Schafft Duitsland het dan toch niet?quote:Op maandag 6 april 2020 09:51 schreef KingRadler het volgende:
nu al Duitse grenscontroles bij Venlo
duurt niet lang meer dan is de grens dicht.
https://www.1limburg.nl/d(...)ntext=latestarticles
Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.quote:Op maandag 6 april 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De ambulances reden bij ons toen af en aan en er zijn er heel veel geweigerd. Want vol. En toen hoorde je niets over 'opschalen'. En ook niet dagelijks in de krant hoeveel mensen er nu weer aan het influenzavirus waren overleden.
Ik bagatelliseer het coronavirus overigens absoluut niet. Ik vind alleen dat we het influenzavirus niet serieus genoeg nemen.
Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomenquote:Op maandag 6 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:
Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.
Veel landen sluiten bij een epidemie met de B-variant bijvoorbeeld sowieso alle scholen.
Het is ook gewoon aantoonbaar onzin. Het aantal extra doden als we de IC niet opgeschaald zouden hebben, zou op het grotere geheel nauwelijks merkbaar zijn. We zitten nu op 1500 doden, dat is zo'n 1% van het jaarlijkse aantal overlijdens.quote:Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja oke maar dan was er met overplaatsingen veel mogelijk.
Met dezelfde regels als toentertijd zouden we inmiddels met massagraven zitten.
quote:Op maandag 6 april 2020 10:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen
Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...quote:Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes![]()
Nu vraag ik mij af, aangezien het virus echt nog wel een tijdje rond blijft gaan. Heb je zoiets van, ik zie in dit geval mijn moeder gewoon een jaar of langer niet of wanneer het hoogtepunt achter de rug is met de nodige voorzorgsmaatregelen wel?quote:Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Sommigen hebben moeite met dingen in perspectief zien. Ik ga niets afdoen aan individueel leed, maar al die tranen voor het aantal doden iedere dag... zouden die ook iedere dag wenen, omdat er sowieso al ~400 mensen per dag sterven? En ja, ook daar zitten jonge mensen tussen.quote:Op maandag 6 april 2020 10:15 schreef raptorix het volgende:
Nogmaals met 30K doden, komt je weekgemiddelde 80 hoger, dat iets wat je nauwelijks ziet in de statistieken.
Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.quote:Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.
Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
Scholen lijkt me de eerste maatregel. Kantoren als mogelijk.quote:Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.
Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deurquote:Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilenquote:Op maandag 6 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.
Nut van de scholen na mei nog openen zie ik ook niet echt maar allicht dat dit nog zal gebeuren.
Mijn dochter zit vwo 4 en heeft online lessen van 30 minuten per vak.quote:Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
Topquote:Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn dochter zit vwo 4 en heeft online lessen van 30 minuten per vak.
Waarvan akte.quote:Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:
[..]
Mijn dochter zit vwo 4 en heeft online lessen van 30 minuten per vak.
Het lijkt me nog erg twijfelachtig.quote:Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ookquote:Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef -river- het volgende:
Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deur
Basisscholen ala al vind ik dat kinderen in NL wel heel weinig verantwoordelijkheid krijgen mbt het zelfstandig kunnen zijn maar de noodzaak om middelbare scholen en dergelijke nog open te knallen terwijl onderwijs op afstand best aardig werkt en medio mei het nog geen twee maanden tot de zomervakantie is?quote:Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
Verschrikkelijkquote:Op maandag 6 april 2020 10:28 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ookNu mogen we vanuit DLD de grens niet meer over en dus kunnen we elkaar nu sowieso niet ontmoeten. Het is niet anders.
Stoppen met huilen? Serieus?quote:Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Zat al in de WAO, maar had wel wat clubjes en verenigingen. Nu niks.quote:Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes![]()
Nee, er staat dat het voor diabetici belangrijk is om de bloedsuikerspiegel strikt binnen de normen te houden, omdat er anders het risico bestaat op ketoacidose, als de patient ook nog COVID-19 opgelopen heeft.quote:Op maandag 6 april 2020 10:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
" good inpatient glycemic control is particularly important in the comprehensive treatment of COVID-19. "
Met Juist een keto levensstijl kun je bovenstaande bereiken.
quote:Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
Ik las laatst dat de Zeeman daar de een deel van de winkel (mannenafdeling) moest sluiten, want die ligt op Belgisch grondgebied...quote:Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
Ik ben vanuit werkend en met een druk (sociaal) leven naar ziek thuis gegaan in de maand december vorig jaar dus moet nog wennen.quote:Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Zat al in de WAO, maar had wel wat clubjes en verenigingen. Nu niks.
Ik ga niet eens boodschappen en mijdt ook contact met de oudjes.
Misschien dat ik met mooi weer komend weekend wel even langs ga.
Neem zelf wat te drinken mee en kunnen buiten blijven, op afstand.
Al is het maar een half uurtje.
Ik werk al 2 jaar vanuit huis dus wat dat betreft veranderde er voor mij niet veel. Nog een paar maanden doorbijten, dan hoef ik als het goed is niet meer (zit in afkeurproces).quote:Op maandag 6 april 2020 10:34 schreef -river- het volgende:
Ik ben vanuit werkend en met een druk (sociaal) leven naar ziek thuis gegaan in de maand december vorig jaar dus moet nog wennen.
Ja, leraren hebben enorm lopen verzaken hier, en verwachten wel volle lof te krijgenquote:
Oei, heel veel sterkte.quote:Op maandag 6 april 2020 10:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik werk al 2 jaar vanuit huis dus wat dat betreft veranderde er voor mij niet veel. Nog een paar maanden doorbijten, dan hoef ik als het goed is niet meer (zit in afkeurproces).
Dank je wel, jij ook! We komen er wel doorheenquote:
quote:Op maandag 6 april 2020 10:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dank je wel, jij ook! We komen er wel doorheen
Geniaal toch?quote:Op maandag 6 april 2020 10:33 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ik las laatst dat de Zeeman daar de een deel van de winkel (mannenafdeling) moest sluiten, want die ligt op Belgisch grondgebied...
Gast....quote:Op maandag 6 april 2020 10:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, leraren hebben enorm lopen verzaken hier, en verwachten wel volle lof te krijgen
Als je het er niet mee eens bent moet je het zeggen. Maar leraren hebben zelf heel hard hun best gedaan om de scholen dicht te krijgen.quote:
Ik denk dat niemand het (op dit punt) met je eens is en dat is ook nogal logisch met die onzin die uit je toetsenbord komt.quote:Op maandag 6 april 2020 10:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent moet je het zeggen. Maar leraren hebben zelf heel hard hun best gedaan om de scholen dicht te krijgen.
Ik vind dat wel treurig, zeker als je de effecten daarvan ziet op mensen die hierdoor niet of minder kunnen werken
Kunnen gewoon thuiswerken, indien vitaal beroep zijn er opvangsmogelijkheden.quote:Op maandag 6 april 2020 10:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent moet je het zeggen. Maar leraren hebben zelf heel hard hun best gedaan om de scholen dicht te krijgen.
Ik vind dat wel treurig, zeker als je de effecten daarvan ziet op mensen die hierdoor niet of minder kunnen werken
Genoeg mensen met niet vitale beroepen die niet vanaf huis kunnen werken natuurlijk. Iquote:Op maandag 6 april 2020 10:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kunnen gewoon thuiswerken, indien vitaal beroep zijn er opvangsmogelijkheden.
Zoals?quote:Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Genoeg mensen met niet vitale beroepen die niet vanaf huis kunnen werken natuurlijk. I
Mijn jongste is hovenier en in onze tuin moet nogal wat gebeuren, dus opperde dat hij ook best thuis kan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Genoeg mensen met niet vitale beroepen die niet vanaf huis kunnen werken natuurlijk. I
paardrij instructricequote:
Veel onderhoudsmensen bijvoorbeeld, maar ook vrijwel iedereen die in de voedselindustrie werkzaam is, transport, OV, zorg, noem maar op.quote:
Stucadoorquote:
Indien voor de gemeente kunnen ze voor de uren die daarvoor nodig zijn aanspraak maken op de noodopvang van kinderen.quote:
Is sowieso een vitaal beroep.quote:vuilnismannen
Allemaal vitale beroepen die gebruik kunnen maken van de kinderopvang. Zie voor meer op https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepenquote:Op maandag 6 april 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel onderhoudsmensen bijvoorbeeld, maar ook vrijwel iedereen die in de voedselindustrie werkzaam is, transport, OV, zorg, noem maar op.
Ik denk dat hij de vraag niet begreepquote:Op maandag 6 april 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Allemaal vitale beroepen die gebruik kunnen maken van de kinderopvang. Zie voor meer op https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepen
Hmm. Dat klinkt niet zo best neequote:Op maandag 6 april 2020 10:54 schreef RipCity het volgende:
https://www.mynewsmag.co.(...)s-after-night-shift/
23-jarige dokter.. His mother Gina Gustilo, 50, claimed the hospital did not let John go home as they were short on staff – so he stayed on shift despite his apparent symptoms.
Ms Gustilo said that her son’s colleagues had told her he was not wearing ‘proper’ protective clothing.
‘They wear PPE, but not totally protective of the mouth. They wear the normal masks,’ she said.
Lekker bezig Engeland
En het gaat om redelijk grote aantallen, een Miljoen zit je zo aan.quote:Op maandag 6 april 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
Mooi dat vijf mensen nu Pumpalov moeten overtuigen dat er mensen zijn die niet thuis kunnen werken. Er zijn meer dan genoeg beroepen die niet thuis kunnen werken en wat geen vitaal beroep is.
[..]
Hmm. Dat klinkt niet zo best nee. Maar dat volgt wel uit een gebrek aan personeel.. Dat is waar Gommers zo voor waarschuwde als Nederland uiteindelijk richting de 2.500/3.000 bedden wil gaan.
Noem ze danquote:Op maandag 6 april 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
Mooi dat vijf mensen nu Pumpalov moeten overtuigen dat er mensen zijn die niet thuis kunnen werken. Er zijn meer dan genoeg beroepen die niet thuis kunnen werken en wat geen vitaal beroep is.
[..]
Hmm. Dat klinkt niet zo best nee. Maar dat volgt wel uit een gebrek aan personeel.. Dat is waar Gommers zo voor waarschuwde als Nederland uiteindelijk richting de 2.500/3.000 bedden wil gaan.
Wat dacht je van mensen bij de waterzuivering?quote:Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Noem ze danVooralsnog heeft niemand er één kunnen noemen.
Stucadoor dus, maar ook 6 miljoen andere Nederlandersquote:Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vitaal beroep.quote:Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat dacht je van mensen bij de waterzuivering?
quote:Criminaliteit met 40 procent gedaald
BRUSSEL De maatregelen om de verspreiding van covid-19 tegen te gaan, hebben een gunstig effect op de criminaliteit in Antwerpen. Dat toont een analyse van de lokale politie aan. In vergelijking met de eerste twee weken van maart daalde de criminaliteit tussen 14 en 31 maart met 38,4 procent. Vergeleken met vorig jaar werd een daling van 46 procent vastgesteld.
Vooral de woninginbraken en de agressieve diefstallen kennen een grote daling. De woninginbraken daalden met meer dan de helft, op twee dagen in die periode werd zelfs geen enkele (poging tot) woninginbraak gemeld. Ook de inbraken in handelszaken daalden met meer dan 40 procent, ondanks de verplichte sluitingen.
De agressieve diefstallen, die doorgaans op straat worden gepleegd, daalden met 66 procent. Op de helft van de dagen tussen 14 en 31 maart werd geen enkele agressieve diefstal gemeld.
Het aantal feiten van opzettelijke slagen en verwondingen daalde met iets meer dan een kwart. Er was wel een piek in de nacht van 13 op 14 maart, toen er ‘lockdown-feestjes’ werden georganiseerd.
Intrafamiliaal geweld
Opvallend is de lichte daling met 8,6 procent van vaststellingen van intrafamiliaal geweld, terwijl het aantal oproepen nochtans met een kwart steeg. De politie vermoedt dat ze nu sneller wordt gebeld voor een burenruzie.
Het aantal meldingen van geluidshinder zit dan weer in de lift. (belga)
Nou, heeft maar een halve pagina geduurdquote:Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Stucadoor dus, maar ook 6 miljoen andere Nederlanders
https://webcache.googleus(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.quote:
quote:Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nou, heeft maar een halve pagina geduurd
Stuk eerder al hoorquote:
Verwachting is overal wel dat dit een tijdelijk effect is en het uiteindelijk weer flink gaat stijgen (ook gewoon maar business natuurlijk).quote:
Dat is dus wat ik zeg. Vitaal beroep. Recht op kinderopvang.quote:Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt dat dat geen vitaal beroep is![]()
quote:Het gebeurt niet vaak, maar het gebéúrt, zegt Bart Lambrecht, immunoloog van het UZ Gent: de toestand van jonge, gezonde mensen met een aanvankelijk niet verontrustende coronavirusinfectie gaat plots drastisch achteruit. ‘Ze krijgen geen adem meer, hun koorts stijgt, ze raken uitgeput, hun bloedbeeld verraadt een hevige infectie.’
Voor artsen betekent dat ‘rood alarm’. Want deze patiënten staan mogelijk op de drempel van wat in medisch jargon een ‘cytokinestorm’ heet: een mogelijk levensbedreigende overreactie van hun immuunsysteem.
Cytokines zijn in normale omstandigheden nochtans de ‘good guys’ van het immuunsysteem. Ze zijn de boodschappenjongens die alarm slaan wanneer een invasie van virussen of bacteriën dreigt. Ze zetten de soldaten van het afweersysteem ertoe aan die indringers te bevechten. Eenmaal die klus is geklaard, doen de cytokines er weer het zwijgen toe en schakelt het immuunsysteem over naar ruststand.
Maar soms – Lambrecht schat bij een op de vijf coronapatiënten die met ademnood in het ziekenhuis terechtkomen – gaat het immuunsysteem in overdrive. Dan worden de cytokines ‘bad guys’. Als ongeleide projectielen blijven ze de boel opjutten, ook nadat het immuunsysteem het virus al lang heeft verslagen. Bij een dergelijke shoot-out komen de organen van de patiënt in de vuurlijn te liggen: longen, lever, hart krijgen de volle laag. De patiënt bekoopt dat niet zelden met de dood: hij overlijdt aan een ontspoorde immuunreactie, niet aan de virusinfectie.
Geen medicijnen
Een cytokinestorm kan in theorie mensen van elke leeftijd treffen, maar in de huidige corona-epidemie veronderstellen longartsen dat vooral jonge, tot dan toe kerngezonde mensen er het slachtoffer van worden. ‘Wat begint als een longontsteking, eindigt met het uitvallen van een of meer van hun organen.’
Medicijnen om zo’n aankomende cytokinestorm te doen gaan liggen, zijn er in het geval van een corona-infectie niet. Negen Belgische ziekenhuizen gaan daarom vanaf deze week pionieren met medicijnen die hun nut hebben bewezen bij de behandeling van andere ziektes waarbij het immuunsysteem zich tegen het eigen lichaam keert. Tocilizumab, bijvoorbeeld, en anakinra: geneesmiddelen die tegen reumatoïde artritis wordt gegeven. En siltuximab, een kankermedicijn. Ze leggen de werking stil van de afweerstoffen interleukine-1 en interleukine-6, die op aangeven van de ontspoorde cytokines massaal vrijkomen.
Afgelopen weekend zijn in het UZ Gent de eerste patiënten met een of meer van die medicijnen behandeld, zegt Lambrecht, die de experimentele studie leidt. Ook in China, Italië, Denemarken en de VS lopen ziekenhuisstudies met de medicijnen. ‘Maar de Belgische studie is de grootste, en de enige die ze gecombineerd uitprobeert en met elkaar vergelijkt. Sommige ziekenhuizen geven de middelen ook buiten studies om, en zonder controlegroep. Dan meet je niet of het medicijn je patiënten baat of schaadt.’
Negatieve spiraal
In de Belgische studie, waarop 342 covid-patiënten kunnen intekenen, zullen de medicijnen apart of in combinatie worden toegediend aan zieken met een vroege vorm van cytokinestorm, zegt Lambrecht. De waarschuwingssignalen zijn in het bloed af te lezen: ‘een verhoogd ferritinegehalte, verhoogd LDH-cholesterolgehalte en tekenen van overmatige bloedstolling.’
Bij dergelijke signalen, vaak slechts een paar dagen na een beginnende longontsteking, moeten artsen snel ingrijpen. ‘Als je te lang wacht, ben je te laat. Als iemand al aan de beademing ligt, heeft de cytokinestorm de longen waarschijnlijk al te veel beschadigd. Medicijnen bieden dan geen soelaas meer. Door vroeg te behandelen, nog voor patiënten intensieve zorg nodig hebben, hopen we te voorkomen dat ze in een negatieve spiraal belanden. Zo hopen we levens te redden, te voorkomen dat mensen aan de beademing moeten en de verblijftijd in het ziekenhuis te verkorten.’
Men weet toch hoeveel inbraken en andere misdrijven gemeld worden?quote:Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.
Geef het een maandquote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens die adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)
Opschieten met die thuistests!
Slotenmaker. Je sleutel zou maar afbreken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Stucadoor dus, maar ook 6 miljoen andere Nederlanders
https://webcache.googleus(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.
Voor die mensen hoop ik dat de scholen snel weer open gaan.
Dat is vooral ingegeven door wensdenken ben ik bang.quote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)
Politie gaf laatst juist aan niet onderbezet te zijn en veel politieagenten beschikbaar te hebben staan.quote:Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.
In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.quote:Op maandag 6 april 2020 11:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?
Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.quote:Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.
Voor die mensen hoop ik dat de scholen snel weer open gaan.
En waar baseert hij dat op?quote:Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)
Opschieten met die thuistests!
Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?quote:Op maandag 6 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.
Lijkt me dat dat vergelijkbaar is. Dus waarschijnlijk 1.5mio Nederlanders met een kind en geen cruciaal beroep
Goed punt, maar dat is geen maatregel die ze even aanpakken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.
Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.quote:Op maandag 6 april 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?
En hoeveel van die anderhalf miljoen kunnen nu niet thuiswerken? En hoeveel hebben een kind in de leeftijd dat niet alleen thuis kan blijven?
Verdikkeme, in Bangladesh hebben de kindertjes al een fulltime baan op achtjarige leeftijd en in Nederland kan een elfjarige niet een paar uur alleen thuis zijn?
Wordt een heel groot drama van gemaakt.
Maar dan kan je kind toch naar de opvang?quote:Op maandag 6 april 2020 11:14 schreef Gia het volgende:
Stel, je vrouw is verpleegkundige en jij bouwvakker. Je kunt die huizen niet thuis bouwen.
En echt een vitaal beroep is het niet, maar het gaat wel door.
Onze opvang (ongeveer 60 kinderen totaal) heeft ook maar 2-3 kindjes waarvan de ouders het niet anders hebben kunnen oplossen.quote:Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens sprak ik vorige week een eigenaar van een kleine kinderopvang, van de 12 kinderen had maar 1 ouder een cruciaal beroep, ze vangt dat kind nu bij haar thuis op om het wat huiselijker te maken.
Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.
Of mensen nou thuis kunnen werken of niet, er zijn er genoeg met banen die extra onder druk staan omdat er een onderwijstaak bijkomt. Dan heb ik het over alleenstaande ouders, ouders met onregelmatige werktijden, etc.
Leraar is nou juist een beroep dat gewoon kan doorgaan, zoals eerder ook gewoon stond in de plannen van het kabinet.
Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.quote:Op maandag 6 april 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan kan je kind toch naar de opvang?
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroepquote:Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.
Mogelijk 16% van de werkende bevolking, maar soit.quote:Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.
Indien één van de ouders een vitaal beroep heeft wordt in principe verwacht dat de andere ouder instaat voor de kinderopvang.quote:Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroep
Ouders waarvan er maar een een vitaal beroep heeft werden anders gewoon geweigerdquote:Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroep
Ja, ik. Maar dan al wel tweede helft van januari.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Absoluut. Half FOK! denkt zelfs al in december of januari besmet te zijn met het desbetreffende virus.quote:Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |