abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192975496
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 18:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zie ze ook veel in bloei langskomen op Facebook. Echt zo raar ineens.
Er staat sowieso veel ook bloei wat dat normaal gesproken niet staat, heb ik het idee.

Gisteren in het tuincentrum ook een hele bak vol bloeiende Maranta's zien staan. Ik wist echt niet dat ze dat deden in gevangenschap.

Hier binnen bloeit overigens niet zoveel. Het madeliefje heeft wat bloemen maar da's normaal, en mijn Flytrap probeert voor de derde keer dit voorjaar te bloeien. Ik blijf die stengels afknippen joh.

Oh ja en de peperplant bloeit aan een stuk door. Ruikt vrij sterk naar komkommer gek genoeg :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_192976156
Mijn anthuriums krijgen nieuwe bloemen (heten die zo bij anthuriums). Ik zie ook volgroeide die hun kleur verliezen, groen worden, maar niet bruin zijn. Is het beter om die weg te knippen?
  woensdag 6 mei 2020 @ 17:49:38 #203
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192977094
Wij hebben ook nog een lepelplant in de kamer staan, die staat te licht dus heeft weer eens bruine bladeren. ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:13:53 #204
62419 CherryLips
chocoholic
pi_192977588
Mijn twee marantas bloeien ook weleens. Eentje heeft het wel ineens heel moeilijk. Z'n stekjes zijn helemaal sneu en slap.
Tap tap tap
pi_192978165
Ik vind lepelplanten er altijd uitzien alsof ze nep zijn :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_192991330
Hmm wat woont er op mijn peperplant?

Jullie enig idee?

Beetje jammer want plant doet het supergoed.
Staan nu stuk of 10 pepers tegelijk in...
De plant die er tegen aan stond met een paar blaadjes heeft nergens last van.
maar heb hem voor de zekerheid toch maar even bij de andere planten weggehaald.

pi_192991750
Deze fijne vriend :)

Bladluis en (als gevolg daarvan) roetdauwschimmel.

Leuk joh. De mijne hangt er ook vol mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bladluizen zuigen voedingsstoffen uti de plant. Wat dat betreft lijkt het me het beste om die blaadjes eraf te halen, want het maakt ze ook wat kwetsbaar voor allerlei schimmel. Die roetdouwschimmel zit op het sap wat de luizen weer achter laten, naar mijn weten valt dat niet de plant zelf aan.

Maar bij mij is nagenoeg elk blaadje aangetast. Ik zie het niet zo zitten om die allemaal eraf te gaan halen, dat lijkt me ook niet goed voor de plant.

Ik heb hem wel naast andere planten staan. Echte bladluis pakt niet zomaar alles, alleen dingen met dunne bladeren en naar mijn ervaring vooral gewassen. Tomaten en komkommer zijn ze ook dol op trouwens.

Als je ze wilt zien trouwens: ze zijn een millimeter lang en nauwelijks dikker dan een haar. Je vindt ze bij de knopen waar nieuwe bloemetjes ontstaan of op het blad. Op het blad kun je ze zien door met de lamp van je telefoon onderop het blad te schijnen en aan de bovenkant te kijken. Blaas dan een beetje tegen het blad zodat het trilt. Dan gaan ze aan de wandel, je ziet dan de schaduw bewegen.

[ Bericht 48% gewijzigd door BlackLining op 07-05-2020 11:46:28 ]
pi_192994548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 11:25 schreef BlackLining het volgende:
Deze fijne vriend :)

[ afbeelding ]

Bladluis en (als gevolg daarvan) roetdauwschimmel.

Leuk joh. De mijne hangt er ook vol mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die bladluizen zuigen voedingsstoffen uti de plant. Wat dat betreft lijkt het me het beste om die blaadjes eraf te halen, want het maakt ze ook wat kwetsbaar voor allerlei schimmel. Die roetdouwschimmel zit op het sap wat de luizen weer achter laten, naar mijn weten valt dat niet de plant zelf aan.

Maar bij mij is nagenoeg elk blaadje aangetast. Ik zie het niet zo zitten om die allemaal eraf te gaan halen, dat lijkt me ook niet goed voor de plant.

Ik heb hem wel naast andere planten staan. Echte bladluis pakt niet zomaar alles, alleen dingen met dunne bladeren en naar mijn ervaring vooral gewassen. Tomaten en komkommer zijn ze ook dol op trouwens.

Als je ze wilt zien trouwens: ze zijn een millimeter lang en nauwelijks dikker dan een haar. Je vindt ze bij de knopen waar nieuwe bloemetjes ontstaan of op het blad. Op het blad kun je ze zien door met de lamp van je telefoon onderop het blad te schijnen en aan de bovenkant te kijken. Blaas dan een beetje tegen het blad zodat het trilt. Dan gaan ze aan de wandel, je ziet dan de schaduw bewegen.
Hoe krijg je dat nou weer in huis.
De plant ernaast is overigens ook een peper.. andere soort met kleine blaadjes.

Gets.. en best wat blaadjes die er last van hebben ja.
pi_192994757
Plant gedoucht en wat verder van de andere planten verhuisd..

Fijn weer :)
pi_193004464
Ik ga hier morgen ook even een aantal planten douchen, ik heb een paar twijfelgevalletjes waarbij ik niet met zekerheid durf te zeggen dat ze vrij zijn van ziekte, zeker niet nu ik die schildluis probeer te bestrijden hier :')

Vandaag weer even nieuw bestrijdingsmiddel gehaald, en ik kwam zó’n ontzettend tof plantje tegen: Coniogramme Emeiensis. Dus die is ook maar met mij mee naar huis gegaan.

Verder super veel stekjes genomen vandaag, monstera minima en deliciosa, epipremnum aureum, marble queen, marble planet en brasil, en een hele berg callisia rosato. Super vrolijk nu O+
Er was sws 1 iemand (even terugzoeken) hier die een brasil wou hebben, dus dat kan :) nog andere liefhebbers voor iets? I like to share the love O+

Edit: @Samzz nog brasil nodig? ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Broccolitaartje op 07-05-2020 23:03:34 ]
  Moderator donderdag 7 mei 2020 @ 23:11:40 #211
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_193004811
Help! Ik heb een stekje van siernetel van m'n buurvrouw gekregen en wil hem graag toevoegen in Plantsome, alleen daar vind ik hem niet |:) Heb al gezocht op Plectranthus scutellarioides en Coleus, maar hij lijkt er niet in te staan. Iemand enig idee waar ik hem onder kan registreren zodat ik hem wel goed kan verzorgen? :7
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_193005474
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:57 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik ga hier morgen ook even een aantal planten douchen, ik heb een paar twijfelgevalletjes waarbij ik niet met zekerheid durf te zeggen dat ze vrij zijn van ziekte, zeker niet nu ik die schildluis probeer te bestrijden hier :')

Vandaag weer even nieuw bestrijdingsmiddel gehaald, en ik kwam zó’n ontzettend tof plantje tegen: Coniogramme Emeiensis. Dus die is ook maar met mij mee naar huis gegaan.

Verder super veel stekjes genomen vandaag, monstera minima en deliciosa, epipremnum aureum, marble queen, marble planet en brasil, en een hele berg callisia rosato. Super vrolijk nu O+
Er was sws 1 iemand (even terugzoeken) hier die een brasil wou hebben, dus dat kan :) nog andere liefhebbers voor iets? I like to share the love O+

Edit: @:samzz nog brasil nodig? ;)
Heb je nog een brasil en een marble planet over?
  donderdag 7 mei 2020 @ 23:55:54 #213
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193005600
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 22:57 schreef Broccolitaartje het volgende:

Edit: @:samzz nog brasil nodig? ;)
Ik heb interesse :D.

On another note, iemand in de buurt biedt een Calathea network stek aan, wat is een redelijke prijs voor zo'n plant? Ziet er gezond uit, heeft wel op een blad een witte plek wat geen variegatie is (denk ik).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 8 mei 2020 @ 00:09:27 #214
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193005720
Ha die advertentie zag ik ook staan. Ik weet niet meer wat ik voor die van mij heb betaald destijds.
Tap tap tap
pi_193006455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

On another note, iemand in de buurt biedt een Calathea network stek aan, wat is een redelijke prijs voor zo'n plant? Ziet er gezond uit, heeft wel op een blad een witte plek wat geen variegatie is (denk ik).
Gezonde volwassen Calatheas doen in het tuincentrum een tientje ongeveer.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 05:07:20 #216
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_193007429
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 00:09 schreef CherryLips het volgende:
Ha die advertentie zag ik ook staan. Ik weet niet meer wat ik voor die van mij heb betaald destijds.
Vind t een toffe plant :j. Hoe doet de jouwe het?

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 01:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gezonde volwassen Calatheas doen in het tuincentrum een tientje ongeveer.
Ja, dat klopt. Maar volgens mij is dit een wat specialere? Of ben ik abuis :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 8 mei 2020 @ 08:11:37 #217
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193009030
Ik heb de mijne twee jaar geleden bij de Oude Tol gekocht. Hij groeit als een malle.
Tap tap tap
pi_193011309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:42 schreef n0a het volgende:

[..]

Heb je nog een brasil en een marble planet over?
Jazeker! :)

quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 23:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik heb 2 networks met 5+ blaadjes bij de miniplantjes van de intratuin gescoord, daar zijn ze 1,50 ps of 4,50 per 3
pi_193012176
ik had zitten googlen op die bunny ear plantjes...

ik geloof dat ik een beetje verliefd ben O+
pi_193012271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:41 schreef Uhmmpie het volgende:
ik had zitten googlen op die bunny ear plantjes...

ik geloof dat ik een beetje verliefd ben O+
Heb ik daar laatst over gepost? Want ik had daar dus zaadjes van besteld, 20 stuks, helaas is er iets mis gegaan en zaten er maar 7 in het zakje, maar ze komen gewoon alle 7 al op O+
pi_193012302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:47 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Heb ik daar laatst over gepost? Want ik had daar dus zaadjes van besteld, 20 stuks, helaas is er iets mis gegaan en zaten er maar 7 in het zakje, maar ze komen gewoon alle 7 al op O+
niet dat er 13 zaadjes missing waren
maar wel dat je al opkomende oortjes had :)

ze blijven ook redelijk klein als ik dat zo zag.. vind ze echt superschattig
en DAAR kan ik vast nog wel een plekje voor vinden ergens
pi_193012336
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

niet dat er 13 zaadjes missing waren
maar wel dat je al opkomende oortjes had :)

ze blijven ook redelijk klein als ik dat zo zag.. vind ze echt superschattig
en DAAR kan ik vast nog wel een plekje voor vinden ergens
Hahahaha als ze het zo goed blijven doen mag je er over een jaartje wel eentje hebben :p
Ze blijven nu nog lekker in het zakje
  vrijdag 8 mei 2020 @ 11:53:07 #223
62419 CherryLips
chocoholic
pi_193012364
O wat schattig O+
Tap tap tap
pi_193012390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 11:51 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Hahahaha als ze het zo goed blijven doen mag je er over een jaartje wel eentje hebben :p
Ze blijven nu nog lekker in het zakje
probleem is dat we allebei over een jaar van de ander niet meer weten dat dat beloofd is vrees ik :)

misschien moet ik ze zelf maar kopen...
of gewoon elke week een reminder O-) :Y
pi_193012750
Jaaa ze zelf kweken is sws een aanrader, ze kwamen hier echt heel snel op! En zoo leuk om zaadjes te zien groeien!
Neemt ook niet zoveel ruimte in beslag, je kan makkelijk 20 zaadjes in zo’n klein druivenbakje zaaien, in een diepvrieszakje doen, en dan gewoon op een warme plek zetten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')