abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192591915




Originele openingspost van Stratotanker:
quote:
Sinds enkele maanden zijn kamerplanten mijn nieuwe hobby geworden. Afgezien van dat een goed verzorgde plant erg mooi is zijn er ook aanwijzingen dat ze positief bijdragen aan het welzijn van de mens. Sindsdien is het een grote uitdaging om mijn planten zo groot, gezond en oud mogelijk op te laten groeien. Het kiezen van de juiste potten, substraat en voedingsstoffen maakt het mogelijk dat mijn planten gezonder zijn dan ooit tevoren.

De Sansevieria is de plant waarmee het voor mij is begonnen. Voornamelijk door de NASA paper waarin wordt beweerd dat de Sansevieria een bijdrage kan leveren aan de luchtkwaliteit. Op dit moment heb ik in en om het huis of op kweek ongeveer 20 varianten staan. Daarnaast ben ik bijzonder geïnteresseerd in cactussen, exotische planten en kweek ik graag minder reguliere soorten uit zaad of stekjes. In mijn koffer zijn regelmatig stekjes te vinden van planten die ik op een vakantietrip ben tegengekomen.

Ondanks dat het voor mij een leuke en groeiende hobby is hoor ik regelmatig dat mensen problemen hebben met het gezond houden van een kamerplant. Op dit forum ben ik enkele topics tegengekomen, maar geen algemene topics over kamerplanten. Misschien dat dit topic een bijdrage kan leveren aan het succes van de kamerplant.

Ik ben benieuwd welke planten FOK!kers in hun huiskamer hebben staan. Hoe gaat de verzorging je af en zijn er planten die je misschien nog erg graag zou willen hebben? Tegen welke problemen loop je aan? Met een beetje tijd energie en kennis is het bijzonder eenvoudig om het huis op te fleuren met mooie planten! :)
Ik ben zo vrij geweest even een nieuwe OP in elkaar te knutselen :D
pi_192591918
Nog even mn eigen post in de herhaling:

@Uhmmpie eigenlijk beide dingen nooit geprobeerd, dus anderen, corrigeer mij als ik verkeerd zit!

Dat met die koffie heb ik nooit geprobeerd, maar je hoeft natuurlijk niet alles in 1 plant te gooien, en misschien kan je het ook gebruiken als je een mix maakt om planten in op te potten? Dan verdun je het ook aardig...

Zo’n verticale tuin dus ook nog nooit gehad, maar het lijkt mij dat je daar prima de kleine kruipers in kunt doen... heb je hem voor binnen of buiten? Voor binnen zou je kunnen denken aan fittonia, ceropegia, peperomia prostata, maranta?
Heb ook geen idee hoe groot zoiets is...


Hier kan ik mn enthousiasme over mn bestelde cactuszaadjes nauwelijks bedwingen... 7 april kreeg ik de verzendbevestiging vanuit Servië, dan moeten ze ergens de komende dagen toch wel in de brievenbus liggen toch :P
pi_192592039
De verticale tuin is voor binnen ja... vandaar toch wel spannnend.
Zat zelf ook in de richting te denken van relatief makkelijke planten... en de kruipers inderdaad.
Evt een hedera aan de zijkant bovenin.
Die kan dan langs de zijkant.

@koffie ik heb het bij de nieuwe potten er doorheen gemengd ja.. daar zie ik weinig problemen.
Heb echter 2 pepers staan die ik nu lastig kan verpotten maar die wel wat voedingsstoffen kunnen gebruiken buiten het wekelijkse rondje chilifocus om. Maar wil natuurlijk ook geen fruitvliegjes of ander geteisem in mn woonkamer.

Leuk trouwens die cactus-zaadjes. Dat heb ik echt nog nooit gedaan.
Mijn basilicum uit india is overigens na verzenden gewoon nog 3 weken onderweg geweest.
Servie is gelukkig wel dichterbij.
pi_192592745
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 05:33 schreef Broccolitaartje het volgende:
Nog even mn eigen post in de herhaling:

Dat met die koffie heb ik nooit geprobeerd, maar je hoeft natuurlijk niet alles in 1 plant te gooien, en misschien kan je het ook gebruiken als je een mix maakt om planten in op te potten? Dan verdun je het ook aardig...

Dit ga ik idd eens proberen.
Website: Sneaker-forum.nl
pi_192593130
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:42 schreef BasNijmegen het volgende:

[..]

Dit ga ik idd eens proberen.
Ik heb het inmiddels ook gewoon bovenop erbij gegooid bij 1 peperplant.

En half uur later.. nog geen fruitvliegjes natuurlijk :)
Benieuwd of het werkt.
pi_192594159
Ik heb dus 1,5 jaar terug een hele chaotische Monstera gekocht voor een tientje. Daar heb ik het afgelopen jaar de grote bladeren al uitgehaald voor 1 grote volle pot en nog een paar bladeren die op water staan. Maar nu had ik dus de 'moederplant' nog en dat was echt nog een chaos.

Dus die heb ik helemaal opgeknipt in stekken. 13 stekken. :D Laat ik even een poosje op water staan en dan maar kijken of ik er weer wat nettere plantjes van kan maken in 2 of 3 potjes.

Maar er zaten dus ook mini plantjes bij. Ik wist niet dat de Monstera dat deed? Maar het zijn echt kleine plantjes, eigen wortels en niets hoeven knippen. Vond ik wel opvallend.

Anyhow, lang verhaal terwijl ik eigenlijk vooral wil laten zien hoe schattig ze zijn in dit zebra vaasje. O+

pi_192594581
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:25 schreef Myraela het volgende:
Ik heb dus 1,5 jaar terug een hele chaotische Monstera gekocht voor een tientje. Daar heb ik het afgelopen jaar de grote bladeren al uitgehaald voor 1 grote volle pot en nog een paar bladeren die op water staan. Maar nu had ik dus de 'moederplant' nog en dat was echt nog een chaos.

Dus die heb ik helemaal opgeknipt in stekken. 13 stekken. :D Laat ik even een poosje op water staan en dan maar kijken of ik er weer wat nettere plantjes van kan maken in 2 of 3 potjes.

Maar er zaten dus ook mini plantjes bij. Ik wist niet dat de Monstera dat deed? Maar het zijn echt kleine plantjes, eigen wortels en niets hoeven knippen. Vond ik wel opvallend.

Anyhow, lang verhaal terwijl ik eigenlijk vooral wil laten zien hoe schattig ze zijn in dit zebra vaasje. O+

[ afbeelding ]
Instant love hier.. voor je zebra met inhoud O+
pi_192594996
@Uhmmpie je hebt bij de intratuin ook mixzakjes cactuszaadjes voor een paar euro, heb ik van de week ook weer eventjes gedaan om te “oefenen” :P baby cactusjes zijn zo leuk, dan zijn de stekels eigenlijk nog helemaal donzig enzo, en je hoeft er zeker een half jaar niks mee te doen als je het bakje na het zaaien in een dichte diepvrieszak op een warme plek zet.

@Myraela ik vind die zebrapot echt super! Heb ze ook wel eens gezien maar mn vriend vindt ze afschuwelijk :') mooie lichtknop ook ;)
pi_192595143
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:26 schreef Broccolitaartje het volgende:
@:uhmmpie je hebt bij de intratuin ook mixzakjes cactuszaadjes voor een paar euro, heb ik van de week ook weer eventjes gedaan om te “oefenen” :P baby cactusjes zijn zo leuk, dan zijn de stekels eigenlijk nog helemaal donzig enzo, en je hoeft er zeker een half jaar niks mee te doen als je het bakje na het zaaien in een dichte diepvrieszak op een warme plek zet.

@:Myraela ik vind die zebrapot echt super! Heb ze ook wel eens gezien maar mn vriend vindt ze afschuwelijk :') mooie lichtknop ook ;)
Mja ik heb dus ook nooit een cactus verpot... dat zal ooit moeten toch.

Vind het wel een cool idee.
Ik had een kleine “grootmoederszetel”.
Die zou ik best zelfs eens willen kweken.. atiekem vind ik die onwijs leuk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192595372


Lotje heeft het wel naar haar zin :o de bovenste 'verdieping' is er bij gekomen sinds ze hier woont :) Ofja, eigenlijk bijna alle licht groene bladeren. En ik heb werkelijk nog niks gedaan behalve elke twee weken water te geven.

Maar eens gaan inlezen of dit nog gesnoeid kan worden en hoe er een beetje model in te houden is. Als dit elk jaar zo explosief gaat dan zal dit wel nodig wezen.
pi_192595385
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:52 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

Lotje heeft het wel naar haar zin :o de bovenste 'verdieping' is er bij gekomen sinds ze hier woont :) Ofja, eigenlijk bijna alle licht groene bladeren. En ik heb werkelijk nog niks gedaan behalve elke twee weken water te geven.

Maar eens gaan inlezen of dit nog gesnoeid kan worden en hoe er een beetje model in te houden is. Als dit elk jaar zo explosief gaat dan zal dit wel nodig wezen.
En een hoop liefde zo te zien O+
pi_192595418


Even mijn woestijnroos spammen O+

Gekregen als een cm of 5 hoog.
Groeide als kool en ineens... ging alles mis.
Blaadjes vielen er af... geen idee wat ik verkeerd deed.
Prompt deed oma het rolgordijn er op dicht waardoor het “waterreservoir” knakte en stuk ging.

Met alle zorg van dochterlief kwam hij er gewoon weer boven op.
En bovendien... hij groeit nu een nieuw takje.

Trotse plantjesmama hier dus.
pi_192599412
Mijn nieuwe planten zijn binnen, helemaal super blij mee. O+
Heb alleen op moment niet helemaal de juiste potten ervoor, dus sommigen staan nu tijdelijk in een iets te grote pot tot ik weer op pad kan gaan om te zoeken naar de juiste potten. Ooit als ik als risicogroep weer veilig op pad kan.

Wat kan ik tijdelijk het beste onder de plastic pot van de plant doen om deze wat te verhogen? Wasknijper lijkt me te vergaan door het water. Alufolie? Andere tips?
Mijn buurvrouw zou wel iets als hydrokorrels voor me kunnen halen als zij weer naar tuincentrum gaat, of is dat niet goed onderin de pot?
pi_192600240
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef NedKelly het volgende:
Mijn nieuwe planten zijn binnen, helemaal super blij mee. O+
Heb alleen op moment niet helemaal de juiste potten ervoor, dus sommigen staan nu tijdelijk in een iets te grote pot tot ik weer op pad kan gaan om te zoeken naar de juiste potten. Ooit als ik als risicogroep weer veilig op pad kan.

Wat kan ik tijdelijk het beste onder de plastic pot van de plant doen om deze wat te verhogen? Wasknijper lijkt me te vergaan door het water. Alufolie? Andere tips?
Mijn buurvrouw zou wel iets als hydrokorrels voor me kunnen halen als zij weer naar tuincentrum gaat, of is dat niet goed onderin de pot?
Hmm hout vergaat snel genoeg ja..
Ik vond net een hand van die zaksluiters... van ikea.
Ong evendik als een wasknijper... maar van plastic.
pi_192600260
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm hout vergaat snel genoeg ja..
Ik vond net een hand van die zaksluiters... van ikea.
Ong evendik als een wasknijper... maar van plastic.
Goede tip, heb een hele zooi in de kast liggen!
Thanks!
pi_192600277
En laat je plantjes eens zien?

Overigens.. als je niet te ver uit de buurt woont kan ik ook mn ogen wel voor je open houden de komende tijd.
Weet nog niet precies wanneer maar tuincentrum zit hier wel “in de pijplijn” en moet zelf ook nog wat nieuws hebben :)

(Al ben ik erg blij met de witte metalen “emmers” van de action... soort van emmer zonder hengsel en een zwart krijtvlak erop. Works as a charm voor mijn pepers... maar ze zijn enigzins oppig nu hier in huis.)
  maandag 13 april 2020 @ 18:21:02 #17
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_192600391
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef NedKelly het volgende:
Mijn nieuwe planten zijn binnen, helemaal super blij mee. O+
Heb alleen op moment niet helemaal de juiste potten ervoor, dus sommigen staan nu tijdelijk in een iets te grote pot tot ik weer op pad kan gaan om te zoeken naar de juiste potten. Ooit als ik als risicogroep weer veilig op pad kan.

Wat kan ik tijdelijk het beste onder de plastic pot van de plant doen om deze wat te verhogen? Wasknijper lijkt me te vergaan door het water. Alufolie? Andere tips?
Mijn buurvrouw zou wel iets als hydrokorrels voor me kunnen halen als zij weer naar tuincentrum gaat, of is dat niet goed onderin de pot?
Ik gebruik omgekeerde binnenpotten om andere binnenpotten op te hogen. Desnoods een stuk eraf knippen, dan kun je ze precies op maat zetten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192601065
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:15 schreef Uhmmpie het volgende:
En laat je plantjes eens zien?

Overigens.. als je niet te ver uit de buurt woont kan ik ook mn ogen wel voor je open houden de komende tijd.
Weet nog niet precies wanneer maar tuincentrum zit hier wel “in de pijplijn” en moet zelf ook nog wat nieuws hebben :)

(Al ben ik erg blij met de witte metalen “emmers” van de action... soort van emmer zonder hengsel en een zwart krijtvlak erop. Works as a charm voor mijn pepers... maar ze zijn enigzins oppig nu hier in huis.)
Deze zijn het, had ze in het vorige topic gepost:

Van de Triostar heb ik er al 2 en van de Ornata Sanderiana ook eentje en vind ze echt zo mooi O+





pi_192601081
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik gebruik omgekeerde binnenpotten om andere binnenpotten op te hogen. Desnoods een stuk eraf knippen, dan kun je ze precies op maat zetten.
Ook wel handig idd. Heb alleen op dit moment geen binnenpotjes over. Wel handig om voortaan te bewaren.

Bestel mijn boodschappen online en even zitten kijken, dit kan ook wel helpen:



[ Bericht 26% gewijzigd door NedKelly op 13-04-2020 19:08:14 ]
pi_192601559
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:57 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ook wel handig idd. Heb alleen op dit moment geen binnenpotjes over. Wel handig om voortaan te bewaren.

Bestel mijn boodschappen online en even zitten kijken, dit kan ook wel helpen:

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik gebruikt om mn basilicum onder te zaaien.
Net iets breder zegmaar.

Werkte best goed.. behalve gaatjes maken in de bodem... Was best wel even lastig want heel hard :)

Overigens hoopte ik natuurlijk op real life foto’s :)
  woensdag 15 april 2020 @ 10:49:07 #21
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_192627855
Ik heb net als een triljoen andere mensen de Kneusjesbox besteld en die komt zo binnen *O*
Ik zag superveel mensen met Calathea's en ik hoop dat er daar eentje van bij zit! Voor de rest sowieso wel benieuwd.
Sinds mijn eerste post hier heb ik flink uitgebreid en ik heb inmiddels 15 planten :P Via de Plantsome app zorg ik dat ze niet sterven en ze zien er allemaal wel goed uit (op de Pachira na die ik al gruwelijk had mishandeld voor ik mijn leven ging beteren en de snack pepper die het niet naar zijn zin had in de tuin en nu binnen staat en als een malle paprikaatjes groeit nu).

Mijn favorietste plantje op dit moment is toch wel mijn Fittonia, die vind ik reuze gezellig. Letterlijk al mijn planten hebben een naam :') :')

Dus tja, Drake, Anthony, Daniël, Otto, Nanouk, Ron, RuPaul, Suzan, Freek, Herman, Heintje, Anne-Fleur, Juan Carlos dos Plantos, Priscilla en Boris de Bamboe zijn erg benieuwd welke Kneusjes er allemaal bij gaan komen :') :')
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 11:01:11 #22
5428 crew  miss_sly
pi_192627961
Hi, nieuw in dit deel van het forum :)

We zijn in ons nieuwe huis getrokken en hebben veel ruimte en plannen voor planten binnen.

Ik wil ze liever niet bij Intratuin kopen, want daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Ik wil eigenlijk een en ander online bestellen, en ik zie hier dat meer mensen dat dus doen. Wat zijn nou goede en betrouwbare sites hiervoor? En als je ze toch niet online koopt, waar kun je ze dan het beste in een stenen winkel kopen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 april 2020 @ 11:02:43 #23
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_192627972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hi, nieuw in dit deel van het forum :)

We zijn in ons nieuwe huis getrokken en hebben veel ruimte en plannen voor planten binnen.

Ik wil ze liever niet bij Intratuin kopen, want daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Ik wil eigenlijk een en ander online bestellen, en ik zie hier dat meer mensen dat dus doen. Wat zijn nou goede en betrouwbare sites hiervoor? En als je ze toch niet online koopt, waar kun je ze dan het beste in een stenen winkel kopen?
Ik heb mijn Kneusjesbox via plantje.nl en daar kun je ook voordeelboxen vinden bijvoorbeeld.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_192627983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hi, nieuw in dit deel van het forum :)

We zijn in ons nieuwe huis getrokken en hebben veel ruimte en plannen voor planten binnen.

Ik wil ze liever niet bij Intratuin kopen, want daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Ik wil eigenlijk een en ander online bestellen, en ik zie hier dat meer mensen dat dus doen. Wat zijn nou goede en betrouwbare sites hiervoor? En als je ze toch niet online koopt, waar kun je ze dan het beste in een stenen winkel kopen?
Let ook op de folder van bijv de Lidl heeft vaak mooie hoede planten voor weinig geld
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 11:24:12 #25
5428 crew  miss_sly
pi_192628242
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:02 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Ik heb mijn Kneusjesbox via plantje.nl en daar kun je ook voordeelboxen vinden bijvoorbeeld.
Ik zal die eens checken, dank je.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:04 schreef Goitske het volgende:

[..]

Let ook op de folder van bijv de Lidl heeft vaak mooie hoede planten voor weinig geld
Ik zie bij Deen ook regelmatig mooie planten staan. Is een supermarkt een goede, betrouwbare plek voor kamerplanten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192629123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zal die eens checken, dank je.
[..]

Ik zie bij Deen ook regelmatig mooie planten staan. Is een supermarkt een goede, betrouwbare plek voor kamerplanten?
Ik denk dat je dat vooral zelf kunt bepalen aan de hand van hoe ze eruit zien.

Hier een peperomia gekcoht bij de hema
Ook niet mijn eerste plek voor plantjes.. maar hij doet het supergoed. O+

Zal eens een plaatje maken ervan :)
pi_192629245
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis @miss_sly :)

Eigenlijk zijn de planten in de tuincentra vaak van goede kwaliteit hoor, daar staat tenminste ook vaak bij hoe je ze moet verzorgen, en of je ze in de zon of schaduw moet zetten. En in een tuincentrum kan je de mooiste uitkiezen, dan krijg je niet zo’n afdankertje opgestuurd :P
Ik O+ tuincentra

Ik werk zelf bij een supermarkt en als ik dan de caissieres weer de planten water zie geven dan denk ik altijd “tis maar goed dat de meeste planten hier snel weer weg zijn” :')


Ik heb activiteit geconstateerd bij de cactussen die ik vorige week gezaaid heb :D dit was een mixzakje van intratuin dus vet benieuwd wat het allemaal gaat worden!
pi_192629326
Ik vind tuincentra vooral erg duur, maar vind het verder wel fijn om zelf planten fysiek uit te kunnen zoeken.

Ik heb heel erg de gedachte om een grote monstera albo borsigiana variegata te kopen zodra we weer rustig door tuincentra kunnen slenteren en ik er toevallig eentje tegenkom. Kan iemand dat misschien voor die tijd even uit mijn hoofd praten? Want het prijskaartje is eigenlijk belachelijk natuurlijk.
pi_192629436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:43 schreef Myraela het volgende:
Ik vind tuincentra vooral erg duur, maar vind het verder wel fijn om zelf planten fysiek uit te kunnen zoeken.

Ik heb heel erg de gedachte om een grote monstera albo borsigiana variegata te kopen zodra we weer rustig door tuincentra kunnen slenteren en ik er toevallig eentje tegenkom. Kan iemand dat misschien voor die tijd even uit mijn hoofd praten? Want het prijskaartje is eigenlijk belachelijk natuurlijk.
Hahaha buy. Blijkbaar ias het nodig dus,. Ik zelf denk mjah mss te overdreven enzo allemaal. Maar wil me best aan die regels houden.

Maar bv als je het ov pakt hij dan ben je de grootste klootzak ooit gelijk al bij voorbaat;. Zo is de mening hier nl? Ok euhm daar wel twijfels bij.
Do what you love, love what you do!
pi_192629509
Weet ik nog niet wat die plant is bij mij trouwens. ,maar dat ding blijft groeien gewoon ookal verzorg lk hem niet. Fotootje maken maar?
Do what you love, love what you do!
pi_192629563

Kleine vierkantje is hoe ik hem kocht... alle blaadjes lagen toen plat op de pot zegmaar... hij was gewoon niet hoger.
Grote deel van de foto is hoe hij nu is.

Ik word er elke dag weer blij van O+

Een coin leave peperomia trouwens.
pi_192629573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:56 schreef kree het volgende:
Weet ik nog niet wat die plant is bij mij trouwens. ,maar dat ding blijft groeien gewoon ookal verzorg lk hem niet. Fotootje maken maar?
Jaaaaa :)
pi_192629641
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jaaaaa :)
Hahaha ja maak er wel foto van want weet dus zelf ook niet echt het merk dan van die plant. Ding groeit als de tering trouwens wel. Hahahaha
Do what you love, love what you do!
pi_192629713
Haha stekjes kunnen maar ok ga er zo even foto van maken dan weten we iig wat voor plant het nu is.
Do what you love, love what you do!
pi_192629726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:02 schreef kree het volgende:

[..]

Hahaha ja maak er wel foto van want weet dus zelf ook niet echt het merk dan van die plant. Ding groeit als de tering trouwens wel. Hahahaha
Ach.. dat gebeurd meeste mensen regelmatig volgens mij.

Heb sowieso zelf ook wat moeite met onthouden van wat wat is.
Mijn peperpotten hebben een vakje waar je op kunt schrijven.

Overige plantjes wil ik vooral naar kijken en is de naam minder belangrijk blijkt :)
pi_192629758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ach.. dat gebeurd meeste mensen regelmatig volgens mij.

Heb sowieso zelf ook wat moeite met onthouden van wat wat is.
Mijn peperpotten hebben een vakje waar je op kunt schrijven.

Overige plantjes wil ik vooral naar kijken en is de naam minder belangrijk blijkt :)
Nou wil ook geen drama maken, maar moet ff foto maken en posten enzo denk van die plant bij mij. Voor de duidelijkheid enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_192630127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:11 schreef kree het volgende:

[..]

Nou wil ook geen drama maken, maar moet ff foto maken en posten enzo denk van die plant bij mij. Voor de duidelijkheid enzo.
Ik ben gewoon nieuwsgierig :)
En heb verder geen verstand van de naamgeving van plantjes... dus echt helpen zal ik je wel niet.
Maar even kijken en zeggen dat ik hem leuk vind.... dat gaat misschien nog wel lukken :)
pi_192631581

Dit was de inhoud van mijn Groene kneusjes box.
- Zamioculcas die uit z'n pot was gegroeid.
- Dracaena die niet centraal in de pot groeide en scheef stond.
- Drie Fittonia, waarvan eentje voor de helft dood lijkt te gaan.
- Ficus Kinky (geen probleem ontdekt)
- Sjans in erg klein potje met een paar kleine droge puntjes
- Croton met een paar misvormde bladeren
- Dieffenbachia (geen kneusje volgens mij)
- Calathea rufibarba (ook geen kneus naar mijn mening)
- Spathiphyllum met een paar geknakte bloemen.
- En een dus onbekende vetplant met vervoerschade


En dit is dus de enige plant waarvan ik even niet weet wat het is. Dus als iemand een idee heeft.
pi_192631765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zal die eens checken, dank je.
[..]

Ik zie bij Deen ook regelmatig mooie planten staan. Is een supermarkt een goede, betrouwbare plek voor kamerplanten?
Ik heb een hele mooie calanthea Triostar en een monstera bij de Lidl gekocht ze doen het allebei prima, mooie grote planten en waren maar 10 euro per stuk
pi_192631779
Fittonia's zien er al snel uit alsof ze doodgaan. Beetje water erbij en hup.
Tap tap tap
pi_192632047
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:19 schreef Maerwynn het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de inhoud van mijn Groene kneusjes box.
- Zamioculcas die uit z'n pot was gegroeid.
- Dracaena die niet centraal in de pot groeide en scheef stond.
- Drie Fittonia, waarvan eentje voor de helft dood lijkt te gaan.
- Ficus Kinky (geen probleem ontdekt)
- Sjans in erg klein potje met een paar kleine droge puntjes
- Croton met een paar misvormde bladeren
- Dieffenbachia (geen kneusje volgens mij)
- Calathea rufibarba (ook geen kneus naar mijn mening)
- Spathiphyllum met een paar geknakte bloemen.
- En een dus onbekende vetplant met vervoerschade

[ afbeelding ]
En dit is dus de enige plant waarvan ik even niet weet wat het is. Dus als iemand een idee heeft.
Ziet eruit als een prima buit :)
al hebben sommige misschien een beetje liefde nodig :)

waar ga je het allemaal laten?
pi_192632680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ziet eruit als een prima buit :)
al hebben sommige misschien een beetje liefde nodig :)

waar ga je het allemaal laten?
Nou zo in mijn woonkamer



pi_192632704
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Nou zo in mijn woonkamer

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker groen O+
pi_192632913
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hi, nieuw in dit deel van het forum :)

We zijn in ons nieuwe huis getrokken en hebben veel ruimte en plannen voor planten binnen.

Ik wil ze liever niet bij Intratuin kopen, want daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Ik wil eigenlijk een en ander online bestellen, en ik zie hier dat meer mensen dat dus doen. Wat zijn nou goede en betrouwbare sites hiervoor? En als je ze toch niet online koopt, waar kun je ze dan het beste in een stenen winkel kopen?
Tot nu toe best veel planten bij Intratuin gekocht en tot nu toe eigenlijk prima tevreden over de planten, en ik ben geen wonder met planten verzorgen.
Vorige week bij https://www.florastore.com/nl/ planten besteld omdat ik niet op pad kan en Intratuin geen planten bezorgd.
Planten waren netjes ingepakt en zagen er goed uit. De 2 calathea's die ik besteld had ook nog aantal nieuwe bladeren die nog niet open waren.
pi_192633064
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zoiets heb ik gebruikt om mn basilicum onder te zaaien.
Net iets breder zegmaar.

Werkte best goed.. behalve gaatjes maken in de bodem... Was best wel even lastig want heel hard :)

Overigens hoopte ik natuurlijk op real life foto’s :)
Moest nog even tijd vinden om foto's te maken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192633136
Ik krijg morgen ook m'n kneusjesbox. Gebruik die plantjes vooral om cadeau te geven, de meeste heb ik al. :P
pi_192633227
@NedKelly ziet er leuk uit zo.

Hier net de pepers verpot..
nu nog een slachtoffer om nog eens een (Of 2 of 3) peperplant te doneren... want de vensterbank is nu vol... en ze worden nog groter dus dat past dan niet meer :(

Hoe doen jullie dat toch?
Mijn huis is minder groen en toch voelt het redelijk vol qua planten.

Misschien kan ik van mijn buitengebruik gestelde gevelkachel... wel een extra plankje maken.
Voor de plantjes die minder graag heel de dag de volle zon pakken.
Ligt nu vooral zooi...
Zou mooi een vensterbank boven op passen... alleen even zorgen dat het goed vast zit.
De kachel gaat toch nooit meer aan.
Die is beyond repair.. maar verwijderen is tricky ivm asbest.
pi_192633383
Ik wist ook niet zo goed waar ik deze 5 planten nou nog bij ging zetten, dus wat mindere goden verhuisd naar mindere plekken.....
En het tafeltje waar de calathea's op staan heb ik 2 maanden geleden gekocht, want anders kon ik het ook niet kwijt.
En ik zat net nog op Ikea site te kijken voor een krukje om ook nog ergens een plant weg te zetten....
pi_192633430
pi_192633544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:18 schreef Uhmmpie het volgende:
@:NedKelly ziet er leuk uit zo.

Hier net de pepers verpot..
nu nog een slachtoffer om nog eens een (Of 2 of 3) peperplant te doneren... want de vensterbank is nu vol... en ze worden nog groter dus dat past dan niet meer :(

Hoe doen jullie dat toch?
Mijn huis is minder groen en toch voelt het redelijk vol qua planten.

Misschien kan ik van mijn buitengebruik gestelde gevelkachel... wel een extra plankje maken.
Voor de plantjes die minder graag heel de dag de volle zon pakken.
Ligt nu vooral zooi...
Zou mooi een vensterbank boven op passen... alleen even zorgen dat het goed vast zit.
De kachel gaat toch nooit meer aan.
Die is beyond repair.. maar verwijderen is tricky ivm asbest.
Ik heb wel echt geminderd in planten eea verplaatst en weg gegeven of samen in een pot gedaan. Heb wel een aantal echt grotere planten nu dus dat begint lastiger te worden. Kleintjes heb je makkelijker een plekje voor maar kleintjes worden groot.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')