Klopt. Heb de cijfers even in een grafiekje gezet en je ziet inderdaad een piek op dinsdag. Niet op maandag.quote:
Ah, even zoekenquote:Op maandag 6 april 2020 14:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee dat zijn de doden, het ging om de besmettingen en dat Nederland veel te laat een lockdown begon dan Italie en daar gingen we een tijdje gelijk mee op weet ik nog
Denk niet meer omdat men is gestopt, zie het hier niet meer voorbij komen een tijdjequote:Op maandag 6 april 2020 14:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, even zoekenKijken of ik die nog ergens kan vinden.
Jij maakt gewoon je eigen grafieken, modellen en berekeningen inderdaadquote:Op maandag 6 april 2020 14:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je deze bedoelt? Wat ik trouwens geen eerlijke vergelijking vind, want het laat veel factoren weg (dichtbevolktheid etc.)
Dat tabel met het aantal doden die vergeleken worden heb ik trouwens altijd afgekeurd.
Voor de hand liggende vraag: wat heeft men concreet aan die landelijke nauwkeurigheid ?quote:Op maandag 6 april 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik zeg, op een groep van 1000 heb je nog maar rond de 2 procent afwijking.
Da's wel duidelijk dat dat andere plaatje geen relevante vergelijking was.quote:Op maandag 6 april 2020 14:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee dat andere met besmettingen die hier toen rondging
Welke poging bedoel je trouwens?
Dankje.quote:
Wat je eigenlijk zou moeten doen, is een aanpak zoals in dit artikel: https://medium.com/@tomas(...)ill-die-f4d3d9cd99caquote:Op maandag 6 april 2020 14:18 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee dat zijn de doden, het ging om de besmettingen en dat Nederland veel te laat een lockdown begon dan Italie en daar gingen we een tijdje gelijk mee op weet ik nog
quote:Op maandag 6 april 2020 14:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Klopt. Heb de cijfers even in een grafiekje gezet en je ziet inderdaad een piek op dinsdag. Niet op maandag.
[ afbeelding ]
Ik vind dat wel heel jammer... dat we het fysieke contact nog verder aan het terugschroeven zijn. Een beetje of we bang van elkaar ('s viezigheid) worden.quote:Op maandag 6 april 2020 10:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen
Wel heel lastig om te doen, omdat geen enkele getal betrouwbaar/vergelijkbaar is.quote:Op maandag 6 april 2020 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zou moeten doen, is een aanpak zoals in dit artikel: https://medium.com/@:toma(...)ill-die-f4d3d9cd99ca
Backcasten hoeveel daadwerkelijke besmettingen er waren op basis van het aantal doden. En dan kijken wanneer Nederland maatregelen heeft genomen, en dat internationaal vergelijken.
Mijn gevoel zeg dat Nederland een explosieve start had, maar dat de iets te laat genomen maatregelen goed hebben gewerkt.
Oke man.quote:Op maandag 6 april 2020 14:17 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Wie denkt er aan het belang van al die mensen die straks werkloos zijn dan en met schulden zitten omdat we nu "tere zieltjes" aan het redden zijn en iedereen zich daarvoor moet aanpassen
Ik denk ook dat onze zorg daarbij heeft gelopen, sowieso voor Noord-Europese landen. Als de verhalen zo hoor uit Spanje en Italie, vooral in verzorgingstehuizen in Spanje...quote:Op maandag 6 april 2020 14:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zou moeten doen, is een aanpak zoals in dit artikel: https://medium.com/@:toma(...)ill-die-f4d3d9cd99ca
Backcasten hoeveel daadwerkelijke besmettingen er waren op basis van het aantal doden. En dan kijken wanneer Nederland maatregelen heeft genomen, en dat internationaal vergelijken.
Mijn gevoel zeg dat Nederland een explosieve start had, maar dat de iets te laat genomen maatregelen goed hebben gewerkt.
Deze heb ik 3x gelezen.. en nog steeds is het te cryptisch!quote:Op maandag 6 april 2020 14:28 schreef KingRadler het volgende:
Het cijfer aantal besmettingen per dag is helemaal niet belangrijk.
Het gaat erom dat het aantal gezonde mensen die besmet worden, groter moet worden.
Zodat er meer plaatsen vrij komen in de IC.
Zorg kan dus minder belast worden.
Is, zet hoedje op, ook de functie van onze media. Niet het volk bestoken met slechte berichten.quote:Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.
Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
Ik vind Utrecht nog wel 'netjes' afsteken.quote:Op maandag 6 april 2020 14:31 schreef houdafstand het volgende:
Het leek er even op dat het in Gelderland uit de hand zou lopen, maar gelukkig neemt het aantal nieuwe ziekenhuisopnames daar ook af.
Top 3 provincies "nieuwe ziekenhuisopnames" op dit moment:
1. Zuid-Holland
2. Limburg
3. Noord-Holland
Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames in Noord-Brabant is sinds begin april enorm gedaald.![]()
PDF'je RIVM (pagina 5):
https://www.rivm.nl/sites(...)_20200406_1005_1.pdf
Het heeft ook geholpen dat wij in Nederland het gesprek durven aangaan om iemand niet op de IC op te nemen. In italië nemen ze, naar mijn weten, gewoon bijna iedereen op. Dat scheelt behoorlijk qua druk op je zorg.quote:Op maandag 6 april 2020 14:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik denk ook dat onze zorg daarbij heeft gelopen, sowieso voor Noord-Europese landen. Als de verhalen zo hoor uit Spanje en Italie, vooral in verzorgingstehuizen in Spanje...
gezellig om zo fijn met de knoet van angst verder te (moeten?)- levenquote:Op maandag 6 april 2020 11:45 schreef SillyWalks het volgende:
Over een Nederlandse exit-strategie uit de lock down, mijn mening voor de korte termijn:
- iedereen die vanuit huis kan werken, VERPLICHT thuis blijven werken tot er geen besmettingen meer zijn.
- IEDEREEN buiten mondkapjes dragen. Mondkapjes moeten zeer goedkoop/gratis beschikbaar worden gesteld. De voor zorgmedewerkers afgekeurde mondkapjes, kunnen bijvoorbeeld gratis worden gedistribueerd: iets is beter dan niets.
- afstand houden, samenscholingsverboden, etc., voorlopig in stand houden
- verbod op samenkomsten, concerten, bioscopen, etc., voorlopig in stand houden
Mijn vermoeden is dat de RIVM al in februari voor groepsimmuniteit te gaan, en dat is gewoon keihard op een muur afrijden en dan zo laat mogelijk remmen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wel heel lastig om te doen, omdat geen enkele getal betrouwbaar/vergelijkbaar is.
Wel eens met je laatste zin. Nederland heeft te laat ingegrepen, maar de huidige maatregelen zijn goed genoeg en slim. Als men deze niet op 23-3 maar ergens begin maart had genomen hadden wij het in Nederland echt super goed kunnen doen.
Ondanks de fouten, gebrekkige/laconieke communicatie en late reactie doen wij het hier niet zo heel slecht. Ik had gewoon net iets meer daadkrachtig en kunde verwacht in Nederland.
Wel als we zaken weer een beetje normaal willen laten lopen.quote:Op maandag 6 april 2020 14:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hebben die mondkapjes helemaal niet nodig om het aantal weer onder controle te krijgen.
Die vissen wat betreft mondkapjes in een andere vijver, dus dat zit elkaar niet in de weg.quote:Dus reserveer die lekker voor de zorgmedewerkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |