abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2020 @ 10:08:44 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474053

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192474073
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:51 schreef KingRadler het volgende:
nu al Duitse grenscontroles bij Venlo

duurt niet lang meer dan is de grens dicht.

https://www.1limburg.nl/d(...)ntext=latestarticles
Schafft Duitsland het dan toch niet?

Zou alles nog goed gaan met Rob Jetten, die slaapt nauwelijks de laatste tijd met al die grenscontroles..
  maandag 6 april 2020 @ 10:10:37 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474077
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De ambulances reden bij ons toen af en aan en er zijn er heel veel geweigerd. Want vol. En toen hoorde je niets over 'opschalen'. En ook niet dagelijks in de krant hoeveel mensen er nu weer aan het influenzavirus waren overleden.

Ik bagatelliseer het coronavirus overigens absoluut niet. Ik vind alleen dat we het influenzavirus niet serieus genoeg nemen.
Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.

Veel landen sluiten bij een epidemie met de B-variant bijvoorbeeld sowieso alle scholen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192474085
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:

Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.

Veel landen sluiten bij een epidemie met de B-variant bijvoorbeeld sowieso alle scholen.
Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192474089
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja oke maar dan was er met overplaatsingen veel mogelijk.

Met dezelfde regels als toentertijd zouden we inmiddels met massagraven zitten.
Het is ook gewoon aantoonbaar onzin. Het aantal extra doden als we de IC niet opgeschaald zouden hebben, zou op het grotere geheel nauwelijks merkbaar zijn. We zitten nu op 1500 doden, dat is zo'n 1% van het jaarlijkse aantal overlijdens.

Even makkelijk rekenen: 1000 extra IC-capaciteit, helft daarvan is sowieso overleden, dus hooguit 500 doden extra. En met extra doelgerichte triage was dat aantal wellicht nog verder naar beneden gegaan. Een aantal dat dat op een totaal van 150.000 per jaar extra nauwelijks een knik veroorzaakt. Niets massagraven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 10:12:36 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192474095
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen :')
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192474129
Nogmaals met 30K doden, komt je weekgemiddelde 80 hoger, dat iets wat je nauwelijks ziet in de statistieken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192474143
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:19:41 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192474167
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes -O-
Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2020 @ 10:21:30 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474191
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Nu vraag ik mij af, aangezien het virus echt nog wel een tijdje rond blijft gaan. Heb je zoiets van, ik zie in dit geval mijn moeder gewoon een jaar of langer niet of wanneer het hoogtepunt achter de rug is met de nodige voorzorgsmaatregelen wel?
pi_192474195
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.

Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
pi_192474201
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:15 schreef raptorix het volgende:
Nogmaals met 30K doden, komt je weekgemiddelde 80 hoger, dat iets wat je nauwelijks ziet in de statistieken.
Sommigen hebben moeite met dingen in perspectief zien. Ik ga niets afdoen aan individueel leed, maar al die tranen voor het aantal doden iedere dag... zouden die ook iedere dag wenen, omdat er sowieso al ~400 mensen per dag sterven? En ja, ook daar zitten jonge mensen tussen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 10:22:52 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474207
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.

Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.

Nut van de scholen na mei nog openen zie ik ook niet echt maar allicht dat dit nog zal gebeuren.
  maandag 6 april 2020 @ 10:23:07 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192474210
quote:

Scholen lijkt me de eerste maatregel. Kantoren als mogelijk.
pi_192474220
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deur O+
  maandag 6 april 2020 @ 10:24:22 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474223
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.

Nut van de scholen na mei nog openen zie ik ook niet echt maar allicht dat dit nog zal gebeuren.
Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192474236
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
Mijn dochter zit vwo 4 en heeft online lessen van 30 minuten per vak.
  maandag 6 april 2020 @ 10:26:49 #18
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474247
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:

[..]

The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192474257
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:

[..]

Waarvan akte.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 april 2020 @ 10:28:05 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_192474266
quote:

Het lijkt me nog erg twijfelachtig.
Ik denk zelf, afgaande op daling van afgelopen week, dat na de meivakantie de scholen weer open gaan. Het was een van de laatste dingen die werd gesloten, dus het zal ook wel een van de eerste zijn die weer open gaat.

Aan de andere kant, het zou me ook niet verbazen als de maatregelen worden verlengd en de scholen dit schooljaar niet meer open gaan.

Wat betreffen kantoren, de geest van thuiswerken is nu wel uit de fles. Ik hoop van harte dat er veel meer thuisgewerkt gaat worden vanaf nu.
My friends all drive horses
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:28:19 #21
13151 crew  Rewimo
pi_192474271
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef -river- het volgende:

Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deur O+
Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ook :) Nu mogen we vanuit DLD de grens niet meer over en dus kunnen we elkaar nu sowieso niet ontmoeten. Het is niet anders.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2020 @ 10:28:30 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474274
quote:

[..]

Basisscholen ala al vind ik dat kinderen in NL wel heel weinig verantwoordelijkheid krijgen mbt het zelfstandig kunnen zijn maar de noodzaak om middelbare scholen en dergelijke nog open te knallen terwijl onderwijs op afstand best aardig werkt en medio mei het nog geen twee maanden tot de zomervakantie is?
pi_192474281
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ook :) Nu mogen we vanuit DLD de grens niet meer over en dus kunnen we elkaar nu sowieso niet ontmoeten. Het is niet anders.
Verschrikkelijk -O-
pi_192474288
quote:

[..]

Stoppen met huilen? Serieus?
pi_192474303
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
  maandag 6 april 2020 @ 10:30:36 #26
3542 Gia
User under construction
pi_192474306
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Hier hetzelfde. Zat al in de WAO, maar had wel wat clubjes en verenigingen. Nu niks.
Ik ga niet eens boodschappen en mijdt ook contact met de oudjes.

Misschien dat ik met mooi weer komend weekend wel even langs ga.
Neem zelf wat te drinken mee en kunnen buiten blijven, op afstand.

Al is het maar een half uurtje.
pi_192474319

Alleen maar in rechterkant van je huis komen toch? :@

Baarle-Nassau _O_
pi_192474329
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 10:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

" good inpatient glycemic control is particularly important in the comprehensive treatment of COVID-19. "

Met Juist een keto levensstijl kun je bovenstaande bereiken.
Nee, er staat dat het voor diabetici belangrijk is om de bloedsuikerspiegel strikt binnen de normen te houden, omdat er anders het risico bestaat op ketoacidose, als de patient ook nog COVID-19 opgelopen heeft.

Als je ketoacidose krijgt heb je als diabeet een serieus probleem (risico op nierschade bijvoorbeeld).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketoacidose

Dat is heelwat anders als dat het goed zou zijn voor niet-diabeten om een keto dieet te volgen als ze COVID-19 hebben. (Succes met het volgen van dat keto dieet trouwens, als je doodziek op bed of in de IC ligt).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_192474347
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
:)
pi_192474350
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik las laatst dat de Zeeman daar de een deel van de winkel (mannenafdeling) moest sluiten, want die ligt op Belgisch grondgebied...
pi_192474355
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Zat al in de WAO, maar had wel wat clubjes en verenigingen. Nu niks.
Ik ga niet eens boodschappen en mijdt ook contact met de oudjes.

Misschien dat ik met mooi weer komend weekend wel even langs ga.
Neem zelf wat te drinken mee en kunnen buiten blijven, op afstand.

Al is het maar een half uurtje.
Ik ben vanuit werkend en met een druk (sociaal) leven naar ziek thuis gegaan in de maand december vorig jaar dus moet nog wennen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:36:35 #32
13151 crew  Rewimo
pi_192474392
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:34 schreef -river- het volgende:

Ik ben vanuit werkend en met een druk (sociaal) leven naar ziek thuis gegaan in de maand december vorig jaar dus moet nog wennen.
Ik werk al 2 jaar vanuit huis dus wat dat betreft veranderde er voor mij niet veel. Nog een paar maanden doorbijten, dan hoef ik als het goed is niet meer (zit in afkeurproces).
  maandag 6 april 2020 @ 10:36:55 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474397
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stoppen met huilen? Serieus?
Ja, leraren hebben enorm lopen verzaken hier, en verwachten wel volle lof te krijgen
pi_192474405
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik werk al 2 jaar vanuit huis dus wat dat betreft veranderde er voor mij niet veel. Nog een paar maanden doorbijten, dan hoef ik als het goed is niet meer (zit in afkeurproces).
Oei, heel veel sterkte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:38:11 #35
13151 crew  Rewimo
pi_192474415
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:37 schreef -river- het volgende:

Oei, heel veel sterkte.
Dank je wel, jij ook! We komen er wel doorheen :)
pi_192474440
Belgische besmette supermarktmedewerker (32) overleden.

BRUSSEL - Afgelopen week kwam de 32-jarige winkelmedewerker Mohammed, die werkte bij supermarkt Colruyt, om het leven. Hij was besmet met het coronavirus. „We hebben eind deze week de spijtige bevestiging gekregen dat een collega uit onze Colruyt-winkel in Vorst thuis in zijn slaap is overleden”, bevestigt Hanne Poppe van de persdienst van Colruyt Group.

De man was besmet met het coronavirus. „Onze gedachten gaan eerst en vooral naar de familie, vrienden en naaste collega’s van het slachtoffer. We zijn hier allemaal erg door aangedaan. We gaan de nodige ondersteuning bieden voor mensen die nauw met de man samenwerkten.” Of de man de besmetting op het werk opgelopen heeft, is onmogelijk te achterhalen.

Het overlijden hakt er stevig in bij het personeel, blijkt uit een emotioneel bericht van een anonieme collega van het slachtoffer dat veel gedeeld wordt op Facebook. „Onze grootste vrees komt uit”, klinkt het. „Na de hamsterwoede drie weken geleden is er enorm veel werk op onze schouders gevallen om de rekken weer gevuld te krijgen. In combinatie met vele zieken leidde dat tot fysieke uitputting en diepe stress. Sindsdien is de werkdruk langzaam aan beter geworden, maar nu neemt emotionele stress de overhand.”

„We begrijpen dat dit nieuws een grote opdoffer is voor alle Colruyt-collega’s, die al weken keihard aan het werk zijn om in de dagelijkse voedselvoorziening te voorzien”, zegt Poppe, die zegt dankbaar te zijn voor hun inspanningen. „We willen graag benadrukken dat we, net zoals de hele sector, er alles aan doen om voor onze medewerkers een zo veilig mogelijk kader te scheppen. Dat wil zeggen dat we daarbij de maatregelen van de overheid strikt navolgen, zoals het ter beschikking stellen van handschoenen, voortdurend vragen voldoende afstand te bewaren. Ook stellen we mondmaskers ter beschikking voor de medewerkers die er gebruik van willen maken, en we sturen op dagelijkse basis bij.”

Social distancing niet te handhaven
Volgens de schrijver van het Facebook-bericht is de ’social distancing’, ondanks de opgelegde maatregelen, niet te handhaven. Bijna een derde van de klanten zou zich er niet aan houden. „Het begint bij ons allemaal door te dringen hoe ernstig corona kan zijn, dat we absoluut niet veilig zijn op ons werk en dat dit nog maanden kan duren. Veel collega’s vertellen hoe ze naar het werk komen met een krop in hun keel. Ze maken zich zorgen voor hun eigen gezondheid, maar vooral voor die van hun gezin. Velen beginnen zich af te vragen waarom ze dit voor hetzelfde loon blijven doen; de job is immers niet meer hetzelfde.”

Er volgt een oproep aan Colruyt om actie te ondernemen. Er wordt gevraagd om de stroom klanten beter te regelen en te informeren, meer rustmomenten zonder loonverlies en compensatie voor de opofferingen die gemaakt worden. „Colruyt draait week op week recordwinsten terwijl wij ons kapot werken. We doen het niet voor het geld, maar we verdienen het wel.”

Vergoeding
Poppe zegt dat er de laatste weken vanuit Colruyt Group heel nauw en constructief overlegd is met de vakbonden. Daar kwam een regeling uit voort. „De komende dagen zal die verder verfijnd worden.” In de regeling staat onder meer dat Colruyt Group een budget ter beschikking stelt „om de inspanningen op vlak van verkoop, logistiek en productie in deze uitzonderlijke omstandigheden te vergoeden.” „Die vergoeding kan bestaan uit de toekenning tot vijf vrije dagen, maar kan ook extra kortingen omvatten. Ook medewerkers van centrale diensten die zich hebben ingezet voor de versterking van de winkels, distributiecentra of productie-ateliers, ontvangen een extra in de vorm van een cadeaubon.”

„We roepen de autoriteiten op om een duidelijk kader te definiëren voor de eventuele belastingvrijstelling van salarissen of premies die in essentiële sectoren - zoals de zorg of de voedingssector - toegekend worden ter compensatie van uitzonderlijke inspanningen geleverd tijdens de coronacrisis”, klinkt het nog.

https://www.telegraaf.nl/(...)ewerker-32-overleden
pi_192474443
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dank je wel, jij ook! We komen er wel doorheen :)
:Y
pi_192474452
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:33 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Ik las laatst dat de Zeeman daar de een deel van de winkel (mannenafdeling) moest sluiten, want die ligt op Belgisch grondgebied...
Geniaal toch? :D
pi_192474455
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ja, leraren hebben enorm lopen verzaken hier, en verwachten wel volle lof te krijgen
Gast....
  maandag 6 april 2020 @ 10:45:41 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474518
Turks minister van tourisme juist aangegeven dat nationale vakanties volgens prognose eind mei weer langzaam opgestart kunnen worden. Buitenlands tourisme pas eind juni.
  maandag 6 april 2020 @ 10:46:09 #41
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474529
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gast....
Als je het er niet mee eens bent moet je het zeggen. Maar leraren hebben zelf heel hard hun best gedaan om de scholen dicht te krijgen.

Ik vind dat wel treurig, zeker als je de effecten daarvan ziet op mensen die hierdoor niet of minder kunnen werken

Als leraren dan en passant genoemd worden bij de helden tijdens deze coronacrisis dan vind ik dat zeer onterecht. Op z'n best doen ze het net zo goed als elke thuiswerker
pi_192474546
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent moet je het zeggen. Maar leraren hebben zelf heel hard hun best gedaan om de scholen dicht te krijgen.

Ik vind dat wel treurig, zeker als je de effecten daarvan ziet op mensen die hierdoor niet of minder kunnen werken
Ik denk dat niemand het (op dit punt) met je eens is en dat is ook nogal logisch met die onzin die uit je toetsenbord komt.
  maandag 6 april 2020 @ 10:47:45 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474552
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Kunnen gewoon thuiswerken, indien vitaal beroep zijn er opvangsmogelijkheden.
  maandag 6 april 2020 @ 10:48:45 #44
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474569
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:47 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Kunnen gewoon thuiswerken, indien vitaal beroep zijn er opvangsmogelijkheden.
Genoeg mensen met niet vitale beroepen die niet vanaf huis kunnen werken natuurlijk. I
  maandag 6 april 2020 @ 10:50:45 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192474589

Vliegen in China. Meerdere keren temperatuur checks, zelfs tijdens de vlucht. En stewardesses zijn compleet ingepakt in pakken en maskers. Wel bizar om te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 6 april 2020 @ 10:51:12 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474593
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Genoeg mensen met niet vitale beroepen die niet vanaf huis kunnen werken natuurlijk. I
Zoals?
  maandag 6 april 2020 @ 10:52:33 #47
3542 Gia
User under construction
pi_192474607
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Mijn jongste is hovenier en in onze tuin moet nogal wat gebeuren, dus opperde dat hij ook best thuis kan werken.

Maar helaas, hij neemt zijn werk niet mee naar huis. 😄
  maandag 6 april 2020 @ 10:52:55 #48
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192474610
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:51 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zoals?
paardrij instructrice
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 6 april 2020 @ 10:53:29 #49
3542 Gia
User under construction
pi_192474616
quote:

[..]

Zoals?
Groen, vuilnismannen
pi_192474627
https://www.mynewsmag.co.(...)s-after-night-shift/

23-jarige dokter.. His mother Gina Gustilo, 50, claimed the hospital did not let John go home as they were short on staff – so he stayed on shift despite his apparent symptoms.

Ms Gustilo said that her son’s colleagues had told her he was not wearing ‘proper’ protective clothing.

‘They wear PPE, but not totally protective of the mouth. They wear the normal masks,’ she said.

Lekker bezig Engeland
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192474629
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Groen, vuilnismannen
Groen gebeuren weet ik niet, maar vuilnis is gewoon een vitaal beroep.
pi_192474640
quote:

[..]

Zoals?
Veel onderhoudsmensen bijvoorbeeld, maar ook vrijwel iedereen die in de voedselindustrie werkzaam is, transport, OV, zorg, noem maar op.
  maandag 6 april 2020 @ 10:55:14 #53
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474643
quote:

[..]

Zoals?
Stucadoor
  maandag 6 april 2020 @ 10:58:45 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474685
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Groen,
Indien voor de gemeente kunnen ze voor de uren die daarvoor nodig zijn aanspraak maken op de noodopvang van kinderen.

quote:
vuilnismannen
Is sowieso een vitaal beroep.
  maandag 6 april 2020 @ 10:59:47 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474702
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Veel onderhoudsmensen bijvoorbeeld, maar ook vrijwel iedereen die in de voedselindustrie werkzaam is, transport, OV, zorg, noem maar op.
Allemaal vitale beroepen die gebruik kunnen maken van de kinderopvang. Zie voor meer op https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepen
  maandag 6 april 2020 @ 11:00:17 #56
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474711
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Allemaal vitale beroepen die gebruik kunnen maken van de kinderopvang. Zie voor meer op https://www.rijksoverheid(...)ng/cruciale-beroepen
Ik denk dat hij de vraag niet begreep
  maandag 6 april 2020 @ 11:01:37 #57
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192474723
Mooi dat vijf mensen nu Pumpalov moeten overtuigen dat er mensen zijn die niet thuis kunnen werken :z. Er zijn meer dan genoeg beroepen die niet thuis kunnen werken en wat geen vitaal beroep is.

quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 10:54 schreef RipCity het volgende:
https://www.mynewsmag.co.(...)s-after-night-shift/

23-jarige dokter.. His mother Gina Gustilo, 50, claimed the hospital did not let John go home as they were short on staff – so he stayed on shift despite his apparent symptoms.

Ms Gustilo said that her son’s colleagues had told her he was not wearing ‘proper’ protective clothing.

‘They wear PPE, but not totally protective of the mouth. They wear the normal masks,’ she said.

Lekker bezig Engeland
Hmm. Dat klinkt niet zo best nee :{. Maar dat volgt wel uit een gebrek aan personeel.. Dat is waar Gommers zo voor waarschuwde als Nederland uiteindelijk richting de 2.500/3.000 bedden wil gaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192474751
quote:
15s.gif Op maandag 6 april 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
Mooi dat vijf mensen nu Pumpalov moeten overtuigen dat er mensen zijn die niet thuis kunnen werken :z. Er zijn meer dan genoeg beroepen die niet thuis kunnen werken en wat geen vitaal beroep is.
[..]

Hmm. Dat klinkt niet zo best nee :{. Maar dat volgt wel uit een gebrek aan personeel.. Dat is waar Gommers zo voor waarschuwde als Nederland uiteindelijk richting de 2.500/3.000 bedden wil gaan.
En het gaat om redelijk grote aantallen, een Miljoen zit je zo aan.
  maandag 6 april 2020 @ 11:03:26 #59
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474757
quote:
15s.gif Op maandag 6 april 2020 11:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]

Noem ze dan :? Vooralsnog heeft niemand er één kunnen noemen.
pi_192474762
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat dacht je van mensen bij de waterzuivering?
  maandag 6 april 2020 @ 11:04:19 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474765
quote:

[..]

Stucadoor dus, maar ook 6 miljoen andere Nederlanders

https://webcache.googleus(...)&hl=en&ct=clnk&gl=nl
  PR/Manusje van alles maandag 6 april 2020 @ 11:04:41 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192474770
quote:

[..]

:Z
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 6 april 2020 @ 11:04:45 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474772
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat dacht je van mensen bij de waterzuivering?
Vitaal beroep.
  maandag 6 april 2020 @ 11:04:50 #64
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192474774
quote:
Criminaliteit met 40 procent gedaald

BRUSSEL De maatregelen om de verspreiding van covid-19 tegen te gaan, hebben een gunstig effect op de criminaliteit in Antwerpen. Dat toont een analyse van de lokale politie aan. In vergelijking met de eerste twee weken van maart daalde de criminaliteit tussen 14 en 31 maart met 38,4 procent. Vergeleken met vorig jaar werd een daling van 46 procent vastgesteld.

Vooral de woninginbraken en de agressieve diefstallen kennen een grote daling. De woninginbraken daalden met meer dan de helft, op twee dagen in die periode werd zelfs geen enkele (poging tot) woninginbraak gemeld. Ook de inbraken in handelszaken daalden met meer dan 40 procent, ondanks de verplichte sluitingen.

De agressieve diefstallen, die doorgaans op straat worden gepleegd, daalden met 66 procent. Op de helft van de dagen tussen 14 en 31 maart werd geen enkele agressieve diefstal gemeld.

Het aantal feiten van opzettelijke ­slagen en verwondingen daalde met iets meer dan een kwart. Er was wel een piek in de nacht van 13 op 14 maart, toen er ‘lockdown-feestjes’ werden georganiseerd.

Intrafamiliaal geweld

Opvallend is de lichte daling met 8,6 procent van vaststellingen van intrafamiliaal geweld, terwijl het aantal oproepen nochtans met een kwart steeg. De politie vermoedt dat ze nu sneller wordt gebeld voor een burenruzie.

Het aantal meldingen van geluids­hinder zit dan weer in de lift. (belga)
are we infinite or am I alone
  maandag 6 april 2020 @ 11:05:45 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474785
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nou, heeft maar een halve pagina geduurd _O_
  maandag 6 april 2020 @ 11:05:51 #66
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192474788
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 6 april 2020 @ 11:06:18 #67
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474796
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Nou, heeft maar een halve pagina geduurd _O_
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:55 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Stucadoor
Stuk eerder al hoor :D
  maandag 6 april 2020 @ 11:06:35 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474798
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Verwachting is overal wel dat dit een tijdelijk effect is en het uiteindelijk weer flink gaat stijgen (ook gewoon maar business natuurlijk).

Hoe staat het momenteel met de cijfers voor het huiselijk geweld?
pi_192474802
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Vitaal beroep.
Je denkt dat dat geen vitaal beroep is :') :')
  maandag 6 april 2020 @ 11:07:08 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474808
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je denkt dat dat geen vitaal beroep is :') :')
Dat is dus wat ik zeg. Vitaal beroep. Recht op kinderopvang.
  maandag 6 april 2020 @ 11:08:46 #71
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474833
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.

Voor die mensen hoop ik dat de scholen snel weer open gaan.
  maandag 6 april 2020 @ 11:09:00 #72
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192474837
quote:
Het gebeurt niet vaak, maar het gebéúrt, zegt Bart Lambrecht, immunoloog van het UZ Gent: de toestand van jonge, gezonde mensen met een aanvankelijk niet verontrustende coronavirusinfectie gaat plots drastisch achteruit. ‘Ze krijgen geen adem meer, hun koorts stijgt, ze raken uitgeput, hun bloedbeeld verraadt een hevige infectie.’

Voor artsen betekent dat ‘rood alarm’. Want deze patiënten staan mogelijk op de drempel van wat in medisch jargon een ‘cytokinestorm’ heet: een mogelijk levensbedreigende overreactie van hun immuunsysteem.

Cytokines zijn in normale omstandigheden nochtans de ‘good guys’ van het immuunsysteem. Ze zijn de boodschappenjongens die alarm slaan wanneer een invasie van virussen of bacteriën dreigt. Ze zetten de soldaten van het afweersysteem ertoe aan die indringers te bevechten. Eenmaal die klus is geklaard, doen de cytokines er weer het zwijgen toe en schakelt het immuunsysteem over naar ruststand.

Maar soms – Lambrecht schat bij een op de vijf coronapatiënten die met ademnood in het ziekenhuis terechtkomen – gaat het immuunsysteem in overdrive. Dan worden de cytokines ‘bad guys’. Als ongeleide projectielen blijven ze de boel opjutten, ook nadat het immuunsysteem het virus al lang heeft verslagen. Bij een dergelijke shoot-out komen de organen van de patiënt in de vuurlijn te liggen: longen, lever, hart krijgen de volle laag. De patiënt bekoopt dat niet zelden met de dood: hij overlijdt aan een ontspoorde immuunreactie, niet aan de virusinfectie.

Geen medicijnen

Een cytokinestorm kan in theorie mensen van elke leeftijd treffen, maar in de huidige corona-epidemie veronderstellen longartsen dat vooral jonge, tot dan toe kerngezonde mensen er het slachtoffer van worden. ‘Wat ­begint als een longontsteking, eindigt met het uitvallen van een of meer van hun organen.’

Medicijnen om zo’n aankomende cytokinestorm te doen gaan ­liggen, zijn er in het geval van een corona-infectie niet. Negen Belgische ziekenhuizen gaan daarom vanaf deze week pionieren met medicijnen die hun nut hebben bewezen bij de behandeling van andere ziektes waarbij het immuunsysteem zich tegen het eigen lichaam keert. Tocilizumab, bijvoorbeeld, en anakinra: geneesmiddelen die tegen reumatoïde artritis wordt gegeven. En siltuximab, een kankermedicijn. Ze leggen de werking stil van de ­afweerstoffen interleukine-1 en interleukine-6, die op aangeven van de ontspoorde cytokines massaal vrijkomen.

Afgelopen weekend zijn in het UZ Gent de eerste patiënten met een of meer van die medicijnen behandeld, zegt Lambrecht, die de experimentele studie leidt. Ook in China, Italië, Denemarken en de VS lopen ziekenhuisstudies met de medicijnen. ‘Maar de Belgische studie is de grootste, en de enige die ze gecombineerd uitprobeert en met elkaar vergelijkt. Sommige ziekenhuizen geven de middelen ook buiten studies om, en zonder controlegroep. Dan meet je niet of het medicijn je patiënten baat of schaadt.’

Negatieve spiraal

In de Belgische studie, waarop 342 covid-patiënten kunnen intekenen, zullen de medicijnen apart of in combinatie worden toegediend aan zieken met een vroege vorm van cytokinestorm, zegt Lambrecht. De waarschuwingssignalen zijn in het bloed af te ­lezen: ‘een verhoogd ferritinegehalte, verhoogd LDH-cholesterolgehalte en tekenen van overmatige bloedstolling.’

Bij dergelijke signalen, vaak slechts een paar dagen na een beginnende longontsteking, moeten artsen snel ingrijpen. ‘Als je te lang wacht, ben je te laat. Als iemand al aan de beademing ligt, heeft de cytokinestorm de longen waarschijnlijk al te veel beschadigd. Medicijnen bieden dan geen soelaas meer. Door vroeg te ­behandelen, nog voor patiënten intensieve zorg nodig hebben, hopen we te voorkomen dat ze in een negatieve spiraal belanden. Zo ­hopen we levens te redden, te voorkomen dat mensen aan de beademing moeten en de verblijftijd in het ziekenhuis te verkorten.’
pi_192474850
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)

Opschieten met die thuistests!
blablablabla
  maandag 6 april 2020 @ 11:10:17 #74
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192474856
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hoe wordt dit gemeten? Aangezien politie ook aardig onbezet raakt is het ook de vraag hoeveel er überhaupt nu kan worden opgespoord.
Men weet toch hoeveel inbraken en andere misdrijven gemeld worden?
  maandag 6 april 2020 @ 11:10:28 #75
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474860
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens die adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)

Geef het een maand
  maandag 6 april 2020 @ 11:10:41 #76
3542 Gia
User under construction
pi_192474865
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Slotenmaker. Je sleutel zou maar afbreken.
  maandag 6 april 2020 @ 11:12:21 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474890
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:
Dus samenvattend; 65% van de werkende bevolking heeft geen vitaal beroep en kan de kinderen niet bij kinderopvang of school dumpen.

En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?
pi_192474893
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
Volgens de adviseur van Trump ligt het aantal a-typische besmettingsgevallen veel hoger dan tot nu toe gedacht (35-40%)

Dat is vooral ingegeven door wensdenken ben ik bang.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192474908
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Politie gaf laatst juist aan niet onderbezet te zijn en veel politieagenten beschikbaar te hebben staan.
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 11:14:39 #80
8781 crew  Frutsel
pi_192474919
Gaat Rusland nu ook "ontploffen" qua cijfers? Bijna 1000 nieuwe besmettingen?
Dat is voor hun vrij veel te noemen en hadden ze volgens mij nog niet eerder?
  maandag 6 april 2020 @ 11:14:48 #81
3542 Gia
User under construction
pi_192474922
Stel, je vrouw is verpleegkundige en jij bouwvakker. Je kunt die huizen niet thuis bouwen.

En echt een vitaal beroep is het niet, maar het gaat wel door.
  maandag 6 april 2020 @ 11:15:00 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474927
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:12 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En hoeveel van die 65% heeft kinderen én kan niet thuiswerken?
In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.

Lijkt me dat dat vergelijkbaar is. Dus waarschijnlijk 1.5mio Nederlanders met een kind en geen cruciaal beroep
pi_192474950
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:08 schreef Fretwork het volgende:

Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.
pi_192474957
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef Elan het volgende:

En waar baseert hij dat op?
  maandag 6 april 2020 @ 11:17:34 #85
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474967
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

In het artikel staat dat van de cruciale beroepen 25% tenminste 1 kind heeft to 12 jaar.

Lijkt me dat dat vergelijkbaar is. Dus waarschijnlijk 1.5mio Nederlanders met een kind en geen cruciaal beroep
Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?

En hoeveel van die anderhalf miljoen kunnen nu niet thuiswerken? En hoeveel hebben een kind in de leeftijd dat niet alleen thuis kan blijven?

Verdikkeme, in Bangladesh hebben de kindertjes al een fulltime baan op achtjarige leeftijd en in Nederland kan een elfjarige niet een paar uur alleen thuis zijn? :?

Wordt een heel groot drama van gemaakt.
  maandag 6 april 2020 @ 11:17:35 #86
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474968
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat denk ik een groter probleem is, is dat heel veel kinderopvang door opa's en oma's gedaan word, dat los je ook niet zomaar op.
Goed punt, maar dat is geen maatregel die ze even aanpakken.

Leraren gewoon weer voor de klas is beter haalbaar, en het was ook geen maatregel geweest zonder externe druk
  maandag 6 april 2020 @ 11:20:45 #87
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192475013
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zullen er in bepaalde sectoren niet meer of minder kinderen zijn waardoor de "waarschijnlijk vergelijkbaar" vrij dubieus wordt?

En hoeveel van die anderhalf miljoen kunnen nu niet thuiswerken? En hoeveel hebben een kind in de leeftijd dat niet alleen thuis kan blijven?

Verdikkeme, in Bangladesh hebben de kindertjes al een fulltime baan op achtjarige leeftijd en in Nederland kan een elfjarige niet een paar uur alleen thuis zijn? :?

Wordt een heel groot drama van gemaakt.
Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.

Of mensen nou thuis kunnen werken of niet, er zijn er genoeg met banen die extra onder druk staan omdat er een onderwijstaak bijkomt. Dan heb ik het over alleenstaande ouders, ouders met onregelmatige werktijden, etc.

Leraar is nou juist een beroep dat gewoon kan doorgaan, zoals eerder ook gewoon stond in de plannen van het kabinet.
pi_192475014
Overigens sprak ik vorige week een eigenaar van een kleine kinderopvang, van de 12 kinderen had maar 1 ouder een cruciaal beroep, ze vangt dat kind nu bij haar thuis op om het wat huiselijker te maken.
  maandag 6 april 2020 @ 11:21:45 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192475029
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:14 schreef Gia het volgende:
Stel, je vrouw is verpleegkundige en jij bouwvakker. Je kunt die huizen niet thuis bouwen.

En echt een vitaal beroep is het niet, maar het gaat wel door.
Maar dan kan je kind toch naar de opvang?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 11:22:34 #90
382129 crew  Donna
pi_192475035
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef raptorix het volgende:
Overigens sprak ik vorige week een eigenaar van een kleine kinderopvang, van de 12 kinderen had maar 1 ouder een cruciaal beroep, ze vangt dat kind nu bij haar thuis op om het wat huiselijker te maken.
Onze opvang (ongeveer 60 kinderen totaal) heeft ook maar 2-3 kindjes waarvan de ouders het niet anders hebben kunnen oplossen.
  maandag 6 april 2020 @ 11:23:14 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192475049
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:20 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Je kan het wel kapot bagataliseren, hopen dat er op een gegeven moment geen cijfers zijn en denken dat je gewonnen hebt.

Of mensen nou thuis kunnen werken of niet, er zijn er genoeg met banen die extra onder druk staan omdat er een onderwijstaak bijkomt. Dan heb ik het over alleenstaande ouders, ouders met onregelmatige werktijden, etc.

Leraar is nou juist een beroep dat gewoon kan doorgaan, zoals eerder ook gewoon stond in de plannen van het kabinet.
Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.
  maandag 6 april 2020 @ 11:23:48 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192475059
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar dan kan je kind toch naar de opvang?
Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.
  maandag 6 april 2020 @ 11:24:20 #93
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192475068
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Technisch gezien niet maar in dit soort gevallen zijn er wel mogelijkheden aangezien de bouwvakker inderdaad lastig van huis uit kan werken.
Tuurlijk wel, verpleegster is een vitaal beroep
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 6 april 2020 @ 11:25:19 #94
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192475083
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Zijn er meerdere die die dit denken.
  maandag 6 april 2020 @ 11:25:39 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192475089
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Eerder kon dat wel doorgaan ja. Momenteel daarentegen niet. Uiteraard zijn er altijd mensen de dupe, dat ontkent niemand. Het probleem groter maken dan het is daarentegen lijkt ook niet al te nuttig te zijn.
Mogelijk 16% van de werkende bevolking, maar soit.

Het kan niet omdat leraren en daarna de bevolking stampij zijn gaan maken hè :P
  maandag 6 april 2020 @ 11:26:35 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192475109
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Indien één van de ouders een vitaal beroep heeft wordt in principe verwacht dat de andere ouder instaat voor de kinderopvang.

In het geval van een bouwvakker zal er meer coulance zijn.
  maandag 6 april 2020 @ 11:26:36 #97
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192475111
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ouders waarvan er maar een een vitaal beroep heeft werden anders gewoon geweigerd
  maandag 6 april 2020 @ 11:27:04 #98
3542 Gia
User under construction
pi_192475121
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb het idee dat ik Corona heb gehad maar niet echt extreem ziek van ben geworden.
Ben toch wel van plan om me te laten testen ooit of ik Corona heb gehad ja of nee,
Ja, ik. Maar dan al wel tweede helft van januari.
  maandag 6 april 2020 @ 11:27:06 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192475122
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:25 schreef KingRadler het volgende:
Absoluut. Half FOK! denkt zelfs al in december of januari besmet te zijn met het desbetreffende virus.
pi_192475124
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waar baseert hij dat op?
Intern onderzoek kennelijk, het is een premium Telegraaf artikel dus ik mag niet letterlijk quoten.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')