaal natuurlijk.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
voer voor juristen, maar als de competitie eindigt is de club die bovenaan staat kampioen, niet dat ik er zo enorm veel waarde aan hecht maar gaat meer om de CL deelname.quote:Op zondag 19 april 2020 12:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Waarbij een kampioen uitgeroepen wel inderdaad.
Naja, we blijven ook de huidige kampioen met de schaal natuurlijk.
Probleem is wel dat als de CL ook niet uitgespeeld wordt Ajax toch 1? voorronde moet spelen![]()
Ligt eraan wat ze met atletico doen. Dat gaat ook niet helemaal lekkerquote:Op zondag 19 april 2020 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
voer voor juristen, maar als de competitie eindigt is de club die bovenaan staat kampioen, niet dat ik er zo enorm veel waarde aan hecht maar gaat meer om de CL deelname.
Probleem is wel dat als de CL ook niet uitgespeeld wordt Ajax toch 1? voorronde moet spelen![]()
wat is daarmee?quote:Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ze met atletico doen. Dat gaat ook niet helemaal lekker![]()
De clubs die nog in het toernooi zaten automatisch plaatsen voor een volgende editie lijkt me ook het meest eerlijk. Als het scenario ervan komt.quote:Op zondag 19 april 2020 13:13 schreef Adames het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)cle-atletico-madrid-VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Geen idee waarom dat het meest eerlijke is. CL tickets gaan op basis van nationale standen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
De clubs die nog in het toernooi zaten automatisch plaatsen voor een volgende editie lijkt me ook het meest eerlijk. Als het scenario ervan komt.![]()
Bedoel je dan een scenario met 5 ploegen uit Spanje? En dus eentje minder van een ander land.quote:Op zondag 19 april 2020 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
De clubs die nog in het toernooi zaten automatisch plaatsen voor een volgende editie lijkt me ook het meest eerlijk. Als het scenario ervan komt.![]()
Als winnaar krijg je ook een ticket tochquote:Op zondag 19 april 2020 13:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Geen idee waarom dat het meest eerlijke is. CL tickets gaan op basis van nationale standen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
daarom, zou het toelaten van Atletico een vreemde move vinden van de UEFAquote:Op zondag 19 april 2020 13:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Geen idee waarom dat het meest eerlijke is. CL tickets gaan op basis van nationale standen.![]()
Klopt, maar er is geen winnaar.quote:Op zondag 19 april 2020 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Als winnaar krijg je ook een ticket toch
Evenmin dat er een winnaar is bij de EL, daar krijgt de winnaar ook een CL ticket.![]()
maar geen extra als die club in de top 4 eindigt (grote competitie)quote:Op zondag 19 april 2020 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Als winnaar krijg je ook een ticket toch![]()
En ook dat ja.quote:Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar geen extra als die club in de top 4 eindigt (grote competitie)![]()
Ahja, dat is waar. Het gaat sowieso interessant worden hoe het zowel nationaal als internationaal opgelost gaat worden.quote:Op zondag 19 april 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar geen extra als die club in de top 4 eindigt (grote competitie)VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
wordt ook juridisch een slagveld, CAS gaat het druk krijgenquote:Op zondag 19 april 2020 13:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ahja, dat is waar. Het gaat sowieso interessant worden hoe het zowel nationaal als internationaal opgelost gaat worden.![]()
Precies. UEFA kan wel van alles willen, maar de juristen daar zullen ook snappen dat ze niet boven de wet staan als het bijvoorbeeld gaat om arbeidscontracten, huurafspraken, TV-geld , sponsordeals etc (nog even los van dat clubs de nationale wetgeving / regels mbt Corona moeten volgen). Alle contracten mbt dit seizoen hebben vermoed ik een einddatum en dat kun je niet zo maar aanpassen en allerlei stunts mee uithalen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt ook juridisch een slagveld, CAS gaat het druk krijgenproberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Mogge Ajacieden, zijn we al officieel kampioen of hoe zit dat?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Dat zijn we!quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Houniet het volgende:
Mogge Ajacieden, zijn we al officieel kampioen of hoe zit dat?
De vraag is of er nog een jaartje bijkomt voor de statistieken...proberen is de eerste stap naar falen
Dat wordt waarschijnlijk in de loop van de week bekend. Wel heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de bij huldiging in verband met de coronapandemie waarschijnlijk een alcoholverbod gaat gelden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Houniet het volgende:
Mogge Ajacieden, zijn we al officieel kampioen of hoe zit dat?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Mogen we wel weer met 100k mensen naar het Museumplein?quote:Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk in de loop van de week bekend. Wel heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de bij huldiging in verband met de coronapandemie waarschijnlijk een alcoholverbod gaat gelden.![]()
![]()
We mogen echt helemaal niets he.quote:Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk in de loop van de week bekend. Wel heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat de bij huldiging in verband met de coronapandemie waarschijnlijk een alcoholverbod gaat gelden.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Hoe vaak het ook gezegd wordt. Het verschil in inkomsten tussen EL en CL blijft me verbazen.quote:Op zondag 19 april 2020 13:13 schreef Adames het volgende:
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)cle-atletico-madrid-quote:Dit seizoen haalde de ploeg van Simeone al 77 miljoen euro uit het belangrijkste Europese clubtoernooi. In het seizoen 2016/17 won Atlético de Europa League en speelde het in totaal maar zestien miljoen euro bij elkaar.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
kijk jij CL als Ajax niet mee doet? ik welquote:Op maandag 20 april 2020 14:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoe vaak het ook gezegd wordt. Het verschil in inkomsten tussen EL en CL blijft me verbazen.
[..]
kijk jij EL als Ajax niet mee doet? ik niet![]()
True inderdaad. Misschien vanaf de kwart of halve finales kijk ik als Ajax niet mee doet in de EL.quote:Op maandag 20 april 2020 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
kijk jij CL als Ajax niet mee doet? ik wel
kijk jij EL als Ajax niet mee doet? ik niet![]()
Dat zal best, maar dan nog. Het verschil is gewoon zo extreem.quote:Op maandag 20 april 2020 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
kijk jij CL als Ajax niet mee doet? ik wel
kijk jij EL als Ajax niet mee doet? ik nietTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Gefeliciteerd boys
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het is nog absoluut niet duidelijk of jullie die titel ook krijgen toegekend. Misschien wel alleen CL-plaatsing.![]()
Ik verwacht echt geen schaal. Ga wel uit van de CL-plaatsing. Zou ook niet weten hoe dit anders opgelost zou kunnen worden.![]()
Hoe dan ook blijven we regerend kampioenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef Generationalpha het volgende:
Het is nog absoluut niet duidelijk of jullie die titel ook krijgen toegekend. Misschien wel alleen CL-plaatsing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat sowieso!quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe dan ook blijven we regerend kampioen![]()
Viesmadquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef Generationalpha het volgende:
Het is nog absoluut niet duidelijk of jullie die titel ook krijgen toegekend. Misschien wel alleen CL-plaatsing.![]()
De facto kampioen. En sowieso huidig kampioen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:21 schreef Generationalpha het volgende:
Er bestaat niet zoiets als de facto kampioen. Je wordt kampioen of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:26 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
De facto kampioen. En sowieso huidig kampioen.![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:24 schreef Fargo het volgende:
Ik verwacht echt geen schaal. Ga wel uit van de CL-plaatsing. Zou ook niet weten hoe dit anders opgelost zou kunnen worden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Eerst maar afwachten of er volgend seizoen wel Europees voetbal is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:24 schreef Fargo het volgende:
Ik verwacht echt geen schaal. Ga wel uit van de CL-plaatsing. Zou ook niet weten hoe dit anders opgelost zou kunnen worden.Oh.![]()
Uiteraard. Maar in het geval dat...dan kun je toch weinig anders dan de huidige stand als eindstand bepalen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Eerst maar afwachten of er volgend seizoen wel Europees voetbal is.![]()
Wel als eindstand maar de vraag is gewoon of er ook een kampioen wordt uitgeroepen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Fargo het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar in het geval dat...dan kun je toch weinig anders dan de huidige stand als eindstand bepalen?![]()
Dat wordt sowieso ook al lastig met die bekerfinale en de play-offs, wie krijgen die tickets? Net als de degradanten, zal juridisch gezien toch vrij gevoelig liggen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Fargo het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar in het geval dat...dan kun je toch weinig anders dan de huidige stand als eindstand bepalen?
Maar sowieso kan je toch niet over een paar maanden weer mensen door heel Europa laten reizen voor voetbalwedstrijden.Oh.![]()
De hockeybond heeft besloten geen kampioenen uit te roepen. Dit biedt mij wel weer wat hoop dat Ajax geen kampioen wordt.![]()
Natuurlijk wordt er geen kampioen uitgeroepen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Generationalpha het volgende:
De hockeybond heeft besloten geen kampioenen uit te roepen. Dit biedt mij wel weer wat hoop dat Ajax geen kampioen wordt.Oh.![]()
Dat lijkt me logisch en terecht jaCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Zou er ook niet blij mee zijn ofzo, van mij hoeft het nietquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt er geen kampioen uitgeroepen.![]()
RKC en ADO gewoon degraderen. Wie het tegendeel beweert is niet goed.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat wordt sowieso ook al lastig met die bekerfinale en de play-offs, wie krijgen die tickets? Net als de degradanten, zal juridisch gezien toch vrij gevoelig liggen.
Maar sowieso kan je toch niet over een paar maanden weer mensen door heel Europa laten reizen voor voetbalwedstrijden.
Geen idee wie playofs zou spelen. Die heeft mazzel. De 3-6 in de jupiler pech.![]()
Dat boeit ook niemand. Zolang we maar naar de cl mogen wanneer dat weer begintquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Generationalpha het volgende:
De hockeybond heeft besloten geen kampioenen uit te roepen. Dit biedt mij wel weer wat hoop dat Ajax geen kampioen wordt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Daarom, slaat nergens op zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Zou er ook niet blij mee zijn ofzo, van mij hoeft het niet
Lijkt me ook niet dat ze dit vanuit Ajax zelf nu willen, wel het eventuele CL-ticket maar die schaal niet.Oh.![]()
Ja maar ADO kan toch gewoon een juridisch proces aanspannen dat ze nog kans hadden gemaakt om degradatie te ontlopen? Zou vreemd zijn als ze dat niet doen aangezien het om flink wat geld en banen gaat bij de club, ook al zijn ze zelf in deze situatie gekomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
RKC en ADO gewoon degraderen. Wie het tegendeel beweert is niet goed.
Geen idee wie playofs zou spelen. Die heeft mazzel. De 3-6 in de jupiler pech.
Dus erg benieuwd hoe ze dat oplossen, want met 20 clubs spelen volgend seizoen lijkt me erg lastig als je laat moet beginnen en op tijd moet stoppen voor het EK. En de KKD die ook geen kleinere competitie wil en daarmee minder tv-geld.Oh.![]()
Mwa, stukje eergevoel heb je altijd wel toch? Kost Ajax een titel dit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat boeit ook niemand. Zolang we maar naar de cl mogen wanneer dat weer begint![]()
Na die corona-uitbraak viel er weinig eer meer te behalen, het belangrijkste is dat Ajax de CL gaat spelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:10 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mwa, stukje eergevoel heb je altijd wel toch? Kost Ajax een titel dit.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Wat is dit voor onzin, in veel Europese landen bestaat de competitie sowieso al uit 20 clubs. In Engeland bijvoorbeeld en dan hebben ze naast de FA cup ook nog eens de League cup. Verder spelen veel meer Engelse clubs tot lang in het seizoen Europees, daar waar in Nederland meestal alleen Ajax en AZ overwintert. Competitie met 20 clubs kan dus prima.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dus erg benieuwd hoe ze dat oplossen, want met 20 clubs spelen volgend seizoen lijkt me erg lastig als je laat moet beginnen en op tijd moet stoppen voor het EK
Ik kijk nu al uit naar veel midweekse wedstrijden
De KKD stelt te weinig voor, die hebben niets te willen.quote:En de KKD die ook geen kleinere competitie wil en daarmee minder tv-geld.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Die beginnen meestal ook al half augustus, nu mogen clubs waarschijnlijk pas in training vanaf 1 september (moeten ook oefenwedstrijden spelen om op te bouwen na zo'n lange periode zonder voetbal) dus dan zit je in half oktober dat je mag beginnen en moet je begin mei stoppen. Dan nog een Europees programma er tussen proppen, en dan kan het zomaar zijn dat Ajax weer een keer ver komt dus dan kunnen de hele tijd midweekse rondes ook niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin, in veel Europese landen bestaat de competitie sowieso al uit 20 clubs. In Engeland bijvoorbeeld en dan hebben ze naast de FA cup ook nog eens de League cup. Verder spelen veel meer Engelse clubs tot lang in het seizoen Europees, daar waar in Nederland meestal alleen Ajax en AZ overwintert. Competitie met 20 clubs kan dus prima.
Ik kijk nu al uit naar veel midweekse wedstrijden
[..]Ja en wat als die clubs dan massaal failliet gaan? Heb je dan geen profcompetitie onder de Eredivisie?quote:De KKD stelt te weinig voor, die hebben niets te willen.Oh.![]()
Het lijkt me redelijk om een beslissingswedstrijd te spelen tegen AZ voor de CL-plek, tenzij het hele seizoen officieel gevoid wordt, dan horen wij hem natuurlijk te krijgen op basis van 18/19.
Volgend jaar 20 clubs in de eredivisie betekent nog meer zaadwedstrijden dus relatief nog minder leuke wedstrijden.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Kan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar ADO kan toch gewoon een juridisch proces aanspannen dat ze nog kans hadden gemaakt om degradatie te ontlopen? Zou vreemd zijn als ze dat niet doen aangezien het om flink wat geld en banen gaat bij de club, ook al zijn ze zelf in deze situatie gekomen.
Dus erg benieuwd hoe ze dat oplossen, want met 20 clubs spelen volgend seizoen lijkt me erg lastig als je laat moet beginnen en op tijd moet stoppen voor het EK. En de KKD die ook geen kleinere competitie wil en daarmee minder tv-geld.
Heeft geen zin.![]()
Alsof de CL gespeeld gaat worden volgend seizoenquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Na die corona-uitbraak viel er weinig eer meer te behalen, het belangrijkste is dat Ajax de CL gaat spelen.![]()
Grotere zorg is of er weer evenementen plaats kunnen vinden. Een eerste competitiehelft zonder publiek volgend jaar lijkt me al zeer waarschijnlijk.
Wat gaan ze dan doen, digitale seizoenkaarten ofzo ? En wat krijg je dan meer dan met gewoon een standaard Fox abonnement... Ze zullen toch omzet moeten genereren.proberen is de eerste stap naar falen
Feyenoord en PSV waren ook nog in de race voor een ticket..dan zouden die 4 clubs het onderling moeten uitmaken in een toernooitjequote:Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef -XOR- het volgende:
Het lijkt me redelijk om een beslissingswedstrijd te spelen tegen AZ voor de CL-plek, tenzij het hele seizoen officieel gevoid wordt, dan horen wij hem natuurlijk te krijgen op basis van 18/19.
Volgend jaar 20 clubs in de eredivisie betekent nog meer zaadwedstrijden dus relatief nog minder leuke wedstrijden.![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Feyenoord en PSV waren ook nog in de race voor een ticket..dan zouden die 4 clubs het onderling moeten uitmaken in een toernooitje![]()
![]()
Ga lekker buiten spelen man achterlijke randdebielquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Feyenoord en PSV waren ook nog in de race voor een ticket..dan zouden die 4 clubs het onderling moeten uitmaken in een toernooitje![]()
Je vriendin heeft het uitgemaakt in een toernooitjequote:Op dinsdag 21 april 2020 21:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Feyenoord en PSV waren ook nog in de race voor een ticket..dan zouden die 4 clubs het onderling moeten uitmaken in een toernooitjeLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Het gaat me er meer om dat wanneer je nu de competitie afkapt en zegt: "Dit is het, op basis hiervan maken we de plaatsen voor Europees voetbal op", het niet helemaal eerlijk zou zijn om de eerste plaats aan Ajax te vergeven omdat de eerste tiebreaker (doelsaldo) niet goed is te vergelijken doordat Ajax en AZ niet 100% tegen dezelfde ploegen hebben gespeeld. Dan is het eigenlijk logischer om het onderling resultaat als tiebreaker te nemen. Een beslissingswedstrijd lijkt me dan een mooi Salomonsoordeel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Feyenoord en PSV waren ook nog in de race voor een ticket..dan zouden die 4 clubs het onderling moeten uitmaken in een toernooitjeIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Jij bent helemaal van het padje afquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat wanneer je nu de competitie afkapt en zegt: "Dit is het, op basis hiervan maken we de plaatsen voor Europees voetbal op", het niet helemaal eerlijk zou zijn om de eerste plaats aan Ajax te vergeven omdat de eerste tiebreaker (doelsaldo) niet goed is te vergelijken doordat Ajax en AZ niet 100% tegen dezelfde ploegen hebben gespeeld. Dan is het eigenlijk logischer om het onderling resultaat als tiebreaker te nemen. Een beslissingswedstrijd lijkt me dan een mooi Salomonsoordeel.![]()
![]()
Dat is inderdaad wat problematisch.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Class het volgende:
[..]
En waneer wil je die wedstrijd uberhaupt spelen?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het is sowieso niet te vergelijken want ook als er een puntenverschil was geweest dan was dat tegen andere ploegen geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat wanneer je nu de competitie afkapt en zegt: "Dit is het, op basis hiervan maken we de plaatsen voor Europees voetbal op", het niet helemaal eerlijk zou zijn om de eerste plaats aan Ajax te vergeven omdat de eerste tiebreaker (doelsaldo) niet goed is te vergelijken doordat Ajax en AZ niet 100% tegen dezelfde ploegen hebben gespeeld. Dan is het eigenlijk logischer om het onderling resultaat als tiebreaker te nemen. Een beslissingswedstrijd lijkt me dan een mooi Salomonsoordeel.
Dus gewoon de ranglijst bepalen zoals vastgelegd.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wanneer dringt het nou eens tot je door dat voor 1 september de Europese tickets verdeeld moeten zijn en er voor 1 september geen wedstrijd gespeeld kan worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat wanneer je nu de competitie afkapt en zegt: "Dit is het, op basis hiervan maken we de plaatsen voor Europees voetbal op", het niet helemaal eerlijk zou zijn om de eerste plaats aan Ajax te vergeven omdat de eerste tiebreaker (doelsaldo) niet goed is te vergelijken doordat Ajax en AZ niet 100% tegen dezelfde ploegen hebben gespeeld. Dan is het eigenlijk logischer om het onderling resultaat als tiebreaker te nemen. Een beslissingswedstrijd lijkt me dan een mooi Salomonsoordeel.
We zoeken een oplossing om het CL ticket te geven omdat er letterlijk geen wedstrijd meer gespeeld kan worden tot 1 september 2020. Iemand een oplossing: Eeeuh jaaa!...beslissingswedstrijd spelen tussen de nummer 1 en 2![]()
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
In iedere competitie is het puntenaantal bepalend, de tiebreaker verschilt echter per competitie en zijn gelijkwaardig te noemen. Het is best voor te stellen dat wegens het niet goed kunnen vergelijken van het doelsaldo dan kiest voor het onderling resultaat, echter voelt dat ook niet helemaal 'zuiver' aan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is sowieso niet te vergelijken want ook als er een puntenverschil was geweest dan was dat tegen andere ploegen geweest.
Dus gewoon de ranglijst bepalen zoals vastgelegd.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ja, maar dan ben je dus opeens nieuwe regels aan het verzinnen terwijl je al duidelijke regels voor een tussentijdse bepaling van de ranglijst hebt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In iedere competitie is het puntenaantal bepalend, de tiebreaker verschilt echter per competitie en zijn gelijkwaardig te noemen. Het is best voor te stellen dat wegens het niet goed kunnen vergelijken van het doelsaldo dan kiest voor het onderling resultaat, echter voelt dat ook niet helemaal 'zuiver' aan.
Zo kan je achteraf iedereen wel laten winnen, en geen enkele regel is eerlijk in deze situatie. Het méést eerlijk lijkt me dan vasthouden aan de vastgelegde regels.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Een wedstrijd spelen is niet heel eenvoudig, dat geef ik toe. Desnoods loot je erom... meinetwegen. De interpretatie van de stand als positiestelsel vind ik persoonlijk vrij dubieus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wanneer dringt het nou eens tot je door dat voor 1 september de Europese tickets verdeeld moeten zijn en er voor 1 september geen wedstrijd gespeeld kan worden.
We zoeken een oplossing om het CL ticket te geven omdat er letterlijk geen wedstrijd meer gespeeld kan worden tot 1 september 2020. Iemand een oplossing: Eeeuh jaaa!...beslissingswedstrijd spelen tussen de nummer 1 en 2![]()
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ja maar loot dan met iedereen die nog kans had op een CL ticket. Punten kun je ook niet vergelijken met elkaar namelijk omdat de programma’s allemaal anders waren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een wedstrijd spelen is niet heel eenvoudig, dat geef ik toe. Desnoods loot je erom... meinetwegen. De interpretatie van de stand als positiestelsel vind ik persoonlijk vrij dubieus.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dan heeft dat e-sports wellicht toch nog een functie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Class het volgende:
[..]
En waneer wil je die wedstrijd uberhaupt spelen?Oh.![]()
Als je de competitie afkapt moet je toch iets. Het primaat van de wedstrijdpunten is universeel erkend, de tiebreakers kennen geen algemeen erkende schikking. Nogmaals, het is een persoonlijke mening maar ik denk dat ook AZ hier een punt van gaat maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar loot dan met iedereen die nog kans had op een CL ticket. Punten kun je ook niet vergelijken met elkaar namelijk omdat de programma’s allemaal anders waren.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je moet ook iets: vasthouden aan de bestaande regels voor bepaling ticketverdeling.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je de competitie afkapt moet je toch iets. Het primaat van de wedstrijdpunten is universeel erkend, de tiebreakers kennen geen algemeen erkende schikking. Nogmaals, het is een persoonlijke mening maar ik denk dat ook AZ hier een punt van gaat maken.Ik wens AZ veel succesquote:Wanneer in een competitie twee of meer elftallen in aanmerking komen voor een titel, plaatsen die leiden tot promotie of degradatie of beslissen over deelname aan internationale competities, dan is het doelsaldo beslissend, indien het behaalde aantal punten gelijk is. Is het doelsaldo gelijk dan is het aantal doelpunten “voor” beslissend. Is ook het aantal doelpunten “voor” gelijk, dan is het totale resultaat van de onderlinge competitiewedstrijden beslissend waarbij de in een uitwedstrijd gescoorde doelpunten dubbel tellen. Is ook het totale resultaat gelijk dan wordt een beslissingswedstrijd of een beslissingswedstrijdenreeks gespeeld
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
De wedstrijdpunten zijn leidend voor de ranglijst. Bij gelijke stand kijk je naar tiebreakers. een daarvan is wel 'afgerond', de ander niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je moet ook iets: vasthouden aan de bestaande regels voor bepaling ticketverdeling.
[..]
Ik wens AZ veel succesIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Artikel wat ik net post gaat puur over de verdeling van tickets, niet over de tussentijdse ranglijst. Lijkt me dus wel relevant.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De wedstrijdpunten zijn leidend voor de ranglijst. Bij gelijke stand kijk je naar tiebreakers. een daarvan is wel 'afgerond', de ander niet.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ajax heeft best prima fifa spelers geloof ikquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan heeft dat e-sports wellicht toch nog een functie.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Als je 100% tegen de zelfde ploeg gespeeld hebt wilt moet je de winterstop als uitslag nemen. Ook primaquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat wanneer je nu de competitie afkapt en zegt: "Dit is het, op basis hiervan maken we de plaatsen voor Europees voetbal op", het niet helemaal eerlijk zou zijn om de eerste plaats aan Ajax te vergeven omdat de eerste tiebreaker (doelsaldo) niet goed is te vergelijken doordat Ajax en AZ niet 100% tegen dezelfde ploegen hebben gespeeld. Dan is het eigenlijk logischer om het onderling resultaat als tiebreaker te nemen. Een beslissingswedstrijd lijkt me dan een mooi Salomonsoordeel.Heeft tenminste iedereen 1x tegen elkaar gespeeld
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In iedere competitie is het puntenaantal bepalend, de tiebreaker verschilt echter per competitie en zijn gelijkwaardig te noemen. Het is best voor te stellen dat wegens het niet goed kunnen vergelijken van het doelsaldo dan kiest voor het onderling resultaat, echter voelt dat ook niet helemaal 'zuiver' aan.![]()
wat een onzin allemaal, of er is geen kampioen dit seizoen of Ajax is kampioen, andere mogelijkheden zijn er niet.![]()
Het gaat niet om het kampioenschap maar om de verdeling van de europese tickets. Niemand is kampioen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:03 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
wat een onzin allemaal, of er is geen kampioen dit seizoen of Ajax is kampioen, andere mogelijkheden zijn er niet.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
daar heb je toch de ranglijst voorquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het gaat niet om het kampioenschap maar om de verdeling van de europese tickets. Niemand is kampioen waarschijnlijk.![]()
Ik ben gewoon voor Ajax, dus dat is het niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:16 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik zou alle reacties wel eens willen zien als de rollen tussen Ajax en AZ omgedraaid warenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben gewoon voor Ajax, dus dat is het niet.zo staat het in de reglementen volgens de Telegraaf, er staat "na afloop van de competitie", de competitie is afgelopen dus als ze die niet ongeldig verklaren is Ajax kampioen lijkt me.quote:'De betaaldvoetbalorganisatie, waartoe het elftal behoort dat na afloop van de competitie van de Eredivisie de meeste wedstrijdpunten heeft behaald, is kampioen van de Eredivisie van de sectie betaald voetbal van Nederland', zo staat vermeld in artikel 17, lid 5, sub a van de reglementen betaald voetbal.
Maar omdat Ajax en AZ allebei 66 punten hebben treedt artikel 17, lid 4, sub a in werking. 'Wanneer in een competitie twee of meer elftallen in aanmerking komen voor een titel, plaatsen die leiden tot promotie of degradatie of beslissen over deelname aan internationale competities, dan is het doelsaldo beslissend, indien het
behaalde aantal punten gelijk is.'![]()
Zo geformuleerd laat dat weinig aan onduidelijkheid over inderdaad.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
zo staat het in de reglementen volgens de Telegraaf, er staat "na afloop van de competitie", de competitie is afgelopen dus als ze die niet ongeldig verklaren is Ajax kampioen lijkt me.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Maar hoe is dat reglement bedoeld? Na afloop is ongetwijfeld bedoeld als 'wanneer alle wedstrijden zijn gespeeld'. Ik zou niet te veel gaan hangen aan dat artikel. De ajaxbode kan wel meer melden. Dit is gewoon drukzetten op het spel wat nu gespeeld gaat worden. Ik verwacht geen kampioen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
zo staat het in de reglementen volgens de Telegraaf, er staat "na afloop van de competitie", de competitie is afgelopen dus als ze die niet ongeldig verklaren is Ajax kampioen lijkt me.
Het maakt in feite ook niks uit, de verdeling van die Europese tickets is veel belangrijker.zie email 27 oktober![]()
De Telegraaf schrijft Ajax de titel toe wat verrassend...AZ is de enige eerlijke "kampioen". Beter zou natuurlijk zijn geen kampioen maar als men er dan toch perse een naar voren wil schuiven als kampioen is dat 100% AZ. Twee keer van Ajax gewonnen. Onderling resultaat zou moeten tellen in deze situatie. Je kunt de regels quoten maar dat gaat allemaal over een uitgespeelde competitie.
Land of the free. Home of the brave.![]()
Ajax staat vanaf de 3e ronde al op 1. Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat AZ of een andere club kampioen wordt.Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!![]()
Er moet toch ergens wel in een reglement staan wat te doen bij vroegtijdige beëindiging van de competitie. Overigens vind ik het kampioenschap beslissen op doelsaldo ook echt gaar, maar je gaat niet nu opeens regels veranderen.
Doe overigens maar gewoon geen kampioen, scheelt enorm veel gezeik. Niemand die in Amsterdam ook zit te wachten op dit kampioenschap.![]()
Oh nee hoor, Valentijn en kornuiten lopen gewoonweg zó te soppen dat de grachten helemaal vol lopen. De toon van De Telegraaf wordt ronduit gênant. Zal me niets verbazen als Sjakie Z ghostwriter is.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:33 schreef Simmertje het volgende:
Er moet toch ergens wel in een reglement staan wat te doen bij vroegtijdige beëindiging van de competitie. Overigens vind ik het kampioenschap beslissen op doelsaldo ook echt gaar, maar je gaat niet nu opeens regels veranderen.
Doe overigens maar gewoon geen kampioen, scheelt enorm veel gezeik. Niemand die in Amsterdam ook zit te wachten op dit kampioenschap.
Edit: sowieso nog maar de vraag of er wél Europees voetbal gaat komen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Nee, staat er niet in.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:33 schreef Simmertje het volgende:
Doe overigens maar gewoon geen kampioen, scheelt enorm veel gezeik. Niemand die in Amsterdam ook zit te wachten op dit kampioenschap.
Geen kampioen zal sowieso wel gebeuren, discussie gaat nu over Europese tickets.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik zag gisteren dat de Telegraaf ook in deze voetballoze tijden nog een manier heeft weten te vinden om Erik ten Hag te bashen:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-kale-man-met-baardVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
dat reglement is om duidelijkheid te verschaffen en discussies te voorkomen over bijvoorbeeld dat de club die 2e staat kampioen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hoe is dat reglement bedoeld? Na afloop is ongetwijfeld bedoeld als 'wanneer alle wedstrijden zijn gespeeld'. Ik zou niet te veel gaan hangen aan dat artikel. De ajaxbode kan wel meer melden. Dit is gewoon drukzetten op het spel wat nu gespeeld gaat worden. Ik verwacht geen kampioen.
Het maakt in feite ook niks uit, de verdeling van die Europese tickets is veel belangrijker.![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 07:02 schreef Scarface88 het volgende:
De Telegraaf schrijft Ajax de titel toe wat verrassend...AZ is de enige eerlijke "kampioen". Beter zou natuurlijk zijn geen kampioen maar als men er dan toch perse een naar voren wil schuiven als kampioen is dat 100% AZ. Twee keer van Ajax gewonnen. Onderling resultaat zou moeten tellen in deze situatie. Je kunt de regels quoten maar dat gaat allemaal over een uitgespeelde competitie.
![]()
![]()
blijkbaar staat het zo in de reglementen, er staats niets bij over het aantal gespeelde wedstrijden, dus als er een kampioen is dit seizoen is het Ajax.
Mochten ze iets anders beslissen over ongeldigheid of annulering wordt het een ander verhaal maar misschien zijn de gevolgen daarvan nog veel groter/schadelijker.![]()
Hahahaha hahahaha hahahaha hahahaha hahahahaquote:Op woensdag 22 april 2020 07:02 schreef Scarface88 het volgende:
![]()
hahahahahha hahahahah hahahaha
![]()
Tja, je kunt niet nieuwe regels bedenken omdat je meer sympathie hebt voor een andere club. Een ongeldig seizoen of je pakt de huidige stand. Het enige lastige is dan plek 5.![]()
het houdt de mensen wel bezig zeg. niemand hier zit op die besmette titel te wachten, en de rest maakt zich er vooral druk om dat Ajax hem in ieder geval niet krijgt.
we wachten af en we zien die schaal vanzelf wel onze kant op komen, of de prullenbak in gaan.proberen is de eerste stap naar falen
Als een competitie wordt uitgespeeld, gelden de regels. Dus in Nederland doelsaldo. Maar omdat het gestaakt wordt, zouden nieuwe regels moeten gelden want... Ja, waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 22 april 2020 07:02 schreef Scarface88 het volgende:
Onderling resultaat zou moeten tellen in deze situatie. Je kunt de regels quoten maar dat gaat allemaal over een uitgespeelde competitie.
Ik snap je logica niet helemaal![]()
![]()
ik hecht ook meer waarde aan de ranglijst voor Europees voetbal dan voor de titel ja of nee, dat laatste is meer een juridisch verhaal, moet er een winnaar zijn of hoeft dat niet, heeft ongeldig verklaren grotere (negatieve) consequenties, we gaan het meemaken.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef manny het volgende:
het houdt de mensen wel bezig zeg. niemand hier zit op die besmette titel te wachten, en de rest maakt zich er vooral druk om dat Ajax hem in ieder geval niet krijgt.
we wachten af en we zien die schaal vanzelf wel onze kant op komen, of de prullenbak in gaan.![]()
eens. van de andere kant: de vraag is of europees voetbal zoals we dat de laatste jaren hadden nog wel kan volgend jaar. Wie weet wat er met die toernooien gaat gebeuren, misschien krijgen we wel een hele andere indeling / opzet. Bijv een verkorte CL die in januari start (met alleen de teams die bovenaan stonden toen de competitie gestopt werdquote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hecht ook meer waarde aan de ranglijst voor Europees voetbal dan voor de titel ja of nee, dat laatste is meer een juridisch verhaal, moet er een winnaar zijn of hoeft dat niet, heeft ongeldig verklaren grotere (negatieve) consequenties, we gaan het meemaken.) met 1 miljoen miljard startgeld voor alleen al meedoen.
proberen is de eerste stap naar falen
het lijkt mij het uitgelezen moment om een een Europese competitie te starten, dus benieuwd of de ECA daar ook zo over denktquote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef manny het volgende:
[..]
eens. van de andere kant: de vraag is of europees voetbal zoals we dat de laatste jaren hadden nog wel kan volgend jaar. Wie weet wat er met die toernooien gaat gebeuren, misschien krijgen we wel een hele andere indeling / opzet. Bijv een verkorte CL die in januari start (met alleen de teams die bovenaan stonden toen de competitie gestopt werd) met 1 miljoen miljard startgeld voor alleen al meedoen.
![]()
waarom? denk je niet dat juist dat reizen binnen europa een issue wordt / blijft.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
het lijkt mij het uitgelezen moment om een een Europese competitie te starten, dus benieuwd of de ECA daar ook zo over denktproberen is de eerste stap naar falen
Klopt, is toch een stukje eergevoel. Ik gun Ajax het totaal niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef manny het volgende:
het houdt de mensen wel bezig zeg. niemand hier zit op die besmette titel te wachten, en de rest maakt zich er vooral druk om dat Ajax hem in ieder geval niet krijgt.![]()
zeker niet blijft, gaat echt wel weer open hoorquote:Op woensdag 22 april 2020 09:47 schreef manny het volgende:
[..]
waarom? denk je niet dat juist dat reizen binnen europa een issue wordt / blijft.![]()
daar zijn er meer van en dat zijn we wel gewendquote:Op woensdag 22 april 2020 09:49 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Klopt, is toch een stukje eergevoel. Ik gun Ajax het totaal niet.![]()
Dit boeit dus niemand in al deze discussies, maar daar zijn wel een heleboel argumenten dat AZ het moet worden op gebaseerd.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:49 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik gun Ajax het totaal niet.![]()
Oh maar ik vind ook zeker niet dat AZ het moet worden hoor, dat zou belachelijk zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:51 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Dit boeit dus niemand in al deze discussies, maar daar zijn wel een heleboel argumenten dat AZ het moet worden op gebaseerd.![]()
Die schaal boeit me echt voor geen meter. Kampioen wil je worden door uiteindelijk bovenaan te staan, eindigend met een wedstrijd waarin je de titel daadwerkelijk pakt. Nu is er helemaal niets over van dat alles.
Ineens de regels veranderen zou vreemd zijn. Gewoon geen kampioen uitroepen en de huidige stand voor Europees voetbal gebruiken. Ajax naar de CL, AZ naar vCL, Feyenoord, PSV en Utrecht naar de EL.
Komend seizoen 20 clubs en geen play-offs voor promotie/degradatie.
Sommige clubs hebben geluk en sommige pech, kun je niets aan veranderen.![]()
Je zou volgend jaar ook een keer geen amateurs in de beker toelaten zodat je een veel kleiner toernooi hebt. Hierdoor kun je extra speelrondes inlasten voor een competitie met 20 ploegen en toch op tijd eindigen.![]()
Lullig voor Feyenoord ditquote:Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Je zou volgend jaar ook een keer geen amateurs in de beker toelaten zodat je een veel kleiner toernooi hebt. Hierdoor kun je extra speelrondes inlasten voor een competitie met 20 ploegen en toch op tijd eindigen.
![]()
![]()
als de CL niet uitgespeeld wordt is de kans aanwezig dat Ajax ook de vCL in moetquote:Op woensdag 22 april 2020 09:59 schreef PicoMMP het volgende:
Die schaal boeit me echt voor geen meter. Kampioen wil je worden door uiteindelijk bovenaan te staan, eindigend met een wedstrijd waarin je de titel daadwerkelijk pakt. Nu is er helemaal niets over van dat alles.
Ineens de regels veranderen zou vreemd zijn. Gewoon geen kampioen uitroepen en de huidige stand voor Europees voetbal gebruiken. Ajax naar de CL, AZ naar vCL, Feyenoord, PSV en Utrecht naar de EL.
Komend seizoen 20 clubs en geen play-offs voor promotie/degradatie.
Sommige clubs hebben geluk en sommige pech, kun je niets aan veranderen.![]()
Ook goed, verandert niets aan mijn verhaal.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de CL niet uitgespeeld wordt is de kans aanwezig dat Ajax ook de vCL in moet![]()
Geef ons en AZ elk maar een halve schaal. We hebben toch een historie met deuken in schalen, dan kan een andere misvorming ook wel.
Of desnoods AZ de nietszeggende schaal (want beter onderling resultaat) en wij het CL ticket (want beter doelsaldo dus beter over alle gespeelde wedstrijden gezien).![]()
nee, of geen schaal of voor Ajax, een andere optie is er nietquote:Op woensdag 22 april 2020 10:18 schreef kilon het volgende:
Geef ons en AZ elk maar een halve schaal. We hebben toch een historie met deuken in schalen, dan kan een andere misvorming ook wel.
Of desnoods AZ de nietszeggende schaal (want beter onderling resultaat) en wij het CL ticket (want beter doelsaldo dus beter over alle gespeelde wedstrijden gezien).![]()
En een kleintje voor Dick, want iedereen gunt het hem zoquote:Op woensdag 22 april 2020 10:18 schreef kilon het volgende:
Of desnoods AZ de nietszeggende schaal (want beter onderling resultaat) en wij het CL ticket (want beter doelsaldo dus beter over alle gespeelde wedstrijden gezien).
En PSV krijgt een mooie screensaver van een schaal voor hun Philips schermen.
Wel zo eerlijk![]()
Dan zou het juist andersom moeten, want in de CL is het onderlinge resultaat juist bepalend voor de volgende ronde (ook in de groepsfase).quote:Op woensdag 22 april 2020 10:18 schreef kilon het volgende:
het zuurgehalte is wel vermakelijk en dan is de schaal nog niet niet eens uitgedeeldquote:Op woensdag 22 april 2020 11:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dan zou het juist andersom moeten, want in de CL is het onderlinge resultaat juist bepalend voor de volgende ronde (ook in de groepsfase).![]()
![]()
Begrijpelijk als er letterlijk tientallen miljoenen worden uitgedeeld.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zuurgehalte is wel vermakelijk en dan is de schaal nog niet niet eens uitgedeeldblablablabla![]()
KNJBquote:Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Begrijpelijk als er letterlijk tientallen miljoenen worden uitgedeeld.met hun kutcorona
![]()
![]()
Ook die clubs lopen veel inkomsten mis door corona en kun je deelname niet afnemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Je zou volgend jaar ook een keer geen amateurs in de beker toelaten zodat je een veel kleiner toernooi hebt. Hierdoor kun je extra speelrondes inlasten voor een competitie met 20 ploegen en toch op tijd eindigen.![]()
ik heb nog geen aannemelijk scenario voorbij zien komen dat Ajax op een andere plek dan #1 zetquote:Op woensdag 22 april 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Begrijpelijk als er letterlijk tientallen miljoenen worden uitgedeeld.
huidige stand, eindstand vorig seizoen, UEFA ranking, al het andere is gesleutel van huilie huilies![]()
Nee. De nummer 1 telt.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:02 schreef Scarface88 het volgende:
gewoon de competitie formeel afsluiten en Ajax kampioen laten worden en verder alles verdelen zoals de stand nu is.![]()
Dat is er ook niet maar je kan zelf hopelijk ook wel bedenken dat het her en der wat aversie op roept.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog geen aannemelijk scenario voorbij zien komen dat Ajax op een andere plek dan #1 zetblablablabla![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 08:10 schreef Monolith het volgende:
Ik zag gisteren dat de Telegraaf ook in deze voetballoze tijden nog een manier heeft weten te vinden om Erik ten Hag te bashen:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-kale-man-met-baard![]()
![]()
Dit kan echt niet.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
dat roept Ajax altijd op en ik had het liever uitgespeeld hoor want de kampioenskansen waren wat mij betreft ook nog steeds het grootst voor Ajax en ook al was het niet gelukt de situatie waar we nu inzitten kan geen kampioenschap tegenopquote:Op woensdag 22 april 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is er ook niet maar je kan zelf hopelijk ook wel bedenken dat het her en der wat aversie op roept.![]()
Volgens mij gaat vrijwel iedereen wel akkoord met Ajax in de CL maar die schaal die gun ik ze niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is er ook niet maar je kan zelf hopelijk ook wel bedenken dat het her en der wat aversie op roept.![]()
Je bent supporter dus logisch dat je zo redeneert maar echt goed ging het sportief niet. Europees klaar een pak slaag van je directe concurrent en uit de beker gewipt.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat roept Ajax altijd op en ik had het liever uitgespeeld hoor want de kampioenskansen waren wat mij betreft ook nog steeds het grootst voor Ajax en ook al was het niet gelukt de situatie waar we nu inzitten kan geen kampioenschap tegenop
Waar het om gaat is dat alle BVO's financieel keihard geraakt worden en Ajax nu dus weer tientallen miljoenen toegespeeld krijgen zonder daar de prestatie voor te hebben geleverd die daar bij hoort.
Het zou sowieso voor alle betrokkenen beter zijn als Ajax naar die beoogde superleague zou verkassen. Dat er die seizoen überhaupt nog sprake was van een competitie mag een godswonder heten als je kijkt naar de financiële verschillen tussen Ajax en de rest van de competitie.blablablabla![]()
Zal wel weer laatdunkend over worden gedaan hier maar kan me zo voorstellen dat de supporters van AZ daar anders over denken.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:50 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Volgens mij gaat vrijwel iedereen wel akkoord met Ajax in de CLblablablabla![]()
als je bovenaan staat, je ziekenboeg loopt leeg en je hebt veruit de beste selectie is het toch geen vreemde aanname ook al ben ik supporter, er wordt vergeten dat AZ ook helemaal niet lekker draaide op die wedstrijd tegen Ajax na.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent supporter dus logisch dat je zo redeneert maar echt goed ging het sportief niet. Europees klaar een pak slaag van je directe concurrent en uit de beker gewipt.
Waar het om gaat is dat alle BVO's financieel keihard geraakt worden en Ajax nu dus weer tientallen miljoenen toegespeeld krijgen zonder daar de prestatie voor te hebben geleverd die daar bij hoort.
Het zou sowieso voor alle betrokkenen beter zijn als Ajax naar die beoogde superleague zou verkassen. Dat er die seizoen überhaupt nog sprake was van een competitie mag een godswonder heten als je kijkt naar de financiële verschillen tussen Ajax en de rest van de competitie.![]()
Lijkt mij ook vreemd. Maar de vraag of je met nog 9 wedstrijden te gaan een kampioen moet aanwijzen is een stuk reëler.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat reglement is om duidelijkheid te verschaffen en discussies te voorkomen over bijvoorbeeld dat de club die 2e staat kampioen zou moeten zijn.zie email 27 oktober![]()
KNJB kutcorona huhuhuhuhquote:Op woensdag 22 april 2020 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Zal wel weer laatdunkend over worden gedaan hier maar kan me zo voorstellen dat de supporters van AZ daar anders over denken.![]()
Dan annuleer je toch lekker dit seizoen en pak je de eindstand van vorig seizoen.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vreemd. Maar de vraag of je met nog 9 wedstrijden te gaan een kampioen moet aanwijzen is een stuk reëler.![]()
Op wie doel je dan Neres?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je bovenaan staat, je ziekenboeg loopt leeg en je hebt veruit de beste selectie is het toch geen vreemde aanname ook al ben ik supporter, er wordt vergeten dat AZ ook helemaal niet lekker draaide op die wedstrijd tegen Ajax na.
Ziyech en Promes speelden toch gewoon tegen AZ.
AZ won twee keer van Ajax dus die hebben natuurlijk wel enig recht van spreken. Het is ook niet dat er nog 2 resterende potjes open stonden.blablablabla![]()
Ziyech en Promes speelde wel weer, maar waren uiteraard nog niet terug op niveau en wedstrijdritme. Blind ook nog niet helemaal.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Op wie doel je dan Neres?
AZ won twee keer van Ajax dus die hebben natuurlijk wel enig recht van spreken. Het is ook niet dat er nog 2 resterende potjes open stonden.
Overigens vergeet je Veltman nog.![]()
eens maar er staat in dat stukje reglement "na afloop van de competitie" het aantal wedstrijden wordt niet genoemd, ik neem aan dat de Telegraaf ook wel een jurist heeft geraadpleegd voor ze dit publiceerden, maar vrijdag weten we meer en morgen al hoe de UEFA erin staat qua Europese deelname.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vreemd. Maar de vraag of je met nog 9 wedstrijden te gaan een kampioen moet aanwijzen is een stuk reëler.![]()
maar dan nog was de kans toch minimaal 50% voor Ajax op het kampioenschap of was AZ opeens de favorietquote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
AZ won twee keer van Ajax dus die hebben natuurlijk wel enig recht van spreken. Het is ook niet dat er nog 2 resterende potjes open stonden.![]()
Volgens mij had AZ ook wat personele problemen. Dus dat riedeltje zou dan voor beide clubs gelden.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ziyech en Promes speelde wel weer, maar waren uiteraard nog niet terug op niveau en wedstrijdritme. Blind ook nog niet helemaal.
Overigens vergeet je Veltman nog.
Ajax speelde met name heel dom in die periode, ook tegen Utrecht bijvoorbeeld. Dat had niks met een verschil in kwaliteit te maken.
Deed me denken aan het jaar dat Feyenoord kampioen werd, toen hadden jullie ook op papier (en in de Arena ook trouwens) een betere selectie maar speelden veel te opportunistisch waardoor regelmatig dom puntverlies. Ten Hag was het kwijt, niet voor niks een historisch slechte reeks neergezet. Dat kun je niet wijten aan het ontbreken van drie spelers.blablablabla![]()
En Ajax?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
AZ won ook maar 6 van de 11 wedstrijden na de winterstop.blablablabla![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij had AZ ook wat personele problemen. Dus dat riedeltje zou dan voor beide clubs gelden.
Ajax speelde met name heel dom in die periode, ook tegen Utrecht bijvoorbeeld. Dat had niks met een verschil in kwaliteit te maken.
Deed me denken aan het jaar dat Feyenoord kampioen werd, toen hadden jullie ook op papier (en in de Arena ook trouwens) een betere selectie maar speelden veel te opportunistisch waardoor regelmatig dom puntverlies. Ten Hag was het kwijt, niet voor niks een historisch slechte reeks neergezet. Dat kun je niet wijten aan het ontbreken van drie spelers.wat wil je nou allemaal zeggen man, zeg dan gewoon dat je het Ajax niet gunt dan kunnen we gewoon verder
![]()
Jaapgodquote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
35ste schaal genot. Aan wie dragen we hem op? #dtv![]()
![]()
De Ligt. Heeft een moeilijk jaar achter de rug.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
35ste schaal genot. Aan wie dragen we hem op? #dtv
#STAYSTRONGMATTHIJSIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Zoveel frustratie in één post. Genotquote:Op woensdag 22 april 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij had AZ ook wat personele problemen. Dus dat riedeltje zou dan voor beide clubs gelden.
Deed me denken aan het jaar dat Feyenoord kampioen werd, toen hadden jullie ook op papier (en in de Arena ook trouwens) een betere selectie maar speelden veel te opportunistisch waardoor regelmatig dom puntverlies. Ten Hag was het kwijt, niet voor niks een historisch slechte reeks neergezet. Dat kun je niet wijten aan het ontbreken van drie spelers.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Heeft niks met gunnen te maken maar de argumenten die jij aandraagt zijn net zo goed op je directe concurrent van toepassing.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]wat wil je nou allemaal zeggen man, zeg dan gewoon dat je het Ajax niet gunt dan kunnen we gewoon verder
Uiteindelijk zal dat waarschijnlijk niet ter zake gaan doen en er alleen naar de ranglijst gekeken worden naar begin er dan niet over.blablablabla![]()
Hou je mond nou maar gewoon, die schaal is nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
Personele problemenquote:Op woensdag 22 april 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Deed me denken aan het jaar dat Feyenoord kampioen werd, toen hadden jullie ook op papier (en in de Arena ook trouwens) een betere selectie maar speelden veel te opportunistisch waardoor regelmatig dom puntverlies. Ten Hag was het kwijt, niet voor niks een historisch slechte reeks neergezet. Dat kun je niet wijten aan het ontbreken van drie spelers.
@Lenny_Leonard @GGMM @PicoMMP @maxi-musGroot fan van User Wotte![]()
Hey chef bek dicht of ik naai die kop van je op een stoeptegel, wat een act dit.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hou je mond nou maar gewoon, die schaal is nog lang niet zeker.
@Tjacka zeg er eens wat van maat.![]()
?quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Personele problemen
@:lenny_leonard @:ggmm @:picommp @:maxi-musblablablabla![]()
En Ajax staat het hele seizoen al bovenaan.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef Elan het volgende:
[..]
AZ won twee keer van Ajax dus die hebben natuurlijk wel enig recht van spreken. Het is ook niet dat er nog 2 resterende potjes open stonden.![]()
quote:Op woensdag 22 april 2020 13:26 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hey chef bek dicht of ik naai die kop van je op een stoeptegel, wat een act dit.
@:Tjacka zeg er eens wat van maat.Groot fan van User Wotte![]()
Dat telt niet,kampioen ben je pas na 34 wedstrijdenquote:Op woensdag 22 april 2020 13:27 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
En Ajax staat het hele seizoen al bovenaan.![]()
Oh?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:54 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dat telt niet,kampioen ben je pas na 34 wedstrijden![]()
Misschien kunnen er nog wel calimeros over huilen.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Landgeld het volgende:
De schaal heeft totaal geen glans
Formeel afhandelen en klaar...![]()
Ja? Dus? Een competitie gaat over 34 wedstrijden.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:33 schreef _UserName_ het volgende:
Ajax staat vanaf de 3e ronde al op 1. Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat AZ of een andere club kampioen wordt.
Ik ben Ajax-fan, maar heb echt 0.0 gevoel bij deze "titel". Geen glans, geen glorie. Niets.
KLaar. Over en sluiten. Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.Love is in the air!![]()
Dat is nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
Toch wel een lichtpuntje in deze moeilijke tijden dat we toch alsnog lekker kampioen zijn geworden.![]()
ajax staat op 1 dus zijn de beste en daarom moeten ze kampioen worden jatoch @rubbereend @Mexicanobakkerlekker faxen heel de dag echt genot![]()
Ik zou zeggen 75% van prijzenpot op basis van de stand verdelen en de rest gelijk verdeeld onder alle teams of de top 10.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja? Dus? Een competitie gaat over 34 wedstrijden.
Ik ben Ajax-fan, maar heb echt 0.0 gevoel bij deze "titel". Geen glans, geen glorie. Niets.
KLaar. Over en sluiten. Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.
Feyenoord leek overigens nog best goede papieren voor de titel te hebben. Als Ajax het niet werd, dan wellicht AZ evenmin.![]()
Ok, bedankt.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:51 schreef wolfrolf het volgende:
ajax staat op 1 dus zijn de beste en daarom moeten ze kampioen worden jatoch @:rubbereend @:mexicanobakker[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ja dagquote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
KLaar. Over en sluiten. Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.zijn geen filantropische instelling
![]()
De competitie gaat van begin tot eind. Dat heeft de KNVB bepaald, net zoals zij bepalen dat het nu klaar is. Het is dan ook meer een formaliteit. Puur om de Europese tickets te verdelen. Ben zelf geen fan van een Eredivisieclub, hoewel, Ajax is wel mijn 2e club, na De Graafschap. Maar ik zou wel graag zien dat mijn cluppie promoveert gezien de resultaten tot nog toe, net als dat Cambuur promoveert en kampioen wordt. Er is immers ook al 75% gespeeld. Daarnaast heeft de KNVB ook aangegeven op sportieve gronden beslissingen te nemen. Ik hoop dat de clubs het recht krijgen waarop zij hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
KLaar. Over en sluiten. Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!![]()
Klopt..het einde is speelronde 34 ,wanneer het laatste fluitsignaal heeft geklonkenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:33 schreef _UserName_ het volgende:
De competitie gaat van begin tot eind.![]()
Waar staat precies dat het eind pas bij 34 rondes is? Dat eind beslist de KNVB. Normaliter volgens de geldende regels. Maar nu is het niet normaliter, mocht het je zijn ontgaan. Maar de KNVB heeft wel besloten het seizoen te beëindigen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt..het einde is speelronde 34 ,wanneer het laatste fluitsignaal heeft geklonken
Verdeel de Europese tickets op basis van hoe het nu staat. De bekerfinale slaan we over, gezien Feyenoord op een Europese plek staat, die krijgt FC Utrecht. De Play Offs voor dat laatste ticket krijgt de hoogst geplaatste, de nummer 4. Wat promotie/degradatie betreft zou ik dat wel door laten gaan, dat is immers ook een gevolg door resultaat.Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Hoe zuur ben jij nu? Weer een jaar zonder titel en de aankomende jaren gaat het ook gewoon niet gebeuren.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:36 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt..het einde is speelronde 34 ,wanneer het laatste fluitsignaal heeft geklonken![]()
Lekker jongens, gefeliciteerd met het KAMPIOENSCHAP. 100% terechte kampioen natuurlijk.
WZAWZDB![]()
[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2020 21:43:49 ]![]()
Het is wel lekker alsnog kampioen te zijn. Toch nog een redelijk mooi jaar zo. Hopelijk zit het volgend seizoen in de Champions League wat meer mee dan dit seizoen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:43 schreef Scorpie het volgende:
Lekker jongens, gefeliciteerd met het KAMPIOENSCHAP. 100% terechte kampioen natuurlijk.
WZAWZDB![]()
Gelukkig hebben we veel centjes, en nog meer nu dankzij ons dik verdiende kampioenschap. Kunnen we ons nog wat versterken.![]()
Kampioen in maart.
Maar ik ben vooral benieuwd wie we helaas ook meteen voor het laatst gezien hebben.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Ziyech in ieder geval.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:15 schreef mokkiemok het volgende:
Kampioen in maart.
Maar ik ben vooral benieuwd wie we helaas ook meteen voor het laatst gezien hebben.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
AZ gaat dit jaar zelf CL centjes krijgenquote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
KLaar. Over en sluiten. Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.![]()
![]()
Nogal een dom idee, aangezien de financiën van Ajax ook snel achteruit lopen als er geen enkele inkomsten zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef Landgeld het volgende:
Sterker nog - ik zou het geld voor CL terugleggen in de pot van de eredivisie of delen met Feyenoord en AZ.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ajax krijgt inderdaad ook harde klappen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nogal een dom idee, aangezien de financiën van Ajax ook snel achteruit lopen als er geen enkele inkomsten zijn.
Aangezien een slecht functionerend Ajax in Europa niet in het belang is van het Nederlands voetbal stel ik zelfs voor dat de rest van de clubs een deel van hun inkomsten doneren aan Ajax. Dan kunnen wij tenminste door en de punten verzamelen.![]()
sowieso mensen die weten wat een ander met z'n geld zou moeten doen zijn irritant maar ik neem meteen aan dat @Landgeld ook een deel van z'n salaris aan z'n buurman afstaat die in de horeca werkte maar nu thuis zit.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax krijgt inderdaad ook harde klappen.
Aangezien een slecht functionerend Ajax in Europa niet in het belang is van het Nederlands voetbal stel ik zelfs voor dat de rest van de clubs een deel van hun inkomsten doneren aan Ajax. Dan kunnen wij tenminste door en de punten verzamelen.![]()
Het communisme viert hoogtij in dagen van rampspoed.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
sowieso mensen die weten wat een ander met z'n geld zou moeten doen zijn irritant maar ik neem meteen aan dat @:Landgeld ook een deel van z'n salaris aan z'n buurman afstaat die in de horeca werkte maar nu thuis zit.![]()
Het verhaal rondom de UEFA tickets/plaatsingen, waar UEFA mee gedreigd had naar Nederland en Belgie ( competitie afmaken ) , is een beetje naar achteren geschoven. Maar in hoever is het reëel dat Ajax en de overige clubs helemaal niet naar Europa gaan. Dit is mij eigenlijk nog steeds wel erg onduidelijk.![]()
Mag je deze als 1/10 ster op de shirt meerekenen?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
Toch wel een lichtpuntje in deze moeilijke tijden dat we toch alsnog lekker kampioen zijn geworden.![]()
Een kampioenschap vieren zonder rellen en zonder politie op het Museumplein, hoe vaak is dat voor gekomenquote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
![]()
dat lijkt me niet reëel, wat je wel zou kunnen krijgen is dat de EUFA alleen de hoofdtoernooien laat spelen volgend seizoen door tijdgebrek, ik neem aan dat dan de ranking een rol gaat spelen voor de clubs die zich voor de voorrondes geplaatst zouden hebben.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:
Het verhaal rondom de UEFA tickets/plaatsingen, waar UEFA mee gedreigd had naar Nederland en Belgie ( competitie afmaken ) , is een beetje naar achteren geschoven. Maar in hoever is het reëel dat Ajax en de overige clubs helemaal niet naar Europa gaan. Dit is mij eigenlijk nog steeds wel erg onduidelijk.![]()
UEFA is er op terug gekomen voor landen die vanuit overheids besluit niet verder kunnen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:17 schreef MakkieR het volgende:
Het verhaal rondom de UEFA tickets/plaatsingen, waar UEFA mee gedreigd had naar Nederland en Belgie ( competitie afmaken ) , is een beetje naar achteren geschoven. Maar in hoever is het reëel dat Ajax en de overige clubs helemaal niet naar Europa gaan. Dit is mij eigenlijk nog steeds wel erg onduidelijk.
Enige wat nog speelt, is of de Europese Coefficienten van dit jaar of van vorig jaar worden gebruikt voor de verdeling![]()
Heeft de UEFA hier al een officiële uitspraak over gedaan dan, vooralsnog hoor je alleen de Nederlanders over een sissertje. Maar ik kan me voorstellen dat de UEFA niet blij is met de maatregelen van onze regering en KNVB. Ik moet nog maar zien of we straks als land niet gediskwalificeerd zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me niet reëel, wat je wel zou kunnen krijgen is dat de EUFA alleen de hoofdtoernooien laat spelen volgend seizoen door tijdgebrek, ik neem aan dat dan de ranking een rol gaat spelen voor de clubs die zich voor de voorrondes geplaatst zouden hebben.![]()
https://nos.nl/video/2331404-eindsignaal-hakim-ziyech.html
Wel jammer dat het zo ineens gedaan is voor een aantal spelers en Ziyech in het bijzonder.![]()
daar heeft vd Sar al iets over gezegd dat die kou uit de lucht is, officieel is het nog niet maar je kan nationale bonden niet veel verwijten als hun regering verbiedt te spelenquote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Heeft de UEFA hier al een officiële uitspraak over gedaan dan, vooralsnog hoor je alleen de Nederlanders over een sissertje. Maar ik kan me voorstellen dat de UEFA niet blij is met de maatregelen van onze regering en KNVB. Ik moet nog maar zien of we straks als land niet gediskwalificeerd zijn.![]()
Dit zijn twee verschillende dingen. Ongetwijfeld zullen ze niet blij zijn, maar over gaan tot diskwalificatie van een land omdat de regering het verbiedt om de competitie af te maken, is een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar ik kan me voorstellen dat de UEFA niet blij is met de maatregelen van onze regering en KNVB. Ik moet nog maar zien of we straks als land niet gediskwalificeerd zijn.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Ja en nee. Voor Ziyech was het wel echt gewoon klaar in de eredivisie, liep de laatste tijd ook weer erg ongemotiveerd rond.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
https://nos.nl/video/2331404-eindsignaal-hakim-ziyech.html
Wel jammer dat het zo ineens gedaan is voor een aantal spelers en Ziyech in het bijzonder.![]()
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:11 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja en nee. Voor Ziyech was het wel echt gewoon klaar in de eredivisie, liep de laatste tijd ook weer erg ongemotiveerd rond.hij was al langer klaar met de eredivisie qua niveau dan, maar ongemotiveerd is gewoon onzin
![]()
Zijn statistieken waren dit jaar niet echt bijzonder en na de winterstop liep hij er echt wel gefrustreerd bij vaak.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]hij was al langer klaar met de eredivisie qua niveau dan, maar ongemotiveerd is gewoon onzin
![]()
Ferdi Vierklau.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:20 schreef Poepz0r het volgende:
35ste schaal genot. Aan wie dragen we hem op? #dtv'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
dat is toch niet hetzelfde als ongemotiveerd, speelde tot de winterstop zo'n beetje de sterren van de hemel, het is nu eenmaal geen lachebekje maar we gaan hem wel missenquote:Op donderdag 23 april 2020 10:18 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zijn statistieken waren dit jaar niet echt bijzonder en na de winterstop liep hij er echt wel gefrustreerd bij vaak.![]()
Vind je het gek met het niveau van die wedstrijden?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:18 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zijn statistieken waren dit jaar niet echt bijzonder en na de winterstop liep hij er echt wel gefrustreerd bij vaak.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ik zou geen betere speler weten in de eredivisiequote:Op donderdag 23 april 2020 10:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vind je het gek met het niveau van die wedstrijden?![]()
Dat laatste denk ik ook zeker wel. Maar puur wat betreft rendement heeft Ajax toch stiekem wel betere spelers gehad.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch niet hetzelfde als ongemotiveerd, speelde tot de winterstop zo'n beetje de sterren van de hemel, het is nu eenmaal geen lachebekje maar we gaan hem wel missen
165 wedstrijden, 48 goals en 82 assists. Mooie cijfers maar bij een club als Ajax (waarbij er ontzettend veel gescoord wordt) mag dat ook wel.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2020 10:30:31 ]![]()
Niet van Ziyech, van Ajaxquote:Op donderdag 23 april 2020 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zou geen betere speler weten in de eredivisie.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
het oog wil ook wat, toch wel een speler waar ik een glimlach van krijg is als hij aan de bal is en een betere dan hij in de eredivisie is er (nog) nietquote:Op donderdag 23 april 2020 10:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook zeker wel. Maar puur wat betreft rendement heeft Ajax toch stiekem wel betere spelers gehad.
165 wedstrijden, 48 goals en 82 assists. Mooie cijfers maar bij een club als Ajax (waarbij er ontzettend veel gescoord wordt) mag dat ook wel.![]()
Daar zeg je het inderdaad correct, het is nog niet officieel. Ik zou me als Nederlander niet gaan rijk rekenen. Dit is immers een rare tijd en ik zie de UEFA nog rare beslissingen maken. Je krijgt nu wel dat de ene land zich wel aan de regels houdt en zonder publiek de wedstrijden uit wil spelen met alle risico's, terwijl andere landen zonder risico de stekker eruit trekt. Hoe gaat Engeland, Duitsland en andere lander die zonder publiek doorspeelt reageren op de weggegeven tickets aan Nederland. Misschien zeggen zij straks wel dat Nederland deze niet verdiend omdat deze tot de spelende landen behoort, het gaat per slot over extra miljoenen euro's en dat de druk weer ergens anders vandaan komt.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar heeft vd Sar al iets over gezegd dat die kou uit de lucht is, officieel is het nog niet maar je kan nationale bonden niet veel verwijten als hun regering verbiedt te spelen![]()
Wat boeit Duitsland het nou hoe Nederland zijn tickets verdeelt?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zeg je het inderdaad correct, het is nog niet officieel. Ik zou me als Nederlander niet gaan rijk rekenen. Dit is immers een rare tijd en ik zie de UEFA nog rare beslissingen maken. Je krijgt nu wel dat de ene land zich wel aan de regels houdt en zonder publiek de wedstrijden uit wil spelen met alle risico's, terwijl andere landen zonder risico de stekker eruit trekt. Hoe gaat Engeland, Duitsland en andere lander die zonder publiek doorspeelt reageren op de weggegeven tickets aan Nederland. Misschien zeggen zij straks wel dat Nederland deze niet verdiend omdat deze tot de spelende landen behoort, het gaat per slot over extra miljoenen euro's en dat de druk weer ergens anders vandaan komt.
Zou me eerder druk maken wat er gebeurt als Nederland begin volgend seizoen nog geen voorrondes CL en EL mag organiseren.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
UEFA gaat zichzelf toch niet in de voet schieten door bonden uit te sluiten die buiten hun schuld de competitie niet af kunnen maken en even voor de duidelijkheid er is nog geen enkele competitie gestart in Europa, de situatie in Spanje, Frankrijk en Italie is vooralsnog slechter dan hier en ook in Duitsland zijn de plannen om te herstarten vooralsnog plannen.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:58 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zeg je het inderdaad correct, het is nog niet officieel. Ik zou me als Nederlander niet gaan rijk rekenen. Dit is immers een rare tijd en ik zie de UEFA nog rare beslissingen maken. Je krijgt nu wel dat de ene land zich wel aan de regels houdt en zonder publiek de wedstrijden uit wil spelen met alle risico's, terwijl andere landen zonder risico de stekker eruit trekt. Hoe gaat Engeland, Duitsland en andere lander die zonder publiek doorspeelt reageren op de weggegeven tickets aan Nederland. Misschien zeggen zij straks wel dat Nederland deze niet verdiend omdat deze tot de spelende landen behoort, het gaat per slot over extra miljoenen euro's en dat de druk weer ergens anders vandaan komt.![]()
Het gaat never nooit gebeuren helaas, en normaal zou het me geen hol interesseren na wat er allemaal aan de hand is in de wereld, maar na al dat gezeik op Ajax en de pro AZ-lobby in den lande hoop ik zó dat ze binnenkort met die schaal komen aanrijden vanuit Zeist.![]()
het is nu iig duidelijk dat de huidige competitie niet ongeldig verklaard wordt en dat Ajax de #1 is, of dat met of zonder schaal gaat zijn moeten we even afwachten maar ik zou niet weten waarom niet.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:51 schreef Fargo het volgende:
Het gaat never nooit gebeuren helaas, en normaal zou het me geen hol interesseren na wat er allemaal aan de hand is in de wereld, maar na al dat gezeik op Ajax en de pro AZ-lobby in den lande hoop ik zó dat ze binnenkort met die schaal komen aanrijden vanuit Zeist.![]()
Best vaak. We gingen namelijk eerst altijd naar Leidse...quote:Op donderdag 23 april 2020 09:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Een kampioenschap vieren zonder rellen en zonder politie op het Museumplein, hoe vaak is dat voor gekomenproberen is de eerste stap naar falen
Ik wil t wel op film dat. Wanneer ze de schaal komen brengenFOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.![]()
Niet ongeldig is gewoon Ajax kampioen, er is niets geregeld in de statuten bij de KNVB over geen kampioen bij een niet volledig seizoen, dus einde competitie betekent dat de nummer 1 op de ranglijst gewoon kampioen is (en ook normale promotie/degradatie).quote:Op donderdag 23 april 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is nu iig duidelijk dat de huidige competitie niet ongeldig verklaard wordt en dat Ajax de #1 is, of dat met of zonder schaal gaat zijn moeten we even afwachten maar ik zou niet weten waarom niet.
Maar goed ben bang dat Ajax morgen half gedwongen wordt om het kampioenschap te kopen door middel van 'schadeloosstellingen' aan andere clubs.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2020 16:31:44 ]![]()
Ajax ging ook veel meer scoren toen Ziyech kwam. Dat valt voor 40-45% aan Ziyech toe te schrijven, eenzelfde percentage aan het vertrek van Frank de Boer, en dan nog een klein percentage overige factoren.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook zeker wel. Maar puur wat betreft rendement heeft Ajax toch stiekem wel betere spelers gehad.
165 wedstrijden, 48 goals en 82 assists. Mooie cijfers maar bij een club als Ajax (waarbij er ontzettend veel gescoord wordt) mag dat ook wel.![]()
zolang je nog niet zeker bent of het vCL wordt of CL is dat natuurlijk heel moeilijkquote:Op donderdag 23 april 2020 16:30 schreef dz5b604 het volgende:
Maar goed ben bang dat Ajax morgen half gedwongen wordt om het kampioenschap te kopen door middel van 'schadeloosstellingen' aan andere clubs.![]()
Benieuwd wel hoeveel Ajax terug moet in begroting, las dat PSV in een normaal scenario al naar 40-45 miljoen gaat tov de 75 nu.Oh.![]()
Zou de leegloop daar dan juist geen hulp bij kunnen geven. Minder salarissen en veel transfergeld.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd wel hoeveel Ajax terug moet in begroting, las dat PSV in een normaal scenario al naar 40-45 miljoen gaat tov de 75 nu.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Verschil met psv is wel europees geld. Zeker als Ajax gewoon cl speelt ipv vcl.die dolsteek zit natuurlijk ook in de aanpassing van begroting bij psvquote:Op donderdag 23 april 2020 19:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
Benieuwd wel hoeveel Ajax terug moet in begroting, las dat PSV in een normaal scenario al naar 40-45 miljoen gaat tov de 75 nu.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Waar hangt dat nou van af dan?quote:Op donderdag 23 april 2020 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zolang je nog niet zeker bent of het vCL wordt of CL is dat natuurlijk heel moeilijkCuz I'm Mr. Brightside![]()
Of de winnaar van de CL zichzelf plaatst via zijn eigen competitie. Zo ja, dan mag Ajax meteen de CL in, zo niet, dan de laatste voorronde. Maar we weten nu nog niet of de huidige CL uitgespeeld wordt en wie die dan wint, en of die club zich ook plaatst via de eigen competitie (als die uitgespeeld wordt).quote:Carpe diem, quam minimum credula postero.![]()
Welke leegloop? Buitenlandse clubs hebben nu ook minder te besteden dus transfersommen zullen sowieso omlaag gaan. En dus nog wel vast aan de hoge salarissen.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:26 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Zou de leegloop daar dan juist geen hulp bij kunnen geven. Minder salarissen en veel transfergeld.Oh.![]()
Als we verder niemand weg gaat is dat toch ook een win.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welke leegloop? Buitenlandse clubs hebben nu ook minder te besteden dus transfersommen zullen sowieso omlaag gaan. En dus nog wel vast aan de hoge salarissen.FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Ik wilde al typen dat dit vooral aan Drank lag inderdaad, maar toen zag ik dat je die factor al had meegenomen.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ajax ging ook veel meer scoren toen Ziyech kwam. Dat valt voor 40-45% aan Ziyech toe te schrijven, eenzelfde percentage aan het vertrek van Frank de Boer, en dan nog een klein percentage overige factoren.![]()
![]()
Eens, maar er is 1 vervelende factor voor Nederlandse clubs. Onze omzet komt voor een veel groter deel uit recette van toeschouwers. Dus als we een (half) jaar gaan voetballen zonder publiek dan behouden de clubs uit de grote landen een groter deel van de begroting door TV gelden. Relatief zakken we verder weg.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welke leegloop? Buitenlandse clubs hebben nu ook minder te besteden dus transfersommen zullen sowieso omlaag gaan. En dus nog wel vast aan de hoge salarissen.proberen is de eerste stap naar falen
Zelfde clubs die keihard meezingen wanneer Ajax op de laatste speeldag de titel verkloot. En dan nu wel je handje ophoudenquote:Op donderdag 23 april 2020 23:04 schreef TheJanitor het volgende:
Als ik weer eens lees dat Ajax iedereen maar geld moet geven aan 'compensatie'![]()
![]()
grappig wel ja, die titel zelf interesseert me niet zoveel maar als die niet vergeven wordt missen we wel alle schuimbekkers, dat is dan wel weer jammerquote:Op vrijdag 24 april 2020 09:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zelfde clubs die keihard meezingen wanneer Ajax op de laatste speeldag de titel verkloot. En dan nu wel je handje ophouden![]()
![]()
Ongelooflijk trouwens dat er niet ergens in het reglement staat van de KNVB wat er moet gebeuren bij een vroegtijdig einde van de competitie. Ik snap dat de kans na de WOII erg klein was, maar je moet dit toch ergens vastgelegd hebben. Nu zit je dus met al die rechtszaken straks..![]()
Ik gun Ajax die schaal absoluut niet!quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
grappig wel ja, die titel zelf interesseert me niet zoveel maar als die niet vergeven wordt missen we wel alle schuimbekkers, dat is dan wel weer jammer![]()
schuimbekker gespotquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:40 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik gun Ajax die schaal absoluut niet!maar dat is dus het punt, het zijn gewoon dezelfde mensen die Ajax nooit wat gunnen maar wel vooraan staan als de CL gelden van Ajax verdeeld moeten worden
![]()
AD begint ook zenuwachtig te worden. Gisteren vriend Sjoerd al die eerst uitlegt dat de stand gehandhaafd moet worden, maar geen titel en vandaag een fraai stukje onderzoek door het te vragen aan "alle" supporters. Tja, wat denk je dat daar uitkomt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
grappig wel ja, die titel zelf interesseert me niet zoveel maar als die niet vergeven wordt missen we wel alle schuimbekkers, dat is dan wel weer jammer
https://www.ad.nl/nederla(...)landstitel~a4025412/proberen is de eerste stap naar falen
Nogmaals, die CL-gelden interesseren mij geen bal. Die mogen jullie allemaal hebben. Mij boeit vooral zo'n prijs.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
schuimbekker gespotmaar dat is dus het punt, het zijn gewoon dezelfde mensen die Ajax nooit wat gunnen maar wel vooraan staan als de CL gelden van Ajax verdeeld moeten worden
Ik weet overigens dat dit voor iedereen anders is en dat er zelfs Ajaxfans (@JR-Style-93 ) zijn die weinig geven om eremetaal. Maar ik wil gewoon niet dat die schaal in Ajaxhanden terecht komt.![]()
Ik neem toch aan dat die schaal voor niemand enige waarde heeft na dit seizoen? Het zal me echt een rotzorg zijn als ze Ajax uitroepen tot kampioen. Het zal voor altijd het niet afgemaakte seizoen zijn en dus heeft het nooit de glans van een normaal kampioenschap.
Als je aan dit seizoen terug denkt over 10-15 jaar denk je niet aan een kampioenschap maar aan het een niet afgemaakte competitie en een wereldwijde crisis.![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nogmaals, die CL-gelden interesseren mij geen bal. Die mogen jullie allemaal hebben. Mij boeit vooral zo'n prijs.
Ik weet overigens dat dit voor iedereen anders is en dat er zelfs Ajaxfans (@:JR-Style-93 ) zijn die weinig geven om eremetaal. Maar ik wil gewoon niet dat die schaal in Ajaxhanden terecht komt.mij ging het meer om die onzin dat AZ de terechte kampioen zou zijn maar met deze oplossing kan ik goed leven hoor, het ging mij meer om de CL positie dan die titel.
Overigens is het nog niet zeker dat Ajax de schaal niet krijgt maar het schijnt dat Ajax zelf die schaal ook niet echt hoeft dus een gang naar de rechter hoeven we niet te verwachten.![]()
In volgens mij ELK bedacht scenario krijgt Ajax de eerste plek toegewezen, of je dat dan ook "kampioen" of landstitel mag noemen is een tweede. Conclusie blijft, we staan eerste, we bleven eerste en eindigen als eerste. Dus wat mij betreft kun je die schaal gewoon in Amsterdam gaan afleveren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:47 schreef manny het volgende:
[..]
AD begint ook zenuwachtig te worden. Gisteren vriend Sjoerd al die eerst uitlegt dat de stand gehandhaafd moet worden, maar geen titel en vandaag een fraai stukje onderzoek door het te vragen aan "alle" supporters. Tja, wat denk je dat daar uitkomt.
https://www.ad.nl/nederla(...)landstitel~a4025412/![]()
Het gaat mij om de titel kampioen. Ik vind het prima als de KNVB zegt: We gebruiken de ranglijst om de Europacup plaatsen te bepalen maar we kennen geen titel (of prijzen in het algemeen, want die beker wordt ook niet uitgereikt) toe.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]mij ging het meer om die onzin dat AZ de terechte kampioen zou zijn maar met deze oplossing kan ik goed leven hoor, het ging mij meer om de CL positie dan die titel.
Overigens is het nog niet zeker dat Ajax de schaal niet krijgt maar het schijnt dat Ajax zelf die schaal ook niet echt hoeft dus een gang naar de rechter hoeven we niet te verwachten.
Het gaat mij dus puur om die prijs.![]()
hoe dan ook we beginnen het volgende seizoen als kampioenquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:57 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
In volgens mij ELK bedacht scenario krijgt Ajax de eerste plek toegewezen, of je dat dan ook "kampioen" of landstitel mag noemen is een tweede. Conclusie blijft, we staan eerste, we bleven eerste en eindigen als eerste. Dus wat mij betreft kun je die schaal gewoon in Amsterdam gaan afleveren.![]()
dat was me nog niet duidelijkquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:00 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Het gaat mij om de titel kampioen. Ik vind het prima als de KNVB zegt: We gebruiken de ranglijst om de Europacup plaatsen te bepalen maar we kennen geen titel (of prijzen in het algemeen, want die beker wordt ook niet uitgereikt) toe.
Het gaat mij dus puur om die prijs.![]()
![]()
Ja prima. Als het maar niet als kampioen 2020 is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe dan ook we beginnen het volgende seizoen als kampioen![]()
blijft genieten van je maar dit schijnen de opties te zijn:quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:01 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja prima. Als het maar niet als kampioen 2020 is.
Optie 1: competitie schrappen en Europese tickets verdelen op basis van huidige ranglijst, geen degradanten.
Optie 2: huidige ranglijst aanhouden en op basis daarvan Europese tickets bepalen en degradanten aanwijzen.
Optie 3: geen degradanten, een competitie met twintig clubs.![]()
Ook bij optie 2 is het dus niet zeker of er een kampioen wordt uitgeroepen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijft genieten van je maar dit schijnen de opties te zijn:
Optie 1: competitie schrappen en Europese tickets verdelen op basis van huidige ranglijst, geen degradanten.
Optie 2: huidige ranglijst aanhouden en op basis daarvan Europese tickets bepalen en degradanten aanwijzen.
Optie 3: geen degradanten, een competitie met twintig clubs.Het kan toch gewoon als volgt:
De KNVB gebruikte de ranglijst van het seizoen om de Europese tickets te bepalen. Voor het seizoen 2019-2020 werd geen kampioen aangewezen.![]()
Schijnt voor Ajax zelf ook 7 miljoen aan premies te schelen als er geen kampioen wordt uitgesproken, zou het daarom zijn dat ze er vrede mee hebben![]()
![]()
Iemand is echt zo zuur als een citroen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:01 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja prima. Als het maar niet als kampioen 2020 is.![]()
Ik snap niet dat er mensen zijn die zo zuur doen over een nikszeggende titel.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Je moet toch anti-Ajax blijven in deze voetballoze tijden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die zo zuur doen over een nikszeggende titel.![]()
Ik lees op Twitter dat Ajax bij een kampioenschap ¤4 miljoen moet uitkeren aan bonussen en ¤3,5 miljoen van sponsors zou ontvangen. Geen schaal krijgen bespaart ¤500.000.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:11 schreef Tarado het volgende:
Schijnt voor Ajax zelf ook 7 miljoen aan premies te schelen als er geen kampioen wordt uitgesproken, zou het daarom zijn dat ze er vrede mee hebben![]()
Ik kijk nu al uit naar schuimbekkies als Ajax straks titel #39 wint en dan een vierde ster op mag spelden![]()
![]()
OK dan maar toch die schaal, zou leuk zijn de VVCS de KNVB hiervoor daagtquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:42 schreef Rage_Guy het volgende:
[..]
Ik lees op Twitter dat Ajax bij een kampioenschap ¤4 miljoen moet uitkeren aan bonussen en ¤3,5 miljoen van sponsors zou ontvangen. Geen schaal krijgen bespaart ¤500.000.![]()
![]()
Maar de bekerfinale moet wel gehouden worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die zo zuur doen over een nikszeggende titel.![]()
Het is zojuist al bekend gemaakt (zie Telegraaf). Geen kampioen- wel cl.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:43 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik kijk nu al uit naar schuimbekkies als Ajax straks titel #39 wint en dan een vierde ster op mag speldenEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
kan het helaas niet lezen, iemand anders wel?twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 11:42:18De uitgelekte @KNVB-brief aan de clubs in het betaalde voetbal met de 2 (echte) opties voor beëindiging van de @eredivisie en @1e_Divisie
https://t.co/QE5vYsKQ8s reageer retweet![]()
zou prima zijn, maar telegraaf.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het is zojuist al bekend gemaakt (zie Telegraaf). Geen kampioen- wel cl.proberen is de eerste stap naar falen
Wat in de lijn der verwachtingen lag. Uiteindelijk jammer, leek toch een titel voor het oprapen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het is zojuist al bekend gemaakt (zie Telegraaf). Geen kampioen- wel cl.![]()
Die hebben de beste bronnen binnen voetbal.quote:Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ik ook niet, vi meldt dit;quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:
kan het helaas niet lezen, iemand anders wel?twitter:MikeVerweij twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 11:42:18De uitgelekte @:KNVB-brief aan de clubs in het betaalde voetbal met de 2 (echte) opties voor beëindiging van de @:eredivisie en @:1e_Divisie
https://t.co/QE5vYsKQ8s reageer retweet
https://www.vi.nl/nieuws/(...)brauwen-fronsen-#_=_![]()
Is er al een Track & Trace code beschikbaar voor Schaal 35 mannen?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
schijnt zoiets te wordenquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef Houniet het volgende:
Is er al een Track & Trace code beschikbaar voor Schaal 35 mannen?![]()
![]()
Het schijnt dat Gudde vanavond bij de ArenA de schaal uit zijn kofferbak trekt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef Houniet het volgende:
Is er al een Track & Trace code beschikbaar voor Schaal 35 mannen?![]()
https://cdn-kiosk-api.tel(...)f_knvb_aan_clubs.pdfquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ook niet, vi meldt dit;
https://www.vi.nl/nieuws/(...)brauwen-fronsen-#_=_![]()
Thanks. Van wat ik nu lees zal in ieder geval het Europese geld wel op één of andere manier verdeeld worden, wat ik ook prima vind.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
https://cdn-kiosk-api.tel(...)f_knvb_aan_clubs.pdf![]()
waar lees je dat dan?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Thanks. Van wat ik nu lees zal in ieder geval het Europese geld wel op één of andere manier verdeeld worden, wat ik ook prima vind.![]()
o.a ;quote:(ben nu aan het werk dus hele brief nog niet gelezen)twitter:SimonZijlemans twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 12:09:28KNVB spreekt vandaag in brief naar de clubs over een 'zware morele verplichting' om een gedeelte van de inkomsten Europees voetbal van volgend seizoen te verdelen over alle andere clubs. reageer retweet
![]()
OK ik zie het nergens staan maar snel gelezen, ook staat er niet in dat Ajax geen kampioen isquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
o.a ;(ben nu aan het werk dus hele brief nog niet gelezen)twitter:SimonZijlemans twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 12:09:28KNVB spreekt vandaag in brief naar de clubs over een 'zware morele verplichting' om een gedeelte van de inkomsten Europees voetbal van volgend seizoen te verdelen over alle andere clubs. reageer retweet
![]()
![]()
gevonden
quote:Het bestuur betaald voetbal is van mening dat in deze moeilijke tijden voor het Nederlandse (betaald)
voetbal eenheid en solidariteit erg belangrijk is. Mede om die reden is het bestuur de mening
toegedaan dat de betaaldvoetbalorganisaties, die op grond van het besluit van het bestuur betaald
voetbal zullen deelnemen aan de Europese clubcompetities, de zware morele verplichting hebben om
een gedeelte van de gelden die zij ontvangen in verband met deze deelname, te verdelen onder alle
betaaldvoetbalorganisaties.
Met inachtneming van voornoemde morele verplichting en overeenkomstig het bepaalde in UEFA
Guidelines on eligibility principles for 2020/21 UEFA club competitions, is het bestuur van mening dat
de tickets voor de Europese clubcompetities 2020/21 als volgt moeten worden verdeeld gelet op de
sportieve resultaten in de eredivisie 2019/’20:
- Nummer 1 eredivisie naar PO UCL
- Nummer 2 eredivisie naar Q2 UCL
- Nummer 3 eredivisie naar GS UEL
- Nummer 4 eredivisie naar Q3 UEL
- Nummer 5 eredivisie naar Q2 UEL![]()
Stelletje schooiers krijgen niks. Zou het nog liever op een hoop gooien en afbranden dan dat het bij ADO terecht komt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:25 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
o.a ;(ben nu aan het werk dus hele brief nog niet gelezen)twitter:SimonZijlemans twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 12:09:28KNVB spreekt vandaag in brief naar de clubs over een 'zware morele verplichting' om een gedeelte van de inkomsten Europees voetbal van volgend seizoen te verdelen over alle andere clubs. reageer retweet
![]()
quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Stelletje schooiers krijgen niks. Zou het nog liever op een hoop gooien en afbranden dan dat het bij ADO terecht komt.![]()
![]()
dat kan nog veranderen natuurlijk naar directe deelname, maar zo ligt het nuquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
PO CL is wel klote. En wanneer moet dat in hemelsnaam gebeuren?![]()
Lekker man, Q2 UEL.quote:
Lekker ballen tegen semi-profs uit Wales en verliezen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Maakt me niet zo veel uit of we nou die schaal krijgen of niet maar vind het toch wel spannend om de één of andere reden![]()
Ik denk nog steeds dat Europese wedstrijden voorlopig niet gaan gebeuren, wellicht het hele volgende seizoen nietquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
PO CL is wel klote. En wanneer moet dat in hemelsnaam gebeuren?![]()
twitter:mactempel twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:47:20Geen promotie/degradatie is bestuursbesluit. Niet geluisterd naar stemming/advies dus. reageer retweet
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2020 16:49:18 ]![]()
Ook geen kampioen dusquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:47 schreef dz5b604 het volgende:
twitter:mactempel twitterde op vrijdag 24-04-2020 om 16:47:20Geen promotie/degradatie is bestuursbesluit. Niet geluisterd naar stemming/advies dus. reageer retweet
![]()
![]()
Alsof iemand hier op het kampioenschap zat te wachten. Sjaak Swart zal blij zijn, Graafschap eindelijk karma.![]()
Dat zou directe deelname worden als de CL-winnaar ook via de competitie CL haalt ja. Maar wordt de CL wel afgemaakt.. en zo niet, wordt dan het hele seizoen geschrapt inclusief alle behaalde punten?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan nog veranderen natuurlijk naar directe deelname, maar zo ligt het nu
Maar denk dat het wel groepsfase CL voor Ajax wordt uiteindelijk.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: