abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:20:27 #1
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192555522
BNW / Corona Virus: Damage Control voor de hoax is begonnen

Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen.

COR / Mogelijk miljoenen Nederlanders reeds besmet (goed nieuws)

Hoogst waarschijnlijk is meer dan 20% van de Nederlandse bevolking ondertussen besmet met slechts lichte symptomen en de lockdown is zinloos. Bijna alle doden zijn mensen die binnen een paar jaar ook aan de griep gestorven zouden zijn.

Volgens de Trump administratie gaat het aantal doden in de VS uitkomen op 100.000 - 150.000. In Nederland gaat het uitkomen op 6.000.

Het begint duidelijk te worden wat de damage control strategie wordt en die luid als volgt:

1. Ze gaan beweren dat dankzij de lockdown miljoenen mensenlevens gered zijn.

2. Ze gaan beweren dat dit heeel veel is, en we moeten allemaal in diepe rouw, en een ieder die 'ja.. maar..' zegt wordt de mond gesnoerd, want het is allemaal heeel erg.

Mensen die zich afvragen of de lockdown nodig was zullen waarschijnlijk geen antwoord op hun vragen krijgen. Het antwoord is natuurlijk nee.

Zal Rutte met een strak gezicht gaan beweren dat een griepseizoen met 6000-9000 doden (waarvan 98% boven de 60 in slechte gezondheid) een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis is?

Wat we nog meer zien:

1. Druk op Zweden om het beleid aan te scherpen, ook al doet Zweden het niet beter of slechter dan de rest, met minder economische schade.

2. Het VK ging massaal op antistoffen testen, maar dat is om schimmige redenen afgeblazen. Ze hebben miljoenen testen gekocht, waarschijnlijk voor een hoge prijs zodat niemand anders ze makkelijk kon krijgen, en die gaan nu allemaal de prullenbak in.

3. Tot nu toe slechts 1 kleine antistoffen studie in Duitslands op 6000 mensen. 15% van de geteste participanten had corona antistoffen. Groep is niet groot genoeg om goede aannames te kunnen maken.

4. Publiek wordt er op voorbereid dat ondanks dat we de resultaten al hadden moeten hebben, we minimaal een maand moeten wachten totdat we weten wat de besmettingsgraad is.
pi_192555893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef borealist het volgende:

Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen.

Hoogst waarschijnlijk is meer dan 20% van de Nederlandse bevolking ondertussen besmet met slechts lichte symptomen en de lockdown is zinloos. Bijna alle doden zijn mensen die binnen een paar jaar ook aan de griep gestorven zouden zijn.

Volgens de Trump administratie gaat het aantal doden in de VS uitkomen op 100.000 - 150.000. In Nederland gaat het uitkomen op 6.000.

Het begint duidelijk te worden wat de damage control strategie wordt en die luid als volgt:

2. Ze gaan beweren dat dit heeel veel is, en we moeten allemaal in diepe rouw, en een ieder die 'ja.. maar..' zegt wordt de mond gesnoerd, want het is allemaal heeel erg.

Mensen die zich afvragen of de lockdown nodig was zullen waarschijnlijk geen antwoord op hun vragen krijgen. Het antwoord is natuurlijk nee.

Zal Rutte met een strak gezicht gaan beweren dat een griepseizoen met 6000-9000 doden (waarvan 98% boven de 60 in slechte gezondheid) een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis is?

Wat we nog meer zien:

1. Druk op Zweden om het beleid aan te scherpen, ook al doet Zweden het niet beter of slechter dan de rest, met minder economische schade.

2. Het VK ging massaal op antistoffen testen, maar dat is om schimmige redenen afgeblazen. Ze hebben miljoenen testen gekocht, waarschijnlijk voor een hoge prijs zodat niemand anders ze makkelijk kon krijgen, en die gaan nu allemaal de prullenbak in.

3. Tot nu toe slechts 1 kleine antistoffen studie in Duitslands op 6000 mensen. 15% van de geteste participanten had corona antistoffen. Groep is niet groot genoeg om goede aannames te kunnen maken.

4. Publiek wordt er op voorbereid dat ondanks dat we de resultaten al hadden moeten hebben, we minimaal een maand moeten wachten totdat we weten wat de besmettingsgraad is.
Good points. Thanks.
I don't see how the testing can help the situation. It'd be a logistic/administrative nightmare and a waste of time/money/resources and the tests aren't even reliable in the first place!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:56 #3
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192556713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:53 schreef Tingo het volgende:
Goede punten. Bedankt.
Ik zie niet in hoe de tests de situatie kunnen helpen. Het zou een logistieke / administratieve nachtmerrie zijn en een verspilling van tijd / geld / middelen en de tests zijn in de eerste plaats niet eens betrouwbaar!
Als je willekeurig 20000 Nederlanders test op antistoffen heb je een goed inzicht in het totale aantal besmette mensen.

Als daaruit blijkt dat 30% van de bevolking al besmet is betekent dat dat corona niet gevaarlijk is en kan de economie weer op gang worden gezet.

De eerste uitslagen hadden vandaag al binnen moeten zijn, maar zoals ik al vermelde, ziet er naar uit dat het VK miljoenen testen gaat vernietigen die ze gekocht hebben, en iedereen wordt verteld dat het nog minstens een maand gaat duren voordat we resultaten krijgen.
pi_192557008
quote:
Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen.
Ik begrijp dat jij niet zou klagen als je maanden aan een stuk veel meer mensen dood ziet gaan dan normaal en je 2x zo hard moet werken en het elke dag maar de vraag is of je het niet zelf ook opgelopen hebt?

Ik zou zeggen meldt je aan als vrijwilliger bij een ziekenhuis! Die kunnen mensen zoals jou wel gebruiken!! _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:09:31 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192557185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef borealist het volgende:

[..]

Als je willekeurig 20000 Nederlanders test op antistoffen heb je een goed inzicht in het totale aantal besmette mensen.

Als daaruit blijkt dat 30% van de bevolking al besmet is betekent dat dat corona niet gevaarlijk is en kan de economie weer op gang worden gezet.

De eerste uitslagen hadden vandaag al binnen moeten zijn, maar zoals ik al vermelde, ziet er naar uit dat het VK miljoenen testen gaat vernietigen die ze gekocht hebben, en iedereen wordt verteld dat het nog minstens een maand gaat duren voordat we resultaten krijgen.
Dus je wil zeggen dat mensen met beetje astma al snel het loodje leggen en de rest nergens last van heeft
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:35:44 #6
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192559647
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef theguyver het volgende:
Dus je wil zeggen dat mensen met beetje astma al snel het loodje leggen en de rest nergens last van heeft
Daar komt het op neer. Eerste antibody test uit Duitsland is binnen, op kleine schaal (6000 mensen).

15% was besmet, normaal gesproken krijgt gemiddeld 8% van de bevolking de griep per jaar, dus het is nu al vrij zeker dat corona zo heftig lijkt omdat meer mensen het krijgen.

Als we 15% voor heel Duitsland nemen komen we uit op 16000 doden als 90% besmet raakt.

De schatting van de VS is 8,802 doden voor Duitsland. Dus ze denken dat al 25% besmet is of dat slechts 60% van de bevolking besmet zal raken.
pi_192560213
quote:

Wat we nog meer zien:

toe joh.. ff niet thuis, al rukkend de slappe uit de duim gezogen anonieme opiniestukkies schrijven.. maar je even opgeven als vrijwilliger zoals een echte Borealist betaamt.

En was je handen..
pi_192560926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:35 schreef borealist het volgende:

[..]

Daar komt het op neer. Eerste antibody test uit Duitsland is binnen, op kleine schaal (6000 mensen).

15% was besmet, normaal gesproken krijgt gemiddeld 8% van de bevolking de griep per jaar, dus het is nu al vrij zeker dat corona zo heftig lijkt omdat meer mensen het krijgen.

Als we 15% voor heel Duitsland nemen komen we uit op 16000 doden als 90% besmet raakt.

De schatting van de VS is 8,802 doden voor Duitsland. Dus ze denken dat al 25% besmet is of dat slechts 60% van de bevolking besmet zal raken.
Sorry, maar het ligt ook aan hoe accuraat de tests zijn of niet?
De dodentallen cijfers door twijfelachtige 'cause of death' op de death certificates kan zijn.
......

Dankje wel voor je vertaling. Af en toe ben ik 'n beetje luie.

quote:
Goede punten. Bedankt.
Ik zie niet in hoe de tests de situatie kunnen helpen. Het zou een logistieke / administratieve nachtmerrie zijn en een verspilling van tijd / geld / middelen en de tests zijn in de eerste plaats niet eens betrouwbaar!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_192561185
Misschien heb ik deze al 'n keer gepost, maar anyway...over de tests....

https://www.medpagetoday.(...)85717?trw=yes&hr=kmd

'In one study, RT-PCR's sensitivity – that's the percentage of infected testing positive – was 70%. Of 1,000 with coronavirus, 700 test positive but 300 test negative.
Good enough?
Three hundred "false negatives" may believe they're not contagious and could infect others, undoing the hard work of containment.'
  zaterdag 11 april 2020 @ 00:16:58 #10
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192561340
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 00:04 schreef Tingo het volgende:
Misschien heb ik deze al 'n keer gepost, maar anyway...over de tests....

https://www.medpagetoday.(...)85717?trw=yes&hr=kmd

'In one study, RT-PCR's sensitivity – that's the percentage of infected testing positive – was 70%. Of 1,000 with coronavirus, 700 test positive but 300 test negative.
Good enough?
Three hundred "false negatives" may believe they're not contagious and could infect others, undoing the hard work of containment.'
Goede link, en ze testen voornamelijk mensen met symptomen. Kan zijn dat de false negatives nog hoger zijn voor mensen zonder symptomen.
pi_192562858
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij niet zou klagen als je maanden aan een stuk veel meer mensen dood ziet gaan dan normaal en je 2x zo hard moet werken en het elke dag maar de vraag is of je het niet zelf ook opgelopen hebt?

Ik zou zeggen meldt je aan als vrijwilliger bij een ziekenhuis! Die kunnen mensen zoals jou wel gebruiken!! _O_
Ik hoorde laats dat iemand zich idd had aangemeld als vrijwilliger, iemand met ervaring in de zorg, maar die persoon werd niet uitgenodigd. Blijkbaar hadden ze niemand nodig.

Er staan meer mensen stand by, maar misschien valt het mee en zijn al die extra handen uiteindelijk niet nodig.
Het is makkelijk om te zeggen draag je steentje dan bij, maar in de praktijk is dat misschien niet eens nodig of wenselijk.

Kritisch blijven kijken of het zorgsysteem het aankan, maar ook of de mensen het nog aankunnen om zo te leven blijft belangrijk.
Want de maatregelen zijn extreem en moeten wel heel goed verantwoord worden.
Niet dmv emotionele berichtem in de trant van dat je je schuldig moet voelen omdat er mensen doodgaan, maar met harde cijfers van oversterfte die onmiskenvaar zijn.
Want als je mensen deze maatregelen oplegt vind ik niet dat je kunt zeggen dat je zonder vragen te stellen maar moet gehoorzamen.
De vraag is nog steeds of het middel niet vele malen erger is dan de kwaal.

En vergeet niet dat door deze maatregelen ontzettend veel mensen in de armoede worden gestort en er
Hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk veel meer doden zullen gaan vallen als gevolg van deze maatregelen dan aan het corona virus.

[ Bericht 34% gewijzigd door Sumatra op 11-04-2020 08:15:50 (Toevoeging) ]
  zaterdag 11 april 2020 @ 10:24:19 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192564506

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 11 april 2020 @ 11:53:06 #13
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192565763
quote:
Als ik op die worldometer kijk zie ik dat in Italië, Frankrijk, Duitsland, UK en ook in NL geen nieuwe gevallen zijn bijgekomen ook geen sterfgevallen. Gisteren meende ik dit ook al te zien, is er iets mis met die meter of gaat het inmiddels een beetje de goede kant op?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:11:47 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192565947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als ik op die worldometer kijk zie ik dat in Italië, Frankrijk, Duitsland, UK en ook in NL geen nieuwe gevallen zijn bijgekomen ook geen sterfgevallen. Gisteren meende ik dit ook al te zien, is er iets mis met die meter of gaat het inmiddels een beetje de goede kant op?
Ongetwijfeld , ik ben benieuwd hoelang ze gaan (kunnen) volhouden dat het 2 jaar gaat duren
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:19:49 #15
189978 controlaltdelete
pi_192566047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Ongetwijfeld , ik ben benieuwd hoelang ze gaan (kunnen) volhouden dat het 2 jaar gaat duren
Misschien komt er nog een tweede golf? En dan nog een, tot we allemaal gevaccineerd zijn en er weer tegen kunnen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 11 april 2020 @ 12:24:11 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192566106
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:19 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Misschien komt er nog een tweede golf? En dan nog een, tot we allemaal gevaccineerd zijn en er weer tegen kunnen?
kunnen ze weer die ene video gebruiken van event 201 of gewoon ander materiaal met dummies . Mensen zien toch het verschil niet _O-
pi_192566883
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2020 07:23 schreef Sumatra het volgende:

[..]

Ik hoorde laats dat iemand zich idd had aangemeld als vrijwilliger, iemand met ervaring in de zorg, maar die persoon werd niet uitgenodigd. Blijkbaar hadden ze niemand nodig.

Er staan meer mensen stand by, maar misschien valt het mee en zijn al die extra handen uiteindelijk niet nodig.
Het is makkelijk om te zeggen draag je steentje dan bij, maar in de praktijk is dat misschien niet eens nodig of wenselijk.

Kritisch blijven kijken of het zorgsysteem het aankan, maar ook of de mensen het nog aankunnen om zo te leven blijft belangrijk.
Want de maatregelen zijn extreem en moeten wel heel goed verantwoord worden.
Niet dmv emotionele berichtem in de trant van dat je je schuldig moet voelen omdat er mensen doodgaan, maar met harde cijfers van oversterfte die onmiskenvaar zijn.
Want als je mensen deze maatregelen oplegt vind ik niet dat je kunt zeggen dat je zonder vragen te stellen maar moet gehoorzamen.
De vraag is nog steeds of het middel niet vele malen erger is dan de kwaal.

En vergeet niet dat door deze maatregelen ontzettend veel mensen in de armoede worden gestort en er
Hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk veel meer doden zullen gaan vallen als gevolg van deze maatregelen dan aan het corona virus.

Dat hoorde ik ook van 'n vriendin die als vrijwillger wilde melden maar informeerd dat er niet erg veel aanvraag voor hulp was.
pi_192566901
quote:
Wow. Miscaptioning van fotos weer.
pi_192566954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 12:19 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ze kunnen ook met miraculeuse verlaging in de cijfers en de hele gedoe afgelopen over 'n paar weken is. They can tell us what they want and be in complete control of the event.
pi_192567005
Sorry if I'm sounding like a broken record, but....

Meer over de tests...paar quotes...
https://www.sciencemediac(...)esting-for-covid-19/
Prof Ashley Woodcock, Associate Dean for Clinical Affairs and Professor of Respiratory Medicine, University of Manchester, and Clinical Director for Respiratory Medicine, University Hospital of South Manchester

“All these tests depend on upper respiratory samples.They are crucially dependent on the quality of samples. Sputum is better than oropharynx which is better than nasopharynx.
“Sampling itself is hazardous. People sampling have described having sputum on their arms.They need full PPE.
“• Positive rates for patients with COVID syndrome are ~70%. This means we have a lot of patients waiting for a repeat virus testing/diagnosis.
“• There are many false negatives (maybe 30%) meaning potentially infectious patients could be nursed in COVID negative areas, or sent home thinking they are non-infectious.Reasons for false negatives include low levels of the virus in the early stages of the disease, and especially poor technique in sampling or conducting the test.
pi_192567054
Coronavirus (COVID-19) Questionable Death Certificates
https://www.bitchute.com/video/YfG9nmAnQp4/

8:56: Dr.Chris Berg
12:53: UK National Health Service pathologist John Lee The Spectator,March 30
From the comments:
'They say 7,844 people have died from coronavirus in a about a month, in NY. How many people are dying from ALL causes of death? Would we really see an increase of 7,844 deaths over the expected amount? How many of those people would have died anyway?
If they're telling the truth, we would see an increase in per month deaths of 60% for the last month. Around 20,000 total deaths from ALL causes.
Why can I easily find up to date stats for coronavirus deaths, but not ALL deaths from ALL causes? I can't find that information, for some reason, so there's no way to know if the death rate for NY has gone up 60% due to coronavirus or not. All I can find is 2017 data on total deaths for the year.'
pi_192567610
Toen er nog geen computers waren en alles met papieren documenten werd gedaan, moest je een heel document vervalsen of laten verdwijnen.
Nu kun je dat met een druk op de knop en het lijkt alsof het nooit anders is geweest.

Ik kan me ook herinneren dat vroeger, als er bij het nieuws in de krant of op tv beelden werden getoond, er bij stond als de beelden gefingeerd waren.
Sinds wanneer is dat niet meer?
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:23:04 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192567669
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 14:19 schreef Sumatra het volgende:
Toen er nog geen computers waren en alles met papieren documenten werd gedaan, moest je een heel document vervalsen of laten verdwijnen.
Nu kun je dat met een druk op de knop en het lijkt alsof het nooit anders is geweest.

Ik kan me ook herinneren dat vroeger, als er bij het nieuws in de krant of op tv beelden werden getoond, er bij stond als de beelden gefingeerd waren.
Sinds wanneer is dat niet meer?
Goeie vraag misschien hebben ze het stilletjes legaal gemaakt , ik weet dat obama propaganda legaal had gemaakt in 2012 .
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:16:47 #24
189978 controlaltdelete
pi_192568317
pi_192569935
Corona virus COVID-19- hype and hysteria? Demystification of the nightmare!

Duitse Prof./Dr.specialist aan 't woord.

“All these measures are leading to self-destruction and collective suicide because of nothing but a spook”
pi_192569986
102 silver bullets. Reports which we will not see in the fckin stupid public information films.
Ik heb niet alles gelezen, maar hier heb je 'n uitgebrede mooie verzameling van info/artikels/new reports/meningen enz. van de laatste paar maanden of zo.

http://septclues.com/CORO(...)andemic_is_false.pdf
by Kevin Galalae,Center of Global Consciousness (6 April 2020)

Silver bullet 55:
'In a German retirement and nursing home for people with advanced dementia, 15 test-positive people have died. However, „surprisingly many people have died without showing symptoms of corona.“ A German medical specialist informs us: „From my medical point of view, there is some evidence that some of these people may have died as a result of the measures taken. People with dementia get into high stress when major changes are made to their everyday lives: isolation, no physical contact, possibly hooded staff.“ Nevertheless, the deceased are counted as „corona deaths“ in German and international statistics. In connection with the „corona crisis“, it is now also possible to die of an illness without even having its symptoms.'
https://web.archive.org/w(...)rg-laschet-1.4828033
  zondag 12 april 2020 @ 02:12:28 #27
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192576538
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:31 schreef Tingo het volgende:

“All these measures are leading to self-destruction and collective suicide because of nothing but a spook”
Dont fear the sickness, fear the cure
  maandag 13 april 2020 @ 01:01:59 #28
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_192591064
quote:
Lijkt me photoshop.

1e artikel
https://www.nytimes.com/2(...)ly-for-refugees.html

2e artikel
https://www.kanyidaily.co(...)in-a-single-day.html

2e artikel in wayback machine (dus hoe het eruit zag op moment van posten)
https://web.archive.org/w(...)in-a-single-day.html
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_192596993
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 01:01 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Lijkt me photoshop.

1e artikel
https://www.nytimes.com/2(...)ly-for-refugees.html

2e artikel
https://www.kanyidaily.co(...)in-a-single-day.html

2e artikel in wayback machine (dus hoe het eruit zag op moment van posten)
https://web.archive.org/w(...)in-a-single-day.html
De originele foto van 2013 weggehaald van die tweede link (uit 2020) is.
Who is photoshopping who?
Dit is toch de tweede of derde keer dat er miscaptioned fotos gebruikt zijn (?)
Anyhoos – de cijfers blijft onduidelijk, het lijkt dat er geen betrouwbare tests te krijgen zijn en de beelden van lege ICU's zegt ook wat er aan de hand is.imo. Van wat ik lees, veel van de coronatests niet approved en/of gevalideerd zijn. En dan op CoronaHysteria TV hoor je niks tot heel weinig over.
pi_192597025
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 02:12 schreef borealist het volgende:

[..]

Dont fear the sickness, fear the cure
I don't fear either.
The 'cure' is our own immunity system.
pi_192597078
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Sympthomen komen niet bepaald overeen met corona.

Welke symptomen heb je 't over precies?
Er zijn wel vergelijkbare symptomen met griep en pneumonia, daarom dat 't niet zo eenvoudig om accuraat test resultaten te krijgen.

'How to recognize COVID-19 on a chest CT? Described findings include ground-glass opacities, crazy paving appearance, air space consolidation, bronchovascular thickening and traction bronchiectasis.2 For the well informed reader, yes, these symptoms are very similar to regular pneumonia. Bai et al. investigated this fact and found high specificity, but moderate sensitivity for radiologists that were asked to distinguish COVID-19 from viral pneumonia.'

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 13-04-2020 16:43:34 ]
pi_192598792
quote:
:)
Ik snap echt niet wat 't waarde van deze soort 'lollige' videos is.
Wat voor indruk willen ze geven en wat willen ze bereiken?
Zijn ze expres gemaakt om wat 'ammo' voor conspiracy theorists te gebruiken?
I have absolutely no idea why they would want to make themselves look so silly.
The joke is on who exactly?
  maandag 13 april 2020 @ 17:03:01 #33
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192598941
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

:)
Ik snap echt niet wat 't waarde van deze soort 'lollige' videos is.
Wat voor indruk willen ze geven en wat willen ze bereiken?
Zijn ze expres gemaakt om wat 'ammo' voor conspiracy theorists te gebruiken?
I have absolutely no idea why they would want to make themselves look so silly.
The joke is on who exactly?
Handig is het in ieder geval niet om die video's te maken en het web op te slingeren want heel veel mensen hebben al twijfel aan de ernst van de zaak en vragen zich (terecht) af of het wel nodig is om in lockdown te zitten.

Miljoenen mensen zijn hun baan al kwijt geraakt en worden regelrecht de armoede in gestort en dan gaan een boel van die jokers ten midden van alle berichten over overbelaste ziekenhuizen en choas in de zorg nog de tijd nemen een debiel dansje in te studeren. Ik snap daar werkelijk ook niets van.
pi_192599101
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

I don't fear either.
The 'cure' is our own immunity system.
Hiermee zeg je eigenlijk dat vaccinatie de cure is. ;)
pi_192599336
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:13 schreef illusions het volgende:

[..]

Hiermee zeg je eigenlijk dat vaccinatie de cure is. ;)
Helemaal niet.
Moet je beter uitleggen precies wat je bedoelt.
pi_192599364
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:03 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Handig is het in ieder geval niet om die video's te maken en het web op te slingeren want heel veel mensen hebben al twijfel aan de ernst van de zaak en vragen zich (terecht) af of het wel nodig is om in lockdown te zitten.

Miljoenen mensen zijn hun baan al kwijt geraakt en worden regelrecht de armoede in gestort en dan gaan een boel van die jokers ten midden van alle berichten over overbelaste ziekenhuizen en choas in de zorg nog de tijd nemen een debiel dansje in te studeren. Ik snap daar werkelijk ook niets van.
Misschien 't 'n soort cryptische boodschap van medische professionelen is? :)
'Hey people ! Don't believe all those scary, horrific stories about IC warzones – as you can all see – We actually have fuck all to do!' :)

Ik heb echt geen idee. Misschien vervelen ze zo'n beetje?
Of gewoon 'n surreal deeltje van de hele Pandemic Pantomime is.
pi_192600399
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Hey people ! Don't believe all those scary, horrific stories about IC warzones – as you can all see – We actually have fuck all to do!' :)

Vertel meer over je medische achtergrond :)
Conscience do cost.
  maandag 13 april 2020 @ 19:30:30 #38
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192601598
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:21 schreef ems. het volgende:

[..]

Vertel meer over je medische achtergrond :)
Wat heeft dat met ingestudeerde dansjes door zorgpersoneel te maken? :?
pi_192601793
https://www.theguardian.c(...)oronavirus-epicentre

In China hebben bewoners blijkbaar het idee dat het fake is.
pi_192603383
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Moet je beter uitleggen precies wat je bedoelt.
Helemaal wel.

Vaccinatie is niets meer dan het opwekken van een immuunrespons.
pi_192603879
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 19:30 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Wat heeft dat met ingestudeerde dansjes door zorgpersoneel te maken? :?
Evenveel als dansend zorgpersoneel te maken heeft met de vermeende ernst (of gebrek daaraan) van corona.

Of beter gezegd, aan de hand van filmpjes concluderen dat het allemaal wel meevalt is achterlijk. Maar logisch, gezien de bron.
Conscience do cost.
pi_192603960
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:34 schreef ems. het volgende:

[..]

Evenveel als dansend zorgpersoneel te maken heeft met de vermeende ernst (of gebrek daaraan) van corona.

Of beter gezegd, aan de hand van filmpjes concluderen dat het allemaal wel meevalt is achterlijk. Maar logisch, gezien de bron.
Je moet ook naar de YouTube comments kijken, niet het filmpje zelf.
  dinsdag 14 april 2020 @ 06:37:12 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192607578
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:54 schreef Tingo het volgende:

[..]

Welke symptomen heb je 't over precies?
Er zijn wel vergelijkbare symptomen met griep en pneumonia, daarom dat 't niet zo eenvoudig om accuraat test resultaten te krijgen.

'How to recognize COVID-19 on a chest CT? Described findings include ground-glass opacities, crazy paving appearance, air space consolidation, bronchovascular thickening and traction bronchiectasis.2 For the well informed reader, yes, these symptoms are very similar to regular pneumonia. Bai et al. investigated this fact and found high specificity, but moderate sensitivity for radiologists that were asked to distinguish COVID-19 from viral pneumonia.'
https://www.dvhn.nl/extra(...)%2Fwww.google.com%2F

zit wel duidelijk verschil in.
pi_192611988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 06:37 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waar staat dat volgens jou?
Please be specific.

Van de bron in je post:
Hoe weet ik het verschil tussen Covid-19 en een gewone griep?
'Daar kom je alleen achter met behulp van een test. Deze test werkt pas als je de symptomen hebt.'
'De symptomen lijken verwarrend veel op elkaar. '

'alleen achter met behulp van een test' ?
Maar de accuratie/nauwkeurigheid van de tests nog steeds onduidelijk is. Handig hoor.
pi_192616946
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 17:31 schreef controlaltdelete het volgende:
MAJOR: Plans To Re-Open – U.S Surgeon General Adams DUMPS GATES ‘Predictive Contagion’ Model

WASHINGTON DC – In a stunning turn of events, Surgeon General Jerome Adams explained in an interview on live XM radio, that the Coronavirus Task Force has, effectively, dumped the Bill Gates/CDC/WHO predictive contagion model, and is now working with the real data.

He explained on the Sirius XM’s Breitbart News Daily host Alex Marlow, that given the new data, businesses will begin to re-open as early as May, others in June.

This runs contrary to the out-and-out fear-mongering of Dr. Fauci and Bill Gates who have made a media tour, threatening the public that businesses may not re-open for six months to a year, or until and unless governments purchase their conveniently patented, big-pharma vaccination.

Is toch best nieuws dacht ik vergezeld van een leuke foto met op de achtergrond De Don zelfgenoegzaam aan het grijnzen :o
Looks like 'the powers that be' (whoever they might be) are already starting to wind down their coronavirus scam/PsyOp.
pi_192617112
102 Silver Bullets.
Reports which we will not see in the fckin stupid public information films.
Ik heb niet alles gelezen, maar hier heb je 'n uitgebrede mooie verzameling van info/artikels/new reports/meningen enz. van de laatste paar maanden of zo.

Silver bullet 49:
'The coronavirus, we are told, has an incubation period of two weeks, time during which the infected person remains asymptomatic, but is infectious. We are also told it takes two weeks to recover from it, time during which the infected person is highly contagious. And last we are told that it takes another two weeks before the infected person is no longer a threat to others. Prince Charles, however, did in 1 week what for the rest of us takes 6 weeks. Either Prince Charles has superpowers (perhaps due to his exceedingly large ears) or the system is lying about everything related to this fake pandemic. Those are the only two logical explanations. https://www.cbsnews.com/n(...)gnosis-royal-family/
.....
Geen spannende, vreselijke meldingen van de 'frontline in the war against the invisible killer' ?
Of blijft 't gewoon maar : 'Ik ken iemand persoonlijk die....' ?
pi_192617132
Het blijft maar gewoon "ik heb iets gelezen op de internets en neem het maar voor waar aan".
Conscience do cost.
  dinsdag 14 april 2020 @ 18:12:05 #48
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192617145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

Please be specific.

Van de bron in je post:
'Daar kom je alleen achter met behulp van een test. Deze test werkt pas als je de symptomen hebt.'

Maar de accuratie/nauwkeurigheid van de tests nog steeds onduidelijk is. Handig hoor.
Ehhh wat is niet duidelijk aan de onderste 3 veel niezen en de hele pot onder baggeren..?
pi_192617290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ehhh wat is niet duidelijk aan de onderste 3 veel niezen en de hele pot onder baggeren..?
quote:
[..]

[/quote]

Waar staat dat 'duidelijk verschil' precies?

Misschien makkelijker en eerlijker om gewoon netjes door te geven dat je 't weer fout hebt.
  dinsdag 14 april 2020 @ 18:28:58 #50
189978 controlaltdelete
pi_192617480
RIVM over de gewone griep

Griep is een ziekte waarbij het slijmvlies in de luchtwegen ontstoken is. Het begint vaak zeer plotseling met:
koude rillingen
hoofdpijn
heftige spierpijn en vermoeidheid
keelpijn en droge hoest
(hoge) koorts

De koorts kan binnen 12 uur oplopen tot 39°C of hoger en duurt meestal 3 tot 5 dagen. Volledig herstel duurt 1 tot 3 weken. Meestal is griep onschuldig en de meeste mensen genezen zonder medicijnen. Sommige mensen hebben een grotere kans op ernstige klachten als ze griep krijgen zoals longontsteking en ernstige benauwdheid. Dit geldt voor ouderen en mensen met een chronische ziekte. Mensen die al hart- en longklachten hebben kunnen door griep daar meer last van krijgen.

:{

Niezen doen we allemaal wat meer als het voorjaar eraan komt en dan zijn er nog zat mensen die last van hooikoorts hebben in deze periode.

Dan nog las ik op die andere site

Daar kom je alleen achter met behulp van een test. Deze test werkt pas als je de symptomen hebt.

De testen zijn niet eens 100% accuraat, de meeste mensen die in deze periode een griepje hadden zijn de stuipen op het lijf gejaagd met al die corona-goochelarij.
pi_192617724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:28 schreef controlaltdelete het volgende:

Niezen doen we allemaal wat meer als het voorjaar eraan komt en dan zijn er nog zat mensen die last van hooikoorts hebben in deze periode.

Dan nog las ik op die andere site

Daar kom je alleen achter met behulp van een test. Deze test werkt pas als je de symptomen hebt.

De testen zijn niet eens 100% accuraat, de meeste mensen die in deze periode een griepje hadden zijn de stuipen op het lijf gejaagd met al die corona-goochelarij.
Meeste van de zogenaamde tests niet eens 'approved and validated' zijn.
Looks like the coronahysteria bullshit merchants are looking at taking an escape route.
I wonder how stupid this is going to get. :)

PS: Now they are talking of a looming economic crisis. Yes folks, that's what was also part of the plandemic, then they can blame the 'looming' economic crisis (that was on the cards anyway) on the corona-crisis psyOp

[ Bericht 5% gewijzigd door Tingo op 14-04-2020 19:30:31 ]
pi_192642217
102 silver bullets. Reports which we will not see in the fckin stupid public information films.

Here's number 10....
Silver Bullet 10:
The UK has removed Covid19 from the official list of High Consquence Infectious Diseases (HCID), stating that mortality rates are „low overall“.

https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19

Definition of HCID
In the UK, a high consequence infectious disease () is defined according to the following criteria:
- Acute infectious disease
- Typically has a high case-fatality rate
- May not have effective prophylaxis or treatment
- Often difficult to recognise and detect rapidly
- Ability to spread in the community and within healthcare settings
- Requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed
effectively, efficiently and safely
......
March 19,2020 - the same day the pubs and restaurants were closed for business and people were told to stay at home.
And we've been bombarded by COVID19 fearmongery ever since, yet the UK government takes COVID19 off the list of HCID's.
.....
pi_192642237
Disclaimer: These tests are not being used for the mass testing which is allegedly going on right now. Is gewoon handig informatie.

Advice on the use of rapid tests for COVID-19.(March 15,2020)
https://www.gov.uk/govern(...)harmacies-or-at-home

Details
Some manufacturers are selling products for the diagnosis of COVID-19 infection in community settings, such as pharmacies.
The current view by PHE (Public Health England) is that use of these products is not advised:
- Some of these products look for virus while others look for the body’s immune response to the
virus.
- Such tests are very rapid and can work on a range of specimens including serum, plasma or
finger-prick whole blood
- There is little information on the accuracy of the tests, or on how a
patient’s antibody response develops or changes during COVID-19 infection. It is not known
whether either a positive or negative result is reliable

- Currently there is no published evidence about the suitability of these tests for diagnosing
COVID-19 infection in a community setting
pi_192642281
Ik ben normaal niet zo van bnw hoewel dit altijd interessant is trouwens.

Maar ga steeds meer twijfels hebben bij het overheid verhaal of wat de media ervan maakt weer.

Erger nog je ziet users dus ook niet zelf meer nadenken maar eigenlijk compleet het verhaal uit de media kopiëren.

En ja het is ban waardig ook nog eens dan.
Ben toch redelijk uitgescholden en ook door mods enzo,

Terwijl ik toch de enige was die dus wel de realiteit ziet zelf.... hmmmms tja

Weet niet meer wie het zei. Maar jezelf lockdownen moet het woord van het jaar worden denk haha

Verder hoop ik dat deze hele kermis show maar zo snel mogelijk over is. Want dan kunnen we even beginnen aan de volgende economische crisis weer eens. (Voor de afwisseling)

[ Bericht 13% gewijzigd door kree op 16-04-2020 04:13:38 ]
Do what you love, love what you do!
  donderdag 16 april 2020 @ 09:57:33 #55
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192644636
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 04:02 schreef kree het volgende:
Erger nog je ziet users dus ook niet zelf meer nadenken maar eigenlijk compleet het verhaal uit de media kopiëren.

Dankzij dat volk gaan we hard naar de klote.
pi_192644738
Mag ik aannemen dat de mensen die Corona een hoax vinden zich ook niet aan de door de overheid gelegde regels, zoals natuurlijk de 1,5m regel, houden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192644762
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
Mag ik aannemen dat de mensen die Corona een hoax vinden zich ook niet aan de door de overheid gelegde regels, zoals natuurlijk de 1,5m regel, houden?
Correct. Moest vandeweek bij de Jumbo zijn voor 2 croissantjes of ik even een kar mee wilde nemen. Donderstraal een eind weg :') Als anderen het fijn vinden dat je op afstand blijft dan respecteer je dat (niet vanwege corona, maar omdat die mensen dat een fijn gevoel geeft). Onze vriendengroep komt gewoon bij elkaar over de vloer hoor.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:08:17 #58
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192644779
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Natuurlijk hou ik me er wel zoveel mogelijk aan uit respect voor mensen die heilig geloven in deze nonsens en om niet in conflict te raken en eventueel ook nog een boete van vier meier op te lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kontkapje op 16-04-2020 10:17:12 ]
  donderdag 16 april 2020 @ 10:40:24 #59
189978 controlaltdelete
pi_192645243
Corona batman in Mexico

Everything's possible in India >:)

Corona car

En corona cops

Ben daar wel eens in de slums geweest, hoe moeten die mensen daar 1.5m social distancing men zit daar hutje mutje... :{
pi_192645482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 09:57 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Dankzij dat volk gaan we hard naar de klote.
Denk van niet...? Kritiek moet er altijd kunnen zijn wel. We gaan naar de klote door niet denkende mensen en die maar gelijk ja en amen zeggen tegen wat ze voorgeschoteld krijgen.

Niet meer het zelf kunnen denken dus of zien maar gelijk al een mening hebben gebaseerd uit de media.

De regering ziet het graag zo trouwens |:(

for sure er hebben er een paar een harde pener van gekregen in de regering want totale controle dat willen ze.
pi_192645681
En trouwens voor de volgende weer gaat reageren etc.... ik heb het dus zelf gezien en haal het niet uit media bronnen ;)
pi_192647275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef kontkapje het volgende:

[..]

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Natuurlijk hou ik me er wel zoveel mogelijk aan uit respect voor mensen die heilig geloven in deze nonsens en om niet in conflict te raken en eventueel ook nog een boete van vier meier op te lopen.
On a postive note, in my hood I see people in the supermarket smiling politely at one another and rolling their eyes in bemusement. (Although I suppose that could be a reaction to seeing my face anyway) :) I think there are more people than what we might expect who think that this coronavirus scam is, to say the least, a load of exaggerrated scaremongery.You can kind of see it on their faces.
pi_192647416
PCR (swab) tests zijn voor de mass-testen gebruikt.
Zoek resultaten 'covid19 swab tests reliability'....en er veel meer te vinden is!

Hier 'n paar quotes zijn, maar tis de moeite waard om de hele links te lezen.

Reliability of COVID19 swab tests (PCR tests)
https://www.theverge.com/(...)-isolation-treatment

'The coronavirus test is new, so it’s hard for doctors to interpret results'

'health care providers and patients don’t have the information they need to fully understand their test results.'

....
https://slate.com/technol(...)false-negatives.html

The tests seem to have a problematically high false-negative rate, meaning that many people who get tested are receiving a negative test result despite having the virus.

.......
Experts Voice Concerns About Covid-19 Testing Accuracy (April 14,2020)
https://undark.org/2020/04/14/covid-19-testing-accuracy/

'Tests turning up negative even when all signs point to Covid-19 has been a common experience in American hospitals over the past month, public health experts have told ProPublica. It’s unclear what proportion of these negative results are inaccurate — known as “false negatives” — and whether that’s due to some external factor, like bad sample collection, or because of an issue inherent in the tests’ design.'

'Neither the major test manufacturers, the U.S. Food and Drug Administration, or the U.S. Centers for Disease Control and Prevention would say how common false negatives are.'

But the manufacturers are demonstrating their diagnostics’ performance with what’s known as “contrived samples,” which are not taken from actual patients. A contrived sample is made by taking coronavirus RNA made in a lab and putting it into a medium that mimics nasal mucus.
“This is supposed to represent a swab specimen, but it’s not a positive sample from a real patient, and that does make a real difference,” said Benjamin Pinsky, medical director of the Clinical Virology Laboratory for Stanford Health Care.

.......

More info here:
https://www.sciencemediac(...)f-test-for-covid-19/

“When e.g. press conferences are talking about tests, it is important that the person is very careful over the type of test being discussed. It’s not been clear of late whether spokespersons are referring to virus, antigen or antibody tests in some cases.”
..........

https://www.wsj.com/artic(...)onavirus-11585868185

Are the tests accurate?

•Health experts say they now believe nearly one in three patients who are infected are nevertheless getting a negative test result. They caution that only limited data are available, and their estimates are based on their own experience in the absence of hard science.
• That picture is troubling, many doctors say, as it casts doubt on the reliability of a wave of new tests developed by manufacturers, lab companies and the CDC. Most of these are operating with minimal regulatory oversight and little time to do robust studies amid a desperate call for wider testing.
• The FDA said it has prioritized getting new tests out and that it is unable now to disclose the rate of test inaccuracies. Two members of Congress, Reps. Lloyd Doggett (D., Tex.) and Rosa DeLauro (D., Conn.) wrote to FDA Commissioner Stephen Hahn on April 9 asking for labs’ data on the new tests’ precision.
......

Nou, lekker vaag - die tests. Samme zeg!

Edit:
What really gets up my nose about the 'tests' (pun intended) is that we hear statements about:
'Today we have tested 15,000 people' and then don't mention anything of the fact that the tests have a large percentage unreliable results.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tingo op 16-04-2020 13:15:12 ]
pi_192647809
US explores possibility that coronavirus started in Chinese lab, not a market

Daar is 'ie weer. Wat zijn jullie ideeën hierover?
pi_192647962
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:24 schreef An_0_Niem het volgende:
US explores possibility that coronavirus started in Chinese lab, not a market

Daar is 'ie weer. Wat zijn jullie ideeën hierover?
Another shade of brown in the whole Corona shitshow?
pi_192648572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

Please be specific.

Van de bron in je post:

Corona is wel wat anders dan een griep. Bij een normale griep is de ademhaling niet zo een groot probleem als met Corona. Ik kan er nu wel over meepraten. Sinds mijn partner met 40,1 koorts te bed ligt(sinds gisteren) en zeer veel last heeft van de ademhaling als nooit eerder het geval is geweest bij een normale griep dan weet ik het nu wel zeker. Vandaag dan getest en via sms nog op antwoord wachten. Maar de poli gaf al aan dat de kans heel erg groot is omdat de ademhaling bizar is. Dat heb ik nog niet eerder bij mijn partner meegemaakt.

Maar ja, weken lang in de thuiszorg gewerkt met patiënten waarvan een aantal terminaal positief getest zijn kon je er op wachten dat uiteindelijk mijn partner ook de klos is. Want de hulpmiddelen(mondkapjes etc.) zijn te laat ingezet mbt thuiszorg. Zolang het niet erger word is het vooralsnog thuis uitzieken. En geloof mij maar, ik kan tegen een stootje en ben niet snel van mijn stuk te krijgen en blijf aktijd zeer rustig zelfs nu nog.

En hiermee ben ik ook zwaar de pineut. Want ik mag ook niet meer aan het werk voorlopig. En daar baal ik wel van. Want ik zie de muren nog wel op mij afkomen.

Het is alleen de vraag of je een complete economie moet platleggen. Dat blijft een duivelsdilema. Maar Corona is zeker geen hoax.
pi_192648848
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Corona is wel wat anders dan een griep. Bij een normale griep is de ademhaling niet zo een groot probleem als met Corona. Ik kan er nu wel over meepraten. Sinds mijn partner met 40,1 koorts te bed ligt(sinds gisteren) en zeer veel last heeft van de ademhaling als nooit eerder het geval is geweest bij een normale griep dan weet ik het nu wel zeker. Vandaag dan getest en via sms nog op antwoord wachten. Maar de poli gaf al aan dat de kans heel erg groot is omdat de ademhaling bizar is. Dat heb ik nog niet eerder bij mijn partner meegemaakt.

Maar ja, weken lang in de thuiszorg gewerkt met patiënten waarvan een aantal terminaal positief getest zijn kon je er op wachten dat uiteindelijk mijn partner ook de klos is. Want de hulpmiddelen(mondkapjes etc.) zijn te laat ingezet mbt thuiszorg. Zolang het niet erger word is het vooralsnog thuis uitzieken. En geloof mij maar, ik kan tegen een stootje en ben niet snel van mijn stuk te krijgen en blijf aktijd zeer rustig zelfs nu nog.

En hiermee ben ik ook zwaar de pineut. Want ik mag ook niet meer aan het werk voorlopig. En daar baal ik wel van. Want ik zie de muren nog wel op mij afkomen.

Het is alleen de vraag of je een complete economie moet platleggen. Dat blijft een duivelsdilema. Maar Corona is zeker geen hoax.
Heel veel sterkte toegewenst :* en bedankt voor het delen. Corona is helaas realiteit en hopelijk overtuigt jouw bericht degenen die het een hoax noemen.
pi_192649114
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:26 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Heel veel sterkte toegewenst :* en bedankt voor het delen. Corona is helaas realiteit en hopelijk overtuigt jouw bericht degenen die het een hoax noemen.
Thx, geen probleem. Mijn partner had nog net voldoende ademhaling om thuis te mogen uitzieken. Maar vanaf het bed tot wc een afstand van circa 7mtr totaal buiten adem zijn en hoesten als een gek heeft zowel mijn partner als ik bij een normale griep nog nooit eerder gehad. Ik heb mij tevens laten vertellen dat veel mensen net nog thuis kunnen uitzieken waarbij een opname vooralsnog niet nodig is. Daar hopen we dan ook maar op.

Ik plaats het hier om mensen toch wel bewust te maken. En uiteraard mijn partner die in de thuiszorg werkt als verpleegkundige zat natuurlijk in een risico groep, maar dat neemt niet weg dat het niet zo besmettelijk is. Ik had mijn werkgever geïnformeerd en die maande mij ook thuis te blijven.

En nogmaals, of je daar een hele economie voor moet plat leggen is een duivelsdilema(voor mij hoeft het niet). En dat niet alle berichten kloppen in de media zal ook wel het geval zijn maar het virus ansich is niet zomaar een griepje of hoax.
pi_192664581
quote:
Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen.
Vraagje: hoeveel mensen ken jij persoonlijk die op de IC werken, en hoor je hun persoonlijke verhalen ook?
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 14:06:19 #70
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192665930
quote:

[..]

Sterkte Cherni
A child is born with no state of mind.
pi_192675406
quote:

[..]

Sorry to read about your partner.
Sterkte gewenst!

De covid19 toch vergelijkbaar met flu virus is. Misschien kan 't 'n nieuwe wta zwaarder influenza strain/type?
Dit hele 'pandemic' enoorm overdreven is. imo.
Dat denkt vele mensen ook.
pi_192676726
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 22:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat denkt vele mensen ook niet.
Conscience do cost.
pi_192679876
quote:
Ook vele experts?

Not.
pi_192681079
102 silver bullets.

Silver bullet 44
The world's most respected virologists and epidemiologists call the current COVID-19 measures insane, damaging and utterly divorced from medical science. This begs the question, whose medical advice informs the current policy if the world's foremost experts say with one voice that quarantine measures are absolutely not necessary and are in fact insane. https://off-guardian.org/(...)9RqNy6p8FFSak6n9_hg-
13dfh7q2xxzgDteb97icpZHWfbGMHZnbBy8OzFmcOyvrxbRa0WEDUiV1lUNcZPFGb_WJ8T1ORdbbCP3WZ9wrphbydyZeV9n8hRgDAahttps://off-guardian.org/(...)TqUj7st0ZRZakIZrsNbA
  zaterdag 18 april 2020 @ 10:37:06 #75
490658 kontkapje
prrrrt snif snif
pi_192681174
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:31 schreef Tingo het volgende:
102 silver bullets.

Dank! Die ga ik eens doornemen :)
pi_192681334
quote:

[..]

Sterkte gewenst!

De covid19 toch vergelijkbaar met flu virus is. Misschien kan 't 'n nieuwe wta zwaarder influenza strain/type?
Hoe haal je dat er uit? Ze zegt letterlijk dat het er niet mee te vergelijken is.
pi_192681342
BBC gisteren:

Coronavirus testing to be rolled out to more public service staff

Coronavirus testing will be rolled out to people working in public services such as police, fire and prison staff, Health Secretary Matt Hancock has said.
Capacity was rising "sharply" but not as many NHS staff had come forward for tests as had been expected, he said.
The government said 21,328 tests were carried out on Thursday but there had been capacity for at least 38,000.
It comes as the UK recorded 847 new coronavirus-related deaths in hospitals on Thursday, taking the total to 14,576.
The figure does not include hundreds more who have died in care homes and the community.
…..........

Oh? Misschien dat sommige/veel NHS staff weten dat de tests unreliable zijn en/of denken dat die coronavirus ook meestal fearpropaganda is?
Corona related? Was covid19 virus de primaire doodoorzaak of niet? En hoe kunnen ze dat precies weten als de tests zo onbetrouwbaar zijn?
Those 'who have died in care homes and the community' died of what exactly? Were they also tested? Or did they all die of old age and/or general poor health/living conditions etc.?

Ze kunnen niet helemaal goed testen en nu zijn al aan 't praten over:
'Scientists aim to have a vaccine ready by September' ???? WTF.
Alle grote pharmaceutical companies 'are racing to find a vaccine' zeggen ze.
Volgens UK government advisor: 'We'll be backing all the horses'. (Inappropriate gambling term)
Gambling on what? Corona bingo ?
FFS. Zullen we alle wetenschappers ook zo gaan even over klappen ? Op September 11 misschien? :)
pi_192681365
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:48 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoe haal je dat er uit? Ze zegt letterlijk dat het er niet mee te vergelijken is.
Wie zegt dat precies?
  zaterdag 18 april 2020 @ 18:05:55 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_192686795
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie zegt dat precies?
Mensen die directe ervaring ermee hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_192686863
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 10:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wie zegt dat precies?
De persoon die je quote.
pi_192699481
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:10 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

De persoon die je quote.
Chemi? Dat is 'n mening. Sorry hoor, maar moeten we nu alle persoonlijke meningen gaan geloven?
De meeste symptomen van COVID19 en griep hetzelfde zijn, dus die twee ziekten vergelijkbaar zijn. Of wil je gewoon het betekenis van de woord 'vergelijkbaar/comparable' discusseren?
Ik niet dankje.

Van wat ik lees, ook de tests van die twee ziekten ook similar zijn (die link heb ik ergens hier niet lang geleden al gepost)

Ik denk dat alle van de onderstaande 'symptomen van de coronavirus' vergelijkbaar met griep zijn.
Jij niet? OK, dat moet je natuurlijk zelf weten.

https://www.cdc.gov/coronavirus/about/symptoms.html
People with COVID-19 have had a wide range of symptoms reported – ranging from mild symptoms to severe illness.

These symptoms may appear 2-14 days after exposure to the virus:
Fever
Cough
Shortness of breath or difficulty breathing
Chills
Repeated shaking with chills
Muscle pain
Headache
Sore throat
New loss of taste or smell

https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus
Human coronaviruses were discovered in the 1960s.[14] The earliest ones studied were from human patients with the common cold,
  zondag 19 april 2020 @ 15:11:53 #82
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_192699697
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:31 schreef Tingo het volgende:

Je spreekt wel anders als je op de IC ligt met kapotte longen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_192700782
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 15:11 schreef t4600c het volgende:

[..]

Je spreekt wel anders als je op de IC ligt met kapotte longen.
Zoekt jij ook maar wat, gozer?

https://www.lung.ca/lung-health/lung-disease

Asbestosis
Asthma
Bronchiectasis
Bronchitis
Chronic Cough
Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)
Common Cold
COVID-19 - Coronavirus
Croup
Cystic Fibrosis
Hantavirus
Idiopathic Pulmonary Fibrosis
Influenza
Lung Cancer
Pandemic Flu
Pertussis
Pleurisy
Pneumonia
Pulmonary Embolism
Pulmonary Hypertension
Respiratory Syncytial Virus (RSV)
Sarcoidosis
Sleep Apnea
Spirometry
Sudden Infant Death Syndrome (SIDS)
Tuberculosis
Work-Related Asthma

Addition:
Het zou natuurlijk handig zijn om zeker te weten welke long ziekte je heb of niet.
Dat kunnen ze niet zeker weten dus ook niet zeker vertellen als er geen betrouwbare test is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tingo op 19-04-2020 17:06:07 ]
pi_192801523
Zo...deze soort gasten ook op 't evening news zouden komen....
Maar ja, dat gaat toch niet gebeuren omdat het zal de fear factor verminderen....
Hele vids de moeite waard zijn om te kijken!

Dr. Erickson COVID-19 Briefing

'a 0.03% chance of dying from COVID19 in the state of California'

9:30: We're going to compare this to flu...is this significantly different from influenza A and B?
15:25: The secondary effects of COVID19...
18:00: Now I want to talk about the immune system...
22:00: Aggressieve toon van de journalists noteren.
30:50 : ER doctors now are being pressured to add COVID to death certificates.
34:00 : The building blocks of your immune system are virusses and bacteria, end of story.

Pt.2:

'There's something else going on here, it's not about COVID and it's not about science'

5:00 : 'They are screaming for ventilators. 80-90% of people on ventilators die. If you are a ventilator you're in really bad shape.They bought 30,000 ventilators and only 5 of them were even used.'
pi_192802353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 16:42 schreef Tingo het volgende:
Zo...deze soort gasten ook op 't evening news zouden komen....
Maar ja, dat gaat toch niet gebeuren omdat het zal de fear factor verminderen....

Dat geldt ook voor deze professor.

Een aanrader om hem eens aan te horen:

quote:
Dr John P.A. Ioannidis is a professor of medicine and professor of epidemiology and population health, as well as professor by courtesy of biomedical data science at Stanford University School of Medicine, professor by courtesy of statistics at Stanford University School of Humanities and Sciences, and co-director of the Meta-Research Innovation Center at Stanford (METRICS) at Stanford University.

In this long-awaited follow-up to his interview in late March, Dr. John Ioannidis discusses the results of three preliminary studies, (including his latest, which shows a drastically reduced infection fatality rate); the worrisome effects of the lockdown; the Swedish approach; the Italian data; the ups and downs of testing; the feasibility of "contact tracing", and much more.
Wat een verademing om deze man te horen praten naast alle paniekzaaiers die de revue passeren.
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
pi_192804249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:58 schreef aioli het volgende:

[..]

[..]

Wat een verademing om deze man te horen praten naast alle paniekzaaiers die de revue passeren.
Inderdaad.
People should be asking themselves why these perfectly reasonable, straightforward opinions are not in the 'Daily Corona Reports'. Sadly most people don't ask because they are fearful of the answer, so it's easier for them to continue believing the fear-porn.
Cognitive dissonance 101.

Mooie op BBC vanmiddag:
'We won't allow criminals to take advantage of these unprecedented times'
Which criminals might that be ?
I honestly don't know wether to laugh or cry...

[ Bericht 2% gewijzigd door Tingo op 25-04-2020 20:08:03 ]
pi_192804415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:59 schreef Tingo het volgende:

[..]

Inderdaad.
People should be asking themselves why these perfectly reasonable, straightforward opinions are not in the 'Daily Corona Reports'. Sadly most people don't ask because they are fearful of the answer.

Mooie op BBC vanmiddag:
'We won't allow criminals to take advantage of these unprecedented times'
Which criminals might that be ?
I honestly don't know wether to laugh or cry...
Ja en dan lees je ook nog dit soort dingen:

quote:
Wetenschappers bekritiseren gebrek aan openheid corona-adviezen

Diverse prominente wetenschappers hebben openlijke kritiek op de werkwijze van de adviezen van het Outbreak Management Team (OMT). Dit team adviseert al wekenlang het kabinet om de corona-crisis te beheersen. Het OMT heeft daarmee de belangrijkste invloed op het beleid, want het kabinet neemt de adviezen een op een over.

Nieuwsuur sprak met wetenschappers van verschillende disciplines. Zij wijzen erop dat de totstandkoming en onderbouwing van de OMT-adviezen geheim zijn en daardoor niet te controleren en weinig transparant.

Zo verbaast Eric Jan Wagenmakers, hoogleraar methodologie aan de Universiteit van Amsterdam, zich over het ontbreken van wetenschappelijke onderbouwing in de OMT-adviezen. "Daarmee blijft het onduidelijk of de adviezen gebaseerd zijn op de mening van de experts of op hard wetenschappelijk onderzoek. Dus het is heel moeilijk om na te gaan in hoeverre die adviezen nu vertrouwd moeten worden."

Opgelegde geheimhouding
Ook experts die zelf meerdere keren hebben deelgenomen aan het OMT plaatsen vraagtekens over de gang van zaken. De Groningse microbioloog Alex Friedrich vindt dat er meer transparantie moet zijn over het verloop van de interne discussies van het OMT. Ook heeft hij bedenkingen bij de opgelegde geheimhouding. "Ik ben dit als wetenschapper niet gewend. Wij spreken juist open met elkaar, we spreken elkaar vooral tegen."

Alex Friedrich NIEUWSUUR

Veel zaken van het Outbreak Management Team zijn geheim. De leden mogen niet aan de pers vertellen wat er is besproken binnen het OMT, ze verwijzen dan naar het advies. De notulen van de OMT-bijeenkomsten zijn niet openbaar en ook de gebruikte modellen, data en onderliggende stukken die het OMT-team hanteert worden niet gepubliceerd.

Het RIVM zegt dat dit met de gevoeligheid van de besprekingen te maken heeft. De stukken zijn niet via de Wet openbaarheid van bestuur op te vragen en de Tweede Kamer en het ministerie van Volksgezondheid, Wetenschap en Sport krijgen ze ook niet te zien. Er valt dus op geen enkele manier te controleren op basis waarvan het OMT tot haar adviezen komt. Het RIVM hield de namen van OMT-leden aanvankelijk ook geheim, maar inmiddels is via de pers meer bekend geworden over het team.

Open wetenschap
Epidemioloog Gowri Gopalakrishna, die aan het VUmc in Amsterdam onderzoek doet naar wetenschappelijke integriteit, zet vraagtekens bij de wijze waarop de OMT-leden zijn geselecteerd, wat hun referenties zijn en waar zij hun beslissingen op baseren: "Dat strookt niet met de principes van open wetenschap."

Gowri Gopalakrishna NIEUWSUUR

Arts-microbioloog Jan Kluytmans vindt wel dat de deelnemers aan het OMT vrij en veilig moeten kunnen praten, waarbij punten niet op persoon of instelling herleidbaar zijn. Maar hij is van mening dat de inhoudelijke discussies niet geheim zouden hoeven zijn. "Als wetenschapper vind ik het altijd belangrijk dat je je methode, je resultaten en je adviezen transparant maakt, zodat anderen ze kunnen toetsen."

In een reactie laat het RIVM weten: "Het klopt dat in de regel er geen wetenschappelijke referenties en voetnoten in het OMT-advies zijn opgenomen. Dat de wetenschappelijke onderbouwing van uitspraken 'dus' ontbreekt is echter een onjuiste conclusie." Ook stelt het RIVM dat de taak van het OMT "niet is om een wetenschappelijke dissertatie te leveren, maar om - op grond van de kennis, ervaring en debat van de brede groep deskundigen - het op dat moment best mogelijke professionele advies te geven."

Lees hier de volledige reactie van het RIVM.

"Ik had een discussie over een gebrek aan transparantie verwacht in landen als China, maar niet in Nederland. In die zin verbaast het me echt", zegt Gopalakrishna, die tijdens de SARS-uitbraak werkte als epidemioloog in Singapore. Dit terwijl in de adviezen van het Outbreak Management Team wel uitspraken staan die het kabinet een duidelijke richting geven.

Nieuwsuur sprak met een aantal betrokkenen rond het vaste OMT. Het blijkt dat er op 12 maart een relevante discussie binnen het OMT heeft plaatsgevonden, die niet in het openbare advies is opgenomen. Een paar leden hadden twijfel of de scholen wel open moesten blijven. In het advies valt te lezen: "Algehele schoolsluiting draagt minder bij aan beperking van circulatie van het virus." De verschillende gedachten die hierover leefden binnen het OMT zijn alleen niet opgenomen in het advies, terwijl het OMT wel de mogelijkheid heeft om een zogeheten "tweeledig advies" uit te brengen. Bovendien is ook niet terug te lezen in het advies waar het OMT deze uitspraak op baseert.

Dat is problematisch, zegt Wagenmakers hierover. "Het betekent dat je bezig bent met politiek. Twijfel hoort bij de wetenschap en als wetenschappers het in de commissie met elkaar oneens zijn, dan hoort dat vermeld te worden in het rapport." Maar andersom geldt het volgens hem ook. "Op het moment dat de politiek zegt dat ze alles gaan doen wat de wetenschap adviseert, dan zadelen ze die wetenschappers op met een politieke verantwoordelijkheid."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)corona-adviezen.html
Crimineel als je het mij vraagt. De maatregelen zijn nogal draconisch en de gevolgen zijn immens. Volledige openheid van zaken is een must.
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:02:47 #88
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_192806421
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:29 schreef Tingo het volgende:

[..]

Meer predictive programming...

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_192806719
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:24:33 #90
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_192806917
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:16 schreef aioli het volgende:

[..]

:o
We leven in een rare wereld...
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:27:14 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192806989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 17:58 schreef aioli het volgende:

[..]

[..]

Complotdenkers die anderen paniekzaaierij verwijten...

Priceless...

Vertel nog eens over die grote duistere elite...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192807169
quote:

[..]

Sterkte gewenst!

Het is toch echt een heel ander virus. De meeste coronavirussen zijn verantwoordelijk voor verkoudheid. Echter is deze variant een stuk agressiever.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192807206
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Complotdenkers die anderen paniekzaaierij verwijten...

Priceless...

Vertel nog eens over die grote duistere elite...
Het valt me op dat de grootste paniekzaaiers en angsthazen de complotdenkers zelf zijn.
  zaterdag 25 april 2020 @ 22:39:09 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_192807215
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het valt me op dat de grootste paniekzaaiers en angsthazen de complotdenkers zelf zijn.
Dat zeg ik al jaren...

Met hun duistere elite in batcaves gejank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_192808101
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ga maar terug naar post #84.
Watch the film. Please point out which parts in the video you disagree with.
Ask yourself who you really think are the grootste paniekzaaiers en angsthazen.
Zou leuk voor de discussie zijn.
pi_192808190
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 april 2020 22:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is toch echt een heel ander virus. De meeste coronavirussen zijn verantwoordelijk voor verkoudheid. Echter is deze variant een stuk agressiever.
Zie post #81
pi_192808195
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ga maar terug naar post #84.
Watch the film. Please point out which parts in the video you disagree with.
Ask yourself who you really think are the grootste paniekzaaiers en angsthazen.
Zou leuk voor de discussie zijn.
Mijn mening is gebaseerd op wat ik op dit forum lees.
  zondag 26 april 2020 @ 11:16:47 #98
490829 aioli
COVID-19
pi_192811773
Stanford University epidemiologist John Ioannidis calls out media for panicking the public over COVID-19

John Ioannidis, a professor of medicine, epidemiology, and population health at Stanford University, says he's "perfectly happy" to be under virtual lockdown in California due to the COVID-19 pandemic.

And he readily acknowledges the importance of sensitizing the public to following instructions to shelter in place to curb the spread of the novel coronavirus.

In addition, Ioannidis recognizes that a large number of people may die from COVID-19.

But in a video posted on YouTube, the codirector of the Meta-Research Innovation Center at Stanford said he worries that media outlets are "falling into a trap of sensationalism".

And he suggested that this is making the situation worse for people.

"We don't want to get them into panic," Ioannidis said. "This doesn't really help."

As of today, there are more than 100,000 deaths that have been attributed to the novel coronavirus. Leading the list is Italy at 18,849, followed by the United States at 18,016.

Ioannidis is the lead author of an unrefereed preprint of an article evaluating the relative risk of COVID-19 among people under 65 years old. It was posted on medRxiv, relying on data compiled up to April 4.

It looked at eight countries (Belgium, Germany, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, and Switzerland), three states (Louisiana, Michigan, and Washington), and one city (New York) with at least 250 COVID-19 deaths and where there was an age breakdown.

In the European countries studied, Ioannidis and his two fellow researchers reported that those under 65 years of age had a 34-fold to 73-fold lower risk of dying of COVID-19 than those 65 years and older.

However, there was only a 13-fold to 15-fold lower risk for those under 65 years of age in New York City, Louisiana, and Michigan.

Those under 65 accounted for five to nine percent of all COVID-19 deaths in the eight European countries.

However, nearly 30 percent of COVID-19 deaths involved people under 65 in three of the U.S. hotbeds.

In Germany, the absolute risk of COVID-19 was 1.7 per million. That contrasted with 79 per million in New York City, which is threatening to overrun the city's health-care system.

"The COVID-19 death risk in people <65 years old during the period of fatalities from the epidemic was equivalent to the death risk from driving between 9 miles per day (Germany) and 415 miles per day (New York City)," the paper states.

But for those 80 years and older in Germany, the COVID-19 fatality rate rose to one in 6,000. In Spain, the risk of death was one in 420 for those 80 years and older.

World Health Organization may have missed the mark

In the YouTube video above, Ioannidis pointed out that his research focuses on appraising evidence and understanding the strengths and weaknesses of data.

He stated that because this pandemic is new, most of the information about it "is not reliable".

In addition, Ioannidis said there are "major gaps" in understanding the following key features of the pandemic:

* how lethal is the virus?

* how many people has it infected?

* how many will it infect?

* what is the likely eventual impact and how effective are different measures that are being applied?

As an example, he cited a World Health Organization estimate in March that the case-fatality rate was 3.4 percent.

That was based on the number of confirmed COVID-19 deaths being divided by the number of confirmed positive test results.

Ioannidis questioned the accuracy of the WHO estimate, based on a variety of reasons.

He noted that the fatality rate was much lower on the Diamond Princess cruise ship, where 19 percent of passengers were infected.

"Among those who were infected, as of now, one percent had died," Ioannidis said. "One percent is a figure that pertains to a population of mostly elderly people.

"The mean age of the passengers and crew was 58 years old and the median, I believe, was close to 65," he continued. "And we know now that there is a very strong age gradient. People who are older have a higher risk. People who are young have a much lower risk."

Based on this data, Ioannidis estimated that in a country like the United States, the fatality rate from COVID-19 would more likely be between 0.05 to one percent of those infected.

"As we discussed, many of the features of this pandemic, of course, are serious," he emphasized. "But I think that the estimates are exaggerated. And I think that there is a risk of really making some fundamental decisions about the structure of our civilization, of our society, of our future, that may not be appropriate."

As an example, he cited the risks of constructing a society over the longer term around where everything is done at a distance.

"Flattening the curve to avoid overwhelming the health system is conceptually sound—in theory," he wrote in a paper in March. "A visual that has become viral in media and social media shows how flattening the curve reduces the volume of the epidemic that is above the threshold of what the health system can handle at any moment.

"Yet if the health system does become overwhelmed, the majority of the extra deaths may not be due to coronavirus but to other common diseases and conditions such as heart attacks, strokes, trauma, bleeding, and the like that are not adequately treated," he continued. "If the level of the epidemic does overwhelm the health system and extreme measures have only modest effectiveness, then flattening the curve may make things worse:

"Instead of being overwhelmed during a short, acute phase, the health system will remain overwhelmed for a more protracted period. That’s another reason we need data about the exact level of the epidemic activity."
In the early stages, the pandemic hit particularly hard in Iran, where this photo was taken, Italy, and South Korea, as well as China.

What went wrong in Italy?

Ioannidis said in the YouTube video that he's collaborating with scientists "leading the Italian response" to the pandemic.

He proposed multiple explanations for the large number of fatalities in that country.

First is demographics: Italy has the oldest population in Europe. The average age of death from COVID-19 in Italy is 81.

"Also, most of these people have lots of other underlying diseases," Ioannidis said in the video. "Italy is a country with a very strong history of smoking.

"It has very high rates, therefore, of chronic obstructive pulmonary disease. It has very high rates of coronary heart disease. And these are very strong risk factors for having a bad outcome in this infection."

Ioannidis then delivered this provocative statement: "It still remains to be decided how many of these infections are deaths with SARS-CoV-2 versus deaths by SARS-CoV-2."

Next, he noted that Italy has a "relatively low number" of intensive-care beds per population, only about one-third per population of the number in the United States.

The Italian health-care system runs at near full capacity in most winters.

According to Ioannidis, this means that if a little bit more capacity is added, "it can very easily collapse."

These weren't the only factors.

He also pointed out in the video that Italy was the first European country to be hit hard by the novel coronavirus.

It was an "exotic pathogen" and everyone wanted to do their best to contain the outbreak.

"So, they said 'we need to admit these people to the hospital even if they had modest or not so severe symptoms'. This resulted in a very bad decision-making," Ioannidis observed. "And I think that this is something that every other setting that is hit by an epidemic wave needs to avoid.

"By admitting these mild or moderate cases very quickly, they became saturated," he continued. "And when they started getting the severe cases, they just had no room for them."

Not only that, but hospitals became "heavily colonized" by a new virus that remained on surfaces.

"Many of their medical personnel got infected in that heavily infested environment," he added. "So there's a lot of factors that created like the perfect storm."
Maps like this one produced by Johns Hopkins University present a scary picture about the extent of COVID-19 in the United States.

Ioannidis said about 60 million people die per year on Earth.

But COVID-19 may be the only disease that has a website meter counting every single fatality. And he believes that's fuelling the public's alarm.

He also worries that those with financial or other conflicts of interest may try to exploit this situation and "kind of take over the entire agenda", which could put many more lives at risk.

"It should be something we should all be united about—saving lives, getting the best outcome, and really knowing what are the next steps about what we do with this epidemic," Ionnadis concluded, "and what we do with our world at large."

https://www.straight.com/(...)-some-of-myths-about
pi_192830560
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:42 schreef aioli het volgende:

[..]

Het OMT bedenkt dit soort shit en die zijn alle behalve transparant gebleken. WOB verzoeken worden gewoon afgewezen.

Er zijn diverse vooraanstaande wetenschappers die vraagtekens zetten bij het nut van social distancing, maar hun stem wordt niet gehoord en de media geeft ze ook geen podium.
Veel te lezen, maar wel de moeite waard.
Hier 'n paar stukjes:

https://off-guardian.org/(...)t-being-told-part-2/
Lockdown Advised By WHO?
'The World Health Organisation (WHO) is financed through a combination of assessed and voluntary contributions.
Assessed contributions are paid by nation states for WHO membership and figures are released quarterly.
Voluntary contributions are additional contributions from member states and “other partners.” For some reason these figures haven’t been reported for more than three years.
About 80% of the WHO’s finances come from voluntary contributions.
In its most recent 2017 voluntary contribution report the WHO accounted for the $2.1 billion it received from private foundations and global corporations.
This compared to just over $1 billion voluntarily provided by governments.
Contributors included GlaxoSmithKline, Bayer AG, Sanofi, Merck and Gilead Sciences whose drug remdesivir is currently being trialled, along side the off patent hydroxychloroquine, as a possible preventative treatment for COVID 19.
The remdesivir trial is part of the WHO’s SOLIDARITY trials.
In 2009 the world went crazy after the WHO declared the H1N1 influenza pandemic. This resulted in billions being spent on very expensive H1N1 vaccines and antiviral treatments although it turned out the pandemic was indistinguishable from seasonal flu.
The only people who benefited from pointless vaccines and unnecessary medication were the manufacturers GlaxoSmithKline, Roche and Novartis. Each of these pharmaceutical corporations were among the largest voluntary contributors to the WHO in 2008/2009 financial year.
With an $84 million investment, the Swiss pharmaceutical giant Roche were the largest single contributor into the WHO’s coffers that year. Luckily, as it turned out, they could afford it because sales of their unnecessary Tamiflu H1N1 medication rocketed to more than £3 billion following the WHO’s declared H1N1 pandemic. Which was just a coincidence.'
  maandag 27 april 2020 @ 17:45:34 #100
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192830899
quote:
Het is lichter dan influenza, dat zie je vooral door het ontbreken aan doden bij mensen onder de 25. Maar omdat niemand immuniteit heeft gaat meer dan 60% van de bevolking het krijgen.

De kans om in goede gezondheid aan C19 dood te gaan is nihil.

Wat damage control betreft zie ik vooral de aanval op Trump nu. In Nederland houden ze het vaag, hoewel nu wel blijkt dat het advies orgaan een typisch deep state instituut is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')