SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hallon. Wielren jij?quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:15 schreef gianni61 het volgende:
hee, een recreatief wielren topic.
Ik TVP even.
alleen recreatiefquote:
quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef Joene het volgende:
Iemand hier ervaring met de cheapass magene bluetooth sensor voor cadans en snelheid ? Deze met bikeboard app geeft redelijk leuk fietscomputer ideezo te zien .
best geinig om voor die 25 euro investering te kijken wat het doet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef the_critic het volgende:
Op fiets.nl zijn ze er erg over te spreken
[..]
Een telefoon ook niet maar ik vind het wel leuke info tijdens het rijdenquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het niet mooi een computer op de fiets.
Ik heb zo'n ding bij Ome Alie gekocht voor 11 euro als cadansmeter voor op mijn Zwift fiets. Kan zowel gebruikt worden voor cadans als ook snelheidsmeter op de naaf. Het is dat ik nog genoeg van die oude dingen heb, anders zou ik ze zo voor elke wielset kopen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef Joene het volgende:
Iemand hier ervaring met de cheapass magene bluetooth sensor voor cadans en snelheid ? Deze met bikeboard app geeft redelijk leuk fietscomputer ideezo te zien .
Iedereen zijn smaak. Ik vind het op deze manier zeker niet lelijk en zou er zeker niet zonder kunnen en willen qua navigatie, trainingsblokken etc:quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:53 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind het niet mooi een computer op de fiets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:26 schreef Patroon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben wel benieuwd naar jouw oplossing...
De meeste die ik spreek gaan via het Zeisterspoor die weg in waar dat verbodsbod staat. Nadeel is dat je dan nog 1-2 km moet door gebied dat officieel militair terrein is.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef eentwee het volgende:
Obv de heatmap vermoed ik dat de tegeltjeshunters vanuit het noordoosten erin rijden langs de Scheickkazerne. Of over de Zuiderweg langs de Domeinen. Maar geen idee wat je dan tegenkomt.
Ik heb ook een snelheidssensor nodig en zat er ook al naar te kijken. Jammer dat die naafsensoren zo lelijk zijn, ik heb dan eigenlijk nog liever iets op de achterbrug. Vermoedelijk zijn de meeste mensen het niet met me eens en het is wel een heel groot voordeel dat je geen geklooi meer helpt met magneetjes en uitlijnen. Ik las echter wel bij bijv. de Wahoo sensor dat de snelheidsregistratie niet altijd even stabiel is. Hij werkt natuurlijk met een bewegingssensor die wellicht overstuur kan raken van schokken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:38 schreef the_critic het volgende:
Op fiets.nl zijn ze er erg over te spreken
[..]
Heb er 2 ze werken prima, alleen meer gevoelig voor vocht dan de Garmin variant.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:19 schreef Joene het volgende:
Ik heb een duotrap s. Dus de sensor is netjes weggewerkt. De cadansmagneet heb ik met goede lijm vastgeplakt en ja, er zit wel 1 magneetje op een spaak.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb ook een snelheidssensor nodig en zat er ook al naar te kijken. Jammer dat die naafsensoren zo lelijk zijn, ik heb dan eigenlijk nog liever iets op de achterbrug. Vermoedelijk zijn de meeste mensen het niet met me eens en het is wel een heel groot voordeel dat je geen geklooi meer helpt met magneetjes en uitlijnen. Ik las echter wel bij bijv. de Wahoo sensor dat de snelheidsregistratie niet altijd even stabiel is. Hij werkt natuurlijk met een bewegingssensor die wellicht overstuur kan raken van schokken.
Ik heb ook wel eens voor dat verbodsbord gestaan maar nooit ingereden. Er is zelfs een segmentquote:Op dinsdag 14 april 2020 17:13 schreef Coppi het volgende:
[..]
[..]
De meeste die ik spreek gaan via het Zeisterspoor die weg in waar dat verbodsbod staat. Nadeel is dat je dan nog 1-2 km moet door gebied dat officieel militair terrein is.
Ik en een paar anderen hebben de Treekerweg vanaf Bergzicht genomen en die weg rijdt parallel aan de basis. Op een gegeven moment loopt de weg op zo'n 50 m langs je tegel en daar loopt een breed zandpad (10m ofzo) rechtstreeks naar je tegel. Even op en neer sprinten en je bent klaar.
Ik gebruik ook zo'n ouderwetse op de achterbrug met een magneet in de spaak. Het voordeel bij garmin is dat je die niet hoeft uit te lijnen, garmin bepaald zelf de omtrek met behulp van gps gegevens, na een ritje is dat vrij nauwkeurig.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:19 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb ook een snelheidssensor nodig en zat er ook al naar te kijken. Jammer dat die naafsensoren zo lelijk zijn, ik heb dan eigenlijk nog liever iets op de achterbrug. Vermoedelijk zijn de meeste mensen het niet met me eens en het is wel een heel groot voordeel dat je geen geklooi meer helpt met magneetjes en uitlijnen. Ik las echter wel bij bijv. de Wahoo sensor dat de snelheidsregistratie niet altijd even stabiel is. Hij werkt natuurlijk met een bewegingssensor die wellicht overstuur kan raken van schokken.
Ja dit hebben ze echt netjes gedaan! Het is natuurlijk geen reden om een Trek te kopen maar wel een geinige feature die andere merken zover ik weet nog niet hebben gekopieerd. Cadansmagneetjes heb ik altijd op de pedaalas, supersimpel. Totdat ik laatst nieuwe pedalen kocht met een titanium as. Dan werkt dat dus niet meer.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb een duotrap s. Dus de sensor is netjes weggewerkt. De cadansmagneet heb ik met goede lijm vastgeplakt en ja, er zit wel 1 magneetje op een spaak.
Hiervoor moet je wel een trek hebben helaas. Ik vind het wel een mooie oplossing.
Je kan ook een powermeter kopen, heb je direct een cadansmeter. Al is dat wel een vrij dure oplossingquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:37 schreef eentwee het volgende:
a dit hebben ze echt netjes gedaan! Het is natuurlijk geen reden om een Trek te kopen maar wel een geinige feature die andere merken zover ik weet nog niet hebben gekopieerd. Cadansmagneetjes heb ik altijd op de pedaalas, supersimpel. Totdat ik laatst nieuwe pedalen kocht met een titanium as. Dan werkt dat dus niet meer.
Gelukkig heeft Sigma daar zo op het oog een oplossing voor.
Ja klopt, toevallig vorige week de Favero pedalen gekocht. Echter dit ging om offroad pedalen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook een powermeter kopen, heb je direct een cadansmeter. Al is dat wel een vrij dure oplossing
klopt. Tegenwoordig in hetzelfde dorp toch?quote:
Bij mijn optie moet je een aarden dijkje over van 1 meter hoog. Stelt weinig voor. Bij mij is ook het gemis van toertochten en tochten met vrienden en clubgenoten dat er voor zorgt dat ik wat fanatieker achter de tegeltjes aanga.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens voor dat verbodsbord gestaan maar nooit ingereden. Er is zelfs een segment![]()
https://www.strava.com/segments/5396033?filter=overall
Hoef je bij jouw optie niet langs/door een hek over? Dacht eigenlijk dat het overal was afgezet langs de Treekerweg. Zo kan het ook natuurlijk:https://www.strava.com/activities/220013216
Ik moet zeggen, ik begreep die tegeltjesjacht nooit zo. Moest mezelf ertoe dwingen om me er niet aan te ergeren. Terwijl het eigenlijk wel past bij het type fietser dat ik ben, namelijk een trage recreant die het leuk vindt om routes te tekenen en nieuwe wegen en paden te verkennen. Ik heb altijd wel een paar routes op de plank liggen en maak ook wel eens specifiek iets voor een vriend/collega/kennis die graag een leuke route wil in grofweg de driehoek Utrecht-Apeldoorn-Arnhem.
Nu er voorlopig geen toertochten worden georganiseerd is er voor mij niks om sportief naartoe te leven. Geen idee of het me lang kan boeien maar ga 't toch eens proberen.
Yes. Gulpen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:46 schreef gianni61 het volgende:
[..]
klopt. Tegenwoordig in hetzelfde dorp toch?
zit jij bij 1 van de lokale fietsclubs?quote:
Hier hetzelfde. Stiekem is het toch best leukquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
....
Ik moet zeggen, ik begreep die tegeltjesjacht nooit zo. Moest mezelf ertoe dwingen om me er niet aan te ergeren. Terwijl het eigenlijk wel past bij het type fietser dat ik ben, namelijk een trage recreant die het leuk vindt om routes te tekenen en nieuwe wegen en paden te verkennen. Ik heb altijd wel een paar routes op de plank liggen en maak ook wel eens specifiek iets voor een vriend/collega/kennis die graag een leuke route wil in grofweg de driehoek Utrecht-Apeldoorn-Arnhem.
Nu er voorlopig geen toertochten worden georganiseerd is er voor mij niks om sportief naartoe te leven. Geen idee of het me lang kan boeien maar ga 't toch eens proberen.
Het zijn Limbo's. Die zeggen hajje!quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kunnen jullie hoi zeggen als je de hont uit gaat laten.
Ja, het Brand Bier Wieler Team.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:41 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zit jij bij 1 van de lokale fietsclubs?
Zeker niet, alhoewel ik het een erg fijne fiets vind. Heb ook weinig vergelijking, dus het is al snel goed.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dit hebben ze echt netjes gedaan! Het is natuurlijk geen reden om een Trek te kopen maar wel een geinige feature die andere merken zover ik weet nog niet hebben gekopieerd. Cadansmagneetjes heb ik altijd op de pedaalas, supersimpel. Totdat ik laatst nieuwe pedalen kocht met een titanium as. Dan werkt dat dus niet meer.
https://www.bike24.com/p2282480.html
[ afbeelding ]
Heb ik in het achterwiel maar dan heb je nog geen cadansquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook een powermeter kopen, heb je direct een cadansmeter. Al is dat wel een vrij dure oplossing
Van alle power meters op de markt is er 1 in de het wiel de laatste die ik zou kopen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb ik in het achterwiel maar dan heb je nog geen cadans
Giant met de RideSense. Al aardig wat jaartjes. En nog meer aero ook.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dit hebben ze echt netjes gedaan! Het is natuurlijk geen reden om een Trek te kopen maar wel een geinige feature die andere merken zover ik weet nog niet hebben gekopieerd. Cadansmagneetjes heb ik altijd op de pedaalas, supersimpel. Totdat ik laatst nieuwe pedalen kocht met een titanium as. Dan werkt dat dus niet meer.
https://www.bike24.com/p2282480.html
[ afbeelding ]
Ik zou er sowieso geen kopen maar zat toevallig op de fiets toen ik hem kocht. Is schijnbaar wel de meest precieze techniek.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van alle power meters op de markt is er 1 in de het wiel de laatste die ik zou kopen.
Ik meen dat in de pedalen het meest nauwkeurig is, dan de crank en als laatst de naaf. Heeft er mee te maken dat de pedalen het dichtste bij de bron zit, daarna de crank etc. Bij de naaf is er al een klein gedeelte energie verloren in de overbreng naar de ketting en van de ketting naar de tandwielen etc.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso geen kopen maar zat toevallig op de fiets toen ik hem kocht. Is schijnbaar wel de meest precieze techniek.
https://www.cyclingweekly(...)mponents/powertap-g3
Daar heb je (denk ik) ook gelijk in. De techniek an sich in het achterwiel is schijnbaar het nauwkeurigst, wat ik me ergens wel kan voorstellen. Nadeel is wel dat doordat het verder weg zit vanaf de bron, het minder nauwkeurig is. Aan de andere kant, het gaat om de power die je op de weg afgeeft, niet om de power die je op je pedalen zet. Toch?quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik meen dat in de pedalen het meest nauwkeurig is, dan de crank en als laatst de naaf. Heeft er mee te maken dat de pedalen het dichtste bij de bron zit, daarna de crank etc. Bij de naaf is er al een klein gedeelte energie verloren in de overbreng naar de ketting en van de ketting naar de tandwielen etc.
Net andersom. Hoe dichterbij de bron (je benen), hoe onnauwkeuriger het aantal watt op de weg.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik meen dat in de pedalen het meest nauwkeurig is, dan de crank en als laatst de naaf. Heeft er mee te maken dat de pedalen het dichtste bij de bron zit, daarna de crank etc. Bij de naaf is er al een klein gedeelte energie verloren in de overbreng naar de ketting en van de ketting naar de tandwielen etc.
Ja het zo ook echt om marginal gains zijn. Wat dat laatste betreft, nee het gaat om de power die jij op de pedalen levert. Wat het resultaat dan in snelheid is, is niet van belang. Daar kan je dan nog aan werken door meer aerodynamischer te gaan etc.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Daar heb je (denk ik) ook gelijk in. De techniek an sich in het achterwiel is schijnbaar het nauwkeurigst, wat ik me ergens wel kan voorstellen. Nadeel is wel dat doordat het verder weg zit vanaf de bron, het minder nauwkeurig is. Aan de andere kant, het gaat om de power die je op de weg afgeeft, niet om de power die je op je pedalen zet. Toch?
Oke, ja dan zal het meten ervan in de naaf nauwkeuriger zijn, maar het gaat er toch om hoeveel watt eruit je benen komt? Wil je dat omzetten naar snelheid dan kijk je naar je aerodynamica? Dus zoveel mogelijk watts uit je benen en zo weinig mogelijk rolweerstand en frontaal oppervlak ofzo.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net andersom. Hoe dichterbij de bron (je benen), hoe onnauwkeuriger het aantal watt op de weg.
Hetzelfde als met auto's. Je hebt krukas PK's (hoger) en wiel PK's (lager). Die laatste is het interessantste. Want daar is al je verlies in meegenomen.
Op zich zou je daarvoor kunnen corrigeren. Je kan aardig bepalen wat de verliezen zijn in die stappen die jij noemt. Ook daar zit een foutmarge in, maar hoe nauwkeurig moet de gemiddelde tournee zijn vermogen weten?quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat we daar nog heel lang over kunnen discussiëren. Autofabrikanten hebben de neiging om krukas PK's te vermelden, want hoe hoger hoe beter (voor de verkoop). Tuners meten net de wiel PK's, want dat is waar daadwerkelijk op de weg komt. Het is dus maar net wie je het vraagt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, ja dan zal het meten ervan in de naaf nauwkeuriger zijn, maar het gaat er toch om hoeveel watt eruit je benen komt? Wil je dat omzetten naar snelheid dan kijk je naar je aerodynamica? Dus zoveel mogelijk watts uit je benen en zo weinig mogelijk rolweerstand en frontaal oppervlak ofzo.
Of zie ik het nou verkeerd?
Er zijn al powermeters die zichzelf kalibreren. Weet niet meer welke dat was.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Verlies op de aandrijftrein is zo’n 2-4% de foutmarge van de vermogensmeter is veel hoger.
Bovendien gaat het om vermogen bij een bepaalde hartslag en gemiddelde vermogen wat je 10-30-60 min kunt trappen. Steeds iets hoger of lager doen er niet zoveel toe.
Temperatuur is belangrijk aan gezien de meting altijd werkt op basis van buiging van verschillende metalen en weerstand.
De powermeter moet regelmatig nullen/kalibreren, dat gaat in de naaf iets beter.
Maar de laatste crankmeters zijn ook zeer goed.
Allemaal toch hoop ik?quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn al powermeters die zichzelf kalibreren. Weet niet meer welke dat was.
Bijna geen. Voordat je vertrekt moet je bijna alle power meters kalibreren. De zogenaamde offset instellen.quote:
Oh ik nietquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Bijna geen. Voordat je vertrekt moet je bijna alle power meters kalibreren. De zogenaamde offset instellen.
Tuurlijk wel. Uit de FAQ van je powermeter:quote:
quote:Offset is a value that is applied to essentially re-zero a power meter when there is no load being applied to it. This is similar to using the tare function on a scale to reset the zero point. This helps account for variances due to changes in environmental conditions and is a good idea to do prior to each ride.
Altijd gedacht dat BBW ergens anders voor stondquote:Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, het Brand Bier Wieler Team.
Oh joh wist ik niet, doe dat zelden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Uit de FAQ van je powermeter:
[..]
quote:These days the PowerTap G3 hub products ship with a dual-capable ANT+/BLE cap. But if you find an older G3 unit that has an ANT+ cap on it, you can buy the dual caps or the BLE-only cap. Thus it’s pretty flexible that way. I use the dual caps on my units without issue across a wide number of devices.
At Eurobike 2018 they showed some new PowerTap G4 hubs that significantly expand disc brake compatibility, though these haven’t started shipping yet. They also shift from coin cell battery to rechargeable, but those initially will only be focused on disc-brake wheels and not regular wheels. No dates for any of them.
Advantages: Easy install if you buy a wheelset with it pre-installed (my recommendation). Auto-zero while coasting helps keep things in check without you thinking about it. Manual calibration is easy, and swapping out batteries and the electronics pod quick and straightforward. Good customer service.
Disadvantages: Limited to a single wheel, so training vs racing scenarios can be tough. Also limited on things like disc wheels. And if you have multiple bike types where the wheel type changes (i.e. going from triathlon to cross), you may be in the same pickle there.
Would I buy it: Absolutely, and in fact, it’s one of the units that I’ve bought myself as a workhorse in my power meter testing (I own three units, one for each bike). Based on what I’ve seen, the PowerTap is the closest I get to ‘set it and forget it’ when it comes to power meters on the market today (talking specifically to calibration/offset variance and stability). However, if you’re one that changes wheelsets frequently in your training, I’d be more measured in deciding whether it’s worth not having power somewhere (I don’t think it is).
Waar het hart van vol is.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Altijd gedacht dat BBW ergens anders voor stond
Powermeters hebben een foutmarge van 1-2% en je wil je hoeft je power tov hartslag niet te weten omdat je hartslag teveel variabelen kent. Absolute vermogen tov tijd inderdaad wel.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Verlies op de aandrijftrein is zo’n 2-4% de foutmarge van de vermogensmeter is veel hoger.
Bovendien gaat het om vermogen bij een bepaalde hartslag en gemiddelde vermogen wat je 10-30-60 min kunt trappen. Steeds iets hoger of lager doen er niet zoveel toe.
Temperatuur is belangrijk aan gezien de meting altijd werkt op basis van buiging van verschillende metalen en weerstand.
De powermeter moet regelmatig nullen/kalibreren, dat gaat in de naaf iets beter.
Maar de laatste crankmeters zijn ook zeer goed.
Toch wel je gemiddelde vermogen/tijd/hr?quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Powermeters hebben een foutmarge van 1-2% en je wil je hoeft je power tov hartslag niet te weten omdat je hartslag teveel variabelen kent. Absolute vermogen tov tijd inderdaad wel.
Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch wel je gemiddelde vermogen/tijd/hr?
Ja dat weet ik ook wel, op korte duur fluctueert die teveel. Ik zeg ook hartslag bij een gemiddeld langdurig vermogen. Die gebruiken de toppers ook voor vooruitgang.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.
Er is genoeg te lezen over trainen met een powermeter, als je zo'n ding hebt zou ik daar echt in investeren, anders is het meer een gadget dan dat je er ook werkelijk wat aan hebt.
Begrijp prima wat je bedoelt, maar ben het niet met je eensquote:Op woensdag 15 april 2020 08:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel, op korte duur fluctueert die teveel. Ik zeg ook hartslag bij een gemiddeld langdurig vermogen. Die gebruiken de toppers ook voor vooruitgang.
Jesus man lezen.
Allen & Cogganquote:Op woensdag 15 april 2020 08:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hartslag wordt teveel beïnvloed door externe factoren. Je kijkt met een schuin oog naar je hartslag om vermoeidheid etc te detecteren, maar vermogen vs hartslag in korte tijd zegt niet veel.
Er is genoeg te lezen over trainen met een powermeter, als je zo'n ding hebt zou ik daar echt in investeren, anders is het meer een gadget dan dat je er ook werkelijk wat aan hebt.
Ik denk dat het voor mij vooral fijn is om mezelf te pacen, bijvoorbeeld bij een lange cyclo. Je kunt ook wel op gevoelsmatige inspanning een berg op fietsen maar ik denk toch dat je aan het begin van de dag dan snel teveel geeft.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Spanky78 het volgende:
Al die meetinstrumenten zijn voor 95% van de amateurfietsers leuk speelgoed, mijzelf inclusief (uiteraard behoren alle mensen in dit topic tot de 5% eh!). Gewoon jongens van middelbare leeftijd, iets te veel geld en iets te weinig vrijheid. Dan koop je wat speeltjes en vlucht je af en toe van huis op je iets te dure fietsje.
Niets mis mee trouwens. Maar die 1-2% verschil.... je hoeft er echt geen tijdrit in de tour mee te winnen, die 2% overleef je echt wel.
Ik zal vast ook ooit wel een powermeter kopen, gewoon voor de leuk. maar als ik iets grappig vind is het amateursporters die zichzelf veel te serieus nemen. Je kunt maar beter serieus trainen en daarna je eigen prestatie relativeren. Voor de meesten is een kilootje afvallen nog de beste prestatieverbetering.
Dat doe ik als ik meet ookquote:Op woensdag 15 april 2020 09:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor mij vooral fijn is om mezelf te pacen, bijvoorbeeld bij een lange cyclo. Je kunt ook wel op gevoelsmatige inspanning een berg op fietsen maar ik denk toch dat je aan het begin van de dag dan snel teveel geeft.
Yep daar heb ik heel veel uitgehaald en haal ik nog steeds veel uit. Toen ik het boek in 2015 kocht had ik net een powermeter en begreep ik lang niet alles. Heb het boek toen uitgelezen en weggelegd. Onlangs heb ik het boek weer erbij gepakt en met de kennis van nu heb ik er veel meer uitgehaald.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Allen & CogganIk heb het boek hier als PDF voor de liefhebber!
Wil ik toch even op reageren. Ik haal vooral veel plezier uit het maken en volgen van een schema met daarbij behulp van een powermeter. Ik heb ook wel jaren gewoon gefietst voor de kilometers zonder blokjes etc, maar daar haal ik gewoon minder voldoening uit. Het is dus niet dat ik zoiets doe om mezelf te serieus te nemen. Iedereen beleefd zijn sport op een andere manier en haalt ergens anders voldoening uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:54 schreef Spanky78 het volgende:
Al die meetinstrumenten zijn voor 95% van de amateurfietsers leuk speelgoed, mijzelf inclusief (uiteraard behoren alle mensen in dit topic tot de 5% eh!). Gewoon jongens van middelbare leeftijd, iets te veel geld en iets te weinig vrijheid. Dan koop je wat speeltjes en vlucht je af en toe van huis op je iets te dure fietsje.
Niets mis mee trouwens. Maar die 1-2% verschil.... je hoeft er echt geen tijdrit in de tour mee te winnen, die 2% overleef je echt wel.
Ik zal vast ook ooit wel een powermeter kopen, gewoon voor de leuk. maar als ik iets grappig vind is het amateursporters die zichzelf veel te serieus nemen. Je kunt maar beter serieus trainen en daarna je eigen prestatie relativeren. Voor de meesten is een kilootje afvallen nog de beste prestatieverbetering.
P.S. Ik meet heel veel van mezelf, apple watch, myfitnesspall, getilde gewichten, gerende afstanden en fietsroutes... bloeddruk, etc. Maar ook al doe je het vrij serieus in de uitvoering, je moet alles wel een beetje relativeren. Voor mij gaat het erom dat ik fit, sterk en gezond ben, leuk als ik er daarnaast een beetje goed uitzie. Belangrijk dat mijn bloeddruk ok is en mijn hart-longconditie goed, geen spieratrofie/sarcopenie krijg of botontkalking. Gewoon algemene fitheid dus.
Ook de 2e.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Yep daar heb ik heel veel uitgehaald en haal ik nog steeds veel uit. Toen ik het boek in 2015 kocht had ik net een powermeter en begreep ik lang niet alles. Heb het boek toen uitgelezen en weggelegd. Onlangs heb ik het boek weer erbij gepakt en met de kennis van nu heb ik er veel meer uitgehaald.
Ik heb thuis de 2e druk, welke druk heb jij daar? Ik ben wel benieuwd of er in nieuwere drukken nog aanpassingen zijn gedaan.
Ben ik het ook wel mee eens ja, wedstrijden rijden vind ik bij wielrennen best een grote drempel (vooral gewoon eng) maar het is wel leuk om jezelf te blijven verbeteren, en dat kun je met gericht trainen en meten juist heel goed doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil ik toch even op reageren. Ik haal vooral veel plezier uit het maken en volgen van een schema met daarbij behulp van een powermeter. Ik heb ook wel jaren gewoon gefietst voor de kilometers zonder blokjes etc, maar daar haal ik gewoon minder voldoening uit. Het is dus niet dat ik zoiets doe om mezelf te serieus te nemen. Iedereen beleefd zijn sport op een andere manier en haalt ergens anders voldoening uit.
Jij haalt plezier uit het meten van allemaal dingen die een ander weer volledig doelloos zal vinden, iedereen zijn ding.
Ik doe het wel vooral voor wedstrijden, maar in 2018 ook gericht getraind voor een cyclo (Trois Ballons) en daar haalde ik ook veel voldoening uit. Nadeel van een cyclo is dat je er meestal maar 1 of 2 per jaar omwille van afstand en tijd kunt rijden kunt rijden.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ben ik het ook wel mee eens ja, wedstrijden rijden vind ik bij wielrennen best een grote drempel (vooral gewoon eng) maar het is wel leuk om jezelf te blijven verbeteren, en dat kun je met gericht trainen en meten juist heel goed doen.
Oja en mijn hoofddoel is natuurlijk de Eyserboswegquote:Op woensdag 15 april 2020 10:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik doe het puur en alleen om hier met de grote jongens mee te kunnen praten.
haha inderdaad. Of de opmerking "je kan ook gewoon voor de lol fietsen" net of je met een gerichte training geen lol kunt hebben?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Het argument "je kan beter een kilo afvallen" is echt zo verschrikkelijk onzinnig. Dat is de Godwin van het wielrennen geworden.
Ja, en al is het bij sommigen misschien overduidelijk, ik vind het ook geen goede boodschap. Er is al genoeg verstoord eetgedrag in de duursport.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
Het argument "je kan beter een kilo afvallen" is echt zo verschrikkelijk onzinnig. Dat is de Godwin van het wielrennen geworden.
quote:Op woensdag 15 april 2020 10:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oja en mijn hoofddoel is natuurlijk de Eyserbosweg
je moet non-zero's data gebruiken. Dus dat hij het vermogen van je benen stil houden niet mee telt.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je voor betrouwbare data uit je powermeter de auto-zero functie van de fietscomputer uit moet zetten, weet iemand nog hoe dat zit?
Mijn vriend heeft me ook geholpen met allemaal mooie grafiekjes voor hardlopen en fietsen in Golden Cheetah, ik ben helemaal blij met al deze cijfertjes
Oke, maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Maar dat er iets misgaat als je fietscomputer automatisch pauzeert als je onder de 3km/u rijdt of zo, omdat de verstreken tijd dan niet overeen komt met de bewogen tijd..?quote:Op woensdag 15 april 2020 11:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
je moet non-zero's data gebruiken. Dus dat hij het vermogen van je benen stil houden niet mee telt.
Denk dat dat dit niet en tegenspraak is met wat ik zeg: het valt voor mij onder de noemer serieus trainen. Als je jezelf daarna maar niet te serieus neemt. Als amateur stelt je prestatie in het schema der dingen weinig voor, voor jou zelf is het wellicht een enorme verbetering en een flinke stap (en dat is geweldig). Zolang je fietst voor het plezier is dat dan ook het belangrijkste lijkt mij - plezier. Dat daar een deel prestatie in zit : begrijp ik helemaal.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wil ik toch even op reageren. Ik haal vooral veel plezier uit het maken en volgen van een schema met daarbij behulp van een powermeter. Ik heb ook wel jaren gewoon gefietst voor de kilometers zonder blokjes etc, maar daar haal ik gewoon minder voldoening uit. Het is dus niet dat ik zoiets doe om mezelf te serieus te nemen. Iedereen beleefd zijn sport op een andere manier en haalt ergens anders voldoening uit.
Jij haalt plezier uit het meten van allemaal dingen die een ander weer volledig doelloos zal vinden, iedereen zijn ding.
Ik denk dat iemand die serieus traint met een powermeter juist heel goed beseft wat zijn/haar prestatie voorstelt tov anderen. Je wordt namelijk keihard met je neus op de feiten gedrukt en je beseft dat het niet zo simpel is om bijv je 3min best waarde zomaar even met 20w (of ik zeg maar iets) te verhogen. Eigenlijk kom je er achter dat je een dubbeltje bent en niet een kwartje zult worden. Maar juiste die kleine gains geven dan juist extra voldoening.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit niet en tegenspraak is met wat ik zeg: het valt voor mij onder de noemer serieus trainen. Als je jezelf daarna maar niet te serieus neemt. Als amateur stelt je prestatie in het schema der dingen weinig voor, voor jou zelf is het wellicht een enorme verbetering en een flinke stap (en dat is geweldig). Zolang je fietst voor het plezier is dat dan ook het belangrijkste lijkt mij - plezier. Dat daar een deel prestatie in zit : begrijp ik helemaal.
Ik zet gewoon mijn garmin op stop als ik een pauze ofzo neem en dat geeft in Golden Cheetah geen problemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, maar dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Maar dat er iets misgaat als je fietscomputer automatisch pauzeert als je onder de 3km/u rijdt of zo, omdat de verstreken tijd dan niet overeen komt met de bewogen tijd..?
In vergelijking met profs zal mijn power inderdaad niet serieus zijn. Maar uiteraard ga ik mijn rijkunsten op de kartbaan ook niet met Max Verstappen vergelijken.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit niet en tegenspraak is met wat ik zeg: het valt voor mij onder de noemer serieus trainen. Als je jezelf daarna maar niet te serieus neemt. Als amateur stelt je prestatie in het schema der dingen weinig voor, voor jou zelf is het wellicht een enorme verbetering en een flinke stap (en dat is geweldig). Zolang je fietst voor het plezier is dat dan ook het belangrijkste lijkt mij - plezier. Dat daar een deel prestatie in zit : begrijp ik helemaal.
Dat zou kunnen. Ikzelf train ook hard (wel meer allround, dus ook hardlopen en zwaartepunt op krachttraining) en inderdaad, door goed te meten kom je er snel achter hoe weinig je voorstelt. Door zo te trainen word ik sowieso nooit ergens echt heel goed in, specialisatie is niet mijn ding.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand die serieus traint met een powermeter juist heel goed beseft wat zijn/haar prestatie voorstelt tov anderen. Je wordt namelijk keihard met je neus op de feiten gedrukt en je beseft dat het niet zo simpel is om bijv je 3min best waarde zomaar even met 20w (of ik zeg maar iets) te verhogen. Eigenlijk kom je er achter dat je een dubbeltje bent en niet een kwartje zult worden. Maar juiste die kleine gains geven dan juist extra voldoening.
Ik proef een beetje jaloezie hier.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het gaat me misschien meer om het gedrag waarbij mensen zich een houding aanmeten door veel dure spullen te kopen.
Iedereen kan als pelotonvulling bij de vrouwen meekomenquote:Op woensdag 15 april 2020 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Wielrennen is ook meer dan hard fietsen natuurlijk
Ik heb het idee dat ik op basis van mijn wattages (in ieder geval over langere afstanden) best mee zou kunnen komen als pelotonvulling bij de vrouwen, zeker als je als topsporter er nog net wat meer voor zou leven. Maar ten eerste ben ik best een strijkijzer qua vermogen, daarnaast durf ik niet echt voluit te sprinten op hobbelige wegen, of me door een chaotisch peloton heen te wurmen. Daarnaast moet je ook nog tactisch inzicht hebben om op het juiste moment weg te rijden.
Inderdaad. We hebben het eerst over een manier van je wielersport beleven en nu opeens is het houding aanmeten door veel dure spullen te kopen. Dit is op deze manier een onzinnige discussie. Duur is behoorlijk relatief trouwensquote:Op woensdag 15 april 2020 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik proef een beetje jaloezie hier.
*gaat niet happen*quote:Op woensdag 15 april 2020 11:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Iedereen kan als pelotonvulling bij de vrouwen meekomen
In (race) fietsen geld hoe duurder hoe beter. Dat moet je snappenquote:Op woensdag 15 april 2020 11:34 schreef Spanky78 het volgende:
Het gaat me misschien meer om het gedrag waarbij mensen zich een houding aanmeten door veel dure spullen te kopen.
Volgende keer eerst meten dus.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik had weer een briljante actie maandag. Fiets heerlijk gepoetst en de ketting er even afgehaald om eens goed te reinigen. Ben ik er mee klaar, meet ik hem voor de lol op en blijkt hij aan vervanging toe te zijn.
Dus daar ging een perfect schone ketting de vuilnisbak in
Geen troll hoor. Als je een beetje kan fietsen kan je zo meekomen. Ook bij een hoop clubkoersjes. En criteriums. Wat eerder een probleem is is dat je moet weten hoe je te gedragen in een peloton en hoe je slim moet rijden. Conditie/kracht is een minder grote hobbel dan dat.quote:
Woon je in (de buurt van) Amsterdam?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:02 schreef papert het volgende:
Ongeacht op welk niveau je sport is prestatieverbetering toch een grote motivatie. Soms hoort daar een kilo afvallen bij, en soms een kilo aankomen.
Ik tennis op een behoorlijk niveau (+98%), al vergelijk ik mezelf daarbij natuurlijk ook niet met de profs. Tuurlijk vind ik het nu ik veel vaker fiets (ca 200km per week) wel eens zuur als ik door oude, iets te zware mannen wordt ingehaald. En tuurlijk ga ik er dan iets aan doen om uiteindelijk iets sneller te worden. Toch weet ik dat ik als dat is gelukt, dat het nog weinig voorstelt.
Zo doet iedereen dat op zijn eigen niveau, en sommige hier in het topic lijken sneller te zijn dan 98% van de wielrenners. Dan kan je zeggen dat het niks voorstelt omdat profs nog een veel hoger wattage trappen, of daar gewoon respect voor hebben.
Het is wel heel jammer dat er met wielrennen niet echt lage niveau wedstrijden zijn. Om überhaupt mee te kunnen rijden met een wedstrijd, moet je al echt goed zijn. Mij lijkt het competitieve element heel leuk, maar alleen al het rijden in een net iets te snel peloton ga ik op mijn leeftijd niet meer leren.
Ja, zijn daar (instap)wedstrijdjes?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Woon je in (de buurt van) Amsterdam?
Ja, bij wielervereniging amsterdam op sloten rijden ze op zaterdag met een 40/50 en soms zelfs een 60 catagorie. Je rijd dan met alle groepen tegelijk (dus elite, junioren/vrouwen, 40+ en 50+). Na een uur koers sprinten er om de 3 ronden een groep af, eerst de junioren/vrouwen, dan 50+, dan 40+ en dan de elite. Je hoeft alleen een basislicentie bij de wielerbond te hebben en 3 euro oid inschrijfgeld te betalen.quote:
Als je een beetje je best doet is het makkelijker om anderhalf uur in het peleton te rijden dan anderhalf uur alleenquote:
Hangt ook wel van het peloton afquote:Op woensdag 15 april 2020 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je een beetje je best doet is het makkelijker om anderhalf uur in het peleton te rijden dan anderhalf uur alleen
Uiteraard. Bij sloten is er altijd wel 50 man, 100 man is ook geen uitzondering. Dus dan kan je je prima verstoppen in het peloton.quote:
Bedankt! Zeker iets om naar te kijken. Ben nog geen 40+, maar zo'n zaterdagkoers voor trimmers, of maandagavondkoers met alles door elkaar lijkt me leuk om een keer te proberen. Ik woon zelf dichter bij Leiden, maar bij Swift hebben ze niet zulke opties.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, bij wielervereniging amsterdam op sloten rijden ze op zaterdag met een 40/50 en soms zelfs een 60 catagorie. Je rijd dan met alle groepen tegelijk (dus elite, junioren/vrouwen, 40+ en 50+). Na een uur koers sprinten er om de 3 ronden een groep af, eerst de junioren/vrouwen, dan 50+, dan 40+ en dan de elite. Je hoeft alleen een basislicentie bij de wielerbond te hebben en 3 euro oid inschrijfgeld te betalen.
https://www.wvamsterdam.nl/wedstrijdreglement/
Ik zou als het even kan niet met de trimmers meedoen. Want daar rijden alleen maar... trimmers... Dus om 3 uur zijn er een stuk meer ervaren mensen. Dan gaat het wel ietsjes sneller maar het is een stuk rustiger is mijn (beperkte) ervaring daar.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:24 schreef papert het volgende:
[..]
Bedankt! Zeker iets om naar te kijken. Ben nog geen 40+, maar zo'n zaterdagkoers voor trimmers, of maandagavondkoers met alles door elkaar lijkt me leuk om een keer te proberen. Ik woon zelf dichter bij Leiden, maar bij Swift hebben ze niet zulke opties.
Nu eerst maar weer is kilometers maken, zodat ik in ieder geval fit ben als dat weer gaat beginnen.
Da's mooi. Maar daar moet je ook wel een beetje aan wennen, en je moet bochtjes kunnen nemenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uiteraard. Bij sloten is er altijd wel 50 man, 100 man is ook geen uitzondering. Dus dan kan je je prima verstoppen in het peloton.
bedankt, mocht het seizoen weer een keer beginnen, fiets ik een keertje langs om te kijken hoe het er aan toe gaat, en laat ik me door de mensen daar informeren. Een koers meerijden lijkt me sowieso een leuke ervaring.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou als het even kan niet met de trimmers meedoen. Want daar rijden alleen maar... trimmers... Dus om 3 uur zijn er een stuk meer ervaren mensen. Dan gaat het wel ietsjes sneller maar het is een stuk rustiger is mijn (beperkte) ervaring daar.
En jij fietst al op heel aardig niveau meen ik. Vind het echt beroerd dat ik in afdalingen of zelfs lastige bochten totaal niet mee kan komen met mensen waar ik verder prima bij aan kan pikken. Geen idee hoe dat te verbeteren.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik was wel van plan om een keer aan zo'n oefenkoersje mee te doen hier bij de Spartaan of zo, bij de B. Nu heb ik dankzij Corona nog een heel jaar om mijn stuurmanskunsten te oefenen
Bredere banden en net andere afstelling waardoor je zwaartepunt iets meer boven je stuur komt?quote:Op woensdag 15 april 2020 12:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En jij fietst al op heel aardig niveau meen ik. Vind het echt beroerd dat ik in afdalingen of zelfs lastige bochten totaal niet mee kan komen met mensen waar ik verder prima bij aan kan pikken. Geen idee hoe dat te verbeteren.
Heb 'gewoon' 25 mm banden. We gaan verder wel zien. Ik ben ook gewoon bang aangelegd.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bredere banden en net andere afstelling waardoor je zwaartepunt iets meer boven je stuur komt?
Bij mij is het echt een wereld van verschil hoe ik bochten neem nu op mijn Scott en op de Bianchi voorheen..
Herkenbaar. Bij onze toerclub rijdt de snelste groep ook een stuk rustiger dan de B groep.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou als het even kan niet met de trimmers meedoen. Want daar rijden alleen maar... trimmers... Dus om 3 uur zijn er een stuk meer ervaren mensen. Dan gaat het wel ietsjes sneller maar het is een stuk rustiger is mijn (beperkte) ervaring daar.
"Wat moet je met vier fietsen? Je kan er toch maar op 1 tegelijk rijden."quote:Op woensdag 15 april 2020 10:57 schreef kanovinnie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 april 2020 13:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
"Wat moet je met vier fietsen? Je kan er toch maar op 1 tegelijk rijden."
"Wat maakt het uit hoeveel je fiets weegt? Je kunt beter voor een rit even naar het toilet gaan."
"Wat moet je met vier auto's? Je kunt er toch maar in 1 tegelijk rijden."
"Wat moet je met 300 pk? Je mag in Nederland toch maar 100."
Als dit soort dooddoeners van vrouwen komen dan zeg ik meestal iets over tassen of schoenen. Als het van mannen komt zeg ik altijd "jij hebt zeker ook maar 1 vriendin?"Heb jij maar 4 auto's?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
"Wat maakt het uit hoeveel je fiets weegt? Je kunt beter voor een rit even naar het toilet gaan."
Als dit soort dooddoeners van vrouwen komen dan zeg ik meestal iets over tassen of schoenen. Als het van mannen komt zeg ik altijd "jij hebt zeker ook maar 1 vriendin?"Ik heb maar 3 fietsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
[..]
Als dit soort dooddoeners van vrouwen komen dan zeg ik meestal iets over tassen of schoenen. Als het van mannen komt zeg ik altijd "jij hebt zeker ook maar 1 vriendin?"PreciesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Dit had ik enkele weken geledenquote:Op woensdag 15 april 2020 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
Ik had weer een briljante actie maandag. Fiets heerlijk gepoetst en de ketting er even afgehaald om eens goed te reinigen. Ben ik er mee klaar, meet ik hem voor de lol op en blijkt hij aan vervanging toe te zijn.
Dus daar ging een perfect schone ketting de vuilnisbak in
De bochten op Sloten stellen niks voor.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's mooi. Maar daar moet je ook wel een beetje aan wennen, en je moet bochtjes kunnen nemen
Dit is voor mij een van de belangrijkste motivaties voor al mijn "getrain".quote:Op woensdag 15 april 2020 11:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo kwam ik laatst ook iemand tegen die op het vlakke niet in mijn wiel kon blijven. Hij zei dat hij dit supertof vond omdat hij eindelijk eens iemand tegenkwam die sterker was dan hemzelf.
Lege wegen? Het is hier de hele dag door druk met boomers die lekker recreatief een fietstochtje doenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit had ik enkele weken geleden
Verder blijven die lege wegen echt een zegen, wat is het heerlijk fietsen...
Je moet ook op de grote weg fietsenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Lege wegen? Het is hier de hele dag door druk met boomers die lekker recreatief een fietstochtje doen
sorry al mijn geld zit in mijn powermeterquote:Op woensdag 15 april 2020 14:57 schreef the_critic het volgende:
Beste fietsvrienden. Ivm corona mogen we niet fysiek langs deuren, dus ik ga gewoon..lekker schaamteloos.. even hier collecteren. Mochten jullie een beetje kunnen missen voor de zorg aan kinderen en jongeren dan wordt dat zeer gewaardeerd!! https://kinderhulp.digicollect.nl/paul-lubbers
Dit jaar 2 nieuwe bikes gekocht, en we gaan nog verbouwen. Sorry man.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:57 schreef the_critic het volgende:
Beste fietsvrienden. Ivm corona mogen we niet fysiek langs deuren, dus ik ga gewoon..lekker schaamteloos.. even hier collecteren. Mochten jullie een beetje kunnen missen voor de zorg aan kinderen en jongeren dan wordt dat zeer gewaardeerd!! https://kinderhulp.digicollect.nl/paul-lubbers
Ik heb daar alleen ooit binnen gefietst, buiten nooit.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2020 15:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit jaar 2 nieuwe bikes gekocht, en we gaan nog verbouwen. Sorry man.
Als fietsen in groepen weer mag, moeten we keer weer gaan..was leuk destijds!!quote:Op woensdag 15 april 2020 12:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Al mijn centjes gaan dit jaar naar de "HomeRide". Al kan die volgend jaar pas verreden worden.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:57 schreef the_critic het volgende:
Het hele jaar lekker kaal toch?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:10 schreef Andyy het volgende:
Hey toerders, hoe gaat het met jullie behaarde benen?
Wanneer mag het er weer af?
Dat verschilt toch niet zoveel van wat jij en ik doen? Ik bedoel meer het gebrek aan auto's!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Lege wegen? Het is hier de hele dag door druk met boomers die lekker recreatief een fietstochtje doen
Ik heb geen last van auto's op mijn routes. Heb sowieso alleen last van recreatieve fietsers, en die zijn er nu niet minder dan normaalquote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat verschilt toch niet zoveel van wat jij en ik doen? Ik bedoel meer het gebrek aan auto's!
Ik heb een Ekoi die prima bevalt, al is die niet meer te koop.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:44 schreef Rikkie99 het volgende:
Wat voor een fietsbril hebben jullie? Ik fiets nu al jaren met een goedkope decathlon bril, maar de lenzen zijn dusdanig klein dat je soms tegen de montuur aankijkt wat me enorm stoort. Dus ben op zoek naar een nieuwe bril met wat grotere lenzen. Hebben jullie tips?
Hüdequote:Op woensdag 15 april 2020 11:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo kwam ik laatst ook iemand tegen die op het vlakke niet in mijn wiel kon blijven. Hij zei dat hij dit supertof vond omdat hij eindelijk eens iemand tegenkwam die sterker was dan hemzelf.
Dan rijd je beter zonder bril scheelt toch weer 40 gram ofzo :-Pquote:Op woensdag 15 april 2020 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Oakley Evzero Path. Alles om maar zo licht mogelijk te zijn.
De weg niet goed kunnen zien en dan een ongeluk krijgen weegt toch zwaarder. Oh, en die bril weegt maar 22 gram.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:07 schreef the_critic het volgende:
[..]
Dan rijd je beter zonder bril scheelt toch weer 40 gram ofzo :-P
Nee hoor, geld zat. Ik zou meer talent willen hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 11:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik proef een beetje jaloezie hier.
En dan continu insecten uit je oog vissen zekerquote:Op woensdag 15 april 2020 16:23 schreef Z het volgende:
Ik fiets zonder bril. Ietwat overschatte accesoire. Behalve als het heel nat is en ik fiets in een groep.
Grappig, ik bulk van het geld en talent, maar zou vooral het vermogen willen hebben om niet continu lekker eten in mn mik te stoppenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nee hoor, geld zat. Ik zou meer talent willen hebben
Je moet ze niet in je oog stoppen, maar opvreten, ga je veel harder van fietsen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dan continu insecten uit je oog vissen zeker
Free proteinquote:Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef dop het volgende:
[..]
Je moet ze niet in je oog stoppen, maar opvreten, ga je veel harder van fietsen.
Iedere gek zijn gebrek. Mijn talent ligt niet bij duursport. Maar ik vind het wel lekker om regelmatig een stuk te fietsen, ook met enig tempo.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:39 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Grappig, ik bulk van het geld en talent, maar zou vooral het vermogen willen hebben om niet continu lekker eten in mn mik te stoppen
De enige echte zin van het leven is niet kommetjes pakken?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Iedere gek zijn gebrek. Mijn talent ligt niet bij duursport. Maar ik vind het wel lekker om regelmatig een stuk te fietsen, ook met enig tempo.
Zo lang je inkomen er niet van af hangt is het gelukkig nooit echt een probleem.
Niet bij iemand die in elke post vermeld dat ie ook veel krachttraining doet.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De enige echte zin van het leven is niet kommetjes pakken?
Was het zo, dan zou ik aardig falen in het leven.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De enige echte zin van het leven is niet kommetjes pakken?
Ik kan inderdaad wel 160 kilo squatten (wat ook niet veel voorstelt overigens).quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet bij iemand die in elke post vermeld dat ie ook veel krachttraining doet.
Wind.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Was het zo, dan zou ik aardig falen in het leven.
Ik kom niet eens in de buurt. Hier zie ik mensen met snelheden kommetjes pakken dat ik me afvraag hoe ze dat doen... nouja knap zal ik maar zeggen.
Ben al 3 oakleys kwijtgeraakt of ik heb ze stuk gemaakt.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een Catlike storm bril van ongeveer 70.-
Ik hoef niet zo'n dure oakley maar ook geen alie express rommel.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ben al 3 oakleys kwijtgeraakt of ik heb ze stuk gemaakt.
Ben ik niet met je eens. Ik vind het altijd prettig om een bril te dragen. Zowel voor vuil/insecten als uberhaupt tranende ogen. En met een felle zon is wat demping van het licht ook erg prettig.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:23 schreef Z het volgende:
Ik fiets zonder bril. Ietwat overschatte accesoire. Behalve als het heel nat is en ik fiets in een groep.
Hier ook, ik fiets eigenlijk nooit zonder, behalve bij nat weer, tenzij ik in een groep rij. Heb sinds kort een echte oakley en die bevalt mij beter dan de cheap alie die ik heb gehad.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Ik vind het altijd prettig om een bril te dragen. Zowel voor vuil/insecten als uberhaupt tranende ogen. En met een felle zon is wat demping van het licht ook erg prettig.
Zoals vandaag, gvdquote:Op woensdag 15 april 2020 16:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En dan continu insecten uit je oog vissen zeker
Ja? Waar zitten de verschillen in? Kwaliteit van het glas & frame?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook, ik fiets eigenlijk nooit zonder, behalve bij nat weer, tenzij ik in een groep rij. Heb sinds kort een echte oakley en die bevalt mij beter dan de cheap alie die ik heb gehad.
[ afbeelding ]
Ik heb daartoe besloten omdat ik 1 lui oog heb waar ik eigenlijk te weinig mee zie om goed te functioneren, dit wordt nu goed opgevangen door mijn goede oog en in het dagelijks leven heb ik er geen last van. Als ik mijn goede oog beschadig heb ik wel een serieus probleem. Ik kan niet garanderen dat de glazen even goed zijn van een alie bril als de originele van Oakley. Ik weet dat als daar een steen tegen aan komt of bij een crash het glas gewoon heel blijft. Voor 100 euro wil ik daar geen risico mee lopen. Bijkomende voordeel is dat het frame net wat fijner is en beter blijft zitten. Bij die van alie merk ik na bijv 6 maanden dat het frame minder goed op mijn neus blijft zitten.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? Waar zitten de verschillen in? Kwaliteit van het glas & frame?
Ik heb dezelfde, dus ook een jawbreaker.
Niet onverstandig.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb daartoe besloten omdat ik 1 lui oog heb waar ik eigenlijk te weinig mee zie om goed te functioneren, dit wordt nu goed opgevangen door mijn goede oog en in het dagelijks leven heb ik er geen last van. Als ik mijn goede oog beschadig heb ik wel een serieus probleem. Ik kan niet garanderen dat de glazen even goed zijn van een alie bril als de originele van Oakley. Ik weet dat als daar een steen tegen aan komt of bij een crash het glas gewoon heel blijft. Voor 100 euro wil ik daar geen risico mee lopen. Bijkomende voordeel is dat het frame net wat fijner is en beter blijft zitten. Bij die van alie merk ik na bijv 6 maanden dat het frame minder goed op mijn neus blijft zitten.
Voordeel voor jou is dat de glazen van Alie er ook in passen. Handig als je bijvoorbeeld die gele wil gebruiken in de winter.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet onverstandig.![]()
Overigens zag ik net dat er 30% korting is bij oakley.com
Zal zeker meespelen. Maar dan nog, een stuk van 4 km 62 per uur rijden oid vind ik wel extreem knap. Maar begreep ook wel dat ze soms met een pacer rijden (achter een brommer bijvoorbeeld) om een kom te halen.quote:
Naast het fietsen wat vaker buitenkomenquote:Op woensdag 15 april 2020 18:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik draag altijd wel graag een bril maar krijg dan van die witte kringen rondom mijn ogen omdat de rest wel bruin wordt. Hoe doen jullie dat?
Nu laat ik hem vaak op een zonnige dag vaak bewust thuis tenzij ik echt in de heuvels of bergen ga fietsen maar dat is bijna nooit.
Insmeren, maar dat is sowieso belangrijk.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:41 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik draag altijd wel graag een bril maar krijg dan van die witte kringen rondom mijn ogen omdat de rest wel bruin wordt. Hoe doen jullie dat?
Nu laat ik hem vaak op een zonnige dag vaak bewust thuis tenzij ik echt in de heuvels of bergen ga fietsen maar dat is bijna nooit.
4 km a 62 lukt mij ook niet. Max op zo'n afstand is 49.3. Dat was achter een brommer aan met wind in de rug.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zal zeker meespelen. Maar dan nog, een stuk van 4 km 62 per uur rijden oid vind ik wel extreem knap. Maar begreep ook wel dat ze soms met een pacer rijden (achter een brommer bijvoorbeeld) om een kom te halen.
In ieder geval kijk ik alleen naar mijn eigen tijden, want kom is voor mij eigenlijk standaard nooit meer haalbaar.
Dat is een rake observatie.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet bij iemand die in elke post vermeld dat ie ook veel krachttraining doet.
Makkelijk scoren weer hoor, grappen maken over mensen die daar wel haargroei hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 15:10 schreef Andyy het volgende:
Hey toerders, hoe gaat het met jullie behaarde benen?
Wanneer mag het er weer af?
Gewoon een geintjequote:Op woensdag 15 april 2020 19:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Messcherp inderdaad...en uitermate vriendelijk.
Fantastisch inderdaad!quote:Op woensdag 15 april 2020 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Mooie serie op Netflix over movistar
Renners zijn ook wel een beetje moderne slaven, nog net als vroeger. Die worden een beetje omhooggeschreeuwd door blanke mannen in een auto en komen vaak uit straatarme families.quote:
Net nog een bij/wesp gevangen met mn nekquote:
Sowieso is ongevraagd in het wiel hangen al ergerlijk. Maar met alle mensen die nu de fiets herontdekt hebben is het al helemaal erg. Verder is het aanduwen van iemand die je niet kent echt heel kwalijk. Je hebt er goed aan gedaan om te stoppen, weet niet of ik dat zo netjes gedaan had.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:08 schreef Stienn het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de 4iiii powermeter?
Ik zag deze op futurum en heb nog een kortingscode.
https://www.futurumshop.n(...)wer-meter-left.phtml
Sommige wielrenners snappen het nu niet, had gister een rondje rondom Amsterdam. Gaat er tot twee keer toe iemand ongevraagd strak in m’n wielhangen. Eerste keer rem ik wat af en laat hem voor gaan en geef aan dat ik daar geen zin in heb.
Tweede keer ga ik even het gesprek aan met hem, noemt hij mij maar een zeikerd dat ik maar lekker door moet fietsen en duwt hij me vooruit. Terwijl ik 3 keer aangeef dat ik dit niet wil en dat hij afstand moet houden. Uiteindelijk maar gestopt en 5 min later door gaan fietsen. Mafkees.
Werkt prima. Meet de power maar aan een kant maar zie geen groot verschil met garmin vector, rotor pm of de output van taxc neo.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:08 schreef Stienn het volgende:
Sommige wielrenners snappen het nu niet, had gister een rondje rondom Amsterdam. Gaat er tot twee keer toe iemand ongevraagd strak in m’n wielhangen. Eerste keer rem ik wat af en laat hem voor gaan en geef aan dat ik daar geen zin in heb.
Tweede keer ga ik even het gesprek aan met hem, noemt hij mij maar een zeikerd dat ik maar lekker door moet fietsen en duwt hij me vooruit. Terwijl ik 3 keer aangeef dat ik dit niet wil en dat hij afstand moet houden. Uiteindelijk maar gestopt en 5 min later door gaan fietsen. Mafkees.
E-Bike peddelaars rustig malen in de hoogste versnelling?quote:Op woensdag 15 april 2020 14:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is toch die gast die over de knie gelegd werd door een triatleet laatst toch?quote:Op donderdag 16 april 2020 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Over jezelf vergelijken gesproken: ons aller MvdP heeft gister even 20 minuten op 481 watt getrapt..
Haha ja in zijn allereerste zwift sessie geloof ikquote:Op donderdag 16 april 2020 10:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is toch die gast die over de knie gelegd werd door een triatleet laatst toch?
Ja zag het..en dan ook nog op de rollen. Mijn beste 20min waarde ooit is 317. Maar toen had ik niet een 5min allout vooraf gedaan, wat eigenlijk wel hoort voor een goede FTP test.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Over jezelf vergelijken gesproken: ons aller MvdP heeft gister even 20 minuten op 481 watt getrapt..
Ja ik heb die sinds 2 dagen! En ben er tot nu toe heel blij mee maar dus nog geen uitgebreide reviewquote:Op donderdag 16 april 2020 09:08 schreef Stienn het volgende:
Ja, ik heb nu in een race 275 getrapt, maar ik ga denk ik zaterdag de volledige sufferfest 4D test doen. Alle indoor dingetjes even een gratis trial period doenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja zag het..en dan ook nog op de rollen. Mijn beste 20min waarde ooit is 317. Maar toen had ik niet een 5min allout vooraf gedaan, wat eigenlijk wel hoort voor een goede FTP test.
Ja absoluut, die korte inspanningen tot 1 minuut kan je echt beter buiten doen. Ook de langere blokken haal ik buiten een hoger vermogen. Gelukkig is er bij ons een rustige rechte weg van 15km waar ik mooi zo'n test kan doen. In verleden deed ik dit op de afsluitdijk, maar dat is momenteel echt een afsluitdijkquote:Op donderdag 16 april 2020 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik heb nu in een race 275 getrapt, maar ik ga denk ik zaterdag de volledige sufferfest 4D test doen. Alle indoor dingetjes even een gratis trial period doen
Ik merkte gisteren wel dat het veel makkelijker is om hoge wattages te halen buiten dan op de Kickr, in ieder geval voor de 5 sec/1 min waardes. Maar om de volledige test nu buiten te doen nu het zo druk is lijkt me niet zo slim.
Hij was al level 12.... en het gezicht van zwift.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha ja in zijn allereerste zwift sessie geloof ik
Sufferfest 4DP is wel een "leuke" test. Ik had daar 321W op de 20m dus kom helaas niet in de buurt van Matjequote:Op donderdag 16 april 2020 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik heb nu in een race 275 getrapt, maar ik ga denk ik zaterdag de volledige sufferfest 4D test doen. Alle indoor dingetjes even een gratis trial period doen
Ik merkte gisteren wel dat het veel makkelijker is om hoge wattages te halen buiten dan op de Kickr, in ieder geval voor de 5 sec/1 min waardes. Maar om de volledige test nu buiten te doen nu het zo druk is lijkt me niet zo slim.
Ja, die heb ik ook nog. Dus dan is hij ¤ 225,- dat is nog wel schappelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja ik heb die sinds 2 dagen! En ben er tot nu toe heel blij mee maar dus nog geen uitgebreide reviewMonteren was in ieder geval erg makkelijk!
P.s. op Strava had je zo'n challenge dat je 100km moest fietsen en dan kreeg je nog 25e extra korting bij Futurumshop, misschien kun je die ook nog gebruiken!
En wat een aso zeg! Ik had van het weekend ook nog een wieltjesplakker, zei ik ook: ehm dat zou ik nu maar even niet doen. 'Hoezo?' vroeg hij :S
Pijn is fijn!quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sufferfest 4DP is wel een "leuke" test. Ik had daar 321W op de 20m dus kom helaas niet in de buurt van Matje
Leuk is tussen haakjes omdat je vieshard naar de kloten gaat, Die laatste minuut is afschuwelijk.
Niet in Strava. Daar zul je andere tools zoals Training Peaks, Cycling Analytics of Golden Cheetah voor moeten gebruiken.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef Z het volgende:
Is er een mogelijkheid om terug te kijken (in Strava bijvoorbeeld) om dat soort statistieken terug te vinden?
In Garmin connect wel denk ik, of in Golden Cheetah/Trainingpeaks dus als je dat hebt.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef Z het volgende:
Is er een mogelijkheid om terug te kijken (in Strava bijvoorbeeld) om dat soort statistieken terug te vinden?
Bijna braken in de sportschool terwijl de koude rillingen door je lichaam lopen minderquote:
Oh, als ik dat hoor ben ik nog niet diep genoeg gegaanquote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bijna braken in de sportschool terwijl de koude rillingen door je lichaam lopen minder
Ik stuitte gisteren op een super mooie (gratis) site: https://intervals.icu/quote:Op donderdag 16 april 2020 10:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet in Strava. Daar zul je andere tools zoals Training Peaks, Cycling Analytics of Golden Cheetah voor moeten gebruiken.
Bodybike Smart+, dus vergelijkbaarquote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, als ik dat hoor ben ik nog niet diep genoeg gegaan
Hadden ze daar wattbikes dan?
Bedankt voor de tip. Ga ik daar straks eens heen kijken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik stuitte gisteren op een super mooie (gratis) site: https://intervals.icu/
Je kan die gegevens trouwens ook uit strava premium halen.
Dank! Mooie tip.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vond het juist wel goed nieuws. Betekent dat er heel veel mensen niet vervelend ziek zijn geweest zo far.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:28 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand wel eens met een mondkapje gefietst? Ik vrees dat na het slechte nieuws van Sanquin van vanochtend dit noodzakelijk zal zijn in de periode tot er een vaccin is.
Wel lekker tegen de vliegjes enzo, maar wat is het slechte nieuws?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:28 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand wel eens met een mondkapje gefietst? Ik vrees dat na het slechte nieuws van Sanquin van vanochtend dit noodzakelijk zal zijn in de periode tot er een vaccin is.
Wat voor slecht nieuws? Nee nooit mee gefietst, zal hetzelfde effect zijn als met een buff?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:28 schreef eentwee het volgende:
Nee het is slecht nieuws als slechts 3% besmet is geweest. Er was gehoopt dat de totale chaos die we in de ziekenhuizen zien het topje zouden zijn van een enorme ijsberg van onschuldige besmettingen. Dat is niet zo en dat betekent dat groepsimmuniteit opbouwen niet kan, want dat gaat meer dan 100.000 doden kosten. Bij 3% besmettingen hebben we nu ruim 3000 doden en daar komen nog een paar duizend doden bij als de IC's leegstromen en de doden in verpleeghuizen erbij opgeteld worden. Dus laten we zeggen (optimistisch) dat we deze golf eindigen met 5000 doden. Voor groepsimmuniteit is ca. 60% besmetting nodig, dus 60/3*5000=100.000.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vond het juist wel goed nieuws. Betekent dat er heel veel mensen niet vervelend ziek zijn geweest zo far.
Maar we hoeven nu toch ook niet met mondkapje op, het 1,5 meter protocol zorgt voor minder verspreiding.. of bedoel je als je weer in groepen wilt gaan fietsen?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee het is slecht nieuws als slechts 3% besmet is geweest. Er was gehoopt dat de totale chaos die we in de ziekenhuizen zien het topje zouden zijn van een enorme ijsberg van onschuldige besmettingen. Dat is niet zo en dat betekent dat groepsimmuniteit opbouwen niet kan, want dat gaat meer dan 100.000 doden kosten. Bij 3% besmettingen hebben we nu ruim 3000 doden en daar komen nog een paar duizend doden bij als de IC's leegstromen en de doden in verpleeghuizen erbij opgeteld worden. Dus laten we zeggen (optimistisch) dat we deze golf eindigen met 5000 doden. Voor groepsimmuniteit is ca. 60% besmetting nodig, dus 60/3*5000=100.000.
De samenleving is kwetsbaar voor elke nieuwe uitbraak dus we gaan nog meerdere malen terug moeten in lockdown, zeker als ze het internationale verkeer niet verbieden. Het is helaas niet onverwacht, want uit de regionale verschillen in het aantal besmettingen kon je o.b.v. logica al afleiden dat het virus niet wijdverspreid is.
De maatregelen die zijn genomen zijn wel effectief gebleken, dat is wel goed om te weten.
Maar de komende jaren moeten we op onze hoede zijn en aangezien met mondkapjes het virus minder verspreid wordt zullen we die gaan dragen, net als de meeste andere landen waar de overheid niet heeft liggen slapen.
Vandaar mijn vraag.
Is echt niet heel moeilijk.. Vast op YouTube een tutorial voor te vinden. Zelf vandaag bestellen, kun je morgenavond knutselen en zaterdag weer fietsenquote:Op donderdag 16 april 2020 15:02 schreef Mykonos het volgende:
Was mijn fiets aan het schoonmaken en toen ik het achterwiel er in zette bleek dat ik de achterrem niet meer kon dichtzetten. Kabels kapot denk ik![]()
Met alleen een voorrem op pad is misschien niet zo'n heel goed idee, maar zelf kabels vervangen lukt me niet en de fietsenmaker heeft voorlopig geen tijd.
Had je de snelspanner dicht gedaan? Ook zitten er van die draai dingen bovenop je rem waarmee je de kabel strakker kunt afstellen. En je kunt ook altijd nog gewoon de kabel zelf strakker zetten door deze bij de remhoef los te maken, wat strakker aan te trekken en weer vast te maken.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:02 schreef Mykonos het volgende:
Was mijn fiets aan het schoonmaken en toen ik het achterwiel er in zette bleek dat ik de achterrem niet meer kon dichtzetten. Kabels kapot denk ik![]()
Met alleen een voorrem op pad is misschien niet zo'n heel goed idee, maar zelf kabels vervangen lukt me niet en de fietsenmaker heeft voorlopig geen tijd.
The hammer is het eerste stukje, daarna komt 'the dance'. Daarin zal voor enige tijd de IC flink bezet zijn, maar hopelijk niet 'overstresst'quote:Op donderdag 16 april 2020 12:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee het is slecht nieuws als slechts 3% besmet is geweest. Er was gehoopt dat de totale chaos die we in de ziekenhuizen zien het topje zouden zijn van een enorme ijsberg van onschuldige besmettingen. Dat is niet zo en dat betekent dat groepsimmuniteit opbouwen niet kan, want dat gaat meer dan 100.000 doden kosten. Bij 3% besmettingen hebben we nu ruim 3000 doden en daar komen nog een paar duizend doden bij als de IC's leegstromen en de doden in verpleeghuizen erbij opgeteld worden. Dus laten we zeggen (optimistisch) dat we deze golf eindigen met 5000 doden. Voor groepsimmuniteit is ca. 60% besmetting nodig, dus 60/3*5000=100.000.
De samenleving is kwetsbaar voor elke nieuwe uitbraak dus we gaan nog meerdere malen terug moeten in lockdown, zeker als ze het internationale verkeer niet verbieden. Het is helaas niet onverwacht, want uit de regionale verschillen in het aantal besmettingen kon je o.b.v. logica al afleiden dat het virus niet wijdverspreid is.
De maatregelen die zijn genomen zijn wel effectief gebleken, dat is wel goed om te weten.
Maar de komende jaren moeten we op onze hoede zijn en aangezien met mondkapjes het virus minder verspreid wordt zullen we die gaan dragen, net als de meeste andere landen waar de overheid niet heeft liggen slapen.
Vandaar mijn vraag.
Op het moment dat er weer meer intermenselijk verkeer is, wordt het dragen van een mondkapje een belangrijker middel dan nu wanneer iedereen zoveel mogelijk binnen zit. Vandaag zegt het RIVM opeens dat mondkapjes onderdeel zijn van de exitstrategie. De enige reden dat wij niet al massaal mondkapjes dragen is schaarste en daar is wekenlang niet al te transparant over gecommuniceerd. Dat gaat nu langzaam veranderen. Het advies over mondkapjes was gebaseerd op macroanalyses (men is gemiddeld genomen te dom of te roekeloos zodat de samenleving er als geheel geen voordeel van heeft) en niet van toepassing op het individu (als ik het kapje nou wel goed gebruik loop ik wel degelijk minder risico, anders zouden ze het in de zorg ook niet doen). Dit heet in de statistiek een ecological fallacy.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar we hoeven nu toch ook niet met mondkapje op, het 1,5 meter protocol zorgt voor minder verspreiding.. of bedoel je als je weer in groepen wilt gaan fietsen?
Ik fiets denk ik liever zonder mondkapje alleen dan met in een groep.
Ik ben echt lichter dan ooit. 72 kg 😳quote:Op woensdag 15 april 2020 11:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha inderdaad. Of de opmerking "je kan ook gewoon voor de lol fietsen" net of je met een gerichte training geen lol kunt hebben?![]()
En over dat afvallen, ik sta nu juist wat zwaarder dan normaal in de zomer. Weeg nu 66-67kg trap momenteel even veel watt/kg dan toen ik 64kg was. Ik trap dus een absoluut meer vermogen wat op het vlakke in het voordeel is. Lichter is dus niet altijd beter, en al helemaal niet op het vlakke
Het voornaamste doel van mondkapjes is toch om anderen niet te besmetten?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op het moment dat er weer meer intermenselijk verkeer is, wordt het dragen van een mondkapje een belangrijker middel dan nu wanneer iedereen zoveel mogelijk binnen zit. Vandaag zegt het RIVM opeens dat mondkapjes onderdeel zijn van de exitstrategie. De enige reden dat wij niet al massaal mondkapjes dragen is schaarste en daar is wekenlang niet al te transparant over gecommuniceerd. Dat gaat nu langzaam veranderen. Het advies over mondkapjes was gebaseerd op macroanalyses (men is gemiddeld genomen te dom of te roekeloos zodat de samenleving er als geheel geen voordeel van heeft) en niet van toepassing op het individu (als ik het kapje nou wel goed gebruik loop ik wel degelijk minder risico, anders zouden ze het in de zorg ook niet doen). Dit heet in de statistiek een ecological fallacy.
Hetzelfde geldt trouwens voor de anderhalvemetersamenleving. Dit is al één groot compromis. Wanneer je als individu het risico op een besmetting zo klein mogelijk wilt houden, dan is 1,5 meter helemaal niet voldoende. Maar de nadelen van een tweemetereconomie wegen blijkbaar niet op tegen de voordelen van minder besmettingen. Denken ze in Zweden trouwens anders over.
[ afbeelding ]
Precies ik en dan nog, een mondkapje lekt zeker als je jezelf inspant heel snel. (Binnen 10 minuten)quote:Op donderdag 16 april 2020 17:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het voornaamste doel van mondkapjes is toch om anderen niet te besmetten?
Hoe representatief is zo'n groep? Niet heel erg denk ik, aangezien je er echt wat "voor moet doen" om bloeddonor te zijn. Een gemiddelde Nederlander is niet snel bloeddonorquote:Op donderdag 16 april 2020 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor slecht nieuws? Nee nooit mee gefietst, zal hetzelfde effect zijn als met een buff?
edit: zal dit zijn: https://nos.nl/artikel/23(...)ronavirus-gehad.html
3 procent...schiet niet op zo![]()
Die site in gebruik genomen en is inderdaad heel erg mooi en overzichtelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
quote:Puncheur
Rolling terrain with short steep climbs is your thing, no-one can match you for 5 minutes (Alaphilippe)
De ouderen i ieder geval niet. Maar ik weet niet of ze daar voor gecorrigeerd hebben..quote:Op donderdag 16 april 2020 19:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoe representatief is zo'n groep? Niet heel erg denk ik, aangezien je er echt wat "voor moet doen" om bloeddonor te zijn. Een gemiddelde Nederlander is niet snel bloeddonor
Had ook op meer gehoopt. Kunnen alle 40- mensen niet e en allemaal de infectie krijgen zodat de kuddeimmuniteit op gang komt. Voor 40miners is het toch niet echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor slecht nieuws? Nee nooit mee gefietst, zal hetzelfde effect zijn als met een buff?
edit: zal dit zijn: https://nos.nl/artikel/23(...)ronavirus-gehad.html
3 procent...schiet niet op zo![]()
Das helemaal geen gek idee.quote:Op donderdag 16 april 2020 22:34 schreef Coppi het volgende:
[..]
Had ook op meer gehoopt. Kunnen alle 40- mensen niet e en allemaal de infectie krijgen zodat de kuddeimmuniteit op gang komt. Voor 40miners is het toch niet echt gevaarlijk.
Kans op permanente longschade lijkt me geen pretje. Gaat dan wel verder alle jonge lui dan bewust te infecteren mquote:Op donderdag 16 april 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das helemaal geen gek idee.
Heb het zelf ook gehad geen centje pijn. Tenminste mijn vrouw had het en ik was een halve dag even slecht.
Zij was na een dag of 6 beter, wel conditie helemaal naar de kloten. Maar goed das niet erg.
Dat is juist wel een heel gek idee natuurlijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heb het zelf ook gehad geen centje pijn. Tenminste mijn vrouw had het en ik was een halve dag even slecht.
Zij was na een dag of 6 beter, wel conditie helemaal naar de kloten. Maar goed das niet erg.
Ik ben een allrounder. Met een keer 336 wat gemiddeld in 20 minuten.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die site in gebruik genomen en is inderdaad heel erg mooi en overzichtelijk.
Volgens hun ben ik:
[..]
Ja maar denk je dat je dit virus niet toch een keer krijgt?quote:Op donderdag 16 april 2020 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kans op permanente longschade lijkt me geen pretje. Gaat dan wel verder alle jonge lui dan bewust te infecteren m
Het is de bedoeling dat de meerderheid resistent wordt door een vaccin. Niet door het te krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat het dit virus niet toch een keer krijgt?
Dan maar snel en door!
Last krijgt lang niet iedereen.
Dan heb je het niet begrepen. Als vaccin nog 10 jaar duurt dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 23:38 schreef Z het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de meerderheid resistent wordt door een vaccin. Niet door het te krijgen.
Dan hebben we allemaal pech. Groepsimmuniteit duurt nog vrij lang op de huidige rate, men gaat er wel echt vanuit dat we een vaccin ontwikkelen vóórdat we 60-70% voldoende immuun hebbenquote:Op donderdag 16 april 2020 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je het niet begrepen. Als vaccin nog 10 jaar duurt dan?
Wel fijn dat je het al achter de rug hebt.quote:Op donderdag 16 april 2020 22:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Januari op zijn vroegst. Ik vermoed dat we volgend jaar rond deze tijd allemaal zijn ingeënt.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan heb je het niet begrepen. Als vaccin nog 10 jaar duurt dan?
Er zijn toch ook mensen die het zonder klachten hebben gehad..quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef the_critic het volgende:
Als jij een halve dag slecht bent geweest, heb je echt geen corona gehad hoor..
Hartslag in D1 is nog chiller, maar laag in D2 red je waarschijnlijk ook wel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Januari op zijn vroegst. Ik vermoed dat we volgend jaar rond deze tijd allemaal zijn ingeënt.
Anyway; komende week plan om 108km te rijden. Wordt mijn eerste keer zo ver, ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga het wel rustig aan doen, ik heb vorige week 70 km gereden met ongeveer 31 per uur. Is 28 aanhouden ongeveer een goed idee, en qua hartslag ergens laag in d2? ? (jaja, ik weet het, gemiddelde snelheden zijn ouderwets, maar ik moet toch iets)
Was je gemiddelde 31 km/uur, of heb je de hele tijd ongeveer 31km/uur gefietst?quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Januari op zijn vroegst. Ik vermoed dat we volgend jaar rond deze tijd allemaal zijn ingeënt.
Anyway; komende week plan om 108km te rijden. Wordt mijn eerste keer zo ver, ben benieuwd hoe het gaat. Ik ga het wel rustig aan doen, ik heb vorige week 70 km gereden met ongeveer 31 per uur. Is 28 aanhouden ongeveer een goed idee, en qua hartslag ergens laag in d2? ? (jaja, ik weet het, gemiddelde snelheden zijn ouderwets, maar ik moet toch iets)
Is 70 het langst wat je hebt gereden? Dan zou ik idd D1 aanhouden. Tempo hangt ook heel erg af van de wind e.d.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
31 gemiddeld. En vrijwel alles in D2quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:22 schreef papert het volgende:
[..]
Was je gemiddelde 31 km/uur, of heb je de hele tijd ongeveer 31km/uur gefietst?
Op deze fiets en dit seizoen was 70 de max inderdaad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Is 70 het langst wat je hebt gereden? Dan zou ik idd D1 aanhouden. Tempo hangt ook heel erg af van de wind e.d.
Dat vind ik vrij snel voor iemand die pas net begint met fietsen. Pas je op dat je niet teveel op kracht fietst? Dat gaat je lichaam bij langere tochten, of meerdere dagen achter elkaar dan niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:29 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
31 gemiddeld. En vrijwel alles in D2
Zal voor mij een uur of 4 worden, in ieder geval meer dan 3,5. 30 gemiddeld ga ik niet halen in D1.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik 3 uur ga fietsen zit ik meestal in herstelzone of laag in D1. Gemiddeld in ieder geval, door verkeer en mensen rustig passeren zakt hij snel.
Ja nouja bij 4 uur zekerquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:46 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zal voor mij een uur of 4 worden, in ieder geval meer dan 3,5. 30 gemiddeld ga ik niet halen in D1.
ja, het advies is duidelijk, ik ga lekker rustig aan doen!quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja nouja bij 4 uur zeker![]()
Ik bedoelde te zeggen; alles van 3 uur en langer doe ik heerlijk op ouwesokkentempo. Vooral nu.
Kijk ook maar eens op Strava hoe de profs trainen; vaak genoeg zie je Mike Teunissen een duurrit met 28 gemiddeld doen.
En dan zegt gemiddelde natuurlijk niet alles. Ik stop altijd voor stoplichten, en dan wordt ik heel vaak door wielrenners voorbijgereden die door rood gaan. Doordat die niet hoeven af te remmen en op te trekken kunnen ze makkelijker een hoog gemiddelde rijden. Dat zegt verder niks over de inspanning natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen; alles van 3 uur en langer doe ik heerlijk op ouwesokkentempo. Vooral nu.
Kijk ook maar eens op Strava hoe de profs trainen; vaak genoeg zie je Mike Teunissen een duurrit met 28 gemiddeld doen.
Oh, vind ik nog wel meevallen eigenlijk.. Hij zit op iets boven de 7000 km dit jaar, en heel veel ritjes zijn ook lekker rond de 20km/u door de duinen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
ja, het advies is duidelijk, ik ga lekker rustig aan doen!
Ik volg Laurens ten Dam op komoot trouwens, bizar hoeveel en hard die fietst....en hij is al even geen prof meer.
Ik zag afgelopen weken echt allemaal ritten >150km en dan ook 32-33km gemiddeld. Maargoed, ik vind het dan ook snel indrukwekkendquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, vind ik nog wel meevallen eigenlijk.. Hij zit op iets boven de 7000 km dit jaar, en heel veel ritjes zijn ook lekker rond de 20km/u door de duinen.
Moet je eens bij DDX kijken
Ik zou het er niet op wagen. Het probleem zit er niet in dat je er niet zou mogen fietsen, maar als je een ongeluk krijgt ben je nog lang niet thuis.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:23 schreef Patroon het volgende:
Kan ik nu zo in de auto stappen naar Tecklenburg om daar solo te fietsen? Neem dan voldoende eten mee natuurlijk, dus hoef in principe met niemand contact te hebben.
Maar een ongeluk krijgen is in alle tijden sowieso niet handig om te doenquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou het er niet op wagen. Het probleem zit er niet in dat je er niet zou mogen fietsen, maar als je een ongeluk krijgt ben je nog lang niet thuis.
Uiteraard. Maar nu met alle extra regels door corona wordt het nog onhandiger dan het al was.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar een ongeluk krijgen is in alle tijden sowieso niet handig om te doen
Inderdaad. Ik haalde van de week Timo Roosen in. (hij op een ritje van 130km, ik een kort rondje van een uur)quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Doordat hij geen prof meer is heeft hij daar juist meer ruimte voor. Geen trainingsschema's meer in voorbereiding van wedstrijden, maar doen wat je leuk vind.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
ja, het advies is duidelijk, ik ga lekker rustig aan doen!
Ik volg Laurens ten Dam op komoot trouwens, bizar hoeveel en hard die fietst....en hij is al even geen prof meer.
Dat is wel tof hoorquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik haalde van de week Timo Roosen in. (hij op een ritje van 130km, ik een kort rondje van een uur)
Zeker, toch mooi dat hij dan een rondje rijdt van 177 km met 32 gemiddeld. Dan ben je wel een echte liefhebberquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doordat hij geen prof meer is heeft hij daar juist meer ruimte voor. Geen trainingsschema's meer in voorbereiding van wedstrijden, maar doen wat je leuk vind.
Of misschien wil hij wel dat het zo snel mogelijk voorbij isquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker, toch mooi dat hij dan een rondje rijdt van 177 km met 32 gemiddeld. Dan ben je wel een echte liefhebber
Via Garmin fietscomputer. Wat een onzin.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.giroditalia.i(...)navirus-girolegends/
Voor de indoor-liefhebbers, de virtuele Giro kun je ook als toerder meedoen. 7 etappes van allemaal rond het uur, en het hoeft niet in 7 opeenvolgende dagen.
Hmm ja dat is wel jammer. Weet niet of het ook lukt om mijn garmin hardloophorloge te connecten, waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Via Garmin fietscomputer. Wat een onzin.
Dan zou ik geen 177 km rijdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Of misschien wil hij wel dat het zo snel mogelijk voorbij is
Zoiets als dit: https://www.strava.com/activities/3082454973quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:03 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zeker, toch mooi dat hij dan een rondje rijdt van 177 km met 32 gemiddeld. Dan ben je wel een echte liefhebber
Waarom gaan jullie eigenlijk niet koersen als je zo competitief wil zijn..ik word er altijd wat weeïg van als ik die groepjes zie koersen op de openbare weg.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zoiets als dit: https://www.strava.com/activities/3082454973
Ik ben dus een liefhebber. Yeah.
Eerste rondje solo met 32,9 gemiddeld, daarna het rondje de andere kant op met het team met 33,5 gemiddeld, maar daar heb ik geen kopwerk meer verricht.
Sorry, maar ik vind 33,5 niet gelijk staan aan koersen. Als de wind een beetje gunstig staat haal je die snelheid makkelijk met een paar man.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom gaan jullie eigenlijk niet koersen als je zo competitief wil zijn..ik word er altijd wat weeïg van als ik die groepjes zie koersen op de openbare weg.
Het ging mij er meer om dat je blijkbaar zo hard gefietst moet hebben om een echte liefhebber te zijn. En eigenlijk was mijn post dan ook meer om de draak te steken met de constante discussie over gemiddelde snelheid. Het is namelijk totaal niet interessant.quote:knip
Mijn ervaring is juist ook dat je op langere rondjes makkelijker een hoger gemiddelde haalt dan kortere rondjes, binnen het normale dan. Ik rij op 150km makkelijker 32 gemiddeld dan over 100km, omdat simpelweg het stuk voor de wind ook langer is om eventuele lagere snelheden tegen de wind goed te maken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind 33,5 niet gelijk staan aan koersen. Als de wind een beetje gunstig staat haal je die snelheid makkelijk met een paar man.
[..]
Het ging mij er meer om dat je blijkbaar zo hard gefietst moet hebben om een echte liefhebber te zijn. En eigenlijk was mijn post dan ook meer om de draak te steken met de constante discussie over gemiddelde snelheid. Het is namelijk totaal niet interessant.
Edit:
Gewoon fietsen, die snelheid vooral niet in beeld zetten en je kilometers maken. Dat telt ook als je de eerste keer 100 km wilt gaan fietsen. Dan ga je toch verdomme geen doelsnelheid instellen vooraf.
Klopt als het maar boven de 30 is.quote:klop tOp vrijdag 17 april 2020 15:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind 33,5 niet gelijk staan aan koersen. Als de wind een beetje gunstig staat haal je die snelheid makkelijk met een paar man.
[..]
Het ging mij er meer om dat je blijkbaar zo hard gefietst moet hebben om een echte liefhebber te zijn. En eigenlijk was mijn post dan ook meer om de draak te steken met de constante discussie over gemiddelde snelheid. Het is namelijk totaal niet interessant.
Edit:
Gewoon fietsen, die snelheid vooral niet in beeld zetten en je kilometers maken. Dat telt ook als je de eerste keer 100 km wilt gaan fietsen. Dan ga je toch verdomme geen doelsnelheid instellen vooraf.
Precies. En meestal hebben dat soort langere routes ook veel minder stoplichten/dorpen/steden waardoor je beter op snelheid kan blijven.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist ook dat je op langere rondjes makkelijker een hoger gemiddelde haalt dan kortere rondjes, binnen het normale dan. Ik rij op 150km makkelijker 32 gemiddeld dan over 100km, omdat simpelweg het stuk voor de wind ook langer is om eventuele lagere snelheden tegen de wind goed te maken.
Als jij daar blij van wordt. Ik vraag me trouwens oprecht af waarom dat 30 zo magisch is steeds. Het is van zoveel factoren afhankelijk dat je er eigenlijk helemaal niks van kunt afleiden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt als het maar boven de 30 is.
mm dan tellen deze zeker niet mee?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt als het maar boven de 30 is.
Ik merk dat sowieso, omdat ik namelijk altijd een stuk aanloopverlies heb wegens het vertrekken uit de stad en ook weer de stad in moet rijden. Is toch altijd een paar kilometer waar je slechts een beperkte snelheid aan kan houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn ervaring is juist ook dat je op langere rondjes makkelijker een hoger gemiddelde haalt dan kortere rondjes, binnen het normale dan. Ik rij op 150km makkelijker 32 gemiddeld dan over 100km, omdat simpelweg het stuk voor de wind ook langer is om eventuele lagere snelheden tegen de wind goed te maken.
Jij komt tenminste nog een beetje in de buurt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
mm dan tellen deze zeker niet mee?
https://www.strava.com/activities/1582634965
https://www.strava.com/activities/2550979105
Nu heb je de gek met mij, wat jij rijdt normaal in dat terrein 56kmh gemiddeldquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jij komt tenminste nog een beetje in de buurt.
https://www.strava.com/activities/1006745564
De topcap heeft na het aandraaien van de bout om de lagerspanning in te stellen geen echte functie meer (behalve dan evt vocht buiten houden). Je zekert de stuurpen immers met de stuurpenbouten. Wel gek dat dat ding scheurt overigens. Enig idee hoe dat komt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:52 schreef Fretwork het volgende:
Even een snelle vraag aan de technici.
Ik bespeurde net een scheurtje in mijn oude plastic Canyon top cap. De stuurpen staat verder nog strak en zonder speling in mn balhoofd. Kan ik hier nog op fietsen tot ik een nieuwe topcap installeer?
Dat lijkt mij wel toch, aangezien de functie het voorspannen van het balhoofd is?
Topcap heeft geen functie meer nadat de stuurpen is vastgeschroefd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:52 schreef Fretwork het volgende:
Even een snelle vraag aan de technici.
Ik bespeurde net een scheurtje in mijn oude plastic Canyon top cap. De stuurpen staat verder nog strak en zonder speling in mn balhoofd. Kan ik hier nog op fietsen tot ik een nieuwe topcap installeer?
Dat lijkt mij wel toch, aangezien de functie het voorspannen van het balhoofd is?
Ik heb dinsdag alles op spanning gezet, dat ding is van kunststof, vrees dat ik teveel kracht heb gebruikt en dat hij na een tijdje onder spanning is gescheurdquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:59 schreef eentwee het volgende:
[..]
De topcap heeft na het aandraaien van de bout om de lagerspanning in te stellen geen echte functie meer (behalve dan evt vocht buiten houden). Je zekert de stuurpen immers met de stuurpenbouten. Wel gek dat dat ding scheurt overigens. Enig idee hoe dat komt?
Net als met die gekke plastic bout om de pedalen aan te trekken, moet je de topcap altijd wat losser draaien nadat je de stuurpen hebt vast gezet. Die zijn beide niet gemaakt om langere tijd een hoge spanning te verdragen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:01 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb dinsdag alles op spanning gezet, dat ding is van kunststof, vrees dat ik teveel kracht heb gebruikt en dat hij na een tijdje onder spanning is gescheurd
Ja, maar ik ben nogal gek om die ritjes hier te gaan delen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu heb je de gek met mij, wat jij rijdt normaal in dat terrein 56kmh gemiddeld
Dat zal het zijn danquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net als met die gekke plastic bout om de pedalen aan te trekken, moet je de topcap altijd wat losser draaien nadat je de stuurpen hebt vast gezet. Die zijn beide niet gemaakt om langere tijd een hoge spanning te verdragen.
Plastic bout om pedalen aan te trekkenquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:04 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Net als met die gekke plastic bout om de pedalen aan te trekken, moet je de topcap altijd wat losser draaien nadat je de stuurpen hebt vast gezet. Die zijn beide niet gemaakt om langere tijd een hoge spanning te verdragen.
Gelijk iets om je fiets te upgradenquote:
Klopt, ik heb hier een rit waar ik vanaf huis nergens hoef te stoppen voor stoplichten, kruispunten etc. Alleen kan de pech hebben van een trein. Dit was vorige week, beweegtijd even lang als verstreken tijd. Kan het ritje ook nog wel verlengen tot 110km. Goed voor het Steven Kruijswijk coëfficiëntquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:58 schreef Mansjester het volgende:
Sowieso fiets je in het ossten/noorden makkelijker een hoger gemiddelde dan in omgeving Randstad. Viel me afgelopen weekend op hoe uitgestorven het daar is en dat je echt zelden hoeft te stoppen.
Heb ik ook (Amsterdam). Je hebt dan ook mensen die hun ritjes later in- en eerder uitklokken om het gemiddelde hoog te houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 15:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik merk dat sowieso, omdat ik namelijk altijd een stuk aanloopverlies heb wegens het vertrekken uit de stad en ook weer de stad in moet rijden. Is toch altijd een paar kilometer waar je slechts een beperkte snelheid aan kan houden
ZIEK SNELLE RITquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, ik heb hier een rit waar ik vanaf huis nergens hoef te stoppen voor stoplichten, kruispunten etc. Alleen kan de pech hebben van een trein. Dit was vorige week, beweegtijd even lang als verstreken tijd. Kan het ritje ook nog wel verlengen tot 110km. Goed voor het Steven Kruijswijk coëfficiënt
https://www.strava.com/activities/3284792745
Ja herkenbaar. Na 10 km 23 gemiddeldquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:14 schreef Z het volgende:
[..]
Heb ik ook (Amsterdam). Je hebt dan ook mensen die hun ritjes later in- en eerder uitklokken om het gemiddelde hoog te houden![]()
En vast = vast Fret.
Ja I knowquote:Op vrijdag 17 april 2020 16:14 schreef Z het volgende:
[..]
Heb ik ook (Amsterdam). Je hebt dan ook mensen die hun ritjes later in- en eerder uitklokken om het gemiddelde hoog te houden![]()
En vast = vast Fret.
Sorry, crankarm moest dat zijn:quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Plastic bout om pedalen aan te trekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |