abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192477876
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het verplicht worden tot het dragen van een mondkapje geen belemmering van mijn vrijheid. Net als dat ik het geen belemmering vind dat ik niet in mijn blootje door een supermarkt mag rennen, of dat ik niet met 300km/h over de snelweg mag rijden etc. etc.

Het is gewoon een tijdelijke maatregelen waarmee extra besmettingen, extra doden, verdere overbelasting van de zorg en nog meer schade aan de economie voorkomen kan worden.

Als ik daaraan kan bijdragen door even 10 minuten een mondkapje op te doen terwijl ik in een supermarkt loopt is dat dikke prima.
Ik zou er geen problemen mee hebben, maar dan alleen op bepaalde lokaties.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192477896
Meest slimmerste lockdown w/
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 6 april 2020 @ 14:10:21 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192477912
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 08:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan de zorg niet aan.

Je kunt geen duizenden mensen, thuis, zonder enige zorg, laten sterven omdat ze niet kunnen ademen.

Wil jij geen hulp als je zwaar in ademnood bent?
:{w :Het is niet persoonlijk.

Natuurlijk kunnen mensen wel thuis sterven vanwege gebrek aan ademhaling.
Net zoals mensen thuis overlijden aan hartfalen of een andere aandoening.
Zonder enige zorg is een zwart/wit stelling.

Wat wel duidelijk is dat stervenden dat niet allemaal op een (overbelaste) IC kunnen doen.

Het is ook een uiterst moeilijke gewetensvraag, ook bij zorgpersoneel.
Gaan die iemand behandelen omdat het "fatsoenlijk" is of omdat het daadwerkelijk een bepaalde slaagkans geeft ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192477916
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:44 schreef kibo het volgende:
Mooie cijfers weer, over de hele linie positieve tendens .... B:)B

Jaap _O_
pi_192477919
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het lijkt me juist zinvoller buiten een lock-down. Nu volgen veel mensen de richtlijnen: meesten blijven überhaupt binnen. Zeker de mensen die het meest kans hebben besmetting te verspreiden. En dan houdt iedereen zich ook nog eens vrij goed aan de 1.5 meter. De impact van mondkapjes is dus vooral dat verspreiding door mensen die zich niet aan de voorschriften houden wat vermindert (daar kan je je van afvragen of die wel opeens een mondkapje gaan dragen), en de asymptomatische besmettingen - waarvan niet bekend is hoe groot die rol daadwerkelijk is.

Als maatregelen ooit worden versoepelt, zal het Corona-virus er vermoedelijk nog steeds zijn. Maar dan gaan mensen wel weer hoestend naar buiten, geen afstand houdend. Juist dan hebben mondkapjes impact, iig veel meer dan nu. Dus de vraag is of we het in algemeen verplicht moeten gaan stellen.
Ik heb goede hoop dat deze hele crisis voor heel veel mensen een wake up call is wat betreft persoonlijke hygiene. Wat voorzichtiger zijn met hoesten/niezen, vaker de handen wassen, etc. En dat het maatschappelijk wat geaccepteerder wordt dat iemand thuisblijft als hij verkouden is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192477922
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 14:07 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mooie grafiek...... wel één die flink wat vertekend vanwege de logaritmische schaal.

Wel goed te zien dat de cijfers qua (log)trend (hoewel onderlinge onvergelijkbaar) na ca 30 dagen, lijken te duiden op een wat afbuigend trend.
Mooie grafiek, zou hem wel eens gecombineerd willen zien met totale sterfte van die landen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 14:11:53 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192477941
Persoonlijke discussies weer graag naar DM's!
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het lijkt me juist zinvoller buiten een lock-down. Nu volgen veel mensen de richtlijnen: meesten blijven überhaupt binnen. Zeker de mensen die het meest kans hebben besmetting te verspreiden. En dan houdt iedereen zich ook nog eens vrij goed aan de 1.5 meter. De impact van mondkapjes is dus vooral dat verspreiding door mensen die zich niet aan de voorschriften houden wat vermindert (daar kan je je van afvragen of die wel opeens een mondkapje gaan dragen), en de asymptomatische besmettingen - waarvan niet bekend is hoe groot die rol daadwerkelijk is.

Als maatregelen ooit worden versoepelt, zal het Corona-virus er vermoedelijk nog steeds zijn. Maar dan gaan mensen wel weer hoestend naar buiten, geen afstand houdend. Juist dan hebben mondkapjes impact, iig veel meer dan nu. Dus de vraag is of we het in algemeen verplicht moeten gaan stellen.
Klopt, maar ook dan is het tijdelijk (even er van uitgaande dat het niet dusdanig muteert dat wij iedere jaar een andere variant krijgen). Ik bedoel het eigenlijk ook wel meer zoals jij het nu brengt.

De huidige maatregelen combineren met een mondkapje zal nog een stukje beter kunnen werken, maar relatief gezien weinig impact hebben inderdaad.
pi_192477946
@Kyran

Is er nog een plaatje met de Nederland-Italie trend?
pi_192477948
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb goede hoop dat deze hele crisis voor heel veel mensen een wake up call is wat betreft persoonlijke hygiene. Wat voorzichtiger zijn met hoesten/niezen, vaker de handen wassen, etc. En dat het maatschappelijk wat geaccepteerder wordt dat iemand thuisblijft als hij verkouden is.
Inderdaad ja! Dat is eigenlijk een positieve verandering waar ik nog het meest zeker van ben. Ik denk dat er ook veel meer gesprekken over gevoerd gaan worden.
  maandag 6 april 2020 @ 14:12:37 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192477953
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het verplicht worden tot het dragen van een mondkapje geen belemmering van mijn vrijheid. Net als dat ik het geen belemmering vind dat ik niet in mijn blootje door een supermarkt mag rennen, of dat ik niet met 300km/h over de snelweg mag rijden etc. etc.

Het is gewoon een tijdelijke maatregelen waarmee extra besmettingen, extra doden, verdere overbelasting van de zorg en nog meer schade aan de economie voorkomen kan worden.

Als ik daaraan kan bijdragen door even 10 minuten een mondkapje op te doen terwijl ik in een supermarkt loopt is dat dikke prima.
We hebben die mondkapjes helemaal niet nodig om het aantal weer onder controle te krijgen. Dus reserveer die lekker voor de zorgmedewerkers.
pi_192477967
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:11 schreef Kyran het volgende:
Persoonlijke discussies weer graag naar DM's!
[..]

Klopt, maar ook dan is het tijdelijk (even er van uitgaande dat het niet dusdanig muteert dat wij iedere jaar een andere variant krijgen). Ik bedoel het eigenlijk ook wel meer zoals jij het nu brengt.

De huidige maatregelen combineren met een mondkapje zal nog een stukje beter kunnen werken, maar relatief gezien weinig impact hebben inderdaad.
Oké ja. Ik sta er redelijk neutraal in, ben eigenlijk vooral benieuwd of die verandering er gaat komen.
pi_192477972
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hopelijk heb je gelijk.
pi_192477977
Is aantal ziekenhuisontslagen ook bekend? Ben wel benieuwd naar het netto-getal op dit moment.
  maandag 6 april 2020 @ 14:14:38 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192477986
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:18 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat er mensen besmet raken, kan je nooit volledig voorkomen. Het probleem is echter dat de ervaring nu leert dat ca. 10% van de zorgmedewerkers (althans, in ons ziekenhuis, heb geen landelijke cijfers tot mijn beschikking), positief test voor COVID-19. Als je iedereen dus naar huis stuurt met milde klachten, stuur je mogelijk tien keer te veel mensen naar huis.
Vraag is dan waarom zou men die dan willen testen ?

Even aangenomen dat Covid19 (zorg)personeel niet elders te werk wordt gesteld en in principe dus geen kruisbesmetting kan veroorzaken. Weten dat iemand Covid19 heeft (gehad) - buiten meetellen in de verspreidingsgrafiek - voegt imho niets toe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 14:15:09 #140
416575 crew  Evenstar
pi_192477995
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 14:12 schreef Doublepain het volgende:
@:kyran

Is er nog een plaatje met de Nederland-Italie trend?

Als je deze bedoelt? Wat ik trouwens geen eerlijke vergelijking vind, want het laat veel factoren weg (dichtbevolktheid etc.)

Dat tabel met het aantal doden die vergeleken worden heb ik trouwens altijd afgekeurd.
  maandag 6 april 2020 @ 14:15:20 #141
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192477998
IC cijfers worden toch pas vanavond bekend?
pi_192478011
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je deze bedoelt? Wat ik trouwens geen eerlijke vergelijking vind, want het laat veel factoren weg (dichtbevolktheid etc.)

Dat tabel met het aantal doden die vergeleken worden heb ik trouwens altijd afgekeurd, dus leuke poging :)
Nee dat andere met besmettingen die hier toen rondging

Welke poging bedoel je trouwens?
pi_192478015
Italië kun je sowieso niet zo goed vergelijken omdat ze daar niet aan palliatieve zaken doen.
  maandag 6 april 2020 @ 14:17:12 #144
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192478037
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ja leuk dat jij een buitenmens bent, maar dat doet er niet zoveel toe. Het beste is nu om binnen te blijven, en als je dat met je tere zieltje niet kan handelen, zou ik overwegen je persoonlijkheid iets te versterken ipv als een slap vogeltje te blijven janken dat je zo graag naar buiten wil.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat jij totaal geen besef hebt van de omvang van deze crisis. Had je dat wel, had je al die eigen belangen zonder enige twijfel opzij geschoven.
Wie denkt er aan het belang van al die mensen die straks werkloos zijn dan en met schulden zitten omdat we nu "tere zieltjes" aan het redden zijn en iedereen zich daarvoor moet aanpassen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192478043
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:16 schreef raptorix het volgende:
Italië kun je sowieso niet zo goed vergelijken omdat ze daar niet aan palliatieve zaken doen.
Dat is een vergelijking.
pi_192478044
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:16 schreef raptorix het volgende:
Ah ok

Daar werd 2 week geleden nog keihard op gehamerd hier, maar dat is dus helemaal van de baan.

Jammer, dat leek me nu wel interessant
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 14:17:41 #147
416575 crew  Evenstar
pi_192478047
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 14:15 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Nee dat andere met besmettingen die hier toen rondging

Welke poging bedoel je trouwens?
Dat tabelletje dat was gemaakt waarbij ze het aantal doden vergeleken?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ettingen-net-zo-snel

Die?
pi_192478051
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:15 schreef KingRadler het volgende:
IC cijfers worden toch pas vanavond bekend?
16 uur
Persconferentie LCPS elke maandag t/m vrijdag.
  maandag 6 april 2020 @ 14:18:16 #149
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192478056
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:18 schreef houdafstand het volgende:

[..]

16 uur
Persconferentie LCPS elke maandag t/m vrijdag.
dankje
pi_192478060
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat tabelletje dat was gemaakt waarbij ze het aantal doden vergeleken?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ettingen-net-zo-snel

Die?
Nee dat zijn de doden, het ging om de besmettingen en dat Nederland veel te laat een lockdown begon dan Italie en daar gingen we een tijdje gelijk mee op weet ik nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')