abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 16:27:55 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192432614
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:26 schreef Friday12 het volgende:

[..]

welke persco
Dagelijkse persconferentie van Gommers en co. in het Erasmus.
pi_192432620
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:27 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Whehehehe
Go hard or go home
pi_192432625
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:25 schreef Harmankardon het volgende:
hoe fijn het is om dik te zijn en dat ze het iedereen kan aanraden.
_O- _O- _O-
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192432657
Kuipers zei dat er (naast de 2400 IC-bedden straks) nog een "reservecapaciteit" is voor COVID- en niet-COVID-patiënten. Hij bevestigt hiermee de opmerking van Van Rijn vandaag (dat er nog een kleine buffer is).

HIj vertelde er niet bij hoe groot de reservecapaciteit is. De journalist vroeg niet door. :{
pi_192432659
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Snap ik.
Echter meer geld en mensen op de wagen laden is geen garantie om zeker te zijn dat er een vaccin komt.
Hierbij ook opgemerkt dat we dan een vaccin willen hebben dat op min of meer elke variant van Covid19 werkt en niet op één of twee mutaties. Het is echt te hopen dat Covid19 niet een seizoensvariant gaat zijn die zich sneller verspreidt dan dat "men" preventief een vaccin kan produceren.

Weten wie wel/niet immuun is kan zeker helpen om de kwetsbaren dan te kunnen isoleren. Ook hier (het grootschalig testen) geldt, dat het "iets" voor later en gaat nu net als een vaccin, de komende maanden niets betekenen. Er zijn onvoldoende (a)symptomatisch testen, laat staan van betrouwbare aard. Roepen om "testen" is valide en dan moet je ze wel hebben, laat staan uitvoeren.

De vraag wordt dan hoe de tijd - gedurende de economie feitelijk op zijn gat ligt - te overbruggen totdat :
a) er voldoende groepsimmuniteit is ontstaan om te herstarten
b) we houvast hebben in de verspreiding om eventueel te isoleren
c) er een bruikbaar vaccin is als bijdrage in voor sub a. en b.
En het voornoemde niet de zorg te laten overspoelen.

Een gelijk tijdige oplossing zijn "medicijnen" (incl. al of niet virusremmers) waar eveneens nauwelijks tot geen concreet zicht is of die voldoende kunnen helpen. Momenteel wordt er net als met "vaccins" in het wilde weg "gecharlantand".

Vooral met "vaccin" maak ik mij vooral grote zorgen over de (ongeteste, lange termijn?) bijwerkingen. Straks heb je een vaccin - dat sws preventief moet worden ingebracht bij grote delen van de vooral kwetsbare bevolking - en dan blijkt bv jaren later dat het middel erger is dan de ziekte.
Uiteraard moeten de vaccins voldoen aan de veiligheidseisen, zoals ze altijd doen. Maar de meesten die nu een vaccin voor corona ontwikkelen doen dat op basis van bestaan vaccins en technieken, dus de kansen op negatieve bijwerkingen zijn redelijk in te schatten (maar niet uitgesloten uiteraard). Coronavirussen muteren niet zo snel als het griepvirus (dat is positief). Maar het griepvirus muteert vaak voorspelbaar, dat is bij coronavirussen weer veel lastiger.

Maar verder staat er inderdaad een enorme opgave te wachten: De onmiddelijke en directe impact (zieken, doden, economie), bijwerkingen (psychische problemen, scheidingen die leiden tot huisverkopen, economische bijwerkingen die nog niet duidelijk zijn, lange termijn effecten van alles. etc. Dit gaat nog jarenlang doorwerken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:32:29 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192432668
ook voor @Za ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als we wisten wie ziek was zou er geen probleem zijn.
WHO/RIVM: als je symptomen vertoont blijf je sws thuis en anders op dokters advies.

quote:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)se-letter/index.html
[..]

Die studie testte de effectiviteit van de maskers met een "PortaCount Respirator Fit Tester". Dan test je enkel hoeveel deeltjes door het masker gaat, niet de verspreiding ervan (bij uitademen). Zeker in combinatie met de 1.5 meter regel lijkt het me geen slecht idee om iedereen een masker sjaal of wat dan ook te laten dragen. Het remt de uitgeademde lucht af.
Heb het effe uitgetest met een sigaret en geimproviseerd masker (een stuk van een oude t-shirt).
Uitblazen door het masker: de rook komt door het hele oppervlak naar buiten en komt niet ver, gaat meteen richting plafond (omdat de uitgeademde lucht 15°-20°C warmer is dan de omgeving)
Zonder masker: de rook wordt pakweg een meter ver geblazen en dissipeert dan. Stijgt slechts weinig (omdat de snelheid turbulente stroming veroorzaakt waardoor veel menging met de koudere lucht plaatsvindt.

Ik gok dan dat maskers wel degelijk een significant effect kunnen hebben.
Grotere druppeltjes zullen gedeeltelijk gestopt worden, zowel bij uit- als inademen. Kleine druppeltjes (aerosols) gaan door de maskers en blijven zweven, daar is (in een gesloten ruimte) vooral voldoende ventilatie van belang. Maar met een masker zorgt de geringe menging bij uitademing er wel voor dat de lucht meteen stijgt, dus niet op gezichtshoogte blijft hangen.
In hoeverre m'n test overeenstemt met de werkelijkheid? Tja, who knows..
Ik begrijp het verhaal en ben vooral tegen omdat het signaal compleet uit verband zal worden gezien.
Ik ga hierover verder geen technisch discussie voeren, die kan je vast kwijt bij de WHO of het RIVM.

De volgende stap wordt anders allemaal een bril en een HazMat outfit met gescheiden in/uitgang, eigen zuurstof voorziening en ontkleedruimten.

Dat het individueel kan helpen in een gevoel van "veiligheid" is begrijpelijk ("mens wil wat doen!!") ; Dat het meer schade oplevert op grote schaal vanwege onoordeelkundig gebruik, daarmee schijnveiligheid en stigmatisering bewerkstelligd; vind ik veel bezwaarlijker.

Als mensen zich onveilig voelen: blijf gewoon thuis dan je met die onzin op straat te willen vertonen.

Maar goed het is een discussie van een "individu" die tegen deskundigen van WHO/RIVM ingaat. Wel of niet dragen van mondkapjes moet gestuurd worden door & vanuit een medische noodzaak en niet op grond van een mening, laat staan democratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192432702
quote:
Er zijn aanwijzingen dat iemand zonder symptomen besmettelijk kan zijn. Maar het is onduidelijk in hoeverre zij bijdragen aan de totale verspreiding van het virus. Onderzoek moet dit verder uitwijzen.
Is hier al meer informatie over? Lees nog steeds verschillende dingen.
pi_192432732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:34 schreef Boussaadia het volgende:

[..]

Is hier al meer informatie over? Lees nog steeds verschillende dingen.
30% besmette mensen is asymptomatic. Met symptomen ben je ongeveer dubbel zo besmettelijk.
pi_192432735
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Uiteraard moeten de vaccins voldoen aan de veiligheidseisen, zoals ze altijd doen.
:')

https://www.ad.nl/alphen/(...)het-infuus~a8ef8e31/

En daar zijn legio verhalen van

Dus al dat spul maar voor granted nemen

En dan komen ze met paniek artikelen met zulke koppen

HPV vaccin eng? Kanker is pas eng

Net zo dom als roepen

Anale sex eng? Aids is pas eng
pi_192432743
NOS

De Nederlandse ziekenhuizen tellen nu 2100 IC-bedden. Daarmee zijn de ziekenhuizen volgens Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, "goed op weg" zondag of uiterlijk begin volgende week de maximale capaciteit van 2400 bedden te bereiken.

Verder maakte Gommers in een persconferentie bekend dat er nu 1324 Nederlandse coronapatiënten op de IC liggen. Daarvan zijn er 14 opgenomen door Duitse ziekenhuizen. Volgens Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, hebben inmiddels twaalf klinieken in Duitsland zich bereid verklaard Nederlandse patiënten op te nemen. "En daar zijn we ze buitengewoon dankbaar voor."

Er kwamen de afgelopen 24 uur 51 coronapatiënten bij op de IC. Dat zijn er minder dan gisteren. Daarnaast komen er bedden vrij, omdat er inmiddels 64 patiënten de IC hebben verlaten en er 243 mensen zijn overleden. Diederik Gommers hoopt dat het aantal nieuwe IC-patiënten per dag blijft afnemen. "Bijvoorbeeld naar zo'n 30 patiënten per dag. Dan zit je pas over twintig dagen op die top van 2400 en is er tijd om misschien nog ergens een extra bed te vinden."
pi_192432747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:33 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vooralsnog lijkt het erop dat alle dodelijke slachtoffers onder 40 jaar niet blank zijn. Ze lijken allemaal oorspronkelijk uit een land te komen waar de mensen getinter zijn.
Niet mijn ervaring. Maar goed, het ene ziekenhuis is mss ook het andere niet. En wat boeit het nu allemaal. Er zijn mensen die simpelweg pech hebben.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192432767
Ik zat 20 seconden naar een witte hand te staren die getint zou moeten zijn, maar nu is hij weg.

Hoe dan ook, ik hoop dat we snel meer testen kunnen doen in dit land. Waar ligt precies het pijnpunt wat betreft het bestellen van die dingen?

Ik lees net dat coronaspugers wel getest kunnen worden, direct door de politie. Moet ik bij twijfel dan maar gaan spugen? :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:45:24 #113
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_192432824
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:40 schreef PicoMMP het volgende:
Ik zat 20 seconden naar een witte hand te staren die getint zou moeten zijn, maar nu is hij weg.

Hoe dan ook, ik hoop dat we snel meer testen kunnen doen in dit land. Waar ligt precies het pijnpunt wat betreft het bestellen van die dingen?

Ik lees net dat coronaspugers wel getest kunnen worden, direct door de politie. Moet ik bij twijfel dan maar gaan spugen? :')
Als jij een wattenstaafje diep in je neusgat wil zal ik dat zeker doe
Please consider the environment before printing this post
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:46:36 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192432849
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Uiteraard moeten de vaccins voldoen aan de veiligheidseisen, zoals ze altijd doen. Maar de meesten die nu een vaccin voor corona ontwikkelen doen dat op basis van bestaan vaccins en technieken, dus de kansen op negatieve bijwerkingen zijn redelijk in te schatten (maar niet uitgesloten uiteraard). Coronavirussen muteren niet zo snel als het griepvirus (dat is positief). Maar het griepvirus muteert vaak voorspelbaar, dat is bij coronavirussen weer veel lastiger.

Maar verder staat er inderdaad een enorme opgave te wachten: De onmiddelijke en directe impact (zieken, doden, economie), bijwerkingen (psychische problemen, scheidingen die leiden tot huisverkopen, economische bijwerkingen die nog niet duidelijk zijn, lange termijn effecten van alles. etc. Dit gaat nog jarenlang doorwerken.
Ik heb nieuws voor je. er is geen bestaand vaccin als uitgangspunt. Degene die (ooit vruchteloos) begonnen zijn ontwikkelt te worden, waren gericht op SARS en MERS. Vanwege gebrek aan (test)patiënten waren die activiteiten voortijdig gestaakt en nooit verder gekomen dan proberen te "kijken" met heel veel mitsen en nietsen.
Er is concreet geen kandidaat en je kunt geen vaccin van zeg voor griep of mazelen gebruiken als uitgangspunt.

Als je bedoeld dat je de systeemprotocollen van vaccin ontwikkeling kunt gebruiken, mits je dan een kandidaat hebt, heb je gelijk en zal dan ergens tussen de 5 en 15 jaar nemen. Die tijd voordat het voldoende betrouwbaar. Tijd kun je verkorten door essentiële stappen overslaan en dan te "spelen" met negeren van veiligheid.
Ik snap absoluut niet dat men durft te opperen dat men FF een vaccin ontwikkelt en dat binnen 18 maanden kunt gaan toepassen zonder ook maar te weten wat de middel/lange termijn effecten zijn op/in allerlei bevolkingsgroepen en hun onderliggende aandoeningen.

Inzake maatschappelijk gevolgen van het virus, zijn die er nu vooral omdat de economie aan vermeende zekerheden, bijna compleet van waanzinighheid in elkaar is gedonderd.
pi_192432850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:45 schreef damsco het volgende:

[..]

Als jij een wattenstaafje diep in je neusgat wil zal ik dat zeker doe
Lijkt me minder erg dan een wattenstaafje in je plasbuis
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 16:46:54 #116
416575 crew  Evenstar
pi_192432854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

30% besmette mensen is asymptomatic. Met symptomen ben je ongeveer dubbel zo besmettelijk.
Heb je hier een bron voor? Gokje? Schatting? Echt benieuwd, want zulke harde getallen heb ik nog nergens gezien.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:47:12 #117
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_192432861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:46 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dat is zeker waar.
Please consider the environment before printing this post
pi_192432868
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:38 schreef houdafstand het volgende:

Er kwamen de afgelopen 24 uur 51 coronapatiënten bij op de IC. Dat zijn er minder dan gisteren. Daarnaast komen er bedden vrij, omdat er inmiddels 64 patiënten de IC hebben verlaten en er 243 mensen zijn overleden. Diederik Gommers hoopt dat het aantal nieuwe IC-patiënten per dag blijft afnemen. "Bijvoorbeeld naar zo'n 30 patiënten per dag. Dan zit je pas over twintig dagen op die top van 2400 en is er tijd om misschien nog ergens een extra bed te vinden."
Dit lijkt me niet te kloppen, hoewel het niet helemaal duidelijk is wat Gommers bedoelt (30 vanaf wanneer?). Bij 30 patiënten vanaf nu op een dag zit je over 20 dagen op 1924 (dus 2422 incl. de andere capaciteit), als er niemand van de IC afkomt.

En dat gebeurt natuurlijk wel. Met 30 erbij per dag, is het qua capaciteit kat in het bakkie.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:49:03 #119
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192432889
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:46 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Lekker hoor. Niemand gaat dood van wat sounding.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192432896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb je hier een bron voor? Gokje? Schatting? Echt benieuwd, want zulke harde getallen heb ik nog nergens gezien.
Die had ik laatst al een keer gedeeld. Wetenschappelijk artikel.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.10.20033803v1

From the estimated parameters, we find that about 30% of the infected are asymptomatic, patients with symptoms are about twice as likely to pass a pathogen to others as asymptomatic patients, and current containment measures are effective to reduce the contact and transmission rate.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 16:50:17 #121
416575 crew  Evenstar
pi_192432904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die had ik laatst al een keer gedeeld. Wetenschappelijk artikel.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.10.20033803v1

From the estimated parameters, we find that about 30% of the infected are asymptomatic, patients with symptoms are about twice as likely to pass a pathogen to others as asymptomatic patients, and current containment measures are effective to reduce the contact and transmission rate.
Thanks, die had ik gemist. Even lezen :D
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:51:17 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192432922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:31 schreef houdafstand het volgende:
Kuipers zei dat er (naast de 2400 IC-bedden straks) nog een "reservecapaciteit" is voor COVID- en niet-COVID-patiënten. Hij bevestigt hiermee de opmerking van Van Rijn vandaag (dat er nog een kleine buffer is).

HIj vertelde er niet bij hoe groot de reservecapaciteit is. De journalist vroeg niet door. :{
En zo wordt de zorg zelf over de rand geduwd.

Goed bezig die jongens van planning en vooral vol houden dat het niet ten koste gaat van de reguliere zorg.
Waarom (medische) afspraken dan en-massse worden verzet en je momenteel niet-spoedeisende behandelingen voortaan op je buik kunt schrijven, blijft in het midden.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:52:51 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192432942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:18 schreef Kyran het volgende:
Waarom is NOS niet aanwezig bij persconferentie, of ben ik nou blind? Zie niks op de site etc.
NPO-politiek doet het gewoon.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:55:40 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192432985
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:31 schreef houdafstand het volgende:

Gommers zei een paar weken terug nog dat het boven de 2500 plekken de zorg het niet meer aan zou kunnen.
Ook al heb je 3000 of 30.000 IC bedden, de aantallen doen er dan niet meer toe, want men kan het dan gewoonweg niet meer aan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 3 april 2020 @ 16:56:57 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192433005
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:32 schreef Vallon het volgende:
ook voor @:Za ;)
[..]

Ik begrijp het verhaal en ben vooral tegen omdat het signaal compleet uit verband zal worden gezien.
Ik ga hierover verder geen technisch discussie voeren, die kan je vast kwijt bij de WHO of het RIVM.

De volgende stap wordt anders allemaal een bril en een HazMat outfit met gescheiden in/uitgang, eigen zuurstof voorziening en ontkleedruimten.
Lol, het slippery slope argument?
quote:
Dat het individueel kan helpen in een gevoel van "veiligheid" is begrijpelijk ("mens wil wat doen!!") ; Dat het meer schade oplevert op grote schaal vanwege onoordeelkundig gebruik, daarmee schijnveiligheid en stigmatisering bewerkstelligd; vind ik veel bezwaarlijker.
Meer schade op grote schaal:

In Z Korea (174 doden op een bevolking van 51.7 miljoen) heeft de overheid de bevoorrading van apotheken georganiseerd zodat elke burger maskers kan kopen.
In Taiwan (5 doden op een bevolking van 23.7 miljoen) worden ook massaal maskers gedragen.
In de VS overweegt de CDC nu het dragen van maskers voor heel de bevolking aan te raden.
De WHO is momenteel haar advies aan het heroverwegen.
Singapore gaat maskers aan burgers leveren:
quote:
Coronavirus: Singapore Govt will no longer discourage wearing of masks, to give reusable masks to all households

The Government will no longer discourage people who are well from wearing masks because there is evidence showing a few people can be infected but not show any symptoms, said Prime Minister Lee Hsien Loong on Friday (April 3).

The move also comes in the wake of the World Health Organisation’s (WHO) reviewing of its stance on the issue of face masks, he added, as he announced that the Government will distribute reusable masks to all households from Sunday.

Explaining the new approach to the wearing of masks, he said: “We now think there are some cases out there in the community going undetected, though probably still not that many.

“We also now have evidence that an infected person can show no symptoms, and yet still pass on the virus to others... Therefore we will no longer discourage people from wearing masks.”

The wearing of a mask may also help to protect others, in case a person has the virus but does not know it, he added.

Hence, the Government will distribute reusable masks to all households from Sunday. Surgical masks will still be conserved for people who really need it, such as healthcare workers.

"But remember, mask or no mask, you still need to wash your hands, and keep a safe distance away from other people," Mr Lee added.
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')