abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 00:00:23 #1
236264 crew  capricia
pi_192440323
Voor alle gezinnen:
Zijn er spanningen thuis?
Kinderen die geen zin in schoolwerk hebben.
Een partner waarvan je het gedrag zat bent?
Definitely not CIA
pi_192440402
Ik ben je zat @Wereldgozer
-
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 00:06:37 #3
236264 crew  capricia
pi_192440431
TS begint:
Ik sluit me soms af van mijn gezinsleden.

Ik geef thuisonderwijs aan onze 8 jarige dochter. En dat is gewoon vaak moeilijk. Naast mijn werk. En mijn man sluit zich nogal op achter zijn pc. He can't be bothered. Druk met werk.
Alle dagen met zijn drieën is best behelpen.

Hoe is dat bij jullie.
Definitely not CIA
  zaterdag 4 april 2020 @ 00:13:40 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192440529
We beginnen wel tegen issues aan te lopen idd...
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 00:16:15 #5
236264 crew  capricia
pi_192440573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:13 schreef Leandra het volgende:
We beginnen wel tegen issues aan te lopen idd...
Hier is het traditionele patroon nogal duidelijk merkbaar. En dat stoort me. Zeg maar.
Definitely not CIA
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 00:18:51 #6
236264 crew  capricia
pi_192440607
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
Definitely not CIA
pi_192440673
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
TS begint:
Ik sluit me soms af van mijn gezinsleden.

Ik geef thuisonderwijs aan onze 8 jarige dochter. En dat is gewoon vaak moeilijk. Naast mijn werk. En mijn man sluit zich nogal op achter zijn pc. He can't be bothered. Druk met werk.
Alle dagen met zijn drieën is best behelpen.

Hoe is dat bij jullie.
Tldr; teringlang verhaal zonder al te veel op spelfouten te hebben gelet. Kind hebben doe je samen, enjoy. ;)

------

Ik en mijn vrouw hebben nog geen kinderen. We zijn ff in de dertig. Ik heb een eigen bv en ben best druk, m'n vrouw werkt als advocaat en is ook druk. Net als iedereen natuurlijk. Ik werk normaliter al veel vanuit huis.

Wij hebben ons 9 jarig nichtje geadopteerd voor een paar weken omdat ze nog een broertje heeft van 7 en haar moeder ook graag wil werken en we ze wat wilden ontlasten en zorgen voor wat extra onderwijs.

Dit was week 2. Ik heb ontdekt dat ik veel geduldiger kan zijn dan ik dacht. Ook ontdekt dat het fucking irritant kan zijn als kinderen het antwoord op veel school vragen maar gokken en na 10 keer uitleggen en nadoen bij de eerste de beste zelfstandig uitgevoerde som terug vallen in alles wat ze juist niet moesten doen. Maar ze geven ook veel energie, nieuwe kennis over mezelf en eigenlijk zoveel meer. Het is ook gewoon heel gezellig en ze doet haar best, en wij ons best.

We wisselen af, maar ik heb vreselijk onderschat hoeveel impact een kind kan hebben op de productiviteit. Ik dacht altijd 'doe je er wel ff bij' maar van 9 effectieve uren op een dag hou ik er 5 over. Op zich denk ik dan 'boeiend, voor het goeie doel en is nog leuk ook'aar aan de andere kant is 10 dagen keer 4 uur toch een hele smak geld dat niet gefactureerd kan worden. Maar ja draait het leven daar alleen om? Helaas iets te veel wellicht, maar ik wil graag denken dat ik het me gewoon kan permitteren om lekker wat tijd in de familie te steken.

Ik help met rekenen en mijn vrouw met taal. Bovendien is er een behoorlijk goed effect opgetreden: ik snack helemaal geen dingen meer tussendoor. Want we ontbijten ineens rustig met zijn allen. We hebben fruit om half 11. We lunchen samen rustig. Smiddags een appel. Savonds gezond en rustig eten. Ik heb sinds een week geen spastische darm klachten meer zal ik maar zeggen; het lijkt er op dat ik ineens gezonder ga leven. Ook best positief.

Verder even een stukje nog als reactie op jouw post.... Persoonlijk vind ik het not done dat jouw man zich nu kan opsluiten achter de pc. Ik geef toe dat zou ik af en toe ook wel ff een dag willen om alles in te halen - en dat moet ook af en toe kunnen - maar een kind heb je samen. Ik heb er niet eens eentje, en probeer al wat te doen. Jullie hebben er samen eentje en zit samen thuis: probeer dan ook te genieten van de tijd samen met je kind.

Ik hoor mensen steen en been klagen over de kinderen thuis, maar man (!) Je ziet je kinderen normaal maar een paar uur in het weekend tussen de hockey en zwemmen in, en de rest zijn ze weg, de opvang, of al naar bed als je thuis komt van werk. Probeer eens .... Wat rust te vinden en je kinderen te ervaren. Samen :)
pi_192440681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:04 schreef Anneloos het volgende:
Ik ben je zat @:Wereldgozer
Nog maar tot 28 april 1 juno
pi_192440802
Ik ben heel veel thuis met mijn dochters van 5 en 1, mijn vrouw moet normale dagen maken, buiten de deur. Het gaat best goed, ondanks dat ik mijn handen vol heb er aan. Ik moet eerlijk zeggen, de sfeer in huis is alleen maar beter geworden. Kinderen zijn uitgerust en vrolijk, ze hoeven echt geen fuck te doen natuurlijk, de albert heijn is het enige uitstapje. Ik ben de zorgtaken wel een beetje beu soms, dit heb ik nooit geambieerd. En dat schijtknutselen ben ik ook wel zat, daar mopper ik ‘s avonds wel over.
Mijn vrouw geniet, als zij thuis is, ben ik thuis, en is alles al op orde. Dit moet niet te lang duren.
-nee-
pi_192440829
Ik vind het heerlijk ! Echt te gek, tijd met mijn gezin, werken gaat ook top.

Tijdens telefoongesprekken moet ik soms wel even naar een andere kamer lopen maar het heeft mij echt nog voor geen moment gestoord, ik werkte voor de crisis ook wel minimaal een dagdeel thuis.
Ik was hier...
pi_192441062
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
Nou nee. Het gaat me prima af.
ROBODEMONS..................|:(
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2020 @ 01:27:59 #12
88815 The_Emotion
98.3
pi_192441108
Mijn vriendin wil zelfs dat ik rommel laat slingeren, zodat ze de volgende ochtend wat op te ruimen heeft.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192441478
Mijn kat is mij nog niet zat. Andersom daarentegen.....
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192442610
nee, kan alleen maar pluspunten bedenken. tis toch niet voor niks je partner. kan er weken mee op vakantie, ook prima weken mee thuis zitten.
pi_192442798
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
Ik geef thuisonderwijs aan onze 8 jarige dochter. En dat is gewoon vaak moeilijk. Naast mijn werk. En mijn man sluit zich nogal op achter zijn pc. He can't be bothered. Druk met werk.
Alle dagen met zijn drieën is best behelpen.
Werk jij minder uren dan hem?
pi_192442831
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
Ik woon alleen (heb ook geen partner) en heb alleen mijn hond en kan dit met mijn hobbies meer dan prima nog heel lang volhouden zo eigenlijk :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192443146
Gaat goed hier. Ik heb m'n eigen hobby-/studeer-/werkkamer en daar kan ik (gedeeltelijk) m'n werk doen. Overleg via Teams en rapporten stuur ik door. Wil ik frisse lucht, ga ik naar buiten en vandaag gaan we voor ons en onze buren (bejaarden) gezamenlijk de boodschappen doen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192443175
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:27 schreef FernandoMartinez het volgende:
Mijn vriendin wil zelfs dat ik rommel laat slingeren, zodat ze de volgende ochtend wat op te ruimen heeft.
Wow _O_ _O_ _O_
Ik was hier...
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:25:08 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192443426
Je zou nu maar met meerdere kinderen in een flatje wonen. En ķķk nog de ruzies van de mensen naast en/of boven je aan moeten horen, die nu ongetwijfeld aan het oplopen zijn. :X
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:25:14 #20
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_192443427
Het moraal van het hele Corona verhaal is eigenlijk gewoon kinderen zijn mega kut !!

Al die ouders die lopen te janken over hoe zwaar het is etc etc maar het zijn je eigen kut kinderen :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:28:16 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192443444
Afgelopen week beiden moeten werken met 3-jarig zoontje dat om aandacht smeekt terwijl werk afmoet. Geen prettige ervaring :N
Krekker is de bom!
pi_192443507
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:25 schreef Eightyone het volgende:
Je zou nu maar met meerdere kinderen in een flatje wonen. En ķķk nog de ruzies van de mensen naast en/of boven je aan moeten horen, die nu ongetwijfeld aan het oplopen zijn. :X
Verschrikkelijk.
pi_192443556
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:27 schreef FernandoMartinez het volgende:
Mijn vriendin wil zelfs dat ik rommel laat slingeren, zodat ze de volgende ochtend wat op te ruimen heeft.
kan ik deze lenen? :D
hardcoholic
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:40:49 #24
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192443578
Het blijkt nu een goede beslissing om kinderloos te blijven.

De behoefte om moeder te worden was er sowieso al nooit. Om gezondheidsredenen werd de behoefte op een gegeven moment nog een stukje minder, en door de manier waarop de wereld zich het afgelopen decennium ontwikkelde nķg een stukje minder. Dít had ik echter niet eens voorzien.
  zaterdag 4 april 2020 @ 09:42:26 #25
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192443601
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:25 schreef Rozevla het volgende:
Het moraal van het hele Corona verhaal is eigenlijk gewoon kinderen zijn mega kut !!

Al die ouders die lopen te janken over hoe zwaar het is etc etc maar het zijn je eigen kut kinderen :')
Het is wetenschappelijk bewezen dat ouders hun eigen kinderen tegenwoordig steeds vaker niet leuk vinden of zelfs haten.

Het wrange is dat dit door de eigen slechte opvoeding komt vanaf dag 1. De kinderen veranderen steeds meer in verwende prinsjes en prinsessen.
pi_192443935
Zolang iedereen een beetje flexibel meebeweegt, gaat het allemaal wel. Het is een bijzondere tijd die we waarschijnlijk nooit meer terug gaan krijgen. Dus we proberen het zo fijn mogelijk te maken voor iedereen.

Voor iedereen was het in het begin nieuw en spannend en niemand had er ervaring mee. We hadden te maken met een werkgever die absoluut niet mee wilde werken en het vooral ons probleem vond. Dat gaf de grootste stress. Gelukkig is daar nu ook het tij gekeerd.

Dus we werken nu grotendeels samen thuis en verdelen de zorg over onze 3 kinderen. Voor ons gevoel komen we niet aan onze uren, maar de uurregistratie zegt anders. De uren zijn nu verdeeld over 7 dagen per week, 24 uur per dag. En niet meer gepropt in 5 doordeweekse dagen tussen 8.00 - 17.00 uur. Ik vind die flexibiliteit echt heerlijk. Dat betekent dat ik gewoon op een vrijdagmorgen de weekboodschappen kan halen en daardoor wat drukte vermijd, en vrijdagavond zit te werken. Werkt prima voor ons. En ook het feit dat we niet constant gestoord worden door telefoontjes, collega's, klanten, maakt dat we in minder tijd veel meer gerealiseerd krijgen.

Wel is het zo dat we het thuisonderwijs grotendeels hebben laten varen voor onze dochter van 7 en nu vooral inzetten op herhaling. Ze had het al lastig. Maar nu blijkt dat ze niet bepaald meedendert met de trein die 'school' heet, maar ergens in een achtergelaten wagonnetje zit. Dus wij hebben besloten dat deze dame groep 4 gaat doubleren.

En op momenten dat een van ons toch even naar wg is voor een meeting, dan is het voor de ander echt wel aanpoten in de zin van dat er dan even een paar uurtjes niks van werken terecht komt omdat de kinderen aandacht nodig hebben. Maar dat halen we dan in de avonduren weer in. Prima.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan :s)
pi_192444315
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
ja, de muren praten niet echt terug hier
pi_192444588
Gaat best goed hier. Vrouw werkt parttime vanuit huis en ik zorg dat we voldoende tijd hebben voor pauze. Dat geeft veel tijd daarna en daarvoor. Huis is ruim genoeg om apart te werken, dat scheelt. En er is voorlopig ook genoeg werk voor mij. Ik ben thuis heel wat effectiever want geen mensen die binnenstappen en geen reistijd. Ik begin vroeger en heb dan vaak al gesport.

We ontbijten en lunchen samen en gaan in de pauzes even naar buiten. Kinderen werken best hard en hebben relatief weinig uitleg nodig. Ik kook elke dag en zorg voor iets lekkers en gezonds. We hebben veel minder haast dan normaal.

Het is best gezellig hier en we hebben echt we meer tijd voor elkaar en allerlei klusjes. Tuin is schoon en zomerkost, garage netjes We stofzuigen vaker, de was is gedaan.

Tegelijkertijd mis ik de activiteit en afwisseling van werk en sportschool wel. Net als sommige dingen buiten.

Dus als de werkgever maar niet failliet gaat en wij niet te ziek worden komen we er met een schoon huis, fitter en met een periode veel tijd voor elkaar uit.
Whatever...
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 10:59:16 #29
236264 crew  capricia
pi_192444687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wel is het zo dat we het thuisonderwijs grotendeels hebben laten varen voor onze dochter van 7 en nu vooral inzetten op herhaling. Ze had het al lastig. Maar nu blijkt dat ze niet bepaald meedendert met de trein die 'school' heet, maar ergens in een achtergelaten wagonnetje zit. Dus wij hebben besloten dat deze dame groep 4 gaat doubleren.

Dat thuisonderwijs gaat hier helemaal niet lekker.
Dochter van 8 is gewoon slecht te motiveren zo zonder school.
Als ze 2 uur op een dag echt wat doet voor school, is het max.

Maar goed. Ik laat het maar even los. Het is niet anders.
Definitely not CIA
pi_192444920
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk bewezen dat ouders hun eigen kinderen tegenwoordig steeds vaker niet leuk vinden of zelfs haten.

Het wrange is dat dit door de eigen slechte opvoeding komt vanaf dag 1. De kinderen veranderen steeds meer in verwende prinsjes en prinsessen.
Mietjesgeneratie die nog geen spijker in de muur kan slaan. Met paars haar, bakfietsen en white privilige.

Man wat ben ik blij dat ik ze niet heb _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2020 @ 11:32:29 #31
426493 crew  PippenScottie
pi_192445106
Het gaat eigenlijk beter dan verwacht.
Mevrouw Pippen heeft twee dagen waarop zij volledig met werk bezig kan zijn. Dan doe ik mijn werk + de kinderen. De andere twee dagen ruilen we dit om. Vrijdag werk ik een halve dag en dat is wel te combineren met school.

Onze dochters zijn 5 en 7. Die combinatie is wel lastig. Die van zeven moet elke dag schoolwerk doen en die van 5 nog niet. Die proberen we puzzels te laten maken, of kleuren of zo, maar ze wil gewoon spelen en ze leidt haar oude zus nogal af. De oudste laat ze ook makkelijk afleiden.
Op schooldagen gaat er dus veel energie inzitten om te zorgen dat er schoolwerk wordt gedaan.

Gelukkig zijn het allebei pientere en leergierige dames. Het gaat goed op school, ze zouden allebei een klas over kunnen slaan als wij dat zouden willen. Als ze even voor hun werk gaan zitten, zijn ze ook zo klaar. Ik vind het ook wel leuk om andere lessen te bedenken, opdrachtjes in een atlas, vlaggen natekenen, muziekles, beestjes zoeken in de tuin. Verzin maar wat.

Ik merk wel dat ik 's avonds vaak leeg ben. Dan heb ik echt geen zin meer om te praten en moet ik mij weer opladen voor de volgende dag. Ik ben denk ik een zeldzaamheid die vindt dat hij tijdens de quarantaine te veel mensen om zich heen heeft en de rust en het isolement mist.
  zaterdag 4 april 2020 @ 11:39:53 #32
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192445189
Recentelijk verhuisd naar een veel groter huis (van klein appartement naar ruime eengezinswoning) waar ik al een aparte werkkamer had ingericht. Eigenlijk was alles eind februari binnenshuis af. De timing had wat dat betreft niet beter gekund. We zijn maar met z'n tweeën en ik vind het dus eigenlijk heel relaxed.
2000 light years from home
pi_192445264
Aparte werkruimte, gaat prima.
BlaBlaBla
pi_192445330
Ik vind het wel gezellig om meer tijd samen thuis te zijn.
Maar ik mag ook nog gewoon naar werk en heb geen kinderen.
pi_192445632
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ja, de muren praten niet echt terug hier
Ik leef al jaren alleen maar tķch is het met het Coronavirus voor mijn gevoel nog erger dan normaal. Straten zijn verlaten en af en toe een wandeling is nu erg eenzaam. Maar dan denk ik maar aan de mensen die het veel moeilijker hebben. Neem nou mijn broer, die heeft een gehandicapte dochter die in een internaat verblijft. Hij mag er nu niet komen en zij niet bij hem. Als ze 'thuis' wil komen mag ze niet meer terug naar het internaat. Leg dat maar eens uit aan een dame van 50 jaar oud met het verstand van een 3-jarige. Ook bellen word afgeraden omdat ze dan helemaal overstuur kan raken. De spanningen binnen zijn huwelijk lopen behoorlijk op nu. Ik moet dus niet klagen over mijn eenzaamheid zo af en toe. :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Chea49 op 04-04-2020 12:27:55 ]
pi_192445666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
Het gaat eigenlijk beter dan verwacht.
Mevrouw Pippen heeft twee dagen waarop zij volledig met werk bezig kan zijn. Dan doe ik mijn werk + de kinderen. De andere twee dagen ruilen we dit om. Vrijdag werk ik een halve dag en dat is wel te combineren met school.

Onze dochters zijn 5 en 7. Die combinatie is wel lastig. Die van zeven moet elke dag schoolwerk doen en die van 5 nog niet. Die proberen we puzzels te laten maken, of kleuren of zo, maar ze wil gewoon spelen en ze leidt haar oude zus nogal af. De oudste laat ze ook makkelijk afleiden.
Op schooldagen gaat er dus veel energie inzitten om te zorgen dat er schoolwerk wordt gedaan.

Gelukkig zijn het allebei pientere en leergierige dames. Het gaat goed op school, ze zouden allebei een klas over kunnen slaan als wij dat zouden willen. Als ze even voor hun werk gaan zitten, zijn ze ook zo klaar. Ik vind het ook wel leuk om andere lessen te bedenken, opdrachtjes in een atlas, vlaggen natekenen, muziekles, beestjes zoeken in de tuin. Verzin maar wat.

Ik merk wel dat ik 's avonds vaak leeg ben. Dan heb ik echt geen zin meer om te praten en moet ik mij weer opladen voor de volgende dag. Ik ben denk ik een zeldzaamheid die vindt dat hij tijdens de quarantaine te veel mensen om zich heen heeft en de rust en het isolement mist.
Respect hoor en begrijpelijk dat je verlangt naar de stilte zo af en toe. ^O^
pi_192445683
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:39 schreef Merkie het volgende:
Recentelijk verhuisd naar een veel groter huis (van klein appartement naar ruime eengezinswoning) waar ik al een aparte werkkamer had ingericht. Eigenlijk was alles eind februari binnenshuis af. De timing had wat dat betreft niet beter gekund. We zijn maar met z'n tweeën en ik vind het dus eigenlijk heel relaxed.
Ik had net mijn fitnesskamer klaar toen de bom barstte en we niet meer naar buiten mochten en het zwembad sloot. Zo kan ik toch mijn gewicht een beetje op peil houden want thuiszitten bevorderd snoepgedrag! :{w
  zaterdag 4 april 2020 @ 12:27:44 #38
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_192445690
Geen spanningen maar ben er wel klaar mee dat je nergens naartoe kunt :{
pi_192445722
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:27 schreef RedFever007 het volgende:
Geen spanningen maar ben er wel klaar mee dat je nergens naartoe kunt :{
Verder dan een wandeling of fietstocht kan inderdaad niet. En zéker als je gewend bent uit eten te gaan of naar een evenement ofzo lijkt het me zwaar. :{
pi_192445831
@capricia
Misschien toch een andere verdeling afspreken? Ik weet niet hoe het qua uren verdeeld is tussen jou en je man, maar het lijkt me wel redelijk om minstens 1 dagdeel (of meer, afhankelijk van de verhouding van het aantal werkuren) op te eisen waarin jij volledig ongestoord kan werken en je niet met dochter of andere zaken thuis bezig hoeft te zijn.

Hoor van collegas met jonge kinderen dat ze dat soort werkblokken afwisselen met hun partners. Net zoals PippenScottie eigenlijk.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 12:40:51 #41
236264 crew  capricia
pi_192445868
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:38 schreef Chia het volgende:
@:capricia
Misschien toch een andere verdeling afspreken? Ik weet niet hoe het qua uren verdeeld is tussen jou en je man, maar het lijkt me wel redelijk om minstens 1 dagdeel (of meer, afhankelijk van de verhouding van het aantal werkuren) op te eisen waarin jij volledig ongestoord kan werken en je niet met dochter of andere zaken thuis bezig hoeft te zijn.

Hoor van collegas met jonge kinderen dat ze dat soort werkblokken afwisselen met hun partners. Net zoals PippenScottie eigenlijk.
Ja. Hij is nu aan het sporten met haar. In huis.
Komt wel goed.

Was ook vooral benieuwd hoe anderen dat doen.
Definitely not CIA
pi_192445991
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:25 schreef Rozevla het volgende:
Het moraal van het hele Corona verhaal is eigenlijk gewoon kinderen zijn mega kut !!

Al die ouders die lopen te janken over hoe zwaar het is etc etc maar het zijn je eigen kut kinderen :')
Dit
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192446073
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:25 schreef Rozevla het volgende:
Het moraal van het hele Corona verhaal is eigenlijk gewoon kinderen zijn mega kut !!

Al die ouders die lopen te janken over hoe zwaar het is etc etc maar het zijn je eigen kut kinderen :')
Juist, zelf voor gekozen en nog gesubsidieerd ook!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192446124
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:47 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Dit
Ja God, is wel een beetje waar, maar goed zorgen voor kinderen kost gewoon bakken aan energie, en als je je leven normaal anders ingericht hebt, is dat gewoon schakelen, dus als mensen een beetje klagen dat ze gek worden van hun kinderen, is daar heus ruimte voor. Plus, kinderen hebben ruimte en bewegingsvrijheid nodig, en dat missen ze, dus ze zijn vaak ook niet op hun best.

Ik heb twee jonge kinderen, en dat is juist alleen maar leuk, het isolement, maar als ik twee pubers had zou ik het ook wel anders ervaren denk ik _O-

Overigens is ‘het zijn je eigen kutkinderen’ iets wat alleen mensen zonder kinderen kunnen zeggen, dat zal je een normale ouder niet gauw op die manier horen zeggen. :P
-nee-
pi_192446152
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja God, is wel een beetje waar, maar goed zorgen voor kinderen kost gewoon bakken aan energie, en als je je leven normaal anders ingericht hebt, is dat gewoon schakelen, dus als mensen een beetje klagen dat ze gek worden van hun kinderen, is daar heus ruimte voor. Plus, kinderen hebben ruimte en bewegingsvrijheid nodig, en dat missen ze, dus ze zijn vaak ook niet op hun best.

Ik heb twee jonge kinderen, en dat is juist alleen maar leuk, het isolement, maar als ik twee pubers had zou ik het ook wel anders ervaren denk ik _O-

Overigens is ‘het zijn je eigen kutkinderen’ iets wat alleen mensen zonder kinderen kunnen zeggen, dat zal je een normale ouder niet gauw op die manier horen zeggen. :P
Ik bedoel het ook niet helemaal serieus maar het is wel grappig om veel ouders te zien die stapelgek worden.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192446219
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook niet helemaal serieus maar het is wel grappig om veel ouders te zien die stapelgek worden.
Ik heb een kennis, die is voor het eerst sinds hij vader is hele dagen thuis met zijn kinderen, en die maken dagelijks ruzie, schijnt heel slecht te gaan. Dan ben je op voorhand te weinig betrokken geweest, dat zijn wel schrijnende gevallen ja :+
-nee-
pi_192446224
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:27 schreef RedFever007 het volgende:
Geen spanningen maar ben er wel klaar mee dat je nergens naartoe kunt :{
Ik ook. }:|

Ik ga zo maar fietsen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:05:59 #48
22565 asco
Los in deze tent
pi_192446255
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Juist, zelf voor gekozen en nog gesubsidieerd ook!
Moet ook een einde aan komen vind ik.

Op mijn 25e geen kinderwens want eigen leven eerst. Nu bijna 25 jaar later zou het hebben van kinderen mijn grootste nachtmerrie zijn. Man, wat is dit leven heerlijk.

Ouders: "Maar je krijgt er zoveel voor terug!".
Ik krijg ze dan vervolgens niet uitgelegd dat ik in mijn leven ook van alles heb "gekregen" door gėėn kids te hebben.

Nu ook heerijk genieten samen met mijn partner en nul spanningen. Morgen heerlijk zonnen in de tuin. 😎

Genot.
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:13:46 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192446349
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Hij is nu aan het sporten met haar. In huis.
Komt wel goed.

Was ook vooral benieuwd hoe anderen dat doen.
50/50 afspreken welke delen van de dag we werken en welke we voor tijd met dochter (3) doorbrengen.

Want van werken komt het echt vrijwel niet in laatste geval en zij heeft ok gewoon recht op aandacht.
Nu in het weekend is het heerlijk en heb ik nul moeite ermee, doordeweeks wel kapot moe want proberen toch zoveel mogelijk uren te maken en zijn dus te lange dagen om beetje fatsoenlijk vol te houden

Dat domme gelul over 'het zijn je eigen kinderen', ja, niks mis mee, heerlijk kind en ik ben graag met haar, als er gewoon opvang is tijdens werktijden want werk moet ook gewoon doorgaan. Dat het nu enorm bikkelen is ligt niks aan die kinderen of dat ze niet leuk zijn, het is gewoon een vrij onmogelijke combinatie zo waar mensen doorgaans niet voor gekozen hebben
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:15:13 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192446367
Genoeg goede koffie ingeslagen hier en de pakketman kent me nu bij voornaam door alle bezorgde zut

Mooi weer ook, dat is top _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192446445
Heb altijd thuis gewerkt(zaak aan huis). Veel ruimte om me heen, grote tuineN...buren op afstand.
Lat relatie waar we elkaar net zoveel zien als hiervoor, 2 kids die zich makkelijk kunnen vermaken omdat ze dus hun ruimte ook hebben. Waren sowieso al veel bij me omdat mn ex bij me werkt.
Als ik geen nieuws tot mij neem zou ik niks merken van deze corona crises.

Behalve dat m,n inkomsten zijn gekelderd.
pi_192446491
Het gaat wel redelijk goed. Ik heb gelijk vanaf het moment dat de ophokplicht werd ingevoerd naar mijn werkgever kenbaar gemaakt dat ik minimaal twee dagen per week werk moet combineren met de zorg voor een baby en een 4 jarige. Ik doe wat ik kan en ga niet nog eens vele uren 's avonds werken :P

Wat super tof is dat ik nu elke middag pauze met mijn zoontjes kan buiten spelen :D
pi_192446534
Ik vrees voor extra familie drama's. 😔
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:36:28 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192446557
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:29 schreef Hugo862 het volgende:
Het gaat wel redelijk goed. Ik heb gelijk vanaf het moment dat de ophokplicht werd ingevoerd naar mijn werkgever kenbaar gemaakt dat ik minimaal twee dagen per week werk moet combineren met de zorg voor een baby en een 4 jarige. Ik doe wat ik kan en ga niet nog eens vele uren 's avonds werken :P

Wat super tof is dat ik nu elke middag pauze met mijn zoontjes kan buiten spelen :D
Heerlijk, klinkt goed _O_
Fijn dat dat kan, positief bekijken en van genieten ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:37:01 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192446563
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:34 schreef superniger het volgende:
Ik vrees voor extra familie drama's. 😔
Yep, voor situaties waarin het al nijpend was of net goed ging is dit figuurlijk en letterlijk killing ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:38:41 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192446575
Niets te klagen. Werken beide in dezelfde ruimte. Sporten samen. Koken dikwijls samen, gamen samen, wandelen samen. Niets mis mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192446618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:24 schreef Ikbenniegek het volgende:
Heb altijd thuis gewerkt(zaak aan huis). Veel ruimte om me heen, grote tuineN...buren op afstand.
Lat relatie waar we elkaar net zoveel zien als hiervoor, 2 kids die zich makkelijk kunnen vermaken omdat ze dus hun ruimte ook hebben. Waren sowieso al veel bij me omdat mn ex bij me werkt.
Als ik geen nieuws tot mij neem zou ik niks merken van deze corona crises.

Behalve dat m,n inkomsten zijn gekelderd.
Wat nu wel echt een verschil is, is dat schoolgaande kinderen nu vanuit huis echt iets aan school moeten gaan doen. En dan wel iets meer dan ze normaliter aan huiswerk hebben..
pi_192446799
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:43 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat nu wel echt een verschil is, is dat schoolgaande kinderen nu vanuit huis echt iets aan school moeten gaan doen. En dan wel iets meer dan ze normaliter aan huiswerk hebben..
Ze kunnen beide goed zelfstandig hun huiswerk maken. Jongste vraagt soms uitleg als ze is niet goed snapt. Maar dat was voor deze crisis niet anders.
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:04:06 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192446839
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
Euhhh.... nee eigenlijk niet. Eerlijk gezegd is het heerlijk om alleen je eigen gang te kunnen gaan
Mocht ik behoefte aan gezelschap krijgen dan kan ik altijd nog iemand uitnodigen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:07:24 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192446877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:29 schreef Hugo862 het volgende:
Het gaat wel redelijk goed. Ik heb gelijk vanaf het moment dat de ophokplicht werd ingevoerd naar mijn werkgever kenbaar gemaakt dat ik minimaal twee dagen per week werk moet combineren met de zorg voor een baby en een 4 jarige. Ik doe wat ik kan en ga niet nog eens vele uren 's avonds werken :P

Wat super tof is dat ik nu elke middag pauze met mijn zoontjes kan buiten spelen :D
_O-
Dat woord gebruik ik vanaf nu ook ipv van lockdown
pi_192446928
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk bewezen dat ouders hun eigen kinderen tegenwoordig steeds vaker niet leuk vinden of zelfs haten.

Het wrange is dat dit door de eigen slechte opvoeding komt vanaf dag 1. De kinderen veranderen steeds meer in verwende prinsjes en prinsessen.
Uit welk onderzoek blijkt dit?
pi_192446974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:22 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Ik leef al jaren alleen maar tķch is het met het Coronavirus voor mijn gevoel nog erger dan normaal. Straten zijn verlaten en af en toe een wandeling is nu erg eenzaam. Maar dan denk ik maar aan de mensen die het veel moeilijker hebben. Neem nou mijn broer, die heeft een gehandicapte dochter die in een internaat verblijft. Hij mag er nu niet komen en zij niet bij hem. Als ze 'thuis' wil komen mag ze niet meer terug naar het internaat. Leg dat maar eens uit aan een dame van 50 jaar oud met het verstand van een 3-jarige. Ook bellen word afgeraden omdat ze dan helemaal overstuur kan raken. De spanningen binnen zijn huwelijk lopen behoorlijk op nu. Ik moet dus niet klagen over mijn eenzaamheid zo af en toe. :X
Hemel, wat vreselijk :'( Dan ben ik eigenlijk nog goed af dat ik dagelijks mag Skypen met mijn zwaar verstandelijk gehandicapte zoon. Dat zijn de lichtpuntjes van mijn dag.
pi_192447071
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:34 schreef superniger het volgende:
Ik vrees voor extra familie drama's. 😔
Ik ook. Hier een triest voorbeeld
https://www.ad.nl/westlan(...)leerlingen~ab091acf/
pi_192449932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
Ik woon alleen en vermaak me prima. Het enige nadeel is dat ik 2 weken geleden wat gebroken heb.
Maar ik denk wel dat er 29 april een golf echtscheidingen aankomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192450003
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:37 schreef Marsenal het volgende:
Mijn vrouw geniet, als zij thuis is, ben ik thuis, en is alles al op orde. Dit moet niet te lang duren.
Ik weet niet of je het bewust zo hebt opgeschreven, maar ik moest even lachen in mezelf. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192450060
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het bewust zo hebt opgeschreven, maar ik moest even lachen in mezelf. :)
Zeker wel, er is een levensgroot risico dat mijn vrouw gaat wennen aan de huidige gang van zaken, dat kan nooit goed gaan. :T
-nee-
pi_192450199
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zeker wel, er is een levensgroot risico dat mijn vrouw gaat wennen aan de huidige gang van zaken, dat kan nooit goed gaan. :T
Ah, nou groot gelijk hoor. Je moet ze niet te veel (hoop) geven, die vrouwen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192450333
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik ook. Hier een triest voorbeeld
https://www.ad.nl/westlan(...)leerlingen~ab091acf/
Wtf. :{

En natuurlijk weer doorsturen. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192450841
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 10:35 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ja, de muren praten niet echt terug hier
Ik moet nog gewoon naar werk maar de eenzaamheid slaat wel echt toe ja.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192451670
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
Onze dochters zijn 5 en 7. Die combinatie is wel lastig. Die van zeven moet elke dag schoolwerk doen en die van 5 nog niet.
mijn kinderen zijn t huis uit.
als ik jou was zou ik de ouders van een bevriend meisje van 7 met klein zusje
voorstellen om om de beurt een week met 4 kinderen te doen.
voordeel: 2 meisjes van 7 doen samen schoolwerk, 2 kleine zusjes spelen samen zonder telkens aandacht vragen, en de ouders hebben lekker om de beurt een week rust.
nadeel: minder corana-isolatie. maar wel beter dan dagelijks naar school toch.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2020 @ 20:03:53 #71
426493 crew  PippenScottie
pi_192451856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:53 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

mijn kinderen zijn t huis uit.
als ik jou was zou ik de ouders van een bevriend meisje van 7 met klein zusje
voorstellen om om de beurt een week met 4 kinderen te doen.
voordeel: 2 meisjes van 7 doen samen schoolwerk, 2 kleine zusjes spelen samen zonder telkens aandacht vragen, en de ouders hebben lekker om de beurt een week rust.
nadeel: minder corana-isolatie. maar wel beter dan dagelijks naar school toch.
Dat hebben we in het begin ook overwogen, maar het is niet echt in de geest van social distancing, dus we doen het niet.
pi_192453951
Moeilijke maar ook mooie momenten. 2 kinderen hier van 5 en 7 (groep 1 en 3). Dat vraagt wel de nodige begeleiding met het thuis lesgeven. Lesgeven tussen 9 en 12. Effectief 2uur voor de kinderen, maar ons kost het 3uur. Daarnaast spelen ze de hele middag buiten. Meer dan ze ooit gedaan hebben, dus niets te klagen wat dat betreft. Helaas moet de jongste wel in de gaten gehouden worden, die haalt anders allemaal kattekwaad uit...

Wel is het pittig als je allebei sommige dagen 8uur probeert te maken, terwijl er dus eigenlijk altijd 1 ouder bij de kinderen moet zijn. Niet haalbaar dus. Tegelijkertijd een werkgever die verplichte vrije dagen wil opleggen de komende weken. Deels balen, maar ten opzichte van kinderloze collega's kan ik gewoon niet full time werken. Kortom, vanaf volgende week van 6 tot 11 werken en dan 1 lange dag dat mijn vrouw vrij is. Dan kan ik 28uur maken. Hoewel ik me schuldig voel, ben ik nu alle gaatjes aan het dichtlopen en dat levert teveel stress op. Dus wellicht maar beter.

Het leukste is zelf ervaren hoe veel je kind eigenlijk al kan. Bij de dingen die wat moeilijker gaan probeer ik wat extra aandacht te geven zodat dat hopelijk zelfs wat verbeterd. Ben enorm trots op ze :)

Daarnaast weliswaar minder beweging doordat er niet gefietst wordt dagelijks. Dat probeer ik te compenseren door meer dan 4x per week te sporten (ipv 2x).

Kost dus wel wat moeite, maar ik denk dat er langzaam aan een patroon ontstaat die werkbaar gaat zijn.
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:49:53 #73
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192454401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik woon alleen en vermaak me prima. Het enige nadeel is dat ik 2 weken geleden wat gebroken heb.
Maar ik denk wel dat er 29 april een golf echtscheidingen aankomt.
Wat hebbie gebroken dan?
pi_192455423
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier is het traditionele patroon nogal duidelijk merkbaar. En dat stoort me. Zeg maar.
Ik hoor van veel gezinnen en koppels dat nu met het thuiswerken het traditionele rollenpatroon weer helemaal terug is ja. Vrouw zorgt vooral voor de kinderen en het huishouden, man trekt zich terug achter zijn laptop in de werkkamer.

Op zich niets mis mee, het is ook iets natuurlijks. Gooi een dozijn mannen en vrouwen op een eiland en de meeste vrouwen nemen vanzelf al de zorgzame en "huiselijke'' taken op zich.

Het wordt nu maar weer duidelijk dat we in een gemaakte samenleving leven, waarin we op een onnatuurlijke manier gelijkheid trachten te creëren. Emancipatie wordt dat ook wel genoemd....maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op (uiteraard uitzonderingen daar gelaten).
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192455570
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik hoor van veel gezinnen en koppels dat nu met het thuiswerken het traditionele rollenpatroon weer helemaal terug is ja. Vrouw zorgt vooral voor de kinderen en het huishouden, man trekt zich terug achter zijn laptop in de werkkamer.

Op zich niets mis mee, het is ook iets natuurlijks. Gooi een dozijn mannen en vrouwen op een eiland en de meeste vrouwen nemen vanzelf al de zorgzame en "huiselijke'' taken op zich.

Het wordt nu maar weer duidelijk dat we in een gemaakte samenleving leven, waarin we op een onnatuurlijke manier gelijkheid trachten te creëren. Emancipatie wordt dat ook wel genoemd....maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op (uiteraard uitzonderingen daar gelaten).
Iemand moet voor die kinderen zorgen. Vrouwen pakken hun verantwoordelijkheid.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 23:51:59 #76
236264 crew  capricia
pi_192455620
Nou, het is besproken. Vanaf maandag volgen we de gezamenlijke planning.
Mijn man begeleidt onze dochter in de ochtenden. Ik in de middagen.

Dit gaan we twee weken doen, en dan kijken hoe het ging.
Ben niet zo van dat traditionele patroon. Het stoorde me echt.
Definitely not CIA
pi_192455681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat hebbie gebroken dan?
Heup
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192455691
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Heup
Beterschap!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192455705
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Beterschap!
Rhx gaat weer goed hoor
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192455712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Iemand moet voor die kinderen zorgen. Vrouwen pakken hun verantwoordelijkheid.
Zo kun je het ook uitleggen ja, wat jij wilt :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 5 april 2020 @ 00:04:09 #81
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192455783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:56 schreef vipergts het volgende:

[..]

Heup
Wow!
Das wel effe een ding zeg
pi_192456342
Hier gaat het ook goed.
Man en ik werken beide buiten de deur, dat scheelt een heleboel. We hebben ook geen kleine kinderen meer, dat scheelt nog meer. Schoolwerk is wel een dingetje voor de 2 jongsten dat was strijd in de eerste week en daarna heb ik het losgelaten. Ik bied geld voor iedere gemaakte opdracht maar het is niet zo dat daardoor alles gemaakt wordt. Omdat mentale gezondheid niet voor al onze gezinsleden vanzelfsprekend, zet ik vooral daarop in.
pi_192456377
Dit geforceerd opgehokt zitten 24/7 brengt een cliche relatie probleem naar voren.
De man die gek wordt van zijn bitchy klagende vrouw die van elke mug een olifant maakt vs de vrouw die vindt dat zij al het werk doet, gestrest is en zich kapot ergert aan haar man.

Dat krijg je wanneer je niet kan vluchten in je werk, je kinderen niet kan dumpen bij de creche/opa en oma en opeens geforceerd wordt je eerdere relatie problemen onder ogen te komen.

Of je komt er sterker uit, of met een baby in december (uit liefde of om "de relatie te redden").
Of het gaat kapot. Ik denk bij veel stellen/gezinnen het laatste als het nu al zo kut gaat na een paar weken.
  Miss 200.000.000! zondag 5 april 2020 @ 01:08:10 #84
367000 roos94
pi_192456404
In het begin was het even wennen maar voor mijn gevoel groeien mn vriend en ik juist dichter naar elkaar toe. We hebben meer tijd om binnenshuis leuke dingen te doen , uitgebreid kokkerellen en tot laat te praten want we kunnen toch uitslapen wat ook heel fijn is, gewoon lekker lang knuffelen in bed sochtends kan normaal gesproken niet.
  zondag 5 april 2020 @ 01:12:56 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192456434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Iemand moet voor die kinderen zorgen. Vrouwen pakken hun verantwoordelijkheid.
Wat lees ik :D _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192456499
Man en ik zijn samen thuis, de kinderen studeren en kwamen vaak wel thuis in de weekenden, maar nu gaat dat dus niet (we mogen hier in Schotland bijna niets meer) ik werkte 4 dagen per week buiten de deur en ben door dit gebeuren mijn baan kwijt, man werkt hele dagen vanuit huis. Vind het vooral lastig dat ik nu dus veel tijd “over” heb opeens, ik doe daardoor ook veel meer in huis dan voorheen, vooral om mezelf bezig te houden (en omdat de schoonmaakster op dit moment niet komt) Met mijn man samen is het trouwens wel gewoon fijn en gezellig, gelukkig geen ruzies of ellende, wel mis ik de kinderen, hoe vervelend en rommelig ze ook zijn, maar die spreken we bijna dagelijks via FaceTime/zoom.
  zondag 5 april 2020 @ 01:54:26 #87
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_192456722
Zelf nergens geen last van.
Ben ook singel met de hond .

Maar ik merk bij de buren dat de kinderen lastige gaan worden .
Logies ook .
De knul van 16 zit op gevechtssport (judo)
De meid van 12 zit op paardrijden .
Tja ze kunnen hun energie niet kwijt en dan de pubertijd .
Dus ze gaan tegen mama in.

Vind het niet erg ben zelf ook jong geweest dus ik zeg er niks van.
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 09:34:07 #88
236264 crew  capricia
pi_192458466
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 01:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zelf nergens geen last van.
Ben ook singel met de hond .

Maar ik merk bij de buren dat de kinderen lastige gaan worden .
Logies ook .
De knul van 16 zit op gevechtssport (judo)
De meid van 12 zit op paardrijden .
Tja ze kunnen hun energie niet kwijt en dan de pubertijd .
Dus ze gaan tegen mama in.

Vind het niet erg ben zelf ook jong geweest dus ik zeg er niks van.
Wat merk je er dan van.. Schreeuwen ze de buurt bij elkaar ofzo?
Definitely not CIA
pi_192458690
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:51 schreef capricia het volgende:
Nou, het is besproken. Vanaf maandag volgen we de gezamenlijke planning.
Mijn man begeleidt onze dochter in de ochtenden. Ik in de middagen.

Dit gaan we twee weken doen, en dan kijken hoe het ging.
Ben niet zo van dat traditionele patroon. Het stoorde me echt.
Top! Ik hoop dat het werkt! Kinderen heb je inderdaad samen. :Y
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 09:54:46 #90
236264 crew  capricia
pi_192458706
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:53 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Top! Ik hoop dat het werkt! Kinderen heb je inderdaad samen. :Y
Ja. Inderdaad. :D
Definitely not CIA
pi_192458762
Werk zelf buiten de deur, vriendin zit thuis maar redt zich prima. 's Avonds doen we wat we altijd al deden. Even een stukje lopen, drankje op het balkon, samen een film kijken dat soort dingen. Eigenlijk dus niks verandert in ons dagelijks leven. Behalve dat we nu thuis laten bezorgen ipv uit eten te gaan. Maar dan is het nog steeds gezellig.
  zondag 5 april 2020 @ 10:59:21 #92
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_192459277
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat merk je er dan van.. Schreeuwen ze de buurt bij elkaar ofzo?
De ruzie hoor je ja .
Mam die even uit de dak gaat .
De vader werkt nog in de bouw
pi_192489876
Hier geen spanningen omdat ik alleen leef maar bij mijn broer is het erg triest allemaal. Hij heeft een geestelijk gehandicapte dochter en mag deze nu niet meer bezoeken in de woongroep waar zij al jaren verblijft. Zij zou eventueel wel naar huis mogen maar mag dan niet meer terug naar de woongroep. Zij is thuis niet te handhaven door agressief gedrag en begrijpt niet waarom ze geen bezoek meer krijgt. Ze is 50 met het verstand van een 3-jarige. Erg sneu allemaal en brengt veel spanningen met zich mee. Hij gaat nu beeldbellen regelen omdat het met gewoon telefoneren geen doen is daar zij amper kan praten en veel met gebaren moet doen. :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door Chea49 op 08-04-2020 12:13:00 ]
pi_192489896
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 01:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit geforceerd opgehokt zitten 24/7 brengt een cliche relatie probleem naar voren.
De man die gek wordt van zijn bitchy klagende vrouw die van elke mug een olifant maakt vs de vrouw die vindt dat zij al het werk doet, gestrest is en zich kapot ergert aan haar man.

Dat krijg je wanneer je niet kan vluchten in je werk, je kinderen niet kan dumpen bij de creche/opa en oma en opeens geforceerd wordt je eerdere relatie problemen onder ogen te komen.

Of je komt er sterker uit, of met een baby in december (uit liefde of om "de relatie te redden").
Of het gaat kapot. Ik denk bij veel stellen/gezinnen het laatste als het nu al zo kut gaat na een paar weken.
Men verwacht een babyboom maar dat is toch onzin? Zijn de voorbehoedsmiddelen opeens niet toereikend genoeg meer omdat er een coronacrisis heerst? :? 8)7
pi_192489914
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 01:54 schreef suijkerbuijk het volgende:
Zelf nergens geen last van.
Ben ook singel met de hond .

Maar ik merk bij de buren dat de kinderen lastige gaan worden .
Logies ook .
De knul van 16 zit op gevechtssport (judo)
De meid van 12 zit op paardrijden .
Tja ze kunnen hun energie niet kwijt en dan de pubertijd .
Dus ze gaan tegen mama in.

Vind het niet erg ben zelf ook jong geweest dus ik zeg er niks van.
Hier ook overlast van de buurkinderen. Als ze binnen zijn heb ik er al last van maar met het mooie weer worden ze in de tuin losgelaten en dan gaan ze me toch tekeer! Gillen en met fietsjes met plastic banden over tegels. Ik vlucht dan maar naar binnen maar begrijp wel dat die kids ff hun energie kwijt moeten. Het is voor iedereen ff inleveren in deze tijd. Maak er geen probleem van naar de buren toe omdat ik het wel kan begrijpen maar leuk is anders. :{
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:53:22 #96
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192489916
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:18 schreef capricia het volgende:
Maar goed. Als je alleen thuis bent lijkt me ook dat je het echt soms helemaal zat kunt zijn.
In mijn geval geldt dat niet, ik ben altijd al alleen thuis dus er niks veranderd. Wel meer vrije tijd omdat ik niet hoef te reizen van en naar werk.
Ik zou overigens veel liever gewoon weer op kantoor werken, maargoed, het is wat het is voor nu.
pi_192489953
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:53 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

In mijn geval geldt dat niet, ik ben altijd al alleen thuis dus er niks veranderd. Wel meer vrije tijd omdat ik niet hoef te reizen van en naar werk.
Ik zou overigens veel liever gewoon weer op kantoor werken, maargoed, het is wat het is voor nu.
Bij mij is er ook niets veranderd. Toch ben ik sinds kort wat meer klusjes gaan doen om de tijd door te komen en het mooie weer mij naar buiten lokt. :Y
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:59:14 #98
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192489966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:57 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Bij mij is er ook niets veranderd. Toch ben ik sinds kort wat meer klusjes gaan doen om de tijd door te komen en het mooie weer mij naar buiten lokt. :Y
Ik ben aartslui dus ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan kleding sorteren en weggooien :')
pi_192490273
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:25 schreef Eightyone het volgende:
Je zou nu maar met meerdere kinderen in een flatje wonen. En ķķk nog de ruzies van de mensen naast en/of boven je aan moeten horen, die nu ongetwijfeld aan het oplopen zijn. :X
Ik woon alleen in een flatje van 80 m2 een paar huizen verder woont een gezin met 3 kinderen en de 4de is op komst ik moet er niet aan denken. Maar ik hoor geen gegil oid dus het zal wel werken.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192490365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:36 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik woon alleen in een flatje van 80 m2 een paar huizen verder woont een gezin met 3 kinderen en de 4de is op komst ik moet er niet aan denken. Maar ik hoor geen gegil oid dus het zal wel werken.
Als het te lang stil is toch maar eens de politie bellen :X
-nee-
pi_192490420
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wow!
Das wel effe een ding zeg
Ach de eerste paar minuten ging nog wel ben nog zelf op gestaan en nog geprobeerd om verder te gaan met mijn werk. Daarna toch mijn baas maar gebeld en gezegd dat ik ergens niet uitkwam om geen paniek te veroorzaken. De echte pijn begon pas in de ambulance ik werd al gewaarschuwd met ik heb je wat gegeven maar deze rit ga je voelen. Ik heb werkelijk iedere bocht hobbel en rem gevoeld en dan reed hij nog rustig.
Alleen tijdens de operatie even geen pijn gevoeld omdat ze er dan iets beters instoppen als morfine. Toen dat eenmaal uitgewerkt was heb ik geleerd dat pijnmedicatie helemaal niet zo goed helpt als op tv er zat paracetamol, celebrex en oxycodon in en nog kon ik niet slapen van de pijn.
Ik snap wel dat bejaarden dood kunnen gaan na het breken van een heup.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192490450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:48 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Men verwacht een babyboom maar dat is toch onzin? Zijn de voorbehoedsmiddelen opeens niet toereikend genoeg meer omdat er een coronacrisis heerst? :? 8)7
Ik verwacht een scheidingstsunamie,
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192490520
Begint veel mensen inmiddels wel op te breken als ik zo om me heen kijk ja. Vooral met kleine kinderen, die het op hun beurt zat worden en gaan jengelen en doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192490580
Ik ben meeste dagen gewoon buiten de deur aan het werk. Mijn vriendin werkt en studeert thuis. Het is heerlijk om samen thuis te werken, samen te koken en samen naar de fitness te gaan. Ik vind het geweldige tijden, fijn ok wat vaker echt samen te zijn en minder te hoeven doen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:07:12 #105
80382 manny
30 is best veel
pi_192490595
Gaat prima. Wij wonen wel vrijstaand en hebben een grote tuin, dus dat maakt het wat betreft "op elkaars lip zitten" wat makkelijker. Wat afspraakjes over thuiswerken, dat gaat ook prima.

Eigenlijk wel leuk om wat meer spelletjes te doen en bijv te wandelen met kids, hond. Soms even stukje varen. Prima. Er wordt trouwens ook meer gebakken in huis. Cake, taart, dat soort dingen.

Wat ik wel merk is dat je bijv ook wel even wat flexibeler kan zijn met huisregels over bijvoorbeeld schermtijden. Onze kinderen zitten nu veel online en als ik eerlijk ben zijn dat best vaak sociale dingen waarbij de contacten met klasgenoten enzo in stand houden. Dus daar komen we samen eigenlijk prima uit; en af en toe moeten we ze even de tuin in jagen; want als ze eenmaal aan dat scherm geplakt zitten dan gaan ze er niet makkelijk af.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2020 @ 09:12:28 #106
426493 crew  PippenScottie
pi_192490684
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik verwacht een scheidingstsunamie,
Die babyboom komt negen maanden nadat de horeca weer is heropend
pi_192490702
Woon alleen dus heb daar geen last van.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192511898
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:59 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik ben aartslui dus ik ben tot nu toe niet verder gekomen dan kleding sorteren en weggooien :')
Dat kan ook best een hele klus zijn hoor. ^O^
pi_192512046
De parkieten vinden het geweldig om de hele dag iemand in huis te hebben om tegen te schreeuwen en ik ben extreem in mijn nopjes met mijn noise canceling koptelefoon...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192512054
Gaat prima hier. Ik zit vooral op zolder te werken. Ook een grote schoonmaak aan het houden met mams. Iedereen gaat hier gewoon een beetje zn gang. :P
  woensdag 8 april 2020 @ 12:12:48 #111
80382 manny
30 is best veel
pi_192512246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
De parkieten vinden het geweldig om de hele dag iemand in huis te hebben om tegen te schreeuwen en ik ben extreem in mijn nopjes met mijn noise canceling koptelefoon...
haha.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192512283
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik verwacht een scheidingstsunamie,
Dat eerder inderdaad. Een beproeving voor elke relatie.
pi_192512323
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:02 schreef nostra het volgende:
Begint veel mensen inmiddels wel op te breken als ik zo om me heen kijk ja. Vooral met kleine kinderen, die het op hun beurt zat worden en gaan jengelen en doen.
Ik woon vlakbij een mooi natuurgebied en zei tegen mijn buurvrouw dat ze best af en toe kan wandelen met de kids. Dat advies nam ze ter harte en ze komen nu doodmoe weer thuis en zitten dan lekker rustig te kleuren ofzo. Zo kan het dus ook en is voor de ouder ook veel relaxter. ^O^
pi_192512345
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:07 schreef manny het volgende:
Gaat prima. Wij wonen wel vrijstaand en hebben een grote tuin, dus dat maakt het wat betreft "op elkaars lip zitten" wat makkelijker. Wat afspraakjes over thuiswerken, dat gaat ook prima.

Eigenlijk wel leuk om wat meer spelletjes te doen en bijv te wandelen met kids, hond. Soms even stukje varen. Prima. Er wordt trouwens ook meer gebakken in huis. Cake, taart, dat soort dingen.

Wat ik wel merk is dat je bijv ook wel even wat flexibeler kan zijn met huisregels over bijvoorbeeld schermtijden. Onze kinderen zitten nu veel online en als ik eerlijk ben zijn dat best vaak sociale dingen waarbij de contacten met klasgenoten enzo in stand houden. Dus daar komen we samen eigenlijk prima uit; en af en toe moeten we ze even de tuin in jagen; want als ze eenmaal aan dat scherm geplakt zitten dan gaan ze er niet makkelijk af.
^O^
pi_192512354
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Die babyboom komt negen maanden nadat de horeca weer is heropend
:?
pi_192512365
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:06 schreef Silven het volgende:
Ik ben meeste dagen gewoon buiten de deur aan het werk. Mijn vriendin werkt en studeert thuis. Het is heerlijk om samen thuis te werken, samen te koken en samen naar de fitness te gaan. Ik vind het geweldige tijden, fijn ok wat vaker echt samen te zijn en minder te hoeven doen.
Naar de fitness gaan? Alle sportscholen zijn toch dicht?

Of bedoel je ergens thuis of buiten net geleende of eigen materialen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 12:21:35 ]
pi_192512454
Hier is het de ene voor de andere dag.
Werken beide thuis, en hebben veel online vergaderingen en demo's staan..dus ik ga vaak boven zitten en hij beneden..dat is de beste oplossing om elkaar niet de hele dag op de lip te zitten of elkaar te storen in werk.

Oudste maakt zelf dr huiswerk, dus dat scheelt. Jongste daarintegen moet geholpen worden en ze had al wat achterstand, dus dat moet elke dag om de gang erin te houden.

We hebben beiden het idee dat het gewoon drukker voelt als normaal gesproken..het werkt gaat onverminderd door (zelfs drukker met allerlei werkgroepjes en initiatieven die nu gestart worden)
en je hebt de neiging om werk en prive teveel in elkaar over te laten lopen...geen tijd om af te schakelen onderweg naar huis, geen echte trigger om een einde aan je werkdag te breien enz.

maar..ja soms is het fijn even een andere verdieping op te zoeken enzo. ik ben nou eenmaal gehecht aan mijn alone time..en als je ook weinig mee maakt verder ben je soms ook wel even uitgeluld tegen elkaar.
pi_192512546
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:16 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Dat eerder inderdaad. Een beproeving voor elke relatie.
Elke? Dat denk ik niet hoor...
Zeker niet de relaties waar er nog buitenshuis gewerkt wordt.
pi_192512586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:32 schreef Samhain het volgende:

[..]

Elke? Dat denk ik niet hoor...
Zeker niet de relaties waar er nog buitenshuis gewerkt wordt.
Ik had het dan ook over de gedwongen thuisblijvers. :Y
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 12:36:39 #120
236264 crew  capricia
pi_192512612
Ik vind het ook geen beproeving voor mijn relatie (meer). Het is nu ook een soort nieuwe normaal geworden. Moest wel even omschakelen in het begin. Wij allemaal hier.

En het draait zeker niet altijd op rolletjes. Vooral mijn kind aanzetten tot schoolwerk blijft lastig.

Man is vandaag met de mountainbike de hort op. Want in het paasweekend is dat een no-go. Dus ook gewoon zaken beter/anders plannen en afspreken.
Definitely not CIA
  woensdag 8 april 2020 @ 12:42:56 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512705
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:36 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook geen beproeving voor mijn relatie (meer). Het is nu ook een soort nieuwe normaal geworden. Moest wel even omschakelen in het begin. Wij allemaal hier.

En het draait zeker niet altijd op rolletjes. Vooral mijn kind aanzetten tot schoolwerk blijft lastig.

Man is vandaag met de mountainbike de hort op. Want in het paasweekend is dat een no-go. Dus ook gewoon zaken beter/anders plannen en afspreken.
Oh dat laatste is slim! _O_

Ik moest hier gisteren wel beetje grinniken toen een stoere collega van eind dertig bij zijn ouders bleek te wonen ipv eigen woning, en zijn moeder tijdens videoconference binnen kwam stappen op zolder om boterhammen te brengen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 april 2020 @ 12:45:06 #122
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192512743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het de ene voor de andere dag.
Werken beide thuis, en hebben veel online vergaderingen en demo's staan..dus ik ga vaak boven zitten en hij beneden..dat is de beste oplossing om elkaar niet de hele dag op de lip te zitten of elkaar te storen in werk.

Oudste maakt zelf dr huiswerk, dus dat scheelt. Jongste daarintegen moet geholpen worden en ze had al wat achterstand, dus dat moet elke dag om de gang erin te houden.

We hebben beiden het idee dat het gewoon drukker voelt als normaal gesproken..het werkt gaat onverminderd door (zelfs drukker met allerlei werkgroepjes en initiatieven die nu gestart worden)
en je hebt de neiging om werk en prive teveel in elkaar over te laten lopen...geen tijd om af te schakelen onderweg naar huis, geen echte trigger om een einde aan je werkdag te breien enz.

maar..ja soms is het fijn even een andere verdieping op te zoeken enzo. ik ben nou eenmaal gehecht aan mijn alone time..en als je ook weinig mee maakt verder ben je soms ook wel even uitgeluld tegen elkaar.
niet lullig bedoelt, maar klinkt echt als ontzettend nutteloos kut werk wat jullie doen.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:46:29 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512765
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

niet lullig bedoelt, maar klinkt echt als ontzettend nutteloos kut werk wat jullie doen.
Waar trek je deze conclusie uit??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 april 2020 @ 12:48:01 #124
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192512788
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar trek je deze conclusie uit??
"online vergaderingen"
"demo's"
"werkgroepjes"
"initiatieven"

dit moet de ambtenarij zijn :D
  woensdag 8 april 2020 @ 12:49:52 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512809
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

"online vergaderingen"
"demo's"
"werkgroepjes"
"initiatieven"

dit moet de ambtenarij zijn :D
Die conclusie zou ik niet trekken op basis hiervan. Daarnaast is ambtenarij ook nuttig.

Wat doe jij voor nuttigs?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 8 april 2020 @ 12:53:14 #126
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192512854
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Die conclusie zou ik niet trekken op basis hiervan. Daarnaast is ambtenarij ook nuttig.

Wat doe jij voor nuttigs?
Crisismanagement in de nutsvoorzieningen, echte rauwdauwerij.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:56:02 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192512902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Crisismanagement in de nutsvoorzieningen, echte rauwdauwerij.
Mooi, zou je echter sieren niet zo kort door de bocht op basis van nul inhoudelijke informatie conclusies te trekken en uitspraken te doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2020 @ 13:10:47 #128
426493 crew  PippenScottie
pi_192513140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

niet lullig bedoelt, maar klinkt echt als ontzettend nutteloos kut werk wat jullie doen.
Mensen die een zin beginnen met “niet lullig bedoelt [sic]”, bedoelen altijd iets lulligs.
pi_192513188
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:36 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook geen beproeving voor mijn relatie (meer). Het is nu ook een soort nieuwe normaal geworden. Moest wel even omschakelen in het begin. Wij allemaal hier.

En het draait zeker niet altijd op rolletjes. Vooral mijn kind aanzetten tot schoolwerk blijft lastig.

Man is vandaag met de mountainbike de hort op. Want in het paasweekend is dat een no-go. Dus ook gewoon zaken beter/anders plannen en afspreken.
Man zorgt goed voor zichzelf.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:21:40 #130
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192513301
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Mooi, zou je echter sieren niet zo kort door de bocht op basis van nul inhoudelijke informatie conclusies te trekken en uitspraken te doen
Klopt :P
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 13:27:36 #131
236264 crew  capricia
pi_192513398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:14 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Man zorgt goed voor zichzelf.
Da.
Krijgt een BBQ als ie weer terug is. O+
Ontvangst met een koud biertje.

We moeten een beetje lief zijn voor elkaar. Nu helemaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 08-04-2020 13:44:01 ]
Definitely not CIA
  woensdag 8 april 2020 @ 13:43:12 #132
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_192513674
Nou ik zit de hele dag met een 1-jarige en 2-jarige + herderpup die er 3x per dag uitmoet. Vrouw is hoogzwanger én werkt in de ouderenzorg, dus het komt op mij neer. Daarnaast zijn er een legio bouwvakkers een aanbouw aan het maken voordat eind mei de kleine komt. Ga er maar eens aan staan :'(
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_192516127
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Naar de fitness gaan? Alle sportscholen zijn toch dicht?

Of bedoel je ergens thuis of buiten net geleende of eigen materialen?
Vriendin werkt er en heeft de sleutel.
  woensdag 8 april 2020 @ 16:27:40 #134
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_192516196
Hier zijn de meningen over wat social distance is, nogal verschillend, zeg maar...

Niet meer dan 3 mensen op bezoek, dus komen er dan maar dan de hele dag door korte bezoekjes en vooral samen op 1 mobiel filmpjes kijken. Weliswaar met uitgestrekte arm, maar toch..

Even samen, iemand met de auto naar het station brengen, of halen.
Onzin boodschapjes om er even uit te kunnen.

En vooral roepen dat Zé (al die plaatjes van mensen op het strand, wielrenners enz)er op deze manier voor zorgen dat er nog een totale lock-down komt,

Kortom, de spanningen lopen hoog op hier. o|O
  woensdag 8 april 2020 @ 16:31:54 #135
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192516267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:27 schreef Cochenille het volgende:
Hier zijn de meningen over wat social distance is, nogal verschillend, zeg maar...

Niet meer dan 3 mensen op bezoek, dus komen er dan maar dan de hele dag door korte bezoekjes en vooral samen op 1 mobiel filmpjes kijken. Weliswaar met uitgestrekte arm, maar toch..

Even samen, iemand met de auto naar het station brengen, of halen.
Onzin boodschapjes om er even uit te kunnen.

En vooral roepen dat Zé (al die plaatjes van mensen op het strand, wielrenners enz)er op deze manier voor zorgen dat er nog een totale lock-down komt,

Kortom, de spanningen lopen hoog op hier. o|O
Dit gaat dan om je thuiswonend kind neem ik aan? Die kun je toch wel verbieden dit soort dingen te doen? Samen dit, samen dat.. Ik lees alleen maar samen samen samen en veel bezoekjes, dit staat echt haaks op wat er nu juist moet gebeuren.. Als dit om je partner gaat, tsja, dan heb je wel een juweeltje uitgezocht :')
  woensdag 8 april 2020 @ 16:35:52 #136
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_192516325
quote:
8s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:31 schreef iScream. het volgende:

[..]

. Als dit om je partner gaat, tsja, dan heb je wel een juweeltje uitgezocht :')
;( dit
  woensdag 8 april 2020 @ 16:37:13 #137
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192516351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Cochenille het volgende:

[..]

;( dit
Ai ai ai, laat haar dit forum maar even lezen :)
  woensdag 8 april 2020 @ 16:44:03 #138
490256 Cochenille
luis in de pels
pi_192516451
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef iScream. het volgende:

[..]

Ai ai ai, laat haar dit forum maar even lezen :)
Híj is elke keer vol goede wil, totdat er weer iemand belt, appt,

Ik sluit me maar zo veel mogelijk op op mijn werkplek. Ik zit er hard over te denken om er tijdelijk helemaal naar toe te verhuizen.
Dat wordt dan wel een behoorlijke quarantaine voor mij, zonder douche, niet fatsoenlijk kunnen koken en ver afgelegen op een industrie terrein.
pi_192517631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:48 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

"online vergaderingen"
"demo's"
"werkgroepjes"
"initiatieven"

dit moet de ambtenarij zijn :D
Of marketing :) Uitsluitend bullshit-jobs.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 8 april 2020 @ 18:13:50 #140
22565 asco
Los in deze tent
pi_192517888
Ik wist het natuurlijk al maar dit topic laat toch maar weer zien hoe heerlijk mijn/ons leven is. _O_

Toch wens ik iedereen veel sterkte in deze schijnbaar zware tijden. ^O^
pi_192518063
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mensen die een zin beginnen met “niet lullig bedoelt [sic]”, bedoelen altijd iets lulligs.
Yep, dan weet je het al. Net als wanneer iemand zegt dat 'ie straks "even" met je wilt praten. Stront aan de knikker (8>
pi_192519227
Mijn vriendin zit vast in België dus ben ik alleen thuis met de kat. Er zijn spanningen tussen mij en de kat. :P
pi_192519309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 19:35 schreef RetepV het volgende:
Mijn vriendin zit vast in België dus ben ik alleen thuis met de kat. Er zijn spanningen tussen mij en de kat. :P
:D
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2020 @ 21:10:17 #144
426493 crew  PippenScottie
pi_192521150
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 18:24 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Yep, dan weet je het al. Net als wanneer iemand zegt dat 'ie straks "even" met je wilt praten. Stront aan de knikker (8>
Ik ben geen racist, maar.... :s)
pi_192521425
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Die conclusie zou ik niet trekken op basis hiervan. Daarnaast is ambtenarij ook nuttig.

Wat doe jij voor nuttigs?
Een deel daarvan is zeker nuttig. Een ander deel is vooral
Bezig met nutteloze zaken, geld rondpompen en budgetten behouden.

Overigens zijn die billshitbanen niet eens zo’n groot probleem, het is een nul-som spel.

Het echte probleem zijn negatief som banen. Bijvoorbeeld van Jeff bezos en hee
Amazon. Voor wat winst bereid heel veel waarde te vernietigen. Geldt met name voor de tak die fysieke zaken verkoopt.
Whatever...
  woensdag 8 april 2020 @ 21:43:02 #146
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192521824
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:29 schreef Hugo862 het volgende:
Wat super tof is dat ik nu elke middag pauze met mijn zoontjes kan buiten spelen
^O^
  woensdag 8 april 2020 @ 21:49:17 #147
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192521970
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:21 schreef Chia het volgende:

[..]

Naar de fitness gaan? Alle sportscholen zijn toch dicht?

Of bedoel je ergens thuis of buiten net geleende of eigen materialen?
Privé lessen kunnen natuurlijk gewoon doorgaan
pi_192532776
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192532990
ROBODEMONS..................|:(
pi_192533065
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben geen racist, maar.... :s)
Ik snap ff niet wat dit met mijn post te maken heeft
pi_192534282
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dat laatste is slim! _O_

Ik moest hier gisteren wel beetje grinniken toen een stoere collega van eind dertig bij zijn ouders bleek te wonen ipv eigen woning, en zijn moeder tijdens videoconference binnen kwam stappen op zolder om boterhammen te brengen _O-
OMG! _O-
pi_192534346
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:43 schreef Sosa het volgende:
Nou ik zit de hele dag met een 1-jarige en 2-jarige + herderpup die er 3x per dag uitmoet. Vrouw is hoogzwanger én werkt in de ouderenzorg, dus het komt op mij neer. Daarnaast zijn er een legio bouwvakkers een aanbouw aan het maken voordat eind mei de kleine komt. Ga er maar eens aan staan :'(
Ja hallo, jij maakt die kleintjes toch zélf? _O-
pi_192534402
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 21:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben geen racist, maar.... :s)
Ik heb ook homovrienden...... :{
  donderdag 9 april 2020 @ 15:10:17 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192534457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 15:04 schreef Chea49 het volgende:

[..]

Ja hallo, jij maakt die kleintjes toch zélf? _O-
Normaal heb je ook zelf opvang ervoor geregeld :+

Die valt nu weg en daar kun je zelf vrij weinig aan doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 april 2020 @ 16:33:50 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192536592
Nog geen spanningen hier

Ik heb gelukkig de eerste week dat ik thuis moest werken en in de gaten had dat het wel eens lang kon duren maatregelen genomen: de logeerkamer is nu mijn kantoor geworden, ik heb een goede stoel en bureau gekocht en kan daar rustig werken. De eerste dagen werkte ik nog in de huiskamer en raakte ik snel afgeleid of geīrriteerd door partner, dochter of hond. Nu is dat veel minder, en kan ik aan het eind van de dag de deur achter mijn dichtdoen en heb ik nog iets van scheiding tussen werk en privé.

Mijn dochter zit in haar examenjaar en dat was wel even spannend, maar nu de centrale examens niet doorgaan ziet het er goed uit. Ze staat voor bijna alle vakken voldoende met genoeg compensatie voor die ene onvoldoende. Dochter zelf heeft geen moeite met social distancing aangezien haar sociale leven grotendeels online is. We grappen wel eens dat ze hier haar hele leven voor geoefend heeft.

Mijn vriendin is de meest sociale hier in huis en die heeft het er de meeste moeite mee, ze ging vaak koffie leuten met vriendinnen of schoonzus maar dat doen we dus niet meer . Zij is maar aan het klussen geslagen, daarnaast werkt ze als vrijwilliger in een hospice. Heeft ze toch nog een uitje.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_192536777
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dat laatste is slim! _O_

Ik moest hier gisteren wel beetje grinniken toen een stoere collega van eind dertig bij zijn ouders bleek te wonen ipv eigen woning, en zijn moeder tijdens videoconference binnen kwam stappen op zolder om boterhammen te brengen _O-
De woningnood is voor starters bijzonder kwalijk anders. :{

Maar goed als er een goede crisis komt kan dat opgelost worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 9 april 2020 @ 16:49:15 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192536926
quote:
16s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De woningnood is voor starters bijzonder kwalijk anders. :{

Maar goed als er een goede crisis komt kan dat opgelost worden.
Vorige crisis werkte hij allang en heeft hij ook geen huis gekocht anders. Eind dertig hč, geen 22 ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192537132
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 16:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Vorige crisis werkte hij allang en heeft hij ook geen huis gekocht anders. Eind dertig hč, geen 22 ofzo
Eind 30 is het nieuwe 15. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192537158
Maar eind 30 is wel apart dan ja. :@ :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192547192
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:10 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mensen die een zin beginnen met “niet lullig bedoelt [sic]”, bedoelen altijd iets lulligs.
Ik ben niet racistisch hoor maar:

:')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192547224
Hier gaat het best goed, vriendin heeft een hele drukke baan in de oliewereld en daar is het nu even paniek natuurlijk.
Ze werk 32 uur en smeer dat een beetje uit over de hele week.

Ik ben zelf zzp-er in de installatiewereld en heb nog een webwinkel.

Ik werk nog maar 2 dagen in de week, alleen in leegstaande gebouwen.
Financieel kan dat gelukkig prima, het geld wat ik binnenhaal hebben we eigenlijk niet echt nodig.
We hebben een kind van 4 jaar die net een maand op school zat toen deze crisis uitbrak.
Ik entertain heb in de ochtend en dan kan mijn vriendin werken, in de middag doen we vaak met zijn 3-en wat leuke dingen en in de avond werkt mijn vriendin dan weer.

Gaat opzicht prima maar ik ben blij als ik af en toe ff naar de zaak kan, even weg uit de thuisomgeving want ik ben van mijzelf nog al een ''loner''

Ik ben geen papa die spelletjes doen enz leuk vindt, dus het is best een uitdaging om onze zoon bezig te houden.
Gelukkig is het weer goed dus gaan we samen lekker naar het bos oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192548367
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:06 schreef capricia het volgende:
TS begint:
Ik sluit me soms af van mijn gezinsleden.

Ik geef thuisonderwijs aan onze 8 jarige dochter. En dat is gewoon vaak moeilijk. Naast mijn werk. En mijn man sluit zich nogal op achter zijn pc. He can't be bothered. Druk met werk.
Alle dagen met zijn drieën is best behelpen.

Hoe is dat bij jullie.
Neemt je man ook een deel van de onderwijstijd op zich? En zonee, waarom verdelen jullie het niet 50-50?

Jullie werken allebei zo te horen, dus waarom zou jij in je eentje alle andere zaken moeten regelen (huis en kind)
pi_192548715
Hier: wij woonden net een maand samen na een jaar relatie toen deze crisis uitbrak dus dat werd een grote overgang van apart wonen naar samenwonen met ophokplicht. In een appartement van 80m2, geen kinderen. Zijn allebei begin 30.

Gelukkig gaat het allemaal erg goed ondanks dat we thuis weinig ruimte hebben om alleen te zijn. Helpt natuurlijk ook dat ik fulltime in de zorg werk dus nog steeds 40 uur per week op mijn werk ben.
Huishouden komt grotendeels op hem maar hij hoeft het van mij niet te doen want hij werkt dan wel vanuit huis maar moet ook gewoon dingen afmaken.

Hij werkt dus de hele dag en als ik thuiskom doen we het huishouden en koken samen. Ik vind het heel gezellig. Geen ruzies. Ik mis wel mijn vriendinnen
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:42:12 #164
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_192548830
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:34 schreef superniger het volgende:
Ik vrees voor extra familie drama's. 😔
Nog meer? Shit!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_192549316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:32 schreef _Lily_ het volgende:
Hier: wij woonden net een maand samen na een jaar relatie toen deze crisis uitbrak dus dat werd een grote overgang van apart wonen naar samenwonen met ophokplicht. In een appartement van 80m2, geen kinderen. Zijn allebei begin 30.

Gelukkig gaat het allemaal erg goed ondanks dat we thuis weinig ruimte hebben om alleen te zijn. Helpt natuurlijk ook dat ik fulltime in de zorg werk dus nog steeds 40 uur per week op mijn werk ben.
Huishouden komt grotendeels op hem maar hij hoeft het van mij niet te doen want hij werkt dan wel vanuit huis maar moet ook gewoon dingen afmaken.

Hij werkt dus de hele dag en als ik thuiskom doen we het huishouden en koken samen. Ik vind het heel gezellig. Geen ruzies. Ik mis wel mijn vriendinnen
Oi..... maar aan positieve kant... Je leert elkaar heel snel héél goed kennen :Y
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192549389
Wij werken allebei, en 2 kleine kinderen van bijna 2 en 4. Ik vind het heftig, maar ben eigenlijk verbaasd over hoe goed het gaat. We werken eigenlijk allebei fulltime, maar bij beiden zijn de werkzaamheden minder geworden. We hebben een rigoreus systeem van 's morgens 8 tot 's avonds 6: 2 uur werken, 2 uur kinderen. In de tijd dat de jongste een middagdutje doet mag de oudste op de ipad spelen, en daarmee kunnen we allebei ongeveer 6 uur per dag werken.

Verder vind ik het lastigste het continue lawaai. Mijn kinderen maken altijd geluid, zelfs als ze in hun eentje ergens mee aan het spelen zijn. En ik heb zo'n behoefte aan even stil. Ons appartement is ook erg gehorig. Op het moment zit ik boven, en kan ik woord voor woord horen wat er beneden aan de gang is.
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:16:57 #167
80382 manny
30 is best veel
pi_192573140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij werken allebei, en 2 kleine kinderen van bijna 2 en 4. Ik vind het heftig, maar ben eigenlijk verbaasd over hoe goed het gaat. We werken eigenlijk allebei fulltime, maar bij beiden zijn de werkzaamheden minder geworden. We hebben een rigoreus systeem van 's morgens 8 tot 's avonds 6: 2 uur werken, 2 uur kinderen. In de tijd dat de jongste een middagdutje doet mag de oudste op de ipad spelen, en daarmee kunnen we allebei ongeveer 6 uur per dag werken.

Verder vind ik het lastigste het continue lawaai. Mijn kinderen maken altijd geluid, zelfs als ze in hun eentje ergens mee aan het spelen zijn. En ik heb zo'n behoefte aan even stil. Ons appartement is ook erg gehorig. Op het moment zit ik boven, en kan ik woord voor woord horen wat er beneden aan de gang is.
rigoureus schema. like it! en duidelijk voor iedereen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192573371
Wij werken allebei, 3 kinderen op de basisschool en 2 kinderen van 7 maanden.

De eerste week was een ramp, maar we hebben onze draai wel gevonden.

De kinderen doen af en toe wat school als ze daar zin in hebben, kijken verder youtube of spelen in de tuin. De tweeling slaapt overdag ongeveer 2 uur waar we dan beiden even geconcentreerd kunnen werken zonder afleiding.

Verder is mijn dag vooral gevuld met online vergaderen en smeer ik mn uren wat meer uit. We kijken of we wat om elkaar heen kunnen plannen, niet tegelijk in een vergadering zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_192575350
De zonnepanelen doen het goed, dus prima spanning in huis.

Onderling geen spanningen. Maar we werken beiden buiten de deur. Partner in de (ouderen)zorg. Dat geeft wel extra werkdruk en zorgen. Maar mijn werk is redelijk rustig momenteel, maar nog druk genoeg om me geen zorgen te hoeven maken over het voortbestaan van mijn baan. Een pup in huis zorgt nog wel voor gebroken nachten, waarvan de meesten voor mijn rekening zijn. Zo probeer ik m'n partner die een hoge werkdruk heeft wat te ontlasten.

Dus geen stress over (toekomstige) financiën. En we zitten niet 24/7 op elkaars lip. En een pup die voor veel vrolijkheid zorgt. We komen er wel.

En als over een paar weken de pup gewoon de hele nacht door komt zonder sanitaire uitstap, dan halen we de nachtrust ook wel weer in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')