abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2020 @ 10:08:44 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474053

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192474073
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 09:51 schreef KingRadler het volgende:
nu al Duitse grenscontroles bij Venlo

duurt niet lang meer dan is de grens dicht.

https://www.1limburg.nl/d(...)ntext=latestarticles
Schafft Duitsland het dan toch niet?

Zou alles nog goed gaan met Rob Jetten, die slaapt nauwelijks de laatste tijd met al die grenscontroles..
  maandag 6 april 2020 @ 10:10:37 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474077
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De ambulances reden bij ons toen af en aan en er zijn er heel veel geweigerd. Want vol. En toen hoorde je niets over 'opschalen'. En ook niet dagelijks in de krant hoeveel mensen er nu weer aan het influenzavirus waren overleden.

Ik bagatelliseer het coronavirus overigens absoluut niet. Ik vind alleen dat we het influenzavirus niet serieus genoeg nemen.
Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.

Veel landen sluiten bij een epidemie met de B-variant bijvoorbeeld sowieso alle scholen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192474085
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:10 schreef Pumpalov het volgende:

Met name de B-variant is serieus, al treft die voornamelijk jongeren zwaar veroorzaakt die veel (economisch) leed. Het is absoluut niet slecht om daar maatregelen te nemen maar dat lijkt me in nuchter Nederland relatief lastig. Alhoewel dat na deze crisis allicht zal veranderen.

Veel landen sluiten bij een epidemie met de B-variant bijvoorbeeld sowieso alle scholen.
Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192474089
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 09:57 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ja oke maar dan was er met overplaatsingen veel mogelijk.

Met dezelfde regels als toentertijd zouden we inmiddels met massagraven zitten.
Het is ook gewoon aantoonbaar onzin. Het aantal extra doden als we de IC niet opgeschaald zouden hebben, zou op het grotere geheel nauwelijks merkbaar zijn. We zitten nu op 1500 doden, dat is zo'n 1% van het jaarlijkse aantal overlijdens.

Even makkelijk rekenen: 1000 extra IC-capaciteit, helft daarvan is sowieso overleden, dus hooguit 500 doden extra. En met extra doelgerichte triage was dat aantal wellicht nog verder naar beneden gegaan. Een aantal dat dat op een totaal van 150.000 per jaar extra nauwelijks een knik veroorzaakt. Niets massagraven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 10:12:36 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192474095
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was daardoor eigenlijk al heel lang tegen handen schudden, met name in het ziekenhuis. Op een beetje bizarre manier is mijn wens geen handen meer te schudden nu wel uitgekomen :')
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192474129
Nogmaals met 30K doden, komt je weekgemiddelde 80 hoger, dat iets wat je nauwelijks ziet in de statistieken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192474143
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:19:41 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192474167
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Ik ben meteen vanaf het begin (op dringend advies van mijn neuroloog) thuisgebleven en mijn sociale omgeving begreep dat heel erg goed maar nu mis ik iedereen zo erg en zie echt op tegen een Pasen zonder mijn zussen, zwagers, neefjes en nichtjes -O-
Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2020 @ 10:21:30 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474191
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is ook niet leuk. Ik heb mijn moeder ook al weken niet gezien. Maar ik wil haar (en mezelf) ook niet in gevaar brengen - ik zou het mezelf nooit vergeven als ik haar daardoor nooit meer zou kunnen zien...
Nu vraag ik mij af, aangezien het virus echt nog wel een tijdje rond blijft gaan. Heb je zoiets van, ik zie in dit geval mijn moeder gewoon een jaar of langer niet of wanneer het hoogtepunt achter de rug is met de nodige voorzorgsmaatregelen wel?
pi_192474195
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.

Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
pi_192474201
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:15 schreef raptorix het volgende:
Nogmaals met 30K doden, komt je weekgemiddelde 80 hoger, dat iets wat je nauwelijks ziet in de statistieken.
Sommigen hebben moeite met dingen in perspectief zien. Ik ga niets afdoen aan individueel leed, maar al die tranen voor het aantal doden iedere dag... zouden die ook iedere dag wenen, omdat er sowieso al ~400 mensen per dag sterven? En ja, ook daar zitten jonge mensen tussen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 10:22:52 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474207
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:21 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ik volg het allemaal niet (meer) zo op de voet, maar als ik zo nu en dan NOS check, zie ik toch primair berichten die positief stemmen.

Wat is op dit moment de verwachting bij jullie w.b.t. de maatregelen na 28 april? Gaan we weer gewoon op kantoor werken en scholen weer open na de meivakantie of is dat te optimistisch?
Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.

Nut van de scholen na mei nog openen zie ik ook niet echt maar allicht dat dit nog zal gebeuren.
  maandag 6 april 2020 @ 10:23:07 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192474210
quote:

Scholen lijkt me de eerste maatregel. Kantoren als mogelijk.
pi_192474220
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deur O+
  maandag 6 april 2020 @ 10:24:22 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474223
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 10:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Kantoorwerken is al duidelijk van dat het niet noodzakelijk is en sowieso hebben veel grote organisaties al aangegeven dat de kantoren tenminste tot juni gesloten blijven dus ik neem aan dat dit nog geen grote vlucht zal nemen naar de oude situatie.

Nut van de scholen na mei nog openen zie ik ook niet echt maar allicht dat dit nog zal gebeuren.
Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192474236
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nut van scholen openen is vooral dat mensen met kinderen gewoon weer kunnen werken. Is het wel een vereiste dat leraren stoppen met huilen
Mijn dochter zit vwo 4 en heeft online lessen van 30 minuten per vak.
  maandag 6 april 2020 @ 10:26:49 #18
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192474247
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:

[..]

The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192474257
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:25 schreef -river- het volgende:

[..]

Waarvan akte.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 april 2020 @ 10:28:05 #20
426493 crew  PippenScottie
pi_192474266
quote:

Het lijkt me nog erg twijfelachtig.
Ik denk zelf, afgaande op daling van afgelopen week, dat na de meivakantie de scholen weer open gaan. Het was een van de laatste dingen die werd gesloten, dus het zal ook wel een van de eerste zijn die weer open gaat.

Aan de andere kant, het zou me ook niet verbazen als de maatregelen worden verlengd en de scholen dit schooljaar niet meer open gaan.

Wat betreffen kantoren, de geest van thuiswerken is nu wel uit de fles. Ik hoop van harte dat er veel meer thuisgewerkt gaat worden vanaf nu.
My friends all drive horses
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2020 @ 10:28:19 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192474271
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:24 schreef -river- het volgende:

Zo ziet mijn familie het ook en ik besef heel goed dat ik juist nu een risico geval ben en ga het ook volhouden. Mijn buurvrouwtje 2 deuren verder is 2 maal zo oud en vraagt of ze mij kan helpen, zo lief. Mijn oudste zus past op de tweeling van mijn jongste zus op maandag en komt dan met de tweeling langs zodat ik naar hun kan zwaaien en kletsen door de open deur O+
Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ook :) Nu mogen we vanuit DLD de grens niet meer over en dus kunnen we elkaar nu sowieso niet ontmoeten. Het is niet anders.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2020 @ 10:28:30 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192474274
quote:

[..]

Basisscholen ala al vind ik dat kinderen in NL wel heel weinig verantwoordelijkheid krijgen mbt het zelfstandig kunnen zijn maar de noodzaak om middelbare scholen en dergelijke nog open te knallen terwijl onderwijs op afstand best aardig werkt en medio mei het nog geen twee maanden tot de zomervakantie is?
pi_192474281
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, wij wonen te ver uit elkaar om het zo te doen maar bellen en appen gaat ook :) Nu mogen we vanuit DLD de grens niet meer over en dus kunnen we elkaar nu sowieso niet ontmoeten. Het is niet anders.
Verschrikkelijk -O-
pi_192474288
quote:

[..]

Stoppen met huilen? Serieus?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192474303
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
  maandag 6 april 2020 @ 10:30:36 #26
3542 Gia
User under construction
pi_192474306
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:17 schreef -river- het volgende:
Hier hetzelfde. Zat al in de WAO, maar had wel wat clubjes en verenigingen. Nu niks.
Ik ga niet eens boodschappen en mijdt ook contact met de oudjes.

Misschien dat ik met mooi weer komend weekend wel even langs ga.
Neem zelf wat te drinken mee en kunnen buiten blijven, op afstand.

Al is het maar een half uurtje.
pi_192474319

Alleen maar in rechterkant van je huis komen toch? :@

Baarle-Nassau _O_
pi_192474329
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 10:03 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

" good inpatient glycemic control is particularly important in the comprehensive treatment of COVID-19. "

Met Juist een keto levensstijl kun je bovenstaande bereiken.
Nee, er staat dat het voor diabetici belangrijk is om de bloedsuikerspiegel strikt binnen de normen te houden, omdat er anders het risico bestaat op ketoacidose, als de patient ook nog COVID-19 opgelopen heeft.

Als je ketoacidose krijgt heb je als diabeet een serieus probleem (risico op nierschade bijvoorbeeld).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ketoacidose

Dat is heelwat anders als dat het goed zou zijn voor niet-diabeten om een keto dieet te volgen als ze COVID-19 hebben. (Succes met het volgen van dat keto dieet trouwens, als je doodziek op bed of in de IC ligt).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_192474347
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk in gemeente Baarle-Nassau? Je hebt daar 40-45 grensovergangen in 1 gemeente. Mag je daar dan niet meer komen als Nederlander?
:)
pi_192474350
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik las laatst dat de Zeeman daar de een deel van de winkel (mannenafdeling) moest sluiten, want die ligt op Belgisch grondgebied...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')