abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192491157

[ Bericht 16% gewijzigd door Uhmmpie op 07-04-2020 09:50:46 ]
pi_192491173
Philips hue O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192491220
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Philips hue O+
Dit. O+
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:50:02 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491235
Ikea Tradfri O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:50:35 #5
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491239
Wij hebben geloof ik geen hue. Wij doen het met klikaanklikuit. Kan je niet tegen praten (of ja.. dan gebeurt er niks) maar gewoon via een app op je telefoon. Voor nachtelijke toilet bezoeken gebruik ik het licht van mn e-reader :+

Wij bestelden 1 paasbox en 2 paastaartjes (af te leveren bij pa en ma en zusje en hubbie) bij sprinkles bakery O+

En als dat goed gaat mogen ze voor ons de bruidstaart maken ^)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192491249
Dudok wil hier niet bezorgen. En ze zeggen divers broodbeleg, maar ik zie ham op één van de foto's, dus dan haak ik toch af. Misschien kijken of een lokale bakker in m'n kleine dorpje wat doet. Al heb ik eigenlijk alles al in huis.
pi_192491253
Is in het donker naar de plee nou zo uitzonderlijk?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:51:34 #8
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192491261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef Myraela het volgende:
Dudok wil hier niet bezorgen. En ze zeggen divers broodbeleg, maar ik zie ham op één van de foto's, dus dan haak ik toch af. Misschien kijken of een lokale bakker in m'n kleine dorpje wat doet. Al heb ik eigenlijk alles al in huis.
Ik zat er net ook naar te kijken, zo aantrekkelijk vind ik hem niet, dus ik hou me ook in. We hebben nu sowieso al veel te veel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:35 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491272
Die Dudoktaartjes liggen gewoon bij AH in de koeling te verpieteren iedere dag; hoe kan dat nu nog iets bijzonders zijn dan?
pi_192491282
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:52 schreef fietsie het volgende:
Die Dudoktaartjes liggen gewoon bij AH in de koeling te verpieteren iedere dag; hoe kan dat nu nog iets bijzonders zijn dan?
Ik vind Dudok niet per se geweldig hoor, maar wel gewoon lekker. Die taartjes bij de Albert Heijn zijn ook lekker. Zeker de red velvet. :9
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:53:37 #12
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Naar de plee is hier eigenlijk nooit zo lastig.. terug naar bed is lastiger omdat ik dan richting donker de kast en het bed moet ontwijken..
pi_192491323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:52 schreef fietsie het volgende:
Alles wat ik bij Dudok heb gehad was wel lekker, maar niet bijzonder of zo. Volgens mij is het vooral de naam.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:56:30 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491332
Hier vooral lastig omdat ik dan de manden met gewassen en gevouwen was moet ontwijken, waarvan niemand zin heeft om de inhoud in een kast te proppen :D
pi_192491351
Zo, eerste beetje zon in de tuin en ik zit in m'n veel te korte jurkje in de tuin te werken. Nog wel een beetje kippenvel. :')
pi_192491353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:53 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Naar de plee is hier eigenlijk nooit zo lastig.. terug naar bed is lastiger omdat ik dan richting donker de kast en het bed moet ontwijken..
Ja, maar ik ben echt een klunspursang, maar zelfs mij lukt dat 9/10 keer zonder stoten... Die tiende neem ik dan op de koop toe omdat het altijd nog beter is dan licht aan doen :D

Wat wel fijn is, naast onze badkamer boven is een soort woonkamer en die mensen gaan volgens mij om 5 uur naar hun werk, dus vaak schijnt er wel wat licht naar binnen.
pi_192491360
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Zo, eerste beetje zon in de tuin en ik zit in m'n veel te korte jurkje in de tuin te werken. Nog wel een beetje kippenvel. :')
Pics.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:05:11 #18
63722 z80
I fink you freaky
pi_192491436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:56 schreef fietsie het volgende:
Hier vooral lastig omdat ik dan de manden met gewassen en gevouwen was moet ontwijken, waarvan niemand zin heeft om de inhoud in een kast te proppen :D
Ik hou hier bewust de looppaden vrij. Kan ik zonder problemen in het donker door mijn huis lopen zonder iets te raken. Enkel na het vervangen van mijn bed was het wel een paar keer raak. Begin er nu langzaamaan aan te wennen dat deze een stukje breder is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192491484
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slaapdronken van de trap af kletter in het donker. Ben vreselijk nachtblind. Onze badkamer is de laatste deur voor de trap en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

Wil heel graag nog zo’n lichtje onder mijn bed. Dat als ik op sta de vloer een beetje verlicht is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_192491519
Ik denk in hotels ook altijd lief voor m'n vriend te zijn door het licht niet aan te doen. Totdat ik al vloekend mijn been tegen het bed stoot en ergens halverwege op de grond kletter.
pi_192491552
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

:D

Ook wel weer herkenbaar :D
pi_192491639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik slaapdronken van de trap af kletter in het donker. Ben vreselijk nachtblind. Onze badkamer is de laatste deur voor de trap en ik weet ook niet hoe het allemaal gebeurd eigenlijk -O- :+

Wil heel graag nog zo’n lichtje onder mijn bed. Dat als ik op sta de vloer een beetje verlicht is.
Ledstripje met sensor?

Bij mij gaat het meestal ook goed..
maar bij mijn lief thuis moet ik de badkamer door met spullen.. en het is er echt stikdonker
En dus nogal desoriënterend als ik nog grotendeels slaap.

Komt wel goed altijd.. maar dit is wel echt vele malen relaxter.
pi_192491668
Ik heb een reisstekker met ingebouwd dimbaar nachtlampje waar ik al mijn op te laden zut in steek.
Lichtje blijft de hele nacht aan en is een ideaal baken terug naar mijn bed.
Als ik in bed lig zie ik het niet.

En, mocht dat niet werken, dan klap ik in mijn handjes en springt mijn wekker oogverblindend aan.

Ochtendprogramma hier: speelkwartier met de kittens, daarna in bad en dan uitstapje naar de supermarkt. Ik weet niet op welk event ik me het meest verheug :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:22:54 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:12 schreef Myraela het volgende:
Ik denk in hotels ook altijd lief voor m'n vriend te zijn door het licht niet aan te doen. Totdat ik al vloekend mijn been tegen het bed stoot en ergens halverwege op de grond kletter.
dit.. ALTIJD!!
pi_192491684
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

dit.. ALTIJD!!
Ik neem altijd mijn telefoon mee :D
Die ligt toch naast het bed.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192491706
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb een reisstekker met ingebouwd dimbaar nachtlampje waar ik al mijn op te laden zut in steek.
Lichtje blijft de hele nacht aan en is een ideaal baken terug naar mijn bed.
Als ik in bed lig zie ik het niet.

En, mocht dat niet werken, dan klap ik in mijn handjes en springt mijn wekker oogverblindend aan.

Ochtendprogramma hier: speelkwartier met de kittens, daarna in bad en dan uitstapje naar de supermarkt. Ik weet niet op welk event ik me het meest verheug :D
Klinkt goed O+

Ik vond naar de supermarkt gaan gisteren vooral stressvol... Er waren een paar hele families boodschappen aan het doen, netjes iedere volwassene met een karretje dus dan heb je zo'n cluster van 2 of 3 karretjes plus een bult mensen om alle gangpaden te blokkeren :')
pi_192491708
overigens laatste hotel dat wij samen sliepen...
ik muisstillig naar het toilet gegaan...
in het donker...

trek ik door... nou ik vermoed dat het halve hotel wakker was _O-
damned wat maakte dat ding een lawaai
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:24:51 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192491709
ik dacht : ik maak voor pasen alvast een suikerbrood ( of dat pasen halt is een ander verhaal) .. dus ik zoeken, staat het halve smulweb vor met recepten voor in de broodbakmachine : " doe de ingredienten volgens de aanwijzingen van de broodmachine fabricant in de machine. doe er suiker bij. klaar " :')
pi_192491733
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Barreltje het volgende:
ik dacht : ik maak voor pasen alvast een suikerbrood ( of dat pasen halt is een ander verhaal) .. dus ik zoeken, staat het halve smulweb vor met recepten voor in de broodbakmachine : " doe de ingredienten volgens de aanwijzingen van de broodmachine fabricant in de machine. doe er suiker bij. klaar " :')
die zoekopdracht gaf ik ook een keer ja.
zinvol.

wel gelukt daarna trouwens...
met candy in mn brood
300x beter dan uit de supermarkt.

goed idee wel _O_
pi_192491737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Klinkt goed O+

Ik vond naar de supermarkt gaan gisteren vooral stressvol... Er waren een paar hele families boodschappen aan het doen, netjes iedere volwassene met een karretje dus dan heb je zo'n cluster van 2 of 3 karretjes plus een bult mensen om alle gangpaden te blokkeren :')
O buh ;(

Ik neem mijn ziekenhuisbadge wel mee, dan splijten ze vast zoals de rode zee _O-
pi_192491741
Ik doe het licht eigenlijk nooit aan. De vorige twee plekken waar ik woonde had ik witte gordijnen, dus daar was het altijd wel licht genoeg. Nu heb ik wel verduisterende gordijnen, maar de badkamerdeur is naast mijn bed, dus dat is prima te vinden op de tast 8-)
Ik ben wel ook een blinde mol 's nachts. Bijziend en maar één oog dat het fatsoenlijk doet, dus ik zie ook geen diepte. Blij dat ik geen trappen af hoef O+
pi_192491758
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Uhmmpie het volgende:
overigens laatste hotel dat wij samen sliepen...
ik muisstillig naar het toilet gegaan...
in het donker...

trek ik door... nou ik vermoed dat het halve hotel wakker was _O-
damned wat maakte dat ding een lawaai
:X

Of dat je heel stilletjes met lampje van je telefoon uit bed sluipt... en dan twee schakelaars aantreft buiten de badkamer. En welke is nu van de badkamer en welke van de hotelkamer??? :X :'(

Ook dan is telefoon soms weer fijn, als ik het écht niet aandurf op de gok eentje om te zetten. :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:28:04 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192491769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:50 schreef fietsie het volgende:
Ikea Tradfri O+
Werkt die goedkope namaakrommel een beetje?
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:29:30 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192491790
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Werkt die goedkope namaakrommel een beetje?
Feilloos. Gordijntje ook.

Alleen niet van buiten huis; het intellect wat de app geprogrammeerd heeft heeft er hardcoded ingezet dat er een Wifi connectie moet zijn; VPN's had ie waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
pi_192491795
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:24 schreef Barreltje het volgende:
Oeh, zelf bakken voor Pasen is ook wel tof. Misschien ga ik krentenbolletjes maken.
pi_192491842
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

Feilloos. Gordijntje ook.

Alleen niet van buiten huis; het intellect wat de app geprogrammeerd heeft heeft er hardcoded ingezet dat er een Wifi connectie moet zijn; VPN's had ie waarschijnlijk nog nooit van gehoord.
Zo'n gordijn lijkt me ook tof. Jammer dat G niet zo domotica-minded is :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:34:48 #37
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192491887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zo'n gordijn lijkt me ook tof. Jammer dat G niet zo domotica-minded is :P
Ik ken weinig vrouwen die het wel zijn. Het is toch meer een mannending lijkt het.
pi_192491949
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik ken weinig vrouwen die het wel zijn. Het is toch meer een mannending lijkt het.
ik had er ook niet zo veel mee.
het is doorgaans toch een stuk duurder en zonder domotica werkt het ook prima..

maarja hier was het al... en dochterlief heeft zich rot gelachen dat ik Alexa irritant vond
(en beetje opgelaten voelde als ik dat deed)
maar het went snel toch...
en stiekem werkt het ook zonder alexa via mn telefoon...

(zelfs speciaal voor haar nog een filmpje gemaakt van mijn eerste keer de lichten aan met alexa _O- Kind heeft zich suf gelachen.. want die heeft al een tijdje Alexa bij mijn ex in ongeveer elke kamer van het huis)
pi_192491957
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:34 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ben lui, dus ik vind het tof.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:41:02 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192492006
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

ik vind het prima dat K. een speeltje heeft :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:41:34 #41
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492018
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Spoilers!
pi_192492062
Ik kijk toch altijd wat meewarig als vriend hier tegen zijn telefoon kletst. Of een zoekopdracht spontaan wordt gestart als je het over een 'serie heb. (Nouja, als hij het zegt. Siri luister zelden naar mij }:| )

Enige voordeel van alles automatisch is dat je het schakelmateriaal minder vaak hoeft te poetsen :P
pi_192492144
Moet je schakelmateriaal... poetsen? :D
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:52:26 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492196
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik kijk toch altijd wat meewarig als vriend hier tegen zijn telefoon kletst. Of een zoekopdracht spontaan wordt gestart als je het over een 'serie heb. (Nouja, als hij het zegt. Siri luister zelden naar mij }:| )

Enige voordeel van alles automatisch is dat je het schakelmateriaal minder vaak hoeft te poetsen :P
Hey google, play Tiger King on netflix.
Hey google, pause.

Ideaal. :'). Ik kan niet meer zonder.
pi_192492215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moet je schakelmateriaal... poetsen? :D
Als je dat vaak aanraakt toch wel?
Ik doe het te weinig, en dan loop ik langs, en dan zie ik van die grijzige vetvlekken. *pakt gelijk maar een doekje'
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:53:45 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492220
De schoonmaakster neemt ook haar eigen melkpoeder mee (staat hier ook in de kast). Ze weigert mijn spullen te gebruiken 'omdat ze niet vindt dat ze mijn koffie mag gebruiken'.

12x zeggen dat mijn koffie ook voor haar is en dat alle eten en drinken gepakt mag worden (niet dat er veel is), helpt niet.

Gekke belgen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:54:08 #47
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492225
Wij hebben trouwens verlichting die met de telefoon te besturen is. Ik zie de meerwaarde niet van voice control en een bewegingsensor komt er absoluut niet in. Ik heb veel te vaak hoofdpijn en doe dan dingen in het donker of met indirecte verlichting vanuit een andere kamer. Een bewegingssensor zou me eerder tegenwerken. Om dezelfde reden is de afzuiging van de badkamer niet gekoppeld aan de verlichting.
Spoilers!
pi_192492233
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hey google, play Tiger King on netflix.
Hey google, pause.

Ideaal. :'). Ik kan niet meer zonder.
Ik heb denk ik te vaak Wall-E gekeken, ik wil niet zo eindigen, als die mensen daar ;(
pi_192492260
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:53 schreef Kreator het volgende:
De schoonmaakster neemt ook haar eigen melkpoeder mee (staat hier ook in de kast). Ze weigert mijn spullen te gebruiken 'omdat ze niet vindt dat ze mijn koffie mag gebruiken'.

12x zeggen dat mijn koffie ook voor haar is en dat alle eten en drinken gepakt mag worden (niet dat er veel is), helpt niet.

Gekke belgen.
Of ze vertrouwt jou niet :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:56:41 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zie de meerwaarde niet van voice control
Het scheelt 27 handelingen. Het is ff wennen, maar het werkt echt beter.

Ik zag trouwens dit en het ziet er niet lekker uit maar ik heb er nu wel zin in:
https://www.reddit.com/r/(...)buns_are_a_lot_less/
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:58:13 #51
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492298
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of ze vertrouwt jou niet :P
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 10:59:45 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492317
Ik heb dus nog nooit een sloppy joe gehad. Ik moet echt weer terug naar de VS.

;(.

pi_192492342
Ik snap niet waarom er niet standaard kaas op sloppy joes zit.
pi_192492370
Ik krijg er echt een beetje braakneigingen van. Misschien omdat het er zo uitziet...
pi_192492386
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O-)

En: Lama O+
pi_192492407
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik krijg er echt een beetje braakneigingen van. Misschien omdat het er zo uitziet...
QFT
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:06:36 #57
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492416
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het scheelt 27 handelingen. Het is ff wennen, maar het werkt echt beter.

Ik gebruik die app al nauwelijks maar gewoon de knopjes. Verstandig omgaan met het licht is er bij mij ingeramd dus dat is niet zo'n probleem.
We hebben ook niets anders te voice controlen dan het licht. We kijken bijna geen Netflix en maken geen gebruik van de smart functies van de tv. Onze series staan op een Linux server en onder de tv staat een Windows pc waarmee we series kijken. Er zijn vast mogelijkheden hoor. Misschien vinden we ooit dat er noodzaak is.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:07:31 #58
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492431
Ik heb wel eens sloppy joes gemaakt. Het is een broodje gehakt. Best lekker maar erg eentonig.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:11:53 #59
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:01 schreef Myraela het volgende:
Ik snap niet waarom er niet standaard kaas op sloppy joes zit.
Komt uit de USA. En daar is eetbare kaas belachelijk duur. En die plastic troep wil je niet op je broodje.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:14:28 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492534
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wel eens sloppy joes gemaakt. Het is een broodje gehakt. Best lekker maar erg eentonig.
Maar het klinkt zo lekker. Niet zoals jij het brengt, maar 'sloppy joe' klinkt als een heerlijk broodje ellende.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:16:35 #61
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492560
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar het klinkt zo lekker. Niet zoals jij het brengt, maar 'sloppy joe' klinkt als een heerlijk broodje ellende.
Ja eens.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:17:33 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492573
Een wittebolletje met rulgebakken gehakt en een klef zoetpittig sausje klinkt nog niet zo verkeerd...
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:18:26 #63
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192492586
Ik heb een kaart gekregen van mijn tante. Er staat een gedichtje over God op. Dat hadden we niet afgesproken.
Spoilers!
pi_192492615
Een hele presentatie over Azure. Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud. Wat een onoverzichtelijke bende zeg :{

Ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven binnenkort :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:24:42 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492666
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud.
Je klinkt een beetje als een fossiel zo.
pi_192492676
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt :Y
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:25:26 #67
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492681
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
Een hele presentatie over Azure. Ik begrijp nu waarom ik een schijthekel heb aan cloud. Wat een onoverzichtelijke bende zeg :{

Ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven binnenkort :{
Waar vooral aandachtspunten zitten zijn de licenties aan de gebruikerskant.... die Windows 10 werkstation gebruikers die Azure features nodig hebben en waar je voor al je users in de AD "even" een licentie voor moet aftikken, aangeboden in schimmige combinatiepackages.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:25:26 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:26:16 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492692
Als mensen praten over iets waar je echt verstand van hebt.

rip.
pi_192492694
Voor de liefhebbers uit Rotterdam (of den haag) nog even de dudokpaasbox:
https://www.dudokpatisser(...)ok-paasbrunch-to-go/

Ze komen hem niet brengen, je moet hem ophalen.
pi_192492697
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
@:myraela
ik kwam deze toevallig ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/(...)trash_nachos_potato/
Zou eten. :9
pi_192492702
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Waar vooral aandachtspunten zitten zijn de licenties aan de gebruikerskant.... die Windows 10 werkstation gebruikers die Azure features nodig hebben en waar je voor al je users in de AD "even" een licentie voor moet aftikken, aangeboden in schimmige combinatiepackages.
We zijn aan het kijken naar het opzetten van databases, datawarehouses en ETL in Azure. 20.000 opties waardoor je kosten niet in te schatten zijn en iedereen is er lyrisch over :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:27:51 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192492722
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef Kreator het volgende:

rip.
Ik heb de offertes hier voor me liggen.. en de schimmige combinatiepackages die erin zitten.

Met 4500 users in de AD is dat echt droog genomen worden hoor
pi_192492736
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef Kreator het volgende:

rip.
Sorry chef :P Ik zie door de componentjes het Azure-bos niet meer :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:29:25 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492750
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat is het hele cloud gebeuren ook. Een terminal sessie naar een server ergens ver weg.
ipv een 12" monochrome schermpje en een toetsenbord met krulsnoer heb je nu een 27" 4K scherm en een draadloos toetsenbord + muis. Niets nieuws onder de zon. Enkel een nieuw jasje en dure naam.
pi_192492756
Oh jullie hadden hem al gevonden :') de foto is trouwens volgens mij meer een soort inspiratiefoto, maar zal hem van 't weekend wel ff laten zien hier :P ik moet zeggen dat ik het vooral ook attent vond dat ze per bestelling een paascake doneren aan de lokale voedselbank ^O^
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:30:38 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

We zijn aan het kijken naar het opzetten van databases, datawarehouses en ETL in Azure. 20.000 opties waardoor je kosten niet in te schatten zijn en iedereen is er lyrisch over :')
Gelukkig is daar een Azure price calculator voor.

https://azure.microsoft.com/en-us/pricing/calculator/

Vertelt je precies wat het kost en je betaalt voor wat je nodig denkt te hebben. Hier meot je dan wel verstand van hebben, net als vroeger met het aanschaffen van een server.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:27 schreef fietsie het volgende:

.. en de schimmige combinatiepackages die erin zitten.

Met 4500 users in de AD is dat echt droog genomen worden hoor
ok.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:33:31 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:29 schreef z80 het volgende:
Niets nieuws onder de zon. Enkel een nieuw jasje en dure naam.
Als je denkt dat dat 'de cloud' is, dan wel ja.

Als je het over embedden van PowerApps in je d365fo omgeving hebt, dan is het meer dan een nieuw jasje. Bijvoorbeeld.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:37:32 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492894
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Vertelt je precies wat het kost en je betaalt voor wat je nodig denkt te hebben. Hier meot je dan wel verstand van hebben, net als vroeger met het aanschaffen van een server.
[..]

ok.
Even snel gekeken wat een virtueel workstation kost. Dat model waar wij dagelijks op werken.
Binnen 6 maanden eigen aanschaf terugverdient door het ijzer zelf aan te schaffen.
pi_192492920
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik weet het. De consultant waar we nu mee praten zegt doodleuk dat we die moeten vergeten en gewoon de eerste week van gebruik moeten afwachten.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:41:41 #81
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492967
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:37 schreef z80 het volgende:

[..]

Even snel gekeken wat een virtueel workstation kost. Dat model waar wij dagelijks op werken.
Binnen 6 maanden eigen aanschaf terugverdient door het ijzer zelf aan te schaffen.
"het leasen van een Ferrari is duurder dan het kopen van een Nissan Almera uit 2002."

Bovendien is een werkstation nou niet echt iets wat je in Azure hoeft te hebben.
Dingen als DevOps daarentegen zijn wel extreem handig. Of servers. Of databases.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:42:01 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_192492971
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je denkt dat dat 'de cloud' is, dan wel ja.

Als je het over embedden van PowerApps in je d365fo omgeving hebt, dan is het meer dan een nieuw jasje. Bijvoorbeeld.
En wat is hier zo bijzonder aan? Een stuk software dat ergens in een serverfarm draait en over een netwerk te benaderen is. Of dit een pc of een smartfoon is. Wat eigenlijk ook gewoon een pc is waar een linux of unix smaakje opdraait.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:42:22 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192492980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik weet het. De consultant waar we nu mee praten zegt doodleuk dat we die moeten vergeten en gewoon de eerste week van gebruik moeten afwachten.
Qua DTU's is dat op zich best een goed advies als je in de eerste week tenminste niet met een live-omgeving zit.
pi_192492995
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Qua DTU's is dat op zich best een goed advies als je in de eerste week tenminste niet met een live-omgeving zit.
^O^
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:44:25 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_192493020
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:41 schreef Kreator het volgende:

[..]

"het leasen van een Ferrari is duurder dan het kopen van een Nissan Almera uit 2002."

Bovendien is een werkstation nou niet echt iets wat je in Azure hoeft te hebben.
Dingen als DevOps daarentegen zijn wel extreem handig. Of servers. Of databases.
Servers, met name storage staan hier dicht bij de gebruikers. Die wil je niet via internet moeten benaderen. Te veel data die teveel benaderd wordt. Die dingen hangen hier niet voor niets aan een glaslijn. Koper kan de bandbreedten niet leveren.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:47:14 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192493081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef z80 het volgende:

[..]

Servers, met name storage staan hier dicht bij de gebruikers. Die wil je niet via internet moeten benaderen. Te veel data die teveel benaderd wordt. Die dingen hangen hier niet voor niets aan een glaslijn. Koper kan de bandbreedten niet leveren.
Ik vermoed dat jullie ook niet heel veel http(s) based interne applicaties draaien, ook gezien die bandbreedten?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:48:03 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493100
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:44 schreef z80 het volgende:
Die wil je niet via internet moeten benaderen.
Welkom in 2020. Wat wil je nog zonder internet.

Storage in de cloud, ergens een drivemapping en je merkt het verschil niet eens met lokaal.
Het is echt ouderwets denken.
Ik heb 0,0 lokaal. Niet nodig ook. Je hebt in principe nergens nooit niks niet nodig nie, lokaal.

Maar dan moet je het wel snappen en goed doen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 11:49:07 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493114
Ik ga even wat anders doen. Dit lijkt teveel op werk.
pi_192493154
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:49 schreef Kreator het volgende:
Ik ga even wat anders doen. Dit lijkt teveel op werk.
_O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:52:19 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_192493189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jullie ook niet heel veel http(s) based interne applicaties draaien, ook gezien die bandbreedten?
Niet bepaald. Meer ruwe data analyse met heel veel io's.
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:56:22 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192493290
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:25 schreef Kreator het volgende:
@:myraela
ik kwam deze toevallig ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/(...)trash_nachos_potato/
Dat wil ik wel :Y
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:08 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192493508
Onze auto is gemaakt *O* Vorige week maandag weggebracht. En vandaag werd hij netjes gepoetst en gezogen voor de deur afgeleverd.
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:05:57 #93
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192493527
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:52 schreef z80 het volgende:

[..]

Niet bepaald. Meer ruwe data analyse met heel veel io's.
Ik zit te puzzelen aan het datapad van een SPECT CT die op afstand staat, en die op twee lokaties reconstructors moet gaan voeden... Je wilt voor de laborant acceptabele wachttijden zodat die zeker weet dat de studie vastgelegd is... maar ook een beetje zinnig omgaan met traffic... of toch een nieuwe dark fiber gaan belichten en gewoon lomp alles overal heen pompen...
pi_192493569
Godzijdank (of wie dan ook) voor een knopje op onze lampen.
Stel je toch eens voor dat je er tegen gaat praten /koekoek
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 12:12:15 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192493632
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Welkom in 2020. Wat wil je nog zonder internet.

Ligt er ook aan hoe afhankelijk je jezelf wilt maken...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192493683
Ik had het best wel heel erg warm bij het wandelen. :o
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 12:26:09 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze auto is gemaakt *O* Vorige week maandag weggebracht. En vandaag werd hij netjes gepoetst en gezogen voor de deur afgeleverd.
Nice. Die van mij ook, al was dat twee minuten werk.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 7 april 2020 @ 12:27:18 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192493864
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe afhankelijk je jezelf wilt maken...
Ja. Afhankelijk van brand in de srrveruinte, backups die de systeembeheerder maakt, schijfruimte, security updates op je firewall..
Dan is de cloud een stuk veiliger.
pi_192493902
Goedemiddag.
Uitgecalled! Vandaag geen calls meer (hoop ik) en honger nu.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192494017
Wat een weertje O+
Straks op de fiets verse asperges halen :9~

Alles voor erbij net gekocht bij het avontuur dat supermarkt heet.

Plakband op de centengleufjes van de karretjes, tafeltje met desinfectans (ga ik tenminste vanuit, spul wat ik thuis en op het werk gebruik heeft tenminste nog iets van alcoholgeur in zich). Dus ik pak een karretje en wil gaan poetsen. Staat er een dame recht voor dat tafeltje. Ik kijk haar aan, zij kijkt terug. Of ik dat karretje wil gaan poetsen misschien? Ja, maar u staat ervoor dus ik kan er niet bij he :')

Verder ging het prrrima in de supermarkt. Iedereen hield afstand en zowat alles was op voorraad, zelfs pleepapier. Alleen nog steeds geen meel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')