Thuis of in het park, mits op voldoende afstand hier. Maar jij zit in België toch? Daar zijn de regels weer anders.quote:Op maandag 6 april 2020 22:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Nog steeds in quarantaine maar niet gesport.
Mag dat wel?
Belgie ja. Het wordt afgeraden als je ziek bent en dat ben ik.quote:Op maandag 6 april 2020 22:13 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Thuis of in het park, mits op voldoende afstand hier. Maar jij zit in België toch? Daar zijn de regels weer anders.
Nou, daar heb je je antwoord dus.quote:Op maandag 6 april 2020 22:20 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Belgie ja. Het wordt afgeraden als je ziek bent en dat ben ik.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/30/corona-en-sporten/
Ik zag deze net pas BE. Ik zie het bij mijne ook hoor, die heeft ook opeens een mini-laagje vet op z'n ribben. En eet opeens drie maaltijden (en nog wat gezonde tussendoortjes) per dag, in plaats van de normale vijf maaltijden. Aan de andere kant komt hij erachter dat hij nu veel meer spiermassa aan kan maken dan normaal. En dat hij normaal dus eigenlijk nog steeds niet genoeg eet.quote:Op maandag 6 april 2020 22:06 schreef BE het volgende:
Ik zie zelfs bij mijn kleine bonkje spieren vetjes ontstaan. Kind rugby’t normaal 3x in de week plus de hele dag rennen en vliegen op het schoolplein, het is hem zogezegd echt aan te zien dat hij in deze situatie veel minder verbrandt en dat vind ik best naar.
Oh ja, dat klopt ja, dat heb ik ook wel meer gehad bij hem. Alleen hij is al zo groot.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik zag deze net pas BE. Ik zie het bij mijne ook hoor, die heeft ook opeens een mini-laagje vet op z'n ribben. En eet opeens drie maaltijden (en nog wat gezonde tussendoortjes) per dag, in plaats van de normale vijf maaltijden. Aan de andere kant komt hij erachter dat hij nu veel meer spiermassa aan kan maken dan normaal. En dat hij normaal dus eigenlijk nog steeds niet genoeg eet.
Ik zou me maar voorbereiden op een groeistuip. Die komen vaak als ze wat meer rust hebben en wat vetjes krijgen.
Er zijn ook andere redenen om voldoende te wegen natuurlijkquote:Op maandag 6 april 2020 22:09 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zelf gewoon slank dus in die zin niet ‘nodig’ voldoende te bewegen.
Ooh zeker! Maar ik zou wellicht meer moeite doen als ik op dat gebied eigenlijk wel meer moet bewegen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:51 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, geen groeistuip, ik heb net nieuwe broeken gekochtMijn spring-in-het -veld beweegt ook duidelijk minder. Maar gelukkig vind hij burpees helemaal geweldig
Dus daarmee en met wandelen en klusjes in om huis komt hij toch wel aan zijn beweging hoop ik. Misschien moeten we ook maar een springtouw aanschaffen.
[..]
Er zijn ook andere redenen om voldoende te wegen natuurlijk
Nee valt best mee lijkt mij. Jip, heel saai gemiddeld qua gewicht en lengte, was met onze vakantie in oktober 16 maanden en pastte toen ook nog prima in de 74/80 summersuits van 4FFquote:Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Takkie88 het volgende:
Met 16.5 maand in 74-80 is toch niet zo heel klein? Of heb ik ondertussen door mijn eigen uk een erg vertekend beeld?
Zal ook wel aan de bouw van het kind liggen, mijn grote dame droeg maat 74/80 met een maand of 10quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee valt best mee lijkt mij. Jip, heel saai gemiddeld qua gewicht en lengte, was met onze vakantie in oktober 16 maanden en pastte toen ook nog prima in de 74/80 summersuits van 4FF
Het grappige is vooral dat die vorige zomer ook paste en ik er blind vanuit gegaan was dat het wel te klein zou zijn nu. Toen was ze 8 maanden in juli en was het allemaal wel wat losjes, maar niet te groot ofzo. Nu pastie perfect, maar ze mag geen 2 cm meer groeienquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee valt best mee lijkt mij. Jip, heel saai gemiddeld qua gewicht en lengte, was met onze vakantie in oktober 16 maanden en pastte toen ook nog prima in de 74/80 summersuits van 4FF
Ja hè, zit qua interface zo slecht in elkaar! Wij hebben de juf gemeld dat we het niet meer gebruiken omdat het totaal niet intuïtief is en er dan de hele tijd bij moeten zitten omdat onze kleuter er anders in vastloopt. Maar in de hogere groepen kun je dat natuurlijk wat minder makkelijk weigerenquote:Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Meer kinderen die met Gynzy Kids werken?
Wat een schijtprogramma.![]()
Heel irritant. Doet mij denken aan dat tekenprogramma van Windows vroeger, Paint.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:30 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ja hè, zit qua interface zo slecht in elkaar! Wij hebben de juf gemeld dat we het niet meer gebruiken omdat het totaal niet intuïtief is en er dan de hele tijd bij moeten zitten omdat onze kleuter er anders in vastloopt. Maar in de hogere groepen kun je dat natuurlijk wat minder makkelijk weigeren
Heel fijn dat er ook aandacht is voor mentale health nu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:46 schreef exode het volgende:
Ik kreeg net een mail vanuit onze directie dat je je aan kan melden voor mentale hulp. Gratis, voor niets en anoniem, als in je werkgever hoort hier verder niets van. Ik was al blij met mijn werkgever maar dit soort dingen zijn wel erg netjes hoor.
En we hebben binnenkort een virtuele borrel via Teams, er wordt een online pubquiz georganiseerd en nog wat dingen. Ben benieuwd hoe dat gaat aangezien we bijna 10000 medewerkers hebben![]()
Nee 4ff heeft gewoon te lange mouwen, altijd al gehad. Mijn kind zit op de +1 lijn en tot mijn irritatie zijn de mouwen te lang en de romp primaquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:13 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het grappige is vooral dat die vorige zomer ook paste en ik er blind vanuit gegaan was dat het wel te klein zou zijn nu. Toen was ze 8 maanden in juli en was het allemaal wel wat losjes, maar niet te groot ofzo. Nu pastie perfect, maar ze mag geen 2 cm meer groeienDe vestjes van 4FF worden wel echt te kort nu, maar de mouwen zijn nog te lang... ik denk dat m'n kind uit verhouden is ofzo
![]()
Ik heb net gisteren de inlog gekregen.. gelukkig is het extra werk, en nog geen kans gehad om te kijken. Zal eens opletten als hij ermee aan de slag gaat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Wat een beerquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:08 schreef lunapuella het volgende:
Mijn 18-maander draagt nu zijn eerste shirts in 98 (broeken nog 92). Maat 74/80 droeg hij met 6 maanden...
quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Aure het volgende:
Ik had voor 4 uur mijn eerste biertje trouwens al op Burdieje bent dus niet de enige
Z. is ook zo’n kleine. Ik was begin maart bij het cb, ze is in december 2 geworden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:20 schreef Aure het volgende:
[..]
Wat een beerJip wordt begin juni 2 en past momenteel in 80 en 86
Proost 🍻quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef Burdie het volgende:
Geen idee vlinder, wel heel vies.
Ik zit al aan de wijn en chips, wat een rukdag vandaag. Positief puntje: morgen doet manlief de kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
Proost 🍻
Wij gaan vanavond om 21.00 uur collectief aan de wijn, proosten op collega.SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
Als je het in de wasmachine stopt zet hem op koud wassen. Ik heb mijn mans vrachtwagen (+/- 200 euro) kunnen weggooien omdat hij nog op 30 graden stond 🙄quote:Op dinsdag 7 april 2020 15:19 schreef Vlinder het volgende:
Oh jongens help. we hebben zo'n grote groene Ikea mand vol Lego. de mand zit nokvol met Lego en zal echt zo'n 30 kilo zijn. Nou rook ik steeds al een vreemd luchtje als ik er in de buurt opruimde (er werd al even niet meer mee gespeeld) maar gisteren lag hij dus buiten in de speeltent en J. zei dat de tent stond naar poep, Verder geen aandacht aan besteed, want we zaten buiten, maar met het opruimen zag ik dus dat er dus echt kattenstront tussen zit![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe in de hemel krijg ik al die Lego gewassen? Ik heb wel 1 grote waszak, maar dan blijft de poep erin achter, want gisteren heb ik een lading gewassen, maar bleef het echt achter in de vergiet. Dus hoe maak ik het schoon zonder stukjes kwijt te raken, maar wel alles in 1x schoon te krijgen?
Help![]()
[..]
Proost 🍻
Wij gaan vanavond om 21.00 uur collectief aan de wijn, proosten op collega.Welke diagnose had ze dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Triest, sterkte.
Zie je dmquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Welke diagnose had ze dan?
Triest, sterkte.
Ja niet normaalquote:
Nou! Distopisch gewoon.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Voor alle mama's met een rotdag, of week. Het is nu allemaal zo bizar en surrealistisch, we doen allemaal wat we kunnen en dat is genoeg
Verveling.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:00 schreef Burdie het volgende:
First world problems, maar ik wil zo graag iets nieuws kopen (kleding) maar heb geen flauw idee wat, en er is zoveel keus....
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:00 schreef Burdie het volgende:
First world problems, maar ik wil zo graag iets nieuws kopen (kleding) maar heb geen flauw idee wat, en er is zoveel keus....
Wat staat er open?quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Proost 🍻
Wij gaan vanavond om 21.00 uur collectief aan de wijn, proosten op collega.GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga jij vlinders Lego wassen? Aardig van jequote:Op dinsdag 7 april 2020 15:45 schreef F_r het volgende:
Ik zal het zo in de wasmachine kiepen op goed geluk.
Ik ben nu eenmaal heel aardig.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ga jij vlinders Lego wassen? Aardig van je
Monki! Heb voor 200 euro aan kleding gekochtquote:Op dinsdag 7 april 2020 18:00 schreef Burdie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dit ja. Verveling ken ik niet eens.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:48 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, verder ben ik dus echt zo jaloers (en een beetje afgunstig) tegen mensen die roepen dat ze zich nu zó vervelen.
Ik zou er echt heel veel voor over hebben om me eens een weekje enorm te kunnen vervelen. Gewoon uit het raam staren omdat er verder niets te doen is.
En niet om de enorme stapel was te negeren, de vaat nog even uit te stellen of om twee vechtende kinderen het even zelf uit te laten zoeken![]()
quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:41 schreef LeSage het volgende:
Sterkte Vicky![]()
Ik doe mee aan de collectieve baaldag/week/maand.Dit ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Man moppert bij thuiskomst ook weleens dat de kinderen zo druk zijn, gillen, zeuren etc. maar: newsflash: ik heb dat een hele dag.![]()
Niet dat ze de hele dag vervelend zijn hoor, zeker niet maar uitbarsten van peuter zijn niet alleen ‘s avonds en gillen helaas ook niet.
Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit ook.![]()
Man moppert bij thuiskomst ook weleens dat de kinderen zo druk zijn, gillen, zeuren etc. maar: newsflash: ik heb dat een hele dag.![]()
Niet dat ze de hele dag vervelend zijn hoor, zeker niet maar uitbarsten van peuter zijn niet alleen ‘s avonds en gillen helaas ook niet.
Mijn moeder is zelfs soms verbaasd waarom ik niet het hele huishouden doe wanneer kapitein thuis isquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Die hielden elkaar wel bezig, en speelden veel buiten, denk ik?
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen. Ik denk dat de kinderen nu veel meer contact met hun ouders hebben dan 100 of zelfs 50 jaar geleden. Hoe veel mensen ook klagen dat ouders altijd op hun telefoon zaten... ik denk dat de ouders vroeger een stuk minder aanwezig waren.
Ik ken ook iemand met 5 kinderen die nu allemaal thuis zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderenquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:26 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.
Miss dat buren en familie toen meer in en uit liepen en allemaal op elkaars kinderen letten? Beetje het " it takes a village to raise a child" idee ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen![]()
Nee grapje, dat lijkt me niet beter![]()
Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
Mensen hadden vroeger geen vaatwasser.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen![]()
Nee grapje, dat lijkt me niet beter![]()
Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
Toen ik zat te klooien met de borstvoeding van Willem heb ik aan een van mijn oudste tantes gevraagd hoe oma dat deed. Oma had ook 11 kinderen in 13 jaar tijd gekregenquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zo herinner ik mijn moeder welquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik herinner me mijn moeder wel als iemand die altijd aan het koken/wassen/stofzuigen was. En niet als een voorlezende, knutselende, meespelende moeder. Dat deed ze vast ook welmaar dat heeft kennelijk minder indruk gemaakt.
Fijn zijn ze he! Onze beide kinders hebben er een voor op school maar ik vind het ook heerlijk om af en toe op te zetten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een noise cancelling headphone gekocht omdat ik gewoon echt geen fatsoenlijk stuk software kon ontwikkelen met de kinderen erbij.Dat ding is nu al de aankoop van het jaar, want ik kan me nu veel beter afsluiten om dingen gedaan te krijgen.
![]()
Jeetje Vicky wat heftig. Heel veel sterkte.
Is dat nu anders dan? Want ik doe ook zelden mee met spelen. We ondernemen normaalgesproken best veel als gezin en ik lees graag voor, doe spelletjes, wil best assisteren bij een knutsel en ben altijd beschikbaar voor een babbel of een knuffel, maar 'spelen' voel ik niet als mijn verantwoordelijkheid of iets waarin ik echt een aandeel heb.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen.
Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef Nijna het volgende:
Gisteren ook weer een prutdag. Gisteravond over de rooie, ik heb geloof ik allemaal lelijke dingen gezegden ben daarna de rest van de avond in bad gaan liggen.
Ik ben afgedraaid...
Ik geloof dat het ergste door het putje is meegegaan met het badwaterquote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen?
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef vencodark het volgende:
Ik speel overigens wel samen met mijn kinderen maar niet overdreven ofzo. Heb nog meer te doen.
Zoiets ja. Soms alleen even meespelen om op te starten. Kunnen ze daarna weer verder.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
Dat is wel waar ja. Elastieken, skeeleren, hinkelen, allerlei spelletjes en hele dagen in de konijnenren zittenquote:Op woensdag 8 april 2020 10:16 schreef BE het volgende:
[..]
Er werd echt veel meer buiten gespeeld. Ik kan de prenten zo uittekenen in mijn hoofd.
Hoepelen, tollen, knikkeren, touwtje springen, balletje trappen. Hele pleinen vol toch altijd?
Maar de andere keus is dan dus de kinderen niet op sport en dat lijkt me ook jammer voor ze.quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef BE het volgende:
Onze achterburen hebben 8 kinderen en een ervan zit bij mijn jongste in het rugby-team en verder spelen er geloof ik nog 3 of 4 en idd, je ziet de ouders nooit. Altijd druk. Tsja... dat snap ik, maar sport is geen veredelde opvang.
Tuurlijk, dat is absoluut waar hoor. Maar toch... soms voelt het alsof het wel heel gemakkelijk gaat.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar de andere keus is dan dus de kinderen niet op sport en dat lijkt me ook jammer voor ze.
Ik denk dat een kind liever alleen is bij de sport die ze graag doen dan niet kunnen sporten.
Spelen jullie kinderen minder buiten dan jijzelf vroeger dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 10:16 schreef BE het volgende:
[..]
Er werd echt veel meer buiten gespeeld. Ik kan de prenten zo uittekenen in mijn hoofd.
Hoepelen, tollen, knikkeren, touwtje springen, balletje trappen. Hele pleinen vol toch altijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 08-04-2020 11:34:55 ]
We weten het niet. Misschien in de laatste dagen dat ze toch nog gewerkt hebben, ze zijn ook na elkaar ziek geworden thuis; eerst mijn zusje, toen haar partner, maar er is geen besmettingsbron bekend.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Shit LeandraWat erg! Hoe is ze san toch besmet geraakt?
Dat lijkt me zo eng, aan de beademing gaan bij volle bewustzijn, en niet weten of je wakker wordt. Brr.
Sterkte.
Ja, echt heel veel minder.quote:Op woensdag 8 april 2020 10:44 schreef laziness het volgende:
[..]
Spelen jullie kinderen minder buiten dan jijzelf vroeger dan?
Vooralsnog wel, de jongste zoon van mijn zusje heeft donderdag nog boodschappen gebracht, maar is daarbij niet binnen geweest (die woont in een studentenhuis dus dan wil je sowieso ook niet mixen met mensen die potentieel Corona hebben, en vice versa).quote:Op woensdag 8 april 2020 12:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oh hemel Leandra. Gecondoleerd. Is de rest van de familie ok?
quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
Haha, herkenbaar, zo doe ik het ook. Soms help ik ze door bepaald speelgoed waar ze al een tijdje niet mee hebben gespeeld te pakken.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou hè. Mensen die toch gezond zijn of relatief jong en dan ineens zo ziek worden. Het lijkt me zo beangstigend dat je de IC opgaat en dan niet weet of je ooit nog wakker wordtquote:Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef livelink het volgende:
Heel veel sterkte Leandra![]()
Ik ga die ziekte met de dag enger vinden
Nou, echt hè.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef livelink het volgende:
Heel veel sterkte Leandra![]()
Ik ga die ziekte met de dag enger vinden
Hoe beter "we" ons er aan houden, hoe sneller het afgebouwd kan worden. Ik zag vandaag echt veeeeel mensen op straatquote:Op woensdag 8 april 2020 22:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, echt hè.
Ik ben de maatregelen nu ook zooo beu. Hoelang nog!?
Hier in mijn stad hebben we niet echt een park maar ik was vandaag even in Den Haag en daar zag ik dus in een van de parken echt volop mensen, jeugd bij een soort skatebaan maar ook heel veel wandelaars. Dat is natuurlijk ook bijna niet te doen in een grote stad als er maar weinig groen is, maar ik vond het wel eng hoor.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe beter "we" ons er aan houden, hoe sneller het afgebouwd kan worden. Ik zag vandaag echt veeeeel mensen op straat. Maar juist daardoor is er kans dat het langer gaat duren.
I know.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe beter "we" ons er aan houden, hoe sneller het afgebouwd kan worden. Ik zag vandaag echt veeeeel mensen op straat. Maar juist daardoor is er kans dat het langer gaat duren.
Hier een artikel met ideeën over hoe en wat als het wat minder wordt. https://www.volkskrant.nl/cs-b525ac91quote:Op woensdag 8 april 2020 22:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, echt hè.
Ik ben de maatregelen nu ook zooo beu. Hoelang nog!?
Eén stoel per tafeltje neerzetten? Of een A4-tje op de tafeltjes plakken met instructies over afstand houden? Veel mensen moeten het van dat soort zichtbare triggers hebben om hun gedrag te veranderen.quote:Op woensdag 8 april 2020 23:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
I know.
Hier in de bedrijfskantine zitten ze ook gezellig naast -en tegenover elkaar aan een tafeltje.
Nou, van wat daar beschreven wordt, word ik niet vrolijker....quote:Op donderdag 9 april 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier een artikel met ideeën over hoe en wat als het wat minder wordt. https://www.volkskrant.nl/cs-b525ac91
Het is een rij met banken die vast staan tegen de muur. En er zijn door de hele kantine al zeker 50 % van de stoelen weggehaald.quote:Op donderdag 9 april 2020 08:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Eén stoel per tafeltje neerzetten? Of een A4-tje op de tafeltjes plakken met instructies over afstand houden? Veel mensen moeten het van dat soort zichtbare triggers hebben om hun gedrag te veranderen.
* vencodark steekt kop in zand.quote:Op donderdag 9 april 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier een artikel met ideeën over hoe en wat als het wat minder wordt. https://www.volkskrant.nl/cs-b525ac91
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wat balen Sillie, fijn dat er een getuige was en jullie de chauffeur hebben kunnen achterhalen, maar wat een lambal dat hij gewoon doorgereden is.
+1 ik wil gewoon nog even niet aan die compleet veranderde wereld denken op dit moment.quote:Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
* vencodark steekt kop in zand.
Tralalalala.![]()
Ik probeer ook niet teveel aan ‘voor Corona’ te denken of ‘na Corona’. Liever blijf ik in het nu.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
+1 ik wil gewoon nog even niet aan die compleet veranderde wereld denken op dit moment.Ik blijf liever 'gewoon' nog even in mijn quarantaine bubbel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deepfreeze duikt haar bubbel weer in
Ik vind dit artikel wel erg distopisch hoor, er zijn talloze andere scenario's denkbaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De praktijk loopt toch altijd anders.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dit artikel wel erg distopisch hoor, er zijn talloze andere scenario's denkbaar.
Distopisch vind ik het eigenlijk niet echt. Het schetst een heel ander beeld van een mogelijke toekomst dan hoe het was, dat klopt. Maar hoe vreselijk is het nou werkelijk? Er zouden ook goede kanten aan zitten, zoals ik het zie. Het zou nogal wat aanpassing vergen, dat wel, maar dat zouden we als mensen toch moeten kunnen, over het algemeen?quote:Op donderdag 9 april 2020 11:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vind dit artikel wel erg distopisch hoor, er zijn talloze andere scenario's denkbaar.
En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000. Een limiet aan het aantal toeristen voor een citytrip, waardoor je misschien langer vooruit moet plannen, maar wel in een minder drukke stad bent en wél de bezienswaardigheden echt kunt bezoeken zonder rijenquote:Op donderdag 9 april 2020 11:46 schreef vencodark het volgende:
Hoef je geen excuus meer te bedenken om die ene verjaardag over te slaan of met het nieuwe jaar allerlei mensen te kussen.
Een grote streep door alle teamsport, althans ik zie niet hoe we daar 1,5 meter afstand zouden kunnen handhaven... En daar gaat zeker de puber hier in huis toch echt niet gelukkig van worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Distopisch vind ik het eigenlijk niet echt. Het schetst een heel ander beeld van een mogelijke toekomst dan hoe het was, dat klopt. Maar hoe vreselijk is het nou werkelijk? Er zouden ook goede kanten aan zitten, zoals ik het zie. Het zou nogal wat aanpassing vergen, dat wel, maar dat zouden we als mensen toch moeten kunnen, over het algemeen?
En dus de prijzen vertienvoudigen waardoor cultuur enkel nog voor rijke elite is.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000. Een limiet aan het aantal toeristen voor een citytrip, waardoor je misschien langer vooruit moet plannen, maar wel in een minder drukke stad bent en wél de bezienswaardigheden echt kunt bezoeken zonder rijen
Veel van dit soort voorbeelden zullen in de praktijk financieel gezien niet haalbaar zijn. Of het moet helemaal ingericht worden op die lagere bezoekersaantallen met bijbehorende lagere onkosten. Dat de Efteling bijvoorbeeld teruggaat naar de roots: met alleen nog het Sprookjesbos, het Anton Pieckplein met draaimolen en een weide om te picknicken.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:
En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000.
Mijn tiener wordt daar ook heel ongelukkig van. En ik denk ook niet dat dat een reeele optie is. Men zal inventief moeten worden om verschillende zaken anders in te richten. In tijden van crises worden de meeste inventieve zaken bedacht.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Een grote streep door alle teamsport, althans ik zie niet hoe we daar 1,5 meter afstand zouden kunnen handhaven... En daar gaat zeker de puber hier in huis toch echt niet gelukkig van worden.
Dan ga ik iig nooit meer naar de Efteling. Dus dat is dan al een bezoeker minder.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Veel van dit soort voorbeelden zullen in de praktijk financieel gezien niet haalbaar zijn. Of het moet helemaal ingericht worden op die lagere bezoekersaantallen met bijbehorende lagere onkosten. Dat de Efteling bijvoorbeeld teruggaat naar de roots: met alleen nog het Sprookjesbos, het Anton Pieckplein met draaimolen en een weide om te picknicken.
Vertienvoudigen weet ik niet, maar zaken zullen wel duurder worden. Ik vind dat niet per se een slechte zaak, overigens.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:06 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
En dus de prijzen vertienvoudigen waardoor cultuur enkel nog voor rijke elite is.
We hebben heel wat jaar geleefd alsof we op van alles recht hadden, en als daar een eind aan komt, is dat voor veel factoren goed. Steden als Venetië, musea als het Louvre en kleine kustplaatsjes hier in Noorwegen bv gaan kapot door dat massatoerisme. Dat dat beperkt wordt, vind ik op zich prima. Veel cultureel erfgoed heeft erg te lijden onder massatoerisme, al geeft het natuurlijk ook inkomsten.
Maar aan de andere kant is dit makkelijk praten als rijke inwoner van een van de duurste steden ter wereld. Ik denk dat er behalve financiele armoede ook een groter verschil in arm en rijk gaat zijn.
Hier gaan 20 april de scholen weer heel zachtjesaan open. Het reproductiegetal is 0,7 en de situatie is best stabiel. We krijgen volgende week een lijst met voorwaarden waaraan de scholen en opvang moeten voldoen, dus daarna moet ik hard aan het werk om dit in de praktijk vorm te gaan geven. Ik ben erg benieuwd.
Kijk, het werkt al!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ga ik iig nooit meer naar de Efteling. Dus dat is dan al een bezoeker minder.
Volgens mij bedoelde ze zichzelf.quote:Op donderdag 9 april 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Overigens woon ik niet meer in een van de duurste steden van de wereld
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Kijk, het werkt al!![]()
Het zou ook veel bezoekers uit het buitenland schelen. De laatste jaren voerde de Efteling actief beleid om die aan te trekken (nieuwe rollercoasters, overal bordjes in 4 talen, etc.).
[..]
Volgens mij bedoelde ze zichzelf.
op laten drogen en met de stofzuiger?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:27 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind stoepkrijtte net de binnenmuren van mijn huis... (het oude huis gelukkig, niet het nieuwe). Hoe krijgt ik dat er nou weer af?
Nee, met alle respect. Maar als je wilt picknicken zijn er genoeg andere alternatieven.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:
Ik ben misschien naïef hoor maar de Efteling gaat verder echt niet zo veranderen. Het is een miljardenbedrijf en heel succesvol. Misschien aanpassingen qua bezoekersaantallen per dag maar het zal vast geen dingen afbreken.
Toch? Toch??
Ik begrijp je niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 15:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, met alle respect. Maar als je wilt picknicken zijn er genoeg andere alternatieven.
Ik denk dat dit een verwijzing is naar een paar posts hierboven waar een mogelijke verandering van de Efteling beschreven stond.quote:
Ik denk dat ze je verward met viviraws, die heeft het over picknickenquote:
Voor onbepaalde tijd beperkingen op alles? Dat vind ik behoorlijk distopisch. Daar zie ik geen goede kanten aan hoor.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Distopisch vind ik het eigenlijk niet echt. Het schetst een heel ander beeld van een mogelijke toekomst dan hoe het was, dat klopt. Maar hoe vreselijk is het nou werkelijk? Er zouden ook goede kanten aan zitten, zoals ik het zie. Het zou nogal wat aanpassing vergen, dat wel, maar dat zouden we als mensen toch moeten kunnen, over het algemeen?
Ik moest de betekenis opzoeken.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor onbepaalde tijd beperkingen op alles? Dat vind ik behoorlijk distopisch. Daar zie ik geen goede kanten aan hoor.
Zag het.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je verward met viviraws, die heeft het over picknicken
Het was puur hypothetisch hè?quote:Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:
Ik ben misschien naïef hoor maar de Efteling gaat verder echt niet zo veranderen. Het is een miljardenbedrijf en heel succesvol. Misschien aanpassingen qua bezoekersaantallen per dag maar het zal vast geen dingen afbreken.
Toch? Toch??
Het stuk schetst dan ook geen scenario dat gaat over beperkingen op alles voor onbepaalde tijd, maar juist hoe het ingevuld kan worden als beperkingen deels worden opgeheven. Hoe je kunt zorgen dat dingen weer wel kunnen, passend in de Corona-pandemie.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor onbepaalde tijd beperkingen op alles? Dat vind ik behoorlijk distopisch. Daar zie ik geen goede kanten aan hoor.
Vergeet niet dat ze nu 211 miljoen euro omzet per jaar (in 2017) draaien, 10 miljoen lijkt wel een grote kostenpost, maar is nog geen 5% van de totale omzet.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het was puur hypothetisch hè?![]()
Stél dat die anderhalve-meter-maatschappij het nieuwe normaal wordt, en ze dus zeer drastisch moeten inleveren op bezoekersaantallen, dán kunnen ze geen miljoenen meer steken in grote nieuwe attracties of in het onderhoud van de bestaande (wat in 2016 al ruim 10 miljoen per jaar kostte: https://www.looopings.nl/(...)ro-in-onderhoud.html )
Mijn punt was dus: we zullen dán niet hetzelfde als "vroeger" kunnen doen in de Efteling en elders (horeca, musea, etc), maar dan met lekker weinig mede-bezoekers/passagiers/gasten/klanten/toeristen. Het aanbod zal erop aangepast moeten worden om rendabel te blijven.
Laten we hopen dat het niet nodig is. Groetjes vanuit een zonnige achtertuin met peuter en een kikker/pad.
Misschien met een borstel?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:27 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind stoepkrijtte net de binnenmuren van mijn huis... (het oude huis gelukkig, niet het nieuwe). Hoe krijgt ik dat er nou weer af?
Lijkt me heel raar om op zo'n manier afscheid te nemen... wat kan het allemaal veranderen in korte tijd he...quote:Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik zei net virtueel gedag tegen al m'n collega's... Einde job en nog niks nieuws. Ik vind het doodeng. Wat zag de wereld er een half jaar geleden - toen we dit besluit namen - anders uit zeg.
Wat lijkt me dat vreemd om op zo'n manier afscheid te moeten nemen, Tink89quote:Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik zei net virtueel gedag tegen al m'n collega's... Einde job en nog niks nieuws. Ik vind het doodeng. Wat zag de wereld er een half jaar geleden - toen we dit besluit namen - anders uit zeg.
Jeetje, dat is niks.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
Wat een gek idee zeg.... Ga je nog iets doen als deze ellende achter de rug is?quote:Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
Het komt allemaal goed, echtquote:Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
We verhuizen terug naar Limburg en daarom heb ik m'n baan in rdam opgezegd. Toen we dat besloten, was de arbeidsmarkt prima. En nu gaat solliciteren heel moeizaam... We redden het best een tijd hoor, maar geen jaaaaren. Ik ben de kostwinner.quote:Op donderdag 9 april 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jeetje, dat is niks.![]()
En welk besluit? Alleen stoppen of ook nieuwe plannen?
Vroeger was dat standaard, maar veel huisartsen hebben dat inmiddels laten varen. Ik vond het wel een goede gewoonte eigenlijk, even vragen hoe het gegaan is en of alles goed gaat, en de nieuwste patiënt van de praktijk ontmoeten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:28 schreef vencodark het volgende:
En dat de huisarts langs komt, is dat altijd of hebben jullie een speciale band?![]()
Nou he.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Was net even bij de Hema voor wat zomerkleding voor de kinderen. Wat hangt er toch een rare, drukkende sfeer buiten. Ik kan daar niet aan wennen.
Onze huisarts doet altijd nog kraamvisites ja. Ik heb ook een toffe huisarts (en gezien mijn eigen werk spreek ik hem van daaruit ook regelmatig), dus ik vind het ook prima dat hij komt hoor, maar ‘t is gewoon krom dat elke organisatie zijn eigen beleid maaktquote:Op vrijdag 10 april 2020 10:28 schreef vencodark het volgende:
Dat lijkt mij ook wel verwarrend en irritant eigenlijk.![]()
En dat de huisarts langs komt, is dat altijd of hebben jullie een speciale band?![]()
Mijn collega is zwanger en die heeft vrijwel alleen telefonische controles. Vind ik zo apart.
Geen hartje wordt geluisterd, geen bloeddruk gemeten en dus ook niet gevoeld.
Als je nu zwanger bent, lijkt mij dat echt niets aan nu.
In principe vind ik de visite van de huisarts ook prima ter signalering, zonde dat dat er op veel plekken is uitgegaan. Met wat geluk kent de huisarts zijn patienten (de mijne wel heb ik het idee) en stel dat ik in een postnatale depressie zou raken; dan zou hij dat met zo’n kraambezoek best kunnen signaleren. Of inderdaad; kleine vragen over de baby.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Vroeger was dat standaard, maar veel huisartsen hebben dat inmiddels laten varen. Ik vond het wel een goede gewoonte eigenlijk, even vragen hoe het gegaan is en of alles goed gaat, en de nieuwste patiënt van de praktijk ontmoeten.Dan vraag je wellicht ook gemakkelijker om hulp of advies, als hij/zij er toch is. Maar helaas hebben huisartsen het in de loop der jaren steeds drukker gekregen..
@:silliegirl wat absurd van die gehoortest, die was hier inderdaad ook door dezelfde persoon afgenomen als de hielprik. Bloeddruk laten meten in het kraambed staat me dan weer niks van bij, ik weet niet of dat tot de standaard controles behoort of alleen op indicatie.
Het is overal heel onnatuurlijk, maar in jouw vak lijkt het me nog vreemder, moeilijker.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:33 schreef BE het volgende:
Ik vind het heel lastig trouwens merk ik.
Toen ik nog thuis op de bank zat de vorige weken vond ik het heel makkelijk om die afstand van iedereen te bewaren, buurvrouw, supermarkt etc. etc.
Maar nu ben ik dus met uitvaarten bezig en zie en spreek je mensen meerdere keren per week en soms wel per dag en dan ook nog eens over zoiets heftigs, ik vind het ongelofelijk moeilijk om die afstand te blijven bewaren. Het voelt zo vreselijk onnatuurlijk aan. Pffff....
Bij mij heeft de vk heeft tijdens de huisbezoeken geen van de genoemde controles uitgevoerd, dat deed de kraamzorg allemaal. De vk checkte vervolgens wel de genoteerde gegevens maar dat kan ook prima telefonisch of digitaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:39 schreef silliegirl het volgende:
In mijn vorige kraamweken nam de vk wel mijn bloeddruk op. Nu heb ik dus geen vk gezien. Mijn kraamhulp zei ook nog dat ze die bloeddruk meting schrappen niet perse verstandig vindt, dus ik denk dat het standaard zorg is wel.
Maar goed, verder ook; de vk vaart nu op de observaties van de kraamzorg. Zij checkt dus nu pols, temperatuur, eventueel hechtingen etc. Nu zal zij vast een hoop gewoon goed kunnen; maar toch. Uiteindelijk is de vk wel eindverantwoordelijk. Dat je minder controles doet, oké, maar wellicht is 1x aan het eind van de kraamweek zo gek nog niet. Plus; ook hier weer; tijdens de bevalling zijn ze er ook. En echt niet continue op 1,5 meter afstand.
En dat van die gehoortest vind ik ook absurd. Ook omdat je het dan moet doen met “ja dat ja nu het beleid”.
Ja eh. Maar waarom?!
Maarja, hoe lang kan je dat uitstellen? Je leest nu alweer dingen dat mensen echt naar de huisarts moeten komen als ze bijv. kanker denken te hebben.... end at het aantal diagnoses met 30% is afgenomen... Dit gaat zo echt veel levens kosten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:49 schreef Lemijn het volgende:
Omdat alle uitstelbare zorg wordt uitgesteld. Hielprik kan je niet uitstellen (blijvende schade als je die ziektes niet snel opspoort en ernaar handelt), gehoortest wel (weinig consequenties als je dat een paar maanden later weet). Afwegend tegen de inefficiëntie en het werk dat zich opstapelt zou je anders kunnen besluiten. Maar dit is de reden.
En over ‘iedereen voert een ander beleid’: iedereen heeft dezelfde algemene regels maar trekt andere conclusies voor zijn/haar eigen werk. Het is voor iedereen nieuw he. Bloeddrukmeting in het kraambed is geen standaardzorg. Je verloskundige nog eens in de ogen kijken na de bevalling zou ik persoonlijk wel noodzakelijk vinden, maar ja.
Mijn vierjarige, zelfs als we in de bakfiets zitten: "mama, wel afstand houden he!". en mijn bijna 2 jarige komt ook gelijk naar me toe als we mensen tegenkomen. Ik ben wel benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op hun ontwikkeling als het lang duurt. Ben ik ook wel bang voor, want ik hoop ze niet mensenschuw op te voeden...quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij kwamen vorige week tijdens een wandeling einde van de dag in een rustig natuurgebied een gezin tegen. Waren ook de enige mensen, dus het was ook echt rustig daar. Kind van een jaar of vijf liep voorop, zag ons, en riep achterom “pas op, mensen!”
Zo wereldvreemd en mensenschuw zijn we hebben n deze tijd.
Dan moet je bellen, waarop de huisarts besluit of je wel of niet moet komen. Net als anders eigenlijk, behalve dat er een stuk minder mensen mogen langskomen. Maar niet-uitstelbare zorg moet gewoon doorgaanquote:Op vrijdag 10 april 2020 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maarja, hoe lang kan je dat uitstellen? Je leest nu alweer dingen dat mensen echt naar de huisarts moeten komen als ze bijv. kanker denken te hebben.... end at het aantal diagnoses met 30% is afgenomen... Dit gaat zo echt veel levens kosten.
Gister heb ik de huisarts foto's gemaild van bultjes op N haar been, daar kreeg ik prima antwoord op. Maar voor iets wat de huisarts moet zien/voelen, moet je dan wel of niet gaan?
Ah sneu! Is een Zoomfeestje geen mogelijkheid? Of inderdaad zoiets als Hupje deed? En dan zwaaien door het raam?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze dochter is vandaag 10 jaar geworden en ondanks dat we ons best hebben gedaan om er nog iets van te maken voor haar met taart en cadeautjes loopt ze eigenlijk al de hele dag een beetje met haar ziel onder haar arm.![]()
Het is natuurlijk niet anders en ook echt niet het einde van de wereld, maar toch is het vandaag een beetje vervelender om binnen te zitten voor haar dan normaal.
Ach ja, dat lijkt me idd ook wel echt heel moeilijk hoor...quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze dochter is vandaag 10 jaar geworden en ondanks dat we ons best hebben gedaan om er nog iets van te maken voor haar met taart en cadeautjes loopt ze eigenlijk al de hele dag een beetje met haar ziel onder haar arm.![]()
Het is natuurlijk niet anders en ook echt niet het einde van de wereld, maar toch is het vandaag een beetje vervelender om binnen te zitten voor haar dan normaal.
De hielprik uitstellen kan levensbedreigend zijn, de gehoortest uitstellen niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Maarja, hoe lang kan je dat uitstellen? Je leest nu alweer dingen dat mensen echt naar de huisarts moeten komen als ze bijv. kanker denken te hebben.... end at het aantal diagnoses met 30% is afgenomen... Dit gaat zo echt veel levens kosten.
Gister heb ik de huisarts foto's gemaild van bultjes op N haar been, daar kreeg ik prima antwoord op. Maar voor iets wat de huisarts moet zien/voelen, moet je dan wel of niet gaan?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ook nog gefeliciteerdquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Hupje het volgende:
Ach wat sneu, Nikki. J was gisteren jarig en hij heeft juist een hele fijne dag gehad. Zelfs het feit dat zijn (eerste) kinderfeestje niet door kon gaan, was niet heel erg. Heel veel kinderen kwamen een tekeningen door de bus doen (en wij hadden buiten een traktatie neergezet) en even zingen.
Toch gefeliciteerd, voor het eerst dubbele cijfers!
Ik begrijp het zeker, maar je kan natuurlijk niet eindeloos alles uitstellen. Ooit moet het toch ingehaald worden, dus dan heb je maanden- of jarenlang extra werk in de zorg vanwege uitgestelde behandelingen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hielprik uitstellen kan levensbedreigend zijn, de gehoortest uitstellen niet.
Dat is een vrij simpele afweging.
Beter dan, als het veilig kan, extra werk dan nu extra risico.quote:Op vrijdag 10 april 2020 15:46 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik begrijp het zeker, maar je kan natuurlijk niet eindeloos alles uitstellen. Ooit moet het toch ingehaald worden, dus dan heb je maanden- of jarenlang extra werk in de zorg vanwege uitgestelde behandelingen.
Dit deed ik vanochtend. Ik had geen inspiratie over wat we nu toch weer moesten doen en ik had even geen zin in het 87e spelletje memory/wie is het/Carcassonnequote:Op vrijdag 10 april 2020 15:23 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaar @:exode ik mis mijn ouders ook heel erg en de jongens ook.
Het is meer dan 2 uur rijden, maar ik denk dat we toch binnenkort een keer die kant op gaan, om van een afstandje naar ze te zwaaien en even elkaar weer te zien en te spreken.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:
En dan hebben we ook nog de leuke dingen in het leven..... op goede vrijdag 2010 deed mijn kloon deze post
Ik had dat nooit zo erg met bloemen, maar ik ben blij dat ik mezelf daarop getrakteerd hebquote:Op vrijdag 10 april 2020 12:11 schreef BE het volgende:
Wat kan dat een fijn gevoel geven he Nijna, bloemen!
Ik heb het 15 jaar moet gekund wegens kat die vazen omdonderde, ook bovenop de kast.
Sinds ze er niet meer is gelukkig weer wel, elk nadeel...
En nog heel ander groot klein leed, wat is dat met worteltjes tegenwoordig. Net zo’n Russisch roulette als mandarijntjes.Er zitten zo veel vieze tussen!
Als je denkt dat iets gezien moet worden of uberhaupt als je twijfelt, contact opnemen met de huisarts en dan kan aan de telefoon wel bepaald worden of je moet komen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:41 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wat sneu... lijkt me ook raar zo je verjaardag. Rare tijd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij hebben dat niet zozeer met pasen, maar ik mis mijn ouders wel enorm...quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:58 schreef exode het volgende:
Ik heb het nu ook even extra lastig, Pasen is dus echt ons familieding en ik moet me echt zo ontzettend inhouden om niet in de auto te gaan stappen en naar mijn moeder te rijden. Over een week heb ik haar al 2 maanden niet gezien. Nog veel zwaarder vind ik het dat ze haar 2 kleinkinderen dus ook al 2 maanden niet ziet. Ja met videobellen, maar de ontwikkeling gaat nu zo snel met Juul en het steekt dat ze dat allemaal niet ziet.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het veel zwaarder hebben, maar ik vreet me gewoon vol aan paaseitjes vandaag. En ik las net dat de aardappeltelers het zwaar hebben en dat we meer friet moeten eten, dus die oproep neem ik vanavond erg serieus.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:
En dan hebben we ook nog de leuke dingen in het leven..... op goede vrijdag 2010 deed mijn kloon deze post
2010... Als leandra nu nog een keer zwanger zou zijn zou ik wel een beetje gaan fronsenquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Hoe oud zijn je andere kinderen al? Zijn al wat groter toch?
Op een goeie zwangerschap!
Oooh! Ik las niet goed.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:10 schreef SQ het volgende:
[..]
2010... Als leandra nu nog een keer zwanger zou zijn zou ik wel een beetje gaan fronsen
Ja, ik ben al oma van een anderhalf jaar oud jochie inmiddels..... dat gaan we dus niet meer doenquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Hoe oud zijn je andere kinderen al? Zijn al wat groter toch?
Op een goeie zwangerschap!
Ik heb nooit het verband tussen jou en je Kloon gelegdquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:17 schreef Leandra het volgende:
WOHTS is inmiddels ook 243 delen verder
Z&G is zelfs 1.278 delen verder![]()
Ik ben voorstander van elk experiment om de scholen weer (gedeeltelijk) open te krijgen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik hoor en lees her en der geruchten dat het prioriteit is om de scholen weer (deels) te openen. Dat bij grote groepen de helft van de klas 's ochtends les krijgt en de rest 's middags.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik dus ook. Ouders gewoon weren van het schoolplein, juffen en meesters die de kinderen opvangen bij de voordeurquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van elk experiment om de scholen weer (gedeeltelijk) open te krijgen.
Ik zit daar persoonlijk niet zo heel erg op te wachten, maar goed met maar 1 kind thuis is het makkelijk praten, en dan ook nog een kind dat het prima doet op school en zich prima redt met zijn thuiswerk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik hoor en lees her en der geruchten dat het prioriteit is om de scholen weer (deels) te openen. Dat bij grote groepen de helft van de klas 's ochtends les krijgt en de rest 's middags.
Dat klinkt ook goedquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:28 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me onhandige systematiek. Beter een hele dag naar school, de ene groep 2 dagen en de andere groep 3 dagen, en week daarop omgewisseld. Aan een halve dag heb ik echt niets, is enorm onhandig voor mij als ik dan ook een baby thuis heb die dan zijn middagslaapje doet. Beter 2 volle dagen, andere groep 3 volle dagen, en de week daarop andersom.
Ja, ik weet het. Maar nooit de link gelegdquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik noem hem hier zelfs al 9½ jaar Soneal
Linda.nl is zeker geen goede bron?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:33 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich alles toe waarmee mijn oudste zijn vriendjes weer wat kan zien, maar ik ga verder geen meningen ontwikkelen over misschien-scenario's van "her en der". Laat er maar een officiële communicatie komen en dan kijken we weer verder.
Het is bepaald geen rijksoverheid.nl nee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Linda.nl is zeker geen goede bron?
Een vriendin van mij begon er vanmiddag over, uur later kwam ik het op Facebook tegen. Vandaar de ''her en der''.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:37 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Het is bepaald geen rijksoverheid.nl nee.
En ieder jaar komen er weer mensen achter dat hij niet écht zo heet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik noem hem hier zelfs al 9½ jaar Soneal
Dat dacht ik toch maar twijfelde aan mezelf of ik dat nu goed onthouden had.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik ben al oma van een anderhalf jaar oud jochie inmiddels..... dat gaan we dus niet meer doen
Inderdaad. Dan blijf je ook heen en weer gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:28 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me onhandige systematiek. Beter een hele dag naar school, de ene groep 2 dagen en de andere groep 3 dagen, en week daarop omgewisseld. Aan een halve dag heb ik echt niets, is enorm onhandig voor mij als ik dan ook een baby thuis heb die dan zijn middagslaapje doet. Beter 2 volle dagen, andere groep 3 volle dagen, en de week daarop andersom. Los daarvan gaat hier de kurk los als de scholen en opvang weer openen, dat sws.
Dat wordt er qua betrouwbaarheid niet beter op.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:39 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Een vriendin van mij begon er vanmiddag over, uur later kwam ik het op Facebook tegen. Vandaar de ''her en der''.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat wordt er qua betrouwbaarheid niet beter op.
Fijn, er is inmiddels een bronquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:54 schreef laziness het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
True, maar het is misschien wel een logisch opstapje; rustig aan beginnen met kleine klassen zodat er voldoende afstand bewaard kan worden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:10 schreef lunapuella het volgende:
Dat is de prioriteit, die me logisch lijkt, niks over halve dagen.
Dan lijkt me een gesplitste optie beter;quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef Peacefulll het volgende:
Ik merk dat ik als leerkracht heel onrustig word van alle wisselende berichtgevingen en speculaties. Ik wacht heel graag het resultaat van het onderzoek van het RIVM af (en een soortgelijk onderzoek in Amerika). En ik hoop dat de overheid (wederom) met hele duidelijke voorwaarden, regels en onderbouwing komt als de scholen weer open gaan.
Want ja, er kleven erg veel nadelen aan de huidige situatie van onderwijs aanbieden. Maar ik maak me ook echt wel zorgen over mijn eigen gezondheid als de scholen weer open gaan met 30 kinderen op 64 m2 en 360 kinderen in één gebouw. Ik neem de huidige maatregelen erg serieus en doe er veel aan om gezond te blijven.
Ik denk dat ik nog even mijn kop in het zand blijf steken en alles per week ga bekijken.
Waar hoor je die geruchten?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Een vriendin had het via via gehoord en daarna las ik bovenstaand bericht op Linda.nl. Bericht van RTL nieuws.quote:
Dat laatste is een prima tactiek.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef Peacefulll het volgende:
Ik merk dat ik als leerkracht heel onrustig word van alle wisselende berichtgevingen en speculaties. Ik wacht heel graag het resultaat van het onderzoek van het RIVM af (en een soortgelijk onderzoek in Amerika). En ik hoop dat de overheid (wederom) met hele duidelijke voorwaarden, regels en onderbouwing komt als de scholen weer open gaan.
Want ja, er kleven erg veel nadelen aan de huidige situatie van onderwijs aanbieden. Maar ik maak me ook echt wel zorgen over mijn eigen gezondheid als de scholen weer open gaan met 30 kinderen op 64 m2 en 360 kinderen in één gebouw. Ik neem de huidige maatregelen erg serieus en doe er veel aan om gezond te blijven.
Ik denk dat ik nog even mijn kop in het zand blijf steken en alles per week ga bekijken.
Nee. gelukkkig maarquote:Op vrijdag 10 april 2020 21:41 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
het splitsen van de kinderen is verder nergens op gebaseerd blijkbaar.
Er is mij niks gevraagd. Ik persoonlijk vind het niet fijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:47 schreef amaranta het volgende:
Wel bijzonder. Hier lees ik.,...aaargh videolessen.
Mijn leidinggevende had deze week een evaluatie gedaan. En daarin gaven ouders aan juist “live” lessen te willen.
Het staat je vrij om de directeur te mailen en je mening te geven.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Er is mij niks gevraagd. Ik persoonlijk vind het niet fijn.
Wij kregen vorige week een mail; ''Hoi, ik ben jullie nieuwe directeur. Beetje jammer zo, maar goed.''quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het staat je vrij om de directeur te mailen en je mening te geven.
Wil je het e-mail adres van mijn leiding gevende?
Ik weet niet wat ze denken als wij met z'n drieën zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En ieder jaar komen er weer mensen achter dat hij niet écht zo heet.
Ik weet niet eens hoe hij wél heet, maar wel dat het geen Soneal is en dat het ook totaal niet bij jullie zou passen en dat het een achterstevoren samenstelling is van jullie usernames.
Ik vroeg me nog af, ben je al eens ergens geweest met Soneal en kleinzoon (zonder zijn ouders erbij) en dat je mensen dan kortsluiting ziet krijgen omdat ze niet kunnen plaatsen of je een oude moeder bent of een jonge oma?
Lastig om nu als nieuwe directeur te moeten starten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wij kregen vorige week een mail; ''Hoi, ik ben jullie nieuwe directeur. Beetje jammer zo, maar goed.''
Dus helaas. Ik moet het er maar mee doen. Over 2 weken hebben we meivakantie en daarna de nieuwe stand van zaken maar bekijken.
De timing is beroerd, maar onze interim directrice wou zo snel mogelijk weer weg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lastig om nu als nieuwe directeur te moeten starten.
Maar hoe had hij/zij het anders moeten aanpakken? Bij elke ouder persoonlijk langsgaan? Een YouTube video?
Neemt niet weg dat je alsnog kan mailen. Zou ik zeker doen als je niet tevreden bent.
Gefeliciteerd met je dochter nog Nikki!!quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |