Waarom heb je dit topic geopend?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:03 schreef Fok-it het volgende:
Ik reis ook gewoon met de trein en heb geen vitaal beroep. Het is redelijk uitgestorven in de coupes en soms wat drukker op de perrons maar als jr gewoon zelf afstand houdt en maatregelen neemt is er niks aan de hand
Ja maar dat zijn toch alleen maar oude mensenquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:04 schreef Nicksanders het volgende:
Je mag met de trein maar door jouw raken er dan wel 10 mensen extra besmet waarvan er 3 sterven.
Dat je t weet
Dat heeft hij nietquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom heb je dit topic geopend?
Uh?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom heb je dit topic geopend?
Inderdaad. Walgelijk dat je in een lege coupe zitquote:
Heb je ooit gezien hoe een trein wordt gepoetst.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad. Walgelijk dat je in een lege coupe zit
Ja snap jij hoe handen wassen na afloop werkt?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Heb je ooit gezien hoe een trein wordt gepoetst.
Nee.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja snap jij hoe handen wassen na afloop werkt?
Tja het is even niet anders he.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Frank_NL het volgende:
Hm, gezellig, videobellen, "het is net echt"
Ga gewoon en trek je niet veel aan van wat gekkies hier. Gewoon een stil plekje zoeken en je handen goed wassen als je op plek van bestemming bent. Niks aan het handjequote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Frank_NL het volgende:
Wees blij dat je die optie hebt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Frank_NL het volgende:
Wat triest man, dat Rutte werkelijk elk dingetje zal moeten verbieden of benoemen voordat mensen eindelijk eens een keer doen wat hij wél zegt. 'Blijf thuis'.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:08 schreef gers het volgende:
Gewoon doen het is tenslotte niet verboden. Je mag gewoon met de trein reizen. Bovendien Pasen is juist de tijd om samen te zijn met je familie.
Jij verwacht serieus dat de bouwmarkt tegen jou zegt dat je niet mag afrekenen omdat je niet noodzakelijke dingen hebt? Kun je zelf niet nadenken ofzo?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:24 schreef Fer het volgende:
Tja Jumbo zegt ook: kom alleen!
Als je echter bij een filiaal komt met 2 gezinsleden of 2 vrienden mag je gewoon naar binnen, met 3 karren dus.
De bouwmarkt zegt: kom alleen als het echt nodig is.
Echter mag ik gewoon binnen om 3 zakken aarde en een paar plantjes te kopen of voor een blik verf en kwasten.
Familiebezoek is niet noodzakelijk, maar blijkbaar ben je een gekkie als je het OV niet gebruikt voor niet-noodzakelijke reizen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ga gewoon en trek je niet veel aan van wat gekkies hier. Gewoon een stil plekje zoeken en je handen goed wassen als je op plek van bestemming bent. Niks aan het handje
Nee. Je bent een gekkie als je mensen die met de trein reizen meteen beschuldigd dat ze mensen besmettenquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Familiebezoek is niet noodzakelijk, maar blijkbaar ben je een gekkie als je het OV niet gebruikt voor niet-noodzakelijke reizen?
Als het met Pasen niet/wel kan, kan het in juli ook niet/wel.quote:[b]Op zaterdag 11 april 2020 15:32 schreef Granqvist het volgende:Hoezo is Pasen juist de tijd om samen te zijn met je familie? Dat kan in juli niet ofzo?
Wat is er zo noodzakelijk aan jouw familiebezoek? Valt er iemand om als je niet gaat? Ik krijg het niet duidelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:41 schreef Frank_NL het volgende:
Weet je wat ik dus lastig vond. Ik verzocht de NS mij een duidelijk (Jip en Janneke) antwoord te geven maar kreeg dit dus niet. Zie openingspost. Wat is er lastig aan _duidelijk_ (nog duidelijker) te communiceren dat familiebezoek met het openbaar vervoer (niet) de bedoeling is. Lijkt mij geen enkel probleem.
En je ziet meer dat mensen de regels niet precies weten te interpreteren.
Bekend: 1.5 meter afstand houden is niet genoeg als je op de fiets zit. En wat merk ik, de fietsers blijven mekaar inhalen. Dat kan niet. Gisteren waaide het redelijk hard. Dan zou je als fietser al geen 20 meter afstand moeten houden, maar 40. En op het fietspad ook wandelaars. Eigenlijk is het te druk, maar ja, de andere wegen waren afgesloten vanwege Covid-19.
's Avonds ben ik gaan wandelen kwam op vier uur tijd vier mensen tegen. Dat is werkbaar.
40m afstand. Gaan we richting een half voetbalveld haha.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:41 schreef Frank_NL het volgende:
Weet je wat ik dus lastig vond. Ik verzocht de NS mij een duidelijk (Jip en Janneke) antwoord te geven maar kreeg dit dus niet. Zie openingspost. Wat is er lastig aan _duidelijk_ (nog duidelijker) te communiceren dat familiebezoek met het openbaar vervoer (niet) de bedoeling is. Lijkt mij geen enkel probleem.
En je ziet meer dat mensen de regels niet precies weten te interpreteren.
Bekend: 1.5 meter afstand houden is niet genoeg als je op de fiets zit. En wat merk ik, de fietsers blijven mekaar inhalen. Dat kan niet. Gisteren waaide het redelijk hard. Dan zou je als fietser al geen 20 meter afstand moeten houden, maar 40. En op het fietspad ook wandelaars. Eigenlijk is het te druk, maar ja, de andere wegen waren afgesloten vanwege Covid-19.
's Avonds ben ik gaan wandelen kwam op vier uur tijd vier mensen tegen. Dat is werkbaar.
De NS communiceert wel duidelijk naar je, en verwijst naar extra info op de website. De NS kan niet op afstand zien of jouw treinreis naar familie noodzakelijk is (want bv. mantelzorg) of niet (want pasen).quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:41 schreef Frank_NL het volgende:
Als dat kan voorkomen dat je via een videofeed je ouders kan zien sterven op de IC, zou ik dat er voor over hebben.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Frank_NL het volgende:
De autisten op dit forum vinden dat natuurlijk geweldig, heb je lekker geen echt contact. Liever de hele dag gamen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Frank_NL het volgende:
quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:04 schreef Nicksanders het volgende:
Je mag met de trein maar door jouw raken er dan wel 10 mensen extra besmet waarvan er 3 sterven.
Dat je t weet
Hier wel hoor, elke gelegenheid om te kunnen vreten wordt aangegrepenquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:05 schreef tralalala het volgende:
Waar is dat verplicht gourmetten/BBQ'en/uitgebreid dineren met vrienden/familie met Pasen opeens vandaan gekomen? Volgens mij was het 6 jaar geleden niet meer dan eieren verstoppen voor de kinderen en dat was het.Totaal geen vreetdag in tegenstelling tot Kerst.
Goed hequote:Op zaterdag 11 april 2020 16:16 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben vandaag met de trein van Maastricht naar Eindhoven gegaan. Beide stations compleet uitgestorven en in de trein zaten denk ik 6 mensen in totaal.
Ben het deels wel met je eens. Maar ok je kunt het overdrijven ook.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:04 schreef -river- het volgende:
Het gaat hier erom of je fatsoen in je flikker hebt of niet. Het advies is duidelijk: blijf thuis en reis enkel noodzakelijk met het ov. Of het nu wel of niet druk is in de trein blijf thuis en laat de lege trein over voor mensen met een vitaal beroep.
Ik forens normaal ook met de trein , maar werk inmiddels al weken thuis. Vooral dat station Eindhoven zo uitgestorven was was heel vreemd om te zien, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:22 schreef kree het volgende:
[..]
Goed he
Heb de afgelopen ook een complete Arriva bus voor mij zelf gehad, van Den Haag naar Katwijk. Alleen de chauffeur erin
Traject met trein tussen amsterdam-Rotterdam was trouwens nog wel druk. Lekker bij de deuren moeten staan omdat het wel aso is om nu naast iemand te gaan zitten.
Dus gezellig met stel corona patiënten op elkaar.
Ik heb sowieso het idee alsof ik de set van the walking dead inloop als ik nu naar buiten ga..quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:26 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Hier wel hoor, elke gelegenheid om te kunnen vreten wordt aangegrepen
[..]
Ik forens normaal ook met de trein , maar werk inmiddels al weken thuis. Vooral dat station Eindhoven zo uitgestorven was was heel vreemd om te zien, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
bronquote:Hoofdconducteurs hebben zaterdag twee NS-treinen tijdens de rit ’opgeheven’. Ze reden tussen Rotterdam en Amsterdam en bleken op station Gouda te vol met reizigers. Ondanks herhaalde verzoeken weigerden voldoende mensen uit te stappen.
NS bevestigt de incidenten. „Hoofdconducteurs zijn de baas op de trein. Zij zijn bevoegd om de rit te staken als de veiligheid in het geding is. In deze gevallen kon de vereiste afstand van anderhalve meter tussen reizigers niet worden gewaarborgd. Als niemand dan wil uitstappen, blijft er niets anders over dan de trein niet verder te laten rijden. Zo nodig halen we ook de politie erbij. Die kan forse boetes uitdelen als men moeilijk doet”, aldus een woordvoerder.
Volgens bestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC hebben de conducteurs meermalen omgeroepen om de trein te verlaten als de reis niet strikt noodzakelijk was. Niemand luisterde echter. Daarop moesten alle reizigers uitstappen.
„Waar deze mensen zijn gebleven weten we niet. Hopelijk zijn ze alsnog terug naar huis gegaan”, zegt een woordvoerder van de NS. „We waarschuwen iedereen nog een keer: blijf thuis als je niet voor je werk, zorg of noodsituaties met het openbaar vervoer moet. Ook met het mooie Paasweer willen we het liefst helemaal niemand voor plezier in de trein zien.”
De basisdienstregeling wordt volgens de NS-zegsman nog steeds voor 30 procent van de normale capaciteit gereden. „We noteerden afgelopen week slechts 7 procent van het gebruikelijke aantal reizigers. Het gaat over het algemeen goed met afstand houden. Maar dit weekend gaat het dan toch een paar keer mis, omdat mensen zo nodig ondanks alle maatregelen en adviezen erop uit willen.”
Dat kan volgens hem echt even niet. „Dat wordt ook onderschreven door de regering en het RIVM. De politie zal ook zondag en maandag streng handhaven op voldoende afstand om te voorkomen dat er te veel mensen bij elkaar zijn. Dat geldt dus ook in de trein.”
Maar het klopt wel. In stilstand is 1.5 meter de norm. In beweging op een fiets moet dat meer zijn. Blijkt ook uit een Belgische studie hierover. De corona-deeltjes vliegen door de lucht, hoeveel meter leg je op de fiets af per seconde, tel maar na. En als het dan waait dan vliegt dat spul nog veel verder.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
40m afstand. Gaan we richting een half voetbalveld haha.
Goh no shit dat had ik dus ook paar weekjes terug. Niet dat ze de trein lieten stoppen en vroegen om mensen uit te stappen.quote:
En hier zitten dus mensen met een vitaal beroep tussen maar kunnen niet naar hun werk omdat er veel egoisten tussen zitten die vinden dat ze met de trein mogen reizen omdat het toch "rustig"is.quote:
Whah het is dat traject denk vooral. Leiden-Utrecht is het normaal ook meestal druk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:42 schreef -river- het volgende:
[..]
En hier zitten dus mensen met een vitaal beroep tussen maar kunnen niet naar hun werk omdat er veel egoisten tussen zitten die vinden dat ze met de trein mogen reizen omdat het toch "rustig"is.
Mijn neefje is morgen jarig!quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wat is er zo noodzakelijk aan jouw familiebezoek? Valt er iemand om als je niet gaat? Ik krijg het niet duidelijk.
En als je niet gaat dan gaat hij dood? Een verjaardag is niet noodzakelijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:02 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Mijn neefje is morgen jarig!
(Had zelf volgende week voorgesteld overigens, maar dat kwam niet uit).
Die is volgend jaar ook weer jarig toch? Ik vind je nogal selectief, je gaat over de rooie over een cabrio maar je blijft zelf ook niet thuisquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:02 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Stel het uit naar Sinterklaas ofzo.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:02 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
deze ene reiziger is terug gegaan naar Rotterdam en krijgt zijn geld terug.twitter:El_Jairus twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 12:23:56@NS_online Wanneer je van Rotterdam naar Alkmaar moet zien te komen met sprinters en je genoodzaakt bent uit te stappen bij Gouda, omdat de conducteur de trein te vol vond. Hele rit ineens opgeheven. reageer retweet
Welk trjaject trouwens? Dat zal namelijk ook nog wel een verschil maken tussen lege of volle treinen..quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:02 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Hmm ok ben niet vaak in die regio geweest of althans niet die route dus weet niet of die normaal al druk is?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:48 schreef Frank_NL het volgende:
Maastricht - Den Bosch. Bussen tussen Eindhoven en Den Bosch. En dan de OV-fiets.
De trein is je minst grote probleem. Handen wassen, deur uitgaan, niet aan je gezicht zitten, in de trein gaan zitten, nog steeds niet aan je gezicht zitten, bij aankomst weer handen wassen en klaar. Het is het bezoek waar ik zo pissig van wordt. We zullen het zien over twee weken als de maatregelen aangescherpt worden omdat er weer een piek is en we met kerst weer voor hetzelfde dillema staan. Gaan we op bezoek of niet met de kerst?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:57 schreef praadje het volgende:
Lekker man. Gezellig op familiebezoek. Waar je zoals het hoort 1.5 meter uit elkaar gaat zitten maar wel naar hetzelfde toilet gaat. Het handdoekje gebruikt wat daar hangt.De suikerpot beetpakt die al door 4 handen is gegaan. De tafel helpt afruimen en dus andermans bord en bestek beetpakt. En allemaal zo trots verteld dat ze nergens last van hebben terwijl er iemand misschien wel in zijn incubatietijd zit of besmet is zonder klachten.
TopideeTeken je dan ook even een formulier dat je in het geval van, je afziet van behandeling. Lijkt me wel zo eerlijk.
Mijn pleegzusje werkt op oncologie normaal gesproken maar nu op de IC. Ze staat soms versteld van de stomheid van sommige mensen als ze hoort hoe een patiënt mogelijk besmet is geraakt.
Oh ja. Doe ook even een flinke donatie aan de stichting Doe een wens. Voor al die mensen die eerder zullen sterven aan kanker omdat ze geen chemo mogen krijgen omdat het immuunsysteem dan te verzwakt is en de kans op Corana met 60% omhoog gaat.
Vrolijk Pasen, dat wens ik iedereen. Zelfs mensen die hooguit een hartslag hebben en de hersenen nogal onderontwikkeld/afwezig zijn.
Nou nou zegquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:57 schreef praadje het volgende:
Lekker man. Gezellig op familiebezoek. Waar je zoals het hoort 1.5 meter uit elkaar gaat zitten maar wel naar hetzelfde toilet gaat. Het handdoekje gebruikt wat daar hangt.De suikerpot beetpakt die al door 4 handen is gegaan. De tafel helpt afruimen en dus andermans bord en bestek beetpakt. En allemaal zo trots verteld dat ze nergens last van hebben terwijl er iemand misschien wel in zijn incubatietijd zit of besmet is zonder klachten.
TopideeTeken je dan ook even een formulier dat je in het geval van, je afziet van behandeling. Lijkt me wel zo eerlijk.
Mijn pleegzusje werkt op oncologie normaal gesproken maar nu op de IC. Ze staat soms versteld van de stomheid van sommige mensen als ze hoort hoe een patiënt mogelijk besmet is geraakt.
Oh ja. Doe ook even een flinke donatie aan de stichting Doe een wens. Voor al die mensen die eerder zullen sterven aan kanker omdat ze geen chemo mogen krijgen omdat het immuunsysteem dan te verzwakt is en de kans op Corana met 60% omhoog gaat.
Vrolijk Pasen, dat wens ik iedereen. Zelfs mensen die hooguit een hartslag hebben en de hersenen nogal onderontwikkeld/afwezig zijn.
Dat is het verneukerative ja aan dit virus en ook precies waarom ik me vorige week ziek heb gemeld.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:01 schreef capricia het volgende:
@:frank_nl
Stel nou dat je het doet. Je gaat je moeder bezoeken met Pasen.
En vijf dagen daarna wordt ze ziek. En goed ziek. Ze blijkt toch ergens onlangs het virus opgelopen te hebben. Hoeft niet noodzakelijk van jouw bezoek te komen.
Maar dat kun je niet weten.
Zou je jezelf nog in de spiegel durven aankijken? Of zou je jezelf voor je kop kunnen slaan?
Gewoon niet doen.
Onder mijn bericht staat een bericht over de treinreis. Dit stuk gaat specifiek over het op bezoek gaan bij anderen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:04 schreef kree het volgende:
[..]
Nou nou zegdat is toch echt wel erg overdreven hoor praadje
Niks ten nadele van want er zit wel een kern van waarheid in. Maar als je zo gaat denken dan kun je eigenlijk op alles wel een verbod zetten nu.
Risico is er altijd, punt is het beperken. En ok heb echt heel vaak in de trein gezeten nu laatste tijd. En denk echt dat je meer risico loopt met naar de supermarkt gaan (noem even pinnen bv en niet draadloos) alsdat je in de trein gaat zitten die wss bijna leeg is.
Dank je wel, ik wens je hetzelfde 😊quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:57 schreef praadje het volgende:
Weet het, maar ik spreek even uit ervaring nu over met het ov gaan. En weet natuurlijk niet hoe druk het morgen is enzo.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:07 schreef praadje het volgende:
[..]
Onder mijn bericht staat een bericht over de treinreis. Dit stuk gaat specifiek over het op bezoek gaan bij anderen.
Morgen zal het behoorlijk druk zijn in de treinen en daarom is het advies om dan alleen te reizen met de trein indien dat noodzakelijk is. Mensen die echt niet anders kunnen worden anders de dupe van reizigers die perse met Pasen naar familie willen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:03 schreef Fok-it het volgende:
Ik reis ook gewoon met de trein en heb geen vitaal beroep. Het is redelijk uitgestorven in de coupes en soms wat drukker op de perrons maar als jr gewoon zelf afstand houdt en maatregelen neemt is er niks aan de hand
Lol tis dat je door poortjes moet, maar een kaartje hoef je niet eens te kopen en in de 1e klas zitten kan ook.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:08 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Koop een eerste klas kaartje vaak is het minder druk in de eerste klasse.
Religie boven verstand jaquote:Op zaterdag 11 april 2020 18:11 schreef JANdeDERDE het volgende:
In principe is Pasen Het feest voor katholieke niet zo raar dat sommige dit wel als noodzakelijk zien.
In mijn beleving was dat altijd de Kerstdagen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:08 schreef gers het volgende:
Gewoon doen het is tenslotte niet verboden. Je mag gewoon met de trein reizen. Bovendien Pasen is juist de tijd om samen te zijn met je familie.
Dat is voor ongelovigen ja. Pasen is van oudsher het grootste feest op de katholieke kalender.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
In mijn beleving was dat altijd de Kerstdagen.
Pasen meer voor gezins-uitjes als Ikea of Intratuin
Juist precies mijn punt ook.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:16 schreef Peter het volgende:
Waarom leg je de verantwoordelijkheid voor het wel/niet met de trein gaan bij een ander neer?
En de keuze om familie te gaan opzoeken en besmetten?
Die keuze kun je toch zelf maken?
Hoe weet jij dat die mensen nooit met het OV gaan?quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:16 schreef kree het volgende:
Eigenlijk he en zeg echt niet dat het verstandig is om met het ov te gaan nu.
maar ik zie gewoon mensen posten vooral die zelf nooit met het ov gaan. En halen alles uit de nieuwsberichten.
Ik denk en vind je moet het aan de mensen zelf laten. Zeg ik nu dan ja of nee.
nee dat niet maar iedereen kan daar wmb zijn eigen afweging in maken.
Als ik zou merken dat desbetreffende trein te druk is zou ik hem ook niet nemen overigens. Ik snap ook wel dat sommige mensen het egoïstisch vinden maar soms wil ik wel aan mijn mentale gesteldheid denken. Morgen wordt het gewoon weer binnen zittenquote:Op zaterdag 11 april 2020 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Morgen zal het behoorlijk druk zijn in de treinen en daarom is het advies om dan alleen te reizen met de trein indien dat noodzakelijk is. Mensen die echt niet anders kunnen worden anders de dupe van reizigers die perse met Pasen naar familie willen.
Dat vermoed ik, want anders hadden ze nl een iets andere mening gehad en kopiëren ze die niet uit alle nieuwsberichten. Maar je hebt gelijk, weet dat niet zeker, althans niet van iedereen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:19 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat die mensen nooit met het OV gaan?
Zeggen ze dat of ga je daar maar vanuit.
Het advies is heel helder, je blijft gewoon thuis. Leuk die paasbezoekjes, maar dat doe je volgend jaar maar weer.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:20 schreef kree het volgende:
[..]
Dat vermoed ik, want anders hadden ze nl een iets andere mening gehad en kopiëren ze die niet uit alle nieuwsberichten. Maar je hebt gelijk, weet dat niet zeker, althans niet van iedereen.
Jawel dat is ook zo, maar voor de ene zijn sommige dingen belangrijker (of noem het noodzakelijker) als voor een ander natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het advies is heel helder, je blijft gewoon thuis. Leuk die paasbezoekjes, maar dat doe je volgend jaar maar weer.
Je schets elke keer het voorbeeld van lege treinen en stations...quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:23 schreef kree het volgende:
[..]
Jawel dat is ook zo, maar voor de ene zijn sommige dingen belangrijker (of noem het noodzakelijker) als voor een ander natuurlijk.
En nu gaat TS wel eigenlijk denk ik, een overdreven schuld gevoel aangepraat worden als hij met het ov zou gaan.
Kijk je kunt dat op het station aardig inschatten en een afweging maken. Voor hetzelfde zit je in een lege compleet treinstel nl. En ja vaker meegemaakt afgelopen maand.
Dat weet ik, ik schets ook het verhaal zoals het voor mij was afgelopen maand met het ov elke dag.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:26 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Je schets elke keer het voorbeeld van lege treinen en stations...
Je hebt wel door dat het dit weekend paasweekend is, en de niet intelligente mensen die niet met een intelligente lockdown overweg kunnen toch allemaal denken even met de trein te kunnen
En dan is ie in de rustige trein bij z’n ouders aangekomen en wordt hij te plaatse besmet door z’n neefje. Op de terugweg besmet hij nog een paar anderen etc etc. Het gaat hier niet alleen om de treinreisquote:Op zaterdag 11 april 2020 18:29 schreef kree het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik schets ook het verhaal zoals het voor mij was afgelopen maand met het ov elke dag.
En nee ik weet het ook niet of er dan morgen ineens onwijs drukke treinen zijn.? Dat is maar de vraag.
Zeg alleen bij voorbaat het al een soort van veroordelen dat iemand met het ov wil is ook overdreven.
Ga dan toch beetje uit van ieders eigen verstand en ok als hij het wil proberen dan is er niks mis mee om gewoon eens op het station te kijken.
Mijn *gok* het zal allemaal wel meevallen behalve de echt drukke trajecten.
Tja als je zo gaat denken dan kun je beter helemaal jezelf opsluiten en niet meer buiten komen sowieso,quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:32 schreef aeaeae het volgende:
[..]
En dan is ie in de rustige trein bij z’n ouders aangekomen en wordt hij te plaatse besmet door z’n neefje. Op de terugweg besmet hij nog een paar anderen etc etc. Het gaat hier niet alleen om de treinreis
Ik zie wel op het station en bij de trein hoe het daar is. Eventueel wacht op een volgende trein.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:51 schreef kree het volgende:
[..]
Hmm ok ben niet vaak in die regio geweest of althans niet die route dus weet niet of die normaal al druk is?
Wellicht iemand anders?
Ik zou het er gewoon op gokken trouwens. Denk dat het allemaal wel mee zal vallen met de drukte daar. En ok vindt echt een paar reacties hier ook te overdreven.
We zijn hier nog niet in een total lockdown natuurlijk.. maar goed ook trouwens
Inderdaad.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:40 schreef kree het volgende:
En er werd hierboven even gezegd of gevraagd aan TS waarom vraag je het.
Nou dan maakt dit topic het wel duidelijk denk, meningen zijn er dus over verdeeld dus snap de vraag van TS best wel.
en ok die kan dit lezen en dan zelf Het overwegen van tja is het het waard of niet.?
Owh wow liften, gehe daar was een topic over eerder. Maar nee dat sowieso niet nu denk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:40 schreef Frank_NL het volgende:
Oh ja wat het bezoek betreft, ik ga door de achterdeur, we gaan achter de woning zitten,
[..]
Ik zie wel op het station en bij de trein hoe het daar is. Eventueel wacht op een volgende trein.
Dit traject kan wel wat drukker zijn, met name tussen Eindhoven en Den Bosch.
Meestal reis ik liftend, waar ik nu niet aan begin.
Juist gewoon eigen afweging maken rekening houdend met anderen uiteraard. Maargoed ik vind het echt veels te ver gaan om te zeggen nee moet je echt niet doen....quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:41 schreef Frank_NL het volgende:
[..]
Inderdaad.
Weet je, ik ga ook graag wandelen in het bos als het donker is. Op het bord staat: vrij wandelen tot zonsondergang. Dus ik mag daar dan niet wandelen. Maar ik kom ook niemand tegen. Vertel dat aan de mensen die allemaal in de middag gaan wandelen en fietsen.
Sommige antwoorden wil de TS niet lezen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:40 schreef kree het volgende:
En er werd hierboven even gezegd of gevraagd aan TS waarom vraag je het.
Nou dan maakt dit topic het wel duidelijk denk, meningen zijn er dus over verdeeld dus snap de vraag van TS best wel.
en ok die kan dit lezen en dan zelf Het overwegen van tja is het het waard of niet.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |