abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2020 @ 22:07:44 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192486126
Toch?
pi_192486156
@BE mijn zoon is ook nogal een potige. Die moet ook voldoende bewegen. Maar ik ben zelf niet zo’n buitenmens, oftewel Lazy Fuck, dus ik moet mezelf echt dwingen toch af en toe naar buiten te gaan en samen te bewegen.
Ik ben zelf gewoon slank dus in die zin niet ‘nodig’ voldoende te bewegen. :@
Laatst deed ik bij Team Talento voor kinderen mee aan wat oefeningen. Dat waren o.a squats.
Ik was er na een paar van die al moe. }:|
pi_192486184
Nog steeds in quarantaine maar niet gesport.

Mag dat wel?
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_192486252
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 22:10 schreef Pinnenmutske het volgende:
Nog steeds in quarantaine maar niet gesport.

Mag dat wel?
Thuis of in het park, mits op voldoende afstand hier. Maar jij zit in België toch? Daar zijn de regels weer anders.
  maandag 6 april 2020 @ 22:16:41 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192486294
@vencodark Wij zijn net na het eten nog een flink stuk gaan lopen buiten. Heerlijk, in de schemer tot het steeds donkerder werd. O+ Lagen ze wel wat laat op bed, maar ze vallen dan wel meteen als een blok in slaap. ;)

Morgen een stuk fietsen.
pi_192486367
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 22:13 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Thuis of in het park, mits op voldoende afstand hier. Maar jij zit in België toch? Daar zijn de regels weer anders.
Belgie ja. Het wordt afgeraden als je ziek bent en dat ben ik.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/30/corona-en-sporten/
Werewolf
pi_192486527
Ik merk het aan T ook.
Normaal gymt ze op maandag en donderdag, traint ze op dinsdag en vrijdag en speelt ze een wedstrijd op zaterdag.
Haar buikspieren beginnen een laagje te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_192486893
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 22:20 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Belgie ja. Het wordt afgeraden als je ziek bent en dat ben ik.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/30/corona-en-sporten/
Nou, daar heb je je antwoord dus.
  dinsdag 7 april 2020 @ 03:23:10 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192488867
Hier ook al een tijdje geen wandelingetjes meer. En geen rennen meer voor zoon. Hij kwam gisteren blij vertellen dat hij zichzelf een nieuw trainingsschema heeft gemaakt. Niet dat hij gestopt is: hij traint op het moment meerdere keren per dag. Vooral kracht. Z’n cardio haalt hij met name uit touwtjespringen. Hij kan alleen echt niet basketballen hier rond het huis.

En dus geen wandeling meer voor mij. Gelukkig hebben we een crosstrainer thuis, maar ik moet zeggen dat ik liever buiten loop. Vooral op mindere dagen is dat net wat laagdrempeliger.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:22:59 #10
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192490155
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 22:06 schreef BE het volgende:
Ik zie zelfs bij mijn kleine bonkje spieren vetjes ontstaan. Kind rugby’t normaal 3x in de week plus de hele dag rennen en vliegen op het schoolplein, het is hem zogezegd echt aan te zien dat hij in deze situatie veel minder verbrandt en dat vind ik best naar.
Ik zag deze net pas BE. Ik zie het bij mijne ook hoor, die heeft ook opeens een mini-laagje vet op z'n ribben. En eet opeens drie maaltijden (en nog wat gezonde tussendoortjes) per dag, in plaats van de normale vijf maaltijden. Aan de andere kant komt hij erachter dat hij nu veel meer spiermassa aan kan maken dan normaal. En dat hij normaal dus eigenlijk nog steeds niet genoeg eet.

Ik zou me maar voorbereiden op een groeistuip. Die komen vaak als ze wat meer rust hebben en wat vetjes krijgen.
pi_192490170
Nou ik was dus al niet zo fit, daar verandert deze periode niets aan. Ik heb altijd veel gesport en gefietst, maar dat heb ik al jaren laten versloffen. En het snoepen is niet minder geworden.

B heeft normaal 1x pw voetbaltraining, 1x pw gym en 1x pw zwemles. En dan natuurlijk nog het rennen en vliegen op het schoolplein. Nu rent ie nog steeds rond, in de speeltuin, in de tuin en hij gaat de straat 100x op en neer af met zijn nieuwe step. Voordat de kinderen naar bed gaan, deden we altijd al een paar liedjes dansen. Discolampen aan en springen en gek doen samen. Nu doen we dat 2 liedjes langer, B stuitert dan echt rond, even nog wat energie eruit voordat ie gaat slapen.

Nu ook masten in de hens gestoken in Nederland....mafketels.
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:42:45 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192490325
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:22 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik zag deze net pas BE. Ik zie het bij mijne ook hoor, die heeft ook opeens een mini-laagje vet op z'n ribben. En eet opeens drie maaltijden (en nog wat gezonde tussendoortjes) per dag, in plaats van de normale vijf maaltijden. Aan de andere kant komt hij erachter dat hij nu veel meer spiermassa aan kan maken dan normaal. En dat hij normaal dus eigenlijk nog steeds niet genoeg eet.

Ik zou me maar voorbereiden op een groeistuip. Die komen vaak als ze wat meer rust hebben en wat vetjes krijgen.
Oh ja, dat klopt ja, dat heb ik ook wel meer gehad bij hem. Alleen hij is al zo groot. :D Mijn ukkie!
pi_192490354
Ik kreeg net een mail vanuit onze directie dat je je aan kan melden voor mentale hulp. Gratis, voor niets en anoniem, als in je werkgever hoort hier verder niets van. Ik was al blij met mijn werkgever maar dit soort dingen zijn wel erg netjes hoor.
En we hebben binnenkort een virtuele borrel via Teams, er wordt een online pubquiz georganiseerd en nog wat dingen. Ben benieuwd hoe dat gaat aangezien we bijna 10000 medewerkers hebben :D ;)
pi_192490402
Nee, geen groeistuip, ik heb net nieuwe broeken gekocht }:| Mijn spring-in-het -veld beweegt ook duidelijk minder. Maar gelukkig vind hij burpees helemaal geweldig :? Dus daarmee en met wandelen en klusjes in om huis komt hij toch wel aan zijn beweging hoop ik. Misschien moeten we ook maar een springtouw aanschaffen.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 22:09 schreef vencodark het volgende:
Ik ben zelf gewoon slank dus in die zin niet ‘nodig’ voldoende te bewegen.
Er zijn ook andere redenen om voldoende te wegen natuurlijk ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192490693
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:51 schreef Clubsoda het volgende:
Nee, geen groeistuip, ik heb net nieuwe broeken gekocht }:| Mijn spring-in-het -veld beweegt ook duidelijk minder. Maar gelukkig vind hij burpees helemaal geweldig :? Dus daarmee en met wandelen en klusjes in om huis komt hij toch wel aan zijn beweging hoop ik. Misschien moeten we ook maar een springtouw aanschaffen.
[..]

Er zijn ook andere redenen om voldoende te wegen natuurlijk ;)
Ooh zeker! Maar ik zou wellicht meer moeite doen als ik op dat gebied eigenlijk wel meer moet bewegen.

Hoewel...waarschijnlijk dan ook niet. :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:01:11 #16
344469 Amsel
zonder t
pi_192491389
Nou, hier wordt vandaag een roeitrainer bezorgd, dus dan moet ik ook maar weer wat gaan bewegen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 10:15:23 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192491557
Ik beweeg normaal vooral door dansles en paardrijden en wandelen met prul. Dat zit er nu tijdtechnisch allemaal wat minder in... Ik klus wel op de dagen dat dat kan, dat scheelt ook een hoop. Vooralsnog geen kilo aangekomen.

Prul krijgt ook wat vetjes, maar niet door gebrek aan beweging. Die rent, klimt, stoepkrijt, speelt uren met water zit alleen op haar billen om te eten. Ben wel blij dat ze eindelijk wat meer reserves krijgt, lengte en gewicht waren nooit in verhouding. Ze past met haar 16,5 maand nog in haar 4ff summersuit in 74-80 van vorig jaar
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192492629
Met 16.5 maand in 74-80 is toch niet zo heel klein? Of heb ik ondertussen door mijn eigen uk een erg vertekend beeld?

Hier merk ik ook dat ik minder beweeg. Normaal op een werkdag toch wel echt fysiek met kinderen /jong volwassenen bezig. Ik probeer het maar te compenseren met werken in tuin. Voorlopig staat er nog genoeg onkruid dus ik kan er nog wel een poosje tegenaan :P
pi_192493071
Hahaha Venco, mijn vriendin is ook zonder sporten slank. B heeft haar bouw, dus die heeft ook een slank lichaam. Mijnheer heeft zelfs een wasbordje :o
Juul wordt over 2,5 maand 2 jaar en heeft nog genoeg babyvet, was net als haar broer een buddha. _O- Je ziet wel dat ze de lucht ingaat en dat haar beentjes minder 'dik' worden. Ze rent dan ook de hele dag rond. Mevrouw gaat maat 98 momenteel in en dat is inderdaad vooral de lengte.

De step voor B kopen was een goede zet, hij heeft een hekel aan lopen en nu gaat ie mee als we de polder ingaan of naar het park op zijn step. Sinds het hele Corona gedoe is de buggy van Juul de schuur nog niet uit geweest, normaal was dat gewoon handiger, ben je toch sneller bij de winkel. Nu hebben we geen haast, gewoon lekker stukje lopen dus ook zij maakt meer meters.
Sowieso is dat geen haast hebben erg fijn. Juul doet ineens zelf haar jas aan, het duurt even, maar dat kan dus allemaal.
pi_192494088
Grappig hier is de kinderwagen juist weer in de hal komen te staan om af en toe eens een flink stuk te kunnen lopen in mijn eigen tempo ipv dat geslenter.
pi_192494428
Over sporten gesproken, er stond hier vanochtend een man sportles via zijn laptop of zo te geven op zijn balkon. Een volume kwam er uit die man, niet normaal. Ik had de ramen dicht gedaan en zat in een video call, mijn collega's konden mij amper verstaan. En dat terwijl dat balkon een meter of 100 van mij vandaan is. Hij was in ieder geval lekker enthousiast zeg maar.
pi_192494715
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:21 schreef Takkie88 het volgende:
Met 16.5 maand in 74-80 is toch niet zo heel klein? Of heb ik ondertussen door mijn eigen uk een erg vertekend beeld?

Nee valt best mee lijkt mij. Jip, heel saai gemiddeld qua gewicht en lengte, was met onze vakantie in oktober 16 maanden en pastte toen ook nog prima in de 74/80 summersuits van 4FF :)
pi_192494847
Meer kinderen die met Gynzy Kids werken?
Wat een schijtprogramma. :') :%
pi_192495117
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef Aure het volgende:

[..]

Nee valt best mee lijkt mij. Jip, heel saai gemiddeld qua gewicht en lengte, was met onze vakantie in oktober 16 maanden en pastte toen ook nog prima in de 74/80 summersuits van 4FF :)
Zal ook wel aan de bouw van het kind liggen, mijn grote dame droeg maat 74/80 met een maand of 10 :X Inmiddels met bijna 2,5 kan ik nu maat 104 kopen :') Gek genoeg is ze niet stevig om te zien maar gewoon lang en daar hoort het gewicht ook bij denk ik :?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192495334
Mijn 18-maander draagt nu zijn eerste shirts in 98 (broeken nog 92). Maat 74/80 droeg hij met 6 maanden...
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:13:37 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192495430
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef Aure het volgende:

[..]

Het grappige is vooral dat die vorige zomer ook paste en ik er blind vanuit gegaan was dat het wel te klein zou zijn nu. Toen was ze 8 maanden in juli en was het allemaal wel wat losjes, maar niet te groot ofzo. Nu pastie perfect, maar ze mag geen 2 cm meer groeien :D De vestjes van 4FF worden wel echt te kort nu, maar de mouwen zijn nog te lang... ik denk dat m'n kind uit verhouden is ofzo _O- _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:30:50 #27
344469 Amsel
zonder t
pi_192495682
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Ja hè, zit qua interface zo slecht in elkaar! Wij hebben de juf gemeld dat we het niet meer gebruiken omdat het totaal niet intuïtief is en er dan de hele tijd bij moeten zitten omdat onze kleuter er anders in vastloopt. Maar in de hogere groepen kun je dat natuurlijk wat minder makkelijk weigeren :P
pi_192495713
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:30 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja hè, zit qua interface zo slecht in elkaar! Wij hebben de juf gemeld dat we het niet meer gebruiken omdat het totaal niet intuïtief is en er dan de hele tijd bij moeten zitten omdat onze kleuter er anders in vastloopt. Maar in de hogere groepen kun je dat natuurlijk wat minder makkelijk weigeren :P
Heel irritant. Doet mij denken aan dat tekenprogramma van Windows vroeger, Paint.
A. zit in groep 3 en de juf had vandaag opdrachten klaargezet. Jeetje, wat neemt dat onnodig veel tijd in. :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:39:10 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192495822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:46 schreef exode het volgende:
Ik kreeg net een mail vanuit onze directie dat je je aan kan melden voor mentale hulp. Gratis, voor niets en anoniem, als in je werkgever hoort hier verder niets van. Ik was al blij met mijn werkgever maar dit soort dingen zijn wel erg netjes hoor.
En we hebben binnenkort een virtuele borrel via Teams, er wordt een online pubquiz georganiseerd en nog wat dingen. Ben benieuwd hoe dat gaat aangezien we bijna 10000 medewerkers hebben :D ;)
Heel fijn dat er ook aandacht is voor mentale health nu.

Wij hebben altijd een employee assistance program, ook voor al je gezinsleden. Volledig anoniem. Mijn man heeft er wel eens gebruik van gemaakt.
Maar ja Amerikaans bedrijf. Als je daar een goede te pakken hebt dan bieden ze ook echt de halve wereld aan.

Zo bieden we ook 14 weken betaald verlof voor medewerkers die een medische achtergrond hebben en zich als vrijwilliger aan willen bieden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:42:47 #30
244125 laziness
pi_192495882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het grappige is vooral dat die vorige zomer ook paste en ik er blind vanuit gegaan was dat het wel te klein zou zijn nu. Toen was ze 8 maanden in juli en was het allemaal wel wat losjes, maar niet te groot ofzo. Nu pastie perfect, maar ze mag geen 2 cm meer groeien :D De vestjes van 4FF worden wel echt te kort nu, maar de mouwen zijn nog te lang... ik denk dat m'n kind uit verhouden is ofzo _O- _O-
Nee 4ff heeft gewoon te lange mouwen, altijd al gehad. Mijn kind zit op de +1 lijn en tot mijn irritatie zijn de mouwen te lang en de romp prima
pi_192496443
Oh jongens help. we hebben zo'n grote groene Ikea mand vol Lego. de mand zit nokvol met Lego en zal echt zo'n 30 kilo zijn. Nou rook ik steeds al een vreemd luchtje als ik er in de buurt opruimde (er werd al even niet meer mee gespeeld) maar gisteren lag hij dus buiten in de speeltent en J. zei dat de tent stond naar poep, Verder geen aandacht aan besteed, want we zaten buiten, maar met het opruimen zag ik dus dat er dus echt kattenstront tussen zit :X :X :X :X

Hoe in de hemel krijg ik al die Lego gewassen? Ik heb wel 1 grote waszak, maar dan blijft de poep erin achter, want gisteren heb ik een lading gewassen, maar bleef het echt achter in de vergiet. Dus hoe maak ik het schoon zonder stukjes kwijt te raken, maar wel alles in 1x schoon te krijgen?

Help :') :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_192496499
quote:
Ik heb net gisteren de inlog gekregen.. gelukkig is het extra werk, en nog geen kans gehad om te kijken. Zal eens opletten als hij ermee aan de slag gaat.

Vlinder, geen idee. Wel smerig.
pi_192496803
Vlinder, wij wassen Lego in de wasmachine, tenminste wat we 2e hands kopen. Werkt altijd prima, maar dan zit er geen poep aan natuurlijk. Kan in van die bh waszakjes, maar ook in een dichtgeknoopte kussensloop. Ik zou het denk ik eerst onder de douche afspoelen op een sterke straal en daarna de wasmachine in.

Oh wow wat goed laziness. Ik vind echt dat mijn werkgever er goed mee omgaat allemaal. We moesten al vrij snel thuiswerken en dat is vrij vlekkeloos gegaan. Daarnaast krijgen we elke middag een update vanuit de directie. Update over het bedrijf maar ook steeds weer de oproep om op jezelf te letten en op elkaar te letten.
Vanochtend met het team weer een koetjes en kalfjes videocall gehad. Werkgerelateerd is dan verboden, een half uur koffiepraat.
pi_192496859
Ik zal het zo in de wasmachine kiepen op goed geluk.
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:11:07 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192497283
Geen idee vlinder, wel heel vies :X.

Ik zit al aan de wijn en chips, wat een rukdag vandaag. Positief puntje: morgen doet manlief de kinderen :7.
KuikenGuppy
pi_192497284
Pfff net voor de tweede keer een belafspraak met de juf van onze kleuter vergeten :@. We zijn vooral bezig met de oudste, want die moet echt opdrachten inleveren en elke dag rekenen en taal doen (ok, daar schuiven we wel eens mee), dus de kleuter hobbelt en speelt er lekker tussendoor. Mist school ook niet heel erg ofzo, dus dat helpt niet. Juf doet enorm haar best ook voor de kleuters, dus ik voel me heel schuldig. Niks voor mij om afspraken te vergeten... |:(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192497455
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 14:08 schreef lunapuella het volgende:
Mijn 18-maander draagt nu zijn eerste shirts in 98 (broeken nog 92). Maat 74/80 droeg hij met 6 maanden...
Wat een beer :D Jip wordt begin juni 2 en past momenteel in 80 en 86 :D
pi_192497470
Ik had voor 4 uur mijn eerste biertje trouwens al op Burdie :P je bent dus niet de enige :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 16:27:04 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192497553
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:21 schreef Aure het volgende:
Ik had voor 4 uur mijn eerste biertje trouwens al op Burdie :P je bent dus niet de enige :')
:D kusje erop :* :P.
KuikenGuppy
pi_192497765
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:20 schreef Aure het volgende:

[..]

Wat een beer :D Jip wordt begin juni 2 en past momenteel in 80 en 86 :D
Z. is ook zo’n kleine. Ik was begin maart bij het cb, ze is in december 2 geworden.
Z. was 84 cm en 10 kilo. :')
pi_192497976
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:11 schreef Burdie het volgende:
Geen idee vlinder, wel heel vies :X.

Ik zit al aan de wijn en chips, wat een rukdag vandaag. Positief puntje: morgen doet manlief de kinderen :7.
Proost 🍻

Wij gaan vanavond om 21.00 uur collectief aan de wijn, proosten op collega.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:05:50 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192498024
Ahhhh sterkte Vicky! Dat is inderdaad super snel gegaan ;( :*.
KuikenGuppy
pi_192498057
Jeetje Vicky, wat snel, sterkte.

Ik heb ook een rukdag maar dat is werktechnisch, pffff. Alleen maar gedoe etc. Nog even tot 17:30 door en dan eten, wiiijjnnnn drinken en daarna hersens uit, Netflix aan.
pi_192498083
Oh verschrikkelijk Vicky! :o

Hier ook een rukdag maar dat is sinds dag1coronashit al :')
Ik ben zo niet gemaakt als juf -O-

Ik heb nu een emmer sop over de lego gegooid. Ik laat het wel even weken nu en dan maar in gedeeltes de was in :r
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_192498086
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

Proost 🍻

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte :*
Werewolf
pi_192498098
Sterkte vicky
pi_192498153
Vicky ;( :* Wat verdrietig.

Wij hadden gisteren zo'n rukdag. Er was vooral met de oudste geen land te bezeilen, hij miste school en zijn vriendjes en was ontzettend dwars. En ik ben moe en heb last van mijn neus (flink gekneusd of misschien gebroken door een kopstoot van de jongste), dus was ook niet op mijn geduldigst. :X
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:24:18 #48
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192498267
Hier gisteren en vandaag een dipdag, alles is stom, kind sloopt alles, lacht daarna satanisch en doet me pijn :'). Slaapgebrek vanwege bedjesgedoe, aankomende verhuizing zonder hulp. Morgen verjaardag zonder mensen (zelfs vriend tot s avonds laat weg -O- ) gewoon allemaal even kut. De veerkracht ontbreekt even. Komt wel weer goed, ik veer meestal wel weer terug :) maar vandaag even nog niet, en dat mag van mezelf.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:25:56 #49
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192498297
:* Voor alle mama's met een rotdag, of week. Het is nu allemaal zo bizar en surrealistisch, we doen allemaal wat we kunnen en dat is genoeg O+
pi_192498430
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:19 schreef Vlinder het volgende:
Oh jongens help. we hebben zo'n grote groene Ikea mand vol Lego. de mand zit nokvol met Lego en zal echt zo'n 30 kilo zijn. Nou rook ik steeds al een vreemd luchtje als ik er in de buurt opruimde (er werd al even niet meer mee gespeeld) maar gisteren lag hij dus buiten in de speeltent en J. zei dat de tent stond naar poep, Verder geen aandacht aan besteed, want we zaten buiten, maar met het opruimen zag ik dus dat er dus echt kattenstront tussen zit :X :X :X :X

Hoe in de hemel krijg ik al die Lego gewassen? Ik heb wel 1 grote waszak, maar dan blijft de poep erin achter, want gisteren heb ik een lading gewassen, maar bleef het echt achter in de vergiet. Dus hoe maak ik het schoon zonder stukjes kwijt te raken, maar wel alles in 1x schoon te krijgen?

Help :') :')
Als je het in de wasmachine stopt zet hem op koud wassen. Ik heb mijn mans vrachtwagen (+/- 200 euro) kunnen weggooien omdat hij nog op 30 graden stond 🙄
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192498528
quote:

[..]

Proost 🍻

SPOILER
Welke diagnose had ze dan?
Triest, sterkte.
pi_192498558
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Welke diagnose had ze dan?
Triest, sterkte.
Zie je dm
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192498586
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:45 schreef Vicky het volgende:

[..]

Zie je dm
Zag het.
Wat bizar snel inderdaad. ;(
pi_192498651
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zag het.
Wat bizar snel inderdaad. ;(
Ja niet normaal
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:58:03 #55
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192498703
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef littledrummergirl het volgende:
:* Voor alle mama's met een rotdag, of week. Het is nu allemaal zo bizar en surrealistisch, we doen allemaal wat we kunnen en dat is genoeg O+
Nou! Distopisch gewoon.
Maar gek genoeg "went" dat ook gewoon weer, ik sta er echt van te kijken.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:00:33 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192498733
First world problems, maar ik wil zo graag iets nieuws kopen (kleding) maar heb geen flauw idee wat, en er is zoveel keus... :').
KuikenGuppy
pi_192498856
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:00 schreef Burdie het volgende:
First world problems, maar ik wil zo graag iets nieuws kopen (kleding) maar heb geen flauw idee wat, en er is zoveel keus... :').
Verveling. :P
Ik heb nieuwe bh’s nodig en ik wil het liefst bij de lingeriezaak even laten opmeten en uitzoeken maar dat wordt hm nu dus ook niet. }:|
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:19:20 #58
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192499047
quote:
:D Lekker he, first world problems? Ik wilde ook wat leuks kopen, voor m'n verjaardag komend weekend. Maar ik weet echt helemaal niet welke maat ik heb. Afgelopen maanden heb ik stapels oude - en tijden lang te kleine - kleding tevoorschijn gehaald en stukje bij beetje gepast en opgeruimd. Ik ben erg blij dat ik kennelijk een nogal klassieke smaak heb: er waren maar weinig dingen bij die ik niet meer vond kunnen. Maar nu na de operatie en de afgelopen weken chemo is m'n lijf weer aan het veranderen. Ik hou het niet meer bij....
pi_192499065
Wat verdrietig Vicky ;(. Veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192499134
Sterkte Vicky :*
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:43:31 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192499452
quote:
Wat staat er open?
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:44:12 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192499467
quote:

[..]

Proost 🍻

SPOILER
Gecondoleerd
  dinsdag 7 april 2020 @ 18:53:39 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192499637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:45 schreef F_r het volgende:
Ik zal het zo in de wasmachine kiepen op goed geluk.
Ga jij vlinders Lego wassen? Aardig van je :P
pi_192499734
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ga jij vlinders Lego wassen? Aardig van je :P
Ik ben nu eenmaal heel aardig.
pi_192499904
Sterkte Vicky!
pi_192501023
quote:
Monki! Heb voor 200 euro aan kleding gekocht :X
pi_192502459

Ik doe mee aan de collectieve baaldag/week/maand.

SPOILER
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192502538
Ik vind het ook wel pittig hoor. Mijn man werkt boven dus ik voel mij helemaal beperkt.
pi_192502600
Oh ja, verder ben ik dus echt zo jaloers (en een beetje afgunstig) tegen mensen die roepen dat ze zich nu zó vervelen.
Ik zou er echt heel veel voor over hebben om me eens een weekje enorm te kunnen vervelen. Gewoon uit het raam staren omdat er verder niets te doen is.

En niet om de enorme stapel was te negeren, de vaat nog even uit te stellen of om twee vechtende kinderen het even zelf uit te laten zoeken :')
pi_192502647
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:48 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, verder ben ik dus echt zo jaloers (en een beetje afgunstig) tegen mensen die roepen dat ze zich nu zó vervelen.
Ik zou er echt heel veel voor over hebben om me eens een weekje enorm te kunnen vervelen. Gewoon uit het raam staren omdat er verder niets te doen is.

En niet om de enorme stapel was te negeren, de vaat nog even uit te stellen of om twee vechtende kinderen het even zelf uit te laten zoeken :')
Dit ja. Verveling ken ik niet eens. :')
pi_192502733
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:41 schreef LeSage het volgende:

Ik doe mee aan de collectieve baaldag/week/maand.

SPOILER
Dit ook. :P

Man moppert bij thuiskomst ook weleens dat de kinderen zo druk zijn, gillen, zeuren etc. maar: newsflash: ik heb dat een hele dag. :')
Niet dat ze de hele dag vervelend zijn hoor, zeker niet maar uitbarsten van peuter zijn niet alleen ‘s avonds en gillen helaas ook niet.
pi_192502780
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 18:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat staat er open?
Geen idee. Iets met woorden schrijven met ‘plant’. Werkt heel vervelend.
pi_192502797
Als de scholen maar weer open zouden gaan, dat zou zó schelen... dan kon ik tenminste gewoon rustig thuis werken zonder me continu te ergeren aan man en kind die elders in huis lawaai maken. En voor N zou het zo fijn zijn als een deel van het normale leven weer opgepakt werd...
Maarja, de persconferentie stemde niet echt hoopvol... misschien moet ik daar ook gewoon niet naar kijken, want elke keer ben ik weer een hele dag chagrijnig.

Heel veel sterkte Vicky! ;(

[ Bericht 14% gewijzigd door SaskiaR op 07-04-2020 21:12:55 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192503011
Ik heb een noise cancelling headphone gekocht omdat ik gewoon echt geen fatsoenlijk stuk software kon ontwikkelen met de kinderen erbij. :@ Dat ding is nu al de aankoop van het jaar, want ik kan me nu veel beter afsluiten om dingen gedaan te krijgen. *O*

Jeetje Vicky wat heftig. Heel veel sterkte. :*
pi_192503215
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 20:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit ook. :P

Man moppert bij thuiskomst ook weleens dat de kinderen zo druk zijn, gillen, zeuren etc. maar: newsflash: ik heb dat een hele dag. :')
Niet dat ze de hele dag vervelend zijn hoor, zeker niet maar uitbarsten van peuter zijn niet alleen ‘s avonds en gillen helaas ook niet.
Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14 :X kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
pi_192503279
Die hielden elkaar wel bezig, en speelden veel buiten, denk ik?
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen. Ik denk dat de kinderen nu veel meer contact met hun ouders hebben dan 100 of zelfs 50 jaar geleden. Hoe veel mensen ook klagen dat ouders altijd op hun telefoon zaten... ik denk dat de ouders vroeger een stuk minder aanwezig waren.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:25:34 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192503417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Die hielden elkaar wel bezig, en speelden veel buiten, denk ik?
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen. Ik denk dat de kinderen nu veel meer contact met hun ouders hebben dan 100 of zelfs 50 jaar geleden. Hoe veel mensen ook klagen dat ouders altijd op hun telefoon zaten... ik denk dat de ouders vroeger een stuk minder aanwezig waren.
Mijn moeder is zelfs soms verbaasd waarom ik niet het hele huishouden doe wanneer kapitein thuis is _O-

Los van t feit dat ik dat niet zo belangrijk vind, helpt ie me alleen maar van de regen in de drup met zn hulp :') en duurt alles tien keer langer.

Ik herinner me mijn moeder wel als iemand die altijd aan het koken/wassen/stofzuigen was. En niet als een voorlezende, knutselende, meespelende moeder. Dat deed ze vast ook wel :) maar dat heeft kennelijk minder indruk gemaakt.
pi_192503421
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14 :X kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Ik ken ook iemand met 5 kinderen die nu allemaal thuis zitten.
Mijn zoon kletst al de hele dag door. Ik kan geen liedje zingen of hij komt er weer tussen.
“Mama, mama, mama, mama” en komt dan met zoiets onbelangrijks. :')

Vast heel herkenbaar voor velen. :Y)
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:26:14 #79
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192503429
quote:

[..]

Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192503561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.
Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen :s)

Nee grapje, dat lijkt me niet beter :')

Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:19 #81
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192503845
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
Miss dat buren en familie toen meer in en uit liepen en allemaal op elkaars kinderen letten? Beetje het " it takes a village to raise a child" idee ?
pi_192504160
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mensen hadden vroeger geen vaatwasser. :+
pi_192504702
quote:

[..]

Toen ik zat te klooien met de borstvoeding van Willem heb ik aan een van mijn oudste tantes gevraagd hoe oma dat deed. Oma had ook 11 kinderen in 13 jaar tijd gekregen :')
Maar voor borstvoeding had ze echt geen tijd. Alle kinderen met de fles en bij de jongste kinderen gaven de oudste dochters die. Tante vertelde dat ze bij de 11de na een jaar te horen kreeg haar moeder: “geef mij die baby een keer, kan ik hem ook een keer een fles geven”
pi_192504847
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik herinner me mijn moeder wel als iemand die altijd aan het koken/wassen/stofzuigen was. En niet als een voorlezende, knutselende, meespelende moeder. Dat deed ze vast ook wel :) maar dat heeft kennelijk minder indruk gemaakt.
Zo herinner ik mijn moeder wel O+
En ze kon ook heel goed jongleren O+ (Maar nu niet meer, ze heeft het pas nog geprobeerd)

Ik herinner me vooral dat ze er altijd was. Ik denk dat dat het grootste verschil is met deze tijd (behalve nu met dat virus)
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:05:06 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192505406
Ik herinner me vooral dat mijn ouders (vijf kinderen) nooit ergens bij waren. Alles deed ik altijd alleen. Ze gingen niet mee van de glijbaan, we knutselden niet, ik deed alles op de fiets, ging zelf naar bed... Zelfs zwemtrainingen en -wedstrijden en infoavonden op school en open dagen van universiteiten enzo waren ze er nooit. Ook geen voorleesmoeder of mee op schoolreis. Er was altijd een baby waardoor er volgens mijn moeder niks meer kon en mijn vader werkte altijd.

Nog steeds niet trouwens: mijn moeder vindt het prima als we langs komen, maar komt 1-2 keer per jaar bij ons thuis, zelfs nu prul er is. En dan onder protest en alleen als ik vervoer regel of treinkaartjes koop ofzo. En ze is 58 en heeft gewoon een rijbewijs en een auto, ze kan het wel...

Needless to say dat wij regelmatig botsen, omdat ik ervoor pas om altijd maar te komen opdraven terwijl zij nul moeite doet. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ze uit zichzelf appte of belde. Dat moet altijd van mij komen. En dan wel janken dat.prul had andere oma en opa veel leuker vindt. Gek he, die doen veel meer moeite en ziet ze dus vaker.
pi_192505639
Toen ik klein was waren mijn ouders veel werken. Mijn moeder was altijd moe want werkte ook ‘snachts en laat op de avond. Mijn vader kookte vaak. Ik was vaak bij mijn Opa en Oma. ‘S morgens alleen naar school lopen en ‘s middags werden we opgehaald door Opa. Daar aten we wat en gingen weer naar school. Mijn ouders deden wel veel voor school. Zijn heel creatief. Met Pasen had mijn vader plastic paaseieren beschilderd met de kabouters van Rien Poortvliet. Mijn moeder kwam helpen met het knutseluurtje. Vooral bij dingen zoals brooddeeg. Met kerst zaten al mijn familieleden (ouders, grootouders, ooms en tantes) eerste rang bij het kerstverhaal. In no time had ik altijd zo’n enveloppe vol voor de kinderpostzegels. Iedere leerkracht kende ook mijn hele familie (meeste hebben daar ook op basisschool gezeten). En ik herinner me dat mijn zusje de helft heel overgeslagen van de basisschool want ze was altijd ziek. Dus als mijn moeder eens thuis was van het werk dan zorgde ze voor mijn zusje.

En ik herinner me dat met onze verjaardag dat mijn ouders altijd avonden aan het knutselen waren zodat we iets leuks konden uitdelen.

Mijn vader bakte vaak brood in de weekenden. En met oud en nieuw stonden de emmers met oliebollendeeg te rijzen in de woonkamer. Waardoor we zachtjes moesten lopen want houten vloer. Deed je dat niet dan kreeg je een oorvijg :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:25:32 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192505824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een noise cancelling headphone gekocht omdat ik gewoon echt geen fatsoenlijk stuk software kon ontwikkelen met de kinderen erbij. :@ Dat ding is nu al de aankoop van het jaar, want ik kan me nu veel beter afsluiten om dingen gedaan te krijgen. *O*

Jeetje Vicky wat heftig. Heel veel sterkte. :*
Fijn zijn ze he! Onze beide kinders hebben er een voor op school maar ik vind het ook heerlijk om af en toe op te zetten. :Y Zeker als ik mijn series probeer te kijken. *) :D

En een :* voor alle baaldagen.
Ik ben nu weer aan het werk sinds zaterdag en man wat een verademing. Even bezig zijn, nuttig zijn, je hersens gebruiken en gewoon een reden hebben om de deur uit te gaan. Nu pas heb ik door hoe mottig ik er op het laatst toch wel van werd.

Onze achterburen hebben 8 kinderen en een ervan zit bij mijn jongste in het rugby-team en verder spelen er geloof ik nog 3 of 4 en idd, je ziet de ouders nooit. Altijd druk. Tsja... dat snap ik, maar sport is geen veredelde opvang. ;)
pi_192508309
Ik herken dat helemaal niet van mijn ouders. Wij waren met 3 thuis en zij zijn echt altijd overal bij geweest. Ieder weekend stonden ze 3 hockeywedstrijden langs de kant te verkleumen, mijn moeder zat bij de oudervereniging op school (en organiseerde zo dus heel veel), mijn vader reed in een busje en kwam ons bij iedere regendruppel weer ophalen en gooide de fiets achterin.
Misschien heb ik gewoon heel actieve ouders ofzo, maar ik heb er zeker nu wel heel veel respect voor _O_
Overigens hoor ik nog regelmatig van hen dat wij 3 enorm rustige meisjes waren die gewoon deden wat er gezegd werd, dus daar waren ze geen energie mee kwijt.
Needless to say dat zeker jongste duidelijk zijn vaders karakter heeft :X :+
pi_192508851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen.
Is dat nu anders dan? Want ik doe ook zelden mee met spelen. We ondernemen normaalgesproken best veel als gezin en ik lees graag voor, doe spelletjes, wil best assisteren bij een knutsel en ben altijd beschikbaar voor een babbel of een knuffel, maar 'spelen' voel ik niet als mijn verantwoordelijkheid of iets waarin ik echt een aandeel heb.

Ik heb ook niet de indruk dat ik het wat dat betreft zo anders doe dan mijn ouders. Ik ben in allerlei wisselende constellaties opgegroeid, als enig kind, met een en met drie zussen, met een of twee ouders. Mijn ouders werkten allemaal en we hadden een oppas. Er speelde niemand met ons. We deden spelletjes, wandelden veel, vertelden elkaar verhalen, gingen naar de stad, maar spelen deed ik altijd zelf of met mijn zussen. Mijn ouders waren heel betrokken en ondanks werk altijd aanwezig bij afzwemmen, sportwedstrijden en dingen van school.
pi_192509004
Mijn ouders waren meestal wel in dezelfde ruimte als ik met lego ofzo speelde. Dan zaten zij te werken of lezen en dan praatten we wat tussendoor. Tenminste toen ik 5-6 was, later speelde ik meestal ergens anders.
pi_192509852
Mijn ouders werkten 5 dagen per week in hun eigen bedrijf. De andere 2 dagen waren ze ook regelmatig bezig voor de zaak.
4 dagen in de week hadden we een oppas die er was als we uit school kwamen, 1 dag zaten we bij de buren.

Mijn vader was wel legovader op school O+ .
Nu zijn ze al jaren met pensioen, zijn normaalgesproken eens in de week hier O+ en ik mis ze enorm :'( .

Gisteren ook weer een prutdag. Gisteravond over de rooie, ik heb geloof ik allemaal lelijke dingen gezegd :X en ben daarna de rest van de avond in bad gaan liggen.
Ik ben afgedraaid...
Fake it till you make it...
pi_192509874
Leuk, die jeugdverhalen. :)

Ik heb ook hele betrokken ouders. We zijn thuis met 3 kinderen. Mijn vader werkt als schilder en mijn moeder heeft, toen wij klein waren, een paar jaar thuis gezeten. Daarna parttime in de zorg.
We speelden voornamelijk samen maar gingen vooral in de weekenden wat leuks met pa en ma doen.
Ze waren ook altijd bij speciale schoolavondjes aanwezig, afzwemmen, wedstrijden etc.
Wat dat betreft hebben mijn ouders het echt goed gedaan.
Nog steeds trouwens. :Y
pi_192509887
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
pi_192509894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef Nijna het volgende:

Gisteren ook weer een prutdag. Gisteravond over de rooie, ik heb geloof ik allemaal lelijke dingen gezegd :X en ben daarna de rest van de avond in bad gaan liggen.
Ik ben afgedraaid...
Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen? :*
pi_192509947
Ik speel overigens wel samen met mijn kinderen maar niet overdreven ofzo. Heb nog meer te doen. :P
pi_192509964
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen? :*
Ik geloof dat het ergste door het putje is meegegaan met het badwater ;).
pi_192509977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef vencodark het volgende:
Ik speel overigens wel samen met mijn kinderen maar niet overdreven ofzo. Heb nog meer te doen. :P
^O^
pi_192510091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
Zoiets ja. Soms alleen even meespelen om op te starten. Kunnen ze daarna weer verder. :)
pi_192510141
Ik denk dat in de tijd van Jip & Janneke moeders ook steeds in de buurt waren, maar bezig met het huishouden. En dat kinderen in die kleine huisjes gewoon zodra het droog was naar buiten gekieperd werden omdat het anders helemaal ondoenlijk was om iets voor elkaar te krijgen.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:16:17 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192510297
quote:
_O_

Er werd echt veel meer buiten gespeeld. Ik kan de prenten zo uittekenen in mijn hoofd.
Hoepelen, tollen, knikkeren, touwtje springen, balletje trappen. Hele pleinen vol toch altijd?
pi_192510414
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:16 schreef BE het volgende:

[..]

_O_

Er werd echt veel meer buiten gespeeld. Ik kan de prenten zo uittekenen in mijn hoofd.
Hoepelen, tollen, knikkeren, touwtje springen, balletje trappen. Hele pleinen vol toch altijd?
Dat is wel waar ja. Elastieken, skeeleren, hinkelen, allerlei spelletjes en hele dagen in de konijnenren zitten 8)7
  woensdag 8 april 2020 @ 10:27:39 #102
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_192510484
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 23:25 schreef BE het volgende:

Onze achterburen hebben 8 kinderen en een ervan zit bij mijn jongste in het rugby-team en verder spelen er geloof ik nog 3 of 4 en idd, je ziet de ouders nooit. Altijd druk. Tsja... dat snap ik, maar sport is geen veredelde opvang. ;)
Maar de andere keus is dan dus de kinderen niet op sport en dat lijkt me ook jammer voor ze.
Ik denk dat een kind liever alleen is bij de sport die ze graag doen dan niet kunnen sporten.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:31:21 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192510538
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:27 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Maar de andere keus is dan dus de kinderen niet op sport en dat lijkt me ook jammer voor ze.
Ik denk dat een kind liever alleen is bij de sport die ze graag doen dan niet kunnen sporten.
Tuurlijk, dat is absoluut waar hoor. Maar toch... soms voelt het alsof het wel heel gemakkelijk gaat.
Drukdrukdruk. Dat was wel een keuze en kinderen vinden het echt heel leuk als hun ouder komt kijken. :Y
  woensdag 8 april 2020 @ 10:44:14 #104
244125 laziness
pi_192510702
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:16 schreef BE het volgende:

[..]

Spelen jullie kinderen minder buiten dan jijzelf vroeger dan?

Mijn kind wil altijd naar buiten. Hele dagen steppen, skeeleren, verstoppertje, tikkertje. We gaan dan af en toe eens kijken anders zien we hem de hele dag niet.
En er zijn eigenlijk altijd wel kinderen te vinden ook in de speeltuin hier.

Natuurlijk zijn er dagen dat hij wel veel achter een scherm wil hangen. Maar in de regel als het droog is gaat hij graag naar buiten.

Allemaal in de normale omstandigheden wel ;)

Favoriete bezigheid binnen nu is trouwens met een nerf pistool playmobil poppetjes omver schieten. Ook een goede voor papa en mama om aan mee te doen na een lange werkdag :D
pi_192510733
Grappig om al die jeugdverhalen te lezen en de verschillen met nu.

Ik ben in een warm, gezellig Brabants gezin opgegroeid met een 7 jaar oudere broer en 9 jaar oudere zus. Ik kan me vooral herinneren dat mijn vader hard werkte, mijn moeder thuis was en dat we altijd buiten waren. Hutten bouwen, buskruit, stoepranden, voetballen, pingpongen, zwemmen in het kanaal, dat soort dingen. In de zomer altijd lunchen op het gras bij het zwembad.
Maar inderdaad spelen met ons deden ze volgens mij niet. Ja op vakantie een potje badminton.

B en Juul kunnen allebei goed alleen spelen, maar bijvoorbeeld Lego vinden wij zelf ook enorm leuk dus dan bouwen we nog wel eens mee.

Gisteren nog een heel gesprek met mijn manager gehad. Ik kan nu gewoonweg geen verlof nemen omdat ik dingen moet afronden. Hij baalt met me mee want ziet aan me dat ik eigenlijk even niets moet, even geen gezeik aan mijn hoofd zeg maar.
Van hem mag ik verlof nemen, begrijp me niet verkeerd, maar niemand neemt mijn werk over. Dat is altijd zo geweest en we waren juist bezig om een soort van backup voor mij te creeeren.
Ik werd gisteren einde werkdag gebeld en toen was het volledige paniek, er werd iets geroepen wat niet goed zou zijn gegaan in 2018 wat ons ontzettend veel geld zou kosten. Dat was net even de druppel, ik heb het uitgezocht, geconcludeerd dat er helemaal niets fout is gegaan bij ons en ik ben om 20:30 naar bed gegaan. Klaar was ik ermee.

En vandaag doe ik even helemaal niets, tenminste niet voor mijn werk. Zo... :)
  woensdag 8 april 2020 @ 11:06:22 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192511068
Pfff wat een stress zo Exode
pi_192511279
Ja en ik heb normaal niet zo stressvol werk gelukkig. Voor mij zijn februari, maart en april drukke maanden en dan met name april.
Dat is ook net allemaal werk wat niet overdraagbaar is. De timing is perfect dus....

En dat gezeik van gisteren ettert door, ik krijg allemaal telefoontjes, mailtjes en Appjes of ik het wel goed berekend heb. Ik ga jullie niet lastigvallen met wat en hoe maar het is een welles nietes discussie geworden, terwijl de welles (die van mij dus) gewoon op papier staat en gecontroleerd kan worden. De nietes wordt gewoon niet onderbouwd.

MAAR er komt een einde aan....nog even doorbikkelen dan is alles rond en heb ik het als het goed is gewoon rustig ineens. En ik heb 1,5 week meivakantie *O*
  woensdag 8 april 2020 @ 11:27:02 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192511396
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Leandra op 08-04-2020 11:34:55 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192511502
@Leandra

Dat is echt shit. Heel veel sterkte. En zo zie je maar: kan je je nog zo aan de maatregelen houden, pik je het toch ergens op.
pi_192511505
Jezus Leandra.... wat heftig zeg!!
Gecondoleerd en heel veel sterkte 😗🕯
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_192511530
Wat heftig Leandra. Veel sterkte. :*
pi_192511552
Gecondoleerd leandra. Heel veel sterkte toegewenst.

Niet te geloven hoe snel zoiets gaat.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:37:48 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192511582
Thnx all :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192511627
Leandra wat enorm heftig. Heel veel sterkte. :*
  woensdag 8 april 2020 @ 11:47:14 #115
344469 Amsel
zonder t
pi_192511734
Sterkte Leandra, wat erg ;( :*
pi_192511769
Jeetje Leandra, wat heftig zeg. Gecondoleerd en heel veel sterkte :* ;(
pi_192511950
Leandra, wat heftig :* gecondoleerd en sterkte :*
pi_192511998
Shit Leandra :'( Wat erg! Hoe is ze san toch besmet geraakt?

Dat lijkt me zo eng, aan de beademing gaan bij volle bewustzijn, en niet weten of je wakker wordt. Brr.

Sterkte.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:15:27 #119
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192512277
Oh hemel Leandra. Gecondoleerd. Is de rest van de familie ok?
  woensdag 8 april 2020 @ 12:19:02 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192512338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Shit Leandra :'( Wat erg! Hoe is ze san toch besmet geraakt?

Dat lijkt me zo eng, aan de beademing gaan bij volle bewustzijn, en niet weten of je wakker wordt. Brr.

Sterkte.
We weten het niet. Misschien in de laatste dagen dat ze toch nog gewerkt hebben, ze zijn ook na elkaar ziek geworden thuis; eerst mijn zusje, toen haar partner, maar er is geen besmettingsbron bekend.

Sowieso erger ik me kapot aan het feit dat er in NL weinig getest wordt, zelfs mijn zusje is nu nog niet getest, terwijl het imho behoorlijk van belang is te weten of zij het gehad heeft, want anders zit ze nu nog in haar incubatietijd.
Hoe willen ze zo'n app dan gaan inrichten als je toch pas getest wordt als je met een ambulance afgevoerd bent naar het ziekenhuis en ze op basis van je longscan al vermoeden dat het idd Covid19 is?

Echt, laat ze gaan testen, testen, testen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192512360
och wat naar! sterkte!
  woensdag 8 april 2020 @ 12:22:27 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192512385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Spelen jullie kinderen minder buiten dan jijzelf vroeger dan?

Ja, echt heel veel minder. :Y Ik was ook altijd buiten, maar zij toch niet. Hier in de nieuwe buurt wel meer dan in het oude huis, maar nee... het zijn geen buitenkinderen.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:22:59 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192512391
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oh hemel Leandra. Gecondoleerd. Is de rest van de familie ok?
Vooralsnog wel, de jongste zoon van mijn zusje heeft donderdag nog boodschappen gebracht, maar is daarbij niet binnen geweest (die woont in een studentenhuis dus dan wil je sowieso ook niet mixen met mensen die potentieel Corona hebben, en vice versa).
Ze hadden alle afspraken die ze hadden staan om op visite te gaan al voor 15 maart afgezegd, zelfs nu zitten wij hier min of meer te social distancing, hoewel ik de kans klein acht dat zij mij nog besmet als zij het al gehad heeft, maar goed.... meer dan een vermoeden dat ze het al gehad heeft is het niet.

Ik ben gisteren naar haar toe gegaan en ben daar nog steeds.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 8 april 2020 @ 12:25:17 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192512426
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:
SPOILER
:*
pi_192512437
Leandra gecondoleerd :*
pi_192512667
Leandra gecondoleerd :*
  woensdag 8 april 2020 @ 12:43:08 #127
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192512708
Gecondoleerd Leandra :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 april 2020 @ 12:48:40 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192512795
Jeetje Leandra... sterkte :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192512831
Gecondoleerd leandra
pi_192512916
Leandra, wat erg ;( Gecondoleerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_192513012
Jeetje wat heftig Leandra. Gecondoleerd en sterkte.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:07:34 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192513085
Ach Leandra, wat enorm heftig. Gecondoleerd lieverd :* :*
pi_192513323
Gecondoleerd, Leandra. Heftig zo dichtbij en zó snel.
pi_192513354
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:
SPOILER
Sterkte :*
Werewolf
pi_192513365
quote:
Haha, herkenbaar, zo doe ik het ook. Soms help ik ze door bepaald speelgoed waar ze al een tijdje niet mee hebben gespeeld te pakken.

Wel leuk ja, om die vergelijkingen te maken met hoe het vroeger ging. Ik denk dat je altijd wel verschil hebt gehad tussen ouders die veel met hun kind probeerden te doen, ook goed aansluiting hadden met de belevingswereld van hun kinderen en ouders die dat niet zo hebben. Al hangt dat ook wel af van de omstandigheden, uiteraard.

Ik ben opgegroeid in een christelijk milieu en kende daardoor veel echt heel grote gezinnen. Een van mijn vriendinnetjes kwam uit een gezin van 10. Ik was altijd erg verwonderd hoe die ouders dat allemaal deden, want er was wel echt aandacht voor al die kinderen. Er werd bijvoorbeeld veel met elkaar gepraat, op een diepgaande manier. Meer dan bij mij thuis. Ik groeide zelf op in een gezin met vijf kinderen, waarbij ik de jongste was en mijn oudste zus toen ik klein was al uit huis was. Mijn ouders hadden een tuinbouwbedrijf waarin mijn moeder ook meedraaide. Daar lag haar prioriteit, het huishouden vond ze een noodzakelijk kwaad, iets wat ook nog moest gebeuren, en wat ze heel snel en met weinig interesse deed. Mijn ouders waren dus zes dagen in de week aan het werk, in het bedrijf en in huis, en de zevende dag zaten we in de kerk en hadden we de verplichte bezoekjes aan opa's en oma's. De kinderen moesten in het werk hun steentje bijdragen, dus ik hielp ook in de tuin met allerlei karweitjes, in het huishuiden en op zaterdag werd ik erop uitgestuurd voor boodschappen.

Ik vind het knap hoe mijn moeder ondanks dit drukke bestaan en bijbehorende zorgen op haar manier wel echt probeerde tijd te maken voor een spelletje met mij. Maar al met al werd ik al zeer jong nogal aan m'n lot overgelaten en hebben mijn oudere zussen en broer zich ook vaak over mij ontfermd. Dat laatste ging er dan niet altijd zachtzinnig aan toe. Zo heeft mijn broer een keer teer op mijn duim gesmeerd omdat hij me het duimzuigen wilde afleren. Toen was ik een jaar of 5. Uit boosheid heb ik die teer er gewoon afgezogen. *) . Dat ik het vaak zelf maar moest uitzoeken en het feit dat wij op een groot terrein woonden vanwege die tuinbouw, leidde er bij mij toe dat ik me vaak terugtrok in mijn eigen fantasiewereldje en in m'n eentje rondzwierf door de kassen en langs slootjes etc.

Het is in ieder geval niet te vergelijken met wat ik vaak bij andere kinderen thuis zag. En ook niet te vergelijken met hoe mijn eigen kinderen nu opgroeien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192513373
Leandra, gecondoleerd en veel sterkte. Wat een rottijd is dit toch.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 8 april 2020 @ 13:29:22 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192513428
Gecondoleerd Leandra. Wat heftig allemaal.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:42:38 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192513664
Gecondoleerd Leandra ;(.
KuikenGuppy
  woensdag 8 april 2020 @ 14:33:35 #139
244125 laziness
pi_192514578
Gecondoleerd Leandra en heel veel sterkte :*
pi_192515525
Gecondoleerd leandra, wat vreselijk ;(
Ik heb morgen een uitvaart (geen covid), ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn met de maatregelen van nu.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:00:19 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_192515785
Jemig Leandra zo snel en onverwacht. Gecondoleerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192515988
Och Leandra wat vreselijk ;(. Gecondoleerd en heel veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192516206
Gecondoleerd Leandra, heel veel sterkte! :*
  woensdag 8 april 2020 @ 16:52:56 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192516635
Thnx all :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192517742
pi_192518084
  woensdag 8 april 2020 @ 19:53:42 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192519619
Wat afschuwelijk Leandra ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192519702
Boh Leandra, wat erg, gecondoleerd :*
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 20:55:20 #149
5428 crew  miss_sly
pi_192520888
Och Leandra, wat een verlies. Zo onverwacht en snel, heftig. Gecondoleerd en heel veel sterkte 😘😘
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192521301
Leandra, wat heftig. Gecondoleerd met dit enorme verlies.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:31:12 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192521524
Heel veel sterkte Leandra :*
Ik ga die ziekte met de dag enger vinden :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 8 april 2020 @ 21:31:22 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_192521526
Leandra, jeetje, wat vreselijk ;( gecondoleerd :*
disclaimer
pi_192521585
Wat vreselijk, Leandra! Gecondoleerd!
pi_192522796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef livelink het volgende:
Nou hè. Mensen die toch gezond zijn of relatief jong en dan ineens zo ziek worden. Het lijkt me zo beangstigend dat je de IC opgaat en dan niet weet of je ooit nog wakker wordt ;(. Wat een hel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_192522937
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:31 schreef livelink het volgende:
Nou, echt hè.

Ik ben de maatregelen nu ook zooo beu. Hoelang nog!? :(
  woensdag 8 april 2020 @ 22:45:15 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192523300
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, echt hè.

Hoe beter "we" ons er aan houden, hoe sneller het afgebouwd kan worden. Ik zag vandaag echt veeeeel mensen op straat -O-. Maar juist daardoor is er kans dat het langer gaat duren.
KuikenGuppy
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 22:49:26 #157
447051 crew  Peejtur
pi_192523376
Gecondoleerd Leandra. Sterkte deze periode. ;(
  woensdag 8 april 2020 @ 23:01:38 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192523606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe beter "we" ons er aan houden, hoe sneller het afgebouwd kan worden. Ik zag vandaag echt veeeeel mensen op straat -O-. Maar juist daardoor is er kans dat het langer gaat duren.
Hier in mijn stad hebben we niet echt een park maar ik was vandaag even in Den Haag en daar zag ik dus in een van de parken echt volop mensen, jeugd bij een soort skatebaan maar ook heel veel wandelaars. Dat is natuurlijk ook bijna niet te doen in een grote stad als er maar weinig groen is, maar ik vond het wel eng hoor.
Op de straten zelf was het verder wel uitzonderlijk rustig. :Y
pi_192524180
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

I know.

Hier in de bedrijfskantine zitten ze ook gezellig naast -en tegenover elkaar aan een tafeltje. :N
  donderdag 9 april 2020 @ 07:03:28 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192526402
Wat erg, Leandra. Gecondoleerd en heel veel sterke gewenst, ook voor je zusje en andere betrokkenen.
in de haak.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 07:49:25 #161
5428 crew  miss_sly
pi_192526724
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, echt hè.

Hier een artikel met ideeën over hoe en wat als het wat minder wordt. https://www.volkskrant.nl/cs-b525ac91
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 08:20:27 #162
269689 crew  Viv
pi_192527044
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

I know.

Hier in de bedrijfskantine zitten ze ook gezellig naast -en tegenover elkaar aan een tafeltje. :N
Eén stoel per tafeltje neerzetten? Of een A4-tje op de tafeltjes plakken met instructies over afstand houden? Veel mensen moeten het van dat soort zichtbare triggers hebben om hun gedrag te veranderen. ;)
pi_192527269
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier een artikel met ideeën over hoe en wat als het wat minder wordt. https://www.volkskrant.nl/cs-b525ac91
Nou, van wat daar beschreven wordt, word ik niet vrolijker.... :{
pi_192527298
Och Leandra. Wat een verdriet. Gecondoleerd en veel sterkte!

Ik snap dus niet dat ons kdv in de meivakantie gewoon open gaat. Normaliter hebben ze dan vakantiemix voor BSO kinderen en die kunnen we nu ook gewoon inboeken. Toen ik daar naar vroeg (klopt dat wel? Want meivakantie week 1 is hier vanaf 20 april), zeiden ze dan gewoon open te zijn?
Eeeeh...

Verder is mijn kraamweek dus bijna om (laatste dag kraamzorg vandaag) en ik vond het gek, zo zonder bezoek, maar tegelijkertijd relaxed. Nu was er alle aandacht voor onze kids en ons gezin. Dus zo gek was dat nog niet.
Beetje balen alleen dat na een prima week gisteren 1 of andere idioot mijn langs de weg geparkeerde auto heeft geraakt met zn vrachtwagen. Helemaal stuk. En vrachtwagen reed dus gewoon door. Gelukkig was er een getuige en hebben we inmiddels de chauffeur kunnen achterhalen, dus het zal uiteindelijk wel goedkomen, maar toch baal ik er flink van.
pi_192527370
Bijzonder dat jullie kdv open gaat idd. Wij kregen juist al te horen dat ze sowieso tot na de meivakantie (10 mei) dicht blijven.

Fijn dat jullie de positieve kanten in de kraamweek van de beperkingen hebben ervaren!
Kan me voorstellen dat je baalt van je auto, zo’n gedoe altijd.
pi_192527388
Ah, dat is ook gewoon balen sillie. Al komt het allemaal goed, het is toch gedoe waar je nu niet op zit te wachten.
pi_192527671
Ik zie de cijfers dalen, maar ik ken zelf steeds meer mensen (ook via via) die het hebben, getest en ongetest. Gisteren is de schoonmoeder van een goede vriendin van licht benauwd, naar ambulance, van gewone afdeling naar IC gegaan in 24 uur tijd.
Echt bizar hoe snel het kan gaan....

Ik was gisteren voor het eerst in weken in de AH. Ik was de enige die eerst het winkelwagentje schoonmaakte, voordat ik hem meenam. Iedereen pakte een wagentje en liep met wagen naar de desinfectie tafel. Ik ben geen viroloog maar dat lijkt me toch de verkeerde volgorde.
Vervolgens in een deuk gelegen bij het toiletpapier want ze verkopen alleen nog XL pakken en ik was op de fiets....32 rollen op de bagagedrager meegenomen.

Nee joh Sillie, wat balen!!

Mijn vriendin heeft vandaag oppasdienst op school. 3 kinderen zijn er, in 3 verschillende leeftijden. Ze heeft allerlei activiteiten bedacht. En nu is ons zoontje boos dat hij niet mee mag....
pi_192528369
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Eén stoel per tafeltje neerzetten? Of een A4-tje op de tafeltjes plakken met instructies over afstand houden? Veel mensen moeten het van dat soort zichtbare triggers hebben om hun gedrag te veranderen. ;)
Het is een rij met banken die vast staan tegen de muur. En er zijn door de hele kantine al zeker 50 % van de stoelen weggehaald.
En ze weten het hoor. Bij mijn counter, tegenover hen (ik kijk er precies op ze), hangen duidelijke papieren met 1,5 meter en bij mij is de boel afgetaped.
Het is gewoon dwarsheid/stupiditeit.

En ik durf er niet zo gauw wat van te zeggen. :@
pi_192528479
quote:

[..]

* vencodark steekt kop in zand.

Tralalalala. *O* -O-
  donderdag 9 april 2020 @ 09:43:48 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192528547
Wat balen Sillie, fijn dat er een getuige was en jullie de chauffeur hebben kunnen achterhalen, maar wat een lambal dat hij gewoon doorgereden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192528622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:43 schreef Leandra het volgende:
Wat balen Sillie, fijn dat er een getuige was en jullie de chauffeur hebben kunnen achterhalen, maar wat een lambal dat hij gewoon doorgereden is.
Dit inderdaad.

Oh, en gefeliciteerd met je baby, sill! O+
pi_192529873
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 09:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

* vencodark steekt kop in zand.

Tralalalala. *O* -O-
+1 ik wil gewoon nog even niet aan die compleet veranderde wereld denken op dit moment. :{ Ik blijf liever 'gewoon' nog even in mijn quarantaine bubbel.
pi_192529994
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

+1 ik wil gewoon nog even niet aan die compleet veranderde wereld denken op dit moment. :{ Ik blijf liever 'gewoon' nog even in mijn quarantaine bubbel.
Ik probeer ook niet teveel aan ‘voor Corona’ te denken of ‘na Corona’. Liever blijf ik in het nu.
pi_192530083
Leandra, gecondoleerd.

Ik leef ook prima in mijn bubbel.. De afgelopen 2 dagen in de voortuin bezig geweest om groen tussen de tegels vandaan te halen, dan heb je nog wel wat aanspraak van buren. Geeft wel even wat afwisseling, maar meer moet het ook niet worden.
Zo even boodschappen doen voor het weekend. En dan ga ik verder in tuinesie.

SPOILER
* Deepfreeze duikt haar bubbel weer in
  donderdag 9 april 2020 @ 11:28:28 #175
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192530590
quote:

[..]

Ik vind dit artikel wel erg distopisch hoor, er zijn talloze andere scenario's denkbaar.
KuikenGuppy
pi_192530679
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind dit artikel wel erg distopisch hoor, er zijn talloze andere scenario's denkbaar.
De praktijk loopt toch altijd anders.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 11:44:51 #177
5428 crew  miss_sly
pi_192530946
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Distopisch vind ik het eigenlijk niet echt. Het schetst een heel ander beeld van een mogelijke toekomst dan hoe het was, dat klopt. Maar hoe vreselijk is het nou werkelijk? Er zouden ook goede kanten aan zitten, zoals ik het zie. Het zou nogal wat aanpassing vergen, dat wel, maar dat zouden we als mensen toch moeten kunnen, over het algemeen?
pi_192530984
Hoef je geen excuus meer te bedenken om die ene verjaardag over te slaan of met het nieuwe jaar allerlei mensen te kussen. ^O^
pi_192531032
Sommige dingen zou ik niet erg vinden (ik werk bijv. altijd al thuis en ik ga ook niet naar veel festivals of naar de horeca). Maar als bijv. sportclubs niet mogelijk zouden zijn, zou ik dat erg jammer vinden. Zowel voor N. als voor mijzelf, want daar halen zij en ik veel sociale contacten uit; en ik vind het ook leuk om sport te kijken op tv.
En het zou ook erg naar zijn als we niet naar onze familie in het buitenland zouden kunnen. Ik heb er een hard hoofd in dat we dit aankomende zomer alweer kunnen...

Maar het zal voor ieder anders zijn wat zij het meeste zullen missen.

[ Bericht 7% gewijzigd door SaskiaR op 09-04-2020 11:58:39 ]
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 11:53:14 #180
5428 crew  miss_sly
pi_192531111
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:46 schreef vencodark het volgende:
Hoef je geen excuus meer te bedenken om die ene verjaardag over te slaan of met het nieuwe jaar allerlei mensen te kussen. ^O^
En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000. Een limiet aan het aantal toeristen voor een citytrip, waardoor je misschien langer vooruit moet plannen, maar wel in een minder drukke stad bent en wél de bezienswaardigheden echt kunt bezoeken zonder rijen ^O^
  Licht Ontvlambaar donderdag 9 april 2020 @ 12:04:02 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192531350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Distopisch vind ik het eigenlijk niet echt. Het schetst een heel ander beeld van een mogelijke toekomst dan hoe het was, dat klopt. Maar hoe vreselijk is het nou werkelijk? Er zouden ook goede kanten aan zitten, zoals ik het zie. Het zou nogal wat aanpassing vergen, dat wel, maar dat zouden we als mensen toch moeten kunnen, over het algemeen?
Een grote streep door alle teamsport, althans ik zie niet hoe we daar 1,5 meter afstand zouden kunnen handhaven... En daar gaat zeker de puber hier in huis toch echt niet gelukkig van worden.
pi_192531375
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000. Een limiet aan het aantal toeristen voor een citytrip, waardoor je misschien langer vooruit moet plannen, maar wel in een minder drukke stad bent en wél de bezienswaardigheden echt kunt bezoeken zonder rijen ^O^
En dus de prijzen vertienvoudigen waardoor cultuur enkel nog voor rijke elite is.

We hebben heel wat jaar geleefd alsof we op van alles recht hadden, en als daar een eind aan komt, is dat voor veel factoren goed. Steden als Venetië, musea als het Louvre en kleine kustplaatsjes hier in Noorwegen bv gaan kapot door dat massatoerisme. Dat dat beperkt wordt, vind ik op zich prima. Veel cultureel erfgoed heeft erg te lijden onder massatoerisme, al geeft het natuurlijk ook inkomsten.

Maar aan de andere kant is dit makkelijk praten als rijke inwoner van een van de duurste steden ter wereld. Ik denk dat er behalve financiele armoede ook een groter verschil in arm en rijk gaat zijn.

Hier gaan 20 april de scholen weer heel zachtjesaan open. Het reproductiegetal is 0,7 en de situatie is best stabiel. We krijgen volgende week een lijst met voorwaarden waaraan de scholen en opvang moeten voldoen, dus daarna moet ik hard aan het werk om dit in de praktijk vorm te gaan geven. Ik ben erg benieuwd.
pi_192531391
Waar woon jij dan? :)
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 12:10:29 #184
269689 crew  Viv
pi_192531439
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:53 schreef miss_sly het volgende:
En allerlei dingen zullen minder druk zijn. Minder tafels in restaurants, zit je veel fijner. Geen 40.000 bezoekers voor de Efteling, maar maar 15.000.
Veel van dit soort voorbeelden zullen in de praktijk financieel gezien niet haalbaar zijn. Of het moet helemaal ingericht worden op die lagere bezoekersaantallen met bijbehorende lagere onkosten. Dat de Efteling bijvoorbeeld teruggaat naar de roots: met alleen nog het Sprookjesbos, het Anton Pieckplein met draaimolen en een weide om te picknicken. O+
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 12:12:26 #185
5428 crew  miss_sly
pi_192531470
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Een grote streep door alle teamsport, althans ik zie niet hoe we daar 1,5 meter afstand zouden kunnen handhaven... En daar gaat zeker de puber hier in huis toch echt niet gelukkig van worden.
Mijn tiener wordt daar ook heel ongelukkig van. En ik denk ook niet dat dat een reeele optie is. Men zal inventief moeten worden om verschillende zaken anders in te richten. In tijden van crises worden de meeste inventieve zaken bedacht.
pi_192531497
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:07 schreef vencodark het volgende:
Waar woon jij dan? :)
Oslo :)
  donderdag 9 april 2020 @ 12:15:42 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192531526
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Veel van dit soort voorbeelden zullen in de praktijk financieel gezien niet haalbaar zijn. Of het moet helemaal ingericht worden op die lagere bezoekersaantallen met bijbehorende lagere onkosten. Dat de Efteling bijvoorbeeld teruggaat naar de roots: met alleen nog het Sprookjesbos, het Anton Pieckplein met draaimolen en een weide om te picknicken. O+
Dan ga ik iig nooit meer naar de Efteling. Dus dat is dan al een bezoeker minder.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 12:16:23 #188
5428 crew  miss_sly
pi_192531539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En dus de prijzen vertienvoudigen waardoor cultuur enkel nog voor rijke elite is.

We hebben heel wat jaar geleefd alsof we op van alles recht hadden, en als daar een eind aan komt, is dat voor veel factoren goed. Steden als Venetië, musea als het Louvre en kleine kustplaatsjes hier in Noorwegen bv gaan kapot door dat massatoerisme. Dat dat beperkt wordt, vind ik op zich prima. Veel cultureel erfgoed heeft erg te lijden onder massatoerisme, al geeft het natuurlijk ook inkomsten.

Maar aan de andere kant is dit makkelijk praten als rijke inwoner van een van de duurste steden ter wereld. Ik denk dat er behalve financiele armoede ook een groter verschil in arm en rijk gaat zijn.

Hier gaan 20 april de scholen weer heel zachtjesaan open. Het reproductiegetal is 0,7 en de situatie is best stabiel. We krijgen volgende week een lijst met voorwaarden waaraan de scholen en opvang moeten voldoen, dus daarna moet ik hard aan het werk om dit in de praktijk vorm te gaan geven. Ik ben erg benieuwd.
Vertienvoudigen weet ik niet, maar zaken zullen wel duurder worden. Ik vind dat niet per se een slechte zaak, overigens.

Ik denk dat veel zaken anders zullen moeten, daar ontkom je niet aan. Er zal weer moeten worden beseft dat alles wat veel geld verdient niet per se het allebelangrijkste is. Dat zijn ook de dingen die we nu ervaren. Met geld koop je geen gezondheid, geen vrijheid, geen geluk. Zaken als kunst helpen ons in deze tijden, zo belangrijk is cultuur dus.

Ik denk ook niet dat het gemakkelijk en alleen maar prettig zal zijn. Maar is dat erg? Zijn we niet in de westerse wereld heel veel dingen vanzelfsprekend gaan vinden, die dat eigenlijk niet zouden moeten zijn?

Overigens woon ik niet meer in een van de duurste steden van de wereld :)
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 12:35:50 #189
269689 crew  Viv
pi_192531934
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:15 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan ga ik iig nooit meer naar de Efteling. Dus dat is dan al een bezoeker minder.
Kijk, het werkt al! ;)

Het zou ook veel bezoekers uit het buitenland schelen. De laatste jaren voerde de Efteling actief beleid om die aan te trekken (nieuwe rollercoasters, overal bordjes in 4 talen, etc.).
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Overigens woon ik niet meer in een van de duurste steden van de wereld :)
Volgens mij bedoelde ze zichzelf. :D
pi_192532096
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kijk, het werkt al! ;)

Het zou ook veel bezoekers uit het buitenland schelen. De laatste jaren voerde de Efteling actief beleid om die aan te trekken (nieuwe rollercoasters, overal bordjes in 4 talen, etc.).
[..]

Volgens mij bedoelde ze zichzelf. :D
:Y
  donderdag 9 april 2020 @ 14:27:01 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192533629
Mijn kind stoepkrijtte net de binnenmuren van mijn huis... (het oude huis gelukkig, niet het nieuwe). Hoe krijgt ik dat er nou weer af?
  donderdag 9 april 2020 @ 14:46:19 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192533961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:27 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kind stoepkrijtte net de binnenmuren van mijn huis... (het oude huis gelukkig, niet het nieuwe). Hoe krijgt ik dat er nou weer af?
op laten drogen en met de stofzuiger?
pi_192534189
Ik zou het geen goede zaak vinden als veel dingen stukken duurder zouden worden en daardoor alleen maar voor de rijkere mensen haalbaar is eigenlijk.
Want mijn inziens komt het er dan op neer dat rijkere mensen niks hoeven in te leveren. Maar armere mensen bijna alles.

En ik hoop ook heel hard dat de Efteling blijft zoals die nu is. Ik ben dol op de Efteling. O+
pi_192534774
Ik ben misschien naïef hoor maar de Efteling gaat verder echt niet zo veranderen. Het is een miljardenbedrijf en heel succesvol. Misschien aanpassingen qua bezoekersaantallen per dag maar het zal vast geen dingen afbreken.

Toch? Toch?? -O-
  donderdag 9 april 2020 @ 15:35:14 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192535039
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:
Ik ben misschien naïef hoor maar de Efteling gaat verder echt niet zo veranderen. Het is een miljardenbedrijf en heel succesvol. Misschien aanpassingen qua bezoekersaantallen per dag maar het zal vast geen dingen afbreken.

Toch? Toch?? -O-
Nee, met alle respect. Maar als je wilt picknicken zijn er genoeg andere alternatieven.
pi_192536477
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, met alle respect. Maar als je wilt picknicken zijn er genoeg andere alternatieven.
Ik begrijp je niet. :?
pi_192537001
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een verwijzing is naar een paar posts hierboven waar een mogelijke verandering van de Efteling beschreven stond.
pi_192537013
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je verward met viviraws, die heeft het over picknicken ;)
  donderdag 9 april 2020 @ 17:22:13 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192537733
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor onbepaalde tijd beperkingen op alles? Dat vind ik behoorlijk distopisch. Daar zie ik geen goede kanten aan hoor.
KuikenGuppy
pi_192537805
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Voor onbepaalde tijd beperkingen op alles? Dat vind ik behoorlijk distopisch. Daar zie ik geen goede kanten aan hoor.
Ik moest de betekenis opzoeken.
Maar nu ik het weet ben ik het met je eens.
Ik zie geen goede kanten aan dit soort beperkingen voor onbepaalde tijd.
  donderdag 9 april 2020 @ 17:44:51 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192538223
Ik zei net virtueel gedag tegen al m'n collega's... Einde job en nog niks nieuws. Ik vind het doodeng. Wat zag de wereld er een half jaar geleden - toen we dit besluit namen - anders uit zeg.
pi_192538285
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je verward met viviraws, die heeft het over picknicken ;)
Zag het. :)
  Manager PR/Moderator donderdag 9 april 2020 @ 17:57:56 #203
269689 crew  Viv
pi_192538515
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:25 schreef vencodark het volgende:

Toch? Toch?? -O-
Het was puur hypothetisch hè? ;)

Stél dat die anderhalve-meter-maatschappij het nieuwe normaal wordt, en ze dus zeer drastisch moeten inleveren op bezoekersaantallen, dán kunnen ze geen miljoenen meer steken in grote nieuwe attracties of in het onderhoud van de bestaande (wat in 2016 al ruim 10 miljoen per jaar kostte: https://www.looopings.nl/(...)ro-in-onderhoud.html )

Mijn punt was dus: we zullen dán niet hetzelfde als "vroeger" kunnen doen in de Efteling en elders (horeca, musea, etc), maar dan met lekker weinig mede-bezoekers/passagiers/gasten/klanten/toeristen. Het aanbod zal erop aangepast moeten worden om rendabel te blijven.

Laten we hopen dat het niet nodig is. Groetjes vanuit een zonnige achtertuin met peuter en een kikker/pad. O+
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 18:12:39 #204
5428 crew  miss_sly
pi_192538832
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het stuk schetst dan ook geen scenario dat gaat over beperkingen op alles voor onbepaalde tijd, maar juist hoe het ingevuld kan worden als beperkingen deels worden opgeheven. Hoe je kunt zorgen dat dingen weer wel kunnen, passend in de Corona-pandemie.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:45:52 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192539476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het was puur hypothetisch hè? ;)

Stél dat die anderhalve-meter-maatschappij het nieuwe normaal wordt, en ze dus zeer drastisch moeten inleveren op bezoekersaantallen, dán kunnen ze geen miljoenen meer steken in grote nieuwe attracties of in het onderhoud van de bestaande (wat in 2016 al ruim 10 miljoen per jaar kostte: https://www.looopings.nl/(...)ro-in-onderhoud.html )

Mijn punt was dus: we zullen dán niet hetzelfde als "vroeger" kunnen doen in de Efteling en elders (horeca, musea, etc), maar dan met lekker weinig mede-bezoekers/passagiers/gasten/klanten/toeristen. Het aanbod zal erop aangepast moeten worden om rendabel te blijven.

Laten we hopen dat het niet nodig is. Groetjes vanuit een zonnige achtertuin met peuter en een kikker/pad. O+
Vergeet niet dat ze nu 211 miljoen euro omzet per jaar (in 2017) draaien, 10 miljoen lijkt wel een grote kostenpost, maar is nog geen 5% van de totale omzet.
KuikenGuppy
pi_192540102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:27 schreef Tink89 het volgende:
Misschien met een borstel?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 17:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik zei net virtueel gedag tegen al m'n collega's... Einde job en nog niks nieuws. Ik vind het doodeng. Wat zag de wereld er een half jaar geleden - toen we dit besluit namen - anders uit zeg.
Lijkt me heel raar om op zo'n manier afscheid te nemen... wat kan het allemaal veranderen in korte tijd he... :{
  donderdag 9 april 2020 @ 22:03:37 #207
37150 livelink
pi_192544587
quote:
Wat lijkt me dat vreemd om op zo'n manier afscheid te moeten nemen, Tink89 :{
Ik kan me voorstellen dat je de onzekerheid dooeng vindt. Sterkte :*
pi_192544634
quote:
Jeetje, dat is niks. -O-

En welk besluit? Alleen stoppen of ook nieuwe plannen?
  donderdag 9 april 2020 @ 22:13:21 #209
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_192544791
quote:
Wat een gek idee zeg.... Ga je nog iets doen als deze ellende achter de rug is?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 9 april 2020 @ 22:53:38 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192545538
quote:
Het komt allemaal goed, echt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 07:18:12 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192547808
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Jeetje, dat is niks. -O-

En welk besluit? Alleen stoppen of ook nieuwe plannen?
We verhuizen terug naar Limburg en daarom heb ik m'n baan in rdam opgezegd. Toen we dat besloten, was de arbeidsmarkt prima. En nu gaat solliciteren heel moeizaam... We redden het best een tijd hoor, maar geen jaaaaren. Ik ben de kostwinner.

En ja als het weer mag, doen we alsnog wel een borrel hoor. In de achtertuin van onze nieuwe stek O+
pi_192548305
Dat lijkt me ook echt heel raar Tink, het afscheid en deze situatie nu.

Ik kan me niet zoveel voorstellen bij een 1,5 meter maatschappij, tenminste niet in Nederland. Wij zijn hier niet zo volgzaam, zeker niet voor langere tijd. Maar wellicht ben ik gewoon naïef en onterecht hoopvol.
Ik maak me wel druk om de economische instorting, die zal ongekend zijn wereldwijd.

Ik zag gisteren hoopvolle berichten uit oa Italië, waar ze heeeeel langzaam weer wat meer mogen, de getallen dalen etc.

En ik ga zo contact opnemen met onze geboekte huisjes in Zweden. Als je annuleert of wijzigt nu, moet je betalen volgens de website. Ik ben benieuwd wat ze doen als ik naar volgend jaar zomer wil verplaatsen. Te vroeg om nu al te beslissen maar wel benieuwd naar hun mening. Over een maand is er vast wel meer duidelijk over de zomer en de onmogelijkheden.
We hadden het er net samen over, we hebben dadelijk nogal wat geld betaald voor vakanties in 2021, vouchers, herboekingen. Geen geklaag of gedoe overigens, het is zoals het is en we eten er geen boterham minder om, meer een constatering.
pi_192549252
Ik snap sommige dingen echt niet:
Kraamzorg; kwam gewoon in huis. Kraambezoek mocht niet.
Verloskundige; controles in de kraamweek telefonisch. Heb ik wel vragen bij. Nu is er bijv. geen bloeddruk meer gemeten van mij. Daar zit toch ook best een risico in.
GGD: screener komt gewoon aan huis. Hielprik wordt afgenomen, gehoortest niet, vanwege de Corona. Eeeh. Maar je bent hier al? Waarom dat niet ook even die gehoortest doen? Ja, wist de screener ook niet, maar dat was nu eenmaal beleid :|W
Jeugdverpleegkundige: komt normaal na 14 dagen op huisbezoek o.a. Om baby te wegen; slaan ze nu over.
Kraamvisite van de huisarts; gaat gewoon door.

Serieus. Waarom komt de ene organisatie wel, de ander niet, en waarom lijken ze dan juist de zaken die wel belangrijk zijn te skippen? Ik bedoel, ik heb liever dat de groei van mijn baby wordt bijgehouden dan dat mijn huisarts koffie komt drinken. Met alle respect voor die laatste overigens, maar ik neem aan dat die in deze tijd wel andere dingen te doen heeft.
pi_192549378
Dat lijkt mij ook wel verwarrend en irritant eigenlijk. :?
En dat de huisarts langs komt, is dat altijd of hebben jullie een speciale band? :)

Mijn collega is zwanger en die heeft vrijwel alleen telefonische controles. Vind ik zo apart.
Geen hartje wordt geluisterd, geen bloeddruk gemeten en dus ook niet gevoeld.
Als je nu zwanger bent, lijkt mij dat echt niets aan nu.
  vrijdag 10 april 2020 @ 10:33:13 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192549433
Ik vind het heel lastig trouwens merk ik.
Toen ik nog thuis op de bank zat de vorige weken vond ik het heel makkelijk om die afstand van iedereen te bewaren, buurvrouw, supermarkt etc. etc.
Maar nu ben ik dus met uitvaarten bezig en zie en spreek je mensen meerdere keren per week en soms wel per dag en dan ook nog eens over zoiets heftigs, ik vind het ongelofelijk moeilijk om die afstand te blijven bewaren. Het voelt zo vreselijk onnatuurlijk aan. Pffff....
pi_192549526
Het scheelt misschien dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en we weten waarvoor het doen (of juist laten).
Op werk wordt er ook smalend gelachen als ik geen geld direct aanneem maar het eerst op een schoteltje moet.
Maar ja, ik hou mij ook maar gewoon aan de regels.
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 11:16:27 #217
269689 crew  Viv
pi_192550055
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:28 schreef vencodark het volgende:
En dat de huisarts langs komt, is dat altijd of hebben jullie een speciale band? :)
Vroeger was dat standaard, maar veel huisartsen hebben dat inmiddels laten varen. Ik vond het wel een goede gewoonte eigenlijk, even vragen hoe het gegaan is en of alles goed gaat, en de nieuwste patiënt van de praktijk ontmoeten. :) Dan vraag je wellicht ook gemakkelijker om hulp of advies, als hij/zij er toch is. Maar helaas hebben huisartsen het in de loop der jaren steeds drukker gekregen..

@silliegirl wat absurd van die gehoortest, die was hier inderdaad ook door dezelfde persoon afgenomen als de hielprik. Bloeddruk laten meten in het kraambed staat me dan weer niks van bij, ik weet niet of dat tot de standaard controles behoort of alleen op indicatie.
pi_192550307
BE, jeetje ja, in jouw werk is afstand heel erg vreemd en onnatuurlijk.

Inmiddels al antwoord van beide huisjes in Zweden, wijzigen is absoluut geen probleem, zelfs niet als het de zomer van 2021 wordt. Dat is toch wel erg fijn. We wachten nog lekker af en blijven hopen, maar goed om te weten dat we kunnen wijzigen.
Ook wel apart dat zij ook aangeven dat er geen restricties zijn voor de zomer opening, business as usual. Dus we kunnen gewoon komen, maar als we dat toch nog even niet willen, kunnen we wijzigen.
Als ik zover vooruit kijk, zou ik de huisjes nog wel aandurven maar de ferry niet.

Was net even bij de Hema voor wat zomerkleding voor de kinderen. Wat hangt er toch een rare, drukkende sfeer buiten. Ik kan daar niet aan wennen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 11:33:24 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192550366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:30 schreef exode het volgende:
Was net even bij de Hema voor wat zomerkleding voor de kinderen. Wat hangt er toch een rare, drukkende sfeer buiten. Ik kan daar niet aan wennen.
Nou he.
Op internet en overal initiatieven als Steun elkaar! maar in de supermarkt of buiten durft niemand elkaar aan te kijken, laat staan te groeten lijkt het wel.
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 11:36:07 #220
5428 crew  miss_sly
pi_192550403
Wij kwamen vorige week tijdens een wandeling einde van de dag in een rustig natuurgebied een gezin tegen. Waren ook de enige mensen, dus het was ook echt rustig daar. Kind van een jaar of vijf liep voorop, zag ons, en riep achterom “pas op, mensen!”

Zo wereldvreemd en mensenschuw zijn we hebben n deze tijd.
pi_192550449
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:28 schreef vencodark het volgende:
Dat lijkt mij ook wel verwarrend en irritant eigenlijk. :?

Mijn collega is zwanger en die heeft vrijwel alleen telefonische controles. Vind ik zo apart.
Geen hartje wordt geluisterd, geen bloeddruk gemeten en dus ook niet gevoeld.
Als je nu zwanger bent, lijkt mij dat echt niets aan nu.
Onze huisarts doet altijd nog kraamvisites ja. Ik heb ook een toffe huisarts (en gezien mijn eigen werk spreek ik hem van daaruit ook regelmatig), dus ik vind het ook prima dat hij komt hoor, maar ‘t is gewoon krom dat elke organisatie zijn eigen beleid maakt

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Vroeger was dat standaard, maar veel huisartsen hebben dat inmiddels laten varen. Ik vond het wel een goede gewoonte eigenlijk, even vragen hoe het gegaan is en of alles goed gaat, en de nieuwste patiënt van de praktijk ontmoeten. :) Dan vraag je wellicht ook gemakkelijker om hulp of advies, als hij/zij er toch is. Maar helaas hebben huisartsen het in de loop der jaren steeds drukker gekregen..

@:silliegirl wat absurd van die gehoortest, die was hier inderdaad ook door dezelfde persoon afgenomen als de hielprik. Bloeddruk laten meten in het kraambed staat me dan weer niks van bij, ik weet niet of dat tot de standaard controles behoort of alleen op indicatie.
In principe vind ik de visite van de huisarts ook prima ter signalering, zonde dat dat er op veel plekken is uitgegaan. Met wat geluk kent de huisarts zijn patienten (de mijne wel heb ik het idee) en stel dat ik in een postnatale depressie zou raken; dan zou hij dat met zo’n kraambezoek best kunnen signaleren. Of inderdaad; kleine vragen over de baby.

In mijn vorige kraamweken nam de vk wel mijn bloeddruk op. Nu heb ik dus geen vk gezien. Mijn kraamhulp zei ook nog dat ze die bloeddruk meting schrappen niet perse verstandig vindt, dus ik denk dat het standaard zorg is wel.
Maar goed, verder ook; de vk vaart nu op de observaties van de kraamzorg. Zij checkt dus nu pols, temperatuur, eventueel hechtingen etc. Nu zal zij vast een hoop gewoon goed kunnen; maar toch. Uiteindelijk is de vk wel eindverantwoordelijk. Dat je minder controles doet, oké, maar wellicht is 1x aan het eind van de kraamweek zo gek nog niet. Plus; ook hier weer; tijdens de bevalling zijn ze er ook. En echt niet continue op 1,5 meter afstand.
En dat van die gehoortest vind ik ook absurd. Ook omdat je het dan moet doen met “ja dat ja nu het beleid”.
Ja eh. Maar waarom?! :|W
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 11:46:02 #222
5428 crew  miss_sly
pi_192550529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:33 schreef BE het volgende:
Ik vind het heel lastig trouwens merk ik.
Toen ik nog thuis op de bank zat de vorige weken vond ik het heel makkelijk om die afstand van iedereen te bewaren, buurvrouw, supermarkt etc. etc.
Maar nu ben ik dus met uitvaarten bezig en zie en spreek je mensen meerdere keren per week en soms wel per dag en dan ook nog eens over zoiets heftigs, ik vind het ongelofelijk moeilijk om die afstand te blijven bewaren. Het voelt zo vreselijk onnatuurlijk aan. Pffff....
Het is overal heel onnatuurlijk, maar in jouw vak lijkt het me nog vreemder, moeilijker.

Het is zo'n vreemde tijd.
pi_192550566
Bij ons moest de gehoortest in het consultatiebureau, dus dat werd sowieso niet thuis gedaan. dan snap ik wel dat ze dat uitstellen om de baby en ouders een trip te besparen. Maar het is wel heel vreemd dat ze dan de gehoortest bij iedereen uitstellen, ook bij JGZ's waar ze dit normaal wel thuis doen.

Bloeddruk is bij mij verder niet gemeten in de kraamweek, dus blijkbaar is dat niet standaard.
  vrijdag 10 april 2020 @ 11:49:10 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192550569
Omdat alle uitstelbare zorg wordt uitgesteld. Hielprik kan je niet uitstellen (blijvende schade als je die ziektes niet snel opspoort en ernaar handelt), gehoortest wel (weinig consequenties als je dat een paar maanden later weet). Afwegend tegen de inefficiëntie en het werk dat zich opstapelt zou je anders kunnen besluiten. Maar dit is de reden.

En over ‘iedereen voert een ander beleid’: iedereen heeft dezelfde algemene regels maar trekt andere conclusies voor zijn/haar eigen werk. Het is voor iedereen nieuw he. Bloeddrukmeting in het kraambed is geen standaardzorg. Je verloskundige nog eens in de ogen kijken na de bevalling zou ik persoonlijk wel noodzakelijk vinden, maar ja.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192550572
Ik heb vanmorgen bij de bloemenzaak hier in het winkelcentrum maar tulpen gehaald, ik had ineens zo behoefte aan bloemen in huis (heb ik bijna nooit).
Heel raar, er staat dan dat er wel een bepaald aantal mensen tegelijk naar binnen mag, maar je moet via datzelfde pad er uit, dan sta je bijna tegen elkaar aan.
Dus we stonden buiten te wachten tot de volgende naar binnen kon om af te rekenen ;).
Terwijl ze op zich de mogelijkheid hebben om mensen een rondje te laten lopen, zou logischer zijn (in mijn ogen) mits mensen zich aan de looprichting houden. Maar dat doet men in de supermarkt ook niet hier :{
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:11:04 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192550854
Wat kan dat een fijn gevoel geven he Nijna, bloemen!
Ik heb het 15 jaar moet gekund wegens kat die vazen omdonderde, ook bovenop de kast. -O-
Sinds ze er niet meer is gelukkig weer wel, elk nadeel...

En nog heel ander groot klein leed, wat is dat met worteltjes tegenwoordig. Net zo’n Russisch roulette als mandarijntjes. :r Er zitten zo veel vieze tussen! :X
pi_192551040
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:39 schreef silliegirl het volgende:
In mijn vorige kraamweken nam de vk wel mijn bloeddruk op. Nu heb ik dus geen vk gezien. Mijn kraamhulp zei ook nog dat ze die bloeddruk meting schrappen niet perse verstandig vindt, dus ik denk dat het standaard zorg is wel.
Maar goed, verder ook; de vk vaart nu op de observaties van de kraamzorg. Zij checkt dus nu pols, temperatuur, eventueel hechtingen etc. Nu zal zij vast een hoop gewoon goed kunnen; maar toch. Uiteindelijk is de vk wel eindverantwoordelijk. Dat je minder controles doet, oké, maar wellicht is 1x aan het eind van de kraamweek zo gek nog niet. Plus; ook hier weer; tijdens de bevalling zijn ze er ook. En echt niet continue op 1,5 meter afstand.
En dat van die gehoortest vind ik ook absurd. Ook omdat je het dan moet doen met “ja dat ja nu het beleid”.
Ja eh. Maar waarom?!
Bij mij heeft de vk heeft tijdens de huisbezoeken geen van de genoemde controles uitgevoerd, dat deed de kraamzorg allemaal. De vk checkte vervolgens wel de genoteerde gegevens maar dat kan ook prima telefonisch of digitaal.

Dat van de gehoortest zou dat behalve dat het uitgesteld kan worden ook nog iets te maken hebben met de gebruikte materialen? Spullen van de hielprik zijn voor eenmalig gebruik, het apparaat van de gehoortest niet.
pi_192551224
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:49 schreef Lemijn het volgende:
Omdat alle uitstelbare zorg wordt uitgesteld. Hielprik kan je niet uitstellen (blijvende schade als je die ziektes niet snel opspoort en ernaar handelt), gehoortest wel (weinig consequenties als je dat een paar maanden later weet). Afwegend tegen de inefficiëntie en het werk dat zich opstapelt zou je anders kunnen besluiten. Maar dit is de reden.

En over ‘iedereen voert een ander beleid’: iedereen heeft dezelfde algemene regels maar trekt andere conclusies voor zijn/haar eigen werk. Het is voor iedereen nieuw he. Bloeddrukmeting in het kraambed is geen standaardzorg. Je verloskundige nog eens in de ogen kijken na de bevalling zou ik persoonlijk wel noodzakelijk vinden, maar ja.
Maarja, hoe lang kan je dat uitstellen? Je leest nu alweer dingen dat mensen echt naar de huisarts moeten komen als ze bijv. kanker denken te hebben.... end at het aantal diagnoses met 30% is afgenomen... Dit gaat zo echt veel levens kosten.
Gister heb ik de huisarts foto's gemaild van bultjes op N haar been, daar kreeg ik prima antwoord op. Maar voor iets wat de huisarts moet zien/voelen, moet je dan wel of niet gaan?
pi_192551238
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 11:36 schreef miss_sly het volgende:
Wij kwamen vorige week tijdens een wandeling einde van de dag in een rustig natuurgebied een gezin tegen. Waren ook de enige mensen, dus het was ook echt rustig daar. Kind van een jaar of vijf liep voorop, zag ons, en riep achterom “pas op, mensen!”

Zo wereldvreemd en mensenschuw zijn we hebben n deze tijd.
Mijn vierjarige, zelfs als we in de bakfiets zitten: "mama, wel afstand houden he!". en mijn bijna 2 jarige komt ook gelijk naar me toe als we mensen tegenkomen. Ik ben wel benieuwd wat voor invloed dit gaat hebben op hun ontwikkeling als het lang duurt. Ben ik ook wel bang voor, want ik hoop ze niet mensenschuw op te voeden...
  vrijdag 10 april 2020 @ 12:43:34 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192551249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:41 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maarja, hoe lang kan je dat uitstellen? Je leest nu alweer dingen dat mensen echt naar de huisarts moeten komen als ze bijv. kanker denken te hebben.... end at het aantal diagnoses met 30% is afgenomen... Dit gaat zo echt veel levens kosten.
Gister heb ik de huisarts foto's gemaild van bultjes op N haar been, daar kreeg ik prima antwoord op. Maar voor iets wat de huisarts moet zien/voelen, moet je dan wel of niet gaan?
Dan moet je bellen, waarop de huisarts besluit of je wel of niet moet komen. Net als anders eigenlijk, behalve dat er een stuk minder mensen mogen langskomen. Maar niet-uitstelbare zorg moet gewoon doorgaan :).
pi_192551359
Een verplichte looproute heb je ook in de Trekpleister maar daar vind ik het niet perse handiger. Dan sta je toch te wachten op een ander.
Ik voel me soms net zo’n danser die keurig de pasjes volgt. Steeds een stap opzij, een vriendelijke blik en weer 3 passen naar voren. :')
Ik probeer toch een beetje extra op mijn mimiek te letten en een vriendelijk woord. Dat glijdt de spanning ook een beetje van jezelf af.
pi_192552327
Onze dochter is vandaag 10 jaar geworden en ondanks dat we ons best hebben gedaan om er nog iets van te maken voor haar met taart en cadeautjes loopt ze eigenlijk al de hele dag een beetje met haar ziel onder haar arm. -O-
Het is natuurlijk niet anders en ook echt niet het einde van de wereld, maar toch is het vandaag een beetje vervelender om binnen te zitten voor haar dan normaal.
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 14:17:23 #233
269689 crew  Viv
pi_192552543
@_NIKKI_ Och, wat sneu voor haar. 10, wat klinkt dat groot joh! :o Alsnog gefeliciteerd!
*O*
pi_192552567
Ach wat sneu, Nikki. J was gisteren jarig en hij heeft juist een hele fijne dag gehad. Zelfs het feit dat zijn (eerste) kinderfeestje niet door kon gaan, was niet heel erg. Heel veel kinderen kwamen een tekeningen door de bus doen (en wij hadden buiten een traktatie neergezet) en even zingen.
Toch gefeliciteerd, voor het eerst dubbele cijfers!
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:35:27 #235
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192552734
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze dochter is vandaag 10 jaar geworden en ondanks dat we ons best hebben gedaan om er nog iets van te maken voor haar met taart en cadeautjes loopt ze eigenlijk al de hele dag een beetje met haar ziel onder haar arm. -O-
Het is natuurlijk niet anders en ook echt niet het einde van de wereld, maar toch is het vandaag een beetje vervelender om binnen te zitten voor haar dan normaal.
Ah sneu! Is een Zoomfeestje geen mogelijkheid? Of inderdaad zoiets als Hupje deed? En dan zwaaien door het raam?

@Cathmar 's dochter toch ook 10 vandaag?
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:37:16 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192552742
quote:
Ach ja, dat lijkt me idd ook wel echt heel moeilijk hoor...
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:38:33 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192552758
gefeliciteerd nikkis dochter
pi_192552918
Ah Nikki, ik denk dat 10 dan ook net een nare leeftijd is, ze zal haar vriendinnen wel extra missen. Wellicht een beetje verzachten met een filmavond vanavond of zo, met allemaal lekkers. Maar goed ik denk dat jullie er al een echt feest van proberen te maken.

B roept tegen alles en iedereen 'AFSTAND HOUDEN' ik hoop maar dat als het ooit echt achter de rug is, hij dat ook weer snel verleert.

Ik heb het nu ook even extra lastig, Pasen is dus echt ons familieding en ik moet me echt zo ontzettend inhouden om niet in de auto te gaan stappen en naar mijn moeder te rijden. Over een week heb ik haar al 2 maanden niet gezien. Nog veel zwaarder vind ik het dat ze haar 2 kleinkinderen dus ook al 2 maanden niet ziet. Ja met videobellen, maar de ontwikkeling gaat nu zo snel met Juul en het steekt dat ze dat allemaal niet ziet.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het veel zwaarder hebben, maar ik vreet me gewoon vol aan paaseitjes vandaag. En ik las net dat de aardappeltelers het zwaar hebben en dat we meer friet moeten eten, dus die oproep neem ik vanavond erg serieus.
pi_192553111
Bedankt voor de felicitaties. :)

Omdat het ook een vrije dag is heeft ze vandaag helemaal geen contact met klasgenootjes, dus daar liggen ook niet echt mogelijkheden.
Ik vind dit ook wel een lastige leeftijd, want even een tekening naar een vriendinnetje brengen doen ze ook niet meer, want kinderachtig. Verder heef ze ook geen contact met buurtkinderen want ze mag al 4 weken niet buitenspelen van ons i.v.m. besmettingsgevaar.

Exode ik heb inderdaad vanmorgen allemaal lekkere hapjes gekocht bij de slager en ze wilde vanavond graag barbecuen dus dat gaan we ook doen. *O*

En succes komend Paasweekeinde, het wordt gewoon steeds lastiger als je mensen die je liefhebt al zo lang niet hebt gezien. Ik hoor om me heen veel mensen die het er steeds moeilijker mee krijgen naarmate het langer duurt. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 10-04-2020 15:26:07 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:23:58 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192553178
Herkenbaar @exode ik mis mijn ouders ook heel erg en de jongens ook.
Het is meer dan 2 uur rijden, maar ik denk dat we toch binnenkort een keer die kant op gaan, om van een afstandje naar ze te zwaaien en even elkaar weer te zien en te spreken.
KuikenGuppy
pi_192553237
Burdie, ja, ik dus ook. Ik ben eindelijk niet meer verkouden, ik ga er dan alleen heen. Ik denk dat ik het voor haar alleen maar moeilijker maak als ze haar kleinkinderen wel ziet maar niet kan knuffelen. En dat het een uur rijden is en ons dochtertje nog een middagslaap van 3 uur (!) doet, is ook niet zo handig nu.
Ik ga er dan heen om na het avondeten samen te wandelen of zo, ze vindt de avonden zo lastig. Dan zijn we buiten en kunnen makkelijk afstand houden.
Even kijken wat handig is, zal volgende week zijn denk ik.

Wereld van verschil met schoonouders want die zijn continue thuis nu maar tijd voor een videogesprek hebben ze blijkbaar niet.

Ah wat goed Nikki, BBQen ^O^ Dat wordt vast supergezellig. En inderdaad als ze 10 zijn, willen ze natuurlijk gewoon lekker chillen en kletsen met vriendinnen. Wat heeft ze van jullie gekregen?

[ Bericht 12% gewijzigd door exode op 10-04-2020 15:44:57 ]
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:43:34 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192553362
quote:

[..]

De hielprik uitstellen kan levensbedreigend zijn, de gehoortest uitstellen niet.
Dat is een vrij simpele afweging.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:45:29 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192553387
quote:
Gefeliciteerd :* 🎈🎉🎊🎁
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:46:06 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192553395
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:19 schreef Hupje het volgende:
Ach wat sneu, Nikki. J was gisteren jarig en hij heeft juist een hele fijne dag gehad. Zelfs het feit dat zijn (eerste) kinderfeestje niet door kon gaan, was niet heel erg. Heel veel kinderen kwamen een tekeningen door de bus doen (en wij hadden buiten een traktatie neergezet) en even zingen.
Toch gefeliciteerd, voor het eerst dubbele cijfers!
Ook nog gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192553403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

De hielprik uitstellen kan levensbedreigend zijn, de gehoortest uitstellen niet.
Dat is een vrij simpele afweging.
Ik begrijp het zeker, maar je kan natuurlijk niet eindeloos alles uitstellen. Ooit moet het toch ingehaald worden, dus dan heb je maanden- of jarenlang extra werk in de zorg vanwege uitgestelde behandelingen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:47:42 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192553414
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:46 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik begrijp het zeker, maar je kan natuurlijk niet eindeloos alles uitstellen. Ooit moet het toch ingehaald worden, dus dan heb je maanden- of jarenlang extra werk in de zorg vanwege uitgestelde behandelingen.
Beter dan, als het veilig kan, extra werk dan nu extra risico.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:50:53 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192553447
En daar waar ik vorige week nog gezellig met mijn oudste zoon aan het klussen was in ons nieuwe appartementje en we daarbij geen afstand hielden (want zijn zoon was sowieso 3 dagen per week bij mij), doe ik dat nu dus wel, want ik weet niet of ik bij mijn zusje wat opgelopen heb, ik verwacht van niet, maar ik wil het risico niet nemen.

Ook thuis zijn we wat afstandelijker, en dat is helemaal raar, binnen je eigen gezin.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192553545
Nikki, gefeliciteerd met L.! Hopelijk geniet ze straks van de barbecue.

Hupje, gefeliciteerd nog!

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:23 schreef Burdie het volgende:
Herkenbaar @:exode ik mis mijn ouders ook heel erg en de jongens ook.
Het is meer dan 2 uur rijden, maar ik denk dat we toch binnenkort een keer die kant op gaan, om van een afstandje naar ze te zwaaien en even elkaar weer te zien en te spreken.
Dit deed ik vanochtend. Ik had geen inspiratie over wat we nu toch weer moesten doen en ik had even geen zin in het 87e spelletje memory/wie is het/Carcassonne :@. Nu is het voor ons ook geen 2 uur rijden, dus dat hielp wel.
Maar ik maakte de afgelopen weken het fotoboek van Twix van 3 naar 4 jaar. (Ik liep wat achter door de verhuizing.)
Dus reden wij vanochtend naar Opa en Oma met een tas met daarin het fotoboek, iets lekkers voor Pasen en tekeningen van de jongens. Oma stond huilend voor het raam en Opa kon niet stoppen met handkusjes geven. Zo lief!
Toen zijn wij weer ingestapt en hebben zij de tas buiten gepakt en ons uitgezwaaid.
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:00:08 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192554421
En dan hebben we ook nog de leuke dingen in het leven..... op goede vrijdag 2010 deed mijn kloon deze post O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 17:57:07 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192555208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:
En dan hebben we ook nog de leuke dingen in het leven..... op goede vrijdag 2010 deed mijn kloon deze post O+
O+
pi_192556130
Gefeliciteerd Nikki
pi_192556217
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:11 schreef BE het volgende:
Wat kan dat een fijn gevoel geven he Nijna, bloemen!
Ik heb het 15 jaar moet gekund wegens kat die vazen omdonderde, ook bovenop de kast. -O-
Sinds ze er niet meer is gelukkig weer wel, elk nadeel...

En nog heel ander groot klein leed, wat is dat met worteltjes tegenwoordig. Net zo’n Russisch roulette als mandarijntjes. :r Er zitten zo veel vieze tussen! :X
Ik had dat nooit zo erg met bloemen, maar ik ben blij dat ik mezelf daarop getrakteerd heb :D.

Worteltjes? Ik haal vaak een bos wortelen en daar heb ik nog weinig missers tussen gehad. Mandarijntjes vond ik vroeger echt lekker, maar tegenwoordig vallen ze me vaak tegen. Van die droge dingen :{

quote:

[..]

Als je denkt dat iets gezien moet worden of uberhaupt als je twijfelt, contact opnemen met de huisarts en dan kan aan de telefoon wel bepaald worden of je moet komen.
De assistente vertelde van de week dat er heel weinig mensen bellen. Zij zijn nu zelf de patiënten aan het bellen begreep ik waarvan ze weten dat die tot een risico groep behoren.
De huisarts zit voornamelijk te bellen, vertelde ze.
Maar als je normaal de huisarts zou bellen, kan je dat nu evengoed ook doen.
En dan kan de assistente wel bepalen of het telefonisch kan of dat je toch mag komen (mits je geen klachten hebt die kunnen passen bij corona).

Ik moest van de week mijn vitamineshot halen, voor de deur een heel instructiebord, ik denk wel 3/4 van de stoelen waren uit de wachtkamer en er zat nog 1 andere vrouw.
Terwijl het normaal vrij vol zit.

quote:
Wat sneu... lijkt me ook raar zo je verjaardag. Rare tijd.
Maar voor je dochter: HIEPERDEPIEP HOERAAAAA *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 14:58 schreef exode het volgende:

Ik heb het nu ook even extra lastig, Pasen is dus echt ons familieding en ik moet me echt zo ontzettend inhouden om niet in de auto te gaan stappen en naar mijn moeder te rijden. Over een week heb ik haar al 2 maanden niet gezien. Nog veel zwaarder vind ik het dat ze haar 2 kleinkinderen dus ook al 2 maanden niet ziet. Ja met videobellen, maar de ontwikkeling gaat nu zo snel met Juul en het steekt dat ze dat allemaal niet ziet.
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die het veel zwaarder hebben, maar ik vreet me gewoon vol aan paaseitjes vandaag. En ik las net dat de aardappeltelers het zwaar hebben en dat we meer friet moeten eten, dus die oproep neem ik vanavond erg serieus.
Wij hebben dat niet zozeer met pasen, maar ik mis mijn ouders wel enorm...
Mijn moeder zei van de week nog, ik hoop niet dat de oudste me heeft ingehaald qua lengte als we elkaar straks weer kunnen zien... (was nog 5 cm 2 maanden terug...)
Ze bedacht van de week dat ze misschien wel langs kunnen komen en dan in de tuin zitten samen op afstand.
Maar eens even kijken, het voelt wel wat dubbel en het is 3 kwartier rijden, dus ook niet direct naast de deur. Ik had ook al de neiging om anders die kant op te rijden en een stuk te gaan wandelen ofzo.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 april 2020 @ 19:17:54 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192556230
Positief nieuws O+

Proficiat Nikki, ik hoop dat ze toch nog een beetje kan genieten :*
pi_192557186
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:00 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd!
Hoe oud zijn je andere kinderen al? Zijn al wat groter toch?

Op een goeie zwangerschap! *O*
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:10:56 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_192557208
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

2010... Als leandra nu nog een keer zwanger zou zijn zou ik wel een beetje gaan fronsen :')
disclaimer
pi_192557230
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:10 schreef SQ het volgende:

[..]

2010... Als leandra nu nog een keer zwanger zou zijn zou ik wel een beetje gaan fronsen :')
Oooh! Ik las niet goed. :@
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:13:49 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557259
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn eitjes waren toen al geriatrisch :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:14:38 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557278
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ja, ik ben al oma van een anderhalf jaar oud jochie inmiddels..... dat gaan we dus niet meer doen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:17:01 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557327
WOHTS is inmiddels ook 243 delen verder :D
Z&G is zelfs 1.278 delen verder :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192557408
Ik hoor en lees her en der geruchten dat het prioriteit is om de scholen weer (deels) te openen. Dat bij grote groepen de helft van de klas 's ochtends les krijgt en de rest 's middags.

Wat vinden jullie daarvan?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:24:43 #261
37150 livelink
pi_192557442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:17 schreef Leandra het volgende:
WOHTS is inmiddels ook 243 delen verder :D
Z&G is zelfs 1.278 delen verder :o
Ik heb nooit het verband tussen jou en je Kloon gelegd 8)7 :o |:(
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:25:22 #262
37150 livelink
pi_192557450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik hoor en lees her en der geruchten dat het prioriteit is om de scholen weer (deels) te openen. Dat bij grote groepen de helft van de klas 's ochtends les krijgt en de rest 's middags.

Ik ben voorstander van elk experiment om de scholen weer (gedeeltelijk) open te krijgen.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:27:25 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557474
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik heb nooit het verband tussen jou en je Kloon gelegd 8)7 :o |:(
Ik noem hem hier zelfs al 9½ jaar Soneal :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192557479
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:25 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van elk experiment om de scholen weer (gedeeltelijk) open te krijgen.
Ik dus ook. Ouders gewoon weren van het schoolplein, juffen en meesters die de kinderen opvangen bij de voordeur :Y

Tot afgelopen week ging het hier thuis prima, maandag besloten de juffen om elke ochtend om 0900 gezamenlijk te beginnen via Google Meet. Uitleg voor drie verschillende niveau's (zon/maan/ster) en dat duurde dan zomaar een uur. Vanaf dinsdag willen ze een contactmoment om 0900 én om 1030.. ik vind het maar niks.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:28:39 #265
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192557490
Lijkt me onhandige systematiek. Beter een hele dag naar school, de ene groep 2 dagen en de andere groep 3 dagen, en week daarop omgewisseld. Aan een halve dag heb ik echt niets, is enorm onhandig voor mij als ik dan ook een baby thuis heb die dan zijn middagslaapje doet. Beter 2 volle dagen, andere groep 3 volle dagen, en de week daarop andersom. Los daarvan gaat hier de kurk los als de scholen en opvang weer openen, dat sws.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:28:57 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557494
quote:

Ik zit daar persoonlijk niet zo heel erg op te wachten, maar goed met maar 1 kind thuis is het makkelijk praten, en dan ook nog een kind dat het prima doet op school en zich prima redt met zijn thuiswerk.
En dat N dat allemaal regelt omdat ik de afgelopen weken druk was met of kleinzoon of het appartementje zal daarin zeker meetellen.

Maar goed, ik had sowieso voor de schoolsluiting al de intentie hem thuis te houden, zodat de capaciteit van school gebruikt kon worden voor ouders in vitale beroepen en ouders die om andere redenen wat meer moeite hadden met een kind dat thuiswerk moest doen.
Met een kleuter en een peuter-tweeling kan ik me voorstellen dat er wat grenzen zijn aan de begeleiding die je je groep-5 kind kunt geven, helemaal als je zelf ook nog moet thuiswerken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192557501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:28 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me onhandige systematiek. Beter een hele dag naar school, de ene groep 2 dagen en de andere groep 3 dagen, en week daarop omgewisseld. Aan een halve dag heb ik echt niets, is enorm onhandig voor mij als ik dan ook een baby thuis heb die dan zijn middagslaapje doet. Beter 2 volle dagen, andere groep 3 volle dagen, en de week daarop andersom.
Dat klinkt ook goed :Y
Wat mij betreft is álles goed, zolang we maar van dat videobellen af zijn.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:31:42 #268
37150 livelink
pi_192557520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Maar nooit de link gelegd :D
pi_192557544
Ik juich alles toe waarmee mijn oudste zijn vriendjes weer wat kan zien, maar ik ga verder geen meningen ontwikkelen over misschien-scenario's van "her en der". Laat er maar een officiële communicatie komen en dan kijken we weer verder. :P
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:34:31 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192557556
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Maar nooit de link gelegd :D
:D _O- _O- O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192557575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:33 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich alles toe waarmee mijn oudste zijn vriendjes weer wat kan zien, maar ik ga verder geen meningen ontwikkelen over misschien-scenario's van "her en der". Laat er maar een officiële communicatie komen en dan kijken we weer verder. :P
Linda.nl is zeker geen goede bron? _O-
pi_192557604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Linda.nl is zeker geen goede bron? _O-
Het is bepaald geen rijksoverheid.nl nee.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:38:18 #273
244125 laziness
pi_192557618
Met een risico patiënt in huis hoor ik graag eerst de resultaten van het onderzoek omtrent verspreiding onder kinderen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 10 april 2020 @ 20:38:52 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192557631
De puber hier vindt online les wel prima eigenlijk. Nu moet ik zeggen dat de docenten het ook wel heel goed en gestructureerd aanpakken. Alleen dat niet kunnen sporten, dat breekt wel op.
pi_192557640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het is bepaald geen rijksoverheid.nl nee.
Een vriendin van mij begon er vanmiddag over, uur later kwam ik het op Facebook tegen. Vandaar de ''her en der''.
  Manager PR/Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 20:40:28 #276
269689 crew  Viv
pi_192557659
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ieder jaar komen er weer mensen achter dat hij niet écht zo heet. O+

Ik weet niet eens hoe hij wél heet, maar wel dat het geen Soneal is en dat het ook totaal niet bij jullie zou passen en dat het een achterstevoren samenstelling is van jullie usernames. 8-)

Ik vroeg me nog af, ben je al eens ergens geweest met Soneal en kleinzoon (zonder zijn ouders erbij) en dat je mensen dan kortsluiting ziet krijgen omdat ze niet kunnen plaatsen of je een oude moeder bent of een jonge oma? :D
pi_192557715
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, ik ben al oma van een anderhalf jaar oud jochie inmiddels..... dat gaan we dus niet meer doen ;)
Dat dacht ik toch maar twijfelde aan mezelf of ik dat nu goed onthouden had. :D
pi_192557745
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:28 schreef Mariposas het volgende:
Lijkt me onhandige systematiek. Beter een hele dag naar school, de ene groep 2 dagen en de andere groep 3 dagen, en week daarop omgewisseld. Aan een halve dag heb ik echt niets, is enorm onhandig voor mij als ik dan ook een baby thuis heb die dan zijn middagslaapje doet. Beter 2 volle dagen, andere groep 3 volle dagen, en de week daarop andersom. Los daarvan gaat hier de kurk los als de scholen en opvang weer openen, dat sws.
Inderdaad. Dan blijf je ook heen en weer gaan.
pi_192557853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:39 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Een vriendin van mij begon er vanmiddag over, uur later kwam ik het op Facebook tegen. Vandaar de ''her en der''.
Dat wordt er qua betrouwbaarheid niet beter op.
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:54:40 #280
244125 laziness
pi_192557980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat wordt er qua betrouwbaarheid niet beter op.
quote:
Fijn, er is inmiddels een bron ;)
pi_192558173
Dat is de prioriteit, die me logisch lijkt, niks over halve dagen. ;)
pi_192558214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:10 schreef lunapuella het volgende:
Dat is de prioriteit, die me logisch lijkt, niks over halve dagen. ;)
True, maar het is misschien wel een logisch opstapje; rustig aan beginnen met kleine klassen zodat er voldoende afstand bewaard kan worden.
pi_192558393
Ik merk dat ik als leerkracht heel onrustig word van alle wisselende berichtgevingen en speculaties. Ik wacht heel graag het resultaat van het onderzoek van het RIVM af (en een soortgelijk onderzoek in Amerika). En ik hoop dat de overheid (wederom) met hele duidelijke voorwaarden, regels en onderbouwing komt als de scholen weer open gaan.
Want ja, er kleven erg veel nadelen aan de huidige situatie van onderwijs aanbieden. Maar ik maak me ook echt wel zorgen over mijn eigen gezondheid als de scholen weer open gaan met 30 kinderen op 64 m2 en 360 kinderen in één gebouw. Ik neem de huidige maatregelen erg serieus en doe er veel aan om gezond te blijven.
Ik denk dat ik nog even mijn kop in het zand blijf steken en alles per week ga bekijken.
pi_192558452
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef Peacefulll het volgende:
Ik merk dat ik als leerkracht heel onrustig word van alle wisselende berichtgevingen en speculaties. Ik wacht heel graag het resultaat van het onderzoek van het RIVM af (en een soortgelijk onderzoek in Amerika). En ik hoop dat de overheid (wederom) met hele duidelijke voorwaarden, regels en onderbouwing komt als de scholen weer open gaan.
Want ja, er kleven erg veel nadelen aan de huidige situatie van onderwijs aanbieden. Maar ik maak me ook echt wel zorgen over mijn eigen gezondheid als de scholen weer open gaan met 30 kinderen op 64 m2 en 360 kinderen in één gebouw. Ik neem de huidige maatregelen erg serieus en doe er veel aan om gezond te blijven.
Ik denk dat ik nog even mijn kop in het zand blijf steken en alles per week ga bekijken.
Dan lijkt me een gesplitste optie beter;

's Ochtends een halve klas, uurtje pauze voor de leerkrachten en dan 's middags de andere helft. Geen buitenspeel/gym tijd maar gewoon efficiënt aan het werk.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:39:23 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192558678
quote:

Waar hoor je die geruchten?
pi_192558721
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waar hoor je die geruchten?
Een vriendin had het via via gehoord en daarna las ik bovenstaand bericht op Linda.nl. Bericht van RTL nieuws.
Maar daar spreken ze alleen over het feit dat het onderwijs en de opvang prioriteit heeft, het splitsen van de kinderen is verder nergens op gebaseerd blijkbaar.
pi_192558780
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:23 schreef Peacefulll het volgende:
Dat laatste is een prima tactiek.
Het heeft totaal geen zin je druk te maken over een situatie of oplossing die nu nog niet gepresenteerd is. Je kunt altijd nog een mening erover hebben wanneer er definitief iets ligt.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:46:27 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192558835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
het splitsen van de kinderen is verder nergens op gebaseerd blijkbaar.
Nee. gelukkkig maar
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:47:54 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192558859
Wel bijzonder. Hier lees ik.,...aaargh videolessen.
Mijn leidinggevende had deze week een evaluatie gedaan. En daarin gaven ouders aan juist “live” lessen te willen.
pi_192558912
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:47 schreef amaranta het volgende:
Wel bijzonder. Hier lees ik.,...aaargh videolessen.
Mijn leidinggevende had deze week een evaluatie gedaan. En daarin gaven ouders aan juist “live” lessen te willen.
Er is mij niks gevraagd. Ik persoonlijk vind het niet fijn.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:53:42 #292
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192558970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:50 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Er is mij niks gevraagd. Ik persoonlijk vind het niet fijn.
Het staat je vrij om de directeur te mailen en je mening te geven.

Wil je het e-mail adres van mijn leiding gevende? :P
pi_192559022
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het staat je vrij om de directeur te mailen en je mening te geven.

Wil je het e-mail adres van mijn leiding gevende? :P
Wij kregen vorige week een mail; ''Hoi, ik ben jullie nieuwe directeur. Beetje jammer zo, maar goed.''
Dus helaas. Ik moet het er maar mee doen. Over 2 weken hebben we meivakantie en daarna de nieuwe stand van zaken maar bekijken.
  vrijdag 10 april 2020 @ 21:59:25 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192559078
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:40 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En ieder jaar komen er weer mensen achter dat hij niet écht zo heet. O+

Ik weet niet eens hoe hij wél heet, maar wel dat het geen Soneal is en dat het ook totaal niet bij jullie zou passen en dat het een achterstevoren samenstelling is van jullie usernames. 8-)

Ik vroeg me nog af, ben je al eens ergens geweest met Soneal en kleinzoon (zonder zijn ouders erbij) en dat je mensen dan kortsluiting ziet krijgen omdat ze niet kunnen plaatsen of je een oude moeder bent of een jonge oma? :D
Ik weet niet wat ze denken als wij met z'n drieën zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:00:50 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192559100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 21:56 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wij kregen vorige week een mail; ''Hoi, ik ben jullie nieuwe directeur. Beetje jammer zo, maar goed.''
Dus helaas. Ik moet het er maar mee doen. Over 2 weken hebben we meivakantie en daarna de nieuwe stand van zaken maar bekijken.
Lastig om nu als nieuwe directeur te moeten starten.

Maar hoe had hij/zij het anders moeten aanpakken? Bij elke ouder persoonlijk langsgaan? Een YouTube video?

Neemt niet weg dat je alsnog kan mailen. Zou ik zeker doen als je niet tevreden bent.
pi_192559137
A. heeft een aantal keer gewoon ontspannen met de juf videobellen gehad en nu de laatste 2 keer een dictee en een verhaal dat voorgelezen werd. Ik ga dan met Z. even naar boven.
Als dat zo nu en dan gebeurt is dat geen enkel probleem.
pi_192559141
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 22:00 schreef amaranta het volgende:

[..]

Lastig om nu als nieuwe directeur te moeten starten.

Maar hoe had hij/zij het anders moeten aanpakken? Bij elke ouder persoonlijk langsgaan? Een YouTube video?

Neemt niet weg dat je alsnog kan mailen. Zou ik zeker doen als je niet tevreden bent.
De timing is beroerd, maar onze interim directrice wou zo snel mogelijk weer weg.

Ik kan het altijd met onze eigen juffen bespreken, maar dat doe ik pas als mijn zoon het vervelend begint te vinden. Ik heb er vooral last van, onze structuur is weg en het huiswerk komt niet meer overeen met de video-lessen.
pi_192564075
quote:
Gefeliciteerd met je dochter nog Nikki!!

Wat jammer he. Gunde onze meisjes zo'n andere dag, met een knal feest.

Wij zitten sinds 14 maart in quarantaine en er komt nu nog een maand bij. Kunnen niet eens naar buiten (behalve de tuin).
Maar ik moet zeggen dat het heel goed gaat. Gisteren was een leuke dag. Dochter straalde en haar knal feest komt met 10,5.

Hebben we gewoon een tienjarige dochter!
Met een meidenkwartet
pi_192564147
En jij ook nog gefeliciteerd Gaoxing!! x
Met een meidenkwartet
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:19:45 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192567618
Gefeliciteerd Cathmar!

Wij doen denk ik tzt een inhaalfeest voor alles: verjaardagen vieren, eieren zoeken, lunchen/brunchen en Koningsdagtaartjes eten in één ;).
KuikenGuppy
  zaterdag 11 april 2020 @ 14:19:56 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192567625
Vol!
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')