Dat betwijfel ik. Denk niet dat daar draagvlak voor is nu de huidige maatregelen lijken aan te slaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen goed idee. Dat verbod komt er nog wel.
Gewoon, uit het raam kijken.quote:
In warmere landen heb je ook veel meer rituelen om je al dan niet ritueel te reinigen. Ik denk dat dat ook voortkomt uit de ervaring dat besmettelijke ziekten zich op die kortere afstand die men tot elkaar houdt makkelijker verspreiden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef polderturk het volgende:
Ik heb een theorie voor waarom je Noordelijker gaat de mensen afstandelijker worden.
De griep slaat harder toe in koude landen. Als je in koude landen afstandelijker bent, krijg je minder vaak griep en heb je dus een hogere overlevingskans. Afstandelijke mensen zullen dus vaker hun genen doorgeven.
Interessante theorie? Wat vinden jullie ervan?
Of mensen het leuk vinden lijkt me nu niet zo'n hele relevante vraag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Denk niet dat daar draagvlak voor is nu de huidige maatregelen lijken aan te slaan.
Volgens mij is men aardig tevreden over de afvlakking op dit moment. Als we ons eraan blijven houden zoals we nu doen is het onnodig om strengere maatregelen af te kondigen. Wel goed blijven handhaven op overtredingen zoals gedaan werd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Denk niet dat dat nog komt. Qua cijfers gaat het prima zo.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat een figuur johquote:Op dinsdag 7 april 2020 15:17 schreef quirina het volgende:
Zat net deze man te kijken, hij legt het wel goed uit.
Komt op sommigen hard over qua humor.Niet voor tere zieltjes.
Kan ook niet anders. Zeker de basisscholen moeten open om überhaupt iets anders serieus te kunnen doen. Al die mensen die verplicht thuisonderwijs geven kunnen immers niet naar hun werk ed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Er wordt onderzoek gedaan naar de mate van besmetting onder de groep jonge kids tot 16 jaar. Dat zal bepalen op welke manier de scholen weer openen. Scholen open is echter de eerste versoepeling. Manier waarop en tijd is nog een mysterie.
Denk toch niet dat die 3% waarheid is t.b.h. want dit is allemaal berekend over confirmed cases toch!?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:17 schreef quirina het volgende:
Zat net deze man te kijken, hij legt het wel goed uit.
Komt op sommigen hard over qua humor.Niet voor tere zieltjes.
yup !quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:52 schreef Oekelele het volgende:
21 miljoen mobile gebruikers spoorloos??
Mij wel. En daarnaast zie ik in politiek Den Haag ook niet echt draagvlak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of mensen het leuk vinden lijkt me nu niet zo'n hele relevante vraag.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:52 schreef Oekelele het volgende:
21 miljoen mobile gebruikers spoorloos??
https://www.ejinsight.com(...)obile-phone-accountsquote:There has been speculation that amid the economic turmoil, people were giving up extra accounts they used to hold to separate business and private calls. Also, companies hit by the coronavirus crisis may have gone out of business in some cases, resulting in cancellation of phone accounts.
While explanations such as these do sound logical, industry veterans, however, believe the huge loss of mobile users largely has to do with dwindling of so called “water army”, a group of Internet ghostwriters paid to post online comments with particular purpose.
China has implemented real-name registration system for mobile users since 2016. All applicants must submit their ID document before getting a mobile number. But one can have up to five numbers with each telecom operator. That means one person can have as many as 15 mobile accounts.
Some would lease or sell their extra numbers to the "water army" who would use the accounts to facilitate their shady operations, such as faking likes for a eatery or certain movie star, or faking positive or negative commentaries about particular online shops, depending on the client’s request.
Die hebben allemaal boos hun mobieltje weggegooid.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yup !
ik heb de grafieken ook gezien van het aantal mobiele telefoon gebruikers voor die tijd...en in februari opeens een lijn loodrecht naar beneden !!!
Waarom zou er nu een verbod komen, terwijl ze het juist onder controle lijken te krijgen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De vraag is denk ik ook: wat voor zin heeft het nog om de scholen te heropenen na de mei vakantie? Dan heb je het over 8 weken voordat de zomervakantie begint zo'n beetje. Voordat de kinderen weer die omslag hebben gemaakt, gewend zijn aan mogelijke maatregelen op scholen etc. Het praktische nut is qua timing een beetje verdwenen. Natuurlijk zal het ouders ontlasten, maar aan de andere kant krijg je dan misschien juist wel weer meer beweging op straat omdat ouders hun kinderen weer van school moeten halen bijvoorbeeld. Moet je dat willen of neem je het zekere voor het onzekere en verleng je het tm de zomervakantie?quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Er wordt onderzoek gedaan naar de mate van besmetting onder de groep jonge kids tot 16 jaar. Dat zal bepalen op welke manier de scholen weer openen. Scholen open is echter de eerste versoepeling. Manier waarop en tijd is nog een mysterie.
Ze gaan echt die kinderen niet nog 8 extra weken thuis laten na de meivakantie. Zeker niet als het thuiswerken gehandhaafd blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is denk ik ook: wat voor zin heeft het nog om de scholen te heropenen na de mei vakantie? Dan heb je het over 8 weken voordat de zomervakantie begint zo'n beetje. Voordat de kinderen weer die omslag hebben gemaakt, gewend zijn aan mogelijke maatregelen op scholen etc. Het praktische nut is qua timing een beetje verdwenen. Natuurlijk zal het ouders ontlasten, maar aan de andere kant krijg je dan misschien juist wel weer meer beweging op straat omdat ouders hun kinderen weer van school moeten halen bijvoorbeeld. Moet je dat willen of neem je het zekere voor het onzekere en verleng je het tm de zomervakantie?
Nou, m'n moeder werkt in het onderwijs, en die gaat er 100% van uit dat het gewoon voorbij is met dit schooljaar, hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze gaan echt die kinderen niet nog 8 extra weken thuis laten na de meivakantie. Zeker niet als het thuiswerken gehandhaafd blijft.
Als het mogelijk is moet het gebeuren, want 8 weken is een behoorlijk lange periode. Acht weken extra waarbij economie weer iets harder kan draaien.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vraag is denk ik ook: wat voor zin heeft het nog om de scholen te heropenen na de mei vakantie? Dan heb je het over 8 weken voordat de zomervakantie begint zo'n beetje. Voordat de kinderen weer die omslag hebben gemaakt, gewend zijn aan mogelijke maatregelen op scholen etc. Het praktische nut is qua timing een beetje verdwenen. Natuurlijk zal het ouders ontlasten, maar aan de andere kant krijg je dan misschien juist wel weer meer beweging op straat omdat ouders hun kinderen weer van school moeten halen bijvoorbeeld. Moet je dat willen of neem je het zekere voor het onzekere en verleng je het tm de zomervakantie?
Die praat gewoon tegen zichzelf joh.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:58 schreef Qarrad het volgende:
Hier net een incidentje tussen twee bejaarde vrouwen. De ene liep midden op het wandel/fietspad niet op te letten, de andere vrouw knalde over het pad op haar ebike. Besje 1 kreeg besje 2 te laat in de gaten en maakte een mal sprongetje met haar oude benen om uit de koers te gaan.
Zij boos, maar de oorzaak (besje 2 op ebike) was al verdwenen. Werd ze boos op mij. "Jullie moeten allemaal afstand houden!" Ik stond verdorie half in de bosjes te wachten op meters afstand.
Enniehoe, veel meer mensen op straat vandaag en afstand houden wordt ook minder.
neequote:Op dinsdag 7 april 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb dat item ook bekeken en mensen stonden daar behoorlijk ver uit elkaar aan de kant van de weg.
Ja ik begrijp de gedachte en de wens, maar gelet op de gevolgen hiervan kan ik me bijna niet voorstellen dat ze dat daadwerkelijk gaan doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, m'n moeder werkt in het onderwijs, en die gaat er 100% van uit dat het gewoon voorbij is met dit schooljaar, hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |