Waarom gezond, afwisselend en voedzaam ontbijten?quote:
hahah als in definitief dicht?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:10 schreef sigme het volgende:
Ik mooi op tijd naar de supermarkt, met de fiets, dus naar eentje in de buurt waar ik niet vaak kom. Dat is dan 5km fietsen.
Leeg jonge, die supermarkt!? Dit op, dat op, raarrrrr. Het blijkt geen hamsterwoede, of Groot Pasen, maar de laatste dag van deze super.
met jou de hele "community" gok ikquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags!Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe.
Lijkt me in deze tijd weer niet zo handig om er voor de fun heen te gaan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags!Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe.
Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol isquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:
met jou de hele "community" gok ik
zoiets als met pasen naar de kerk of de woonboulevard.... be careful
IKEA is dicht toch? Behalve voor ophalen van bestellingen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol isAlhoewel, die zullen ook wel een max aantal mensen binnen laten.
Dit jaquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
IKEA is dicht toch? Behalve voor ophalen van bestellingen?
Ja, soort van. Als ik het goed begrijp gaat het hele gebouw plat, dan weer nieuw bouwen, en komt dan deze super daar weer terug. Tot die tijd -geen idee hoe lang dat duurt- gaat er een tijdelijke versie open in een ander dorp op een industrieterrein.quote:
Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:
[..]
met jou de hele "community" gok ik
zoiets als met pasen naar de kerk of de woonboulevard.... be careful
En dat principe is op dit moment belangrijker dan de oproep om zo veel mogelijk thuis te blijven?quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden!![]()
@:Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide
Ooooh, dat had ik nog niet meegekregenquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:
Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vindenquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo![]()
Goedemorgen.
Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:05 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Wat zijn gehaktflapjes? Het klinkt wat onguur. Bonen en eieren voor ontbijt, altijd!
Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vinden
Minihamburger?quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
Tja Pasen kan nu eenmaal niet een andere dag vallen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.
Ik denk ook aan driehoekjes van bladerdeeg met gekruid gehakt erin.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Minihamburger?![]()
Bij flapjes denk ik aan bladerdeeg eromheen ofzo.
(Ik weet niet wat mini dacht. Die zat denk ik meer bij Sweeny Todd)
Ooh dat is anders dan ik dachtquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
Dan begreep ik je verkeerdquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
@:Sarabi Ik schuif de boodschappen die ik anders toch dinsdag of woensdag zou doen op naar maandag, dus het levert geen extra buitenkom-moment op. Sterker nog, ik denk serieus dat de Albert Heijn in dit zeer gereformeerde dorp gedurende Pasen een stuk rustiger is dan de dagen vlak na Pasen
Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hèh wat hou ik toch van jouquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo![]()
Goedemorgen.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
Nondeju.
Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik dacht bij flapjes aan iets met kruiden in en filodeeg oidquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat noemen?
Lustrumquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
uhh weet je het zeker? lijkt mij spitsuur omdat iedereen zo denkt en idd IKEA dichtquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ga morgen want dan gaat er niemand. Denk dat iedereen om 12u aan de paasbrunch zit.
denk wel dat dat de trigger was ja.....quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijk
Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
Nondeju.
Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Oeh, ziet er wel heel lekker uit.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:42 schreef minilot het volgende:
Ik bakte gisteren een smeuïge pastinaakcake met hazelnootextract en gehakte pure paaseitjes om vandaag in dik gesneden plakken licht te toasten in een kluitje roomboter..
[ afbeelding ]
..oftewel, ik denk dat ik me gewoon pas weer een paar dagen post-Pasen bij je voeg in LIF/Dieet, @:Myraela![]()
Wat ga je zoal maken qua lunches?
Dit! Jij begrijpt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?
Ja, dat weet ik wel hoor dat het p.p. verschilt hoe men met herinnering en herdenken en mijlpalen omgaatquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).
Hem een paar uurtjes wegsturen voor een paar rondjes om t huis en dan de hele kamer versieren, lekker thuisbezorgd of restaurant laten bezorgen en de eettafel op een andere plek/anders zetten en over de top dekkenquote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.
Maar verder...![]()
(Ik weet ook nooit de precieze jaren.)
Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag
Ja huis ga ik wel versieren, en iets van ontbijt op bedquote:Op zaterdag 11 april 2020 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Hem een paar uurtjes wegsturen voor een paar rondjes om t huis en dan de hele kamer versieren, lekker thuisbezorgd of restaurant laten bezorgen en de eettafel op een andere plek/anders zetten en over de top dekken![]()
quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Pikachuflapjes!quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las Pokémon-gehaktmolen en vond het heel raar
Hoe komt het?quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef Barreltje het volgende:
oh en ik vind mijn magimix echt een klote ding!
Woensdag was het ook allemaal oud op de fiets. Ik heb het fietspad zelden zo druk gezien, in de zomer met mooi weer is het ook niet zo drukquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:12 schreef Kreator het volgende:
Als "onderweg" een graadmeter is, dan is er maar 1 groep die het niet begrepen heeft en dat zijn 55+'ers.
Denk dat 80% grijs was onderweg, allemaal dagjesmensen, fiets achterop.
Relatief weinig Duitsers.
Bij Maarsbergen was de parkeerplaats afgesloten en iedereen parkeerde aan de overkant vd straat in de berm. Gelukkig stond er iemand te bekeuren.
...mensen...
Geef een gil als je m wegdoetquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:15 schreef Myraela het volgende:
Ik vond net mijn KitchenAid gehaktmolen en worstspul. Zou je daar iets vega’s mee kunnen of tijd om hem weg te doen?
Welke heb jij?quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:09 schreef Barreltje het volgende:
oh en ik vind mijn magimix echt een klote ding!
De dingen passen gewoon NET niet en de grootste kom is niet diep genoeg voor vloeibare dingen..quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe komt het?
Ik hoor er mensen altijd dolenthousiast over zijn.
Kak! Net te laatquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je mag hem wel hebben hoor.Zonde als hij hier blijft liggen.
Hmm en ik las in de statistieken dat juist hoe ouder je wordt... hoe groter de kans is dat je echt heel ziek word nu.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:12 schreef Kreator het volgende:
Als "onderweg" een graadmeter is, dan is er maar 1 groep die het niet begrepen heeft en dat zijn 55+'ers.
Denk dat 80% grijs was onderweg, allemaal dagjesmensen, fiets achterop.
Relatief weinig Duitsers.
Bij Maarsbergen was de parkeerplaats afgesloten en iedereen parkeerde aan de overkant vd straat in de berm. Gelukkig stond er iemand te bekeuren.
...mensen...
Ik ontdekte laatst Journal 29.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.
Maar verder...![]()
(Ik weet ook nooit de precieze jaren.)
Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag
Ik zit daar midden in maar ik waan me echt niet onschendbaar. Zit niet voor niets al weken binnen en zie nauwelijks iemand irl.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:52 schreef Barreltje het volgende:
Mja juist de 50- 70 jarigen wanen zich onschendbaar, want " ze zijn nog helemaal niet oud.." maar dat ze al wel bloedverdunners, hartmedicijnen, diabetes medicijnen of welke andere ouderdomskwaal-medicijnen slikken, nee.. " dat maakt ze helemaal niet tot een risico groep"
Ho es evenquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:52 schreef Barreltje het volgende:
Mja juist de 50- 70 jarigen wanen zich onschendbaar, want " ze zijn nog helemaal niet oud.." maar dat ze al wel bloedverdunners, hartmedicijnen, diabetes medicijnen of welke andere ouderdomskwaal-medicijnen slikken, nee.. " dat maakt ze helemaal niet tot een risico groep"
Heb jij dat ook, dat je naar mensen van jouw leeftijd kijkt en denkt, huh? Ben ik even oud?quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zit daar midden in maar ik waan me echt niet onschendbaar. Zit niet voor niets al weken binnen en zie nauwelijks iemand irl.
En ik snap mijn leeftijdsgenoten ook totaal niet, dat zijn vaak ook mensen met kinderen/kleinkinderen die wil je toch ook nog een paar jaar meemaken. Daarbij, met die medicatie kan je best nog leuk leven, dan zoek je ziekworden toch niet op? Of ben ik nou gek, vind het leven nog veel te leuk om er mee te stoppen
O jaquote:Op zaterdag 11 april 2020 14:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet in je ogen wrijven of ergens anders krabben
Brood met kwark en rozijnenquote:Op zaterdag 11 april 2020 12:56 schreef minilot het volgende:
Pee, details omtrent die Slowaakse Paasbaksels, svpee!
Geen flauw idee, maar ergens klopt er iets niet, ben 35 of zo, en jij toch ook? Merk dat ook aan een collega, hij is 3 maanden ouder maar lijkt dan ook zoals 59 “moet zijn” en niet zoals wij.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb jij dat ook, dat je naar mensen van jouw leeftijd kijkt en denkt, huh? Ben ik even oud?
Ik heb het nog steeds als bijna 61 jarige. Wanneer gaat je brein zich aanpassen aan de kalenderleeftijd![]()
Fijn!quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef golfer het volgende:
Heerlijk in de tuin met zweefparasol de krant lezen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:43 schreef minilot het volgende:
Günther en ik gaven mijn lief een Porkert-gehaktmolen en de Worstbijbel van Meneer Wateetons, maar ik schat zomaar in dat jouw lief niet op worstmakerij zit te wachten, Candaas!Van harte alvast in elk geval
Oeh, vriend is er niet zo van, maar ik wel. Aangezien ik ook deze maand jarig ben, pik ik hem mooi als idee voor mijn lijstje!quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:50 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ontdekte laatst Journal 29.
Leuk als je houdt van een beetje nadenken en puzzelen... en kan prima in je eentje.
Maar wel een beetje anders dan anders.
*tikkeltje jaloers*quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:29 schreef golfer het volgende:
Heerlijk in de tuin met zweefparasol de krant lezen.
[ afbeelding ]
Ik ga toch vandaag, laatste uur dat ie open is. Kreeg van 2 mensen de vraag of ik een boodschap wilde doen voor ze.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:46 schreef liedetector het volgende:
[..]
uhh weet je het zeker? lijkt mij spitsuur omdat iedereen zo denkt en idd IKEA dicht
chilisaus?quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Waarschijnlijk viert niemand hier Pasen maar jullie eten allemaal dit weekend echt lekker eten, en baksels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus zie, we kunnen de tafel helemaal op z'n paasbest dekken en ons misselijk eten aan (pure) chocolade![]()
Jij doet vegetarische hotpot denk ik he?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb woensdag gegourmet, was lekker.Maandag ga ik hotpotten. Voor morgen eigenlijk niets lekkers bedacht als avondeten. Misschien asperges.
Oja journal29, ik heb hem opgeslagen. Alleen bij Bol een erg lange levertijdquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef minilot het volgende:
Lemonies en butteries, wat een bakolijkheid hier! Kom ik dan met m'n lompe knolgewascake
@:Uhmmpie Jij bent nu de tweede in korte tijd die ik over Journal29 hoor. Ben er nog niet helemaal over uit of het me suf of tof lijkt, maar jij vindt het dus wel wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig doen ze er geen 3 dagen over om op te rijzen
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Nee, ik doe hotpot echt op de luie manier. Ik koop een kant en klaar zakje hotpotpasta, verschillende vega dumplings, udon noodles en groenten en ei. En dan heb ik verschillende sausjes (ook kant en klaar) erbij.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:50 schreef Barreltje het volgende:
Jij doet vegetarische hotpot denk ik he?
Heb je ergens een linkje naar een vlees hot-pot(van vroegah? )
Ah En zo'n hotpotpasta koop ik bij de toko ofzo?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, ik doe hotpot echt op de luie manier. Ik koop een kant en klaar zakje hotpotpasta, verschillende vega dumplings, udon noodles en groenten en ei. En dan heb ik verschillende sausjes (ook kant en klaar) erbij.
Ik wil vanavond Mexicaans eten.. eens zoeken op thuisbezorgd oidquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef golfer het volgende:
Wij wachten in de tuin op de bezorger van tapasrestaurant El Pincho.
Allemaal lekkere kleine happen besteld.
Ja, hou er wel rekening mee dat ook de mildste variant echt al jankenvandepijn pittig is. Dus wij halen vaak de tomaten hotpot.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:55 schreef Barreltje het volgende:
Ah En zo'n hotpotpasta koop ik bij de toko ofzo?
Als je heel veel heimwee hebt kom je maar een keer langs.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:56 schreef minilot het volgende:
@:Golfer Ik word instant supernostalgisch van je foto's, ik heb in mijn allerfavorietste kindertijdperiode in echt exact zo'n huis gewoond![]()
![]()
Dit is de favoriet bij hotpot: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100gquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:57 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat was ook alweer die superfantastische tokodipsaus die je een poosje overal bij deed?
Wat is het? Een soort chilisaus lijkt het welquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is de favoriet bij hotpot: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
En die is sowieso bij erg veel dingen lekker, erg smaakvol.
[ afbeelding ]
Deze kon ik laatst niet meer vinden, maar is ook superlekker. Dat was m'n favoriet, maar die andere is toch wel nog smaakvoller en lekkerder. Deze is qua smaak wat simpeler, eerder richting sambal. Terwijl die ander kruidiger smaakt.
Onze zweefparasol is drie jaar geleden ofzo overleden en ik heb me er vorige week toe kunnen zetten om de kale stok van het terras te verwijderenquote:Op zaterdag 11 april 2020 14:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn!
Wij staan in de volle zon te werkenGelukkig wordt er van de week ook een zweefparasol bezorgd.
Thanks!quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is de favoriet bij hotpot: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
En die is sowieso bij erg veel dingen lekker, erg smaakvol.
[ afbeelding ]
Deze kon ik laatst niet meer vinden, maar is ook superlekker. Dat was m'n favoriet, maar die andere is toch wel nog smaakvoller en lekkerder. Deze is qua smaak wat simpeler, eerder richting sambal. Terwijl die ander kruidiger smaakt.
Nou mijn lief is er gek op. Collega ook.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef minilot het volgende:
Lemonies en butteries, wat een bakolijkheid hier! Kom ik dan met m'n lompe knolgewascake
@:Uhmmpie Jij bent nu de tweede in korte tijd die ik over Journal29 hoor. Ben er nog niet helemaal over uit of het me suf of tof lijkt, maar jij vindt het dus wel wat?
quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Onze zweefparasol is drie jaar geleden ofzo overleden en ik heb me er vorige week toe kunnen zetten om de kale stok van het terras te verwijderenHet bleek ongeveer 100 keer makkelijker dan ik dacht. Nu komt er volgende week een gewone parasol, en een hanteerbare tafel en een loungeset
Ik heb laatst zowel dumplings als kroepoek gedipt. Helemaal prima.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:13 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat is het? Een soort chilisaus lijkt het wel
Voor bij je pokemon worstenmakerquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb laatst zowel dumplings als kroepoek gedipt. Helemaal prima.
Kroepoek iets beter dan de dumplings.
En eh... ik lees nou al veel te vaak... zweetparasol
Ja, dat is best even puzzelen hoe -ie uitklapt. De onze zat er al in, ingebouwd in het (stoeptegelquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:24 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
We moesten wel even vogelen hoe je dat ding t beste neerzet.
Leukquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:35 schreef minilot het volgende:
Stukjes woonkamer in OUD, voor onverbeterlijke nieuwsgierigen tussen jullie![]()
OUD / Het peutertopic (2-4 jaar) deel 252
Ingebouwd in het terras. Wowquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat is best even puzzelen hoe -ie uitklapt. De onze zat er al in, ingebouwd in het (stoeptegel)terras. Maar zoals bijna alles in dit huis was het het nét niet, dus ze hebben er nooit een hoes bijgekocht en na verloop van tijd is er blijkbaar een mechaniekje verroest en klapte hij niet meer in
Toen had ik er geen zin meer in dus nu maar een goedkope gewone.
Ja, dat klinkt dus heel leuk en stevig, maar je krijgt die voet dus ook niet meer weg tenzij je de hele boel openbreekt.quote:
Mijn ouders hadden een mobiele zweef(teef) parasol. Nog steeds een vit h om te verplaatsen, maar het kón tenminste welquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt dus heel leuk en stevig, maar je krijgt die voet dus ook niet meer weg tenzij je de hele boel openbreekt.
Nou, ik heb dus gewoon de paal losgeschroeft en een moestuinbak over de voet gezetquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden een mobiele zweef(teef) parasol. Nog steeds een vit h om te verplaatsen, maar het kón tenminste wel![]()
Fijne dat de parasolpootextractie beter liep dan gevreesd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En intussen kwam een berichtje van mijn ouders binnen. Een goede kennis, die 13 dagen geleden zijn vrouw aan Corona was verloren, is nu zelf overleden![]()
Dus vanavond andere dingen om over na te denken dan eten, het wordt friet.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Precies de manier waarop ik zaken aanpak. Verbloemenquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus gewoon de paal losgeschroeft en een moestuinbak over de voet gezet![]()
Het terras is me toch doorn in het oog (had ik al
stoeptegels
gezegd?) maar geen geld voor over om het aan te pakken, dus we gooien er maar gewoon mooiere spullen overheen.
Dit ja. Sterkte met zo'n berg heftige zaken, Cat!quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is wel allemaal bar en boos bij jou Cat. Trek je het zelf wel?
Wat kost een vrijstaand huis in rural Slowakije eigenlijk?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
Ik wil een tuin en een grote bbq heb ik beslotenEn geen buren. Maar dat is een utopie ben ik bang
quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pfff... eerste werkdag bij mijn tweede uithelpplek.
Uiteraard weer onduidelijkheid, onzekerheid, chaos. Nu ook medewerkers die echt persoonlijk geraakt zijn. Doordat familie of bewoners waar ze al lang voor zorgen overleden of overgeplaatst zijn.Heftige dag..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En intussen kwam een berichtje van mijn ouders binnen. Een goede kennis, die 13 dagen geleden zijn vrouw aan Corona was verloren, is nu zelf overleden![]()
Dus vanavond andere dingen om over na te denken dan eten, het wordt friet.
Het is bar en boos ja. Bizarre tijden. Maar ooit gaat het weer over en wordt alles weer normaal(er).quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Knap en goed dat je er zo in kunt staanquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met mij gaat het best wel. Uit kunnen helpen in deze tijden is ook fijn, en nieuwe werkplekken ontdekken interessant.
Echt he, jijquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is bar en boos ja. Bizarre tijden. Maar ooit gaat het weer over en wordt alles weer normaal(er).
Met mij gaat het best wel. Uit kunnen helpen in deze tijden is ook fijn, en nieuwe werkplekken ontdekken interessant.
Nou, dit inderdaad. Ik heb het idee dat er om de dag kennissen, vrienden en collega's ziek worden ofoverlijden bij Cat. Heftig hoor.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Hangt van de staat van afwerking en onderhoud af maar tussen de 60000 en 100000 eurquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat kost een vrijstaand huis in rural Slowakije eigenlijk?
quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Precies de manier waarop ik zaken aanpak. VerbloemenIn dit geval letterlijk
Dikke anderhalve meter hug van mij. Heldin. En wat een narigheid met de kennissen ook nog.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het is bar en boos ja. Bizarre tijden. Maar ooit gaat het weer over en wordt alles weer normaal(er).
Bekende strategie voor onsquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik heb dus gewoon de paal losgeschroeft en een moestuinbak over de voet gezet![]()
Het terras is me toch doorn in het oog (had ik al
stoeptegels
gezegd?) maar geen geld voor over om het aan te pakken, dus we gooien er maar gewoon mooiere spullen overheen.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:28 schreef golfer het volgende:
Heerlijk buiten in het zonnetje de tapas van El Pincho gegeten.
Zo werden ze afgeleverd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit was het resultaat op onze buitentafel:
[ afbeelding ]
Lekker van gesmuld.
Om te nuanceren: het zijn vage kennissen of kennissen van familie, die ik dus persoonlijk niet ken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, dit inderdaad. Ik heb het idee dat er om de dag kennissen, vrienden en collega's ziek worden ofoverlijden bij Cat. Heftig hoor.
Welkom in Duitsland.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden!![]()
@:Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide
Ziet er fantastisch uitquote:Op zaterdag 11 april 2020 18:28 schreef golfer het volgende:
Heerlijk buiten in het zonnetje de tapas van El Pincho gegeten.
Zo werden ze afgeleverd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit was het resultaat op onze buitentafel:
[ afbeelding ]
Lekker van gesmuld.
Er was een oproep om Pasen uit te stellen met 7 weken. Maar dat bleek veel te duur.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tja Pasen kan nu eenmaal niet een andere dag vallen.
Ik denk idd dat voor vele mensen ze nu vrij hebben.
Ik mag blij zijn dat ik nog 5 dagen werk.
Komende woensdag krijg ik als het goed is vakantiegeld
Lekker en redelijk mager te houdenquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, gewoon in een bouillon. Maar dan dus met wat oosterse spullen erin en sausjes erbij.
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel % inmiddels antistoffen heeft aangemaakt tegen het corona virus. Gezien veel medewerkers zowel blauw als wit veel in aanraking komt met mensen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Om te nuanceren: het zijn vage kennissen of kennissen van familie, die ik dus persoonlijk niet ken.
Maar de laatste week telt het echt op. En lijkt het een kwestie van tijd te worden tot er iemand overlijdt die wel heel dicht bij me staat.
De zieken: ja, hopen. Paar vrienden/kennissen, de een meer ziek dan de ander.
Daarnaast zit/werk ik ook letterlijk dicht bij het vuur. Dus dat was te verwachten en niet buitengewoon, zeg maar. En door de nieuwe werkplekken ook weinig emotionele binding.
Vandaag ook een collega die getest gaat worden maar inmiddels ken ik het klassieke Corona rijtje wel. En zij ook. Had ze allemaal gehad, op koorts na en echt ziek is ze nooit geweest. Ze hoopte dat de test nu bevestigde wat ze al wist. Stukje duidelijkheid.
Want er zijn echt talloze zorgmedewerkers die onwetend onbeschermd voor een besmette patiënt, cliënt of bewoner hebben gezorgd. Nu er meer getest gaat worden gaan die cijfers de pan uitrijzen.
Persoonlijk (maar pin me er niet op vast) zou het me niet verbazen als minimaal 50% is besmet. En die hebben vaak een gezin, of deden aan mantelzorg...
Ja, dat zou ik ook willen weten. En hoeveel antistoffen je moet hebben om immuun te zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoeveel % inmiddels antistoffen heeft aangemaakt tegen het corona virus. Gezien veel medewerkers zowel blauw als wit veel in aanraking komt met mensen.
En dan ook nog eens de risico groepen.
*aluhoedje opzet*quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:34 schreef z80 het volgende:
GSM masten in de fik zetten ivm 5G. Dan heb je het licht echt nog niet gezien. Stelletje
Ja, ik vind het altijd lastig in te schatten als ik mijn gerechten/ingrediënten niet afweeg, maar volgens mij is het supergezond. Ik eet zelf eigenlijk geen noodles, wel een paar gyoza's en verder eigenlijk alleen groenten en een ei uit de bouillon. En daar dan een pittig sausje bij, dus daar eet je ook niet veel van en is vooral chili en nog wat lenteui en koriander. Weinig slechts, eigenlijk.quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
G-DNA ligt op bed. Nu tijd voor 20 jaar oude port en geitenkaas
Het hele 5G gebeuren berust op misverstanden. De meeste communicatie zal plaatsvinden op de zelfde frequenties die nu in gebruik zijn voor 4G. Enkel in dichtbevolkte gebieden is het interessant om de hogere frequentie te gebruiken. In een drukke winkelstraat of op een festival met veel mensen dicht op elkaar die allemaal snel internet willen is de Hoge frequentie interessant. Veel bandbreedte en hoge data doorvoer met de mogelijkheid meerdere antennes in elkaars zichtveld te plaatsen. Nadeel zijn de kosten en het niet door objecten heen kunnen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:03 schreef Sarabi het volgende:
Op FB heb ik iets te veel vriendjes die anti 5g zijn maar nu wel gewoon in groepen bij elkaar komendan snap je het volgens mij niet helemaal
SPOILER: nerd grapjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Dan moet ie wel zwaar zijn die plantenbak, anders kiepert zweefje alsnog omquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben trouwens een klusprojectje bedacht. We vonden de parasolvoeten die je vaak ziet te lelijk, vaak zo'n verrijdbare granieten tegel. Dus wij gaan een verrijdbare plantenbak maken waar we ook de parasolvoet in maken.Hopelijk lukt het.
Denk het wel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:11 schreef Aure het volgende:
Oh dat is tof Myraela! Moet op zich wel te doen zijn toch?
Jij snapt het niet helemaal.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:03 schreef Sarabi het volgende:
Op FB heb ik iets te veel vriendjes die anti 5g zijn maar nu wel gewoon in groepen bij elkaar komendan snap je het volgens mij niet helemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker!quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn vriend heeft nu het idee om gewoon de plastic tegels met zand gevuld onderin de bak te doen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Dan moet ie wel zwaar zijn die plantenbak, anders kiepert zweefje alsnog omWel crea. Ben benieuwd!
Hier ligt er gewoon een zak zand gestoken in 2 witte puinzakken op/makkelijke snelklaartypes
quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Pfff... eerste werkdag bij mijn tweede uithelpplek.
Uiteraard weer onduidelijkheid, onzekerheid, chaos. Nu ook medewerkers die echt persoonlijk geraakt zijn. Doordat familie of bewoners waar ze al lang voor zorgen overleden of overgeplaatst zijn.Heftig Cat. Wat knap van je dat je dit aankunt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En intussen kwam een berichtje van mijn ouders binnen. Een goede kennis, die 13 dagen geleden zijn vrouw aan Corona was verloren, is nu zelf overleden![]()
Dus vanavond andere dingen om over na te denken dan eten, het wordt friet.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Jij snapt het niet helemaal.Dat mogen ze ook vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit me alleen af te vragen hoe veel ik nog met dat soort mensen wil omgaan.
Ontvrienden, of op niet meer volgen zetten als het fb is.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:20 schreef Sarabi het volgende:
Dat mogen ze ook vinden
Ik zit me alleen af te vragen hoe veel ik nog met dat soort mensen wil omgaan.
Ja, maar sommige ken ik ook IRL.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ontvrienden, of op niet meer volgen zetten als het fb is.
Tis maar social media.
Hoe komen mensen aan die rare verhalen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:03 schreef Sarabi het volgende:
Waar ze alle complottheorieën vandaan hebben gok ikquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe komen mensen aan die rare verhalen?
Hou t maar op tijd te veel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 20:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar ze alle complottheorieën van dan hebben gok ik
Zo sta ik er ook inquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hou t maar op tijd te veel.
Heb soms t idee dat mensen alles willen tegengehouden want er is wel wat over te klagen.
Die app voor Corona lijkt me hartstikke goed. Hebben ze in bv Korea ook en daar gisteren maar 24 besmettingen (sowieso stukken minder dan hier). Maar nee help, privacy!!!
Echt.. het gaat om een levensgevaarlijke ziekte. Ga dan niet zeiken
Helemaal mee eens. Men weet, als je een mobiel hebt, toch al heel veel van je, dan kan dit er ook wel bijquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hou t maar op tijd te veel.
Heb soms t idee dat mensen alles willen tegengehouden want er is wel wat over te klagen.
Die app voor Corona lijkt me hartstikke goed. Hebben ze in bv Korea ook en daar gisteren maar 24 besmettingen (sowieso stukken minder dan hier). Maar nee help, privacy!!!
Echt.. het gaat om een levensgevaarlijke ziekte. Ga dan niet zeiken
Wij hadden 2 extra tapas genomen: voor mij de kippendijen en voor B. de portobello met blauwschimmelkaasquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker B&G, zo tapas buiten eten.
Hadden jullie de extra tapas ook?
90009000 maal liever kippendijquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:38 schreef Clubsoda het volgende:
9000 keer liever portobello met schimmelkaas dan kippendijen, huuuh.
Ik zou die geitenkaas niet meer vertrouwenquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:00 schreef PdeHoog het volgende:
Geef hem Netflix met How To Train Your Dragons en het probleem is opgelostquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker!
Kon ie zich vandaag wel vermaken toen jullie de opruimwoede hadden?
Dan komt z'n gebit beter over op TV.quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, we kijken ook Tiger King. Ik snap nu dat niemand me goed uit kon leggen waar dit over gaat. Wtf. Zo veel vragen. Vooral over waarom die ene kerel zijn shirt uit heeft voor de interviews.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, we kijken ook Tiger King. Ik snap nu dat niemand me goed uit kon leggen waar dit over gaat. Wtf. Zo veel vragen. Vooral over waarom die ene kerel zijn shirt uit heeft voor de interviews.
Je mist echt wel iets als je dit niet hebt gezien. Als er een keer een reden is om een proefabo te nemen, is dit het. En The Crown.quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik Netflix nodig
Hm...quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je mist echt wel iets als je dit niet hebt gezien. Als er een keer een reden is om een proefabo te nemen, is dit het. En The Crown.
Yups. Die associatie had ik ook. Veel white trashvolk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:26 schreef Lot_1 het volgende:
Wij zijn gisteren ook begonnen aan Tiger King. Wat een bizarre verzameling mensen bij elkaar.
Qua stijl doet het me denken aan Making A Murderer.
Nee hoor. Genoeg andere Amerikanen op tv die bewijzen dat het een achterlijk volk isquote:Op zaterdag 11 april 2020 22:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor het eerst in mijn leven heb ik Netflix nodig
bestaat toch niet meer in NL?quote:Op zaterdag 11 april 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je mist echt wel iets als je dit niet hebt gezien. Als er een keer een reden is om een proefabo te nemen, is dit het. En The Crown.
Sorry, maar je klinkt nu net zo bekrompen als mijn vader in de tijd dat ie Amerika enkel van verhalen van... kendequote:Op zondag 12 april 2020 00:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee hoor. Genoeg andere Amerikanen op tv die bewijzen dat het een achterlijk volk is
quote:Op zondag 12 april 2020 07:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Sorry, maar je klinkt nu net zo bekrompen als mijn vader in de tijd dat ie Amerika enkel van verhalen van... kende![]()
Ik ben het met hem eens dat er echt wel achterlijke Amerikanen zijn hoor, (en ik zag de 'quote:Op zondag 12 april 2020 07:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Ludolf is een beetje een oude(rwetse) ziel.
Fijne wandeling! Ik krijg zo (paas)ontbijt op bed
First thing we'd climb a treequote:Op zondag 12 april 2020 07:38 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, Anne with an E had een nieuw seizoen.
Hier ook wakker, zo even aankleden, hondje uitlaten en ontbijtje maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Volgens mij zijn Amerikanen wat excentrieker en extravaganter in hun raarheid en vallen ze daarom meer opquote:Op zondag 12 april 2020 07:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens dat er echt wel achterlijke Amerikanen zijn hoor, (en ik zag de '' ), maar ken ook genoeg achterlijke Europeanen
.
(van die lui *kuch minister Schouten* kuch* die het een goed idee vinden om proeven te starten met het injecteren van bomen met landbouwgif in de strijd tegen de processierups...
....
....
....
![]()
Het idee van de biodiversiteit omhoog brengen, mezenkasten ophangen of desnoods de bomen omkappen was zeker niet ter tafel gekomen. Mijn hemel... kijk even naar China waar ze ongeveer al hun gewassen met de hand staan te bestuiven omdat er geen insect meer te vinden is die het werk kan doenIk dacht vanochtend even dat ik het gedroomd had, zoveel domheid...maar helaas...)
@:ontbijt op bed: Oeh! Luxe!
Mijn vriend is nu Paasstol aan het maken voor straks
[..]
First thing we'd climb a tree
And maybe then we'd talk
Or sit silently
And listen to our thoughts....
![]()
Och Jambers wist ook altijd wel een hoop excentrieke persoonlijkheden te vindenquote:Op zondag 12 april 2020 08:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wat een mooi lammetje en wat een uitzicht.
En vwb amerikanen, ik denk dat wij hier vooral de rare zien, want de normalen zijn niet raar genoeg.
Hier op de bank met thee en 2 broodjes.quote:Op zondag 12 april 2020 08:32 schreef Barreltje het volgende:
Wij gaan er zo maar eens uit om 11 uur paasbrunch , maar ik heb zo'n vermoeden dat we geen jus d' Orange en/of broodbeleg hebben![]()
quote:
Hmm paasijquote:Op zondag 12 april 2020 09:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijne Pasen iedereen
Zometeen gevulde eieren maken, plakje paasstol er bij en dat is het ontbijt.
Vanavond nog een Paasij drinken
Brouwerij 't Ij maakt jaarlijks een biertje voor Pasenquote:Op zondag 12 april 2020 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat is Paasrij?
Ik wacht op de komst van de paasbrunch en kijk ondertussen naar de film “Victoria an Abdul”, heerlijke film en wat een geweldige actrice is Judy Dench
3 pp? ik vond de mijne met 2 al ruim bemeten, maar wel met een lekkere desem stokbrood erbij dus vult meerquote:Op zondag 12 april 2020 09:12 schreef sigme het volgende:
Paasvoorafontbijtje voor de msemmen(CUL / Kook mee met CUL: pannenkoeken met pasen) klaar zijn.
[ afbeelding ]
3 pp, niks erbij (beetje mayo). Maar wij moeten een beetje dooreten in die eieren. Nu ook al pannekoekjes waar geen eieren in gaan..quote:Op zondag 12 april 2020 09:24 schreef liedetector het volgende:
[..]
3 pp? ik vond de mijne met 2 al ruim bemeten, maar wel met een lekkere desem stokbrood erbij dus vult meer
4 per dag.... ik zou het lusten!!!!quote:Op zondag 12 april 2020 09:30 schreef sigme het volgende:
[..]
3 pp, niks erbij (beetje mayo). Maar wij moeten een beetje dooreten in die eieren. Nu ook al pannekoekjes waar geen eieren in gaan..
De kippen leggen er 4 per dag. Vier. Elke dag.
Vorige week heb ik er maar eens 20 weggegeven.
Dus jullie moeten P.p. 2 eieren per dag eten? Pfoe!quote:Op zondag 12 april 2020 09:30 schreef sigme het volgende:
[..]
3 pp, niks erbij (beetje mayo). Maar wij moeten een beetje dooreten in die eieren. Nu ook al pannekoekjes waar geen eieren in gaan..
De kippen leggen er 4 per dag. Vier. Elke dag.
Vorige week heb ik er maar eens 20 weggegeven.
baksels, door beslag gewoon op brood gekookt gebakken gepocheert etc, ik zou het doenquote:Op zondag 12 april 2020 09:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dus jullie moeten P.p. 2 eieren per dag eten? Pfoe!
Dat van China moet je alleen wel iets nuanceren. In Zembla is er een item en interview over geweest wat uit zijn verband gerukt is door creatief te monteren.quote:Op zondag 12 april 2020 07:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben het met hem eens dat er echt wel achterlijke Amerikanen zijn hoor, (en ik zag de '' ), maar ken ook genoeg achterlijke Europeanen
.
(van die lui *kuch minister Schouten* kuch* die het een goed idee vinden om proeven te starten met het injecteren van bomen met landbouwgif in de strijd tegen de processierups...
....
....
....
![]()
Het idee van de biodiversiteit omhoog brengen, mezenkasten ophangen of desnoods de bomen omkappen was zeker niet ter tafel gekomen. Mijn hemel... kijk even naar China waar ze ongeveer al hun gewassen met de hand staan te bestuiven omdat er geen insect meer te vinden is die het werk kan doenIk dacht vanochtend even dat ik het gedroomd had, zoveel domheid...maar helaas...)
@:ontbijt op bed: Oeh! Luxe!
Mijn vriend is nu Paasstol aan het maken voor straks
[..]
First thing we'd climb a tree
And maybe then we'd talk
Or sit silently
And listen to our thoughts....
![]()
Er zit dus veel meer nuance in.quote:Samengevat stelt van Erp “De opmerkelijke handbestuiving is dus niet uit nood geboren vanwege de bijensterfte, maar het is eerder andersom: de handbestuiving maakte het mogelijk om op grote schaal, economische rendabel, peren te kweken, maar de ongediertebestrijding die daar ook bij kwam kijken, was funest voor de bijenstand.”
Bron: http://kloptdatwel.nl/201(...)e-oorzaak-van-handbe...
De handbestuiving van perenbomen in China heeft inderdaad meerdere oorzaken. Handbestuiving bij peren levert verderop in het seizoen het voordeel op dat je niet hoeft uit te dunnen, wat ook arbeidsintensief is. Het is te kort door de bocht om alleen het wegvallen van bestuivende insecten en het wegtrekken van de imkers die beide mede het gevolg zijn van hoog bestrijdingsmiddelen gebruik (maar ook van onder meer de grootschalige peren-monocultuur) als enige oorzaak te noemen. Het zit complexer in elkaar.
Hoewel ik in de tekst in het gewraakte fragment dat niet expliciet stel, kan de kijker dat verband wel leggen doordat het tweede tekstfragment (er is een nieuwe bestuivende soort opgestaan…) vrijwel direct volgt op het eerste fragment: “In het Zuiden van China, daar wordt 12x per jaar met veel bestrijdingsmiddelen gewerkt waardoor er eigenlijk vrijwel geen bestuivende insecten meer zijn.”.
En dit gaat enkel om het kweken van peren. In een klein gebied van China. China is bijna net zo groot als Europa. Met net zo veel verschillen in eten/drinken en kweken van producten als hier in Europa.quote:Op zondag 12 april 2020 09:48 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat van China moet je alleen wel iets nuanceren. In Zembla is er een item en interview over geweest wat uit zijn verband gerukt is door creatief te monteren.
http://www.bijensterfte.nl/nl/node/527
Degene die geïnterviewd is heeft dit geschreven op zijn blog, over dat interview en de blog van een andere site:
[..]
Er zit dus veel meer nuance in.
https://kloptdatwel.nl/20(...)bestuiving-in-china/
Niet dat ik verder oneens ben met het gebruik van minder gif, maar iets minder stellig mag ook wel
10.56... nee brunchquote:Op zondag 12 april 2020 10:56 schreef Aure het volgende:
Dudok paasbrunch (maar ik vind het meer ontbijt)
Het is ontbijtquote:Op zondag 12 april 2020 10:56 schreef Aure het volgende:
hahahaha how about champagne ontbijt....quote:Op zondag 12 april 2020 11:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het is ontbijtBrunch without booze is just sad, late breakfast
Ja graag, ik sta altijd open voor second breakfastquote:Op zondag 12 april 2020 11:13 schreef liedetector het volgende:
hahahaha how about champagne ontbijt....
hahah idem!quote:Op zondag 12 april 2020 11:14 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja graag, ik sta altijd open voor second breakfast
Ziet er gezellig uit, maar jouw plak paasbrood is inderdaad wat sneu.quote:Op zondag 12 april 2020 10:56 schreef Aure het volgende:
[ afbeelding ]
Croissants, desembroodjes, briochebolletjes, paasstol (maar ik had wel een karige plak), spinaziequiche, zalm, eitjes, ham, kaas, jam, boter, koekjes en chocolade, brownies en sapjes
Voor 30 euro had ik wel 2 quiches en iets meer broodjes verwacht eigenlijk, maar moet zeggen dat ik behoorlijk vol zit, terwijl ik zelfs nog wat heb afgestaan aan de kleine man.
quote:Op zondag 12 april 2020 11:10 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Het is ontbijtBrunch without booze is just sad, late breakfast
Awquote:Op zondag 12 april 2020 11:16 schreef Jagärtrut het volgende:
zo. Eieren geverfd en versierd. Vervolgens is de paashaas ook nog langsgekomen met chocoladepaaseieren. Asperges voor vanavond alvast geschild. Prima pasen zo...
wel grappig, oudste haalt alle tradities door elkaar. "Komt de paashaas ook door de schoorsteen?" en "ik denk dat de paashaas nog niet in het land is"....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal gevonden. Hopelijk. Anders als het straks warmer is kleine plasjes melkchocolade met zilverpapier in de tuin
Net hysterische stol op met spijs én sukade én geroosterde hazelnoten én advocaatglazuur. *burp*
Straks Disney+ aanslingeren voor koters' eerste kennismaking met Star Wars (behoudens de hier zeer geliefde prentenboekjes) en ergens vandaag nog maffe pannenkoeken bakken voor CUL
Let me see you stripped down to the bone
man thuis werkplek pursang!!!! zou er zo het atelier van lief in willen plempen! Houkachel erin en alle zooi en klaar!!!quote:Op zondag 12 april 2020 11:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Afschuwelijk ding. Sloopvoornemens, maar lui.
Wat is er mis met experimenteren? Ik heb er nog niets van gehoord, dus sowieso geen idee om welk middel het gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 07:52 schreef Candaasje het volgende:
+1quote:Op zondag 12 april 2020 11:38 schreef liedetector het volgende:
bestrating zou eerder mijn ding zijn hahaha
quote:Op zondag 12 april 2020 11:53 schreef Blues het volgende:
Gü vínd tenminste eieren.... elk jaar moet ik hier aan denken, ook al wel eens verteld geloof ik, maar hop hop nog een keer maar weer![]()
Toen zonen Q en F iets ouder dan Gü waren had ik op paaszondag een vroege ochtenddienst en zei tegen hun vader dat ik 's morgens om 6 uur voor het weggaan wel wat eieren zou verstoppen.
Om 11 uur ging de telefoon op mijn werk, het thuisfront. Dat was pré-mobiele telefoons, dus ik werd gehaald terwijl ik een mevrouw onder de douche stond te doen. PANIEK
Vroeg mijn ex; waar liggen de eitjes ongeveer, we kunnen ze niet vinden
KUT vergeten die eieren te verstoppen![]()
Paasmaandag heb ik het goed gemaakt, en extra veel![]()
Gü vínd tenminste eieren.... elk jaar moet ik hier aan denken, ook al wel eens verteld geloof ik, maar hop hop nog een keer maar weer![]()
Toen zonen Q en F iets ouder dan Gü waren had ik op paaszondag een vroege ochtenddienst en zei tegen hun vader dat ik 's morgens om 6 uur voor het weggaan wel wat eieren zou verstoppen.
Om 11 uur ging de telefoon op mijn werk, het thuisfront. Dat was pré-mobiele telefoons, dus ik werd gehaald terwijl ik een mevrouw onder de douche stond te doen. PANIEK
Er bleek bij nader inzien inderdaad een plattegrond gemaakt te zijn door de hoofdHaas!quote:Op zondag 12 april 2020 12:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
@:minilot sinds mijn ouders inderdaad plasjes met zilverpapier begonnen terug te vinden werden alle verstopplekken vooraf in kaart gebracht.
HoofdHaas was verstandigquote:Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Er bleek bij nader inzien inderdaad een plattegrond gemaakt te zijn door de hoofdHaas!![]()
[ afbeelding ]
Oh, heus? Zodanig dat het mogelijk zinvol is om 'm voor gratis op Marktplaats te gooien voor wie zin heeft om 'm hier zelf te komen demonteren en afvoeren?quote:Op zondag 12 april 2020 11:44 schreef sigme het volgende:
Dat soort tuinhuizen zijn door de liefhebber doorgaans geheel in nette onderdelen uit elkaar te halen en elders weer in elkaar te puzzelen..
Ja hoor, daar zijn zat gekken liefhebbers voor te vindenquote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, heus? Zodanig dat het mogelijk zinvol is om 'm voor gratis op Marktplaats te gooien voor wie zin heeft om 'm hier zelf te komen demonteren en afvoeren?![]()
Leuk! Die pannenkoeken wil ik ook nog een keer gaan proberen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:24 schreef AnneX het volgende:
Wat een lekkerheid hierboven met Paasbrunches![]()
Vanwege de pannenkoekenuitdaging elders in Cul., lag dit voor onze neus.
Kaneelbroodjes kwamen van de buurvrouw vanmorgen nadat zij lemonies hadden gekregen. ( echt, ik groei dicht en deel de zoete lekkernijen maar uit.)
Fluffy japanese pancakes. https://iamafoodblog.com/(...)ffle-pancake-recipe/
Resultaat: [ link | afbeelding ]
Jahoor, daar komen wel mensen op af.quote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
Oh, heus? Zodanig dat het mogelijk zinvol is om 'm voor gratis op Marktplaats te gooien voor wie zin heeft om 'm hier zelf te komen demonteren en afvoeren?![]()
Uh ja hoor. Hij ziet er zo op het eerste gezicht ook nog behoorlijk goed uit?quote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja was voor 2 personen! Maarja, op zich was het voldoende hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ziet er gezellig uit, maar jouw plak paasbrood is inderdaad wat sneu.
Was het voor 2 personen? Dan is het idd raar dat je niet beiden een quiche krijgt. Zeker nu.
Normaal eten vriendin en ik praktisch van elkaars borden af, maar deze keer heb ik als enige kitchen duty en zorg ik voor voldoende schoon bestek om zaken op eigen bordjes te laden.
Hier hebben mensen laatst 30 vlonders losgehaald en meegenomen en waren er ontzettend blij mee want nieuw waren ze te duur. Kwam erachter dat ze ze lopend hadden opgehaald, 4 man sterk met een soort bolderwagen, 4 km heen en 4 km terugquote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, hendig!quote:Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Er bleek bij nader inzien inderdaad een plattegrond gemaakt te zijn door de hoofdHaas!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 12 april 2020 13:49 schreef z80 het volgende:
Door alle bomen die nu in bloei staan is het in mijn tuin nu een komen en gaan van vliegend gespuis. Zowel de streepjespakken als gevederde. Eten en gegeten worden.
Ja, dat weet je pas als je ze zelf hebt geproefd.quote:Op zondag 12 april 2020 13:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Leuk! Die pannenkoeken wil ik ook nog een keer gaan proberen.Vond je ze lekker?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |