abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2020 @ 15:59:10 #1
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192535771
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 16:43:05 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192536813
kevinrkosar twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:30:06 From NRO: "Oregon has mailed out about 100 million ballots since 2000, with only about 12 cases of proven fraud." https://t.co/E4Nlxgrik6 reageer retweet
Aldus de conservatieve republikeinen van National Review.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192537145
Kijk, als je de tweets een beetje volgt, dan had ‘men‘ al eerder de berichten Sanders/Biden kunnen volgen.
https://mobile.twitter.co(...)/1247969983319040001

“Sanders' team has been coordinating extensively with the Biden camp since early March.

Barack Obama was part of those discussions, and he has spoken with both Biden and Sanders multiple times in the past month.“
pi_192537607
Fauci en Birx mogen van Pence geen interviews meer doen met CNN als CNN de briefings niet volledig uitzendt :')

kylegriffin1 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 17:00:03 Mike Pence's office has declined to allow the nation's top health officials to appear on CNN in recent days and discuss the coronavirus pandemic, in an attempt to pressure the network into carrying the White House's lengthy daily briefings in full. https://t.co/FqJzqSgkgM reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192537623
quote:
9s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:15 schreef Kijkertje het volgende:
Fauci en Birx mogen van Pence geen interviews meer doen met CNN als CNN de briefings niet volledig uitzendt :')

kylegriffin1 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 17:00:03 Mike Pence's office has declined to allow the nation's top health officials to appear on CNN in recent days and discuss the coronavirus pandemic, in an attempt to pressure the network into carrying the White House's lengthy daily briefings in full. https://t.co/FqJzqSgkgM reageer retweet
Dat is verstandig, selectief plak en knipwerk moet zoveel mogelijk worden vermeden.
pi_192537671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is verstandig, selectief plak en knipwerk moet zoveel mogelijk worden vermeden.
Waarom zou CNN verplicht moeten worden om de politieke propaganda/ leugens van Trump uit te zenden?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192537725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Idd maar je president laat je dan maar vrolijk gekke Henkie blijven spelen met oneliners die helemaal selectief zijn. 8)7
pi_192537763
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom zou CNN verplicht moeten worden om de politieke propaganda/ leugens van Trump uit te zenden?
Omdat ze neutraal zijn als nieuwszender.
pi_192537792
Vraag me af of Fox News dan ook niet meer mag want die zijn ook eerder afgehaakt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 17:26:08 #10
3928 Ulx
pi_192537798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:24 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoezo is niet uitzenden niet neutraal? Dan geven ze toch helemaal geen mening?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192537823
quote:

[..]

Oh maar het wordt wel wel uitgezonden hoor, alleen niet live en met factcheck erbij.
pi_192537827
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo is niet uitzenden niet neutraal? Dan geven ze toch helemaal geen mening?
Ik snap wel dat de fakenews het nu drukker heeft met de dementie van Biden. Oh wacht.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 17:28:01 #13
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192537830
Trumps persconferenties bestaan twee uur lang uit het schoppen naar de media of de democraten. Ik zou niet weten waarom een nieuwszender verplicht zou zijn dat uit te zenden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_192537851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:28 schreef Mike het volgende:
Trumps persconferenties bestaan twee uur lang uit het schoppen naar de media of de democraten. Ik zou niet weten waarom een nieuwszender verplicht zou zijn dat uit te zenden.
Ja zelfs de WSJ moppert:

WSJopinion twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:40:04 The daily briefings have become less about defeating the virus and more about the many feuds of Donald J. Trump https://t.co/r7dqXLWdOI reageer retweet
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 17:30:26 #15
3928 Ulx
pi_192537877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik snap wel dat de fakenews het nu drukker heeft met de dementie van Biden. Oh wacht.
Ja ik wacht. Ga je nog antwoord geven?
pi_192537932
quote:

[..]

Neutraal of niet, het zijn nieuwszenders. Die propagandabagger van Trump en co hoeven ze niet te faciliteren aangezien het vrijwel volledig uit halve waarheden, leugens en borstklopperij bestaat. Dat kan Trump vast wel doen via z'n eigen joetoepkanaaltje.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 17:34:28 #17
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192537976
Vermakelijk is het meestal wel, maar dan is het meer wat voor Comedy Central. Of FOX News.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 17:34:53 #18
3928 Ulx
pi_192537981
Anyway,

realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-04-2020 om 17:08:05 .@OANN A key CoronaVirus Model is now predicting far fewer deaths than the number shown in earlier models. That’s because the American people are doing a great job. Social Distancing etc. Keep going! reageer retweet
Moet hij het niet stoppen om de economie te redden?
pi_192538107
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niets verplicht.
pi_192538270
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal niets verplicht.
Precies! En toch wil Pence ze daartoe dwingen door de coronadeskundigen te verbieden interviews te doen met CNN. Waarom vind jij dat verstandig?
pi_192538328
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Precies! En toch wil Pence ze daartoe dwingen door de coronadeskundigen te verbieden interviews te doen met CNN. Waarom vind jij dat verstandig?
Tja het is zijn manier of anders kun je wiebelen, wat is daar mis mee? Ze hebben toch de vrijheid om daar niet aan mee te werken?
Wat is er trouwens zo verschrikkelijk aan om de gehele briefings uit te zenden?
pi_192538395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Tja het is zijn manier of anders kun je wiebelen, wat is daar mis mee? Ze hebben toch de vrijheid om daar niet aan mee te werken?
Omdat Trump in de briefings aan de lopende band aan het liegen is en ze gebruikt voor zijn politieke agenda. Lijkt me een hele goede reden. Jou niet?
pi_192538424
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Omdat Trump in de briefings aan de lopende band aan het liegen is. Lijkt me een hele goede reden. Jou niet?
Dan maak je als CNN zijnde een statement en zend je het niet uit. Prima toch.
pi_192538444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dan maak je als CNN zijnde een statement en zend je het niet uit. Prima toch.
Ja prima maar wat is er prima aan het verbod van Pence?
pi_192538459
RealSaavedra twitterde op woensdag 08-04-2020 om 04:48:36 CNN's Chris Cuomo deceptively edited this clip to make it look like Trump said that he didn't take action on the coronavirus because he didn't want to upset people

After the CNN clip, Trump's full remarks play which show Trump talking about the action he took

Cuomo cut that out https://t.co/9cwgPvhj1u reageer retweet
Een leuk voorbeeldje van CNN qua knip en plak werk.
pi_192538465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom zou je je kijkers nog meer kwellen als ze het door corona toch al niet makkelijk hebben?
pi_192538596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:55 schreef Chivaz het volgende:
RealSaavedra twitterde op woensdag 08-04-2020 om 04:48:36 CNN's Chris Cuomo deceptively edited this clip to make it look like Trump said that he didn't take action on the coronavirus because he didn't want to upset people

After the CNN clip, Trump's full remarks play which show Trump talking about the action he took

Cuomo cut that out https://t.co/9cwgPvhj1u reageer retweet
Een leuk voorbeeldje van CNN qua knip en plak werk.
Mijn hemel jij vindt dit wel in verhouding staan met de talloze leugens die Trump tijdens de briefings verkondigt? 8)7
pi_192538616
quote:
13s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mijn hemel jij vindt dit wel in verhouding staan met de talloze leugens die Trump tijdens de briefings verkondigt? 8)7
CNN heeft de keuze nu, ze kunnen hoog of laag springen maar het is wat het is.
pi_192538640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

quote:
6s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja prima maar wat is er prima aan het verbod van Pence?
pi_192538715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En maar wegkijken en goedpraten. Levert dat nou nog wat op?
pi_192538723
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

Ik vind dat Pence in zijn recht staat om de deskundigen te verbieden te praten met CNN. Het is triest dat het zo moet maar dat heeft CNN toch echt aan zich zelf te danken.
pi_192538743
Ik ben benieuwd of Rutte nog zin heeft om met bepaalde journalisten aan tafel te zitten als het blijkt dat ze maar wat graag gebruik maken van selectief plak en knip werk.
pi_192538750
Wat heeft CNN er mee te maken? Het gaat om de volksgezondheid.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 18:09:13 #34
3928 Ulx
pi_192538755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat Pence in zijn recht staat om de deskundigen te verbieden te praten met CNN. Het is triest dat het zo moet maar dat heeft CNN toch echt aan zich zelf te danken.
Die mensen hebben geen vrijheid van meningsuiting?
pi_192538761
quote:

[..]

Of het zijn recht is of niet, is het bevorderlijk voor een juiste voorlichting van het publiek over een nogal belangrijk gezondheidsvraagstuk? En is het verstandig zoals je beweerde?
pi_192538845
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat heeft CNN er mee te maken? Het gaat om de volksgezondheid.
Precies, zend het dan gewoon uit.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:13:09 #37
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192538852
quote:
Ik vind dat Pence in zijn recht staat om de deskundigen te verbieden te praten met CNN.
In een land wat pretendeert veel waarde te hechten aan vrijheid is het een vrij absurde zet. Erdogan wordt om minder uitgescholden.
pi_192538860
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die mensen hebben geen vrijheid van meningsuiting?
Over welke mensen heb je het?
pi_192538862
quote:

[..]

Een VP die anderen verbiedt om met de pers te praten, omdat die pers hem niet aanstaat.

Dat is dus wat anders dan:

quote:
Ik ben benieuwd of Rutte nog zin heeft om met bepaalde journalisten aan tafel te zitten als het blijkt dat ze maar wat graag gebruik maken van selectief plak en knip werk.
pi_192538865
Maar is er al een betting pool hoe veel werkelozen er volgende week in de VS bijkomen? Ik gok dat ze over de 20 miljoen in 4 weken gaan.

Goed gedaan, Trumpie, je hebt alle records verbroken!
pi_192538880
quote:

[..]

Ik vind het een kansloze poging tot staatscensuur.
zie email 27 oktober
pi_192538888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Over welke mensen heb je het?
Die dokters.
zie email 27 oktober
pi_192538908
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind het een kansloze poging tot staatscensuur.
Volgens mij heet dat "Quid pro quo", Senator Collins zal wel trots zijn dat Trump zijn lesje zo goed geleerd heeft...oh...wacht.
pi_192538922
quote:
15s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Of het zijn recht is of niet, is het bevorderlijk voor een juiste voorlichting van het publiek over een nogal belangrijk gezondheidsvraagstuk? En is het verstandig zoals je beweerde?
Dus je wilt de briefings niet of niet geheel uitzenden vanwege...........
Maar vervolgens wel klagen dat je bepaalde deskundigen niet meer te spreken krijgt.
Is het trouwens wel eens eerder voorgekomen dat een White house briefing niet gedragen werd door de media?
pi_192538937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die dokters.
Die werken voor Pence en ze staan daar natuurlijk vragen te beantwoorden in functie dus....
  donderdag 9 april 2020 @ 18:18:04 #46
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192538944
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld omdat een zender ook economische belangen heeft meespelen. Samenvattingen van briefings of persconferenties zijn niet heel ongewoon. CNN is geen staatstelevisie.
pi_192538955
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar vervolgens wel klagen dat je bepaalde deskundigen niet meer te spreken krijgt.
Is het trouwens wel eens eerder voorgekomen dat een White house briefing niet gedragen werd door de media?
Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag? Vind je het verstandig van Pence?
pi_192538962
CNN heeft 2 keuzes nu, of ze zenden het uit en ze krijgen gewoon toegang. Of ze gooien hun kont in de krib en hopen dat de rest van de media meegaat.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 18:18:53 #49
3928 Ulx
pi_192538963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die werken voor Pence en ze staan daar natuurlijk vragen te beantwoorden in functie dus....
Dus?

Moeten ze teksten laten keuren?
pi_192538993
quote:
18s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:18 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag? Vind je het verstandig van Pence?
Ik heb de gedeeltelijke briefings die CNN heeft uitgezonden niet gezien.
Als Pence vind dat er selectief knip en plakwerk is toegepast (waar cnn niet vies van is) dan vind ik dat hij daar best tegen mag optreden.
pi_192539049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:18 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld omdat een zender ook economische belangen heeft meespelen. Samenvattingen van briefings of persconferenties zijn niet heel ongewoon. CNN is geen staatstelevisie.
Als ik Trump moet geloven dan doen de briefings het qua kijkcijfers enorm goed. Ik krijg dan het idee dat er andere belangen spelen.
Mocht het bijvoorbeeld zijn dat CNN en alleen CNN hier buitengesloten word ondanks dat de rest het ook niet geheel uitzend dan vind ik dat Kijkertje een punt heeft.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 18:23:38 #52
3928 Ulx
pi_192539056
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als Pence vind dat er selectief knip en plakwerk is toegepast (waar cnn niet vies van is) dan vind ik dat hij daar best tegen mag optreden.
Een soort quid pro quo als het ware?

"Jullie zenden mijn reclame gratis uit, dan mogen jullie vragen stellen aan echte experts?"
pi_192539058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja dus? Maak de redenering eens af?
zie email 27 oktober
pi_192539070
quote:

[..]

Doe eens een gedachtenexperiment. Als de democraten zouden verbieden dat wie voor hen werkt niet meer met FOX mag praten omdat de democraten vinden dat FOX het niet 'goed genoeg' brengt. Is dat wat jou betreft ook ok?
pi_192539076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:18 schreef Chivaz het volgende:
CNN heeft 2 keuzes nu, of ze zenden het uit en ze krijgen gewoon toegang. Of ze gooien hun kont in de krib en hopen dat de rest van de media meegaat.
Interessant, dus volgens jou mag de pers beperkt worden in hun vrijheid om mensen van nationaal belang te interviewen?

Maar goed, dit is letterlijk "Quid pro quo" dus. En dient alleen Trumps belang en niet dat van het land. Tenslotte staat Trump daar te liegen en gevaarlijke onzin te vertellen over onbewezen medicatie.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:24:43 #56
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192539078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als ik Trump moet geloven dan doen de briefings het qua kijkcijfers enorm goed.
Dat is dus juist iets wat je niet moet doen.
pi_192539089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dus? Maak de redenering eens af?
Heb je te luisteren naar wat je werkgever zegt lijkt mij.
pi_192539094
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als ik Trump moet geloven dan doen de briefings het qua kijkcijfers enorm goed. Ik krijg dan het idee dat er andere belangen spelen.
Mocht het bijvoorbeeld zijn dat CNN en alleen CNN hier buitengesloten word ondanks dat de rest het ook niet geheel uitzend dan vind ik dat Kijkertje een punt heeft.
Trump geloven? HAHAHAHA, oh man _O-
pi_192539102
quote:
9s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is dus juist iets wat je niet moet doen.
Is het niet waar dan?
pi_192539108
quote:

[..]

Ze werken helemaal niet voor Pence, ze werken voor het Amerikaanse volk die daarvoor betalen.
pi_192539110
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus als je werkgever je verplicht om van de brug te springen doe jij dat?
Beantwoord de vraag eens: hebben die lui vrijheid van meningsuiting ja of nee?
zie email 27 oktober
pi_192539134
quote:

[..]

Dat is iets heel anders dan het verbieden van journalisten om interviews te hebben als ze geen campagne spots met leugens en gevaarlijke onzin uitzenden.

Maar ik ben benieuwd of Pence de ballen heeft om ze te ontslaan als ze het wel doen. Zal wel niet omdat ze dan niet meer te stoppen zijn en alles in de pers gooien.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 18:29:08 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 18:28:57 #63
3928 Ulx
pi_192539156
quote:

[..]

De werkgever is het volk.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:30:20 #64
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192539173
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Is het niet waar dan?
Geen idee, gezien de constante stroom van leugens van Trump zou ik eerder van het tegendeel uitgaan.

En zo heel relevant is het verder ook niet. Kijkcijfers bij een persconferentie of briefing zullen al snel wat hoger liggen dan gebruikelijk, want crisis. Als een zender besluit om niet de gehele briefing uit te zenden is dat hun goed recht lijkt me, ze worden tenslotte niet gefinancierd door Trump en consorten.
pi_192539181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Precies, zend het dan gewoon uit.
Hoe kunnen ze die interviews uitzenden als de vicepresident ze verbiedt?
pi_192539188
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus als je werkgever je verplicht om van de brug te springen doe jij dat?
Beantwoord de vraag eens: hebben die lui vrijheid van meningsuiting ja of nee?
Ja, maar wanneer je daar in functie staat vragen te beantwoorden dan heb je te luisteren naar wat je baas zegt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als Depay tijdens het volkslied zijn lul uit zijn broek haalt dan kijkt ook niemand daar op dat hij uit de selectie word gezet. Overdreven voorbeeld maar wel duidelijk.
pi_192539206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja, maar wanneer je daar in functie staat vragen te beantwoorden dan heb je te luisteren naar wat je baas zegt. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Als Depay tijdens het volkslied zijn lul uit zijn broek haalt dan kijkt ook niemand daar op dat hij uit de selectie word gezet. Overdreven voorbeeld maar wel duidelijk.
Je lult er weer omheen, schat. Dat was de vraag en het issue niet. Het gaat er om dat CNN verboden word om met ze te spreken als ze Trumps briefing niet uitzenden.
pi_192539213
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Geen idee, gezien de constante stroom van leugens van Trump zou ik eerder van het tegendeel uitgaan.

En zo heel relevant is het verder ook niet. Kijkcijfers bij een persconferentie of briefing zullen al snel wat hoger liggen dan gebruikelijk, want crisis. Als een zender besluit om niet de gehele briefing uit te zenden is dat hun goed recht lijkt me, ze worden tenslotte niet gefinancierd door Trump en consorten.
Pence heeft ook geen plicht om zijn experts door CNN te laten interviewen, zo ja start dan een rechtszaak.
pi_192539220
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:30 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Kortom je roept maar wat.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:35:14 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192539254
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Pence heeft ook geen plicht om zijn experts door CNN te laten interviewen, zo ja start dan een rechtszaak.
Ik dacht dat het vrij gebruikelijk was voor een liberale democratie om media de vrije loop te laten, maar heel democratisch kun je de VS al niet meer echt noemen. Erdoganeske praktijken dit.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 18:39:04 #71
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192539320
Uit een nieuwe Gallup-poll (https://news.gallup.com/o(...)vorability-flat.aspx) blijkt dat 57% van de Amerikanen die alleen conservatieve nieuwsbronnen raadplegen denkt dat Covid19 minder of even gevaarlijk is als de gewone griep. Dan moet je ook niet raar opkijken als mensen zich niet houden aan afgekondigde maatregelen.
pi_192539332
Kunnen die mensen niet gewoon zelf kiezen of ze met CNN praten? Ik zou als ik CNN was zeker stoppen met die briefings. Ik werd er een paar keer heengedirigeerd door youtube en dat is echt tijdverspilling zeg.
pi_192539497
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:35 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat het vrij gebruikelijk was voor een liberale democratie om media de vrije loop te laten, maar heel democratisch kun je de VS al niet meer echt noemen. Erdoganeske praktijken dit.
Hebben die gesprekken met Kim Jong-un toch nog iets opgeleverd...
  donderdag 9 april 2020 @ 18:50:48 #74
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
  donderdag 9 april 2020 @ 19:02:38 #75
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192539920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:34 schreef Ulx het volgende:
Anyway,

realDonaldTrump twitterde op donderdag 09-04-2020 om 17:08:05 .@:OANN A key CoronaVirus Model is now predicting far fewer deaths than the number shown in earlier models. That’s because the American people are doing a great job. Social Distancing etc. Keep going! reageer retweet
Moet hij het niet stoppen om de economie te redden?
Dit was te verwachten. Ineens was het cijfer hoger dan 100.000 doden. Puur en alleen maar om een lager cijfer als winst van Trump te zien.

Gooi anders alles open dit weekend, Donald!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 april 2020 @ 19:04:43 #76
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192539974
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het maakt je echt niet uit wat die gasten doen he? Jij vindt het toch wel geweldig en logisch. Als het morgen ineens het tegenovergestelde is kom je ook weer juichen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 9 april 2020 @ 19:05:08 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_192539986
FEMA geeft het nu ook toe, wat er gebeurt is extreem abnormaal. Normaal gesproken gaan 100% van hun goederen naar getroffen staten, maar nu gaat 50% van de materialen die binnenkomen naar commerciële partijen die het weer doorverkopen.

weijia twitterde op woensdag 08-04-2020 om 18:34:20 Following up on this a @fema spokesperson tells me 50% of the supplies coming in to U.S. are going to “hot zone areas” and the other half to private companies.

So those goods go to the states with the most money to spend, not the states that need it most.

50% https://t.co/hfwi6vWsQj reageer retweet
DavidBegnaud twitterde op donderdag 09-04-2020 om 01:41:15 Adding to what @weijia is reporting below, a FEMA spokesperson told me: this is not the way we usually do it. FEMA usually gives to the state. Directly. Now 50% of what FEMA is flying in from overseas goes to private companies which sell it to states that offer the highest dollar https://t.co/PBSMoOcsqO reageer retweet
Driemaal raden waarom dat gebeurt.

Trumps kleptocratie in bedrijf.

De echte reden waarom hij Putin zo bewonderd. Gelukkig maken ook genoeg andere GOP leden winst zodat het niet aangepakt kan worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192540119
Bipartisan groep van Senators vragen uitleg over het ontslag van de inspecteur generaal:

https://www.bloomberg.com(...)of-watchdog-s-firing

StevenTDennis twitterde op donderdag 09-04-2020 om 04:17:13 Senators who signed Grassley’s letter to Trump demanding a full explanation of the firing of Atkinson:

COLLINS
ROMNEY
PETERS
WARNER
FEINSTEIN
WYDEN
TESTER reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192540201
quote:

[..]

De werkgever hier is het amerikaanse volk. Niet de vp. Die overigens ook in dienst is van het amerikaanse volk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_192540460
Wel grappig trouwens die Trump tweet over #Sandersout hij heeft helemaal gelijk. Zelfs een kapotte klok vertelt natuurlijk 2x per dag de waarheid maar ik vind het wel bijzonder.
pi_192540473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het maakt je echt niet uit wat die gasten doen he? Jij vindt het toch wel geweldig en logisch. Als het morgen ineens het tegenovergestelde is kom je ook weer juichen.
Het tegenovergesteld is allang gebeurt onder Obama. Toen nam de pers het voortouw om er schande van te spreken.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 19:30:34 #82
3928 Ulx
pi_192540651
Het gezelielepiet van boosrechts over de lügenpresse begint me te vervelen.

npratc twitterde op woensdag 08-04-2020 om 22:42:00 The federal government will end funding for coronavirus testing sites on Friday. While some sites will transition to being state-managed, others will close as a result. This as criticism continues that not enough testing is available.
https://t.co/DuBCbJoRDO reageer retweet
pi_192540967
quote:
9s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:15 schreef Kijkertje het volgende:

En anders...wat zijn de sancties? Voor wie? Voor de deskundigen , voor cnn.
( ga nog verder bijlezen)

Er zijn toch meer, veel meer deskundigen.
Ssst. Bijv. Chelsea Clinton, ja die.
  donderdag 9 april 2020 @ 19:46:53 #84
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192541148
16.500.000 werklozen erbij in een maand.

Mijn god.

Verder zijn veel Amerikanen verzekerd voor de zorg via hun werk, dat valt nu ook weg.

Hoe kan het toch dat het sociale vangnet in the greatest country of the world zó slecht is geregeld.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192541658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:46 schreef DonDruiper het volgende:

Mijn god.

Verder zijn veel Amerikanen verzekerd voor de zorg via hun werk, dat valt nu ook weg.

Hoe kan het toch dat het sociale vangnet in the greatest country of the world zó slecht is geregeld.
Omdat ze constant stemmen voor lagere belastingen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 20:36:48 #86
3928 Ulx
pi_192542407
quote:

Mijn god.

Omdat de overheid slecht is en je die moet verzuipen in je bad en zeker niet moet spekken met belastinggeld.

Die houding heeft ook nadelen.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 20:47:40 #87
3928 Ulx
pi_192542669
Bijna 16000 doden nu volgens Johns Hopkins.

Nog 84k te gaan voordat Trump het onacceptabel gaat vinden.
  donderdag 9 april 2020 @ 20:47:55 #88
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_192542676
quote:

Mijn god.

Het Amerikaanse systeem is compleet failliet. Ik kan niets bedenken wat in de VS goed en eerlijk geregeld is.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  donderdag 9 april 2020 @ 20:53:01 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192542801
quote:

Mijn god.

Aangezien daar de Republikeinse partij bestaat die vooral een soort verzameling is van politici met de meest dubieuze en kwaadaardige drijfveren.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 20:53:02 #90
3928 Ulx
pi_192542802
De kanshebber om VP van Biden te worden krijgt steun van AOC.

thehill twitterde op donderdag 09-04-2020 om 20:34:09 Harris, Ocasio-Cortez among Democrats calling for recurring direct payments in fourth coronavirus bill https://t.co/BNNewssD8M https://t.co/TwHVr7dZBz reageer retweet
pi_192543066
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:33 schreef Chivaz het volgende:
Kortom je roept maar wat.
_O- Jij wilt dat de staat bepaalt wat de nieuwszenders mogen uitzenden. Veel lager dan dit kan jouw niveau niet worden. Waarom ga je niet in Noord Korea wonen, dat is exact een land zoals jij dat graag voor je ziet.
pi_192543135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:03 schreef The_End het volgende:

[..]

_O- Jij wilt dat de staat bepaalt wat de nieuwszenders mogen uitzenden. Veel lager dan dit kan jouw niveau niet worden. Waarom ga je niet in Noord Korea wonen, dat is exact een land zoals jij dat graag voor je ziet.
CNN heeft nog steeds het volste recht alles uit te zenden wat ze maar willen.
pi_192543252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De overheid is verplicht om informatie te verstrekken over wat ze doen, want ze zijn in dienst van het volk.
pi_192543607
Op de NOS werd vorige week de persconferentie van Rutte ook afgekapt voor :') M :')
pi_192543796
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Maar als ze niet uitzenden wat pence wil, mogen ze niet meer met overheidspersoneel praten.

Dat lijkt me geen zuivere koffie, om als overheid in een quid pro quo media onder druk te gaan zetten om uit te zenden wat de overheid wil.

Als de democraten zouden verbieden dat wie voor hen werkt niet meer met FOX mag praten omdat de democraten vinden dat FOX het niet 'goed genoeg' brengt. Is dat wat jou betreft ook ok?

[ Bericht 11% gewijzigd door Degodvader op 09-04-2020 21:37:29 ]
pi_192544030
Dr. Fauci was op cnn, en de tape met logo kwam van nbc of zo.

Het is té gek voor woorden. Wat een apenland. 8)7
Zou de god van Pence met 2 maten meten...de schijnheiligheid. :r
  Overall beste user 2022 donderdag 9 april 2020 @ 21:42:01 #97
3928 Ulx
pi_192544085
kylegriffin1 twitterde op donderdag 09-04-2020 om 21:20:01 The Biden camp is set to develop two new policy proposals in an effort to reach Sanders voters.

The first is to lower the Medicare age to 60

The second is to forgive student debt for low- and middle-income borrowers who attended public colleges or HBCUs. https://t.co/EommpqiJPr reageer retweet
Die studieschuld is natuurlijk vooral voor Warren-aanhang. Benieuwd wat de reacties van de Bernieboys gaat zijn. Ik denk dat ze kwaad worden.
pi_192544127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:10 schreef The_End het volgende:

[..]

De overheid is verplicht om informatie te verstrekken over wat ze doen, want ze zijn in dienst van het volk.
En dat doen ze ook.
pi_192544172
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar als ze niet uitzenden wat pence wil, mogen ze niet meer met overheidspersoneel praten.

Dat lijkt me geen zuivere koffie, om als overheid in een quid pro quo media onder druk te gaan zetten om uit te zenden wat de overheid wil.

Als de democraten zouden verbieden dat wie voor hen werkt niet meer met FOX mag praten omdat de democraten vinden dat FOX het niet 'goed genoeg' brengt. Is dat wat jou betreft ook ok?
Dat is al gebeurt onder Obama, toen namen leden van de pers het op voor Fox en zijn ze alsnog toegelaten.
  donderdag 9 april 2020 @ 21:52:43 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192544345
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 21:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is al gebeurt onder Obama, toen namen leden van de pers het op voor Fox en zijn ze alsnog toegelaten.
Que?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')