abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:18:47 #76
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192503279
Die hielden elkaar wel bezig, en speelden veel buiten, denk ik?
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen. Ik denk dat de kinderen nu veel meer contact met hun ouders hebben dan 100 of zelfs 50 jaar geleden. Hoe veel mensen ook klagen dat ouders altijd op hun telefoon zaten... ik denk dat de ouders vroeger een stuk minder aanwezig waren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:25:34 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192503417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Die hielden elkaar wel bezig, en speelden veel buiten, denk ik?
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen. Ik denk dat de kinderen nu veel meer contact met hun ouders hebben dan 100 of zelfs 50 jaar geleden. Hoe veel mensen ook klagen dat ouders altijd op hun telefoon zaten... ik denk dat de ouders vroeger een stuk minder aanwezig waren.
Mijn moeder is zelfs soms verbaasd waarom ik niet het hele huishouden doe wanneer kapitein thuis is _O-

Los van t feit dat ik dat niet zo belangrijk vind, helpt ie me alleen maar van de regen in de drup met zn hulp :') en duurt alles tien keer langer.

Ik herinner me mijn moeder wel als iemand die altijd aan het koken/wassen/stofzuigen was. En niet als een voorlezende, knutselende, meespelende moeder. Dat deed ze vast ook wel :) maar dat heeft kennelijk minder indruk gemaakt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192503421
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14 :X kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Ik ken ook iemand met 5 kinderen die nu allemaal thuis zitten.
Mijn zoon kletst al de hele dag door. Ik kan geen liedje zingen of hij komt er weer tussen.
“Mama, mama, mama, mama” en komt dan met zoiets onbelangrijks. :')

Vast heel herkenbaar voor velen. :Y)
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:26:14 #79
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_192503429
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14 :X kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192503561
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dan helpen de kinderen flink mee in het huishouden. De oudsten nemen dan ook verzorging over over de jongere kinderen.
Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen :s)

Nee grapje, dat lijkt me niet beter :')

Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:19 #81
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192503845
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen :s)

Nee grapje, dat lijkt me niet beter :')

Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
Miss dat buren en familie toen meer in en uit liepen en allemaal op elkaars kinderen letten? Beetje het " it takes a village to raise a child" idee ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192504160
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:33 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dus dat is ‘t, ik moet méér kinderen :s)

Nee grapje, dat lijkt me niet beter :')

Maar het is wel waar ja. De ouderen waren in dienst zelfs geloof ik. En mijn vader schrijft een blog met ook verhalen over vroeger en daar gaat het alleen maar over avonturen met zijn broer en vriendjes. Oma was minder in beeld.
En dat is meteen mijn vraag, hoe doe je dat dan? Als ik nu de vaatwasser uit sta te ruimen zit er vrijwel meteen een kind met een loopfiets binnen en de ander staat zwart zand te eten.
Mensen hadden vroeger geen vaatwasser. :+
pi_192504702
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, dat ja. En gewoon de hele dag geluid om je heen. Constant iemand die je aandacht wil, die iets nodig heeft of waar je op moet letten.
Ik denk in deze periode nog iets vaker aan mijn oma die 14 :X kinderen heeft opgevoed. Echt, hoe dan?!
Toen ik zat te klooien met de borstvoeding van Willem heb ik aan een van mijn oudste tantes gevraagd hoe oma dat deed. Oma had ook 11 kinderen in 13 jaar tijd gekregen :')
Maar voor borstvoeding had ze echt geen tijd. Alle kinderen met de fles en bij de jongste kinderen gaven de oudste dochters die. Tante vertelde dat ze bij de 11de na een jaar te horen kreeg haar moeder: “geef mij die baby een keer, kan ik hem ook een keer een fles geven”
pi_192504847
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:25 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]


Ik herinner me mijn moeder wel als iemand die altijd aan het koken/wassen/stofzuigen was. En niet als een voorlezende, knutselende, meespelende moeder. Dat deed ze vast ook wel :) maar dat heeft kennelijk minder indruk gemaakt.
Zo herinner ik mijn moeder wel O+
En ze kon ook heel goed jongleren O+ (Maar nu niet meer, ze heeft het pas nog geprobeerd)

Ik herinner me vooral dat ze er altijd was. Ik denk dat dat het grootste verschil is met deze tijd (behalve nu met dat virus)
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:05:06 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_192505406
Ik herinner me vooral dat mijn ouders (vijf kinderen) nooit ergens bij waren. Alles deed ik altijd alleen. Ze gingen niet mee van de glijbaan, we knutselden niet, ik deed alles op de fiets, ging zelf naar bed... Zelfs zwemtrainingen en -wedstrijden en infoavonden op school en open dagen van universiteiten enzo waren ze er nooit. Ook geen voorleesmoeder of mee op schoolreis. Er was altijd een baby waardoor er volgens mijn moeder niks meer kon en mijn vader werkte altijd.

Nog steeds niet trouwens: mijn moeder vindt het prima als we langs komen, maar komt 1-2 keer per jaar bij ons thuis, zelfs nu prul er is. En dan onder protest en alleen als ik vervoer regel of treinkaartjes koop ofzo. En ze is 58 en heeft gewoon een rijbewijs en een auto, ze kan het wel...

Needless to say dat wij regelmatig botsen, omdat ik ervoor pas om altijd maar te komen opdraven terwijl zij nul moeite doet. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ze uit zichzelf appte of belde. Dat moet altijd van mij komen. En dan wel janken dat.prul had andere oma en opa veel leuker vindt. Gek he, die doen veel meer moeite en ziet ze dus vaker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_192505639
Toen ik klein was waren mijn ouders veel werken. Mijn moeder was altijd moe want werkte ook ‘snachts en laat op de avond. Mijn vader kookte vaak. Ik was vaak bij mijn Opa en Oma. ‘S morgens alleen naar school lopen en ‘s middags werden we opgehaald door Opa. Daar aten we wat en gingen weer naar school. Mijn ouders deden wel veel voor school. Zijn heel creatief. Met Pasen had mijn vader plastic paaseieren beschilderd met de kabouters van Rien Poortvliet. Mijn moeder kwam helpen met het knutseluurtje. Vooral bij dingen zoals brooddeeg. Met kerst zaten al mijn familieleden (ouders, grootouders, ooms en tantes) eerste rang bij het kerstverhaal. In no time had ik altijd zo’n enveloppe vol voor de kinderpostzegels. Iedere leerkracht kende ook mijn hele familie (meeste hebben daar ook op basisschool gezeten). En ik herinner me dat mijn zusje de helft heel overgeslagen van de basisschool want ze was altijd ziek. Dus als mijn moeder eens thuis was van het werk dan zorgde ze voor mijn zusje.

En ik herinner me dat met onze verjaardag dat mijn ouders altijd avonden aan het knutselen waren zodat we iets leuks konden uitdelen.

Mijn vader bakte vaak brood in de weekenden. En met oud en nieuw stonden de emmers met oliebollendeeg te rijzen in de woonkamer. Waardoor we zachtjes moesten lopen want houten vloer. Deed je dat niet dan kreeg je een oorvijg :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 7 april 2020 @ 23:25:32 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192505824
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb een noise cancelling headphone gekocht omdat ik gewoon echt geen fatsoenlijk stuk software kon ontwikkelen met de kinderen erbij. :@ Dat ding is nu al de aankoop van het jaar, want ik kan me nu veel beter afsluiten om dingen gedaan te krijgen. *O*

Jeetje Vicky wat heftig. Heel veel sterkte. :*
Fijn zijn ze he! Onze beide kinders hebben er een voor op school maar ik vind het ook heerlijk om af en toe op te zetten. :Y Zeker als ik mijn series probeer te kijken. *) :D

En een :* voor alle baaldagen.
Ik ben nu weer aan het werk sinds zaterdag en man wat een verademing. Even bezig zijn, nuttig zijn, je hersens gebruiken en gewoon een reden hebben om de deur uit te gaan. Nu pas heb ik door hoe mottig ik er op het laatst toch wel van werd.

Onze achterburen hebben 8 kinderen en een ervan zit bij mijn jongste in het rugby-team en verder spelen er geloof ik nog 3 of 4 en idd, je ziet de ouders nooit. Altijd druk. Tsja... dat snap ik, maar sport is geen veredelde opvang. ;)
***
pi_192508309
Ik herken dat helemaal niet van mijn ouders. Wij waren met 3 thuis en zij zijn echt altijd overal bij geweest. Ieder weekend stonden ze 3 hockeywedstrijden langs de kant te verkleumen, mijn moeder zat bij de oudervereniging op school (en organiseerde zo dus heel veel), mijn vader reed in een busje en kwam ons bij iedere regendruppel weer ophalen en gooide de fiets achterin.
Misschien heb ik gewoon heel actieve ouders ofzo, maar ik heb er zeker nu wel heel veel respect voor _O_
Overigens hoor ik nog regelmatig van hen dat wij 3 enorm rustige meisjes waren die gewoon deden wat er gezegd werd, dus daar waren ze geen energie mee kwijt.
Needless to say dat zeker jongste duidelijk zijn vaders karakter heeft :X :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192508851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
Het viel me laatst op toen ik Jip en Janneke las dat die ouders vrijwel nooit meedoen met spelen, de kinderen spelen altijd samen.
Is dat nu anders dan? Want ik doe ook zelden mee met spelen. We ondernemen normaalgesproken best veel als gezin en ik lees graag voor, doe spelletjes, wil best assisteren bij een knutsel en ben altijd beschikbaar voor een babbel of een knuffel, maar 'spelen' voel ik niet als mijn verantwoordelijkheid of iets waarin ik echt een aandeel heb.

Ik heb ook niet de indruk dat ik het wat dat betreft zo anders doe dan mijn ouders. Ik ben in allerlei wisselende constellaties opgegroeid, als enig kind, met een en met drie zussen, met een of twee ouders. Mijn ouders werkten allemaal en we hadden een oppas. Er speelde niemand met ons. We deden spelletjes, wandelden veel, vertelden elkaar verhalen, gingen naar de stad, maar spelen deed ik altijd zelf of met mijn zussen. Mijn ouders waren heel betrokken en ondanks werk altijd aanwezig bij afzwemmen, sportwedstrijden en dingen van school.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 april 2020 @ 08:54:01 #90
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192509004
Mijn ouders waren meestal wel in dezelfde ruimte als ik met lego ofzo speelde. Dan zaten zij te werken of lezen en dan praatten we wat tussendoor. Tenminste toen ik 5-6 was, later speelde ik meestal ergens anders.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192509852
Mijn ouders werkten 5 dagen per week in hun eigen bedrijf. De andere 2 dagen waren ze ook regelmatig bezig voor de zaak.
4 dagen in de week hadden we een oppas die er was als we uit school kwamen, 1 dag zaten we bij de buren.

Mijn vader was wel legovader op school O+ .
Nu zijn ze al jaren met pensioen, zijn normaalgesproken eens in de week hier O+ en ik mis ze enorm :'( .

Gisteren ook weer een prutdag. Gisteravond over de rooie, ik heb geloof ik allemaal lelijke dingen gezegd :X en ben daarna de rest van de avond in bad gaan liggen.
Ik ben afgedraaid...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192509874
Leuk, die jeugdverhalen. :)

Ik heb ook hele betrokken ouders. We zijn thuis met 3 kinderen. Mijn vader werkt als schilder en mijn moeder heeft, toen wij klein waren, een paar jaar thuis gezeten. Daarna parttime in de zorg.
We speelden voornamelijk samen maar gingen vooral in de weekenden wat leuks met pa en ma doen.
Ze waren ook altijd bij speciale schoolavondjes aanwezig, afzwemmen, wedstrijden etc.
Wat dat betreft hebben mijn ouders het echt goed gedaan.
Nog steeds trouwens. :Y
pi_192509887
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
pi_192509894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:46 schreef Nijna het volgende:


Gisteren ook weer een prutdag. Gisteravond over de rooie, ik heb geloof ik allemaal lelijke dingen gezegd :X en ben daarna de rest van de avond in bad gaan liggen.
Ik ben afgedraaid...
Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen? :*
pi_192509947
Ik speel overigens wel samen met mijn kinderen maar niet overdreven ofzo. Heb nog meer te doen. :P
pi_192509964
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Getver, dat is niet leuk. Heeft het badderen een beetje geholpen? :*
Ik geloof dat het ergste door het putje is meegegaan met het badwater ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192509977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:54 schreef vencodark het volgende:
Ik speel overigens wel samen met mijn kinderen maar niet overdreven ofzo. Heb nog meer te doen. :P
^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_192510091
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
Zoiets ja. Soms alleen even meespelen om op te starten. Kunnen ze daarna weer verder. :)
pi_192510141
Ik denk dat in de tijd van Jip & Janneke moeders ook steeds in de buurt waren, maar bezig met het huishouden. En dat kinderen in die kleine huisjes gewoon zodra het droog was naar buiten gekieperd werden omdat het anders helemaal ondoenlijk was om iets voor elkaar te krijgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 8 april 2020 @ 10:16:17 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192510297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ik "speel" soms wel mee.. dwz dan komt de jongste met: "en dan was jij mama luipaard". En dan zeg ik:"ja, en mama luipaard had de hele dag druk gejaagd en lag nu rustig op een tak een boek te lezen" (of de tuin te wieden/eten te koken whatever ik op dat moment doe)..
en dat vinden ze precies genoeg meespelen, mama luipaard is er en dat is genoeg..
verder help ik idd met vanalles, knutsel, toon belangstelling, lees voor, maar spelen moeten ze echt zelf doen..
_O_

Er werd echt veel meer buiten gespeeld. Ik kan de prenten zo uittekenen in mijn hoofd.
Hoepelen, tollen, knikkeren, touwtje springen, balletje trappen. Hele pleinen vol toch altijd?
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')