abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2020 @ 15:03:38 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193192546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]

Wel alweer flink aan de prijs voor mensen die dit afgezien van 1 salade als een maaltijd voor zichzelf zien.
Dat valt toch reuze mee? Het is geen afhaalpizza ofzo.
Spoilers!
pi_193196367
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:32 schreef gcjoel het volgende:
Gister weer thuis uit eten. Dit keer voor de halve prijs wegens 1 gewonnen menu. *O*

Vesters Nijmegen

Voor:
[ afbeelding ]
Super lekkere smaken bij elkaar echt een genot om te eten, o.a. gele biet, peer, groene radijs, kaas :9

Tussen:
[ afbeelding ]
Kreeft, tomatenbouillon, doperwtentapenade en puree.

Hoofd:
[ afbeelding ] rib eye , bonne femme groenten en rode wijn saus. Erg lekker :9 vlees was ook al perfect gegaard en moest alleen even aangebakken worden.

Dessert:
[ afbeelding ]
Dit was zo gruwelijk lekker. Ik wil er nog een. Fraises romanof. Die room O+ en die aardbeien marinade O+

42.50 p.p. voor het menu.
We hadden ook nog 1 kaasplankje samen, geen foto wel heel lekker.
9/10

Dacht dat ik niet meer zou bestellen tot de horeca open mag 1 juni. Maar nu twijfel ik toch omdat dit zo goddelijk was en je voor deze prijs gewoon niet uit eten kunt voor deze kwaliteit.
Wow, dit wil ik ook _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193244375
Trattoria Cosi in Arnhem. Ik eet daar wel vaker. Klein restaurant waar je desnoods met een dikke ja aan buiten eet, omdat er binnen geen plek is. Het is niet heel verrassend of hoog culinair, maar gewoon ontzettend lekker. In deze tijd hebben ze niet de hele kaart in de aanbieding, maar wel gelukkig hun antipasti misto. Die dus besteld en een pizza met oa gorgonzola. Ik ben niet zo’n grote eter dus alles in twee gedaan en morgen eet ik het nog een keer.
Totaal incl bezorging 28 euro
En als kers op de taart, lekker buiten eten en een glas aperol spritz erbij.

We have far more in common than that which devides us..
pi_193244536
Trattoria Cosi in Arnhem. Ik eet daar wel vaker. Klein restaurant waar je desnoods met een dikke jas aan buiten eet, omdat er binnen geen plek is. Het is niet heel verrassend of hoog culinair, maar gewoon ontzettend lekker. In deze tijd hebben ze niet de hele kaart in de aanbieding, maar wel gelukkig hun antipasti misto. Die dus besteld en een pizza met oa gorgonzola. Ik ben niet zo’n grote eter dus alles in twee gedaan en morgen eet ik het nog een keer.

Moderator / Miss SHO donderdag 21 mei 2020 @ 19:09:07 #155
22592 crew  Ole
pi_193244602
Oh lekker! ik hou daar wel van!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_193245633

Wij hadden vanavond een Afghaanse rijsttafel voor 52 euro van Afsana Rotterdam. Was heel erg lekker! Kruidig, originele smaken en ruim voldoende. We kunnen er nog een avond van eten.

Het was:
Twee soorten rijst
Ashaak: Prei dumplings, met een tomatensaus met kidneybonen en wat yoghurt en kruidendressing
Sabzie: Spinazie, was erg lekker
Qorme Kachaloe: aardappelgerecht
Borani Badenjan: Echt superzachte en lekkere aubergine, zo zou ik nog wel 20 bakjes kunnen eten.
Qorme Daal: Gele linzenstoof
Qorme Lubyah: Bruine bonen stoofschotel
Frisse salade met veel kruiden
Twee kleine bakjes met extra yoghurtsaus en een korianderkruidendressing
En nog een brood

Voor morgen hebben we ook nog kleurrijke bordjes over. :9

pi_193245669
Dat ziet er ook heerlijk uit
pi_193247960
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Trattoria Cosi in Arnhem. Ik eet daar wel vaker. Klein restaurant waar je desnoods met een dikke ja aan buiten eet, omdat er binnen geen plek is. Het is niet heel verrassend of hoog culinair, maar gewoon ontzettend lekker. In deze tijd hebben ze niet de hele kaart in de aanbieding, maar wel gelukkig hun antipasti misto. Die dus besteld en een pizza met oa gorgonzola. Ik ben niet zo’n grote eter dus alles in twee gedaan en morgen eet ik het nog een keer.

[ afbeelding ]
Dat is genieten zeg O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193248001
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:01 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]

Wij hadden vanavond een Afghaanse rijsttafel voor 52 euro van Afsana Rotterdam. Was heel erg lekker! Kruidig, originele smaken en ruim voldoende. We kunnen er nog een avond van eten.

Het was:
Twee soorten rijst
Ashaak: Prei dumplings, met een tomatensaus met kidneybonen en wat yoghurt en kruidendressing
Sabzie: Spinazie, was erg lekker
Qorme Kachaloe: aardappelgerecht
Borani Badenjan: Echt superzachte en lekkere aubergine, zo zou ik nog wel 20 bakjes kunnen eten.
Qorme Daal: Gele linzenstoof
Qorme Lubyah: Bruine bonen stoofschotel
Frisse salade met veel kruiden
Twee kleine bakjes met extra yoghurtsaus en een korianderkruidendressing
En nog een brood

Voor morgen hebben we ook nog kleurrijke bordjes over. :9

[ afbeelding ]
Ziet er ook goed uit!
Gelukkig maar dat het genoeg was; daar was je een beetje 'bang' voor toch?
pi_193251583
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ziet er ook goed uit!
Gelukkig maar dat het genoeg was; daar was je een beetje 'bang' voor toch?
Ja, ik had het wat duur gevonden als het in één avond op was gegaan. Vond het alsnog aan de prijs, maar wel leuk voor een keertje.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:02:44 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193339903
Niet echt voor ons gekookt, maar wel gemaakt door, naar men zegt de beste sushimaker van Nederland: Hokkai Kitchen in IJmuiden.https://www.hokkaikitchen.nl/
Lovende recensies in diverse media:
https://www.volkskrant.nl(...)n-ijmuiden~b279b7cf/
https://www.haarlemcitybl(...)-sushi-eet-ijmuiden/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rukte-rijst-a1584936
https://www.elleeten.nl/h(...)chen-ijmuiden-sushi/

Dat wilden wij dus ook wel een uitproberen, dus op naar IJmuiden, waar deze zaak is gevestigd op een troosteloos industrieterrein in de buurt van de haven:

Vanwege de coronamaatregelen alleen afhalen en op afstand blijven. Wel ter plekke klaargemaakt door de echte Japanse chef en zijn assistenten.

En nadat het klaar is werd het in een tasje, met een stok, weer op afstand aan ons overhandigd:

Wat aten wij:

Sashimi van (blauwvin)tonijn, makreel, st. Jacobsschelp , zalm en geelvintonijn.

Sushi van blauwvintonijn:

maguro, chu-toro, o-toro, negitoro en hosomaki.

Dat alles samen met verse gember, sojasaus en wasabi en door ons nog afgemaakt met lauwwarme saké.

Inderdaad heel erg lekker! _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193341324
@golfer Wauw, ziet er geweldig uit!
pi_193341459
Zou het er voor over hebben, golfer :9 Lang geleden dat ik super goede sashimi heb gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2020 @ 19:28:48 #164
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193341491
Iedere euro is daar goed besteed :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:39:13 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193357073
Omdat vakantie en omdat kok ook vrij is vandaag alweer voor ons laten koken door Indonesisch restaurant Flamboyant uit Haarlem.

Gewone rijsttafel met
- Sate Ayam - Sayoer Lodeh - Sambal Goreng Telor- Sayoer Boontjes - Daging Rendang - Gado Gado- Pisang Goreng - Tahoe Ketjap - Ayam Smoor- Perkedel pan - Sayap Ayam - Orak arek.
en een
Rijsttafel Saté met saté udang, saté ajam, saté domba, saté champignon, saté pusut en gadogado.

Heel erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193357123
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:39 schreef golfer het volgende:
Omdat vakantie en omdat kok ook vrij is vandaag alweer voor ons laten koken door Indonesisch restaurant Flamboyant uit Haarlem.

[ link | afbeelding ]

Gewone rijsttafel met
- Sate Ayam - Sayoer Lodeh - Sambal Goreng Telor- Sayoer Boontjes - Daging Rendang - Gado Gado- Pisang Goreng - Tahoe Ketjap - Ayam Smoor- Perkedel pan - Sayap Ayam - Orak arek.
en een
Rijsttafel Saté met saté udang, saté ajam, saté domba, saté champignon, saté pusut en gadogado.

SPOILER
Dat ziet er geweldig lekker uit! :9
Geniet ervan.
pi_193357245
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:39 schreef golfer het volgende:

[ link | afbeelding ]

Gewone rijsttafel met
en een

SPOILER
Lekker! Wij hebben er ooit gegeten, heerlijk
pi_193357879
Wow wat lekker allemaal zeg golfer!
En die sushi O+
Die vetste tonijn smelt op je tong, zo fantastisch!
Die had ik als laatste bewaard O+
  donderdag 28 mei 2020 @ 20:17:51 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193358650
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Wow wat lekker allemaal zeg golfer!
En die sushi O+
Die vetste tonijn smelt op je tong, zo fantastisch!
Die had ik als laatste bewaard O+
Heb ik ook gedaan. Die was gemaakt van de buik van de tonijn. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_193359278
Ziet er heerlijk uit maar die lichte is geen geelvin tonijn. Eerder albacore.

Of een yellowtail kingfish (geen tonijn)

[ Bericht 14% gewijzigd door DIJK op 28-05-2020 21:06:17 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 12:20:55 #171
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193434342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[ afbeelding ]
Ik waan me gelijk in Italië.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193434454
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 12:20 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ik waan me gelijk in Italië.
Sowieso daar, ook in het restaurant en op het terras.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:16:44 #173
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_195651086
Onder de huidige omstandigheden verdient dit topic wel een schopje.
Wat laat jij thuisbezorgen of haal je af nu de horeca weer dicht is?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 11:32:36 #174
9859 crew  Karina
Woman
pi_195652262
Restaurant hier vlakbij wat normaal iets hogere klasse is (denk ik, in ieder geval geen vreetschuur) verkoopt nu stamppotten met zelfgemaakte gehaktbal. Ga ik zaterdag halen :9~

Deze dus: https://barbaut.amsterdam/take-away/

Zij spelen elke keer heel goed in op de veranderingen, dit was ook weer binnen 1 dag geregeld _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:55 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195652388
Wij halen vandaag een ramesmaaltijd af bij een, voor ons nieuwe, toko uit Beverwijk:
https://www.tokomurni.nl/
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')