Er is in ieder geval 1 rechtszaak inmiddels gestart: https://www.courthousenew(...)oronavirus-coverage/quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:31 schreef Szura het volgende:
FOX heeft bloed aan de handen, ze zouden dat bedrijf en de Murdochs kapot moeten procederen
quote:A transparency watchdog’s lawsuit against Fox News over its handling of the Covid-19 pandemic – including repeatedly calling it a hoax during broadcasts – is as novel as the coronavirus but likely won’t get far, according to legal experts.
Goed nieuws. Corrupte, hebzuchtige mensen en organisaties kunnen snel de pest krijgen wat mij betreft. Dat kapitalistische model van zelfverrijking is moreel failliet nu nog financieel nog.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:17 schreef Ulx het volgende:
'Massaontslag bij familiebedrijf Trump door coronacrisis'
Het bedrijf heeft ook problemen met de huur van veel hotels en terreinen. Zouden deze problemen Trump kunnen afleiden van zijn werk?
Ja man goed nieuws, fuck al die mensen die hun baan verliezen en nu in onzekerheid moeten leven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Goed nieuws. Corrupte, hebzuchtige mensen en organisaties kunnen snel de pest krijgen wat mij betreft. Dat kapitalistische model van zelfverrijking is moreel failliet nu nog financieel nog.
jobs jobs jobs. Werken bij Trump staat hoe dan ook garant voor een korte termijn. Het verloop daar spiegelt zich aan het verloop van stafleden in het Witte Huis.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja man goed nieuws, fuck al die mensen die hun baan verliezen en nu in onzekerheid moeten leven.
Pelosi heeft al een voorstel gedaan om de werkloosheidsuitkeringen te verlengen. Vind je dat een goed plan van haar?quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja man goed nieuws, fuck al die mensen die hun baan verliezen en nu in onzekerheid moeten leven.
eigenlijk wel. althans tot de coronacrisis is bezworen. En er een betere president wordt gekozen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pelosi heeft al een voorstel gedaan om de werkloosheidsuitkeringen te verlengen. Vind je dat een goed plan van haar?
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:29 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
jobs jobs jobs. Werken bij Trump staat hoe dan ook garant voor een korte termijn. Het verloop daar spiegelt zich aan het verloop van stafleden in het Witte Huis.
Mensen die voor Trump gaan werken zijn sowieso niet goed in de bovenkamer. Kink alleen al naar de 6 persoonlijke bankroeten van hem in het verleden. Daar ga je toch niet voor werken?quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Sommige mensen hebben niet de keuze om even een andere baan te kiezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:34 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Mensen die voor Trump gaan werken zijn sowieso niet goed in de bovenkamer. Kink alleen al naar de 6 persoonlijke bankroeten van hem in het verleden. Daar ga je toch niet voor werken?
Kleine plottwist. Ik ben wel benieuwd naar de redenen van Trump.twitter:mrbromwich twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 05:12:49By law, firing an IG requires the President to provide a reason. That means a valid reason. “Loss of confidence” that results from the IG exercising his independence and doing his job is not a valid reason. This requires immediate oversight hearings. https://t.co/asqmOXCGxB reageer retweet
Omdat je dan voor een corrupte organisatie gaat werken met een soort dictator aan het hoofd van wie iedereen zomaar eruit kan vliegen. Mag je niet gaan klagen want dat is nou eenmaal de aard van het beest. Je gaat ook niet voor de mafia werken zonder te weten dat ook jij op ieder moment doelwit kan worden van een opruiming.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Waarom niet? Sommige mensen hebben niet de keuze om even een andere baan te kiezen.
Bovendien draaien de hotels al die jaren gewoon door, het zijn ook niet zijn hotels die bankroet zijn gegaan.
Flauwekul, Trump heeft gewoon managers in dienst die gaan over het reilen en zeilen van de werknemers in zijn organisatie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:45 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omdat je dan voor een corrupte organisatie gaat werken met een soort dictator aan het hoofd van wie iedereen zomaar eruit kan vliegen. Mag je niet gaan klagen want dat is nou eenmaal de aard van het beest. Je gaat ook niet voor de mafia werken zonder te weten dat ook jij op ieder moment doelwit kan worden van een opruiming.
En weer een leugen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:39 schreef Chivaz het volgende:
Bovendien draaien de hotels al die jaren gewoon door, het zijn ook niet zijn hotels die bankroet zijn gegaan.
Die managers moeten toch ergens verantwoording afleggen. Alles druppelt echt van boven naar beneden. Heet het trickledowneffect. Corruptie begint aan de top. Je gaat mij niet wijs maken dat die managers totaal anders zijn dan hun baas van wie ze hun instructies krijgen. Het beleid wordt ontworpen door Trump en zij hebben dat uit te voeren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Flauwekul, Trump heeft gewoon managers in dienst die gaan over het reilen en zeilen van de werknemers in zijn organisatie.
Werken voor de Trump organisatie zal denk ik niet veel anders zijn dan werken voor een ander willekeurig bedrijf.
Tenzij je mij het tegendeel kan bewijzen dat expliciet bij de Trump organisatie werknemers lukraak ontslagen worden.
Ik zat wat reviews te lezen en jouw claims komen niet overeen met de realiteit. Het is gewoon een doorsnee bedrijf waar het personeel wisselend positief is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die managers moeten toch ergens verantwoording afleggen. Alles druppelt echt van boven naar beneden. Heet het trickledowneffect. Corruptie begint aan de top. Je gaat mij niet wijs maken dat die managers totaal anders zijn dan hun baas van wie ze hun instructies krijgen. Het beleid wordt ontworpen door Trump en zij hebben dat uit te voeren.
Kun je doorlinken? Er zullen vast de nodige horrorverhalen zijn. Waarom heb je zoveel vertrouwen in een man die geen enkele van zijn bedrijven overeind wist te houden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zat wat reviews te lezen en jouw claims komen niet overeen met de realiteit. Het is gewoon een doorsnee bedrijf waar het personeel wisselend positief is.
https://www.indeed.com/cmp/Trump-International-Hotels/reviewsquote:Op zaterdag 4 april 2020 14:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Kun je doorlinken? Er zullen vast de nodige horrorverhalen zijn. Waarom heb je zoveel vertrouwen in een man die geen enkele van zijn bedrijven overeind wist te houden?
Dit is wel een mooi verslag van mensen die direct onder Trump gewerkt hebben en ernaar gevraagd werden toen hij de nominatie kreeg 4 jaar geleden: https://www.theguardian.c(...)rviews-ego-diversityquote:Op zaterdag 4 april 2020 14:04 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Kun je doorlinken? Er zullen vast de nodige horrorverhalen zijn. Waarom heb je zoveel vertrouwen in een man die geen enkele van zijn bedrijven overeind wist te houden?
Ik heb ook doorgelezen. Voor iedere 2 lovende reacties, en die zijn er ook maar deels lovend, let op, zijn er pak m beet 5 of 6 horrorverhalen. Ik zou die hier posten maar het is een privacyschending geloof ik. Waar maak jij uit op dat ze allemaal blij zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://www.indeed.com/cmp/Trump-International-Hotels/reviews
Het is een man die risico’s neemt, en soms win je goed en soms faal je hard.
Ik kan dat wel waarderen, ik ben namelijk zelf ook zo. Ook ik heb op een gegeven moment gegokt en verloren en daar betaal ik 5 jaar na dato nog steeds de zure vruchten van.
Rooskleurig? Ik zeg het is een doorsnee bedrijf waar sommigen tevreden zijn en anderen weer niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:16 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik heb ook doorgelezen. Voor iedere 2 lovende reacties, en die zijn er ook maar deels lovend, let op, zijn er pak m beet 5 of 6 horrorverhalen. Ik zou die hier posten maar het is een privacyschending geloof ik. Waar maak jij uit op dat ze allemaal blij zijn?
Mensen hebben het over racisme, favoritisme, praten achter de rug, haat, en dat het geen lange termijn baan is. Dat er weinig diversiteit is zoals ze zich in eerste instantie voor uitgaven.
De zogenaamde lovende reacties geven vaak niet de volle 5 sterren en geven ook minpunten aan.
Dus vanwaar dat rooskleurig beeld?
Naja, 3,6 is niet doorsnee gok ik maar slechter dan gemiddeld. Weet verder niet hoe de ratings specifiek bij indeed werken. Maar 3,6 trek je geen nieuwe werkkrachten mee aan, mochten die tenminste de recensies lezen alvorens te solliciteren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rooskleurig? Ik zeg het is een doorsnee bedrijf waar sommigen tevreden zijn en anderen weer niet.
De rating van de organisatie zit op 3,6 van de 5.
Het is meestal wel zo dat zolang Trump zich niet bemoeit met een Trump toko het niet eens zo slecht gaat. Pas als hij zich er mee gaat bemoeien en op gebruikelijke wijze gut-feeling ad-hoc beslissingen neemt gaat het mis. Omdat hij daar gewoon niet competent in is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die managers moeten toch ergens verantwoording afleggen. Alles druppelt echt van boven naar beneden. Heet het trickledowneffect. Corruptie begint aan de top. Je gaat mij niet wijs maken dat die managers totaal anders zijn dan hun baas van wie ze hun instructies krijgen. Het beleid wordt ontworpen door Trump en zij hebben dat uit te voeren.
Mensen die solliciteren voor kamermeisje of conciërge die kijken vaak niet naar de ratings. Die zijn gewoon op zoek naar een baan die redelijk betaald en met uren die aansluit op hun leven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:32 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Naja, 3,6 is niet doorsnee gok ik maar slechter dan gemiddeld. Weet verder niet hoe de ratings specifiek bij indeed werken. Maar 3,6 trek je geen nieuwe werkkrachten mee aan, mochten die tenminste de recensies lezen alvorens te solliciteren.
Tja, dat is ook het geval met het land runnen vrees ik. Zolang hij de experts aan het woord laat in zijn persco's is er nog enige consistentie en plan van aanpak te bespeuren. Maar zoda hij begint wirdt het een wirwar. En een vertoon van macht en arrogantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is meestal wel zo dat zolang Trump zich niet bemoeit met een Trump toko het niet eens zo slecht gaat. Pas als hij zich er mee gaat bemoeien en op gebruikelijke wijze gut-feeling ad-hoc beslissingen neemt gaat het mis. Omdat hij daar gewoon niet competent in is.
Dat kan ik mij nog voorstellen voor plaatsen aan de kust, bij het strand, en bij bepaalde natuurparken e.d. Maar zit je hotel in of rondom een grote handelsstad is de zaak volop aanwezig het hele jaar door. Zoals NYC of Washington DC. Want zakenlieden werken het hele jaar door.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mensen die solliciteren voor kamermeisje of conciërge die kijken vaak niet naar de ratings. Die zijn gewoon op zoek naar een baan die redelijk betaald en met uren die aansluit op hun leven.
Vergelijk je het met bijvoorbeeld Sheraton dan scoren ze iets slechter maar best Western staat dan weer gelijk met de Trump organisatie.
Overigens denk ik dat veel van die banen tijdelijke banen zijn want de hotelbussiness is nog al seizoensgebonden.
Volgende week 30.000 als het zo doorgaat.twitter:ryanstruyk twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 05:04:35Reported US coronavirus deaths via @CNN:
5 weeks ago: 0 deaths
4 weeks ago: 17 deaths
3 weeks ago: 49 deaths
2 weeks ago: 249 deaths
1 week ago: 1,588 deaths
Right now: 7,152 deaths reageer retweet
Daar zal het rondom het jaar wel beter lopen maar ook daar heb je pieken en dalen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:56 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dat kan ik mij nog voorstellen voor plaatsen aan de kust, bij het strand, en bij bepaalde natuurparken e.d. Maar zit je hotel in of rondom een grote handelsstad is de zaak volop aanwezig het hele jaar door. Zoals NYC of Washington DC. Want zakenlieden werken het hele jaar door.
Aha, jij vind een gokker als president wel een goed idee met als onderbouwing dat je zelf ook gegokt en verloren hebt. Ja ja. Sterk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kan dat wel waarderen, ik ben namelijk zelf ook zo. Ook ik heb op een gegeven moment gegokt en verloren en daar betaal ik 5 jaar na dato nog steeds de zure vruchten van.
Het gokken zou zo erg nog niet zijn als hij niet gewoon constant liegt en denkt dat loyaliteit belangrijker is dan competentie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 15:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, jij vind een gokker als president wel een goed idee met als onderbouwing dat je zelf ook gegokt en verloren hebt. Ja ja. Sterk.
Wie weet pakt de gok met het Coronabeleid ook redelijk goed uit. Slechts een miljoen dode amerikanen zo rond de zomer of zo. Gooi nog eens een muntje op Trump, post nog eens een gezellig tweetje en ontsla nog eens een lastige expert. Maar wel je sjaal omdoen, anders krijg je wellicht Corona.
Als beleidsmaker heb ik liever iemand die de odds bepaalt dan iemand die aan de roulettetafel zit te bidden dat het balletje goed valt. Voor de lange duur altijd beter.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat moet ik uitleggen lieve vriend?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Leg eens uit, dat je het concept beeldspraak niet begrijpt is wat mij betreft wel duidelijk.
Eindelijk een politicus die man en paard noe- oh wacht....twitter:ChrisMurphyCT twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 15:10:04My team spent last week trying to understand how the Administration is or isn't directing the medical equipment supply chain.
Our conclusion: it's a total, complete, absolute clusterf**k.
No one is in charge. No one knows the rules. No one knows where the supplies are. reageer retweet
Statement in de tweet.twitter:NatashaBertrand twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 15:51:31Late last night, DOJ inspector general Michael Horowitz—who also chairs CIGIE—released this striking statement: “IG Atkinson is known throughout the Inspector General community for his integrity...That includes his actions in handling the Ukraine whistleblower complaint.” https://t.co/WupEmC5ddq reageer retweet
Misschien het beter dat fabrikanten en distributeurs naar hun gouverneurs gaan luisteren. en de staat voortaan negeren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef KI1234 het volgende:
Volgens CNN is het een totale chaos bij fabrikanten en distributeurs want niemand weet waar de voorraden nog moeten gaan. Ze hebben geen duidelijke instructies gekregen van het Witte Huis die overigens hen wel opdracht gegeven heeft tot het opvoeren van productie. In sommige gevallen zelfs gedreigd met inbeslagname. Ook zou GM inmiddels met de handen in het haar zitten want ze kregen via de media van Trump door dat de oorlogswet Productie ingeschakeld zou worden maar hebben ondertussen geen enkele order ontvangen van Trump:
https://www.cnn.com/2020/(...)ronavirus/index.html
Het probleem daarmee is dat je dan flinke concurrentie hebt voor spullen tussen de staten onderling wat er al gaande is. In feite wordt veel ingekocht op opbod op de open markt waardoor staten niet aan de benodigde hoeveelheid spullen komen of er een klein fortuintje voor moet betalen vanwege winstbejag door de verkoper. Praktijken die juist door een centrale leiding voorkomen moesten worden. Maar daar ontbreekt het aan volkomen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Misschien het beter dat fabrikanten en distributeurs naar hun gouverneurs gaan luisteren. en de staat voortaan negeren.
Fabrikanten trekken al maandenlang hun eigen plan, het Amerikaanse bedrijf van 165.000 man wereldwijd, waar mijn vrouw voor werkt is al in Feb begonnen met op grote schaal voorbereiden voor Corona, IT systemen zijn aangepast voor thuiswerken, er is hardware besteld, VPN toegang is uitgebreid en vanaf de eerste week van Maart (en in China en Singapore al langer) werkt men alleen nog thuis voor zover mogelijk. Productie gaat door omdat het essentieel is en doordat men tijdig maatregelen nam op grote schaal is tot nu toe nauwelijks productie uitval.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:37 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Misschien het beter dat fabrikanten en distributeurs naar hun gouverneurs gaan luisteren. en de staat voortaan negeren.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:07 schreef Ulx het volgende:
Gezien de opmerkingen dat de voorraden "van ons" zijn door Trump en trawanten vraag ik me af of er geen onderzoek naar profiteeringmoet worden gestart. Het zou me niks verbazen als er kickbacks richting het WH gaan.
twitter:davereaboi twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:45:04He handled this very well. https://t.co/85zA1dcYGB reageer retweet
Die gaan er ook, je moet aardig zijn en "voor wat hoort wat" toepassen, aldus Trump, om zaken uit de stockpile te krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:07 schreef Ulx het volgende:
Gezien de opmerkingen dat de voorraden "van ons" zijn door Trump en trawanten vraag ik me af of er geen onderzoek naar profiteeringmoet worden gestart. Het zou me niks verbazen als er kickbacks richting het WH gaan.
Aldus Tucker Carlson. Maar goed, hij zegt in ieder geval niet dat Fauci een vijand van de VS is. Nog niet. Dus we kunnen wel aannemen dat dit het beleid van Trump is or word.quote:“More than 10 million Americans have already lost their jobs. Imagine another year of this. That would be national suicide, and yet, that is what Anthony Fauci is suggesting, at least,” Carlson said. “Now, we’re not suggesting that Fauci wants to hurt America. We don’t think he does, he seems like a very decent man. But Fauci is not an economist or for that matter someone who fears being unemployed himself.”
quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:07 schreef Ulx het volgende:
twitter:NaderDIssa twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 02:27:43This is where we're at in buying PPE.
An Illinois official sped on a highway to get to a meet-up in a McDonald's parking lot, where she handed off a $3.4 MILLION CHECK to buy N95 masks from China with 20 minutes to spare, beating other bidders. https://t.co/267fo2kpUA reageer retweet
Dit is het beste wat je hebt? Reporters stellen gemene vragen? Wat voegt dit toe behalve dat je weer eens je slachtofferrol namens Trump in kruipt?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]twitter:davereaboi twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:45:04He handled this very well. https://t.co/85zA1dcYGB reageer retweet
Hij geeft antwoord op de beschuldiging die ook hier word geuit dood ULX.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is het beste wat je hebt? Reporters stellen gemene vragen? Wat voegt dit toe behalve dat je weer eens je slachtofferrol namens Trump in kruipt?
En het is volgens jou niet allang uit de hand gelopen in de VS? De noodtoestand is al weken geleden uitgeroepen maar van beleid en consistentie is bij Trump geen sprake.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
Het zijn ook de verenigde Staten van Amerika.
Elke staat heeft natuurlijk een verantwoordelijkheid naar zijn burgers toe om ze te beschermen.
Misschien dat dit wat opheldering geeft aan waar de verantwoordelijkheden liggen tijdens een crisis zoals dit.
https://www.ncsl.org/research/health/public-health-chart.aspx
Als ik het goed begrijp heeft de federale overheid het recht in te grijpen als het uit de hand loopt of wanneer de staten daar expliciet om vragen.
Die Chinese reporter heeft trouwens over verschillende racistische incidenten melding gedaan, waarvan deze waarschijnlijk het meest tot de verbeelding sprekende is:quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het is volgens jou niet allang uit de hand gelopen in de VS? De noodtoestand is al weken geleden uitgeroepen maar van beleid en consistentie is bij Trump geen sprake.
En dan word er ook nog doodleuk gefraudeerd door websites snel aan te passen. Artikel komt met screenshots:
https://arstechnica.com/t(...)-its-not-for-states/
Maar goed, je zal wel weer komen met een gemene vraag van een reporter of zo.
https://www.thedailybeast(...)kung-flu-to-her-facetwitter:weijia twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 15:35:13This morning a White House official referred to #Coronavirus as the “Kung-Flu” to my face. Makes me wonder what they’re calling it behind my back. reageer retweet
Je vergeet de "Einz"quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:14 schreef Sjemmert het volgende:
Atkinson... De enige getuige waarvan Schiff niet wil dat de getuigen verklaring openbaar wordt.
Release the transcript !!!1!1!1
twitter:fras99 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:05:08Stephen Miller has tested positive for covid-19.
Is this a beautiful news or am I an evil person? reageer retweet
Heel eng die linksgekkies.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Ulx het volgende:
twitter:fras99 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:05:08Stephen Miller has tested positive for covid-19.
Wat is dit voor vage twitterbron..?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Ulx het volgende:
Een of andere activist. Kan verder geen enkele bevestiging vinden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is dit voor vage twitterbron..?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Ulx het volgende:
Jobs! Jobs! Jobs! Zei een zeer stabiele geniale man ooit.quote:
Hier kan DJT weinig aan doen, denk ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jobs! Jobs! Jobs! Zei een zeer stabiele geniale man ooit.
Neen. Is niét bevestigd! Oud nieuws van gister.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Ulx het volgende:
Eens. Hoewel hij natuurlijk wel de schade stukken beter kan beperken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier kan DJT weinig aan doen, denk ik.
NU kan hij er weinig aan doen. Hij had natuurlijk de staatsschuld niet zo ver op kunnen laten lopen zodat de bedrijven niet hun liquiditeit konden opmaken aan stock buybacks, zodat ze er nu beter voor stonden. Hij had als voorvechter van de witte blue collar werknemer (haha!) wat aan de vreselijke at-will wetgeving kunnen doen. Hij had Obamacare niet zo ver uit kunnen kleden dat mensen tenminste nog naar de dokter durfden te bellen als ze coronaverschijnselen kregen. Hij had zelfs kunnen zeggen dat je je ziektekosten coverage niet verliest op het moment dat je door de at-will wetgeving op straat wordt gezet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En hij reageert toch ook. Dat het allemaal niet vlekkeloos gaat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En het is volgens jou niet allang uit de hand gelopen in de VS? De noodtoestand is al weken geleden uitgeroepen maar van beleid en consistentie is bij Trump geen sprake.
En dan word er ook nog doodleuk gefraudeerd door websites snel aan te passen. Artikel komt met screenshots:
https://arstechnica.com/t(...)-its-not-for-states/
Maar goed, je zal wel weer komen met een gemene vraag van een reporter of zo.
Hoe zuur moet je zijn om je politieke medemens een ziekte toe te wensen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Ulx het volgende:
Je bent het nieuws nog steeds niet erg aan het volgen of wel?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hij reageert toch ook. Dat het allemaal niet vlekkeloos gaat is een ander verhaal.
Maar waar deze post eigenlijk over ging is dat de verantwoordelijkheid toch echt bij de staten ligt. Een essentieel punt wat bij de media wederom onderbelicht word en waar Trump meerdere malen toch fijntjes op wees.
Juichen voor de dood van je landgenoten want orange man bad.twitter:markos twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 23:24:45Trump loves to be number one! Even if it's mass death. It's great for ratings! U-S-A! U-S-A! https://t.co/1ZlnDq6WDE reageer retweet
Waarom is het feit dat jij het sarcasme van een willekeurige Twitteraar niet snapt precies relevant voor dit topic?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:09 schreef Chivaz het volgende:
Juichen voor de dood van je landgenoten want orange man bad.twitter:markos twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 23:24:45Trump loves to be number one! Even if it's mass death. It's great for ratings! U-S-A! U-S-A! https://t.co/1ZlnDq6WDE reageer retweet
Hou toch eens op hiermee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:09 schreef Chivaz het volgende:
In het artikel een uitgebreide samenvatting van de afgelopen week.quote:How Trump’s attempts to win the daily news cycle feed a chaotic coronavirus response
President Trump began the seven-day stretch threatening — and then reneging on — a quarantine of the New York region. He ended it by announcing recommendations for everyone to wear face masks but stressed he would opt against sporting one himself.
In the days in between, Trump announced a 30-day extension of stringent social distancing guidelines (Sunday), called into a freewheeling “Fox & Friends” gripe-a-thon (Monday), presented a dire assessment of how many Americans are expected to die of the coronavirus (Tuesday), launched a military operation against drug cartels (Wednesday) and stoked a feud with a senior senator from hard-hit New York (Thursday).
The novel coronavirus has decimated the economy, turned hospitals into battlefields and upended the daily lives of every American. But in Trump’s White House, certain symptoms remain: a president who governs as if producing and starring in a reality television show, with each day a new episode and each news cycle his own creation, a successive installment to be conquered.
(..)
“Trump is a sales guy, and it’s all about point of sale,” said Stuart Stevens, a longtime Republican operative and frequent Trump critic. “It’s not about repeat customers and follow-ups. He wants to get the sale — that’s it — he wants to sell you the undercoating for your car, and it’s not his problem if the car breaks driving off of the lot.”
(..)
Bron: WaPo
Hij reageert alleen maar, niet proactief, niet preventief, hij raaskalt wat, liegt wat, spreekt advies van experts tegen en draait 180 graden in een dag omdat hij geen flauw idee heeft wat hij doet. En als het even kan wil hij ook nog even in de ruif graaien voor zijn eigen bedrijf en zijn schoonzoon wat dealtjes toestoppen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hij reageert toch ook. Dat het allemaal niet vlekkeloos gaat is een ander verhaal.
Maar waar deze post eigenlijk over ging is dat de verantwoordelijkheid toch echt bij de staten ligt. Een essentieel punt wat bij de media wederom onderbelicht word en waar Trump meerdere malen toch fijntjes op wees.
Mwah, hij kan wel mooi zijn handtekening erbij zetten natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dus dan maar onnodig veel gaan betalen wegens concurrentie?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:06 schreef Chivaz het volgende:
Het zijn ook de verenigde Staten van Amerika.
Elke staat heeft natuurlijk een verantwoordelijkheid naar zijn burgers toe om ze te beschermen.
Misschien dat dit wat opheldering geeft aan waar de verantwoordelijkheden liggen tijdens een crisis zoals dit.
https://www.ncsl.org/research/health/public-health-chart.aspx
Als ik het goed begrijp heeft de federale overheid het recht in te grijpen als het uit de hand loopt of wanneer de staten daar expliciet om vragen.
Het is weer eens een lulverhaal, natuurlijk, op het moment dat Trump weer eens niets te berde te brengen heeft zijn het ineens de Staten die de baas zijn. En is het "OUR stockpile", wie is die OUR dan wel als het niet de Staten en dus de burgers zijn? De Trump familie? Jared Facebook?quote:Op zondag 5 april 2020 02:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar onnodig veel gaan betalen wegens concurrentie?
Het zou fijn zijn als er een soort overkoepelende macht zou zijn die die staten de juiste weg wijst en verbindt...ik zou zo iemand dan een president noemen. Wat dacht je van de titel President van de Verenigde Staten?
Anders zouden ze net zo goed niet de VerEENigde Staten kunnen heten.
Om even eeen zijlijn in te slaan, ik volg Governeur Andrew Cuomo van New York de laatste week. Wat een prachtige leider en mens is dat. Lees maar eens zijn twitter erop na, zijn dagelijkse persco's zijn roerend en brengen me soms tot tranen. Je kan aan het zijn ogen, stem gezicht, alles merken. Deze hele crisis en vooral de doden stemmen hem verdrietig.quote:Op zondag 5 april 2020 02:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus dan maar onnodig veel gaan betalen wegens concurrentie?
Het zou fijn zijn als er een soort overkoepelende macht zou zijn die die staten de juiste weg wijst en verbindt...ik zou zo iemand dan een president noemen. Wat dacht je van de titel President van de Verenigde Staten?
Anders zouden ze net zo goed niet de VerEENigde Staten kunnen heten.
twitter:NYGovCuomo twitterde op woensdag 25-03-2020 om 01:42:55We are going to fight every way we can to save every life that we can.
That’s what it means to be an American and that’s what it means to be a New Yorker. https://t.co/1cREWGx9t9 reageer retweet
twitter:maggieNYT twitterde op zondag 05-04-2020 om 03:03:16This is a remarkable statement > https://t.co/yCetFHR1iB reageer retweet
twitter:thehill twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:48:08Question: "Wasn't Michael Atkinson doing the job... he was supposed to do when he simply took the whistleblower complaint to Congress... Why did you decide to terminate him?"
President Trump: "I thought he did a terrible job." https://t.co/jDMTj93zxN reageer retweet
'Niet helemaal vlekkeloos' is wel het understatement of the yearquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wat doet Trump?twitter:DavidBegnaud twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 04:48:54After hearing the White House say critical supplies are going to commercial distributors who are then selling them to the states which are begging for help, I called @ltgrusselhonore who commanded federal troops after Hurricane Katrina to get his reaction. Watch this: https://t.co/x7u3qoQ0v6 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 05-04-2020 06:37:11 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Ben je weer wakker, waar is je duizendtal nachtelijke twitterfeeds gebleven?quote:Op zondag 5 april 2020 04:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
'Niet helemaal vlekkeloos' is wel het understatement of the year![]()
Zo werkt het systeem helemaal niet. Juist omdát hij daarop wijst toont aan dat hij niet geschikt is als leider van zijn land, hij schuift de verantwoordelijkheid af op de gouverneurs omdat hij zélf faalt in het aanpakken van deze crisis. Hij is degene die in zijn functie van president een 'national emergency' heeft uitgeroepen en dat is een handeling die hem de mogelijkheid biedt cruciale acties te ondernemen. Zo staat het ook in de wet en gouverneurs hebben die macht helemaal niet. Cuomo heeft daar in zijn briefings ook meerdere malen op gewezen.
[ afbeelding ]
En dus waar Rachel Maddow zo fijntjes op wijst:
You Had One Job: to get the Federal Government to run the response to that emergency because nobody else has that power!
Ze legt het allemaal haarfijn uit:
En ik plaats deze nog maar eens. Honoré coordineerde de supply chains bij Hurricane Katrina, weet wél hoe het moet en legt uit wat er nu onder Trump allemaal jammerlijk fout gaat:
Video in tweet:twitter:DavidBegnaud twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 04:48:54After hearing the White House say critical supplies are going to commercial distributors who are then selling them to the states which are begging for help, I called @:ltgrusselhonore who commanded federal troops after Hurricane Katrina to get his reaction. Watch this: https://t.co/x7u3qoQ0v6 reageer retweet
twitter:GreenTechVoyage twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 20:47:54@davidfrum @gtconway3d I somehow doubt that your president took this information into consideration when he made this decision. #3M depends on Canadian pulp produced from Western red cedar to manufacture some of its most important products. #Canadawillremember https://t.co/RmE8VVhEQt reageer retweet
twitter:svdate twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:07:01Hard to describe just how absurd this argument is.
Trump had been president for THREE YEARS when the crisis struck. Or is he claiming that somehow Obama was still in charge of the national stockpile in 2017, 2018 and 2019?
But, Trump likes blaming Obama.
https://t.co/xqWlggp4lh https://t.co/QmfPOqvbDr reageer retweet
twitter:ryanstruyk twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:24:11Reported US coronavirus deaths via @CNN:
5 weeks ago: 1 death
4 weeks ago: 19 deaths
3 weeks ago: 58 deaths
2 weeks ago: 323 deaths
1 week ago: 2,043 deaths
Right now: 8,488 deaths reageer retweet
twitter:ryanstruyk twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:28:59Reported US coronavirus cases via @CNN:
5 weeks ago: 69 cases
4 weeks ago: 444 cases
3 weeks ago: 2,826 cases
2 weeks ago: 25,740 cases
1 week ago: 121,285 cases
Right now: 311,544 cases reageer retweet
Hopelijk niet alleen in haar omgeving.twitter:molly_knight twitterde op zondag 05-04-2020 om 06:07:16The Fox News viewing Donald Trump voters in my life are starting to admit trump’s handling of Covid-19 has been a disaster. So I do feel like we’re in new territory. Just wish it didn’t cost tens of thousands of preventable American deaths for them to start to wake up. reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 22:17:31The Saturday, April 4 #TrumpPressBriefing begins with awkward standing around https://t.co/BviAZrXs3s reageer retweet
twitter:TVietor08 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 15:02:05Bad #COVID19 polling for Trump:
-Coronavirus approval is down 12 points since last week, from +10 (52–42%) to -2 (47–49%)
-40% of 2016 Trump voters say he didn’t take it seriously enough early
-51% say he isn’t doing enough right now, +10 from last week https://t.co/K0Xyq0ko8t reageer retweet
Kijk, het geblaat van Trump ebt na een paar dagen weg, bij elk andere beslissing kan zijn staf de brokstukken opvegen en de narrative weer ombuigen dat het lijkt alsof hij het redelijk heeft gedaan.Dat zag je bij het Mueller report en bij het Oekraineschandaal. Het Coronavirus houdt zich niet aan de geniepige spelregels die ze zo zorgvuldig hebben gecultiveerd. Het trekt zijn eigen plan. De achterban begint nu bang te worden. Het komt erg dichtbij.quote:Op zondag 5 april 2020 07:13 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar begint het toch tot een aantal mensen door te dringen wat een shitshow het is:[ afbeelding ]twitter:TVietor08 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 15:02:05Bad #COVID19 polling for Trump:
-Coronavirus approval is down 12 points since last week, from +10 (52–42%) to -2 (47–49%)
-40% of 2016 Trump voters say he didn’t take it seriously enough early
-51% say he isn’t doing enough right now, +10 from last week https://t.co/K0Xyq0ko8t reageer retweet
[ afbeelding ]
twitter:travisakers twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 17:56:17Hey everybody, we’re good now.
Kenneth Copeland used his breath to blow the virus away.
https://t.co/flypogxqPL reageer retweet
Maar waarom gaat het zo dramatisch in New York? Is daar een goed filmpje/artikel over?quote:Op zondag 5 april 2020 02:37 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Om even eeen zijlijn in te slaan, ik volg Governeur Andrew Cuomo van New York de laatste week. Wat een prachtige leider en mens is dat. Lees maar eens zijn twitter erop na, zijn dagelijkse persco's zijn roerend en brengen me soms tot tranen. Je kan aan het zijn ogen, stem gezicht, alles merken. Deze hele crisis en vooral de doden stemmen hem verdrietig.
Zijn persco's zijn boordevol waardevolle informatie, hij is kalm, vastberaden en verstandig, hij laat zijn experts spreken waar dat gepast is, hij onderbreekt niemand, en hij geeft zijn ego geen vrij spel. Meerdere meren gezegd dat hij zijn vader Cuomo senior nastreeft in het zijn van een prachtige leider, dat hij de kapitein is van 'het schip' en iedere dode die valt is toch op de een of andere manier hem aan te rekenen.
Hij toont veel medelijden met zijn medemens, en spreekt iedereen aanmoedigende woorden toe. Veel wijsheden komen er ook boord, vaak citaten van historische leiders en andere beroemden uit het verleden. Ook Churchill een keer geciteerd.
Juist hij moet President worden. Wat een zege zou dat zijn!
Kijk maar zelf:twitter:NYGovCuomo twitterde op woensdag 25-03-2020 om 01:42:55We are going to fight every way we can to save every life that we can.
That’s what it means to be an American and that’s what it means to be a New Yorker. https://t.co/1cREWGx9t9 reageer retweet
New York is gewoon als eerste de klos omdat het natuurlijk sws veel instroom heeft van mensen van over de hele wereld, erg dichtbevolkt is en er heel lang een gebrek aan tests was. Maar de verwachting is wel dat andere 'hotspots' elders in de VS zullen volgen die later pieken. Zij profiteren natuurlijk wel van de ervaring van New York, de nu wél geldende strengere maatregelen en de steeds grotere beschikbaarheid van tests.quote:Op zondag 5 april 2020 07:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waarom gaat het zo dramatisch in New York? Is daar een goed filmpje/artikel over?
Twee keer zo dichtbevolkt als Amsterdam, heel veel mensen, reishotspot en ook hier een wat late respons. Daarbij is de Amerikaanse zorg totaal niet berekend op een situatie waarbij zorg voor iedereen cruciaal is.quote:Op zondag 5 april 2020 07:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waarom gaat het zo dramatisch in New York? Is daar een goed filmpje/artikel over?
Ik denk dat het deels te maken heeft met het enorme aantal mensen wat er woont en hun mentaliteit van schijt aan alles. Ze hadden van zijn lang zal ze leven niet akkoord gegaan met een vroege shutdown. NU zitten ze gillend in een achtbaan waar ze graag uit willen en die nog niet op het hoogste punt is gekomen.quote:Op zondag 5 april 2020 07:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
twitter:thehill twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 19:13:04Georgia beaches reopen after GOP governor's executive order https://t.co/jCpOan2xFz https://t.co/Da36ohKkuo reageer retweet
Die gouverneur wil zoveel mogelijk doden om Trumps verkiezingscampagne te saboteren. Zal hij betaald worden door Soros?quote:Op zondag 5 april 2020 10:27 schreef Ulx het volgende:
twitter:thehill twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 19:13:04Georgia beaches reopen after GOP governor's executive order https://t.co/jCpOan2xFz https://t.co/Da36ohKkuo reageer retweet
8 zelfs, maar nog steeds allemaal Republikeins natuurlijkquote:Op zondag 5 april 2020 10:33 schreef AnneX het volgende:
Zag een twitterbericht met 6 staten waar GEEN lockdown - stay in shelter geldt.
Vreemd genoeg alle zes met een republikeinse gouverneur.
twitter:sahilkapur twitterde op zondag 05-04-2020 om 00:23:21The eight governors who have NOT issued stay-at-home orders 👇
Arkansas—Asa Hutchinson (R)
Iowa—Kim Reynolds (R)
Nebraska—Pete Ricketts (R)
North Dakota—Doug Burgum (R)
South Dakota—Kristi Noem (R)
South Carolina—Henry McMaster (R)
Utah—Gary Herbert (R)
Wyoming—Mark Gordon (R) reageer retweet
In Wyoming wonen 2,3 inwoners per km2quote:Op zondag 5 april 2020 10:35 schreef pullup het volgende:
[..]
8 zelfs, maar nog steeds allemaal Republikeins natuurlijk
...
Er wonen 500 indianen in een reservaat in the middle of nowhere.quote:Op zondag 5 april 2020 11:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In Wyoming wonen 2,3 inwoners per km2
In NYC wonen 10.715 inwoner per km2 (4600 keer zo dicht bevolkt)![]()
Misschien dat niet alle regeltjes overal hetzelfde moeten/kunnen zijn?
Ook al zijn het natuurlijk domme boeren.![]()
NL 421 inwoners per km2
Cijfertjes Wiki
Gaat een gouverneur daar wel over? Of de stam?quote:Op zondag 5 april 2020 11:39 schreef AnneX het volgende:
Er wonen 500 indianen in een reservaat in the middle of nowhere.
Er kwam er één terug uit Washington. Met corona. Drie x raden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |