abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:04:39 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192564225
Insert vrolijk plaatje
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192564252
Uniekje 😘
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192564308
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo |:(

Goedemorgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192564334
Ik mooi op tijd naar de supermarkt, met de fiets, dus naar eentje in de buurt waar ik niet vaak kom. Dat is dan 5km fietsen.

Leeg jonge, die supermarkt!? Dit op, dat op, raarrrrr. Het blijkt geen hamsterwoede, of Groot Pasen, maar de laatste dag van deze super.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:13:02 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192564375
Sorry Isa :{

Bedankt iedereen trouwens, jullie zijn lief O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192564387
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Why...
Waarom gezond, afwisselend en voedzaam ontbijten?
Omdat ik het lekker vind en kan betalen, denk ik.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192564406
Vriend wil wel alvast paasstol gaan maken, alleen moet ik straks even bij de molen kijken of ze gist hebben.

Verder doen we niet zoveel aan Pasen/Ostara Ik heb dit jaar geen eens wilgentakken gehaald.

Ik vind het sinds zo'n 3 jaar ook een beetje een biza feest. ;)

Nu douchen, ontbijten en het huis eens opruimen. :W
pi_192564431
Ontbeten met paasstol en straks die 'paas'brownie maken. Verder doen we niet veel met pasen dit jaar.
pi_192564485
Ik heb een bescheiden zakje paaseitjes en ik ga de komende twee dagen nog wel lekker brunchen. Maar eigenlijk wil ik dat gewoon elk weekend. Ik heb bij m'n volgende boodschappen ook weer lekkere lunches bedacht. :9 Heb ik tenminste ook iets te doen als ik weer de deur niet uit ga. :')
pi_192564776
Ik bakte gisteren een smeuïge pastinaakcake met hazelnootextract en gehakte pure paaseitjes om vandaag in dik gesneden plakken licht te toasten in een kluitje roomboter..

..oftewel, ik denk dat ik me gewoon pas weer een paar dagen post-Pasen bij je voeg in LIF/Dieet, @Myraela :')
Wat ga je zoal maken qua lunches? :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_192564799
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:10 schreef sigme het volgende:
Ik mooi op tijd naar de supermarkt, met de fiets, dus naar eentje in de buurt waar ik niet vaak kom. Dat is dan 5km fietsen.

Leeg jonge, die supermarkt!? Dit op, dat op, raarrrrr. Het blijkt geen hamsterwoede, of Groot Pasen, maar de laatste dag van deze super.
hahah als in definitief dicht?
pi_192564878
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags! :o Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe. :+
pi_192564926
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
In ons SGP-dorp is op Tweede Paasdag voor het eerst in OOIT de AH een paar uur open 's middags! :o Zelfs indien niets nodig, dan moet ik er uit principiële overwegingen toch absoluut naartoe. :+
met jou de hele "community" gok ik
zoiets als met pasen naar de kerk of de woonboulevard.... be careful
pi_192565028
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:48 schreef minilot het volgende:
Lijkt me in deze tijd weer niet zo handig om er voor de fun heen te gaan.
pi_192565033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:

Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol is :X Alhoewel, die zullen ook wel een max aantal mensen binnen laten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192565104
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of de IKEA morgen ook stampvol is :X Alhoewel, die zullen ook wel een max aantal mensen binnen laten.
IKEA is dicht toch? Behalve voor ophalen van bestellingen?
pi_192565112
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dit ja :Y
pi_192565116
Ik ben pas net begonnen met afvallen (eerste kilo kwijt whiiiii, nog a gazillion to go) en ga het dus niet riskeren dit weekend. Gisteren wel per ongeluk een paar glaasjes Prosecco op *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192565131
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

hahah als in definitief dicht?
Ja, soort van. Als ik het goed begrijp gaat het hele gebouw plat, dan weer nieuw bouwen, en komt dan deze super daar weer terug. Tot die tijd -geen idee hoe lang dat duurt- gaat er een tijdelijke versie open in een ander dorp op een industrieterrein.
pi_192565188
@sigme Wat zijn gehaktflapjes? Het klinkt wat onguur. Bonen en eieren voor ontbijt, altijd :9 ! O+
pi_192565220
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef liedetector het volgende:

[..]

Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden! ^O^
@Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide :)
pi_192565256
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee joh, alleen de zesenhalve mede-atheïst in het dorp: makkelijk afstand houden! ^O^
@:Sarabi, niet voor de fun, voor het principe. Winkelsluiting uit religieus oogpunt vind ik sowieso kwalijk en op iets als Tweede Paasdag al helemaal stupide :)
En dat principe is op dit moment belangrijker dan de oproep om zo veel mogelijk thuis te blijven?

Ik snap dat je zelf totaal geen zorgen maakt en dat is fijn maar het gaat er ook om om anderen te beschermen.
pi_192565293
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef sigme het volgende:

Ooooh, dat had ik nog niet meegekregen ^O^ Mooi dus.

Ik snap al die 'toeristen' waar voor gewaarschuwd wordt alleen niet zo. Alles is dicht! Nemen ze dan picknickmanden mee of zo :? Je kan dus ook nergens naar de wc, nergens eten, nergens naar binnen.
pi_192565294
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Morgen is het pas pasen! Waarom er vrijdag tm maandag van maken, het is al een dag te veel met dat tweede paasdag imo |:(

Goedemorgen.
Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vinden :?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192565300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:05 schreef minilot het volgende:
@:Sigme Wat zijn gehaktflapjes? Het klinkt wat onguur. Bonen en eieren voor ontbijt, altijd :9 ! O+
Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
pi_192565307
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef FutureFairytale het volgende:

Hoe kun je een dagje vrij nou te veel vinden :?
Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.
pi_192565343
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, ik had wat weinig tijd, dus pakte ik een beetje gehakt ter waarde van een klein gehaktballetje en drukte dat plat tot een slordig flapje en flepte dat in de koekepan. Sneller gaar dan balvorm (en balletjes draaien kost ook wel wat tijd).
Hoe zou jij dat noemen?
Minihamburger? :P

Bij flapjes denk ik aan bladerdeeg eromheen ofzo.

(Ik weet niet wat mini dacht. Die zat denk ik meer bij Sweeny Todd)
pi_192565388
Ik ga morgen want dan gaat er niemand. Denk dat iedereen om 12u aan de paasbrunch zit.

Ben gisteren uitgenodigd om morgen weer bij mn ouders in de tuin te komen. Lekker zonnen, samen eten, lezen, kletsen en 's avonds BZV kijken :)
pi_192565405
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zijn in deze periode al zoveel vrije dagen. Dat kan best elders in het jaar een leuke vrije dag worden.
Tja Pasen kan nu eenmaal niet een andere dag vallen.
Ik denk idd dat voor vele mensen ze nu vrij hebben.
Ik mag blij zijn dat ik nog 5 dagen werk.
Komende woensdag krijg ik als het goed is vakantiegeld *O*
pi_192565418
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Minihamburger? :P

Bij flapjes denk ik aan bladerdeeg eromheen ofzo.

(Ik weet niet wat mini dacht. Die zat denk ik meer bij Sweeny Todd)
Ik denk ook aan driehoekjes van bladerdeeg met gekruid gehakt erin.
pi_192565421
@Sarabi Ik schuif de boodschappen die ik anders toch dinsdag of woensdag zou doen op naar maandag, dus het levert geen extra buitenkom-moment op. Sterker nog, ik denk serieus dat de Albert Heijn in dit zeer gereformeerde dorp gedurende Pasen een stuk rustiger is dan de dagen vlak na Pasen :)
pi_192565429
quote:

[..]

Hoe zou jij dat noemen?
Ooh dat is anders dan ik dacht :D
pi_192565433
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
@:Sarabi Ik schuif de boodschappen die ik anders toch dinsdag of woensdag zou doen op naar maandag, dus het levert geen extra buitenkom-moment op. Sterker nog, ik denk serieus dat de Albert Heijn in dit zeer gereformeerde dorp gedurende Pasen een stuk rustiger is dan de dagen vlak na Pasen :)
Dan begreep ik je verkeerd :) sorry
pi_192565434
Flapjes in de koekenpan fleppen, die @sigme toch! O+ Dank voor de uitleg!
pi_192565479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan begreep ik je verkeerd :) sorry
Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijk :)
pi_192565517
Ooooh, dat mandjesdiner van @AnneX! ^O^ O+
pi_192565539
Nondeju. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192565572
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:09 schreef Isabeau het volgende:

Goedemorgen.
Hèh wat hou ik toch van jou :D O+
pi_192565673
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
pi_192565683
quote:

[..]

Hoe zou jij dat noemen?
ik dacht bij flapjes aan iets met kruiden in en filodeeg oid
pi_192565689
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Maar die man is al 5 jaar dood. Hoelang moet je dan stilstaan bij een overleden buurman?
Lustrum :D
Drom de onnozelheid.
Vorige week was er een onderwerp en dan wordt gewoon zijn naam genoemd, of van zijn vrouw.
Namen (blijven) noemen is belangrijker.
pi_192565697
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ga morgen want dan gaat er niemand. Denk dat iedereen om 12u aan de paasbrunch zit.
uhh weet je het zeker? lijkt mij spitsuur omdat iedereen zo denkt en idd IKEA dicht
pi_192565705
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Zo teruglezend ook wel mijn schuld, beginnende met 'zelfs als ik niks nodig heb, dan tóch' - ik bedoelde echter niet dat ik voor jan lul naar de supermarkt zou gaan voor een principieel pakje kauwgum, wel dat ik de (koel)kast thuis wat eerder aan zou gaan vullen met kaas en melk en kwark en eieren en groenten dan strikt noodzakelijk :)
denk wel dat dat de trigger was ja.....
pi_192565822
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).
pi_192565851
Brownie in de oven :9
Morgen of over morgen dulce de leche ijs maken met wat er nog over is. Dankjewel Kaatje *O* voor het idee.
  Moderator zaterdag 11 april 2020 @ 12:06:22 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192565892
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192565904
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 10:42 schreef minilot het volgende:
Ik bakte gisteren een smeuïge pastinaakcake met hazelnootextract en gehakte pure paaseitjes om vandaag in dik gesneden plakken licht te toasten in een kluitje roomboter..

[ afbeelding ]

..oftewel, ik denk dat ik me gewoon pas weer een paar dagen post-Pasen bij je voeg in LIF/Dieet, @:Myraela :')
Wat ga je zoal maken qua lunches? :9
Oeh, ziet er wel heel lekker uit. :9

Volgend weekend ga ik shakshuka maken met volkoren pita en een broodje met kruiden roomkaas, radijsjes en een pickle van rode kool.
pi_192565911
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. Ook niet iets voor een buurt app toch?
Dit! Jij begrijpt.
pi_192566013
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.
Maar verder... :@
(Ik weet ook nooit de precieze jaren.)

Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag :+
pi_192566021
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Verschilt zó van persoon tot persoon.. Aankomende dinsdag is de sterfdag van mijn lieve paps en dat weet ik alleen wegens dikke uitroeptekens erbij in mijn digitale agenda en ik heb twee wekkers in mijn telefoon staan voor die dag zodat ik dit jaar niet vergeet om even te bellen naar mijn moeder en broertje, die allebei nou eenmaal wél belang blijken te hechten aan zo'n datum (en ik dus voor geen meter).
Ja, dat weet ik wel hoor dat het p.p. verschilt hoe men met herinnering en herdenken en mijlpalen omgaat :D
Alleen ik begreep uit de post van AX dat de buuv iets met die 5 jaar had moeten doen en dat dan op de foute dag doet in de app.
Of niet had moeten doen. Dan maar helemaal had moeten zwijgen.

Kortom. Teveel bemoeienis met elkaars leven in mijn ogen. Maar ik ben wat asocialer van nature :P
pi_192566067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:16 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet enkel de sterfdag van mijn oma, omdat de uitvaart op mijn verjaardag viel.
Maar verder... :@
(Ik weet ook nooit de precieze jaren.)

Vriend heeft (weer eens) geen verlanglijst, en ik weet ook echt niks te bedenken voor zijn verjaardag (overmorgen). Normaal kun je dan nog eens samen in het bos gaan picknicken, maar dat zullen we maar niet doen op 2e Paasdag :+
Hem een paar uurtjes wegsturen voor een paar rondjes om t huis en dan de hele kamer versieren, lekker thuisbezorgd of restaurant laten bezorgen en de eettafel op een andere plek/anders zetten en over de top dekken ^O^ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')