Ik vond ze heerlijk. Lekker knapperig aan de buitenkant, smeuïg van binnen.quote:Op zondag 26 april 2020 15:43 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
Smaaktest:
Lekker knapperig door de dubbel gepaneerde methode, smaakt naar kaaskroketjes, heerlijk hoor!!
Maar de aubergine is (uiteraard en helaasch) niet meer terug te proeven.
Ziet er lekker uit.quote:Op zondag 26 april 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
En van binnen!
[ afbeelding ]
Oordeel: toch wat te intens van smaak, ossewit bleek tikje muffer dan gehoopt maar de textuur van zowel binnenkant als dunne paneerlaag was hartstikke goed! Op kroketvlak dus technisch prima gelukt maar in het vervolg geen lu rou fan erin doen maar gewoon een stooflap en frituren in een bij voorkeur niet al te antieke plons pindaolie
Wat grappig. Nog nooit gezien, zo'n pakje ossewit.quote:Op zondag 26 april 2020 15:31 schreef minilot het volgende:
De hier nog ongepaneerde matig gevormde 50grams-drolletjes
[ afbeelding ]
Ossewit, ready to go:
[ afbeelding ]
..kon geen houdbaarheidsdatum op de verpakking vinden dus op hoop van zegen
Had je voor mij nog een recept?quote:Op zondag 26 april 2020 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Klaar en goedgekeurdde biersmaak is wel echt heftig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker! Leuke combi ook. Ze zien er wel wat zwaar uit van binnen, of viel dat wel mee?quote:Op zondag 26 april 2020 15:43 schreef Blues het volgende:
Goed.
Verder weer
Opgesteven.
Eerst rolletjes maken, een goede vorm met de ijsschep afmeten en dan rollen maar.....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paneren volgens de Holtkamp-methode, dus hier wijk ik wat af van het recept.
Paneermeel extra fijn vijzelen:
[ afbeelding ]
Alles klaarzetten in diepe borden:
[ afbeelding ]
Eerst door de bloem, dan het ei,dan door dat fijne paneermeel, dan weer door het ei en dan laatste keer door de panko. Dubbel gepaneerde methode dus.
Lekker viezig werkje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonnebloemolie in de pan, opstoken tot 180gr
[ afbeelding ]
Frituren maar
[ afbeelding ]
Eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smaaktest:
Lekker knapperig door de dubbel gepaneerde methode, smaakt naar kaaskroketjes, heerlijk hoor!!
Maar de aubergine is (uiteraard en helaasch) niet meer terug te proeven.
Zo smeuïg.quote:Op zondag 26 april 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
En van binnen!
[ afbeelding ]
Oordeel: toch wat te intens van smaak, ossewit bleek tikje muffer dan gehoopt maar de textuur van zowel binnenkant als dunne paneerlaag was hartstikke goed! Op kroketvlak dus technisch prima gelukt maar in het vervolg geen lu rou fan erin doen maar gewoon een stooflap en frituren in een bij voorkeur niet al te antieke plons pindaolie
thnx!quote:Op zondag 26 april 2020 17:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit is hem (ongeveer):
https://www.jumbo.com/rec(...)rappe-isidor-503497/
Stiekem is dat toch ook gewoon het lekkerste. Maar ik ben dan ook team kroketten uitlepelen met patat.quote:Op zondag 26 april 2020 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als alles mis gaat, dip ik de friet straks gewoon in een bak salpicon. Wat een verrukkelijk spul
Dat ga ik straks ook zeker doenquote:Op zondag 26 april 2020 18:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Stiekem is dat toch ook gewoon het lekkerste. Maar ik ben dan ook team kroketten uitlepelen met patat.
Doet het hier niet...quote:Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Na al dat lekkers hierboven, cheat![]()
[ link | afbeelding ]
En dan nog een slechte foto ook, helaasch.
Nee viel mee! Ze zijn klein en ik had trek. Dat kan ook de oorzaak zijn natuurlijkquote:Op zondag 26 april 2020 17:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker! Leuke combi ook. Ze zien er wel wat zwaar uit van binnen, of viel dat wel mee?
[..]
Zo smeuïg.
Wat een mooierds!quote:Op zondag 26 april 2020 17:17 schreef Farenji het volgende:
De eerste twee kroketten heb ik net op, en ik ben best tevreden! Ze kwamen prachtig uit de olie, smaakten lekker en waren lekker smeuïg van binnen!
Ingredienten:
[ afbeelding ]
Oesterzwam aanbakken met sjalot en knoflook.
[ afbeelding ]
Roux maken:
[ afbeelding ]
De ragout:
[ afbeelding ]
Gerold en gepaneerd:
[ afbeelding ]
Bruingebakken, met een lik mosterd!
[ afbeelding ]
Zit er nou zo weinig vulling in? Of vertekend de foto mssquote:Op zondag 26 april 2020 17:41 schreef Sarabi het volgende:
Klaar en goedgekeurdde biersmaak is wel echt heftig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 april 2020 16:07 schreef minilot het volgende:
En van binnen!
[ afbeelding ]
Ik heb hem een beetje lomp doorgesnedenquote:Op zondag 26 april 2020 18:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Zit er nou zo weinig vulling in? Of vertekend de foto mss
Wel een hele slechte foto. De foto wil niet gevonden worden.quote:Op zondag 26 april 2020 18:04 schreef AnneX het volgende:
Na al dat lekkers hierboven, cheat![]()
[ link | afbeelding ]
En dan nog een slechte foto ook, helaasch.
Herkansing.quote:Op zondag 26 april 2020 19:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wel een hele slechte foto. De foto wil niet gevonden worden.
Nee da’s wat te ver. Heb nu wel spijt dat ik niet meegedaan hebquote:Op zondag 26 april 2020 20:56 schreef Yinny het volgende:
@:blues
@:kaatje1
Ik geloof niet dat Capelle aan den IJssel voor jullie in de buurt is😂
quote:Op zondag 26 april 2020 20:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Herkansing.
[ link | afbeelding ]
Sinds kort een frietkrot op 500 m.
...omdat al jullie kroketten verhalen hierboven mij hongerig maakte...
Holtkampgodquote:Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb kaaskroketten gemaakt naar het recept van Cees Holtkamp
[ afbeelding ]
diverse stadia van halffabrikaat
[ afbeelding ]
gefrituurd product
[ afbeelding ]
kaasshot
[ afbeelding ]
naast zijn grote broer de garnalenkroket die ik weken geleden zelf gemaakt had
Die kaaskroket ziet er heerlijk uit.quote:Op zondag 26 april 2020 21:18 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb kaaskroketten gemaakt naar het recept van Cees Holtkamp
[ afbeelding ]
diverse stadia van halffabrikaat
[ afbeelding ]
gefrituurd product
[ afbeelding ]
kaasshot
[ afbeelding ]
naast zijn grote broer de garnalenkroket die ik weken geleden zelf gemaakt had
|
Forum Opties | |
---|---|