abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192491157

[ Bericht 16% gewijzigd door Uhmmpie op 07-04-2020 09:50:46 ]
pi_192491173
Philips hue O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192491220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Philips hue O+
Dit. O+
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:50:02 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491235
Ikea Tradfri O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:50:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491239
Wij hebben geloof ik geen hue. Wij doen het met klikaanklikuit. Kan je niet tegen praten (of ja.. dan gebeurt er niks) maar gewoon via een app op je telefoon. Voor nachtelijke toilet bezoeken gebruik ik het licht van mn e-reader :+

Wij bestelden 1 paasbox en 2 paastaartjes (af te leveren bij pa en ma en zusje en hubbie) bij sprinkles bakery O+

En als dat goed gaat mogen ze voor ons de bruidstaart maken ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192491249
Dudok wil hier niet bezorgen. En ze zeggen divers broodbeleg, maar ik zie ham op één van de foto's, dus dan haak ik toch af. Misschien kijken of een lokale bakker in m'n kleine dorpje wat doet. Al heb ik eigenlijk alles al in huis.
pi_192491253
Is in het donker naar de plee nou zo uitzonderlijk?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:51:34 #8
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192491261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef Myraela het volgende:
Dudok wil hier niet bezorgen. En ze zeggen divers broodbeleg, maar ik zie ham op één van de foto's, dus dan haak ik toch af. Misschien kijken of een lokale bakker in m'n kleine dorpje wat doet. Al heb ik eigenlijk alles al in huis.
Ik zat er net ook naar te kijken, zo aantrekkelijk vind ik hem niet, dus ik hou me ook in. We hebben nu sowieso al veel te veel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:35 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491272
Die Dudoktaartjes liggen gewoon bij AH in de koeling te verpieteren iedere dag; hoe kan dat nu nog iets bijzonders zijn dan?
pi_192491282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:52 schreef fietsie het volgende:
Die Dudoktaartjes liggen gewoon bij AH in de koeling te verpieteren iedere dag; hoe kan dat nu nog iets bijzonders zijn dan?
Ik vind Dudok niet per se geweldig hoor, maar wel gewoon lekker. Die taartjes bij de Albert Heijn zijn ook lekker. Zeker de red velvet. :9
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:53:37 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Naar de plee is hier eigenlijk nooit zo lastig.. terug naar bed is lastiger omdat ik dan richting donker de kast en het bed moet ontwijken..
pi_192491323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:52 schreef fietsie het volgende:
Alles wat ik bij Dudok heb gehad was wel lekker, maar niet bijzonder of zo. Volgens mij is het vooral de naam.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:56:30 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491332
Hier vooral lastig omdat ik dan de manden met gewassen en gevouwen was moet ontwijken, waarvan niemand zin heeft om de inhoud in een kast te proppen :D
pi_192491351
Zo, eerste beetje zon in de tuin en ik zit in m'n veel te korte jurkje in de tuin te werken. Nog wel een beetje kippenvel. :')
pi_192491353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Naar de plee is hier eigenlijk nooit zo lastig.. terug naar bed is lastiger omdat ik dan richting donker de kast en het bed moet ontwijken..
Ja, maar ik ben echt een klunspursang, maar zelfs mij lukt dat 9/10 keer zonder stoten... Die tiende neem ik dan op de koop toe omdat het altijd nog beter is dan licht aan doen :D

Wat wel fijn is, naast onze badkamer boven is een soort woonkamer en die mensen gaan volgens mij om 5 uur naar hun werk, dus vaak schijnt er wel wat licht naar binnen.
pi_192491360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Zo, eerste beetje zon in de tuin en ik zit in m'n veel te korte jurkje in de tuin te werken. Nog wel een beetje kippenvel. :')
Pics.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:05:11 #18
63722 z80
I fink you freaky
pi_192491436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:56 schreef fietsie het volgende:
Hier vooral lastig omdat ik dan de manden met gewassen en gevouwen was moet ontwijken, waarvan niemand zin heeft om de inhoud in een kast te proppen :D
Ik hou hier bewust de looppaden vrij. Kan ik zonder problemen in het donker door mijn huis lopen zonder iets te raken. Enkel na het vervangen van mijn bed was het wel een paar keer raak. Begin er nu langzaamaan aan te wennen dat deze een stukje breder is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192491484
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slaapdronken van de trap af kletter in het donker. Ben vreselijk nachtblind. Onze badkamer is de laatste deur voor de trap en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

Wil heel graag nog zo’n lichtje onder mijn bed. Dat als ik op sta de vloer een beetje verlicht is.
pi_192491519
Ik denk in hotels ook altijd lief voor m'n vriend te zijn door het licht niet aan te doen. Totdat ik al vloekend mijn been tegen het bed stoot en ergens halverwege op de grond kletter.
pi_192491552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

:D

Ook wel weer herkenbaar :D
pi_192491639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slaapdronken van de trap af kletter in het donker. Ben vreselijk nachtblind. Onze badkamer is de laatste deur voor de trap en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

Wil heel graag nog zo’n lichtje onder mijn bed. Dat als ik op sta de vloer een beetje verlicht is.
Ledstripje met sensor?

Bij mij gaat het meestal ook goed..
maar bij mijn lief thuis moet ik de badkamer door met spullen.. en het is er echt stikdonker
En dus nogal desoriënterend als ik nog grotendeels slaap.

Komt wel goed altijd.. maar dit is wel echt vele malen relaxter.
pi_192491668
Ik heb een reisstekker met ingebouwd dimbaar nachtlampje waar ik al mijn op te laden zut in steek.
Lichtje blijft de hele nacht aan en is een ideaal baken terug naar mijn bed.
Als ik in bed lig zie ik het niet.

En, mocht dat niet werken, dan klap ik in mijn handjes en springt mijn wekker oogverblindend aan.

Ochtendprogramma hier: speelkwartier met de kittens, daarna in bad en dan uitstapje naar de supermarkt. Ik weet niet op welk event ik me het meest verheug :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:22:54 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik denk in hotels ook altijd lief voor m'n vriend te zijn door het licht niet aan te doen. Totdat ik al vloekend mijn been tegen het bed stoot en ergens halverwege op de grond kletter.
dit.. ALTIJD!!
pi_192491684
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dit.. ALTIJD!!
Ik neem altijd mijn telefoon mee :D
Die ligt toch naast het bed.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192491706
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een reisstekker met ingebouwd dimbaar nachtlampje waar ik al mijn op te laden zut in steek.
Lichtje blijft de hele nacht aan en is een ideaal baken terug naar mijn bed.
Als ik in bed lig zie ik het niet.

En, mocht dat niet werken, dan klap ik in mijn handjes en springt mijn wekker oogverblindend aan.

Ochtendprogramma hier: speelkwartier met de kittens, daarna in bad en dan uitstapje naar de supermarkt. Ik weet niet op welk event ik me het meest verheug :D
Klinkt goed O+

Ik vond naar de supermarkt gaan gisteren vooral stressvol... Er waren een paar hele families boodschappen aan het doen, netjes iedere volwassene met een karretje dus dan heb je zo'n cluster van 2 of 3 karretjes plus een bult mensen om alle gangpaden te blokkeren :')
pi_192491708
overigens laatste hotel dat wij samen sliepen...
ik muisstillig naar het toilet gegaan...
in het donker...

trek ik door... nou ik vermoed dat het halve hotel wakker was _O-
damned wat maakte dat ding een lawaai
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:24:51 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491709
ik dacht : ik maak voor pasen alvast een suikerbrood ( of dat pasen halt is een ander verhaal) .. dus ik zoeken, staat het halve smulweb vor met recepten voor in de broodbakmachine : " doe de ingredienten volgens de aanwijzingen van de broodmachine fabricant in de machine. doe er suiker bij. klaar " :')
pi_192491733
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Barreltje het volgende:
ik dacht : ik maak voor pasen alvast een suikerbrood ( of dat pasen halt is een ander verhaal) .. dus ik zoeken, staat het halve smulweb vor met recepten voor in de broodbakmachine : " doe de ingredienten volgens de aanwijzingen van de broodmachine fabricant in de machine. doe er suiker bij. klaar " :')
die zoekopdracht gaf ik ook een keer ja.
zinvol.

wel gelukt daarna trouwens...
met candy in mn brood
300x beter dan uit de supermarkt.

goed idee wel _O_
pi_192491737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Klinkt goed O+

Ik vond naar de supermarkt gaan gisteren vooral stressvol... Er waren een paar hele families boodschappen aan het doen, netjes iedere volwassene met een karretje dus dan heb je zo'n cluster van 2 of 3 karretjes plus een bult mensen om alle gangpaden te blokkeren :')
O buh ;(

Ik neem mijn ziekenhuisbadge wel mee, dan splijten ze vast zoals de rode zee _O-
pi_192491741
Ik doe het licht eigenlijk nooit aan. De vorige twee plekken waar ik woonde had ik witte gordijnen, dus daar was het altijd wel licht genoeg. Nu heb ik wel verduisterende gordijnen, maar de badkamerdeur is naast mijn bed, dus dat is prima te vinden op de tast 8-)
Ik ben wel ook een blinde mol 's nachts. Bijziend en maar één oog dat het fatsoenlijk doet, dus ik zie ook geen diepte. Blij dat ik geen trappen af hoef O+
pi_192491758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Uhmmpie het volgende:
overigens laatste hotel dat wij samen sliepen...
ik muisstillig naar het toilet gegaan...
in het donker...

trek ik door... nou ik vermoed dat het halve hotel wakker was _O-
damned wat maakte dat ding een lawaai
:X

Of dat je heel stilletjes met lampje van je telefoon uit bed sluipt... en dan twee schakelaars aantreft buiten de badkamer. En welke is nu van de badkamer en welke van de hotelkamer??? :X :'(

Ook dan is telefoon soms weer fijn, als ik het écht niet aandurf op de gok eentje om te zetten. :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:28:04 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192491769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
Ikea Tradfri O+
Werkt die goedkope namaakrommel een beetje?
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:29:30 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491790
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Werkt die goedkope namaakrommel een beetje?
Feilloos. Gordijntje ook.

Alleen niet van buiten huis; het intellect wat de app geprogrammeerd heeft heeft er hardcoded ingezet dat er een Wifi connectie moet zijn; VPN's had ie waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
pi_192491795
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Barreltje het volgende:
Oeh, zelf bakken voor Pasen is ook wel tof. Misschien ga ik krentenbolletjes maken.
pi_192491842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Feilloos. Gordijntje ook.

Alleen niet van buiten huis; het intellect wat de app geprogrammeerd heeft heeft er hardcoded ingezet dat er een Wifi connectie moet zijn; VPN's had ie waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
Zo'n gordijn lijkt me ook tof. Jammer dat G niet zo domotica-minded is :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:34:48 #37
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192491887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zo'n gordijn lijkt me ook tof. Jammer dat G niet zo domotica-minded is :P
Ik ken weinig vrouwen die het wel zijn. Het is toch meer een mannending lijkt het.
pi_192491949
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik ken weinig vrouwen die het wel zijn. Het is toch meer een mannending lijkt het.
ik had er ook niet zo veel mee.
het is doorgaans toch een stuk duurder en zonder domotica werkt het ook prima..

maarja hier was het al... en dochterlief heeft zich rot gelachen dat ik Alexa irritant vond
(en beetje opgelaten voelde als ik dat deed)
maar het went snel toch...
en stiekem werkt het ook zonder alexa via mn telefoon...

(zelfs speciaal voor haar nog een filmpje gemaakt van mijn eerste keer de lichten aan met alexa _O- Kind heeft zich suf gelachen.. want die heeft al een tijdje Alexa bij mijn ex in ongeveer elke kamer van het huis)
pi_192491957
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ben lui, dus ik vind het tof.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:41:02 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192492006
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

ik vind het prima dat K. een speeltje heeft :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:41:34 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492018
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Spoilers!
pi_192492062
Ik kijk toch altijd wat meewarig als vriend hier tegen zijn telefoon kletst. Of een zoekopdracht spontaan wordt gestart als je het over een 'serie heb. (Nouja, als hij het zegt. Siri luister zelden naar mij }:| )

Enige voordeel van alles automatisch is dat je het schakelmateriaal minder vaak hoeft te poetsen :P
pi_192492144
Moet je schakelmateriaal... poetsen? :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:52:26 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492196
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik kijk toch altijd wat meewarig als vriend hier tegen zijn telefoon kletst. Of een zoekopdracht spontaan wordt gestart als je het over een 'serie heb. (Nouja, als hij het zegt. Siri luister zelden naar mij }:| )

Enige voordeel van alles automatisch is dat je het schakelmateriaal minder vaak hoeft te poetsen :P
Hey google, play Tiger King on netflix.
Hey google, pause.

Ideaal. :'). Ik kan niet meer zonder.
pi_192492215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet je schakelmateriaal... poetsen? :D
Als je dat vaak aanraakt toch wel?
Ik doe het te weinig, en dan loop ik langs, en dan zie ik van die grijzige vetvlekken. *pakt gelijk maar een doekje'
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:53:45 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492220
De schoonmaakster neemt ook haar eigen melkpoeder mee (staat hier ook in de kast). Ze weigert mijn spullen te gebruiken 'omdat ze niet vindt dat ze mijn koffie mag gebruiken'.

12x zeggen dat mijn koffie ook voor haar is en dat alle eten en drinken gepakt mag worden (niet dat er veel is), helpt niet.

Gekke belgen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:54:08 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492225
Wij hebben trouwens verlichting die met de telefoon te besturen is. Ik zie de meerwaarde niet van voice control en een bewegingsensor komt er absoluut niet in. Ik heb veel te vaak hoofdpijn en doe dan dingen in het donker of met indirecte verlichting vanuit een andere kamer. Een bewegingssensor zou me eerder tegenwerken. Om dezelfde reden is de afzuiging van de badkamer niet gekoppeld aan de verlichting.
Spoilers!
pi_192492233
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hey google, play Tiger King on netflix.
Hey google, pause.

Ideaal. :'). Ik kan niet meer zonder.
Ik heb denk ik te vaak Wall-E gekeken, ik wil niet zo eindigen, als die mensen daar ;(
pi_192492260
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:53 schreef Kreator het volgende:
De schoonmaakster neemt ook haar eigen melkpoeder mee (staat hier ook in de kast). Ze weigert mijn spullen te gebruiken 'omdat ze niet vindt dat ze mijn koffie mag gebruiken'.

12x zeggen dat mijn koffie ook voor haar is en dat alle eten en drinken gepakt mag worden (niet dat er veel is), helpt niet.

Gekke belgen.
Of ze vertrouwt jou niet :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:56:41 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van voice control
Het scheelt 27 handelingen. Het is ff wennen, maar het werkt echt beter.

Ik zag trouwens dit en het ziet er niet lekker uit maar ik heb er nu wel zin in:
https://www.reddit.com/r/(...)buns_are_a_lot_less/
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:58:13 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492298
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of ze vertrouwt jou niet :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:59:45 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492317
Ik heb dus nog nooit een sloppy joe gehad. Ik moet echt weer terug naar de VS.

;(.

pi_192492342
Ik snap niet waarom er niet standaard kaas op sloppy joes zit.
pi_192492370
Ik krijg er echt een beetje braakneigingen van. Misschien omdat het er zo uitziet...
pi_192492386
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O-)

En: Lama O+
pi_192492407
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik krijg er echt een beetje braakneigingen van. Misschien omdat het er zo uitziet...
QFT
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:06:36 #57
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492416
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het scheelt 27 handelingen. Het is ff wennen, maar het werkt echt beter.

Ik gebruik die app al nauwelijks maar gewoon de knopjes. Verstandig omgaan met het licht is er bij mij ingeramd dus dat is niet zo'n probleem.
We hebben ook niets anders te voice controlen dan het licht. We kijken bijna geen Netflix en maken geen gebruik van de smart functies van de tv. Onze series staan op een Linux server en onder de tv staat een Windows pc waarmee we series kijken. Er zijn vast mogelijkheden hoor. Misschien vinden we ooit dat er noodzaak is.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:07:31 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492431
Ik heb wel eens sloppy joes gemaakt. Het is een broodje gehakt. Best lekker maar erg eentonig.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:11:53 #59
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:01 schreef Myraela het volgende:
Ik snap niet waarom er niet standaard kaas op sloppy joes zit.
Komt uit de USA. En daar is eetbare kaas belachelijk duur. En die plastic troep wil je niet op je broodje.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:14:28 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel eens sloppy joes gemaakt. Het is een broodje gehakt. Best lekker maar erg eentonig.
Maar het klinkt zo lekker. Niet zoals jij het brengt, maar 'sloppy joe' klinkt als een heerlijk broodje ellende.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:16:35 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492560
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar het klinkt zo lekker. Niet zoals jij het brengt, maar 'sloppy joe' klinkt als een heerlijk broodje ellende.
Ja eens.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:17:33 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492573
Een wittebolletje met rulgebakken gehakt en een klef zoetpittig sausje klinkt nog niet zo verkeerd...
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:18:26 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492586
Ik heb een kaart gekregen van mijn tante. Er staat een gedichtje over God op. Dat hadden we niet afgesproken.
Spoilers!
pi_192492615
Een hele presentatie over Azure. Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud. Wat een onoverzichtelijke bende zeg :{

Ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven binnenkort :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:24:42 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud.
Je klinkt een beetje als een fossiel zo.
pi_192492676
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt :Y
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:25:26 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
Een hele presentatie over Azure. Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud. Wat een onoverzichtelijke bende zeg :{

Ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven binnenkort :{
Waar vooral aandachtspunten zitten zijn de licenties aan de gebruikerskant.... die Windows 10 werkstation gebruikers die Azure features nodig hebben en waar je voor al je users in de AD "even" een licentie voor moet aftikken, aangeboden in schimmige combinatiepackages.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:25:26 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:26:16 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492692
Als mensen praten over iets waar je echt verstand van hebt.

rip.
pi_192492694
Voor de liefhebbers uit Rotterdam (of den haag) nog even de dudokpaasbox:
https://www.dudokpatisser(...)ok-paasbrunch-to-go/

Ze komen hem niet brengen, je moet hem ophalen.
pi_192492697
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
@:myraela
ik kwam deze toevallig ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/(...)trash_nachos_potato/
Zou eten. :9
pi_192492702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Waar vooral aandachtspunten zitten zijn de licenties aan de gebruikerskant.... die Windows 10 werkstation gebruikers die Azure features nodig hebben en waar je voor al je users in de AD "even" een licentie voor moet aftikken, aangeboden in schimmige combinatiepackages.
We zijn aan het kijken naar het opzetten van databases, datawarehouses en ETL in Azure. 20.000 opties waardoor je kosten niet in te schatten zijn en iedereen is er lyrisch over :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:27:51 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492722
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef Kreator het volgende:

rip.
Ik heb de offertes hier voor me liggen.. en de schimmige combinatiepackages die erin zitten.

Met 4500 users in de AD is dat echt droog genomen worden hoor
pi_192492736
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef Kreator het volgende:

rip.
Sorry chef :P Ik zie door de componentjes het Azure-bos niet meer :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:29:25 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492750
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat is het hele cloud gebeuren ook. Een terminal sessie naar een server ergens ver weg.
ipv een 12" monochrome schermpje en een toetsenbord met krulsnoer heb je nu een 27" 4K scherm en een draadloos toetsenbord + muis. Niets nieuws onder de zon. Enkel een nieuw jasje en dure naam.
pi_192492756
Oh jullie hadden hem al gevonden :') de foto is trouwens volgens mij meer een soort inspiratiefoto, maar zal hem van 't weekend wel ff laten zien hier :P ik moet zeggen dat ik het vooral ook attent vond dat ze per bestelling een paascake doneren aan de lokale voedselbank ^O^
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:30:38 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

We zijn aan het kijken naar het opzetten van databases, datawarehouses en ETL in Azure. 20.000 opties waardoor je kosten niet in te schatten zijn en iedereen is er lyrisch over :')
Gelukkig is daar een Azure price calculator voor.

https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/

Vertelt je precies wat het kost en je betaalt voor wat je nodig denkt te hebben. Hier meot je dan wel verstand van hebben, net als vroeger met het aanschaffen van een server.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:27 schreef fietsie het volgende:

.. en de schimmige combinatiepackages die erin zitten.

Met 4500 users in de AD is dat echt droog genomen worden hoor
ok.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:33:31 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:29 schreef z80 het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Enkel een nieuw jasje en dure naam.
Als je denkt dat dat 'de cloud' is, dan wel ja.

Als je het over embedden van PowerApps in je d365fo omgeving hebt, dan is het meer dan een nieuw jasje. Bijvoorbeeld.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:37:32 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492894
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vertelt je precies wat het kost en je betaalt voor wat je nodig denkt te hebben. Hier meot je dan wel verstand van hebben, net als vroeger met het aanschaffen van een server.
[..]

ok.
Even snel gekeken wat een virtueel workstation kost. Dat model waar wij dagelijks op werken.
Binnen 6 maanden eigen aanschaf terugverdient door het ijzer zelf aan te schaffen.
pi_192492920
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik weet het. De consultant waar we nu mee praten zegt doodleuk dat we die moeten vergeten en gewoon de eerste week van gebruik moeten afwachten.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:41:41 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef z80 het volgende:

[..]

Even snel gekeken wat een virtueel workstation kost. Dat model waar wij dagelijks op werken.
Binnen 6 maanden eigen aanschaf terugverdient door het ijzer zelf aan te schaffen.
"het leasen van een Ferrari is duurder dan het kopen van een Nissan Almera uit 2002."

Bovendien is een werkstation nou niet echt iets wat je in Azure hoeft te hebben.
Dingen als DevOps daarentegen zijn wel extreem handig. Of servers. Of databases.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:42:01 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492971
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je denkt dat dat 'de cloud' is, dan wel ja.

Als je het over embedden van PowerApps in je d365fo omgeving hebt, dan is het meer dan een nieuw jasje. Bijvoorbeeld.
En wat is hier zo bijzonder aan? Een stuk software dat ergens in een serverfarm draait en over een netwerk te benaderen is. Of dit een pc of een smartfoon is. Wat eigenlijk ook gewoon een pc is waar een linux of unix smaakje opdraait.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:42:22 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik weet het. De consultant waar we nu mee praten zegt doodleuk dat we die moeten vergeten en gewoon de eerste week van gebruik moeten afwachten.
Qua DTU's is dat op zich best een goed advies als je in de eerste week tenminste niet met een live-omgeving zit.
pi_192492995
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Qua DTU's is dat op zich best een goed advies als je in de eerste week tenminste niet met een live-omgeving zit.
^O^
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:44:25 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_192493020
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

"het leasen van een Ferrari is duurder dan het kopen van een Nissan Almera uit 2002."

Bovendien is een werkstation nou niet echt iets wat je in Azure hoeft te hebben.
Dingen als DevOps daarentegen zijn wel extreem handig. Of servers. Of databases.
Servers, met name storage staan hier dicht bij de gebruikers. Die wil je niet via internet moeten benaderen. Te veel data die teveel benaderd wordt. Die dingen hangen hier niet voor niets aan een glaslijn. Koper kan de bandbreedten niet leveren.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:47:14 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192493081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Servers, met name storage staan hier dicht bij de gebruikers. Die wil je niet via internet moeten benaderen. Te veel data die teveel benaderd wordt. Die dingen hangen hier niet voor niets aan een glaslijn. Koper kan de bandbreedten niet leveren.
Ik vermoed dat jullie ook niet heel veel http(s) based interne applicaties draaien, ook gezien die bandbreedten?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:48:03 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef z80 het volgende:
Die wil je niet via internet moeten benaderen.
Welkom in 2020. Wat wil je nog zonder internet.

Storage in de cloud, ergens een drivemapping en je merkt het verschil niet eens met lokaal.
Het is echt ouderwets denken.
Ik heb 0,0 lokaal. Niet nodig ook. Je hebt in principe nergens nooit niks niet nodig nie, lokaal.

Maar dan moet je het wel snappen en goed doen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:49:07 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493114
Ik ga even wat anders doen. Dit lijkt teveel op werk.
pi_192493154
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:49 schreef Kreator het volgende:
Ik ga even wat anders doen. Dit lijkt teveel op werk.
_O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:52:19 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_192493189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jullie ook niet heel veel http(s) based interne applicaties draaien, ook gezien die bandbreedten?
Niet bepaald. Meer ruwe data analyse met heel veel io's.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:56:22 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192493290
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
@:myraela
ik kwam deze toevallig ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/(...)trash_nachos_potato/
Dat wil ik wel :Y
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:08 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192493508
Onze auto is gemaakt *O* Vorige week maandag weggebracht. En vandaag werd hij netjes gepoetst en gezogen voor de deur afgeleverd.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:57 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192493527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:52 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Meer ruwe data analyse met heel veel io's.
Ik zit te puzzelen aan het datapad van een SPECT CT die op afstand staat, en die op twee lokaties reconstructors moet gaan voeden... Je wilt voor de laborant acceptabele wachttijden zodat die zeker weet dat de studie vastgelegd is... maar ook een beetje zinnig omgaan met traffic... of toch een nieuwe dark fiber gaan belichten en gewoon lomp alles overal heen pompen...
pi_192493569
Godzijdank (of wie dan ook) voor een knopje op onze lampen.
Stel je toch eens voor dat je er tegen gaat praten /koekoek
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 12:12:15 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192493632
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Welkom in 2020. Wat wil je nog zonder internet.

Ligt er ook aan hoe afhankelijk je jezelf wilt maken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192493683
Ik had het best wel heel erg warm bij het wandelen. :o
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 12:26:09 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze auto is gemaakt *O* Vorige week maandag weggebracht. En vandaag werd hij netjes gepoetst en gezogen voor de deur afgeleverd.
Nice. Die van mij ook, al was dat twee minuten werk.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 12:27:18 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493864
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe afhankelijk je jezelf wilt maken...
Ja. Afhankelijk van brand in de srrveruinte, backups die de systeembeheerder maakt, schijfruimte, security updates op je firewall..
Dan is de cloud een stuk veiliger.
pi_192493902
Goedemiddag.
Uitgecalled! Vandaag geen calls meer (hoop ik) en honger nu.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192494017
Wat een weertje O+
Straks op de fiets verse asperges halen :9~

Alles voor erbij net gekocht bij het avontuur dat supermarkt heet.

Plakband op de centengleufjes van de karretjes, tafeltje met desinfectans (ga ik tenminste vanuit, spul wat ik thuis en op het werk gebruik heeft tenminste nog iets van alcoholgeur in zich). Dus ik pak een karretje en wil gaan poetsen. Staat er een dame recht voor dat tafeltje. Ik kijk haar aan, zij kijkt terug. Of ik dat karretje wil gaan poetsen misschien? Ja, maar u staat ervoor dus ik kan er niet bij he :')

Verder ging het prrrima in de supermarkt. Iedereen hield afstand en zowat alles was op voorraad, zelfs pleepapier. Alleen nog steeds geen meel.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:45:33 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192494079
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een weertje O+
Straks op de fiets verse asperges halen :9~

Alles voor erbij net gekocht bij het avontuur dat supermarkt heet.

Plakband op de centengleufjes van de karretjes, tafeltje met desinfectans (ga ik tenminste vanuit, spul wat ik thuis en op het werk gebruik heeft tenminste nog iets van alcoholgeur in zich). Dus ik pak een karretje en wil gaan poetsen. Staat er een dame recht voor dat tafeltje. Ik kijk haar aan, zij kijkt terug. Of ik dat karretje wil gaan poetsen misschien? Ja, maar u staat ervoor dus ik kan er niet bij he :')

Verder ging het prrrima in de supermarkt. Iedereen hield afstand en zowat alles was op voorraad, zelfs pleepapier. Alleen nog steeds geen meel.
Zou zielig zijn he voor de grote vloot verborgen alcoholisten, als hun karretje al naar hun hunkering zou ruiken....
pi_192494099
Ik woon niet in de buurt van Rotterdam of Den Haag, dus we halen het paasontbijt bij het restaurant annex bakker een dorp verderop. Daar is het beleg overigens ook ham en kaas en een pot jam, maar dat is bij hun ontbijtbuffet in het restaurant normaalgesproken ook. Wel allemaal van bedrijven in de buurt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:51:03 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_192494134
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja. Afhankelijk van brand in de srrveruinte, backups die de systeembeheerder maakt, schijfruimte, security updates op je firewall..
Dan is de cloud een stuk veiliger.
Afhankelijk van een internet verbinding. Afhankelijk dat de andere kant alles op orde heeft.
En gezien de hoeveelheid database bestanden die er in de grote wolk gevonden worden vraag ik me af hoever er een firewall tussen zit.
Ja je kunt alles correct regelen zowel op papier als met een audit. Echter maakt het geen verschil of dit in eigen beheer is of in de grote wolk. Config fouten kom je overal tegen. Niet up to date zijn van software ook.

Er zijn voor beide voor en nadelen. En welke van de twee oplossingen gekozen wordt hangt ook voor een deel af hoe er met de software en data wordt omgegaan. Beschikbaarheid tussen de 4 muren. En wetgeving. Mag mijn data wel ergens op internet staan bij een extern bedrijf.
pi_192494202
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:08 schreef Blues het volgende:
Godzijdank (of wie dan ook) voor een knopje op onze lampen.
Stel je toch eens voor dat je er tegen gaat praten /koekoek
nou zo voelde het de eerste paar keer

maar het went snel hoor :)
pi_192494218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik woon niet in de buurt van Rotterdam of Den Haag, dus we halen het paasontbijt bij het restaurant annex bakker een dorp verderop. Daar is het beleg overigens ook ham en kaas en een pot jam, maar dat is bij hun ontbijtbuffet in het restaurant normaalgesproken ook. Wel allemaal van bedrijven in de buurt.
Leuk. Ik heb ook paasbrunch besteld bij een restaurant hier in de stad. Broodjes, soep en wat dingen om thuis nog warm te maken :9
pi_192494226
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:55 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

nou zo voelde het de eerste paar keer

maar het went snel hoor :)
Aan zulke dingen wil ik voorlopig nog niet wennen. Team handwerk hier :)
pi_192494246
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Aan zulke dingen wil ik voorlopig nog niet wennen. Team handwerk hier :)
Hier ook. Verder is hier alles (ook 's nachts) vrij licht. En zonder bril zie ik toch niets dus de loop naar de wc moet zonder obstakels zijn (de katten hebben dat niet door)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 13:11:08 #108
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192494400
Ik moet hooguit 1x per 5 jaar 's nachts naar de wc.
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:13:05 #109
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192494433
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:11 schreef Kreator het volgende:
Wacht maar... :6
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:15:02 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192494458
De lunch was hier goed gelukt.. Ik maakte een cupje van het bladerdeeg en mikte daar wat champinonenragoutachtigs in :Y)

pi_192494464
Nu heb ik ook zin in ragout :9
pi_192494553
quote:
Is plassen na het boemsen geen ding voor mannen?
pi_192494570
quote:
Ik moet voornamelijk als ik in een tentje kampeer, het toiletgebouw 300m verderop ligt, en het regent en koud is. :')

Verder valt het 's nachts wel mee. Hoewel ik wel standaard mijn tenen stoot tegen het bed, als ik dan toch eruit moet. ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 13:24:23 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192494580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wacht maar... :6
Op?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:15 schreef Barreltje het volgende:
De lunch was hier goed gelukt.. Ik maakte een cupje van het bladerdeeg en mikte daar wat champinonenragoutachtigs in :Y)

[ afbeelding ]
Herkenbaar. 8-).

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:15 schreef Candaasje het volgende:
Nu heb ik ook zin in ragout :9
Kom maar dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:22 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Is plassen na het boemsen geen ding voor mannen?
Boemsen? ;(. Ben nog niet getrouwd hè. En nee, ik boems eigenlijk nooit om half vijf in de ochtend.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 13:26:45 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192494619
Ok, in tegenstelling tot Azure heb ik dus geen verstand van heggenscharen.

Ik wil een elektrische telescoopschaar voor mijn (stevige) heg. Welk merk is goed, waar moet ik op letten?
pi_192494652
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Op?
[..]

Herkenbaar. 8-).
[..]

Kom maar dan.
[..]

Boemsen? ;(. Ben nog niet getrouwd hè. En nee, ik boems eigenlijk nooit om half vijf in de ochtend.
Champignonragout wel toch hè? :9

Mag je als je getrouwd bent wel 's ochtends boemsen dan? En hoe zit het 's nachts, of in de avond...mag dat al wel?
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:29:56 #117
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192494653
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:26 schreef Kreator het volgende:

Ik wil een elektrische telescoopschaar voor mijn (stevige) heg. Welk merk is goed, waar moet ik op letten?
Gewicht, trilling, geluid, of de messen geslepen moeten worden. Denk ik. Daar zou ik op letten.
Spoilers!
pi_192494658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:47 schreef Clubsoda het volgende:
Nike mis met ham, kaas en jam :9
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:31:23 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:38:33 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192494781
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:26 schreef Kreator het volgende:

Ik zou nadenken of ik een snoer wil.

Lees: ik knip twee keer per jaar een nieuw snoer.

Accu is best kwalitatief goed tegenwoordig, en jij hebt geen 100en meters hek gok ik.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 13:42:09 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192494835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik zou nadenken of ik een snoer wil.

Lees: ik knip twee keer per jaar een nieuw snoer.

Accu is best kwalitatief goed tegenwoordig, en jij hebt geen 100en meters hek gok ik.
Ik heb er 1 met draad en dat werkt wel goed maar is geen telescoop. Ik wil nu eigenlijk wel een draadloze op accu ja. Heg Is een meter of 20.

Bosch? Gardena? Worx? Iets anders?
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:43:07 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192494850
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er 1 met draad en dat werkt wel goed maar is geen telescoop. Ik wil nu eigenlijk wel een draadloze op accu ja. Heg Is een meter of 20.

Heb je 18volt of 24volt accu gereedschap? Van welk merk?
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:45:04 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192494881
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zorg dat je accus uitwisselbaar zijn met ander (toekomstig) gereedschap.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 13:47:18 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192494931
Ik heb een 20 jaar oude Bosch boormachine die ik nooit gebruik omdat de accu altijd leeg is waardoor ik mijn Makita ( :9 ) met draad pak. Die accu past ook vast niet.

Dus dat maakt niet zo veel uit.

Wel goeie tip.
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:49:03 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192494962
Onze buurman heeft een nieuwe Makita kettingzaag met 2 5 volt accu's. We zijn helemaal verliefd op dat ding. Hij maakt ook zo'n aangenaam geluid O+
Spoilers!
pi_192494986
Makita *O*
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:05 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192495014
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:47 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een 20 jaar oude Bosch boormachine die ik nooit gebruik omdat de accu altijd leeg is waardoor ik mijn Makita ( :9 ) met draad pak. Die accu past ook vast niet.

Dus dat maakt niet zo veel uit.

Wel goeie tip.
Dan zou ik kijken aan de "gereedschap" merken kant, en even neuzen welk gereedschap je mogelijk mee kan wegen in de vergelijking.

Ik heb zelf een Bosch heggeschaar, gebruik ook regelmatig een Husqvarna, maar in combinatie met boormachine e.d. kunnen gebruiken van je accu's zorgt wel dat je effectief gebruik maakt van het duurste component: de accu.

Hornbach heeft een heel mooi overzicht van "Accuplatforms"

https://www.hornbach.nl/projecten/een-accu-voor-alles/
pi_192495382
quote:
Wij zaten al te denken aan hoe wij de vakantie in Lissabon gaan vormgeven. Thuis.
1 x uiteten is al geregeld. Thuis. Een verrassing nog.
Verder dacht ik aan iedere dag een yt filmpje over of in Lisboa.

Geweldig zonnig weer in ieder geval, deuren open en een beetje in de tuin werken en inspecteren.
Witte druifjes zijn óok leuk.

En prettig dat de auto weer bij je huis staat. w/
Goed kunnen regelen met de verzekering?

Wij wachten op bericht van Europeesche vanwege cancellen huis in Luxemburg.
pi_192495527
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

Wij zaten al te denken aan hoe wij de vakantie in Lissabon gaan vormgeven. Thuis.

Geweldig zonnig weer in ieder geval, deuren open en een beetje in de tuin werken en inspecteren.

OMG klinkt als mijn droomvakantie :D

Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 14:27:04 #130
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192495633
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dan zou ik kijken aan de "gereedschap" merken kant, en even neuzen welk gereedschap je mogelijk mee kan wegen in de vergelijking.

Ik heb zelf een Bosch heggeschaar, gebruik ook regelmatig een Husqvarna, maar in combinatie met boormachine e.d. kunnen gebruiken van je accu's zorgt wel dat je effectief gebruik maakt van het duurste component: de accu.

Hornbach heeft een heel mooi overzicht van "Accuplatforms"

https://www.hornbach.nl/projecten/een-accu-voor-alles/

Cool. thanks voor de tip. (Y)
pi_192495878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

OMG klinkt als mijn droomvakantie :D

Wat een heerlijke vakantie :D met de voeten op de railing van het balkon.
pi_192495935
Balkon schoongemaakt *O* Nu heb ik plantjes nodig. Want beetje kaal.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 14:51:44 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496007
Mijn DHL pakket is om 10:45 in Amsterdam in het "delivery vehicle" geladen. Zou die vandaag komen? :)

Ik vind het laat om aan de dag te beginnen. Of begrijp ik het verkeerd, ik lees dat ie in het voertuig zit dat vandaag of morgen hier voor het huis stopt.
pi_192496010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:46 schreef Isabeau het volgende:
ER zijn heel veel initiatieven nu waarbij je plantjes voor dumpprijzen kunt bestellen! Om de kwekers een beetje te helpen en te voorkomen dat alles doorgedraaid wordt.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 14:55:22 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496057
Betalen jullie die dumpprijs? Of nog een paar euro extra? Laatst had een teler vijftig tulpen voor ¤7,50 maar heb ¤10 betaald.
pi_192496079
quote:

[..]

Leuk, zo’n alternatieve vakantie *O*

Asperges zijn in huis, bos bloemen is in huis, viooltjes staan op het balkon en ijs met slagroom staat voor mijn neus. Dikke prima zo.
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:57:20 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192496092
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:51 schreef derLudolf het volgende:
Mijn DHL pakket is om 10:45 in Amsterdam in het "delivery vehicle" geladen. Zou die vandaag komen? :)

Ik vind het laat om aan de dag te beginnen. Of begrijp ik het verkeerd, ik lees dat ie in het voertuig zit dat vandaag of morgen hier voor het huis stopt.
PostNL is dan in staat om om 15:30 een berichtje sturen dat de bezorging helaas verlaat is, en dat er een nieuw aflevermoment gepland gaat worden.
pi_192496184
De "ik weet niet wie" bezorger zette gisteren om 20.15 op mijn Amazon, waar al weken stond dat gisteren een pakketje zou worden afgeleverd om 20 uur, dat het tussen 7 en 9 april geleverd zou worden en als het er vrijdag nog niet was ik contact moest opnemen.... Ook zo'n vaag verhaal.
pi_192496188
Op bezoek geweest bij mijn ouders, heerlijk in het zonnetje.

Nu een voorraad dulce de leche maken :9
pi_192496196
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:02 schreef Sarabi het volgende:

Fijn!
Wat ga je doen met de dulce de leche? :9
pi_192496213
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Fijn!
Wat ga je doen met de dulce de leche? :9
Een deel is voor de paasbrownie die ik dit weekend ga maken.

Verder binnenkort sandwichkoekjes maken (2 zandkoekjes met daartussen dulce de leche).

En verder nog geen plannen.
pi_192496225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:02 schreef Sarabi het volgende:

Wat fijn. Moeders ook weer een beetje blij dat ze je gezien heeft?
pi_192496229
Ik kreeg gisteren een pakketje, zou tussen 12 en 2 komen en was er rond 5. :{
Het pakketje van vandaag daarentegen zou tussen 1 en 3 komen en was er half 2 ^O^

Dus nu typ ik dit vanaf mijn nieuwe toetsenbord, met mijn laptop op z'n nieuwe laptopstandaard. Het is nog wel even wennen met het toetsenbord, want het is een US internationaal layout en het toetsenbord van mijn laptop, waar ik aan gewend was, is Deens. De vorm van de Entertoets is anders, dat is wel gek. Maar qua houding is dit stukken en stukken beter O+
pi_192496250
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Verder binnenkort sandwichkoekjes maken (2 zandkoekjes met daartussen dulce de leche).

Klinkt wel goed! Wat is er Paserig aan de brownie?

Ik zag in het blaadje van de Jumbo een recept waar een halve kilo paaseitjes in stukken doorheen ging, dat vond ik wel wat drastisch :+
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:08:23 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496266
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

PostNL is dan in staat om om 15:30 een berichtje sturen dat de bezorging helaas verlaat is, en dat er een nieuw aflevermoment gepland gaat worden.
Nou, het delivery vehicle is dus net geweest :D
pi_192496274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:46 schreef Isabeau het volgende:
Oeh, plantjes. O+

Ik heb constant zin om plantjes te kopen. Al geniet ik wel meer van m'n kamerplanten dan buitenplanten. Misschien moet ik me daar ook gewoon eens meer in verdiepen. M'n meerstammige krentenboom is wel echt geweldig.
pi_192496278
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou, het delivery vehicle is dus net geweest :D
Mooi :D
pi_192496288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat fijn. Moeders ook weer een beetje blij dat ze je gezien heeft?
Ja dat zeker.
Maar merk dat beiden wel beetje verdrietig worden van hoe het er aan toe gaat op hun werk.
Veel doden in de verzorgingshuizen daar....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192496295
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik zag in het blaadje van de Jumbo een recept waar een halve kilo paaseitjes in stukken doorheen ging, dat vond ik wel wat drastisch :+
De paaseitjes die er doorheen gaan :Y nog geen idee hoeveel eigenlijk
pi_192496304
Ik zou wel buitenplanten willen hebben, maar ik heb hier geen plek voor ze. Vroeger bij mijn ouders had ik plantenpotten aan de muur onder mijn raam, met fuchsia's of viooltjes.

Het voordeel van eenjarige planten is dat ze dood horen te gaan, dus hoef ik me niet druk te maken als ze inderdaad het loodje leggen :s)
pi_192496313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Een halve kilo. :D Jeetje. Dat is wel heel enthousiast.

Ik was heel trots dat ik laatst netjes een zakje paaseitjes 200 gram voor een euro meenam, terwijl de kilozak 2 euro was. Normaal kan de krent in mij dat echt niet aan. :') Als ik er netjes mee om kon gaan, dan had ik het ook niet gedaan.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:12:23 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192496327
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja dat zeker.
Maar merk dat beiden wel beetje verdrietig worden van hoe het er aan toe gaat op hun werk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms vraag ik me wel af waar die 29.000 testen per dag die men zegt te kunnen dan -wel- uitgevoerd worden.

In Leeuwarden meldde het lokale lab triomfantelijk "dat er wel 100 zieke zorgmedewerkers per dag getest konden worden." 100?
Doe het dan niet, dat is toch de moeite niet waard, 100 op een dag??
pi_192496335
quote:

[..]

Ja dat zeker.
SPOILER
Jeetje ;(

Ze komen wel in de cijfers van als je het "gewone" sterftecijfer van nu vergelijkt met dat van vorige jaren. Ik las er van het weekend weer in de krant over en ik geloof dat @Uhmmpie het er afgelopen week ook over had. Met dit testbeleid moet je het denk ik eerder met dat soort statistieken doen.
pi_192496345
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

salted caramel ijs maken.
pi_192496358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:12 schreef fietsie het volgende:

[..]

Soms vraag ik me wel af waar die 29.000 testen per dag die men zegt te kunnen dan -wel- uitgevoerd worden.

In Leeuwarden meldde het lokale lab triomfantelijk "dat er wel 100 zieke zorgmedewerkers per dag getest konden worden." 100?
Bij hun worden de zieke zorgmedewerkers niet getest....dus geen idee
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:14:39 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496362
quote:

[..]

Ja dat zeker.
SPOILER
De gemiddelde "doorlooptijd" in een verzorgingstehuis is ook een jaar of vier toch?
pi_192496369
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Jeetje ;(

Ze komen wel in de cijfers van als je het "gewone" sterftecijfer van nu vergelijkt met dat van vorige jaren. Ik las er van het weekend weer in de krant over en ik geloof dat @:Uhmmpie het er afgelopen week ook over had. Met dit testbeleid moet je het denk ik eerder met dat soort statistieken doen.
Dat zal inderdaad :Y
Maar dat lezen de mensen niet die nu al denken dat het aan het afvlakken is.

@Kaatje recept?
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:15:29 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mooi :D
Zilverionen in een badje van gelatine, weet niet of je dat zo mooi vind.
pi_192496381
quote:

[..]

Dat is een goeie. Ze testen niet alleen de mensen die op de IC komen te liggen met corona, want dat zijn er geen 29.000 per dag (gelukkig, pff). En ook niet alleen de nieuwe ziekenhuisopnames, want dat zijn er ook geen 29.000 per dag, toch?
Maar mensen die thuis ziek zitten te wezen krijgen geen test en zorgverleners met lichte symptomen amper.
Ik snap het niet.
pi_192496388
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De gemiddelde "doorlooptijd" in een verzorgingstehuis is ook een jaar of vier toch?
Klopt, maar in deze kleine huizen horen er niet zo veel in korte tijd dood te gaan.
Staan ook superveel kamers leeg nu.
pi_192496394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

@:Kaatje recept?
Er is er een recept met oa mascarpone (volgens mij van nigella), maar voor het gemak. Roomijs beetje laten smelten, dulce de lecce mengen met wat zoutflakes en dat door het gesmolten ijs "swirlen" en weer op laten stijven.
pi_192496396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

@:Kaatje recept?
Oh ja, de mensen die weer in het park gaan liggen "omdat het ergste nu toch wel voorbij zal zijn toch?". }:|
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:16:58 #163
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192496397
quote:

[..]

Wat leuk om de vakantie thuis te vieren. Wij zouden maandag vertrekken. Wij vieren geen vakantie, we werken gewoon door.

De auto is operational geleasd dus we hebben niets te maken met de verzekering. Toch wel erg handig hoor.
De schadehersteller ontdekte trouwens nog een beetje schade, die hadden wij gemist. Op dat onderdeel zit een paar maanden levertijd dus dat is in bestelling. Dat kost een paar minuten om te vervangen dus dat komt nog wel een keertje.
Spoilers!
pi_192496403
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

NIET VEGANISTISCH AAAAARGH o|O o|O o|O
pi_192496411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Er is er een recept met oa mascarpone (volgens mij van nigella), maar voor het gemak. Roomijs beetje laten smelten, dulce de lecce mengen met wat zoutflakes en dat door het gesmolten ijs "swirlen" en weer op laten stijven.
Dat klinkt zo slecht....maar ook zo goed :9
Thanks
pi_192496418
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja, de mensen die weer in het park gaan liggen "omdat het ergste nu toch wel voorbij zal zijn toch?". }:|
Precies }:|
pi_192496424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks
Welke recepten met dulce de leche klinken niet zo? :P
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:18:12 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
"ik weet niet wie"
Ik moest aan een deuntje denken toe ik dit las.
Maar dat is dus met een ander vraagwoord :+

pi_192496426
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik probeer te bedenken wat voor cryptische omschrijving dit van iets is.... maar ik geef het op....wat is het, of beter; wat kun je ermee doen?
pi_192496430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik probeer te bedenken wat voor cryptische omschrijving dit van iets is.... maar ik geef het op....wat is het, of beter; wat kun je ermee doen?
Vast iets met analoge fotografie
pi_192496435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Thanks
Hier het "echte" recept (enorm lekker) https://www.elle.be/nl/25(...)nder-ijsmachine.html
pi_192496439
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Welke recepten met dulce de leche klinken niet zo? :P
Hahahaha ja das waar
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:19:39 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als ik zeg dat de andere ionen bromide ionen zijn, gaat dat al een belletje rinkelen? ;)
pi_192496461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als ik zeg dat de andere ionen bromide ionen zijn, gaat dat al een belletje rinkelen? ;)
Katalysator....? (Ik ken FeBr3 als katalysator om bijvoorbeeld een aromaat te kunnen halogeneren...)
pi_192496468
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Katalysator....? (Ik ken FeBr3 als katalysator om bijvoorbeeld een aromaat te kunnen halogeneren...)
https://en.wikipedia.org/wiki/Silver_bromide
pi_192496469
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier het "echte" recept (enorm lekker) https://www.elle.be/nl/25(...)nder-ijsmachine.html
Ik sla hem op ^O^
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:22:19 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192496470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zelden een recept zo snel opgeslagen.
Spoilers!
pi_192496474
Zo, er reden hier net 4 of 5 politiewagens langs met sirenes en lichten. Kan niet vinden waarheen
pi_192496476
quote:

[..]

Als die 100 op deze manier ingeroosterd kunnen worden een dag later, dan is het toch sowieso de moeite?

Bij ons zijn alle 15.000 medewerkers onmisbaar, bij klachten bel je 's morgens, 's middags getest en 8-10 uur later de uitslag. Zo kun je dus na het ontwikkelen van klachten 1,5 dag later weer aan het werk (of niet). Dat zet heus zoden aan de dijk.
pi_192496478
quote:
Oh wacht fuck, zilver. Ik zat met ijzer in mijn hoofd :P
pi_192496479
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zelden een recept zo snel opgeslagen.
_O-
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:24:01 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zilverhalogeniden zijn lichtgevoelig, dus als het licht op valt, blijft er zilver over ;)
pi_192496516
Het nieuwe versoepelde testbeleid voor zorgpersoneel is pas gisteren ingegaan. Is overigens nog altijd best streng, maar dat zullen ze vast verder versoepelen zodra ze merken dat er voldoende capaciteit is. Er zijn ondertussen ook verschillende drive-in testlocaties opgezet.

Het is allemaal nooit (snel) genoeg in zo'n situatie, maar als je kijkt wat er allemaal opgezet is, dan ben ik wel onder de indruk.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:25:25 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496520
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, er reden hier net 4 of 5 politiewagens langs met sirenes en lichten. Kan niet vinden waarheen
"Verkeersstremming A12 Li - Europaweg 125,9 Arnhem" ?
pi_192496542
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

"Verkeersstremming A12 Li - Europaweg 125,9 Arnhem" ?
Nee, da's de andere kant op en was al eerder. Dit is meer richting winkelcentrum/velperbroek circuit
pi_192496545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Als die 100 op deze manier ingeroosterd kunnen worden een dag later, dan is het toch sowieso de moeite?

Bij ons zijn alle 15.000 medewerkers onmisbaar, bij klachten bel je 's morgens, 's middags getest en 8-10 uur later de uitslag. Zo kun je dus na het ontwikkelen van klachten 1,5 dag later weer aan het werk (of niet). Dat zet heus zoden aan de dijk.
Ik stuur dit even naar onze infectie-preventie.
pi_192496574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:25 schreef Myraela het volgende:
Het nieuwe versoepelde testbeleid voor zorgpersoneel is pas gisteren ingegaan. Is overigens nog altijd best streng, maar dat zullen ze vast verder versoepelen zodra ze merken dat er voldoende capaciteit is. Er zijn ondertussen ook verschillende drive-in testlocaties opgezet.

Het is allemaal nooit (snel) genoeg in zo'n situatie, maar als je kijkt wat er allemaal opgezet is, dan ben ik wel onder de indruk.
De afgelopen twee weken werd er al zeer laagdrempelig getest. Sinds 10 dagen zijn niet alleen de IC/SEH/COVID-medewerkers maar ál het zorgpersoneel onmisbaar (omdat iedereen overgeheveld is naar IC/SEH/COVID) en sinds eergisteren worden we inderdaad opgeroepen om ons direct te melden om te testen, ook buiten onze werkdagen om.
pi_192496589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zilverhalogeniden zijn lichtgevoelig, dus als het licht op valt, blijft er zilver over ;)
Had Tele6 dus gelijk :D
(Ik heb te weinig verstand van dit soort chemische processen verder)
pi_192496600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De afgelopen twee weken werd er al zeer laagdrempelig getest. Sinds 10 dagen zijn niet alleen de IC/SEH/COVID-medewerkers maar ál het zorgpersoneel onmisbaar (omdat iedereen overgeheveld is naar IC/SEH/COVID) en sinds gisteren worden we inderdaad opgeroepen om ons direct te melden om te testen.
Is íedereen overgeheveld naar IC/SEH/COVID, dat kan toch helemaal niet?
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:31:26 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496608
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, dat was voortgezet onderwijs scheikunde ;) Maar goed, weet niet of je toen een exact pakket had aangezien je een beetje een alternatieve route volgt :P
pi_192496615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:30 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Tele6 had ook geen idee, maar:
- Ludolf is bezig met fotografiedingen
- rare chemicaliën nodig voor foto's maken
- googelen op zilverbromide
pi_192496625
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg het verkeerd. Iedereen komt in aanmerking om overgeheveld te worden, waar mogelijk en nodig. Maar vergis je niet hoe weinig zorg er nog geleverd wordt: er is al weken geen poliklinische zorg meer en het aantal operaties is met een factor 10 teruggeschroefd zo ongeveer.
pi_192496631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:29 schreef Clubsoda het volgende:
De afgelopen twee weken werd er al zeer laagdrempelig getest. Sinds 10 dagen zijn niet alleen de IC/SEH/COVID-medewerkers maar ál het zorgpersoneel onmisbaar (omdat iedereen overgeheveld is naar IC/SEH/COVID) en sinds gisteren worden we inderdaad opgeroepen om ons direct te melden om te testen.
Maar dat is in het ziekenhuis toch? Voor zorgpersoneel buiten het ziekenhuis is het sinds 6 april verruimd omdat de testcapaciteit nu ook groter is. Zitten wel weer wat mitsen en maren aan, waaronder de vraag 'ben je onmisbaar?' maar toch wel een grote verbetering.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:33:01 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, da's de andere kant op en was al eerder. Dit is meer richting winkelcentrum/velperbroek circuit
Lang niet alles komt online te staan.
pi_192496642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, omdat je die afdelingen 2 weken geleden "schoongeveegd" hebt.
Bij ons ook. Ook de AOA is leeggemaakt voor COVID.
SEH is ergens anders ( en wordt zeer beperkt gebruikt) en ook voor COVID gereed gemaakt.
pi_192496651
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lang niet alles komt online te staan.
Gevonden, iets aan de hand bij een bedrijventerrein aan het velperbroek circuit
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:34:30 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

hehe, ja ik heb een mooie verzameling aan eng klinkende dingen :P
pi_192496668
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:32 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dat is in het ziekenhuis toch? Voor zorgpersoneel buiten het ziekenhuis is het sinds 6 april verruimd omdat de testcapaciteit nu ook groter is. Zitten wel weer wat mitsen en maren aan, waaronder de vraag 'ben je onmisbaar?' maar toch wel een grote verbetering.
Ziekenhuis ja. Maar ik wil maar zeggen dat er ook plekken zijn waar al een poos laagdrempelig en frequent getest wordt. En onmisbaar, tja, dat ben ik formeel ook nu, dus zo belangrijk hoef je daar niet voor te zijn.
pi_192496685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, ik zeg het verkeerd. Iedereen komt in aanmerking om overgeheveld te worden, waar mogelijk en nodig. Maar vergis je niet hoe weinig zorg er nog geleverd wordt: er is al weken geen poliklinische zorg meer en het aantal operaties is met een factor 10 teruggeschroefd zo ongeveer.
Ik heb (als het goed is) donderdagochtend een intake bij de poli psychiatrie via videobellen. Maar dat is natuurlijk ook iets heel anders dan de covid-zorg. Ik denk niet dat de psycholoog-in-opleiding die me moet gaan diagnosticeren snel ingeschakeld zou worden op een IC of zo.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 15:35:55 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192496689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gevonden, iets aan de hand bij een bedrijventerrein aan het velperbroek circuit
Aha, gister was hier nog flinke fik bij een metaalrecyclingsbedrijf. D'r was een partij sandwichpanelen (twee laagjes aluminium met daartussen een dikke laag PIR) in de fik gevlogen.

Mooie zwarte rook :D
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:37:11 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192496707
Nasi Goreng Kampung alvast voorbereid. Ik maak het dus voor vanavond en ben een dag te vroeg om mee te doen aan het gezamenlijke koken van morgen.
Desondanks wel een paar foto's gemaakt om later in dat topic te plaatsen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192496708
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:27 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik stuur dit even naar onze infectie-preventie.
Bij jullie niet? Ze zijn bij ons enorm aan het opschalen geweest vanaf midden vorige week omdat verwacht werd dat onze regio de nieuwe brandhaard zou worden. Dat valt gelukkig vooralsnog mee, we hebben nog altijd capaciteit goddank.
pi_192496714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, dat was voortgezet onderwijs scheikunde ;) Maar goed, weet niet of je toen een exact pakket had aangezien je een beetje een alternatieve route volgt :P
Nee had ik niet inderdaad. Althans, tot en met vwo 4 wel, toen heb ik de handdoek in de ring gegooid en ben ik C&M gaan doen :P . Sowieso lijkt iedere middelbare school erg anders met scheikunde om te zijn gegaan, als ik de voorkennis om mij heen peil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:31 schreef Tele6 het volgende:

[..]

:D
pi_192496726
Ik lees straks bij over covid hoor. Eerst boodschappen halen, want we hebben de koelkast nu wel redelijk leegegeten qua 'restjes'. :)
pi_192496761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij jullie niet? Ze zijn bij ons enorm aan het opschalen geweest vanaf midden vorige week omdat verwacht werd dat onze regio de nieuwe brandhaard zou worden. Dat valt gelukkig vooralsnog mee, we hebben nog altijd capaciteit goddank.
Artsen worden wel getest bij klachten, wij die op de poli zitten (niet meer aan balie, bijna geen patiënten meer zien, maar wel contact hebben met artsen) niet. Er zijn 2 collega's met klachten, die hebben anderhalf - twee weken ziek thuis gezeten. We hadden ze wel graag getest willen hebben.
pi_192496764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb (als het goed is) donderdagochtend een intake bij de poli psychiatrie via videobellen. Maar dat is natuurlijk ook iets heel anders dan de covid-zorg. Ik denk niet dat de psycholoog-in-opleiding die me moet gaan diagnosticeren snel ingeschakeld zou worden op een IC of zo.
Ik had vanochtend een telefonisch consult vanwege oorsuizen. Hij vroeg me de oren van m'n hoofd (maar het suizen is helaas gebleven). Er is wel wat duidelijk geworden, en als alles weer ok is, komt er een echt onderzoek etc. Wel apart hoor, zo'n gesprek.
pi_192496769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In veel ziekenhuizen juist wel hoor, maar dan voor ondersteuning van het IC-personeel. Wij draaien ook in drie shifts per dag mee. Maar daarnaast gaat de onmisbare zorg op afstand ook door :Y Maar omdat wij als psychologen bijvoorbeeld dus inmiddels ook 'onmisbaar' zijn voor de IC-zorg, worden we laagdrempelig getest.
pi_192496778
Gestopt met werken voor vandaag, nu met bier op het balkon in de zon O+ Ik heb toch geen idee meer welke dag het is vandaag en hoe laat het is :')
pi_192496795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Artsen worden wel getest bij klachten, wij die op de poli zitten (niet meer aan balie, bijna geen patiënten meer zien, maar wel contact hebben met artsen) niet. Er zijn 2 collega's met klachten, die hebben anderhalf - twee weken ziek thuis gezeten. We hadden ze wel graag getest willen hebben.
Dat is wel heel vervelend. Juist de ondersteuning is zo belangrijk nu.
pi_192496846
Er komt deze week ook een advies van het OMT over serologische testen. Daar ben ik wel benieuwd naar. Denk dat iedereen in de zorg daarbij ook prioriteit gaat krijgen als het betrouwbaar genoeg blijkt te zijn.
pi_192496922
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In veel ziekenhuizen juist wel hoor, maar dan voor ondersteuning van het IC-personeel. Wij draaien ook in drie shifts per dag mee. Maar daarnaast gaat de onmisbare zorg op afstand ook door :Y Maar omdat wij als psychologen bijvoorbeeld dus inmiddels ook 'onmisbaar' zijn voor de IC-zorg, worden we laagdrempelig getest.
Heel erg waardevol zijn jullie. Misschien zelfs juist en meer nog in deze tijd!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 15:50:48 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192496955
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik had vanochtend een telefonisch consult vanwege oorsuizen. Hij vroeg me de oren van m'n hoofd (maar het suizen is helaas gebleven). Er is wel wat duidelijk geworden, en als alles weer ok is, komt er een echt onderzoek etc. Wel apart hoor, zo'n gesprek.
Jammer hoor dat er niet direct een lich onderzoek plaats kan vinden. Onze artsen vinden het vreselijk voor hun patienten, die tel consulten.
pi_192496991
quote:
Ondersteuning fysiek met de werkzaamheden of psychisch? Ik vond dit Brabantse buddy-initiatief ook wel tof vanuit ggz-profs naar zorgprofs: https://www.ggdhvb.nl/zorgbuddy
pi_192497005
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Jammer hoor dat er niet direct een lich onderzoek plaats kan vinden. Onze artsen vinden het vreselijk voor hun patienten, die tel consulten.
Hij ook hoor, hij excuseerde zich een paar keer hiervoor. En ook toen hij zei dat de volgende afspraak misschien ook verzet moest worden "want we weten het niet", hij vond het ook erg.
Maar gisteren stond mijn fysiofitness begeleider op de voicemail, die was ook duidelijk aan het balen dat de groepslessen nog steeds niet mogen. Alleen dringend noodzakelijke fysio behandelingen voor bv revalidatie gaan nog door.
pi_192497050
quote:

[..]

In dat geval ben ik blij dat mijn herdiagnose (en daarna hopelijk behandeling) als onmisbaar wordt gezien. Daar valt over te discussiëren natuurlijk en kennelijk valt die discussie in mijn geval goed uit.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:58:11 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192497063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor; een eindeloos lange beslisboom in een workflow document, met maar als 1 van de 10 mogelijke uitkomsten dat je ook echt getest kunt gaan worden.
In de andere 9 varianten gebeurt er vanalles, maar geen test.

Overigens was hier afgelopen weekend en ma + di "de piek" verwacht, en is er inmiddels een hele verpleegafdeling leeggemaakt, schoongemaakt en gesloten omdat die (voor nu) niet meer nodig is voor Covid.

En is men bezig om de stap te gaan maken naar 2 "Covid-ziekhuizen" en 2 "Gewone ziekenhuizen" in de provincie: vooralsnog de plannen, maar zo als ik het nu lees vrij concreet en snel te effectueren.

[ Bericht 19% gewijzigd door fietsie op 07-04-2020 16:03:21 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:01:47 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192497131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ondersteuning fysiek met de werkzaamheden of psychisch? Ik vond dit Brabantse buddy-initiatief ook wel tof vanuit ggz-profs naar zorgprofs: https://www.ggdhvb.nl/zorgbuddy
Ik vind het echt wel mooi om te zien hoe jij sinds je nieuwe baan ook meepraat over de dingen. Voor deze baan zei je altijd dat het je allemaal niet zo interesseerde. Nu wéét je gewoon dingen _O_

Ik wil dit al een tijdje zeggen maar ik krijg de juiste toon niet te pakken. Volgens mij is dit hem ook niet maar vooruit. Het is dus positief bedoeld.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:02:42 #219
217702 Lonaa
Honger!
pi_192497148
Sapori doet een 3gangen thuis afmaak menu voor Pasen. Besteld. Met wijn.

@golfer of iemand anders, weet iemand nog welke witte wijn we hadden bij de meet?
pi_192497170
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind het echt wel mooi om te zien hoe jij sinds je nieuwe baan ook meepraat over de dingen. Voor deze baan zei je altijd dat het je allemaal niet zo interesseerde. Nu wéét je gewoon di
Ja, dat vond ik ook al een tijdje!
pi_192497183
quote:

[..]

Ik vind het echt wel mooi om te zien hoe jij sinds je nieuwe baan ook meepraat over de dingen. Voor deze baan zei je altijd dat het je allemaal niet zo interesseerde. Nu wéét je gewoon dingen _O_

Ik wil dit al een tijdje zeggen maar ik krijg de juiste toon niet te pakken. Volgens mij is dit hem ook niet maar vooruit. Het is dus positief bedoeld.
Ik snap wel hoe je het bedoelt en met het met je eens. ^O^
pi_192497187
Mijn kleine (bijna 2) zegt tegen iedereen bonjour, ca va? Zo schattig!
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:06:51 #223
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192497220
Wij gaan straks een rondje rijden. J. heeft cabin fever. Ik zat er al op te wachten.
Spoilers!
pi_192497232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook al een tijdje!
Ja ik ook. Maar sowieso, steek ik veel op van de mensen hier. Zowel vwb werk, studie en hobby's maar ook gezondheid/niet gezondheid
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:10:57 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192497281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan straks een rondje rijden. J. heeft cabin fever. Ik zat er al op te wachten.
Wat heeft ie?
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:11:12 #226
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192497285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:02 schreef Lonaa het volgende:
Sapori doet een 3gangen thuis afmaak menu voor Pasen. Besteld. Met wijn.

@:golfer of iemand anders, weet iemand nog welke witte wijn we hadden bij de meet?
Een Siciliaanse Vertigo. Welke precies weet ik niet meer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192497299
quote:

Haha, thanks! Mijn vriend maakt daar ook altijd opmerkingen over. Vroeger keek ik nog niet eens het journaal, tegenwoordig luister ik op mijn telefoon naar debatten. Alleen als ze echt interessant zijn, overigens. :D Ik ben wel iets meer maatschappelijk betrokken geworden door mijn baan.
pi_192497328
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Psychisch. Mooie initiatieven zijn dat inderdaad :Y Eigenlijk gebeurt dit in het hele land, overal staan de medisch psychologen en psychiaters op om het zorgpersoneel te ondersteunen. En wat ik minstens net zo mooi vind: wij psychologen delen ook opeens alles met elkaar (daar zijn we, gek genoeg, helemaal niet zo goed in). Iedereen deelt zijn werkwijzes en ondersteuningsplannen, artikelen, literatuur en kennis en er zijn volop webinars over psychosociale zorg bij rampen, online behandelen en diagnostiek. Echt heel mooi om te zien.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:14:35 #229
217702 Lonaa
Honger!
pi_192497345
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Thanks!
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:14:36 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192497346
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat heeft ie?
Cabin fever. Wat mensen die langdurig afgesloten van de buitenwereld zijn krijgen. Mensen die in dunbevolkte gebieden ingesneeuwd raken bijvoorbeeld. Chagrijn, ongedurigheid, gevoel dat je in actie moet komen, etc.

Hij is normaal gesproken 12-14 uur per dag van hot naar her aan het rennen. Veel mensen om zich heen, altijd haast en actie. Nu zit hij al een week binnen. Vindt hij moeilijk en dat snap ik wel.
Spoilers!
pi_192497364
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:49 schreef Blues het volgende:

[..]

Heel erg waardevol zijn jullie. Misschien zelfs juist en meer nog in deze tijd!
Dankjewel :* We doen ons best, we moeten het samen klaren. (Overigens doe ik zelf momenteel bar weinig, want ziek, maar toch :P )
pi_192497376
Er is geen mooie Nederlandse vertaling voor cabin fever, hè? Daar zou ik eigenlijk wel een woord voor willen hebben.
Je hebt natuurlijk "ziet de muren op zich afkomen" maar dat is ook weer anders?
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:16:13 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192497381
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Cabin fever. Wat mensen die langdurig afgesloten van de buitenwereld zijn krijgen. Mensen die in dunbevolkte gebieden ingesneeuwd raken bijvoorbeeld. Chagrijn, ongedurigheid, gevoel dat je in actie moet komen, etc.
En toen had jij niet nog een stukje bos te kappen? :P

Nee joh, gekheid; veel plezier met een ritje in de weer hele zwarte bolide :)
pi_192497412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In dat geval ben ik blij dat mijn herdiagnose (en daarna hopelijk behandeling) als onmisbaar wordt gezien. Daar valt over te discussiëren natuurlijk en kennelijk valt die discussie in mijn geval goed uit.
Persoonlijk vind ik dat psychische bijstand aan kwetsbare mensen op dit moment onmisbaar is. Ik doe dus mijn uiterste best om dat gewoon door te laten gaan en tot nu toe lukt dat goed. Helaas heb ik ook al mijn eerste her-aanmelding binnen, het ging heel goed, maar dus niet meer -O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:18:00 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192497414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

En toen had jij niet nog een stukje bos te kappen? :P

Nee joh, gekheid; veel plezier met een ritje in de weer hele zwarte bolide :)
Ik kan wel 100 dingen te doen verzinnen voor hem. Maar er zijn 2 opties: de deur uit of achter de computer :D
Spoilers!
pi_192497416
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:16 schreef Tele6 het volgende:
Er is geen mooie Nederlandse vertaling voor cabin fever, hè? Daar zou ik eigenlijk wel een woord voor willen hebben.
Je hebt natuurlijk "ziet de muren op zich afkomen" maar dat is ook weer anders?
claustrofobie?
pi_192497434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier ook niet hoor; een eindeloos lange beslisboom in een workflow document, met maar als 1 van de 10 mogelijke uitkomsten dat je ook echt getest kunt gaan worden.
In de andere 9 varianten gebeurt er vanalles, maar geen test.

Overigens was hier afgelopen weekend en ma + di "de piek" verwacht, en is er inmiddels een hele verpleegafdeling leeggemaakt, schoongemaakt en gesloten omdat die (voor nu) niet meer nodig is voor Covid.

En is men bezig om de stap te gaan maken naar 2 "Covid-ziekhuizen" en 2 "Gewone ziekenhuizen" in de provincie: vooralsnog de plannen, maar zo als ik het nu lees vrij concreet en snel te effectueren.

Hier ook geloof ik een plan, om twee ziekenhuizen covid-vrij te houden. Nou hebben we ook tamelijk veel ziekenhuizen in de regio, dus het klinkt wel haalbaar.
pi_192497444
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

claustrofobie?
Ik denk het niet. Claustrofobie is meer een angst, cabin fever is meer irritatie/rusteloosheid/chagrijn.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:21:55 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192497478
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier ook geloof ik een plan, om twee ziekenhuizen covid-vrij te houden. Nou hebben we ook tamelijk veel ziekenhuizen in de regio, dus het klinkt wel haalbaar.
Ik heb het even opgezocht: ALS (Hoesten + benauwd + 38+ koorts) EN

ALS(kritische medewerker?
a. Artsen, (specialistische) verpleegkundigen
b. Specialistische zorgmedewerkers werkzaam op afdelingen daar waar contact plaatsvindt met (vermoedelijk) besmette COVID patiënten
c. Facilitair medewerkers werkzaam op de IC
d. Crisisteam (CBT & OT) leden)

Dan wordt er getest
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:21:56 #240
217702 Lonaa
Honger!
pi_192497479
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef golfer het volgende:

[..]

blijkbaar is de siciliaanse keuze een grillo of eem vermentino
pi_192497483
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Claustrofobie is meer een angst, cabin fever is meer irritatie/rusteloosheid/chagrijn.
Claustrofobie klinkt ook "te medisch", maar komt wel dichtbij. Volgens mij is er niet een Nederlandse uitdrukking hiervoor.
pi_192497502
Wat gaan jullie vanavond eten? Ik maak een vega foe yong hai, zin in. :9
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:23:49 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192497504
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:23 schreef Myraela het volgende:
Aardappels, boontjes, karbonade :9
pi_192497508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat psychische bijstand aan kwetsbare mensen op dit moment onmisbaar is. Ik doe dus mijn uiterste best om dat gewoon door te laten gaan en tot nu toe lukt dat goed. Helaas heb ik ook al mijn eerste her-aanmelding binnen, het ging heel goed, maar dus niet meer -O-
Dat denk ik ook eigenlijk.
De psychisch kwetsbaardere mensen in mijn vriendengroep hebben het allemaal behoorlijk pittig nu, ook degenen die voor dit hele circus min of meer stabiel waren en klaar met eventuele behandelingen. Er zijn er twee bijvoorbeeld die heel erg in smetvreesdingen zitten. Daar komen onzekerheid, onduidelijkheid, gebrek aan een normaal dagritme en eenzaamheid bij op. :{
Ik heb de neiging om te denken dat wat ik nodig heb niet zo belangrijk is, er zijn mensen die het meer nodig hebben en het boeit niet dat het niet goed met me gaat. Ik weet dat dat niet de gezonde manier is om erover te denken.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:24:18 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192497511
Bento en sushi *O*
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:24:22 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192497512
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Claustrofobie klinkt ook "te medisch", maar komt wel dichtbij. Volgens mij is er niet een Nederlandse uitdrukking hiervoor.
er even uit moeten is wel een goede ;)
pi_192497514
Auberginelasagnaachtige schotel.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:24:54 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192497526
quote:
Oeh lekker. Dat had ik laatst ook gemaakt.

Hier gepofte aardappel, gewokte spinazie en tomaatjes, kaasschnitzel voor mij en speklappen voor J.
Spoilers!
pi_192497531
Bami uit de vriezer. Voordeel van thuiswerken, was gisteren vergeten het uit de vriezer te halen, maar dat kon ik gewoon vandaag doen
pi_192497536
Ik ga die tempeh gyros maken waarvan Kaatje laatst het receptfilmpje deelde. Maar dan met bulgur en geroerbakte groenten erbij.
Ik heb geen shoarmakruiden in huis, dus ik ga een mengsel proberen te maken. Dat wordt interessant :X
pi_192497545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:25 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga die tempeh gyros maken waarvan Kaatje laatst het receptfilmpje deelde. Maar dan met bulgur en geroerbakte groenten erbij.
Ik heb geen shoarmakruiden in huis, dus ik ga een mengsel proberen te maken. Dat wordt interessant :X
Ben benieuwd. Ik heb 'm op voor volgende week woensdag (vegan eten) op het lijstje staan
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:28:37 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_192497564
Vanavond vierkazenpasta. :) Zo. Geeuw. Tikkie FOK!loos want was de hele dag buiten en nuttig bezig. Nu neergeploft op de bank. :O Paaseitjes paraat en eens aan Tiger King beginnen. :W

@sigme Heh, gebakken gluurpeuter :')

@Kreator Kruisragout! :7
Let me see you stripped down to the bone
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 16:29:42 #253
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192497576
Als ik moest kiezen, ging ik bij barrel eten.

Ik weet het zelf nog niet.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 16:30:23 #254
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192497587
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:28 schreef minilot het volgende:
Vanavond vierkazenpasta. :) Zo. Geeuw. Tikkie FOK!loos want was de hele dag buiten en nuttig bezig. Nu neergeploft op de bank. :O Paaseitjes paraat en eens aan Tiger King beginnen. :W

@:Sigme Heh, gebakken gluurpeuter :')

@:Kreator Kruisragout! :7
Elke acht minuten nieuwe verbazing, nieuwe haat, nieuwe wending.
pi_192497606
Dadelijk zalm en aardappeltjes in de oven schuiven, asperges koken (en alvast wat topjes blancheren om in te vriezen).
Kilo kopjes in huis, heerlijk in de soep, maar ik heb geen soepmix gekocht :|W En omdat ik lui ben laat ik mijn asperges altijd schillen dus ook geen basis om soep te maken.
Morgen dus toch maar weer even snel naar de super. Moet me toch aankleden voor mijn Skype gesprek :+
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:39:19 #256
63722 z80
I fink you freaky
pi_192497687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Bami uit de vriezer. Voordeel van thuiswerken, was gisteren vergeten het uit de vriezer te halen, maar dat kon ik gewoon vandaag doen
Ik moest in de stad zijn. De bank was zo vriendelijk om mijn bankpas te blokkeren zonder reden.
Deblokade kan enkel door zelf met pasje en paspoort in het bankkantoor te verschijnen :(
Medewerker daar kon ook niet zien waarom de pas geblokkeerd was. maar kon het gelukkig wel ongedaan maken.

Op de terugweg even bij de netto naar binnen en en pak kannenkoeken gehaald.
Helft is inmiddels op. Andere helft is voor over een paar dagen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:47:25 #257
221912 minilot
Nancy boy
pi_192497781
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Elke acht minuten nieuwe verbazing, nieuwe haat, nieuwe wending.
Heh! Wat een figuur, die gast! :o Gelukkig eet ik vegetarisch vandaag, dus ik kan het gewoon afkijken. :7
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 16:47:26 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192497782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik moest in de stad zijn. De bank was zo vriendelijk om mijn bankpas te blokkeren zonder reden.
Deblokade kan enkel door zelf met pasje en paspoort in het bankkantoor te verschijnen :(
Medewerker daar kon ook niet zien waarom de pas geblokkeerd was. maar kon het gelukkig wel ongedaan maken.

Op de terugweg even bij de netto naar binnen en en pak kannenkoeken gehaald.
Helft is inmiddels op. Andere helft is voor over een paar dagen.
Dat kan NL ook niet op afstand, volgens mijn sturen ze je gewoon een nieuwe pas op dan.

Wees blij dat je niet hoeft na te denken waar nog een vestiging van je bank is ;)
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:48:46 #259
221912 minilot
Nancy boy
pi_192497797
Ugh Zet, wat irritant!
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:49:10 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_192497804
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat kan NL ook niet op afstand, volgens mijn sturen ze je gewoon een nieuwe pas op dan.

Wees blij dat je niet hoeft na te denken waar nog een vestiging van je bank is ;)
Hier in Kleve zit het regionale hoofdkantoor. Anders had ik ook een uitdaging. En was ik bij deze bank weg.
pi_192497826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Ik heb 'm op voor volgende week woensdag (vegan eten) op het lijstje staan
Ja ben benieuwd naar die opdracht

Vanavond eten wij:
https://www.lekkerensimpel.com/chow-mein-met-kip/6/
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:55:51 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_192497876
Ik dacht aanvankelijk heel even: ohmijngodikwilookeentijger! maar klaarblijkelijk word je er geschift van, want dat zijn alle partijen in deze aflevering. :o Jeetje.
/kijkvoer
pi_192497894
En anders die tijgers wel...
pi_192497958
Waar is deze veelbesproken docu te zien? Ik ben geïntrigeerd nu.
pi_192498020
Ook voor komende weken uitgeplant bij mijn thuiszorgwerkgever. Blij toe.
Niet te filmen hoe zij achter de feiten aanlopen en hoeveel onduidelijkheid er telkens is. :r Collega’s moeten alles zelf navragen en regelen ipv dat er duidelijke richtlijnen zijn, zoals ik die bij mijn andere werkgevers wel vind.
En een richtlijn kan ook zijn: materiaal is te beperkt voorradig dus dit is de shortcuts of ‘wij weten het nu nog niet’. Maar deze radiostilte is irritant. Of, erger nog, managers die beiden iets anders zeggen als collega’s om info vragen. Zeker bij zaken als onbeschermd contact bij een achteraf bewezen Corona besmette cliënt.

Morgen maar eens naar de planning van het ziekenhuis bellen, kan ik daar meer uren maken. En daar is het qua informatievoorziening wél goed geregeld.
pi_192498123
@Kaatje1
waarschuwing: het is nog knap lastig om die tempeh gyros te maken.
Het kan ook aan dat ene specifieke blok tempeh liggen dat ik heb, maar het is een soort prut geworden in plaats van reepjes. Dat had ik wel kunnen weten, eigenlijk, want ik heb wel eens Indonesische gefrituurde tempehkoekjes gemaakt en het enige wat je daarvoor hoefde te doen was de tempeh raspen en dan tot koekjes kneden. Ik ben nu een soort deeg aan het bakken in plaats van gyrosreepjes :')
Het bakt ook nog eens gigantisch aan, dus als je dit probeert, neem een pan met een fatsoenlijke anti-aanbaklaag.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 17:19:55 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192498197
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef z80 het volgende:

[..]

Hier in Kleve zit het regionale hoofdkantoor. Anders had ik ook een uitdaging. En was ik bij deze bank weg.
Welke exotische bank zit je dan? Sparkasse en Volksbank zitten op elke straathoek.
pi_192498344
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:14 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1
Het kan ook aan dat ene specifieke blok tempeh liggen dat ik heb, maar het is een soort prut geworden in plaats van reepjes. Dat had ik wel kunnen weten, eigenlijk, want ik heb wel eens Indonesische gefrituurde tempehkoekjes gemaakt en het enige wat je daarvoor hoefde te doen was de tempeh raspen en dan tot koekjes kneden. Ik ben nu een soort deeg aan het bakken in plaats van gyrosreepjes :')
Het bakt ook nog eens gigantisch aan, dus als je dit probeert, neem een pan met een fatsoenlijke anti-aanbaklaag.
Dank hiervoor. Ben ook heel benieuwd
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:54:46 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_192498668
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Welke exotische bank zit je dan? Sparkasse en Volksbank zitten op elke straathoek.
Sparkasse. Maar op elke straathoek is enkel nog een atm. of een bureau op afspraak. Er is de laatste jaren een grote kaalslag geweest.
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:59:50 #270
63722 z80
I fink you freaky
pi_192498725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:14 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1
Vergeet de antiaanbak pan. Investeer een keer in een rvs of gietijzeren pan. Die zijn niet duur en gaan een leven lang mee. Deze goed inwerken en er blijft niets meer aan plakken. Voordeel van een zware pan is dat deze heet blijft als je er iets in doet. Dus mooi dicht schroeit. Iets wat met een aluminiumplan met antiaanbak niet lukt. Hier zit geen massa in.
pi_192498820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:59 schreef z80 het volgende:

[..]

Vergeet de antiaanbak pan. Investeer een keer in een rvs of gietijzeren pan. Die zijn niet duur en gaan een leven lang mee. Deze goed inwerken en er blijft niets meer aan plakken. Voordeel van een zware pan is dat deze heet blijft als je er iets in doet. Dus mooi dicht schroeit. Iets wat met een aluminiumplan met antiaanbak niet lukt. Hier zit geen massa in.
Ik heb pannen uit deze serie. Goede antiaanbak, zwaar maar net nog tilbaar voor mij (met 2 handen)
https://www.debijenkorf.n(...)0258-657709025800000
pi_192498860
quote:
Zuurkoolschotel, recept van mijn moeder, jeugdnostalgie 8-)

Terwijl ik er mee bezig was moest ik lachen om het hoog seventies gehalte :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2020 @ 18:10:17 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192498879
Hier pasta, maar met paprikasaus ipv tomatensaus :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192499040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook eigenlijk.
De psychisch kwetsbaardere mensen in mijn vriendengroep hebben het allemaal behoorlijk pittig nu, ook degenen die voor dit hele circus min of meer stabiel waren en klaar met eventuele behandelingen. Er zijn er twee bijvoorbeeld die heel erg in smetvreesdingen zitten. Daar komen onzekerheid, onduidelijkheid, gebrek aan een normaal dagritme en eenzaamheid bij op. :{
Ik heb de neiging om te denken dat wat ik nodig heb niet zo belangrijk is, er zijn mensen die het meer nodig hebben en het boeit niet dat het niet goed met me gaat. Ik weet dat dat niet de gezonde manier is om erover te denken.
De gezonde manier is wat mij betreft precies wat je erboven zegt: voor veel mensen heeft dit een enorme impact en het is onze taak/plicht/roeping :P om hen die dat nodig hebben daarbij te ondersteunen waar en zo lang dat gaat.

Bovendien, iedereen die we nu kunnen blijven helpen of gaan beginnen te helpen, komt niet in een stuwmeer terecht als straks alles weer normaal is. Dus als je jezelf niet belangrijk genoeg vindt, bedenk dan maar dat je dat doet voor je psycholoog die blij is om zijn of haar patiënten een beetje uit te kunnen smeren. ;)
pi_192499121
Ik eet iets curry-achtigs met linzen, zoete aardappel en spinazie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:26:04 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_192499163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De gezonde manier is wat mij betreft precies wat je erboven zegt: voor veel mensen heeft dit een enorme impact en het is onze taak/plicht/roeping :P om hen die dat nodig hebben daarbij te ondersteunen waar en zo lang dat gaat.

Bovendien, iedereen die we nu kunnen blijven helpen of gaan beginnen te helpen, komt niet in een stuwmeer terecht als straks alles weer normaal is. Dus als je jezelf niet belangrijk genoeg vindt, bedenk dan maar dat je dat doet voor je psycholoog die blij is om zijn of haar patiënten een beetje uit te kunnen smeren. ;)
Ik hoop dat de hulp er ook 6 maanden of een jaar na dat de rust is wedergekeerd ook is.
Dat er over een jaar met alle betrokkenen even een gesprekje gevoerd wordt door iemand van buiten de eigen organisatie waar je alles tegen kunt zeggen.
pi_192499245
Dat verwacht ik wel, dat er ook aandacht wordt besteed aan nazorg op de lange termijn. Veel ziekenhuizen hebben daar ook al de infrastructuur voor hoor, peersupport is iets wat op veel plaatsen al geboden wordt.
pi_192499345

Was lekker. :9 Tevens kudo voor mijn zelf bestippelde bakje. :') :D
pi_192499477
Vrolijk bakje Myra :D
pi_192499499

Ik at roast. Pompoen, zoete a, peen, siepel, knof, plakje lamsschouder. Met wat Turks brood.
Marcarpone met krenten, chocolade en gembersiroop toe.

Morgen geen thuiskantoor. We gaan naar schoonzus waar de verbouwing gewoon doorgaat; helpen met losschroeven en heelhuids naar beneden halen van 8 dakplaten. Asbest, natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192499620
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:45 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]

Ik at roast. Pompoen, zoete a, peen, siepel, knof, plakje lamsschouder. Met wat Turks brood.
Marcarpone met krenten, chocolade en gembersiroop toe.

Morgen geen thuiskantoor. We gaan naar schoonzus waar de verbouwing gewoon doorgaat; helpen met losschroeven en heelhuids naar beneden halen van 8 dakplaten. Asbest, natuurlijk.
Wat is siepel?
pi_192499656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat is siepel?
Ui
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:57:11 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192499708
Nasi Goreng Kampung:
Poef.....gone! ©golfer
pi_192499744
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ui
Aha :D
pi_192499759
Saksisch. Lijkt op 'Zwiebel' :s) Waar het zuidelijke 'juin/juun' weer op 'oignon' lijkt. Taal O+
pi_192499783
Vandaag linzen. (Ik post hier geloof ik enkel als ik linzen eet :') . Morgen zoeteaardappelspinaziestamppot, en ik heb ook de ingrediënten voor pasteitjes met ragout gehaald :9 Aangezien er geen vegan bladerdeegbakjes bestaan, mag ik ze morgen weer zelf in elkaar fröbelen. Maar dat ging met kerst best goed :)

Ik heb de eerste aflevering van Tiger King gekeken. Ik vond de eerste helft die Dr. huppeldepup met z'n blonde paardenstaart enger dan Joe Exotic. Maar halverwege veranderde dat, en herkende ik in hem wat geschifte lui die ik wel eens ben tegengekomen. (Of die bekenden van me naast zich hebben wonen, terwijl ze een opvang - zonder toegangskaartjes (dat was ook verre van OK :{w ) proberen te runnen. En daardoor geen aangifte durven te doen, want ze zijn dan bang dat ze de dieren pakken. Of dierenartsen die kapotgeschoten dieren aan hun poort vastgebonden vinden. Dat soort dingen.)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 19:14:30 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:26:01 #288
217702 Lonaa
Honger!
pi_192500609
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:14 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Stuk.
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:33:55 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192500830
Spinazie, met een Duitse Bratwurst. En wonderkloppudding van DrOetker, uit Duitsland.
Iets met vast veel chemie.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 19:34:39 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192500859
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
Saksisch. Lijkt op 'Zwiebel' :s) Waar het zuidelijke 'juin/juun' weer op 'oignon' lijkt. Taal O+
Nedersaksisch.

Nog zuidelijker noemen ze het cipolla ;)
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 19:35:40 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192500891
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:33 schreef fietsie het volgende:
Spinazie, met een Duitse Bratwurst. En wonderkloppudding van DrOetker, uit Duitsland.
Iets met vast veel chemie.
Je weet zeker dat er dr. Oetker op staat een geen IG Farben?
pi_192500905
Hier aten we kip gemarineerd in een hoisin/honing/gember marinade :9 en rijst en broccoli.
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:36:49 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192500925
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je weet zeker dat er dr. Oetker op staat een geen IG Farben?
Juh
pi_192500937
Spagetti Carbonara :9 met een salade ernaast
@Isabeau wat is er zo seventies aan je moeder's zuurkoolschotel?
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:37:27 #295
221912 minilot
Nancy boy
pi_192500940
De pasta was goed. O+ En de voortuintulpen zijn ook goed O+

dinsdag 7 april 2020 @ 19:42:43 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192501085
Dit soort krantenkoppen maken me even blij... "Superman waarschijnlijk goed te zien aan heldere hemel"

Tot je een derde keer leest en er ineens een extra a staat..."Supermaan waarschijnlijk goed te zien aan heldere hemel"
pi_192501121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef fietsie het volgende:
Dit soort krantenkoppen maken me even blij... "Superman waarschijnlijk goed te zien aan heldere hemel"

Tot je een derde keer leest en er ineens een extra a staat..."Supermaan waarschijnlijk goed te zien aan heldere hemel"
_O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 19:46:27 #298
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192501178
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:14 schreef Kreator het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap hem niet?
pi_192501653
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef fietsie het volgende:

:D ik heb de wekker al gezet
pi_192501806
Het is dat ik moet werken, anders had ik ook wel ff gekeken om 4.30.
pi_192501810
Slot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')