abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192629123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zal die eens checken, dank je.
[..]

Ik zie bij Deen ook regelmatig mooie planten staan. Is een supermarkt een goede, betrouwbare plek voor kamerplanten?
Ik denk dat je dat vooral zelf kunt bepalen aan de hand van hoe ze eruit zien.

Hier een peperomia gekcoht bij de hema
Ook niet mijn eerste plek voor plantjes.. maar hij doet het supergoed. O+

Zal eens een plaatje maken ervan :)
pi_192629245
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis @miss_sly :)

Eigenlijk zijn de planten in de tuincentra vaak van goede kwaliteit hoor, daar staat tenminste ook vaak bij hoe je ze moet verzorgen, en of je ze in de zon of schaduw moet zetten. En in een tuincentrum kan je de mooiste uitkiezen, dan krijg je niet zo’n afdankertje opgestuurd :P
Ik O+ tuincentra

Ik werk zelf bij een supermarkt en als ik dan de caissieres weer de planten water zie geven dan denk ik altijd “tis maar goed dat de meeste planten hier snel weer weg zijn” :')

Ik heb activiteit geconstateerd bij de cactussen die ik vorige week gezaaid heb :D dit was een mixzakje van intratuin dus vet benieuwd wat het allemaal gaat worden!
pi_192629326
Ik vind tuincentra vooral erg duur, maar vind het verder wel fijn om zelf planten fysiek uit te kunnen zoeken.

Ik heb heel erg de gedachte om een grote monstera albo borsigiana variegata te kopen zodra we weer rustig door tuincentra kunnen slenteren en ik er toevallig eentje tegenkom. Kan iemand dat misschien voor die tijd even uit mijn hoofd praten? Want het prijskaartje is eigenlijk belachelijk natuurlijk.
pi_192629436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:43 schreef Myraela het volgende:
Ik vind tuincentra vooral erg duur, maar vind het verder wel fijn om zelf planten fysiek uit te kunnen zoeken.

Ik heb heel erg de gedachte om een grote monstera albo borsigiana variegata te kopen zodra we weer rustig door tuincentra kunnen slenteren en ik er toevallig eentje tegenkom. Kan iemand dat misschien voor die tijd even uit mijn hoofd praten? Want het prijskaartje is eigenlijk belachelijk natuurlijk.
Hahaha buy. Blijkbaar ias het nodig dus,. Ik zelf denk mjah mss te overdreven enzo allemaal. Maar wil me best aan die regels houden.

Maar bv als je het ov pakt hij dan ben je de grootste klootzak ooit gelijk al bij voorbaat;. Zo is de mening hier nl? Ok euhm daar wel twijfels bij.
Do what you love, love what you do!
pi_192629509
Weet ik nog niet wat die plant is bij mij trouwens. ,maar dat ding blijft groeien gewoon ookal verzorg lk hem niet. Fotootje maken maar?
pi_192629563

Kleine vierkantje is hoe ik hem kocht... alle blaadjes lagen toen plat op de pot zegmaar... hij was gewoon niet hoger.
Grote deel van de foto is hoe hij nu is.

Ik word er elke dag weer blij van O+

Een coin leave peperomia trouwens.
pi_192629573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:56 schreef kree het volgende:
Weet ik nog niet wat die plant is bij mij trouwens. ,maar dat ding blijft groeien gewoon ookal verzorg lk hem niet. Fotootje maken maar?
Jaaaaa :)
pi_192629641
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 12:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jaaaaa :)
Hahaha ja maak er wel foto van want weet dus zelf ook niet echt het merk dan van die plant. Ding groeit als de tering trouwens wel. Hahahaha
pi_192629713
Haha stekjes kunnen maar ok ga er zo even foto van maken dan weten we iig wat voor plant het nu is.
pi_192629726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:02 schreef kree het volgende:

[..]

Hahaha ja maak er wel foto van want weet dus zelf ook niet echt het merk dan van die plant. Ding groeit als de tering trouwens wel. Hahahaha
Ach.. dat gebeurd meeste mensen regelmatig volgens mij.

Heb sowieso zelf ook wat moeite met onthouden van wat wat is.
Mijn peperpotten hebben een vakje waar je op kunt schrijven.

Overige plantjes wil ik vooral naar kijken en is de naam minder belangrijk blijkt :)
pi_192629758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ach.. dat gebeurd meeste mensen regelmatig volgens mij.

Heb sowieso zelf ook wat moeite met onthouden van wat wat is.
Mijn peperpotten hebben een vakje waar je op kunt schrijven.

Overige plantjes wil ik vooral naar kijken en is de naam minder belangrijk blijkt :)
Nou wil ook geen drama maken, maar moet ff foto maken en posten enzo denk van die plant bij mij. Voor de duidelijkheid enzo.
pi_192630127
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:11 schreef kree het volgende:

[..]

Nou wil ook geen drama maken, maar moet ff foto maken en posten enzo denk van die plant bij mij. Voor de duidelijkheid enzo.
Ik ben gewoon nieuwsgierig :)
En heb verder geen verstand van de naamgeving van plantjes... dus echt helpen zal ik je wel niet.
Maar even kijken en zeggen dat ik hem leuk vind.... dat gaat misschien nog wel lukken :)
pi_192631581

Dit was de inhoud van mijn Groene kneusjes box.
- Zamioculcas die uit z'n pot was gegroeid.
- Dracaena die niet centraal in de pot groeide en scheef stond.
- Drie Fittonia, waarvan eentje voor de helft dood lijkt te gaan.
- Ficus Kinky (geen probleem ontdekt)
- Sjans in erg klein potje met een paar kleine droge puntjes
- Croton met een paar misvormde bladeren
- Dieffenbachia (geen kneusje volgens mij)
- Calathea rufibarba (ook geen kneus naar mijn mening)
- Spathiphyllum met een paar geknakte bloemen.
- En een dus onbekende vetplant met vervoerschade

En dit is dus de enige plant waarvan ik even niet weet wat het is. Dus als iemand een idee heeft.
pi_192631765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zal die eens checken, dank je.
[..]

Ik zie bij Deen ook regelmatig mooie planten staan. Is een supermarkt een goede, betrouwbare plek voor kamerplanten?
Ik heb een hele mooie calanthea Triostar en een monstera bij de Lidl gekocht ze doen het allebei prima, mooie grote planten en waren maar 10 euro per stuk
pi_192631779
Fittonia's zien er al snel uit alsof ze doodgaan. Beetje water erbij en hup.
Tap tap tap
pi_192632047
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:19 schreef Maerwynn het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was de inhoud van mijn Groene kneusjes box.
- Zamioculcas die uit z'n pot was gegroeid.
- Dracaena die niet centraal in de pot groeide en scheef stond.
- Drie Fittonia, waarvan eentje voor de helft dood lijkt te gaan.
- Ficus Kinky (geen probleem ontdekt)
- Sjans in erg klein potje met een paar kleine droge puntjes
- Croton met een paar misvormde bladeren
- Dieffenbachia (geen kneusje volgens mij)
- Calathea rufibarba (ook geen kneus naar mijn mening)
- Spathiphyllum met een paar geknakte bloemen.
- En een dus onbekende vetplant met vervoerschade

[ afbeelding ]
En dit is dus de enige plant waarvan ik even niet weet wat het is. Dus als iemand een idee heeft.
Ziet eruit als een prima buit :)
al hebben sommige misschien een beetje liefde nodig :)

waar ga je het allemaal laten?
pi_192632680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ziet eruit als een prima buit :)
al hebben sommige misschien een beetje liefde nodig :)

waar ga je het allemaal laten?
Nou zo in mijn woonkamer

pi_192632704
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Nou zo in mijn woonkamer

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker groen O+
pi_192632913
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:
Hi, nieuw in dit deel van het forum :)

We zijn in ons nieuwe huis getrokken en hebben veel ruimte en plannen voor planten binnen.

Ik wil ze liever niet bij Intratuin kopen, want daar heb ik toch niet zoveel vertrouwen in. Ik wil eigenlijk een en ander online bestellen, en ik zie hier dat meer mensen dat dus doen. Wat zijn nou goede en betrouwbare sites hiervoor? En als je ze toch niet online koopt, waar kun je ze dan het beste in een stenen winkel kopen?
Tot nu toe best veel planten bij Intratuin gekocht en tot nu toe eigenlijk prima tevreden over de planten, en ik ben geen wonder met planten verzorgen.
Vorige week bij https://www.florastore.com/nl/ planten besteld omdat ik niet op pad kan en Intratuin geen planten bezorgd.
Planten waren netjes ingepakt en zagen er goed uit. De 2 calathea's die ik besteld had ook nog aantal nieuwe bladeren die nog niet open waren.
pi_192633064
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zoiets heb ik gebruikt om mn basilicum onder te zaaien.
Net iets breder zegmaar.

Werkte best goed.. behalve gaatjes maken in de bodem... Was best wel even lastig want heel hard :)

Overigens hoopte ik natuurlijk op real life foto’s :)
Moest nog even tijd vinden om foto's te maken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192633136
Ik krijg morgen ook m'n kneusjesbox. Gebruik die plantjes vooral om cadeau te geven, de meeste heb ik al. :P
pi_192633227
@NedKelly ziet er leuk uit zo.

Hier net de pepers verpot..
nu nog een slachtoffer om nog eens een (Of 2 of 3) peperplant te doneren... want de vensterbank is nu vol... en ze worden nog groter dus dat past dan niet meer :(

Hoe doen jullie dat toch?
Mijn huis is minder groen en toch voelt het redelijk vol qua planten.

Misschien kan ik van mijn buitengebruik gestelde gevelkachel... wel een extra plankje maken.
Voor de plantjes die minder graag heel de dag de volle zon pakken.
Ligt nu vooral zooi...
Zou mooi een vensterbank boven op passen... alleen even zorgen dat het goed vast zit.
De kachel gaat toch nooit meer aan.
Die is beyond repair.. maar verwijderen is tricky ivm asbest.
pi_192633383
Ik wist ook niet zo goed waar ik deze 5 planten nou nog bij ging zetten, dus wat mindere goden verhuisd naar mindere plekken.....
En het tafeltje waar de calathea's op staan heb ik 2 maanden geleden gekocht, want anders kon ik het ook niet kwijt.
En ik zat net nog op Ikea site te kijken voor een krukje om ook nog ergens een plant weg te zetten....
pi_192633430
pi_192633544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:18 schreef Uhmmpie het volgende:
@:NedKelly ziet er leuk uit zo.

Hier net de pepers verpot..
nu nog een slachtoffer om nog eens een (Of 2 of 3) peperplant te doneren... want de vensterbank is nu vol... en ze worden nog groter dus dat past dan niet meer :(

Hoe doen jullie dat toch?
Mijn huis is minder groen en toch voelt het redelijk vol qua planten.

Misschien kan ik van mijn buitengebruik gestelde gevelkachel... wel een extra plankje maken.
Voor de plantjes die minder graag heel de dag de volle zon pakken.
Ligt nu vooral zooi...
Zou mooi een vensterbank boven op passen... alleen even zorgen dat het goed vast zit.
De kachel gaat toch nooit meer aan.
Die is beyond repair.. maar verwijderen is tricky ivm asbest.
Ik heb wel echt geminderd in planten eea verplaatst en weg gegeven of samen in een pot gedaan. Heb wel een aantal echt grotere planten nu dus dat begint lastiger te worden. Kleintjes heb je makkelijker een plekje voor maar kleintjes worden groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')