quote:Op donderdag 23 april 2020 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is omdat het allemaal een beetje te ingewikkeld voor je wordt.
(bovenstaande quote was tegen ryan3)quote:Op donderdag 23 april 2020 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is duidelijk dat jij helemaal geen idee hebt om wie het hier gaat, maar je doet alsof het de ondernemer uit die video is omdat je daar wat lelijks over kunt zeggen. En dan zet je er heel obligaat een vraagteken achter. Wil je bij Zembla werken of zo?
quote:Op donderdag 23 april 2020 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Alle poedels zijn honden maar niet alle honden zijn poedels. Snap je?
quote:Op donderdag 23 april 2020 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is het probleem met jou, jij luistert niet goed en je leest niet goed en dan maak je er zelf maar wat van wat bij je onderbuikgevoelens past.
quote:Op donderdag 23 april 2020 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt niet lezen, je kunt niet reageren op een tegenargument, je schrijft te domme dingen.
Nee, hij krijgt signalen dat er best mondkapjes verkrijgbaar zijn, net als Jos de Blok, een grote zorgverlener dat soort signalen ook al kreeg zoals hij vorige week liet optekenen. Vervolgens ridiculiseert De Jonge dat en belt Baudet er gedurende het debat achteraan en zet De Jonge niet eens voor lul, al zou dat in een minder ernstige context wel heel erg terecht zijn geweest.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:00 schreef timmmmm het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)r-minister-de-jonge/
Dit is toch gewoon een sociopaat die we hier aan het werk zien?
Wie gaat nou dagenlang wachten op een debat om voor de show mondkapjes weg te geven? Ik vind dit echt bizar.
Baudet weet blijkbaar iemand met miljoenen mondkapjes. Mondkapjes die van levensbelang zijn. Als je in plaats van daar aktie op te ondernemen dit in je binnenzak steekt om er pas uit te halen als je er een showtje mee kan opvoeren als er een camera op je mik staat ben je echt ziek in je hoofd
Als jou nou eens tot je door laat dringen wat je leest dan had je al geweten dat wij niet meer gaan discussieren. Ik wil het verder niet persoonlijk maken en er zijn best topics buiten POL of NWS denkbaar waar we op elkaar kunnen reageren. Maar je zuigende manier van discussieren hier komt me de strot uit. Het is dan ook klaar.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:07 schreef luxerobots het volgende:
Weltschmerz, kunnen we ook discussiëren zonder op de man te spelen en te doen of de ander dom is?
Dus graag een discussie met argumenten en feiten.
Daar ben ik dus niet zeker van. Baudet zit nu in de oppositie. En eigenlijk is het dan makkelijk. Je kunt gewoon roepen dat je meer geld wil voor politie, voor defensie en voor onderwijs, en ondertussen kun je ook nog roepen dat je lagere belastingen wil. Iets dat Baudet allemaal doet.quote:Op donderdag 23 april 2020 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat laatste niet zozeer. Hij is knetterrechts maar meer voor het MKB dan voor het internationale grootkapitaal zoals VVD en D66. Die gooien Nederland in de uitverkoop.
Fijn dat je het met me eens bent en bevestigt wat ik zeg.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hij krijgt signalen dat er best mondkapjes verkrijgbaar zijn, net als Jos de Blok, een grote zorgverlener dat soort signalen ook al kreeg zoals hij vorige week liet optekenen. Vervolgens ridiculiseert De Jonge dat en belt Baudet er gedurende het debat achteraan en zet De Jonge niet eens voor lul, al zou dat in een minder ernstige context wel heel erg terecht zijn geweest.
Ondertussen een bevriend en mogelijk bluffende ondernemer spekken.quote:Op donderdag 23 april 2020 21:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent en bevestigt wat ik zeg.
Krankzinnig dat je blijkbaar makkelijk aan mondkapjes kan komen, dat alleen niet doet om mensen te helpen. Dat alleen doet om mensen een hak mee te zetten en publiekelijk een show te maken.
eng eng eng
quote:Op donderdag 23 april 2020 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, het staat op video. Dat filmpje gaat ergens op twitter rond, maar wellicht dat je het ook bij de media kunt vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:NickyMonreau twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:01:01Hierbij de video die ik bedoelde.... Luister en huiver wat #Rutte zegt over #mondkapjes! #irritant https://t.co/VvDkbdlNsT https://t.co/ko1DAcFwi1 reageer retweet
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
Ziet er behoorlijk fake uit, vooral hoe Rutte het woord irritant uitspreekt.quote:Op donderdag 23 april 2020 21:16 schreef Selqae het volgende:
[..]twitter:NickyMonreau twitterde op maandag 20-04-2020 om 19:01:01Hierbij de video die ik bedoelde.... Luister en huiver wat #Rutte zegt over #mondkapjes! #irritant https://t.co/VvDkbdlNsT https://t.co/ko1DAcFwi1 reageer retweet
DENK betaalt Weltschmerz ook niet om FvD intelligent over te doen komen hequote:Op donderdag 23 april 2020 21:22 schreef luxerobots het volgende:
In dat fragment hierboven gaat het trouwens ook niet over het bestellen van mondkapjes. Wat Weltschmerz beweerde. Maar over de capaciteit om ze zelf te maken.
Je bent weer wanhopig aan het zoekenquote:Op donderdag 23 april 2020 21:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat je het met me eens bent en bevestigt wat ik zeg.
Krankzinnig dat je blijkbaar makkelijk aan mondkapjes kan komen, dat alleen niet doet om mensen te helpen. Dat alleen doet om mensen een hak mee te zetten en publiekelijk een show te maken.
Ja het gaat vast al weken zo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 08:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bent weer wanhopig aan het zoeken
eng eng eng
Als het een beetje had gevolgd gaat het al weken zo. De SP komt ook al weken met verhalen en oplossingen uit de praktijk en dan is het telkens weer De Jonge die roept dat ze zo hard hun best doen en laat ze vooral naar ons toekomen en dan neemt hij ook briefjes aan. Het loopt al tijden niet lekker bij de centrale inkoop en distributie.
Wat dacht je? Ik heb me deze week nou al twee keer redelijk uitgelaten in dit topic, nu ben ik weer geloofwaardig als ik hysterisch ga gillen?
Je snapt het niet, heel veel mensen en bedrijven die denken iets te kunnen leveren komen niet door bij de verantwoordelijke overheidsdienst. Dat is een terugkerend verschijnsel in de debatten met De Jonge, net als zijn mededeling dat er hard gewerkt doet en ze zo hun best doen maar blijft terugkeren. Dus dan stapt zo iemand naar Baudet of Marijnissen of welke partij dan ook om het eens bovenlangs te proberen. In dit geval met succes zo lijkt het.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja het gaat vast al weken zo.
Geef me een voorbeeld dan waar men voor de show een paar miljoen mondkapjes uit de mouw trekt, wat ze al veel eerder hadden kunnen doen.
Mensenlevens zijn voor Baudet niet de drijfveer, de show is dat.
Graag een voorbeeld van iets vergelijkbaars
Als je gewoon goed observeert wat Baudet doet. Kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat Baudet z'n pr goed op orde heeft. Ik heb al aangetoond dat Baudet slim in de Tweede Kamer om een coronadebat vroeg. Terwijl hij buiten dat debat niet bepaald liet blijken al met corona bezig te zijn, kleine coronabijeenkomsten (pr-technisch minder interessant) sloeg hij dan ook over.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja het gaat vast al weken zo.
Geef me een voorbeeld dan waar men voor de show een paar miljoen mondkapjes uit de mouw trekt, wat ze al veel eerder hadden kunnen doen.
Mensenlevens zijn voor Baudet niet de drijfveer, de show is dat.
Graag een voorbeeld van iets vergelijkbaars
Punt is natuurlijk dat dikgedrukte moet blijken. Laten we dat dan ook rustig afwachten. Hier in dit topic wordt er door sommigen op voorhand al vanuit gegaan dat het niet kan deugen. Jij lijkt optie D ook te vergeten: de voorgestelde deal is legit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je gewoon goed observeert wat Baudet doet. Kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat Baudet z'n pr goed op orde heeft. Ik heb al aangetoond dat Baudet slim in de Tweede Kamer om een coronadebat vroeg. Terwijl hij buiten dat debat niet bepaald liet blijken al met corona bezig te zijn, kleine coronabijeenkomsten (pr-technisch minder interessant) sloeg hij dan ook over.
Met de mondkapjes ook. Baudet geeft met alle camera's erbij een telefoonnummer aan de minister van iemand die claimt aan 4 miljoen kapjes te kunnen komen.
Vervolgens maakt hij daar een filmpje van en gooit dat op zijn youtubekanaal. Inmiddels bijna 170.000 views en ongeveer 1000 positieve reacties.
De titel is zelfs 'Thierry Baudet regelt 4 miljoen mondkapjes tijdens debat'.
Alsof de mondkapjes al binnen zijn. Terwijl wij als kijkers helemaal niet weten wie diegene is die claimt de kapjes te kunnen importeren en of het een goede deal is. Is het de kapjesverkoper die zijn ijswinkel omgebouwd heeft, en nu voor 9 euro per stuk kapjes verkoopt? Of een bevriende ondernemer die een mooie deal wel zit zieten? Of misschien wel een Nigeriaanse prins met een nog veel mooiere deal?
Als Baudet écht dacht dat er twee weken na de lockdown genoeg tests zouden zijn om een flinke versoepeling te rechtvaardigen, al dan niet o.b.v. uitspraken van de Jonge, dan is hij grenzeloos naïef en heeft hij een totaal onbetrouwbaar beoordelingsvermogen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maakt een hele hoop uit. Hoe meer je weet hoe meer er veilig kan worden versoepeld. Toen die video gemaakt werd had hij nog de toezegging van De Jonge dat er aan een representatieve steekproef werd gewerkt. Vorige week bleek dat gelul van De Jonge, en moest hij die motie nog een keer indienen. Het kan best zijn dat Baudet onvoldoende rekening houdt met het gebrek aan vorderingen dat het kabinet maakt, en nog teveel uitgaat van hoe ver we al hadden kunnen zijn met adequaat leiderschap.
[..]
Nee, ik stel vragen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:07 schreef Degodvader het volgende:
Punt is natuurlijk dat dikgedrukte moet blijken. Laten we dat dan ook rustig afwachten. Hier in dit topic wordt er door sommigen op voorhand al vanuit gegaan dat het niet kan deugen. Jij lijkt optie D ook te vergeten: de voorgestelde deal is legit.
Toch beoordeelt hij het structureel beter dan het kabinet en de rest van de kamer bij elkaar. Het kan best dat hij teveel laat meespelen hoever we met zijn aanpak al hadden kunnen zijn, maar we moeten ook vaststellen dat het kabinet telkens weer treuzelt met mondkapjes, tests en zelfs een steekproef beloofd om die vervolgens niet te doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als Baudet écht dacht dat er twee weken na de lockdown genoeg tests zouden zijn om een flinke versoepeling te rechtvaardigen, al dan niet o.b.v. uitspraken van de Jonge, dan is hij grenzeloos naïef en heeft hij een totaal onbetrouwbaar beoordelingsvermogen.
Vrij bizar inderdaad, dat Thierry doorhad dat je binnen twee weken kon versoepelen (uiteraard had hij gelijk, jammer dat dit niet te controleren valt maar er is geen enkele reden om daaraan te twijfelen) en het kabinet tot 1 september voetbal verbiedt. Aangezien Thierry dus gelijk heeft, zit het kabinet er wel zo gigantisch ver naast dat ze eigenlijk allemaal per direct opgenomen zouden moeten worden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Toch beoordeelt hij het structureel beter dan het kabinet en de rest van de kamer bij elkaar. Het kan best dat hij teveel laat meespelen hoever we met zijn aanpak al hadden kunnen zijn, maar we moeten ook vaststellen dat het kabinet telkens weer treuzelt met mondkapjes, tests en zelfs een steekproef beloofd om die vervolgens niet te doen.
Hoe meer kennis je hebt, hoe meer je veilig kunt versoepelen en de maatregelen gerichter kunt maken. Soms lijkt het wel alsof dit kabinet helemaal niet uit deze situatie wil. Tot 1 september geen voetbal, dat is meer dan 4 maanden. Hebben ze nou echt zoveel zelfkennis dat ze incompetent zijn om in kortere tijd weer terug te gaan naar enigzins normaal?
Als je Olaf Stuger wilt vinden moet je in de Dikke Van Dale zoeken bij opportunist.quote:
quote:Ministerie kan door Baudet geregelde mondkapjes niet gebruiken
Het ministerie van Volksgezondheid gaat niet in zee met de ondernemer die volgens Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet vier miljoen mondkapjes kan leveren. De maskers voldoen niet aan de Europese eisen, zeggen bronnen rond het ministerie.
Twee dagen geleden zei Baudet in een Kamerdebat dat het niet zo moeilijk was om binnen enkele dagen miljoenen gecertificeerde mondkapjes naar Nederland te krijgen. Hij had contact met een ondernemer en overhandigde minister De Jonge de gegevens. De minister reageerde verbaasd, maar beloofde er onmiddellijk achteraan te gaan.
Nu zou blijken dat deze ondernemer niet de juiste certificaten en testrapporten kon aanleveren. Ook gaf hij geen proefmonster, waarmee de kwaliteit kon worden vastgesteld. Het Landelijk Consortium Hulpmiddelen kan dus niet vaststellen of de mondkapjes wel bruikbaar zijn voor zorgverleners.
Forum voor Democratie weerspreekt de lezing van het ministerie. "De betreffende partij heeft meerdere certificaten, maar heeft enkel die van FDA overlegd." De FDA is de Amerikaanse Food and Drug Administration en zorgt dat de kwaliteit van medicijnen in de brede zin wordt bewaakt.
In Frankrijk, Italië en Duitsland worden deze FDA-gecertificeerde mondkapjes wel geaccepteerd, zegt de woordvoerder van Baudet. "De ondernemer kreeg te horen dat het certificaat niet voldeed, maar kreeg niet te horen welke wel nodig zijn." Ook zou de ondernemer wel proefexemplaren kunnen leveren. "Maar daar is niet naar gevraagd."
Controlenetwerk
Er is het ministerie alles aan gelegen om degelijke mondkapjes te krijgen. Eerder ging het ministerie in de fout toen bleek dat een grote partij mondmaskers uit China niet aan de eisen voldeed. Zo'n 600.000 mondkapjes die al geleverd waren aan ziekenhuizen, werden vervolgens weer ingenomen.
Sindsdien is een uitgebreid controlenetwerk opgezet in Nederland en in China, waar de meeste kapjes vandaan komen. Volgens de bronnen rond het ministerie krijgt het consortium dagelijks mondkapjes aangeboden via allerlei kanalen. Voor ze aangekocht worden, worden ze eerst gecontroleerd. Dat gebeurt door het beoordelen van de officiële certificaten en een fysieke controle.
https://nos.nl/liveblog/2(...)izen-deels-open.html
Europees goedgekeurd maar niet goed genoeg voor de hulpverleners in de verzorgingshuizen.quote:
Jij zal waarschijnlijk het injecteren met bleek als de beste optie zien, ik zie onze zorgmedewerkers echter niets als proefkonijnen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Gelijk heb je, geen mondkapjes is altijd nog de betere optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |