abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:04:39 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192564225
Insert vrolijk plaatje
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192564252
Uniekje 😘
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192564308
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo |:(

Goedemorgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192564334
Ik mooi op tijd naar de supermarkt, met de fiets, dus naar eentje in de buurt waar ik niet vaak kom. Dat is dan 5km fietsen.

Leeg jonge, die supermarkt!? Dit op, dat op, raarrrrr. Het blijkt geen hamsterwoede, of Groot Pasen, maar de laatste dag van deze super.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:13:02 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192564375
Sorry Isa :{

Bedankt iedereen trouwens, jullie zijn lief O+
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192564387
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Why...
Waarom gezond, afwisselend en voedzaam ontbijten?
Omdat ik het lekker vind en kan betalen, denk ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192564406
Vriend wil wel alvast paasstol gaan maken, alleen moet ik straks even bij de molen kijken of ze gist hebben.

Verder doen we niet zoveel aan Pasen/Ostara Ik heb dit jaar geen eens wilgentakken gehaald.

Ik vind het sinds zo'n 3 jaar ook een beetje een biza feest. ;)

Nu douchen, ontbijten en het huis eens opruimen. :W
pi_192564431
Ontbeten met paasstol en straks die 'paas'brownie maken. Verder doen we niet veel met pasen dit jaar.
pi_192564485
Ik heb een bescheiden zakje paaseitjes en ik ga de komende twee dagen nog wel lekker brunchen. Maar eigenlijk wil ik dat gewoon elk weekend. Ik heb bij m'n volgende boodschappen ook weer lekkere lunches bedacht. :9 Heb ik tenminste ook iets te doen als ik weer de deur niet uit ga. :')
pi_192564776
Ik bakte gisteren een smeuïge pastinaakcake met hazelnootextract en gehakte pure paaseitjes om vandaag in dik gesneden plakken licht te toasten in een kluitje roomboter..

..oftewel, ik denk dat ik me gewoon pas weer een paar dagen post-Pasen bij je voeg in LIF/Dieet, @Myraela :')
Wat ga je zoal maken qua lunches? :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_192564799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:10 schreef sigme het volgende:
Ik mooi op tijd naar de supermarkt, met de fiets, dus naar eentje in de buurt waar ik niet vaak kom. Dat is dan 5km fietsen.

Leeg jonge, die supermarkt!? Dit op, dat op, raarrrrr. Het blijkt geen hamsterwoede, of Groot Pasen, maar de laatste dag van deze super.
hahah als in definitief dicht?
pi_192564878
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags! :o Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe. :+
pi_192564926
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags! :o Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe. :+
met jou de hele "community" gok ik
zoiets als met pasen naar de kerk of de woonboulevard.... be careful
pi_192565028
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
Lijkt me in deze tijd weer niet zo handig om er voor de fun heen te gaan.
pi_192565033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:

Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol is :X Alhoewel, die zullen ook wel een max aantal mensen binnen laten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192565104
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol is :X Alhoewel, die zullen ook wel een max aantal mensen binnen laten.
IKEA is dicht toch? Behalve voor ophalen van bestellingen?
pi_192565112
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit ja :Y
pi_192565116
Ik ben pas net begonnen met afvallen (eerste kilo kwijt whiiiii, nog a gazillion to go) en ga het dus niet riskeren dit weekend. Gisteren wel per ongeluk een paar glaasjes Prosecco op *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192565131
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

hahah als in definitief dicht?
Ja, soort van. Als ik het goed begrijp gaat het hele gebouw plat, dan weer nieuw bouwen, en komt dan deze super daar weer terug. Tot die tijd -geen idee hoe lang dat duurt- gaat er een tijdelijke versie open in een ander dorp op een industrieterrein.
pi_192565188
@sigme Wat zijn gehaktflapjes? Het klinkt wat onguur. Bonen en eieren voor ontbijt, altijd :9 ! O+
pi_192565220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:

[..]

Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden! ^O^
@Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide :)
pi_192565256
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden! ^O^
@:Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide :)
En dat principe is op dit moment belangrijker dan de oproep om zo veel mogelijk thuis te blijven?

Ik snap dat je zelf totaal geen zorgen maakt en dat is fijn maar het gaat er ook om om anderen te beschermen.
pi_192565293
quote:

Ooooh, dat had ik nog niet meegekregen ^O^ Mooi dus.

Ik snap al die 'toeristen' waar voor gewaarschuwd wordt alleen niet zo. Alles is dicht! Nemen ze dan picknickmanden mee of zo :? Je kan dus ook nergens naar de wc, nergens eten, nergens naar binnen.
pi_192565294
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo |:(

Goedemorgen.
Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vinden :?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192565300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:05 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Wat zijn gehaktflapjes? Het klinkt wat onguur. Bonen en eieren voor ontbijt, altijd :9 ! O+
Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
pi_192565307
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef FutureFairytale het volgende:

Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vinden :?
Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.
pi_192565343
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
Minihamburger? :P

Bij flapjes denk ik aan bladerdeeg eromheen ofzo.

(Ik weet niet wat mini dacht. Die zat denk ik meer bij Sweeny Todd)
pi_192565388
Ik ga morgen want dan gaat er niemand. Denk dat iedereen om 12u aan de paasbrunch zit.

Ben gisteren uitgenodigd om morgen weer bij mn ouders in de tuin te komen. Lekker zonnen, samen eten, lezen, kletsen en 's avonds BZV kijken :)
pi_192565405
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.
Tja Pasen kan nu eenmaal niet een andere dag vallen.
Ik denk idd dat voor vele mensen ze nu vrij hebben.
Ik mag blij zijn dat ik nog 5 dagen werk.
Komende woensdag krijg ik als het goed is vakantiegeld *O*
pi_192565418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Minihamburger? :P

Bij flapjes denk ik aan bladerdeeg eromheen ofzo.

(Ik weet niet wat mini dacht. Die zat denk ik meer bij Sweeny Todd)
Ik denk ook aan driehoekjes van bladerdeeg met gekruid gehakt erin.
pi_192565421
@Sarabi Ik schuif de boodschappen die ik anders toch dinsdag of woensdag zou doen op naar maandag, dus het levert geen extra buitenkom-moment op. Sterker nog, ik denk serieus dat de Albert Heijn in dit zeer gereformeerde dorp gedurende Pasen een stuk rustiger is dan de dagen vlak na Pasen :)
pi_192565429
quote:

[..]

Hoe zou jij dat noemen?
Ooh dat is anders dan ik dacht :D
pi_192565433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
@:Sarabi Ik schuif de boodschappen die ik anders toch dinsdag of woensdag zou doen op naar maandag, dus het levert geen extra buitenkom-moment op. Sterker nog, ik denk serieus dat de Albert Heijn in dit zeer gereformeerde dorp gedurende Pasen een stuk rustiger is dan de dagen vlak na Pasen :)
Dan begreep ik je verkeerd :) sorry
pi_192565434
Flapjes in de koekenpan fleppen, die @sigme toch! O+ Dank voor de uitleg!
pi_192565479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan begreep ik je verkeerd :) sorry
Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijk :)
pi_192565517
Ooooh, dat mandjesdiner van @AnneX! ^O^ O+
pi_192565539
Nondeju. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192565572
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:

Goedemorgen.
Hèh wat hou ik toch van jou :D O+
pi_192565673
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
pi_192565683
quote:

[..]

Hoe zou jij dat noemen?
ik dacht bij flapjes aan iets met kruiden in en filodeeg oid
pi_192565689
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
Lustrum :D
Drom de onnozelheid.
Vorige week was er een onderwerp en dan wordt gewoon zijn naam genoemd, of van zijn vrouw.
Namen (blijven) noemen is belangrijker.
pi_192565697
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ga morgen want dan gaat er niemand. Denk dat iedereen om 12u aan de paasbrunch zit.
uhh weet je het zeker? lijkt mij spitsuur omdat iedereen zo denkt en idd IKEA dicht
pi_192565705
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijk :)
denk wel dat dat de trigger was ja.....
pi_192565822
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).
pi_192565851
Brownie in de oven :9
Morgen of over morgen dulce de leche ijs maken met wat er nog over is. Dankjewel Kaatje *O* voor het idee.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 12:06:22 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192565892
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192565904
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:42 schreef minilot het volgende:
Ik bakte gisteren een smeuïge pastinaakcake met hazelnootextract en gehakte pure paaseitjes om vandaag in dik gesneden plakken licht te toasten in een kluitje roomboter..

[ afbeelding ]

..oftewel, ik denk dat ik me gewoon pas weer een paar dagen post-Pasen bij je voeg in LIF/Dieet, @:Myraela :')
Wat ga je zoal maken qua lunches? :9
Oeh, ziet er wel heel lekker uit. :9

Volgend weekend ga ik shakshuka maken met volkoren pita en een broodje met kruiden roomkaas, radijsjes en een pickle van rode kool.
pi_192565911
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?
Dit! Jij begrijpt.
pi_192566013
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.
Maar verder... :@
(Ik weet ook nooit de precieze jaren.)

Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag :+
pi_192566021
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).
Ja, dat weet ik wel hoor dat het p.p. verschilt hoe men met herinnering en herdenken en mijlpalen omgaat :D
Alleen ik begreep uit de post van AX dat de buuv iets met die 5 jaar had moeten doen en dat dan op de foute dag doet in de app.
Of niet had moeten doen. Dan maar helemaal had moeten zwijgen.

Kortom. Teveel bemoeienis met elkaars leven in mijn ogen. Maar ik ben wat asocialer van nature :P
pi_192566067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.

Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag :+
Hem een paar uurtjes wegsturen voor een paar rondjes om t huis en dan de hele kamer versieren, lekker thuisbezorgd of restaurant laten bezorgen en de eettafel op een andere plek/anders zetten en over de top dekken ^O^ *O*
pi_192566108
Morgen is de sterfdag van mijn moeder. Toen ik laatst die brunchbox bestelde dacht ik “12 april” wat was dat ook al weer. Dat had ik nog niet eerder gehad. En het ene jaar gaat de dag voorbij als alle dagen en een ander jaar is het een moeilijke dag. Waar dat vandaan komt weet ik niet. Ben alleen enorm blij dat beiden er nu niet meer zijn, want anders ziek, met deze toestand erbij zou heel ellendig zijn geweest.

Net even “druk“ geweest in huis. Bank een andere plek gegeven want de laatste dagen had ik steeds de zon in het gezicht, ook ‘s avonds. Nou zuig ik echt braaf onder de bank, maar tjonge daar ligt toch best nog wel wat
We have far more in common than that which devides us..
pi_192566149
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Hem een paar uurtjes wegsturen voor een paar rondjes om t huis en dan de hele kamer versieren, lekker thuisbezorgd of restaurant laten bezorgen en de eettafel op een andere plek/anders zetten en over de top dekken ^O^ *O*
Ja huis ga ik wel versieren, en iets van ontbijt op bed :Y
Thuisbezorgd-opties zijn wat schaars, maar we zullen 's avonds wat lekkers maken. En de kamer is te klein om de tafel te verplaatsen, maar een beetje mooi dekken moet wel lukken.

Het is ook gewoon dat ie naar eigen zeggen eigenlijk alles wel heeft, en meer dan tevreden is.
(Zaken die hij anders zou willen, zijn meer dingen zoals 'meer reizen, een huisje met tuin...etc'. Dat is niet echt verjaardagsmateriaal :P )

Ik denk dat we onze verjaardagen ook gewoon ná de coronacrisis eens echt goed moeten vieren. Kan ik makkelijker taart bestellen, wat familie erbij... et cetera. :)
pi_192566341
Günther en ik gaven mijn lief een Porkert-gehaktmolen en de Worstbijbel van Meneer Wateetons, maar ik schat zomaar in dat jouw lief niet op worstmakerij zit te wachten, Candaas! ;) Van harte alvast in elk geval :)
pi_192566363
Oh jongens, pastinaakcake is echt tha bomb :9

(Deze: https://blog.lemonpi.net/2011/09/27/5601 maar dan met stukjes pure paaseitjes om plaats van nibs en met hazelnootextract omdat ik geen vanille meer bleek te hebben)
pi_192566402
Ik las Pokémon-gehaktmolen en vond het heel raar :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192566412
quote:

[..]

:Y Gister nog gedaan. Doen ze echt uiterst efficient. Bestelnummer doorgeven bij de deur. Wordt genoteerd op geeltje. Geeltje gaat naar iemand met laptop. Draait order uit. Order wordt doorgegeven aan orderpickers. 10-15 minuten later heb je je spullen. En gister was goed weer om te wachten 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192566440
G heeft gister volop traditionele Slowaakse baksels staan maken voor de Pasen. Net bij zus en ouders een mandje afgeleverd :D Inclusief een stuk echt verse Slowaakse varkensworst met knoflook 8-) 8-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 april 2020 @ 12:55:17 #59
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192566451
Gisteren om 14u viel het best wel mee in de Appie :+.

Vandaag begonnen met 12,5km wandeling tussen Zandvoort en Hillegom door de Waterleidingduinen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192566456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Pokémon-gehaktmolen en vond het heel raar :')
Pikachuflapjes!
pi_192566468
Pee, details omtrent die Slowaakse Paasbaksels, svpee! :9
pi_192566569
Geplumeaud, gestofzuigd, gedweild, was opgehangen.
Bloemzaadjes opgezocht, gecategoriseerd, zometeen moest ik dan toch echt maar eens met de knietjes in het zand. Eerst snel even kijken of er nog geen schapen aan het paaslammeren zijn.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:08:44 #63
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192566623
Hier rijst het deeg voor de butteries op de vensterbank..
K gaat zo de sigme reuzel en de boter mengen ^O^
en wachten we op het paaspakket + 2 traktaties voor zusje en ouders

verder dit weekend Lego bouwsel af maken *O* -O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192566630
Wij gaan ook zo bloemetjes en moestuinshizzle zaaien. En de tuintafel moet nog schoon en op Markplaats. Oh, zo te zien worden mijn plantjes net bezorgd *O* Dan moeten die ook nog geplant. Maar eens even kijken hoe lang ik het volhoud vandaag.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:09:20 #65
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192566636
oh en ik vind mijn magimix echt een klote ding!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 11 april 2020 @ 13:12:28 #66
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192566691
Als "onderweg" een graadmeter is, dan is er maar 1 groep die het niet begrepen heeft en dat zijn 55+'ers.
Denk dat 80% grijs was onderweg, allemaal dagjesmensen, fiets achterop.

Relatief weinig Duitsers.

Bij Maarsbergen was de parkeerplaats afgesloten en iedereen parkeerde aan de overkant vd straat in de berm. Gelukkig stond er iemand te bekeuren.

...mensen...
pi_192566710
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef Barreltje het volgende:
Hoe komt het?
Ik hoor er mensen altijd dolenthousiast over zijn.
pi_192566714
Ik vond net mijn KitchenAid gehaktmolen en worstspul. Zou je daar iets vega’s mee kunnen of tijd om hem weg te doen?
pi_192566719
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:12 schreef Kreator het volgende:
Als "onderweg" een graadmeter is, dan is er maar 1 groep die het niet begrepen heeft en dat zijn 55+'ers.

Bij Maarsbergen was de parkeerplaats afgesloten en iedereen parkeerde aan de overkant vd straat in de berm. Gelukkig stond er iemand te bekeuren.

...mensen...
Woensdag was het ook allemaal oud op de fiets. Ik heb het fietspad zelden zo druk gezien, in de zomer met mooi weer is het ook niet zo druk :')
pi_192566884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:15 schreef Myraela het volgende:
Ik vond net mijn KitchenAid gehaktmolen en worstspul. Zou je daar iets vega’s mee kunnen of tijd om hem weg te doen?
Geef een gil als je m wegdoet O-)
pi_192566925
Hier vandaag ook extreem druk op de fietspaden. We hebben 26 km gefietst, even een bloemetje bij een vriendin voor de deur gezet die verhuisd is. Zelfs met elektrische ondersteuning zijn de heuvels hier nog redelijk zwaar, zeker met 30 kilo kind voorin de fiets...
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:34:05 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192566938
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef Barreltje het volgende:
Welke heb jij?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:43:56 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192567113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe komt het?
Ik hoor er mensen altijd dolenthousiast over zijn.
De dingen passen gewoon NET niet en de grootste kom is niet diep genoeg voor vloeibare dingen.. }:|
pi_192567123
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:30 schreef Leintjeuh het volgende:
Geef een gil als je m wegdoet O-)
Je mag hem wel hebben hoor. :Y Zonde als hij hier blijft liggen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:45:10 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192567131
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je mag hem wel hebben hoor. :Y Zonde als hij hier blijft liggen.
Kak! Net te laat :P
pi_192567188
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:12 schreef Kreator het volgende:

...mensen...
Hmm en ik las in de statistieken dat juist hoe ouder je wordt... hoe groter de kans is dat je echt heel ziek word nu.

Zo kom je wel van je vergrijzing af.

Stiekem toch een complot...
pi_192567228
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:

Ik ontdekte laatst Journal 29.

Leuk als je houdt van een beetje nadenken en puzzelen... en kan prima in je eentje.
Maar wel een beetje anders dan anders.
  zaterdag 11 april 2020 @ 13:52:11 #78
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192567242
Mja juist de 50- 70 jarigen wanen zich onschendbaar, want " ze zijn nog helemaal niet oud.." maar dat ze al wel bloedverdunners, hartmedicijnen, diabetes medicijnen of welke andere ouderdomskwaal-medicijnen slikken, nee.. " dat maakt ze helemaal niet tot een risico groep" 8)7
pi_192567280
De schuur is opgeruimd en weer begaanbaar. Met Dora flink eind gelopen en eea in huis gedaan. Lunch is op en ik zit eventjes met de beentjes omhoog in de tuin
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192567391
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:52 schreef Barreltje het volgende:
Mja juist de 50- 70 jarigen wanen zich onschendbaar, want " ze zijn nog helemaal niet oud.." maar dat ze al wel bloedverdunners, hartmedicijnen, diabetes medicijnen of welke andere ouderdomskwaal-medicijnen slikken, nee.. " dat maakt ze helemaal niet tot een risico groep" 8)7
Ik zit daar midden in maar ik waan me echt niet onschendbaar. Zit niet voor niets al weken binnen en zie nauwelijks iemand irl.
En ik snap mijn leeftijdsgenoten ook totaal niet, dat zijn vaak ook mensen met kinderen/kleinkinderen die wil je toch ook nog een paar jaar meemaken. Daarbij, met die medicatie kan je best nog leuk leven, dan zoek je ziekworden toch niet op? Of ben ik nou gek, vind het leven nog veel te leuk om er mee te stoppen
pi_192567485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Kak! Net te laat :P
:D
pi_192567493
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:52 schreef Barreltje het volgende:
Ho es even :o
pi_192567512
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zit daar midden in maar ik waan me echt niet onschendbaar. Zit niet voor niets al weken binnen en zie nauwelijks iemand irl.
En ik snap mijn leeftijdsgenoten ook totaal niet, dat zijn vaak ook mensen met kinderen/kleinkinderen die wil je toch ook nog een paar jaar meemaken. Daarbij, met die medicatie kan je best nog leuk leven, dan zoek je ziekworden toch niet op? Of ben ik nou gek, vind het leven nog veel te leuk om er mee te stoppen
Heb jij dat ook, dat je naar mensen van jouw leeftijd kijkt en denkt, huh? Ben ik even oud?
Ik heb het nog steeds als bijna 61 jarige. Wanneer gaat je brein zich aanpassen aan de kalenderleeftijd :? 8)7
pi_192567538
Ik heb me even uitgeleefd op de crosstrainer in de sportschool tuinkamer >:) Bijkomend voordeel van de koele tuinkamer is dat je dan in de tuin de parasol op moet zetten vanwege te heet/niet in zon willen zitten en dan 1 stap in tuinkamer die heerlijk koel is O+
Nu ik die kamer 's winters als ik stil zit om muziek te maken extra verwarm met ons kacheltje is het zo'n prima ruimte!
/Tel mijn zegeningen. Ben nog steeds zo blij met ons huis na 16 jaar. Is dat gek :D O+
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:14:51 #85
370431 drakin
vurig typje
pi_192567551
Chilisaus zit in de bakjes *O*
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192567560
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:14 schreef drakin het volgende:
Chilisaus zit in de bakjes *O*
Niet in je ogen wrijven of ergens anders krabben *O*
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:15:39 #87
370431 drakin
vurig typje
pi_192567566
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:15 schreef Blues het volgende:

[..]

Niet in je ogen wrijven of ergens anders krabben *O*
O ja
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:17:03 #88
370431 drakin
vurig typje
pi_192567584
Pepertjes vndaag niet met mijn vingers aangeraakt, die zaten al gesneden in de magic bullet met van die nepsuiker.

Heb uiteindelijk toch een beetje candijsuiker erin gedaan, kon het niet laten en het is verwaarloosbaar omdat je toch nooit heel veel ervan gebruikt
Freaks like me drink tea
pi_192567665
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:56 schreef minilot het volgende:
Pee, details omtrent die Slowaakse Paasbaksels, svpee! :9
Brood met kwark en rozijnen :+ En twee soorten muffins en bananenbrood (maar das minder slowaaks :P)
pi_192567688
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:12 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb jij dat ook, dat je naar mensen van jouw leeftijd kijkt en denkt, huh? Ben ik even oud?
Ik heb het nog steeds als bijna 61 jarige. Wanneer gaat je brein zich aanpassen aan de kalenderleeftijd :? 8)7
Geen flauw idee, maar ergens klopt er iets niet, ben 35 of zo, en jij toch ook? Merk dat ook aan een collega, hij is 3 maanden ouder maar lijkt dan ook zoals 59 “moet zijn” en niet zoals wij.
pi_192567693
Net met G mijn kelder opgeruimd. Ze had grote lol 8-) Mijn attachekoffertje uit mijn accountantstijd, studieboeken, heel veel oude zooi _O-

Er zijn 15 vuilniszakken en drie donaties aan de oudpapiercontainer weg :P
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:29:16 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192567736
Heerlijk in de tuin met zweefparasol de krant lezen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192567851
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn!

Wij staan in de volle zon te werken :X Gelukkig wordt er van de week ook een zweefparasol bezorgd.
Spoilers!
pi_192567863
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:43 schreef minilot het volgende:
Günther en ik gaven mijn lief een Porkert-gehaktmolen en de Worstbijbel van Meneer Wateetons, maar ik schat zomaar in dat jouw lief niet op worstmakerij zit te wachten, Candaas! ;) Van harte alvast in elk geval :)
:D ik vermoed dat ik daarna op straat sta.

(Mijn lief is misschien nog wel de grootste activist van ons tweeën :P )

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 13:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik ontdekte laatst Journal 29.

Leuk als je houdt van een beetje nadenken en puzzelen... en kan prima in je eentje.
Maar wel een beetje anders dan anders.
Oeh, vriend is er niet zo van, maar ik wel. Aangezien ik ook deze maand jarig ben, pik ik hem mooi als idee voor mijn lijstje!
pi_192567913
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
*tikkeltje jaloers*

Net nog wel gist en bloem en amandelmeel bij de molen gehaald. *O*

Wel best een kunst om alle andere mensen te ontwijken in het stadje/op straat. De helft begrijpt het nog steeds niet, en het is gewoon druk.
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:42:34 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192567919
Vanaf de tuin:

Poef.....gone! ©golfer
pi_192567951
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

uhh weet je het zeker? lijkt mij spitsuur omdat iedereen zo denkt en idd IKEA dicht
Ik ga toch vandaag, laatste uur dat ie open is. Kreeg van 2 mensen de vraag of ik een boodschap wilde doen voor ze.
pi_192567977
Waarschijnlijk viert niemand hier Pasen maar jullie eten allemaal dit weekend echt lekker eten, en baksels :9~
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:49:57 #99
370431 drakin
vurig typje
pi_192568014
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Waarschijnlijk viert niemand hier Pasen maar jullie eten allemaal dit weekend echt lekker eten, en baksels :9~
chilisaus?
Freaks like me drink tea
  Official ESF Kreviewer zaterdag 11 april 2020 @ 14:55:27 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192568071
Ik ga gourmetten. Vind ik ook echt leuk. :7.
pi_192568307
En ik ging bakken https://www.averiecooks.com/lemon-lemonies/
met limoenen. en witte chocola. en boter.en suiker.
En waterslang naar voortuin gelegd over 30 m. na 5 weken droog en de hortensia’s watergegeven.
En Zennnn zand ingeveegd in de bestrating.
Nu krant en koffie, met benen hoog.
pi_192568315
Mijn ouders De paashazen kwamen hier net even langs (bleven in het trappenhuis staan ;) ):

SPOILER
Dus zie, we kunnen de tafel helemaal op z'n paasbest dekken en ons misselijk eten aan (pure) chocolade *O*
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:40:20 #103
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192568580
Ik kreeg van mn ouders een half zelf gebakken lammetje *O*

Das wel redelijk traditie bij ons O+
Ik aan de ene kant van de stoep ouders in de deuropening en een voor 1 iets midden op de stoep zetten.. _O-

En in het kader van "We zijn nog niet dik genoeg" staat dit te rijzen en gaat zo de oven in.
pi_192568688
Ik heb woensdag gegourmet, was lekker. :9 Maandag ga ik hotpotten. Voor morgen eigenlijk niets lekkers bedacht als avondeten. Misschien asperges.
pi_192568706
Lemonies en butteries, wat een bakolijkheid hier! Kom ik dan met m'n lompe knolgewascake :+

@Uhmmpie Jij bent nu de tweede in korte tijd die ik over Journal29 hoor. Ben er nog niet helemaal over uit of het me suf of tof lijkt, maar jij vindt het dus wel wat? :)
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:50:10 #106
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192568710
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb woensdag gegourmet, was lekker. :9 Maandag ga ik hotpotten. Voor morgen eigenlijk niets lekkers bedacht als avondeten. Misschien asperges.
Jij doet vegetarische hotpot denk ik he?

Heb je ergens een linkje naar een vlees hot-pot(van vroegah? )
pi_192568718
Hotpot is dat hetzelfde als fonduen?
pi_192568727
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef minilot het volgende:
Lemonies en butteries, wat een bakolijkheid hier! Kom ik dan met m'n lompe knolgewascake :+

@:Uhmmpie Jij bent nu de tweede in korte tijd die ik over Journal29 hoor. Ben er nog niet helemaal over uit of het me suf of tof lijkt, maar jij vindt het dus wel wat? :)
Oja journal29, ik heb hem opgeslagen. Alleen bij Bol een erg lange levertijd -O-
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:53:25 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192568747
Rijs bolletjes rijs!

SPOILER
Gelukkig doen ze er geen 3 dagen over om op te rijzen :+
pi_192568755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:50 schreef Barreltje het volgende:
Jij doet vegetarische hotpot denk ik he?

Heb je ergens een linkje naar een vlees hot-pot(van vroegah? )
Nee, ik doe hotpot echt op de luie manier. Ik koop een kant en klaar zakje hotpotpasta, verschillende vega dumplings, udon noodles en groenten en ei. En dan heb ik verschillende sausjes (ook kant en klaar) erbij. :@
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:54:38 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192568763
Wij wachten in de tuin op de bezorger van tapasrestaurant El Pincho.
Allemaal lekkere kleine happen besteld. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_192568767
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:51 schreef Sarabi het volgende:
Hotpot is dat hetzelfde als fonduen?
Ja, gewoon in een bouillon. Maar dan dus met wat oosterse spullen erin en sausjes erbij.
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:55:27 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192568780
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, ik doe hotpot echt op de luie manier. Ik koop een kant en klaar zakje hotpotpasta, verschillende vega dumplings, udon noodles en groenten en ei. En dan heb ik verschillende sausjes (ook kant en klaar) erbij. :@
Ah En zo'n hotpotpasta koop ik bij de toko ofzo?
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:56:01 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192568793
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef golfer het volgende:
Wij wachten in de tuin op de bezorger van tapasrestaurant El Pincho.
Allemaal lekkere kleine happen besteld. :9
Ik wil vanavond Mexicaans eten.. eens zoeken op thuisbezorgd oid ^O^
pi_192568803
@golfer Ik word instant supernostalgisch van je foto's, ik heb in mijn allerfavorietste kindertijdperiode in echt exact zo'n huis gewoond O+ O+

Zo, cake is op. :') :9 :@
Volgende baksel morgenmiddag (voor Kook Mee Met CUL) en nog géén idee of het lukt want hele markante pannenkoeken en nooit eerder geprobeerd te maken:
https://iamafoodblog.com/(...)m-cafe-and-pancakes/
pi_192568818
@Myraela Wat was ook alweer die superfantastische tokodipsaus die je een poosje overal bij deed? :9
pi_192568819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:55 schreef Barreltje het volgende:
Ah En zo'n hotpotpasta koop ik bij de toko ofzo?
Ja, hou er wel rekening mee dat ook de mildste variant echt al jankenvandepijn pittig is. Dus wij halen vaak de tomaten hotpot. :D Sausjes erbij zijn al pittig, dus dat is voor ons voldoende.
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:03:39 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192568903
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:56 schreef minilot het volgende:
@:Golfer Ik word instant supernostalgisch van je foto's, ik heb in mijn allerfavorietste kindertijdperiode in echt exact zo'n huis gewoond O+ O+

Als je heel veel heimwee hebt kom je maar een keer langs.
(Na de Coronatijd in 2024 of zo).
:+
Poef.....gone! ©golfer
pi_192568941
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:57 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat was ook alweer die superfantastische tokodipsaus die je een poosje overal bij deed? :9
Dit is de favoriet bij hotpot: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
En die is sowieso bij erg veel dingen lekker, erg smaakvol.

Deze kon ik laatst niet meer vinden, maar is ook superlekker. Dat was m'n favoriet, maar die andere is toch wel nog smaakvoller en lekkerder. Deze is qua smaak wat simpeler, eerder richting sambal. Terwijl die ander kruidiger smaakt.
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:13:41 #120
370431 drakin
vurig typje
pi_192569024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit is de favoriet bij hotpot: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g

[ afbeelding ]
Deze kon ik laatst niet meer vinden, maar is ook superlekker. Dat was m'n favoriet, maar die andere is toch wel nog smaakvoller en lekkerder. Deze is qua smaak wat simpeler, eerder richting sambal. Terwijl die ander kruidiger smaakt.
Wat is het? Een soort chilisaus lijkt het wel
Freaks like me drink tea
pi_192569043
Geen idee, een saus voor een Japans gerecht. Ik gebruik het gewoon als dipsaus.
pi_192569118
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Fijn!

Wij staan in de volle zon te werken :X Gelukkig wordt er van de week ook een zweefparasol bezorgd.
Onze zweefparasol is drie jaar geleden ofzo overleden en ik heb me er vorige week toe kunnen zetten om de kale stok van het terras te verwijderen o|O Het bleek ongeveer 100 keer makkelijker dan ik dacht. Nu komt er volgende week een gewone parasol, en een hanteerbare tafel en een loungeset O+
pi_192569127
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thanks! *O*
pi_192569129
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef minilot het volgende:

@:Uhmmpie Jij bent nu de tweede in korte tijd die ik over Journal29 hoor. Ben er nog niet helemaal over uit of het me suf of tof lijkt, maar jij vindt het dus wel wat? :)
Nou mijn lief is er gek op. Collega ook.
Ik ga me doorgaans irriteren als ik niet verder kom.

Deel 2 ligt in de kast.. daar weet hij nog niks van :)
pi_192569138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Onze zweefparasol is drie jaar geleden ofzo overleden en ik heb me er vorige week toe kunnen zetten om de kale stok van het terras te verwijderen o|O Het bleek ongeveer 100 keer makkelijker dan ik dacht. Nu komt er volgende week een gewone parasol, en een hanteerbare tafel en een loungeset O+
*O*

We moesten wel even vogelen hoe je dat ding t beste neerzet.
pi_192569146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:13 schreef drakin het volgende:

[..]

Wat is het? Een soort chilisaus lijkt het wel
Ik heb laatst zowel dumplings als kroepoek gedipt. Helemaal prima.
Kroepoek iets beter dan de dumplings.

En eh... ik lees nou al veel te vaak... zweetparasol
  zaterdag 11 april 2020 @ 16:26:05 #127
370431 drakin
vurig typje
pi_192569158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb laatst zowel dumplings als kroepoek gedipt. Helemaal prima.
Kroepoek iets beter dan de dumplings.

En eh... ik lees nou al veel te vaak... zweetparasol
Voor bij je pokemon worstenmaker _O-
Freaks like me drink tea
pi_192569179
Zweefteefzweetparasol :Y)
pi_192569280
Stukjes woonkamer in OUD, voor onverbeterlijke nieuwsgierigen tussen jullie :P
OUD / Het peutertopic (2-4 jaar) deel 252
pi_192569298
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:24 schreef Blues het volgende:

[..]

*O*

We moesten wel even vogelen hoe je dat ding t beste neerzet.
Ja, dat is best even puzzelen hoe -ie uitklapt. De onze zat er al in, ingebouwd in het (stoeptegel :r )terras. Maar zoals bijna alles in dit huis was het het nét niet, dus ze hebben er nooit een hoes bijgekocht en na verloop van tijd is er blijkbaar een mechaniekje verroest en klapte hij niet meer in :+ Toen had ik er geen zin meer in dus nu maar een goedkope gewone.
pi_192569319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:35 schreef minilot het volgende:
Stukjes woonkamer in OUD, voor onverbeterlijke nieuwsgierigen tussen jullie :P
OUD / Het peutertopic (2-4 jaar) deel 252
Leuk :Y
pi_192569347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat is best even puzzelen hoe -ie uitklapt. De onze zat er al in, ingebouwd in het (stoeptegel :r )terras. Maar zoals bijna alles in dit huis was het het nét niet, dus ze hebben er nooit een hoes bijgekocht en na verloop van tijd is er blijkbaar een mechaniekje verroest en klapte hij niet meer in :+ Toen had ik er geen zin meer in dus nu maar een goedkope gewone.
Ingebouwd in het terras. Wow :D
pi_192569434
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:41 schreef Blues het volgende:

[..]

Ingebouwd in het terras. Wow :D
Ja, dat klinkt dus heel leuk en stevig, maar je krijgt die voet dus ook niet meer weg tenzij je de hele boel openbreekt. }:|
pi_192569510
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt dus heel leuk en stevig, maar je krijgt die voet dus ook niet meer weg tenzij je de hele boel openbreekt. }:|
Mijn ouders hadden een mobiele zweef(teef) parasol. Nog steeds een vit h om te verplaatsen, maar het kón tenminste wel :Y

Fijne dat de parasolpootextractie beter liep dan gevreesd *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192569537
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn ouders hadden een mobiele zweef(teef) parasol. Nog steeds een vit h om te verplaatsen, maar het kón tenminste wel :Y

Fijne dat de parasolpootextractie beter liep dan gevreesd *O*
Nou, ik heb dus gewoon de paal losgeschroeft en een moestuinbak over de voet gezet :') :+ Het terras is me toch doorn in het oog (had ik al :r stoeptegels :r gezegd?) maar geen geld voor over om het aan te pakken, dus we gooien er maar gewoon mooiere spullen overheen.
pi_192569571
Pfff... eerste werkdag bij mijn tweede uithelpplek.
Uiteraard weer onduidelijkheid, onzekerheid, chaos. Nu ook medewerkers die echt persoonlijk geraakt zijn. Doordat familie of bewoners waar ze al lang voor zorgen overleden of overgeplaatst zijn.

SPOILER
En intussen kwam een berichtje van mijn ouders binnen. Een goede kennis, die 13 dagen geleden zijn vrouw aan Corona was verloren, is nu zelf overleden ;(

Dus vanavond andere dingen om over na te denken dan eten, het wordt friet.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192569608
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, ik heb dus gewoon de paal losgeschroeft en een moestuinbak over de voet gezet :') :+ Het terras is me toch doorn in het oog (had ik al :r stoeptegels :r gezegd?) maar geen geld voor over om het aan te pakken, dus we gooien er maar gewoon mooiere spullen overheen.
Precies de manier waarop ik zaken aanpak. Verbloemen *O* In dit geval letterlijk _O-
pi_192569611
Ik wil een tuin en een grote bbq heb ik besloten :{ En geen buren. Maar dat is een utopie ben ik bang :P
pi_192569663
Ow...Cat...wat een vervelende werkomstandigheden. :X
Dan zou ik er maar van uitgaan inderdaad, dat alles en iedereen besmet is.
Potverdrie. Alle lof voor je werk en inzet. _O_
En verdrietig weer van je ouders bekenden.
pi_192569688
Dat is wel allemaal bar en boos bij jou Cat. Trek je het zelf wel?
pi_192569703
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit ja. Sterkte met zo'n berg heftige zaken, Cat!
pi_192569715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik wil een tuin en een grote bbq heb ik besloten :{ En geen buren. Maar dat is een utopie ben ik bang :P
Wat kost een vrijstaand huis in rural Slowakije eigenlijk? :Y)
pi_192569778
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uiteraard weer onduidelijkheid, onzekerheid, chaos. Nu ook medewerkers die echt persoonlijk geraakt zijn. Doordat familie of bewoners waar ze al lang voor zorgen overleden of overgeplaatst zijn.

SPOILER
En intussen kwam een berichtje van mijn ouders binnen. Een goede kennis, die 13 dagen geleden zijn vrouw aan Corona was verloren, is nu zelf overleden ;(

Heftige dag..
pi_192569818
quote:
Het is bar en boos ja. Bizarre tijden. Maar ooit gaat het weer over en wordt alles weer normaal(er).

Met mij gaat het best wel. Uit kunnen helpen in deze tijden is ook fijn, en nieuwe werkplekken ontdekken interessant.
pi_192569867
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met mij gaat het best wel. Uit kunnen helpen in deze tijden is ook fijn, en nieuwe werkplekken ontdekken interessant.
Knap en goed dat je er zo in kunt staan :Y O+
pi_192569937
quote:

[..]

Het is bar en boos ja. Bizarre tijden. Maar ooit gaat het weer over en wordt alles weer normaal(er).

Echt he, jij _O_
  zaterdag 11 april 2020 @ 17:39:48 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192570037
quote:
Nou, dit inderdaad. Ik heb het idee dat er om de dag kennissen, vrienden en collega's ziek worden ofoverlijden bij Cat. Heftig hoor.
Spoilers!
pi_192570043
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat kost een vrijstaand huis in rural Slowakije eigenlijk? :Y)
Hangt van de staat van afwerking en onderhoud af maar tussen de 60000 en 100000 eur :+

https://www.tweedewoning.eu/landen/38

Edit: deze prijzen zijn niet representatief voor Oost-Slowakije. Ik zag huizen daar voor 40.000 tot 80.000 maar dat waren opknappers.
pi_192570063
Cat _O_ Sterkte :*
pi_192570350
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Precies de manier waarop ik zaken aanpak. Verbloemen *O* In dit geval letterlijk _O-
:D !
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:28:31 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192570583
Heerlijk buiten in het zonnetje de tapas van El Pincho gegeten.

Zo werden ze afgeleverd:

En dit was het resultaat op onze buitentafel:

Lekker van gesmuld. :9
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 april 2020 @ 18:33:07 #152
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192570656
Looking good :9.
Sowieso is El Pincho altijd goed. :Y)
pi_192570668
Ow, dat vind ik ook lekker en gezellig. :Y)

Sinds gister een nieuwe lokale friet tent, met uitbaters die het dorp al kent over en weer.
Bij de aankondiging van opening gister, stonden er 278 reacties van dorpsgenoten op
fb. _O-
En een keurige rij van 30 mensen op 1 1/2 meter.

Wij kozen saté en friet voor vanavond. Tenminste ik dan.
pi_192570676
quote:

Dikke anderhalve meter hug van mij. Heldin. En wat een narigheid met de kennissen ook nog. ;(
pi_192570692
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 16:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bekende strategie voor ons :Y) O+
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:54:45 #156
370431 drakin
vurig typje
pi_192570968
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:28 schreef golfer het volgende:

Zo werden ze afgeleverd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:Y)
Freaks like me drink tea
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:55:52 #157
370431 drakin
vurig typje
pi_192570987
Jammer van de mentos, verder lekker ziet het eruit. Nu krijg ik trek
Freaks like me drink tea
pi_192571019
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, dit inderdaad. Ik heb het idee dat er om de dag kennissen, vrienden en collega's ziek worden ofoverlijden bij Cat. Heftig hoor.
Om te nuanceren: het zijn vage kennissen of kennissen van familie, die ik dus persoonlijk niet ken.
Maar de laatste week telt het echt op. En lijkt het een kwestie van tijd te worden tot er iemand overlijdt die wel heel dicht bij me staat.
De zieken: ja, hopen. Paar vrienden/kennissen, de een meer ziek dan de ander.
Daarnaast zit/werk ik ook letterlijk dicht bij het vuur. Dus dat was te verwachten en niet buitengewoon, zeg maar. En door de nieuwe werkplekken ook weinig emotionele binding.
Vandaag ook een collega die getest gaat worden maar inmiddels ken ik het klassieke Corona rijtje wel. En zij ook. Had ze allemaal gehad, op koorts na en echt ziek is ze nooit geweest. Ze hoopte dat de test nu bevestigde wat ze al wist. Stukje duidelijkheid.
Want er zijn echt talloze zorgmedewerkers die onwetend onbeschermd voor een besmette patiënt, cliënt of bewoner hebben gezorgd. Nu er meer getest gaat worden gaan die cijfers de pan uitrijzen.

Persoonlijk (maar pin me er niet op vast) zou het me niet verbazen als minimaal 50% is besmet. En die hebben vaak een gezin, of deden aan mantelzorg...
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:57:51 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_192571024
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef minilot het volgende:

[..]

@:Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide :)
Welkom in Duitsland. :+
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192571027
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:28 schreef golfer het volgende:

Zo werden ze afgeleverd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ziet er fantastisch uit O+
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:01:45 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_192571078
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:20 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Tja Pasen kan nu eenmaal niet een andere dag vallen.
Ik denk idd dat voor vele mensen ze nu vrij hebben.
Ik mag blij zijn dat ik nog 5 dagen werk.
Komende woensdag krijg ik als het goed is vakantiegeld *O*
Er was een oproep om Pasen uit te stellen met 7 weken. Maar dat bleek veel te duur. O~)
pi_192571154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, gewoon in een bouillon. Maar dan dus met wat oosterse spullen erin en sausjes erbij.
Lekker en redelijk mager te houden :D
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:25:29 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_192571487
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Om te nuanceren: het zijn vage kennissen of kennissen van familie, die ik dus persoonlijk niet ken.
Maar de laatste week telt het echt op. En lijkt het een kwestie van tijd te worden tot er iemand overlijdt die wel heel dicht bij me staat.
De zieken: ja, hopen. Paar vrienden/kennissen, de een meer ziek dan de ander.
Daarnaast zit/werk ik ook letterlijk dicht bij het vuur. Dus dat was te verwachten en niet buitengewoon, zeg maar. En door de nieuwe werkplekken ook weinig emotionele binding.
Vandaag ook een collega die getest gaat worden maar inmiddels ken ik het klassieke Corona rijtje wel. En zij ook. Had ze allemaal gehad, op koorts na en echt ziek is ze nooit geweest. Ze hoopte dat de test nu bevestigde wat ze al wist. Stukje duidelijkheid.
Want er zijn echt talloze zorgmedewerkers die onwetend onbeschermd voor een besmette patiënt, cliënt of bewoner hebben gezorgd. Nu er meer getest gaat worden gaan die cijfers de pan uitrijzen.

Persoonlijk (maar pin me er niet op vast) zou het me niet verbazen als minimaal 50% is besmet. En die hebben vaak een gezin, of deden aan mantelzorg...
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel % inmiddels antistoffen heeft aangemaakt tegen het corona virus. Gezien veel medewerkers zowel blauw als wit veel in aanraking komt met mensen.
En dan ook nog eens de risico groepen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 19:34:18 #164
63722 z80
I fink you freaky
pi_192571636
GSM masten in de fik zetten ivm 5G. Dan heb je het licht echt nog niet gezien. Stelletje 8)7
pi_192571682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:25 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel % inmiddels antistoffen heeft aangemaakt tegen het corona virus. Gezien veel medewerkers zowel blauw als wit veel in aanraking komt met mensen.
En dan ook nog eens de risico groepen.
Ja, dat zou ik ook willen weten. En hoeveel antistoffen je moet hebben om immuun te zijn.
Want met een lichte besmetting kun je bij een volgende besmetting alsnog erg ziek worden.
pi_192571688
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:34 schreef z80 het volgende:
GSM masten in de fik zetten ivm 5G. Dan heb je het licht echt nog niet gezien. Stelletje 8)7
*aluhoedje opzet*
pi_192572041
Iemand die ik ken was heel erg tegen vaccinatie (ook tegen 5g, daarom kom ik erop), had ook spijt dat ze haar zoon (ruim volwassen nu) had laten vaccineren, want och een beetje ziek worden was niet zo erg.
Heb haar een week of 2 geleden gevraagd hoe ze nu over een vaccinatie vrije wereld denkt. Geen reactie :D
pi_192572043
G-DNA ligt op bed. Nu tijd voor 20 jaar oude port en geitenkaas O+
pi_192572069
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:06 schreef Sarabi het volgende:
Lekker en redelijk mager te houden :D
Ja, ik vind het altijd lastig in te schatten als ik mijn gerechten/ingrediënten niet afweeg, maar volgens mij is het supergezond. Ik eet zelf eigenlijk geen noodles, wel een paar gyoza's en verder eigenlijk alleen groenten en een ei uit de bouillon. En daar dan een pittig sausje bij, dus daar eet je ook niet veel van en is vooral chili en nog wat lenteui en koriander. Weinig slechts, eigenlijk.
pi_192572075
Op FB heb ik iets te veel vriendjes die anti 5g zijn maar nu wel gewoon in groepen bij elkaar komen -O- dan snap je het volgens mij niet helemaal
pi_192572081
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
:9 enjoy
pi_192572162
Wij hebben trouwens een klusprojectje bedacht. We vonden de parasolvoeten die je vaak ziet te lelijk, vaak zo'n verrijdbare granieten tegel. Dus wij gaan een verrijdbare plantenbak maken waar we ook de parasolvoet in maken. :D Hopelijk lukt het.
pi_192572214
Oh dat is tof Myraela! Moet op zich wel te doen zijn toch?
pi_192572235
Hier een paar helse dagen achter de rug. Beiden druk met werk en kind was niet te genieten. Maar vandaag zijn we allemaal weer heerlijk zen O+
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:13:50 #175
63722 z80
I fink you freaky
pi_192572245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:03 schreef Sarabi het volgende:
Op FB heb ik iets te veel vriendjes die anti 5g zijn maar nu wel gewoon in groepen bij elkaar komen -O- dan snap je het volgens mij niet helemaal
Het hele 5G gebeuren berust op misverstanden. De meeste communicatie zal plaatsvinden op de zelfde frequenties die nu in gebruik zijn voor 4G. Enkel in dichtbevolkte gebieden is het interessant om de hogere frequentie te gebruiken. In een drukke winkelstraat of op een festival met veel mensen dicht op elkaar die allemaal snel internet willen is de Hoge frequentie interessant. Veel bandbreedte en hoge data doorvoer met de mogelijkheid meerdere antennes in elkaars zichtveld te plaatsen. Nadeel zijn de kosten en het niet door objecten heen kunnen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:14:33 #176
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192572255
SPOILER: nerd grapje
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192572280
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben trouwens een klusprojectje bedacht. We vonden de parasolvoeten die je vaak ziet te lelijk, vaak zo'n verrijdbare granieten tegel. Dus wij gaan een verrijdbare plantenbak maken waar we ook de parasolvoet in maken. :D Hopelijk lukt het.
Dan moet ie wel zwaar zijn die plantenbak, anders kiepert zweefje alsnog om :D Wel crea. Ben benieuwd!

Hier ligt er gewoon een zak zand gestoken in 2 witte puinzakken op *) /makkelijke snelklaartypes
pi_192572294
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:11 schreef Aure het volgende:
Oh dat is tof Myraela! Moet op zich wel te doen zijn toch?
Denk het wel. :Y Het hoeft niet heel lastig te zijn, zolang we de standaard maar stevig genoeg kunnen vastzetten.
pi_192572301
quote:
Jij snapt het niet helemaal.

SPOILER
pi_192572316
quote:
Lekker!
Kon ie zich vandaag wel vermaken toen jullie de opruimwoede hadden?
pi_192572319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Dan moet ie wel zwaar zijn die plantenbak, anders kiepert zweefje alsnog om :D Wel crea. Ben benieuwd!

Hier ligt er gewoon een zak zand gestoken in 2 witte puinzakken op *) /makkelijke snelklaartypes
Mijn vriend heeft nu het idee om gewoon de plastic tegels met zand gevuld onderin de bak te doen. :D Weet nog niet wat ik van dat idee vind. Zwaar genoeg is het wel, denk ik. Bak moet 80x80cm worden, dus dat is best flink.
pi_192572320
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

SPOILER

Heftig Cat. Wat knap van je dat je dit aankunt!
pi_192572344
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Jij snapt het niet helemaal.

SPOILER
Dat mogen ze ook vinden :Y

Ik zit me alleen af te vragen hoe veel ik nog met dat soort mensen wil omgaan.
pi_192572359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:20 schreef Sarabi het volgende:

Dat mogen ze ook vinden :Y

Ik zit me alleen af te vragen hoe veel ik nog met dat soort mensen wil omgaan.
Ontvrienden, of op niet meer volgen zetten als het fb is.
Tis maar social media.
pi_192572370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Ontvrienden, of op niet meer volgen zetten als het fb is.
Tis maar social media.
Ja, maar sommige ken ik ook IRL.
En breng veel geld naar hun winkeltjes enzo, lastig wat ik daar mee wil.
pi_192572375
quote:
Hoe komen mensen aan die rare verhalen?
pi_192572383
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Hoe komen mensen aan die rare verhalen?
Waar ze alle complottheorieën vandaan hebben gok ik :D
pi_192572384
Lekker B&G, zo tapas buiten eten.
Hadden jullie de extra tapas ook?
pi_192572410
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Waar ze alle complottheorieën van dan hebben gok ik :D
Hou t maar op tijd te veel.
Heb soms t idee dat mensen alles willen tegengehouden want er is wel wat over te klagen.

Die app voor Corona lijkt me hartstikke goed. Hebben ze in bv Korea ook en daar gisteren maar 24 besmettingen (sowieso stukken minder dan hier). Maar nee help, privacy!!!
Echt.. het gaat om een levensgevaarlijke ziekte. Ga dan niet zeiken :N
pi_192572428
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:25 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Heb soms t idee dat mensen alles willen tegengehouden want er is wel wat over te klagen.

Die app voor Corona lijkt me hartstikke goed. Hebben ze in bv Korea ook en daar gisteren maar 24 besmettingen (sowieso stukken minder dan hier). Maar nee help, privacy!!!
Zo sta ik er ook in :Y

Nu snap ik dat sommige wel meer gesteld zijn op hun privacy, maar laten we dan in ieder geval eerst afwachten hoe het precies zal zijn.
pi_192572492
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:25 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Men weet, als je een mobiel hebt, toch al heel veel van je, dan kan dit er ook wel bij
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:31:03 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192572494
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker B&G, zo tapas buiten eten.
Hadden jullie de extra tapas ook?
Wij hadden 2 extra tapas genomen: voor mij de kippendijen en voor B. de portobello met blauwschimmelkaas :r .
Poef.....gone! ©golfer
pi_192572574
9000 keer liever portobello met schimmelkaas dan kippendijen, huuuh.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 20:42:50 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192572644
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
9000 keer liever portobello met schimmelkaas dan kippendijen, huuuh.
90009000 maal liever kippendij :9
pi_192572706
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

90009000 maal liever kippendij :9
Beiden....
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:58:18 #196
370431 drakin
vurig typje
pi_192572843
quote:
Ik zou die geitenkaas niet meer vertrouwen
Freaks like me drink tea
pi_192573063
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Lekker!
Kon ie zich vandaag wel vermaken toen jullie de opruimwoede hadden?
Geef hem Netflix met How To Train Your Dragons en het probleem is opgelost :P
pi_192573401
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Beiden....
Dit. Beide lekker :9
pi_192573444
Vandaag guacamole gemaakt, wat is dat toch lekker. Beetje grof gehouden zodat je alles los nog proeft
pi_192573466
Oh ja heerlijk Kaat.

en ik heb ook liever blauwschimmel met portobello :Y
Al was het sausje van de dijen van g errug goed te doen :9
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:01:02 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192573836
Ok, we kijken ook Tiger King. Ik snap nu dat niemand me goed uit kon leggen waar dit over gaat. Wtf. Zo veel vragen. Vooral over waarom die ene kerel zijn shirt uit heeft voor de interviews.
Spoilers!
pi_192574114
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:23:10 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192574219
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, we kijken ook Tiger King. Ik snap nu dat niemand me goed uit kon leggen waar dit over gaat. Wtf. Zo veel vragen. Vooral over waarom die ene kerel zijn shirt uit heeft voor de interviews.
Dan komt z'n gebit beter over op TV.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192574229
Voor het eerst in mijn leven heb ik Netflix nodig :D
pi_192574322
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

Het zijn 'bijzondere' lui ja, zullen we maar zeggen.
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:30:57 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192574346
-gaap-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 11 april 2020 @ 22:50:36 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192574669
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je mist echt wel iets als je dit niet hebt gezien. Als er een keer een reden is om een proefabo te nemen, is dit het. En The Crown.
Spoilers!
pi_192574740
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je mist echt wel iets als je dit niet hebt gezien. Als er een keer een reden is om een proefabo te nemen, is dit het. En The Crown.
Hm...
Ik ben nu net voorbij aflevering 4, en eerlijk is eerlijk, het is fascinerend... maar toch ook wel iets dat ik al kende eigenlijk. (Niet per se deze mensen, en eerlijk is eerlijk, dit is ook wel echt het neusje van de zalm :') maar dat er in de dierenhandel veel achterlijke idioten rondlopen die vooral op zichzelf geilen...... dat was me wel bekend. )

Maar ik moet zeggen dat ik nooit spijt heb gehad van ons Netflix-abo hoor. We kijken nu Anne with an E O+ . Weer heeeeel wat anders, maar ik vind het heerlijk.
pi_192575200
Wij zijn gisteren ook begonnen aan Tiger King. Wat een bizarre verzameling mensen bij elkaar.
Qua stijl doet het me denken aan Making A Murderer.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zaterdag 11 april 2020 @ 23:30:08 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192575240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:26 schreef Lot_1 het volgende:
Wij zijn gisteren ook begonnen aan Tiger King. Wat een bizarre verzameling mensen bij elkaar.
Qua stijl doet het me denken aan Making A Murderer.
Yups. Die associatie had ik ook. Veel white trashvolk.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 april 2020 @ 23:41:34 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192575353
Wellicht dan ook maar eens Tiger King aanslingeren. :+.
Ik kijk niet veel, maar ben vooral Studio Ghibli-films aan het kijken. Vanavond My Neighbor Totoro, Daarnaast staat in 'Verder Kijken' Sherlock (S3E3), Castlevania (S2E6) en KIngdom,(S1E3).
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 00:43:11 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192576009
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nee hoor. Genoeg andere Amerikanen op tv die bewijzen dat het een achterlijk volk is :+
  zondag 12 april 2020 @ 05:50:06 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192576939
Vogels zijn maar weer druk O+

Nog geen seconde geslapen, beetje flauw van zo..

Dat zag er goed uit G&B :Y) :Y)

Cat, respect _O_
pi_192576951
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

bestaat toch niet meer in NL?
pi_192577063
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 00:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee hoor. Genoeg andere Amerikanen op tv die bewijzen dat het een achterlijk volk is :+
Sorry, maar je klinkt nu net zo bekrompen als mijn vader in de tijd dat ie Amerika enkel van verhalen van... kende :')

Goedemorgen dotjes!

Eens kijken of het zo nog rustig genoeg is voor een wandelingetje, als iedereen toch aan het paasontbijt zit.
pi_192577076
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 07:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Sorry, maar je klinkt nu net zo bekrompen als mijn vader in de tijd dat ie Amerika enkel van verhalen van... kende :')
:D O+ Ludolf is een beetje een oude(rwetse) ziel.

Fijne wandeling! Ik krijg zo (paas)ontbijt op bed O+
  zondag 12 april 2020 @ 07:38:21 #217
217702 Lonaa
Honger!
pi_192577080
Oh ja, Anne with an E had een nieuw seizoen. O+

Hier ook wakker, zo even aankleden, hondje uitlaten en ontbijtje maken. :9
pi_192577100
Zin in bitterballen ARGH
pi_192577101
Vrolijk pasen!
pi_192577106
quote:
17s.gif Op zondag 12 april 2020 07:49 schreef sigme het volgende:
Vrolijk pasen!
[ afbeelding ]
wow!!!
pi_192577110
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 07:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:D O+ Ludolf is een beetje een oude(rwetse) ziel.

Fijne wandeling! Ik krijg zo (paas)ontbijt op bed O+
Ik ben het met hem eens dat er echt wel achterlijke Amerikanen zijn hoor, (en ik zag de ' :+ ' ), maar ken ook genoeg achterlijke Europeanen :P .

(van die lui *kuch minister Schouten* kuch* die het een goed idee vinden om proeven te starten met het injecteren van bomen met landbouwgif in de strijd tegen de processierups...

....
....
....

|:(

Het idee van de biodiversiteit omhoog brengen, mezenkasten ophangen of desnoods de bomen omkappen was zeker niet ter tafel gekomen. Mijn hemel... kijk even naar China waar ze ongeveer al hun gewassen met de hand staan te bestuiven omdat er geen insect meer te vinden is die het werk kan doen :') Ik dacht vanochtend even dat ik het gedroomd had, zoveel domheid...maar helaas...)

@ontbijt op bed: Oeh! Luxe!
Mijn vriend is nu Paasstol aan het maken voor straks :9

quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 07:38 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, Anne with an E had een nieuw seizoen. O+

Hier ook wakker, zo even aankleden, hondje uitlaten en ontbijtje maken. :9
First thing we'd climb a tree
And maybe then we'd talk
Or sit silently
And listen to our thoughts....

O+ O+
pi_192577111
quote:
Vrolijk pasen!
[ afbeelding ]
Hallo knapperd O+
pi_192577125
Maar nu eerst: koffie!
Met grazende schapen op de achtergrond.
SPOILER
pi_192577153
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 07:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben het met hem eens dat er echt wel achterlijke Amerikanen zijn hoor, (en ik zag de ' :+ ' ), maar ken ook genoeg achterlijke Europeanen :P .

(van die lui *kuch minister Schouten* kuch* die het een goed idee vinden om proeven te starten met het injecteren van bomen met landbouwgif in de strijd tegen de processierups...

....
....
....

Het idee van de biodiversiteit omhoog brengen, mezenkasten ophangen of desnoods de bomen omkappen was zeker niet ter tafel gekomen. Mijn hemel... kijk even naar China waar ze ongeveer al hun gewassen met de hand staan te bestuiven omdat er geen insect meer te vinden is die het werk kan doen :') Ik dacht vanochtend even dat ik het gedroomd had, zoveel domheid...maar helaas...)

@:ontbijt op bed: Oeh! Luxe!
[..]

And maybe then we'd talk
Or sit silently

O+ O+
Volgens mij zijn Amerikanen wat excentrieker en extravaganter in hun raarheid en vallen ze daarom meer op :D Verder zijn er natuurlijk ook een hele hoop doodnormale Amerikanen. Ik vind het vooral naar voor ze dat ze vastzitten in zo'n bizar slecht systeem. Ik ben nu al mijn 'Kleine huis'-boeken aan het herlezen (prima quarantaine leesvoer) en dan begrijp ik weer wat meer van de geschiedenis van de VS.

Dat landbouwgifplan klinkt wel tamelijk... ehm... dom inderdaad -O-
pi_192577157
quote:
Vrolijk pasen!
[ afbeelding ]
Oh O+
pi_192577168
Goedemorgen lieve mensen 8-) Tijd om zo eens met een camera naar een natuurgebiedje te gaan op zoek naar te fotograferen fauna *)
pi_192577170
Mogge!
Wat een mooi lammetje en wat een uitzicht.

En vwb amerikanen, ik denk dat wij hier vooral de rare zien, want de normalen zijn niet raar genoeg.
pi_192577231
Goedemorgen :)

En vrolijk pasen O+

Wie gaat er mee naar de meubelboulevard?
  zondag 12 april 2020 @ 08:30:58 #229
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192577259
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 08:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat een mooi lammetje en wat een uitzicht.

En vwb amerikanen, ik denk dat wij hier vooral de rare zien, want de normalen zijn niet raar genoeg.
Och Jambers wist ook altijd wel een hoop excentrieke persoonlijkheden te vinden :+
  zondag 12 april 2020 @ 08:32:17 #230
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192577268
Wij gaan er zo maar eens uit om 11 uur paasbrunch , maar ik heb zo'n vermoeden dat we geen jus d' Orange en/of broodbeleg hebben -O- 8)7
pi_192577278
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 08:25 schreef Uhmmpie het volgende:
Wie gaat er mee naar de meubelboulevard?
in geen mensenleven!
pi_192577365
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 08:32 schreef Barreltje het volgende:
Wij gaan er zo maar eens uit om 11 uur paasbrunch , maar ik heb zo'n vermoeden dat we geen jus d' Orange en/of broodbeleg hebben -O- 8)7
Hier op de bank met thee en 2 broodjes.
1x hagelslag
1x kaas

Heel pasig _O-

Morgen met dochterlief wel pasig ontbijten.
pi_192577410
quote:
Vrolijk pasen!
[ afbeelding ]
O+

Fijne Pasen iedereen

Zometeen gevulde eieren maken, plakje paasstol er bij en dat is het ontbijt.

Vanavond nog een Paasij drinken :9
pi_192577424
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:04 schreef Sarabi het volgende:

[..]

O+

Fijne Pasen iedereen

Zometeen gevulde eieren maken, plakje paasstol er bij en dat is het ontbijt.

Vanavond nog een Paasij drinken :9
Hmm paasij O+
pi_192577429
Wat is Paasrij?

Ik wacht op de komst van de paasbrunch en kijk ondertussen naar de film “Victoria an Abdul”, heerlijke film en wat een geweldige actrice is Judy Dench
pi_192577447
Paasvoorafontbijtje voor de msemmen(CUL / Kook mee met CUL: pannenkoeken met pasen) klaar zijn.
pi_192577453
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is Paasrij?

Ik wacht op de komst van de paasbrunch en kijk ondertussen naar de film “Victoria an Abdul”, heerlijke film en wat een geweldige actrice is Judy Dench
Brouwerij 't Ij maakt jaarlijks een biertje voor Pasen :)
Niet een heel bijzonder biertje maar wel leuk.

Die film heb ik volgens mij ooit gezien....begin nu te twijfelen.

Erg benieuwd naar jouw brunch *O*
pi_192577528
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
Paasvoorafontbijtje voor de msemmen(CUL / Kook mee met CUL: pannenkoeken met pasen) klaar zijn.
[ afbeelding ]
3 pp? ik vond de mijne met 2 al ruim bemeten, maar wel met een lekkere desem stokbrood erbij dus vult meer
pi_192577577
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:24 schreef liedetector het volgende:

[..]

3 pp? ik vond de mijne met 2 al ruim bemeten, maar wel met een lekkere desem stokbrood erbij dus vult meer
3 pp, niks erbij (beetje mayo). Maar wij moeten een beetje dooreten in die eieren. Nu ook al pannekoekjes waar geen eieren in gaan..
De kippen leggen er 4 per dag. Vier. Elke dag.

Vorige week heb ik er maar eens 20 weggegeven.
pi_192577585
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]

3 pp, niks erbij (beetje mayo). Maar wij moeten een beetje dooreten in die eieren. Nu ook al pannekoekjes waar geen eieren in gaan..

4 per dag.... ik zou het lusten!!!!
  zondag 12 april 2020 @ 09:35:04 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192577613
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 09:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Dus jullie moeten P.p. 2 eieren per dag eten? Pfoe!
pi_192577657
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 09:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dus jullie moeten P.p. 2 eieren per dag eten? Pfoe!
baksels, door beslag gewoon op brood gekookt gebakken gepocheert etc, ik zou het doen

pi_192577677
niks mis met imgur (verkeerde topic, scusi)
  zondag 12 april 2020 @ 09:48:56 #244
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192577781
quote:

[..]

....
....
....

@:ontbijt op bed: Oeh! Luxe!
[..]

And maybe then we'd talk
Or sit silently

O+ O+
Dat van China moet je alleen wel iets nuanceren. In Zembla is er een item en interview over geweest wat uit zijn verband gerukt is door creatief te monteren.

http://www.bijensterfte.nl/nl/node/527

Degene die geïnterviewd is heeft dit geschreven op zijn blog, over dat interview en de blog van een andere site:
quote:
Samengevat stelt van Erp “De opmerkelijke handbestuiving is dus niet uit nood geboren vanwege de bijensterfte, maar het is eerder andersom: de handbestuiving maakte het mogelijk om op grote schaal, economische rendabel, peren te kweken, maar de ongediertebestrijding die daar ook bij kwam kijken, was funest voor de bijenstand.”
Bron: http://kloptdatwel.nl/201(...)e-oorzaak-van-handbe...
De handbestuiving van perenbomen in China heeft inderdaad meerdere oorzaken. Handbestuiving bij peren levert verderop in het seizoen het voordeel op dat je niet hoeft uit te dunnen, wat ook arbeidsintensief is. Het is te kort door de bocht om alleen het wegvallen van bestuivende insecten en het wegtrekken van de imkers die beide mede het gevolg zijn van hoog bestrijdingsmiddelen gebruik (maar ook van onder meer de grootschalige peren-monocultuur) als enige oorzaak te noemen. Het zit complexer in elkaar.

Hoewel ik in de tekst in het gewraakte fragment dat niet expliciet stel, kan de kijker dat verband wel leggen doordat het tweede tekstfragment (er is een nieuwe bestuivende soort opgestaan…) vrijwel direct volgt op het eerste fragment: “In het Zuiden van China, daar wordt 12x per jaar met veel bestrijdingsmiddelen gewerkt waardoor er eigenlijk vrijwel geen bestuivende insecten meer zijn.”.
Er zit dus veel meer nuance in.

https://kloptdatwel.nl/20(...)bestuiving-in-china/

Niet dat ik verder oneens ben met het gebruik van minder gif, maar iets minder stellig mag ook wel :)
pi_192578522
Vrolijk Pasen!
Ik word nu beklommen door kittens, ben al belegen door moeder.
Puinzooi die kinderkamer heeft een beetje opgeruimd net, het wordt alweer een bende :')

Dadelijk eens bedenken wat een leuk en niet te zwaar paasontbijt is want om half 2 komt vriendin met brunch/high tea voor in totaal 3 personen :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 12-04-2020 11:15:52 ]
pi_192578701
Paasbox is binnen, even gekeken en ziet er lekker uit. Nu even alles in de koelkast gezet, straks smullen
  zondag 12 april 2020 @ 10:51:12 #247
63722 z80
I fink you freaky
pi_192578705
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 09:48 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat van China moet je alleen wel iets nuanceren. In Zembla is er een item en interview over geweest wat uit zijn verband gerukt is door creatief te monteren.

http://www.bijensterfte.nl/nl/node/527

Degene die geïnterviewd is heeft dit geschreven op zijn blog, over dat interview en de blog van een andere site:
[..]

Er zit dus veel meer nuance in.

https://kloptdatwel.nl/20(...)bestuiving-in-china/

Niet dat ik verder oneens ben met het gebruik van minder gif, maar iets minder stellig mag ook wel :)
En dit gaat enkel om het kweken van peren. In een klein gebied van China. China is bijna net zo groot als Europa. Met net zo veel verschillen in eten/drinken en kweken van producten als hier in Europa.
pi_192578763
Dudok paasbrunch (maar ik vind het meer ontbijt :P)

Croissants, desembroodjes, briochebolletjes, paasstol (maar ik had wel een karige plak), spinaziequiche, zalm, eitjes, ham, kaas, jam, boter, koekjes en chocolade, brownies en sapjes :9

Voor 30 euro had ik wel 2 quiches en iets meer broodjes verwacht eigenlijk, maar moet zeggen dat ik behoorlijk vol zit, terwijl ik zelfs nog wat heb afgestaan aan de kleine man.
pi_192578800
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 10:56 schreef Aure het volgende:
10.56... nee brunch ;)
pi_192578943
quote:

Het is ontbijt :Y Brunch without booze is just sad, late breakfast ;(
pi_192578973
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

hahahaha how about champagne ontbijt....
pi_192578982
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:13 schreef liedetector het volgende:
hahahaha how about champagne ontbijt....
Ja graag, ik sta altijd open voor second breakfast :9
pi_192578991
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ja graag, ik sta altijd open voor second breakfast :9
hahah idem!
pi_192579004
zo. Eieren geverfd en versierd. Vervolgens is de paashaas ook nog langsgekomen met chocoladepaaseieren. Asperges voor vanavond alvast geschild. Prima pasen zo...

wel grappig, oudste haalt alle tradities door elkaar. "Komt de paashaas ook door de schoorsteen?" en "ik denk dat de paashaas nog niet in het land is"....
pi_192579020
quote:

[ afbeelding ]
Croissants, desembroodjes, briochebolletjes, paasstol (maar ik had wel een karige plak), spinaziequiche, zalm, eitjes, ham, kaas, jam, boter, koekjes en chocolade, brownies en sapjes :9

Voor 30 euro had ik wel 2 quiches en iets meer broodjes verwacht eigenlijk, maar moet zeggen dat ik behoorlijk vol zit, terwijl ik zelfs nog wat heb afgestaan aan de kleine man.
Ziet er gezellig uit, maar jouw plak paasbrood is inderdaad wat sneu.
Was het voor 2 personen? Dan is het idd raar dat je niet beiden een quiche krijgt. Zeker nu.

Normaal eten vriendin en ik praktisch van elkaars borden af, maar deze keer heb ik als enige kitchen duty en zorg ik voor voldoende schoon bestek om zaken op eigen bordjes te laden.
pi_192579028
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

:o

*voorraadkast induikt op zoek naar booze*
pi_192579031
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
zo. Eieren geverfd en versierd. Vervolgens is de paashaas ook nog langsgekomen met chocoladepaaseieren. Asperges voor vanavond alvast geschild. Prima pasen zo...

wel grappig, oudste haalt alle tradities door elkaar. "Komt de paashaas ook door de schoorsteen?" en "ik denk dat de paashaas nog niet in het land is"....
Aw O+ _O-
pi_192579182
Lekker ontbijt/brunch Aure! Behalve je paasboterham dan, dat plakje hadden ze zelf beter op kunnen eten.

Kaatje; heb je al ontbeten of wacht je gewoon tot lekker laat?

Haha oudste van Jagar; begrijpelijk. Paashaas komt chocola brengen en Sinterklaas vaak ook.
Alleen weersomstandigheden zijn iets anders :)
pi_192579219
Vrolijk Pasen!

Net gewoon kwark met druiven gegeten. Straks skypen met de familie en daarna richting ouders want ben weer uitgenodigd in de zonnige tuin en wordt weer volgestopt met heel veel lekkers. Tot en met boer zoekt vrouw blijf ik denk weer.

Niet naar de bollen gaan mensen 8-)
pi_192579225
Ik wacht even nog. Had ontbeten omdat ik niet wist hoe laat de box zou komen en ik wel medicijnen moest innemen
pi_192579227
Zo bijna zon op de bank in de tuin ik ga me vast installeren met wat leesvoer...fijne dag all

weekend ftw
  zondag 12 april 2020 @ 11:36:29 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_192579233
Zalige Paasgroeten, SC! :W

SPOILER
Allemaal gevonden. Hopelijk. Anders als het straks warmer is kleine plasjes melkchocolade met zilverpapier in de tuin :')

Net hysterische stol op met spijs én sukade én geroosterde hazelnoten én advocaatglazuur. *burp*

Straks Disney+ aanslingeren voor koters' eerste kennismaking met Star Wars (behoudens de hier zeer geliefde prentenboekjes) en ergens vandaag nog maffe pannenkoeken bakken voor CUL :)
pi_192579244
bizar groot tuinhuis... jaloerst!
  zondag 12 april 2020 @ 11:38:27 #264
221912 minilot
Nancy boy
pi_192579251
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef liedetector het volgende:
bizar groot tuinhuis... jaloerst!
Afschuwelijk ding. Sloopvoornemens, maar lui. :+
pi_192579253
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Afschuwelijk ding. Sloopvoornemens, maar lui. :+
man thuis werkplek pursang!!!! zou er zo het atelier van lief in willen plempen! Houkachel erin en alle zooi en klaar!!!

bestrating zou eerder mijn ding zijn hahaha
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 11:44:16 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192579300
quote:
Wat is er mis met experimenteren? Ik heb er nog niets van gehoord, dus sowieso geen idee om welk middel het gaat.

Het klinkt eng, maar misschien daalt het middelen gebruik fors, want nu spuiten ze soms spul op de rupsen geloof ik?

Toen vorig jaar het coaten van bietenzaad met een insecticide is verboden, is het gebruik van dit middel enorm gestegen. In plaats van bieten zaaien met een klein beetje van dit middels, moest er nu iets van drie keer volvelds met precies hetzelfde middel worden gespoten.
pi_192579302
Dat soort tuinhuizen zijn door de liefhebber doorgaans geheel in nette onderdelen uit elkaar te halen en elders weer in elkaar te puzzelen..
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 11:46:06 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192579326
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:38 schreef liedetector het volgende:

bestrating zou eerder mijn ding zijn hahaha
+1
pi_192579416
Gü vínd tenminste eieren.... elk jaar moet ik hier aan denken, ook al wel eens verteld geloof ik, maar hop hop nog een keer maar weer :D

Toen zonen Q en F iets ouder dan Gü waren had ik op paaszondag een vroege ochtenddienst en zei tegen hun vader dat ik 's morgens om 6 uur voor het weggaan wel wat eieren zou verstoppen.
Om 11 uur ging de telefoon op mijn werk, het thuisfront. Dat was pré-mobiele telefoons, dus ik werd gehaald terwijl ik een mevrouw onder de douche stond te doen. PANIEK :o
Vroeg mijn ex; waar liggen de eitjes ongeveer, we kunnen ze niet vinden :?
KUT vergeten die eieren te verstoppen :@ :B
Paasmaandag heb ik het goed gemaakt, en extra veel *)
pi_192579518
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:53 schreef Blues het volgende:
Gü vínd tenminste eieren.... elk jaar moet ik hier aan denken, ook al wel eens verteld geloof ik, maar hop hop nog een keer maar weer :D

Toen zonen Q en F iets ouder dan Gü waren had ik op paaszondag een vroege ochtenddienst en zei tegen hun vader dat ik 's morgens om 6 uur voor het weggaan wel wat eieren zou verstoppen.
Om 11 uur ging de telefoon op mijn werk, het thuisfront. Dat was pré-mobiele telefoons, dus ik werd gehaald terwijl ik een mevrouw onder de douche stond te doen. PANIEK :o
_O- heerlijk
  zondag 12 april 2020 @ 12:19:50 #271
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192579674
Aan het eind van de middag geen paasbrunch, maar een 3-gangen paasdiner ophalen bij Ratatouille in Haarlem (https://www.ratatouillefoodandwine.nl/). Voor mij met kreeft :9 en vega voor B.
Verheug mij nu al.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192579935
Oh oh oh...wat is dit genieten, het ene nog lekkerder dat het ander
  zondag 12 april 2020 @ 12:45:16 #273
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192579941
Wij deden ook (booze-loze) paas brunch :Y)

pi_192579994
quote:

:D _O-

@minilot sinds mijn ouders inderdaad plasjes met zilverpapier begonnen terug te vinden werden alle verstopplekken vooraf in kaart gebracht. :+
pi_192580005
Wat een fantastische paastafels *O* O+
  zondag 12 april 2020 @ 13:15:54 #276
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580260
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:D _O-

@:minilot sinds mijn ouders inderdaad plasjes met zilverpapier begonnen terug te vinden werden alle verstopplekken vooraf in kaart gebracht. :+
Er bleek bij nader inzien inderdaad een plattegrond gemaakt te zijn door de hoofdHaas! ^O^

zondag 12 april 2020 @ 13:16:41 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192580276
Ter voorkoming van een Faalhaas is dat wel een Slim plan :)
pi_192580351
Wat een lekkerheid hierboven met Paasbrunches :Y)

Vanwege de pannenkoekenuitdaging elders in Cul., lag dit voor onze neus.
Kaneelbroodjes kwamen van de buurvrouw vanmorgen nadat zij lemonies hadden gekregen. ( echt, ik groei dicht en deel de zoete lekkernijen maar uit.)
Fluffy japanese pancakes. https://iamafoodblog.com/(...)ffle-pancake-recipe/
Resultaat:
pi_192580370
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Er bleek bij nader inzien inderdaad een plattegrond gemaakt te zijn door de hoofdHaas! ^O^

[ afbeelding ]
HoofdHaas was verstandig :D
Iemand had een foto gemaakt van een haas, die hierachter het weiland overstak. _O-

Ach, en de haas, die met chocola door de schoorsteen komt. B-)
  zondag 12 april 2020 @ 13:30:06 #280
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580414
quote:
3s.gif Op zondag 12 april 2020 11:44 schreef sigme het volgende:
Dat soort tuinhuizen zijn door de liefhebber doorgaans geheel in nette onderdelen uit elkaar te halen en elders weer in elkaar te puzzelen..
Oh, heus? Zodanig dat het mogelijk zinvol is om 'm voor gratis op Marktplaats te gooien voor wie zin heeft om 'm hier zelf te komen demonteren en afvoeren? :7 ^O^
  zondag 12 april 2020 @ 13:33:10 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192580462
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, heus? Zodanig dat het mogelijk zinvol is om 'm voor gratis op Marktplaats te gooien voor wie zin heeft om 'm hier zelf te komen demonteren en afvoeren? :7 ^O^
Ja hoor, daar zijn zat gekken liefhebbers voor te vinden
pi_192580466
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:24 schreef AnneX het volgende:
Wat een lekkerheid hierboven met Paasbrunches :Y)

Vanwege de pannenkoekenuitdaging elders in Cul., lag dit voor onze neus.
Kaneelbroodjes kwamen van de buurvrouw vanmorgen nadat zij lemonies hadden gekregen. ( echt, ik groei dicht en deel de zoete lekkernijen maar uit.)
Fluffy japanese pancakes. https://iamafoodblog.com/(...)ffle-pancake-recipe/
Resultaat: [ link | afbeelding ]
Leuk! Die pannenkoeken wil ik ook nog een keer gaan proberen. :9 Vond je ze lekker?
pi_192580475
quote:
Jahoor, daar komen wel mensen op af.
  zondag 12 april 2020 @ 13:35:19 #284
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580490
@AnneX Dé fluffy pannenkoeken! :D *O* Zo even bijlezen in het bijhorende topic. Ik maak vanmiddag de versie met malletje. Benieuwd!
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 13:35:20 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192580491
quote:

[..]

Uh ja hoor. Hij ziet er zo op het eerste gezicht ook nog behoorlijk goed uit?

Maar ga je geen bergruimte missen? De blokhut hier staat stampvol en dan hebben we ook nog een garage.
  zondag 12 april 2020 @ 13:36:47 #286
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580509
Gossie. Niet zelf hoeven slopen klinkt wel aangenaam O+ Dank voor de tip, @sigme!
pi_192580527
Wij zaten net in de tuin te bedenken hoe blij we met de tuin zijn. O+ Okay, het moet allemaal nog lekker groeien, maar het is zo'n verbetering met wat het was. Ik heb ook al meer in de tuin gezeten dan de afgelopen 10 jaar bij elkaar. Maar daar helpt de quarantaine ook wel aan mee. :D
pi_192580534
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ziet er gezellig uit, maar jouw plak paasbrood is inderdaad wat sneu.
Was het voor 2 personen? Dan is het idd raar dat je niet beiden een quiche krijgt. Zeker nu.

Normaal eten vriendin en ik praktisch van elkaars borden af, maar deze keer heb ik als enige kitchen duty en zorg ik voor voldoende schoon bestek om zaken op eigen bordjes te laden.
Ja was voor 2 personen! Maarja, op zich was het voldoende hoor.

quote:

:D :D heerlijk!

Ik heb geen eieren verstopt, had ik best kunnen doen in de woonkamer eigenlijk. Misschien morgen dan maar.
pi_192580548
quote:

[..]

Hier hebben mensen laatst 30 vlonders losgehaald en meegenomen en waren er ontzettend blij mee want nieuw waren ze te duur. Kwam erachter dat ze ze lopend hadden opgehaald, 4 man sterk met een soort bolderwagen, 4 km heen en 4 km terug :o
Dus zo’n huisje, daar komen ze in bosjes op af
pi_192580552
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef minilot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ha, hendig!
  zondag 12 april 2020 @ 13:40:08 #291
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580556
@derLudolf Er zit in de tuin óók nog een stenen schuur die oorspronkelijk bij het huis hoort (niet dat ik de thunder van @Kreator wil stelen qua bijgebouwen :+ ) en die is ruim genoeg voor een stel fietsen en wat tuinmeuk. We hebben niet zoveel spullen en willen ook helemaal niet zoveel spullen. Het fugly chalet is praktisch leeg en in plaats daarvan kan een heleboel fors groen in de tuin. :)
  zondag 12 april 2020 @ 13:47:34 #292
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580649
Overigens zit de deur van die stenen schuur wel in onze tuin, maar het binnenste ervan in de tuin van de buren. De helft van het oppervlak van dit gebouwtje:

Zodra stom chalet weg dus zeeën van ruimte om onze tuin vol te plempen met allerhande struikgewas en geboomte *O*
  zondag 12 april 2020 @ 13:49:21 #293
63722 z80
I fink you freaky
pi_192580678
Hier staat ook een tuinhuisje weg te rotten. Staan wat tuinmeubels in waar ik nooit gebruik van maak. Waarschijnlijk zijn de dieren in mijn tuin er wel blij mee. Er onder heeft lang een fam. egel gewoond. En er zitten geregeld vogels in/op/bij.
Door alle bomen die nu in bloei staan is het in mijn tuin nu een komen en gaan van vliegend gespuis. Zowel de streepjespakken als gevederde. Eten en gegeten worden.
  zondag 12 april 2020 @ 13:49:40 #294
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580682
LOL @ de vergeten paaseieren van @Bloes O+
  zondag 12 april 2020 @ 13:50:23 #295
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580690
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:49 schreef z80 het volgende:

Door alle bomen die nu in bloei staan is het in mijn tuin nu een komen en gaan van vliegend gespuis. Zowel de streepjespakken als gevederde. Eten en gegeten worden.
*;
pi_192580771
Ik lees straks even terug (zag wat quote alerts, maar die zijn nu foetsie, en ik FOK! Nu mobiel, en daar ben ik nooit zo handig in :') )

Eerst even uitbuiken van zelfgebakken paasstol. Nog een beetje warm, met heerlijke spijs... burp!

zo even zin maken om de auto te ontdoen van de ergste vogelpoep. Ik had hem vorige week verkeerd geparkeerd (nog teveel onder een boom), zagen we vanochtend...
  zondag 12 april 2020 @ 13:58:53 #297
370431 drakin
vurig typje
pi_192580802
Mijn Pannenkoek staat nu ook in het topic, werd zelfs een verlaat ontbijt omdat ik eerst even lekker een rondje gefietst had.

Zonnetje en in mijn zomerjurkje op de fiets was te doen *O*
Freaks like me drink tea
pi_192580836
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2020 13:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Leuk! Die pannenkoeken wil ik ook nog een keer gaan proberen. :9 Vond je ze lekker?
Ja, dat weet je pas als je ze zelf hebt geproefd. (8>
Soort luchtige poffertjes.
Het was voldoende voor 3 stuks. Paste in de pan en deksel hoog genoeg.
Warmtebron inductie iets te laag gehouden de eerste 5 minuten, daardoor ging draaien (bijna) mis, nl. nog niet stevig genoeg om te draaien.
pi_192580857
Ja zeg..lol over de verstopte Blues eieren.
Wil je dan volgend jaar ook weer oprakelen, s.v.p.
#grinnikgrinnik _O-
  zondag 12 april 2020 @ 14:05:58 #300
221912 minilot
Nancy boy
pi_192580900
@Candaasje Ambitieus en tof, zelfgemaakte stol! Applausje voor je lief :)

Günther heeft ondertussen zojuist de geneugten van paardenbloempluis ontdekt. Photobombende koe inbegrepen:
SPOILER
  zondag 12 april 2020 @ 14:37:49 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192581248
vol
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')