abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 mei 2020 @ 22:02:40 #101
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_192932153
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:01 schreef Gripper het volgende:
Ik zou het wel leuk vinden als ik met m’n eigen borden en schaaltjes naar het restaurant kan, zij dat fantastisch mooi opmaken, en daarna behoedzaam naar huis rijden :)
Ik moet het in een fietstas meenemen, da’s te veel uitdaging :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Miss SHO zondag 3 mei 2020 @ 22:26:36 #102
22592 crew  Ole
pi_192932540
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

In Arnhem (en nog wat andere plekken is de website supportyourlocals opgezet. Maar ook op fb en instagram zie je veel “corona tijd” acties. Vaak een wat kleiner menu, soms ophalen soms bezorgen
Ik vermoed dat je verkeerde quote hebt. Maar in elk geval heb ik mijn favoriete restaurants op Facebook en dan krijg je wel melding.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:21:02 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192959870
De aangesloten leden van de Alliance Gastronomique hebben alle acties even op een rijtje gezet:
https://alliance.nl/ledenactie-alliance/
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:34:59 #104
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192965542
Ik kende dit topic nog niet maar werd hierop gewezen in het topic "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?", dus deels een crosspost

Waar? Koken aan de Markt -> thuis in de bouwkeet
Wanneer? Zaterdag 2 mei
Wat at je? 4-gangen en kaassupplement
Impressie? Zoals altijd heel goed
Kosten? 81.50 voor 2 personen
Cijfer? 9

Ook wij zijn uit eten geweest in eigen huis. Blijft een bouwput, maar met een (kreukelig) kleedje over de plastic tafel en het stenen servies en normale bestek uit een doos getrokken lijkt het nog best wat. Vooral door de voorbereidingen van "Koken aan de Markt" uit Geertruidenberg. Al meerdere malen hier gegeten en kookworkshops gevolgd bij de vorige eigenaar en nu voor de tweede keer bij de nieuwe eigenaar.

Op de achtergrond mijn oude werkgever, foto gemaakt voor oud-collega


De onderdelen



Voorgerecht: geschroeide tonijn, tonijn mayonaise, wakame, oosterse salade, gefrituurd rijstvel, hoisin bonen pasta (de donkere stipjes) -> dit was geheel voorbereid


Tussengerecht: Gebakken kabeljauw, ratatouille, lamsoor, doperwten puree, beurre blanc saus -> hiervoor moest alles opgewarmd worden en de kabeljauw nog gebakken


Hoofdgerecht: Lamsschouder, Lamskoteletjes, asperges, charlotte aardappeltjes, romanesco, wordtelpuree en saus van gepofte knoflook -> ook hier was het alles opwarmen met uitzondering van de lamskoteletten die nog gebakken en gesneden moesten worden


We hadden voor 1 persoon kaas supplement genomen, hierbij werden zelfs het stukje krentenbrood, druiven en appelstroop meegeleverd.


Nagerecht: tropische vruchtenmousse, mango sorbetijs, gemarineerde ananas, ananas cake, gecarameliseerde witte chocolade, kletskop van mango


Manlief houdt niet van wijn, dus ik had voor mezelf een klein flesje prosecco.
Was heerlijk om weer te kunnen koken en wat spannenders te eten dan éénpansgerechten en ovenschotels.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 5 mei 2020 @ 22:47:56 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192965769
Oh O+
Spoilers!
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2020 @ 23:00:57 #106
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192966001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 22:34 schreef SV-tje het volgende:
Ik kende dit topic nog niet maar werd hierop gewezen in het topic "Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten?", dus deels een crosspost

Waar? Koken aan de Markt -> thuis in de bouwkeet
Wanneer? Zaterdag 2 mei
Wat at je? 4-gangen en kaassupplement
Impressie? Zoals altijd heel goed
Kosten? 81.50 voor 2 personen
Cijfer? 9

Ook wij zijn uit eten geweest in eigen huis. Blijft een bouwput, maar met een (kreukelig) kleedje over de plastic tafel en het stenen servies en normale bestek uit een doos getrokken lijkt het nog best wat. Vooral door de voorbereidingen van "Koken aan de Markt" uit Geertruidenberg. Al meerdere malen hier gegeten en kookworkshops gevolgd bij de vorige eigenaar en nu voor de tweede keer bij de nieuwe eigenaar.

Op de achtergrond mijn oude werkgever, foto gemaakt voor oud-collega
[ afbeelding ]

De onderdelen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Voorgerecht: geschroeide tonijn, tonijn mayonaise, wakame, oosterse salade, gefrituurd rijstvel, hoisin bonen pasta (de donkere stipjes) -> dit was geheel voorbereid
[ afbeelding ]

Tussengerecht: Gebakken kabeljauw, ratatouille, lamsoor, doperwten puree, beurre blanc saus -> hiervoor moest alles opgewarmd worden en de kabeljauw nog gebakken
[ afbeelding ]

Hoofdgerecht: Lamsschouder, Lamskoteletjes, asperges, charlotte aardappeltjes, romanesco, wordtelpuree en saus van gepofte knoflook -> ook hier was het alles opwarmen met uitzondering van de lamskoteletten die nog gebakken en gesneden moesten worden
[ afbeelding ]

We hadden voor 1 persoon kaas supplement genomen, hierbij werden zelfs het stukje krentenbrood, druiven en appelstroop meegeleverd.
[ afbeelding ]

Nagerecht: tropische vruchtenmousse, mango sorbetijs, gemarineerde ananas, ananas cake, gecarameliseerde witte chocolade, kletskop van mango
[ afbeelding ]

Manlief houdt niet van wijn, dus ik had voor mezelf een klein flesje prosecco.
Was heerlijk om weer te kunnen koken en wat spannenders te eten dan éénpansgerechten en ovenschotels.
Ziet er prachtig en heerljk uit!
Maar niet goedkoop
pi_192966487
Ziet er echt goed restaurantwaardig uit. :9
Komt natuurlijk ook door jullie bestek enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2020 @ 23:38:29 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192966531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:33 schreef Blues het volgende:
Ziet er echt goed restaurantwaardig uit. :9
Komt natuurlijk ook door jullie bestek enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
  woensdag 6 mei 2020 @ 08:19:07 #109
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192969276
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ziet er prachtig en heerljk uit!
Maar niet goedkoop
Klopt, maar vind prijs/kwaliteit zeker in verhouding.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 6 mei 2020 @ 08:22:11 #110
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192969301
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:33 schreef Blues het volgende:
Ziet er echt goed restaurantwaardig uit. :9
Komt natuurlijk ook door jullie bestek enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je dat vind ik leuk om te horen, en ik kon nog niet eens bij m’n vis bestek en nog mooiere borden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 6 mei 2020 @ 08:23:18 #111
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192969308
mobiel ging niet zo lekker
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_192972965
@SV-tje : Wat een geweldige beleving! _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 mei 2020 @ 13:31:13 #113
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192973020
Aankomende zondag bij mijn stamkroeg eten halen.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 6 mei 2020 @ 13:38:53 #114
217702 Lonaa
Honger!
pi_192973120
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 23:00 schreef maily het volgende:

[..]

Ziet er prachtig en heerljk uit!
Maar niet goedkoop
Ik vind het voor 2x 4 gangen + kaas (en eventueel nog prosecco dat kon ik er zo niet uithalen) niet per se heel duur.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 mei 2020 @ 13:41:10 #115
217702 Lonaa
Honger!
pi_192973160
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:31 schreef borisz het volgende:
Aankomende zondag bij mijn stamkroeg eten halen.

[ afbeelding ]
Alles?
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 mei 2020 @ 13:43:24 #116
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192973214
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Alles?
Ik ga voor de stoof. Moeders gaat voor de kip, broertje weet het nog niet :+. Ik en mijn broertje trakteren voor moederdag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 6 mei 2020 @ 20:28:12 #117
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_192981554
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind het voor 2x 4 gangen + kaas (en eventueel nog prosecco dat kon ik er zo niet uithalen) niet per se heel duur.
Zonder prosecco, maar wij vonden het inderdaad ook de moeite waard.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:31:41 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193035769
Wij hebben vandaag voor ons laten koken en bezorgen door Haarlems oudste (uit 1971) nog bestaande bistro, Wilma en Albert.
Lekker buiten in de tuin opgegeten.

Vooraf:

Grote gegrilde gamba's en

Wilma en Albert’s favorites schaal: gamba, Zandvoortse garnalen, spare ribs, vitello tonato, huisgerookte zalm, carpaccio en crostini’s.
(erg smakelijke hapjes allemaal)

Hoofdgerecht voor Blues:

Gegrilde Duivelse Varkenshaas met Lombok peper marinade, een gepofte aardappel en salade.
(Enorm stuk varkenshaas voor 1 persoon. Iets te duivels, want dusdanig pittig dat je niks anders proefde. Jammer)

Voor mij:

Gegrilde Texelse lamskoteletjes met een salade.
Prima van smaak.

Alles bij elkaar waren we 82 euro kwijt en dat vind ik net even teveel voor deze gerechten.
7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 09-05-2020 20:38:58 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193044736
Ziet er lekker uit maar 41 euro voor 2 gangen pp vind ik ook wel duur.

Ik vind hun pot au feu lekker :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 10 mei 2020 @ 19:20:47 #120
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_193052095
Wij hadden een Mexicaanse avond uit van Hanno (Delft), echt heel leuk gedaan! Helaas geen foto's (want eten met een peuter :D )
3-gangen menu werd bezorgd door een vrolijk meisje op een scooter, met opplaksnor, Mexicaanse sjaal en ditto muziek. Behalve het eten kregen we nog van alles ter vermaak en om de tafel feestelijk aan te kleden: meer opplaksnorren, placemats, maskers en een Spotify list voor tijdens het eten.
Het eten was fantastisch! Maissoep, tortillas met ge-bbqde kip en meer dan 10 bijgerechten, en een mega lekker toetje van crema met sinaasappel en gezouten karamel. Echt heerlijk.
Er zaten ook nog huisgemaakte non-alcoholische drankjes bij.

Voor later op de avond kregen we een lijst met filmsuggesties en een zak popcorn. Volgende week doen ze een ander land.
Echt een aanrader voor wie in Delft woont! O+
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  zondag 10 mei 2020 @ 19:22:40 #121
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193052125
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:20 schreef lemonlime het volgende:
Wij hadden een Mexicaanse avond uit van Hanno (Delft), echt heel leuk gedaan! Helaas geen foto's (want eten met een peuter :D )
3-gangen menu werd bezorgd door een vrolijk meisje op een scooter, met opplaksnor, Mexicaanse sjaal en ditto muziek. Behalve het eten kregen we nog van alles ter vermaak en om de tafel feestelijk aan te kleden: meer opplaksnorren, placemats, maskers en een Spotify list voor tijdens het eten.
Het eten was fantastisch! Maissoep, tortillas met ge-bbqde kip en meer dan 10 bijgerechten, en een mega lekker toetje van crema met sinaasappel en gezouten karamel. Echt heerlijk.
Er zaten ook nog huisgemaakte non-alcoholische drankjes bij.

Voor later op de avond kregen we een lijst met filmsuggesties en een zak popcorn. Volgende week doen ze een ander land.
Echt een aanrader voor wie in Delft woont! O+
Zouden ze ook in denhaag bezorgen?
Klinkt echt goed en leuk zeg !
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 10 mei 2020 @ 19:37:29 #122
140869 lemonlime
Fruitig!!!
pi_193052324
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zouden ze ook in denhaag bezorgen?
Klinkt echt goed en leuk zeg !
Ik zou het ze gewoon vragen :Y
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_193052880
Ik at vandaag met een vriendin thuis uit bij https://www.restaurantmar(...)ES_afhaalkaart-1.pdf

Mise en place

Kwestie van zakjes laten opwarmen in heet water en de zalm in de oven.
Wel jammer dat zowel voor- als nagerecht compleet gereed in de bakjes zaten. Zulk eten eet je niet vanaf plastic. En dit maakte het opmaken van de borden wel wat lastiger. Aan de andere kant spaart het wel plastic.

Voorgerechten: king fish

Iets teveel zuur, al was de combinatie met de marshmallow wel fijn

Pastrami

De Ras en Hanout was lekker, maar wel wat overheersend.

Hoofd:
Bommerige hoen:

Minste gerecht van de avond. Vrij kleurloos en het miste dat beetje extra wat je bij een sterrenrestaurant wel verwacht. De kip was wel botermals en de asperge was fantastisch.

Zalm:

Toppertje! De citroensmaak was precies goed en van de champagnesaus hadden we nog wel wat lepels extra willen hebben.

Toet:
Kokos, ananas en chocolade


Heerlijk. Prima parfait, en er zat een hintje anijs in het gerecht wat het echt afmaakte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kosten: 87 euro totaal
Cijfer: 7,5/10
Voorgerechten en een hoofdgerecht waren het nét niet. En we misten de ambiance, verse brood en al die andere goede zorgen die we in het restaurant wel krijgen. Waarbij je voor 50 euro vier gangen kunt eten (wijn en dergelijke zorgen wel altijd voor een hogere rekening).

Kortom: leuk een keer gedaan te hebben, lokale horeca gesteund maar niet voor herhaling vatbaar.

We hadden nog een tweede nagerecht. Schuld van FOK!
CUL / Kook mee met CUL: Dessert op zondag 10 mei.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 mei 2020 @ 20:35:04 #124
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193053163
quote:
14s.gif Op woensdag 6 mei 2020 13:31 schreef borisz het volgende:
Aankomende zondag bij mijn stamkroeg eten halen.

[ afbeelding ]
Cafe Middeloo dus. De voormalige boerderij is al jaren een café. Voorheen runde pa de tent. Die stierf achter de tap met een hartaanval. De jongste zoon heeft de zaak drie jaar geleden overgenomen, nadat de oudste zoon het niet trok. Ik ben er al twintig jaar vaste gast :P.

Moederdag vandaag :). Mijn broertje en ik trakteerde moeders en oma. En daarnaast nog een bierpakketje :+. Ik ging voor de stoof. Ik gaf mij naam op en de keuken ging aan de slag.

Moeders en broertje voor de kip en oma voor de Griekse salade. Ik had snel wat foto's geschoten. Nog niet echt complete borden :+






Zowel bij de stoof als de kip kregen we een bakje gebakken aardappelen en salade (niet op de foto). Een bord cafévoer dus. :). Vlees viel uit elkaar. Kip neigde naar de droge kant... verder was die prima :). De salade zag er ook goed uit.

Overall een 7,5.
Totale kosten 79 euro (4 maaltijden en het bierpakket).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 10 mei 2020 @ 21:40:38 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193054633
Ik krijg steeds meer het idee dat de restaurants niet echt begrijpen wat 'support your locals' betekent.
I.p.v. een aangepaste prijs voor hun bezorgmenu's rekenen ze ongeveer hetzelfde als wat je betalen zou wanneer je bij ze zou gaan eten.
Daarbij valt bijna steeds de kwaliteit van een of meerdere onderdelen op de 1 of andere manier ook wat tegen. Niet echt een reclame voor deze restaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193058913
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 19:20 schreef lemonlime het volgende:
Wij hadden een Mexicaanse avond uit van Hanno (Delft), echt heel leuk gedaan! Helaas geen foto's (want eten met een peuter :D )
3-gangen menu werd bezorgd door een vrolijk meisje op een scooter, met opplaksnor, Mexicaanse sjaal en ditto muziek. Behalve het eten kregen we nog van alles ter vermaak en om de tafel feestelijk aan te kleden: meer opplaksnorren, placemats, maskers en een Spotify list voor tijdens het eten.
Het eten was fantastisch! Maissoep, tortillas met ge-bbqde kip en meer dan 10 bijgerechten, en een mega lekker toetje van crema met sinaasappel en gezouten karamel. Echt heerlijk.
Er zaten ook nog huisgemaakte non-alcoholische drankjes bij.

Voor later op de avond kregen we een lijst met filmsuggesties en een zak popcorn. Volgende week doen ze een ander land.
Echt een aanrader voor wie in Delft woont! O+
Dit is echt heel leuk gedaan door hun, schoolvoorbeeld hoe je out-the-box kan denken. Kudos en respect voor hun!
  maandag 11 mei 2020 @ 11:02:39 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_193061992
quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:40 schreef golfer het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de restaurants niet echt begrijpen wat 'support your locals' betekent.
I.p.v. een aangepaste prijs voor hun bezorgmenu's rekenen ze ongeveer hetzelfde als wat je betalen zou wanneer je bij ze zou gaan eten.
Daarbij valt bijna steeds de kwaliteit van een of meerdere onderdelen op de 1 of andere manier ook wat tegen. Niet echt een reclame voor deze restaurant.
Ik denk dat de restaurants vooral vaak moeite hebben met het bezorg/afhaal deel. Sommige dingen werken gewoon niet zo goed dan. Daarom bestel ik ook alleen zelf afmaak menu's omdat die hiervoor het meest geschikt zijn in mijn ogen.

Daarover gesproken, zaterdag weer een restaurant laten bezorgen. Hier zelf nog nooit gegeten maar klonk erg goed en kon zo goedkoop en laagdrempelig eens testen voor de boel weer opengaat :D (ik ben echt fan van dit thuis uit eten _O- )

Voldaan Nijmegen:
voorgerecht:

geflambeerde peer, met vruchtjes, hele lekker pecan krokant en blauwe kaas.
Helaas lukte de flambeer niet, het ging gewoon niet in de fik waardoor ik vooral veel alcohol proefde op de peertjes. Jammer maar helaas.

tussen:

gekonfijte eendendij met allerlei wortel bereidingen.
Super smaakvol, vooral de chutney erbij :9

hoofd:

kabeljauw met zwarte pasta, erwtencreme, salade van venkel en asperge en nog wat warme groente met een beurre blanc. Echt heel lekker, zeer goede beurre blanc ook :9
Jammer vond ik hier dat de vis al gebakken was dus alleen even kort in de oven moest opwarmen, waardoor deze niet heel warm werd omdat je anders weer verder doorgaart. Voorgaande restaurants lieten ons de vis meestal zelf bakken.

Na:

deconstructed tiramisu. Was ik wel blij mee want ik lust geen koffie dus heb de koffie gelei uiteindelijk gedumpt bij vriendje. De rest was erg lekker alsnog :9

Totaal prijs was 70 euro inclusief bezorgen voor 2 personen.
prima prijs kwaliteit verhouding, en wij gaan hier zeker nog eens eten als het weer kan.
cijfer: 8.5/10

Volgende week zaterdag weer een thuisdiner want vriendje won er 1 bij een van de voorgaande restaurants. _O- Hallo corona kilo's
pi_193062679
quote:
15s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:40 schreef golfer het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de restaurants niet echt begrijpen wat 'support your locals' betekent.
I.p.v. een aangepaste prijs voor hun bezorgmenu's rekenen ze ongeveer hetzelfde als wat je betalen zou wanneer je bij ze zou gaan eten.
Daarbij valt bijna steeds de kwaliteit van een of meerdere onderdelen op de 1 of andere manier ook wat tegen. Niet echt een reclame voor deze restaurant.
Bij sommige eettentjes kon je precorona al laten bezorgen, voor dezelfde prijs als er eten. die gaan dan nu niet voor minder bezorgen of afhalen denk ik? Maar het sympathieke ‘support your locals’ is er dan wel van af.
pi_193129222
Waar?
Yama in Rotterdam
Wanneer?
Vandaag, voor mijn verjaardag!
Wat at je?
De yama bentobox:
1. Assorted (sous-vide) meat with Yama's BBQ sauce
- Chicken marinated with shio koji
- Pork neck cooked 7 hours
- Iberico spare ribs cooked 4 hours
2. Chirashi zushi
- Sushi rice with various seafood toppings
3. White asparagus & foie gras salad with home-made dressing
4. Potatoes with beef special
5. Scallop/cod gratin with yuzu miso sauce
6. Shimmered vegetables authentic style
En daarbij nog 2x nigiri en 1x sashimi.

Impressie?

Verassing hoe het eruit ziet! Netjes in koeltas, met wat gevacumeerde ijsblokjes. Van tevoren een herinnering per e-mail gekregen met wat erin zit en wat/hoe op te warmen. Het vlees en aardappels zaten in een bakje wat even de magnetron in mocht. BBQ saus over vlees en dressing over de sla.


Kosten?
28.50 per box. Nigiri en sashimi 18.50 per set.
Cijfer?
Een 9! De aubergine was niet lekker, te zout. De sushi en sashimi was hemels.
De andere gerechten waren heel lekker, van de gratin had ik wel meer gelust!
pi_193130249
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik denk dat de restaurants vooral vaak moeite hebben met het bezorg/afhaal deel. Sommige dingen werken gewoon niet zo goed dan. Daarom bestel ik ook alleen zelf afmaak menu's omdat die hiervoor het meest geschikt zijn in mijn ogen.

Daarover gesproken, zaterdag weer een restaurant laten bezorgen. Hier zelf nog nooit gegeten maar klonk erg goed en kon zo goedkoop en laagdrempelig eens testen voor de boel weer opengaat :D (ik ben echt fan van dit thuis uit eten _O- )

Voldaan Nijmegen:
voorgerecht:
[ afbeelding ]
geflambeerde peer, met vruchtjes, hele lekker pecan krokant en blauwe kaas.
Helaas lukte de flambeer niet, het ging gewoon niet in de fik waardoor ik vooral veel alcohol proefde op de peertjes. Jammer maar helaas.

tussen:
[ afbeelding ]
gekonfijte eendendij met allerlei wortel bereidingen.
Super smaakvol, vooral de chutney erbij :9

hoofd:
[ afbeelding ]
kabeljauw met zwarte pasta, erwtencreme, salade van venkel en asperge en nog wat warme groente met een beurre blanc. Echt heel lekker, zeer goede beurre blanc ook :9
Jammer vond ik hier dat de vis al gebakken was dus alleen even kort in de oven moest opwarmen, waardoor deze niet heel warm werd omdat je anders weer verder doorgaart. Voorgaande restaurants lieten ons de vis meestal zelf bakken.

Na:
[ afbeelding ]
deconstructed tiramisu. Was ik wel blij mee want ik lust geen koffie dus heb de koffie gelei uiteindelijk gedumpt bij vriendje. De rest was erg lekker alsnog :9

Totaal prijs was 70 euro inclusief bezorgen voor 2 personen.
prima prijs kwaliteit verhouding, en wij gaan hier zeker nog eens eten als het weer kan.
cijfer: 8.5/10

Volgende week zaterdag weer een thuisdiner want vriendje won er 1 bij een van de voorgaande restaurants. _O- Hallo corona kilo's
Ziet er mooi en lekker uit! Ik snap het van de vis... en flamberen moet je leren :+
Mooie prijs idd.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:44 schreef Yinny het volgende:
Waar?
Yama in Rotterdam
Wanneer?
Vandaag, voor mijn verjaardag!
Wat at je?
De yama bentobox:
1. Assorted (sous-vide) meat with Yama's BBQ sauce
- Chicken marinated with shio koji
- Pork neck cooked 7 hours
- Iberico spare ribs cooked 4 hours
2. Chirashi zushi
- Sushi rice with various seafood toppings
3. White asparagus & foie gras salad with home-made dressing
4. Potatoes with beef special
5. Scallop/cod gratin with yuzu miso sauce
6. Shimmered vegetables authentic style
En daarbij nog 2x nigiri en 1x sashimi.

Impressie?
[ afbeelding ]
Verassing hoe het eruit ziet! Netjes in koeltas, met wat gevacumeerde ijsblokjes. Van tevoren een herinnering per e-mail gekregen met wat erin zit en wat/hoe op te warmen. Het vlees en aardappels zaten in een bakje wat even de magnetron in mocht. BBQ saus over vlees en dressing over de sla.
[ afbeelding ]

Kosten?
28.50 per box. Nigiri en sashimi 18.50 per set.
Cijfer?
Een 9! De aubergine was niet lekker, te zout. De sushi en sashimi was hemels.
De andere gerechten waren heel lekker, van de gratin had ik wel meer gelust!
Yama O+ ^O^
En gefeliciteerd *G*
pi_193130811
Potver! Ik wil ook een Yama in de buurt :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:59:48 #132
299769 SoS87
FC Utereg
pi_193131296
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:44 schreef Yinny het volgende:
Vandaag, voor mijn verjaardag!
Gefeliciteerd :)
pi_193133001
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:44 schreef Yinny het volgende:
Waar?
Yama in Rotterdam
Wanneer?
Vandaag, voor mijn verjaardag!
Wat at je?
De yama bentobox:
1. Assorted (sous-vide) meat with Yama's BBQ sauce
- Chicken marinated with shio koji
- Pork neck cooked 7 hours
- Iberico spare ribs cooked 4 hours
2. Chirashi zushi
- Sushi rice with various seafood toppings
3. White asparagus & foie gras salad with home-made dressing
4. Potatoes with beef special
5. Scallop/cod gratin with yuzu miso sauce
6. Shimmered vegetables authentic style
En daarbij nog 2x nigiri en 1x sashimi.

Impressie?
[ afbeelding ]
Verassing hoe het eruit ziet! Netjes in koeltas, met wat gevacumeerde ijsblokjes. Van tevoren een herinnering per e-mail gekregen met wat erin zit en wat/hoe op te warmen. Het vlees en aardappels zaten in een bakje wat even de magnetron in mocht. BBQ saus over vlees en dressing over de sla.
[ afbeelding ]

Kosten?
28.50 per box. Nigiri en sashimi 18.50 per set.
Cijfer?
Een 9! De aubergine was niet lekker, te zout. De sushi en sashimi was hemels.
De andere gerechten waren heel lekker, van de gratin had ik wel meer gelust!
:9~ ziet er weer heerlijk uit! En gefeliciteerd :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 22:08:19 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193133034
Yama blijft likkebaardend lekker (ook om te zien). _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193133326
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:06 schreef Aure het volgende:

[..]

:9~ ziet er weer heerlijk uit! En gefeliciteerd :D
Bijna hetzelfde menu! Alleen jammer dat ze geen dessert doen, die op FB zag er geweldig uit! Ben wel benieuwd hoe ze gaan overleven, want in dat kleine zaakje is 1,5m afstand echt veel
pi_193133873
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:18 schreef Yinny het volgende:

[..]

Bijna hetzelfde menu! Alleen jammer dat ze geen dessert doen, die op FB zag er geweldig uit! Ben wel benieuwd hoe ze gaan overleven, want in dat kleine zaakje is 1,5m afstand echt veel
Volgens mij blijven ze voorlopig deze boxen doen :) dat levert ze denk ik meer op dan elke avond 4 gasten in je zaak..
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:51:38 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193145777
We hebben via een welbekende bezorgorganisatie vandaag laten koken door India Roti Room uit Haarlem.

Voor Blues:

Biriyani chicken.
En voor mij:

Lamb tikka met naanbrood.

Allemaal erg smakelijk.
Prijs voor 2 personen: 28 euro en het was zoveel dat we er morgen nog een keer van kunnen eten.

9/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_193146304
Heerlijk eten opgehaald bij Syrisch Eethuis Moushmoush In Arnhem . Shanklish salade, makdoush salade en sish taouk. En er is nog zoveel over dat ik morgen nog een keer mag. Had alles in de bakjes laten zitten omdat anders alles door elkaar loopt
26 euro (ik at alleen, maar dus wel 2 keer)

We have far more in common than that which devides us..
pi_193146642
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:51 schreef golfer het volgende:
We hebben via een welbekende bezorgorganisatie vandaag laten koken door India Roti Room uit Haarlem.

Voor Blues:
[ link | afbeelding ]
Biriyani chicken.
En voor mij:
[ link | afbeelding ]
Lamb tikka met naanbrood.

Allemaal erg smakelijk.
Prijs voor 2 personen: 28 euro en het was zoveel dat we er morgen nog een keer van kunnen eten.

9/10
Wauw, dat ziet er goed uit! Geen straf om dat 2 dagen te eten!
pi_193146654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Heerlijk eten opgehaald bij Syrisch Eethuis Moushmoush In Arnhem . Shanklish salade, makdoush salade en sish taouk. En er is nog zoveel over dat ik morgen nog een keer mag. Had alles in de bakjes laten zitten omdat anders alles door elkaar loopt
26 euro (ik at alleen, maar dus wel 2 keer)

[ afbeelding ]
Ook al zo'n lekker maaltijd!
pi_193146734
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:44 schreef Yinny het volgende:

[..]

Ook al zo'n lekker maaltijd!
Ja, t is zo smaakvol, zou daar iedere dag wel kunnen eten ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_193156213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, t is zo smaakvol, zou daar iedere dag wel kunnen eten ;)
Wel alweer flink aan de prijs voor mensen die dit afgezien van 1 salade als een maaltijd voor zichzelf zien.
pi_193156237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:59 schreef Jeroboam het volgende:

[..]

Wel alweer flink aan de prijs voor mensen die dit afgezien van 1 salade als een maaltijd voor zichzelf zien.
Prijs wijkt niet af van normaal daar eten.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 mei 2020 @ 21:32:19 #144
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_193183386
Gister weer thuis uit eten. Dit keer voor de halve prijs wegens 1 gewonnen menu. *O*

Vesters Nijmegen

Voor:

Super lekkere smaken bij elkaar echt een genot om te eten, o.a. gele biet, peer, groene radijs, kaas :9

Tussen:

Kreeft, tomatenbouillon, doperwtentapenade en puree.

Hoofd:
rib eye , bonne femme groenten en rode wijn saus. Erg lekker :9 vlees was ook al perfect gegaard en moest alleen even aangebakken worden.

Dessert:

Dit was zo gruwelijk lekker. Ik wil er nog een. Fraises romanof. Die room O+ en die aardbeien marinade O+

42.50 p.p. voor het menu.
We hadden ook nog 1 kaasplankje samen, geen foto wel heel lekker.
9/10

Dacht dat ik niet meer zou bestellen tot de horeca open mag 1 juni. Maar nu twijfel ik toch omdat dit zo goddelijk was en je voor deze prijs gewoon niet uit eten kunt voor deze kwaliteit.
  zondag 17 mei 2020 @ 21:33:23 #145
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_193183419
Alle foto's op zijn kant. Geen idee hoe ik dat verander. _O-
pi_193183885
Niet goedkoop maar wel mooi en lekker lijkt me ^O^
pi_193183921
Moest de tomatenbouillon nog over de kreeft gegoten worden na de foto?

Ziet er mooi en lekker uit allemaal. En tof dat je een menu gewonnen hebt! :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193185503
Leuke actie van.het restaurant! De gerechten zien er heerlijk uit
  zondag 17 mei 2020 @ 23:33:33 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193186198
Ziet er allemaal lekker uit. Heb nu wel pijn in mijn nek. :6
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 mei 2020 @ 14:08:51 #150
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_193191943
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Moest de tomatenbouillon nog over de kreeft gegoten worden na de foto?

Ziet er mooi en lekker uit allemaal. En tof dat je een menu gewonnen hebt! :)
Nee was echt een mini beetje koude bouillon, dus was meer als saus dan soepje bedoeld denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')