Vandaar dat er wel FFP2 op stond?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:17 schreef Slayage het volgende:
Maw Nederlanders zijn kneuzen volgens de Chinezentwitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:401/2 China export "defective" masks to the Netherlands? True story about masks purchased by a Dutch procurement agent: the Chinese manufacturer stated clearly that they are non-surgical & the exported customs clearing procedures were also under the name of "non-surgical masks". reageer retweet
twitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:412/2 Masks of various category offer different levels of protection, for day-to-day use and for medical purposes. Pls Double-check the instructions to make sure that you ordered, paid for and distributed the right ones. Do not use non-surgical masks for surgical purposes. reageer retweet
Dáár ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:26 schreef influcted het volgende:
[..]
Vinger op de zere plek?
Als mensen stelselmatig hun longen jarenlang hebben verpest dan hoeven die niet vooraan de rij te staan hoor
Dat is een heel sympathiek idee maar als er in kosten gesneden moet worden gaat dat ruimte als eerste eruit. Een bedrijf wil niet gevestigd zijn in een te groot pand. Men zal dan zeggen dat zulk voorraad verantwoordelijkheid is van een veiligheidsregio, GGD, zorginstellingen, ziekenhuizen enz.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeft, m.i., niets extra te kosten. Die ruimte is er al. Bedrijf betaalt voor het hele pand.
Voordeel is dat het materiaal dan verspreid door Nederland ligt en makkelijk uitgedeeld kan worden op het moment dat dat nodig is.
En: https://www.volkskrant.nl(...)-keerzijde~b7b2275a/quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:17 schreef Slayage het volgende:
Maw Nederlanders zijn kneuzen volgens de Chinezentwitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:401/2 China export "defective" masks to the Netherlands? True story about masks purchased by a Dutch procurement agent: the Chinese manufacturer stated clearly that they are non-surgical & the exported customs clearing procedures were also under the name of "non-surgical masks". reageer retweet
twitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:412/2 Masks of various category offer different levels of protection, for day-to-day use and for medical purposes. Pls Double-check the instructions to make sure that you ordered, paid for and distributed the right ones. Do not use non-surgical masks for surgical purposes. reageer retweet
quote:De anonieme Europese importeur denkt zelfs eerder aan 70 procent. ‘Dat kan gewoon niet anders’, zegt hij. ‘Niemand kan zo snel zo’n enorme hoeveelheid mondkapjes produceren én aan alle standaarden voldoen. Het doet er ook niet toe, in deze uitzichtloze tijden. Als je de keuze hebt tussen 70 procent en 0 procent bescherming, dan weet ik het wel.’ Certificaten en testrapporten: daar hechten beiden niet veel aan. Reinikis: ‘In China kun je elk document krijgen dat je nodig hebt.’
quote:Maar volgens de Europese importeur houdt China ook nu nog de hoogste kwaliteit voor zichzelf. ‘Producenten vertellen me dat de echte N95-mondkapjes niet geëxporteerd mogen worden’, zegt de importeur, die jarenlang in Shanghai voor een bedrijf in medische toestellen heeft gewerkt en daar nauwe contacten aan heeft overgehouden. ‘De Chinese overheid laat het niet toe.’
Hij snapt het dus nog steeds niet, maar had eigenlijk niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:22 schreef Newone82 het volgende:
Jort Kelder👌
https://www.omropfryslan.(...)ebben-aan-het-redden
Dus gaan we filteren? Drink je?-> Jij wacht maar op een bed. Rook je?-> Jij wacht maar op een bed. Eet je taartjes?-> Jij wacht maar op een bed. Ga je te laat naar bed?-> Jij wacht maar op een bed.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:26 schreef influcted het volgende:
[..]
Vinger op de zere plek?
Als mensen stelselmatig hun longen jarenlang hebben verpest dan hoeven die niet vooraan de rij te staan hoor
walgelijk inderdaad: als een ketter roken en dik zijn. Bah.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]![]()
Wat bestaan er toch walgelijke mensen
Kap zelf eens met dat triomfantelijke "zie je wel!" gedrag als er een jong iemand is overleden...quote:
Kunnen ook overheidspanden zijn, zoals belastingdienst, SVB, e.d.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is een heel sympathiek idee maar als er in kosten gesneden moet worden gaat dat ruimte als eerste eruit. Een bedrijf wil niet gevestigd zijn in een te groot pand. Men zal dan zeggen dat zulk voorraad verantwoordelijkheid is van een veiligheidsregio, GGD, zorginstellingen, ziekenhuizen enz.
Wat dacht je van genen, spelen nog de grootste rol. Mn oma, mn opa beide zware kettingrokers sinds de Amerikanen hier zijn geweest, Wanneer gingen ze dood. Niet, ze leven nog en zijn 95.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:30 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus gaan we filteren? Drink je?-> Jij wacht maar op een bed. Rook je?-> Jij wacht maar op een bed. Eet je taartjes?-> Jij wacht maar op een bed. Ga je te laat naar bed?-> Jij wacht maar op een bed.
Precies. En de economie.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
walgelijk inderdaad: als een ketter roken en dik zijn. Bah.
En dit:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-mentale-gezondheid
Vergeet niet de mentale gezondheid.
'We' doen dit om te zorgen dat onze ziekenhuis niet overbelast raken, zodat er geen mensen dood gaan omdat er geen plek meer is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
walgelijk inderdaad: als een ketter roken en dik zijn. Bah.
En dit:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-mentale-gezondheid
Vergeet niet de mentale gezondheid.
Er zijn nu al internetshops die aan sale beginnen. Ik koop normaal graag kleding maar mij is de zin voor de rest van t jaar wrs over.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het dus ook over korting.
Mensen gaan vanaf mei niet meer de volle mep betalen voor de lentecollectie van dit jaar.
Winkels zullen er wel vanaf willen.
Dus lagere prijzen.
Dan mag ik toch hopen. Alleen dan wel zonder zondebok aan te wijzen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga er vanuit dat de reactie op deze crisis uitgebreid geanalyseerd en geëvalueerd gaat worden. Idee van Baudet om een parlementaire enquête te houden om zo veel mogelijk lessen te leren vond ik helemaal niet gek.
Maar waarom zou daar een parlementaire enquête voor nodig zijn?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga er vanuit dat de reactie op deze crisis uitgebreid geanalyseerd en geëvalueerd gaat worden. Idee van Baudet om een parlementaire enquête te houden om zo veel mogelijk lessen te leren vond ik helemaal niet gek.
En mensen (zoals die Jort) die hebben gerookt, gesnoven en gezopen menen uit te mogen maken wie er dood mag gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:32 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat dacht je van genen, spelen nog de grootste rol. Mn oma, mn opa beide zware kettingrokers sinds de Amerikanen hier zijn geweest, Wanneer gingen ze dood. Niet, ze leven nog en zijn 95.
Grondig onderzoek, onderste steen boven, en niet een halfbakken evaluatie?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar waarom zou daar een parlementaire enquête voor nodig zijn?
welke, of dat ze iedereen meetellen in hun covid statistiekenquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat vinden we van de cijfers uit Belgie?
Alsof een parlementaire enquête de enige manier is voor een grondig evaluatieonderzoek.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Grondig onderzoek, onderste steen boven, en niet een halfbakken evaluatie?
Walgelijk figuur, inderdaad. Maar dat vond ik al voor de crisis.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:34 schreef -river- het volgende:
[..]
En mensen (zoals die Jort) die hebben gerookt, gesnoven en gezopen menen uit te mogen maken wie er dood mag gaan.
Nee. Maar ik vind wel dat als iemand bijvoorbeeld 60 jaar rookt en we kunnen kiezen tussen iemand die niet continu zijn longen bewust heeft aangetast van eenzelfde leeftijd of jonger dat we bij schaarste aan bedden moeten kiezen voor die bewuster leefde, ja.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:30 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus gaan we filteren? Drink je?-> Jij wacht maar op een bed. Rook je?-> Jij wacht maar op een bed. Eet je taartjes?-> Jij wacht maar op een bed. Ga je te laat naar bed?-> Jij wacht maar op een bed.
wereldwijd tribunaal is beterquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof een parlementaire enquête de enige manier is voor een grondig evaluatieonderzoek.
Moet ook niet te snel gebeuren.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof een parlementaire enquête de enige manier is voor een grondig evaluatieonderzoek.
Ja, bedankt voor het omschrijven van de situatie waar we binnen een week of 2 gedwongen in komen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee. Maar ik vind wel dat als iemand bijvoorbeeld 60 jaar rookt en we kunnen kiezen tussen iemand die niet continu zijn longen bewust heeft aangetast van eenzelfde leeftijd of jonger dat we bij schaarste aan bedden moeten kiezen voor die bewuster leefde, ja.
Jaja, en zelf doodsbenauwd voor dat virus op Terschelling blijven zitten...quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:31 schreef Newone82 het volgende:
Kelder zou het dan ook niet terecht vinden als hij niet meer welkom is op het eiland. "Ik ben geen toerist. Ik betaal meer belasting voor mijn huis dan de Terschellingers, ongeveer 50 procent. Ik vind dat ik daarom hier ook zeker mijn rechten heb. Dit is gewoon mijn huis, ook al ben ik hier niet 365 dagen per jaar", zegt hij.
Als het aan Kelder ligt moet er dus geen lockdown komen
Ik heb hem persoonlijk 2 maal gezien want mijn tante is belachelijk rijk en een belachelijk rijke vriendin van haar ging veel met hem om, en hij is echt een vies mannetje.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Walgelijk figuur, inderdaad. Maar dat vond ik al voor de crisis.
Als de roker ook een lagere overlevingskans heeft dan heb je helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef influcted het volgende:
[..]
Nee. Maar ik vind wel dat als iemand bijvoorbeeld 60 jaar rookt en we kunnen kiezen tussen iemand die niet continu zijn longen bewust heeft aangetast van eenzelfde leeftijd of jonger dat we bij schaarste aan bedden moeten kiezen voor die bewuster leefde, ja.
Ze kiezen voor overlevingskansen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef influcted het volgende:
Dus degene die 60 jaar rookt en 60 jaar heeft gewerkt moet zijn bed afstaan voor een knul die nog niets heeft bereikt en waarschijnlijk dat ook nooit gaat doen? Gelukkig mag jij dat niet beslissen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef influcted het volgende:
[..]
In een dergelijke crisis als we nu in zitten komt de ware aard naar boven. Sommigen doen boodschappen voor ouderen. En we hebben Jort Kelder.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dáár ben ik het mee eens.
Maar om te stellen dat mensen die oud zijn of (aangeboren) aandoeningen hebben, dan maar eerder dood moeten gaan, omdat mijnheer vindt dat hij het recht heeft om naar Terschelling te gaan, gaat mij echt te ver.
Uiteraard, maar een parlementaire enquête geeft mijns inziens een verkeerd signaal af. Alsof de betrokkenen in een beklaagdebankje zitten. Laten we eerst een gewoon, regulier onderzoek uit laten voeren. Als blijkt dat er grove nalatigheid is geweest door bepaalde partijen kun je altijd nog een stap verder gaan en er een half strafproces van maken. Wat me ten zeerste zou betwijfelen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet ook niet te snel gebeuren.
Stof moet eerst gaan liggen.
Dat doen artsen inderdaad, maar die komen toch ook tot die conclusie. Zij kijken immers, even heel cru gezegd, naar wat een behandeling aan gezonde levensjaren oplevert en dat zal hoogstwaarschijnlijk die knul zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Dus degene die 60 jaar rookt en 60 jaar heeft gewerkt moet zijn bed afstaan voor een knul die nog niets heeft bereikt en waarschijnlijk dat ook nooit gaat doen? Gelukkig mag jij dat niet beslissen.
De haat altijd tegen mensen die niet meelopen met de massa is van alle tijden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In een dergelijke crisis als we nu in zitten komt de ware aard naar boven. Sommigen doen boodschappen voor ouderen. En we hebben Jort Kelder.
Ach. Jort kan nog altijd naar een privé ziekenhuis.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat doen artsen inderdaad, maar die komen toch ook tot die conclusie. Zij kijken immers, even heel cru gezegd, naar wat een behandeling aan gezonde levensjaren oplevert en dat zal hoogstwaarschijnlijk die knul zijn.
Ik snap het wel. Mentale klachten zie je niet. Lichamelijk wel. Ik zeg niet dat je de iCs op slot moet gooien. Maar we moeten ons ook niet blindstaren op corona en dat daar alles voor wijkt. Las op omrop fryslân live blog dat er nu een verpleeghuis gedeeltelijk leeg moet om coronapatienten op te vangen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
'We' doen dit om te zorgen dat onze ziekenhuis niet overbelast raken, zodat er geen mensen dood gaan omdat er geen plek meer is.
Dat 'redden' van een bepaalde minderheidsgroep is bijzaak.
Als je dat na al die weken nu nog niet snapt, dan weet ik het ook niet meer.
Heb van de week mijn telefoonnummer gegeven aan een oud, alleenstaand dametje uit de straat, met de mededeling te bellen als er iets is. Ben zelf wel een risicogeval, maar mijn huisgenoten zouden wel kunnen helpen, als er iets is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In een dergelijke crisis als we nu in zitten komt de ware aard naar boven. Sommigen doen boodschappen voor ouderen. En we hebben Jort Kelder.
En Beatrix zal ook geen telefoontje van haar huisarts hebben gehad dat er geen plek op de IC is voor haar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. Jort kan nog altijd naar een privé ziekenhuis.
Als het dan maar 'grondig' gebeurt. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben juist blij dat hij zijn ware aard laat zien.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
De haat altijd tegen mensen die niet meelopen met de massa is van alle tijden.
Nou. Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
En Beatrix zal ook geen telefoontje van haar huisarts hebben gehad dat er geen plek op de IC is voor haar.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:45 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Mentale klachten zie je niet. Lichamelijk wel. Ik zeg niet dat je de iCs op slot moet gooien. Maar we moeten ons ook niet blindstaren op corona en dat daar alles voor wijkt. Las op omrop fryslân live blog dat er nu een verpleeghuis gedeeltelijk leeg moet om coronapatienten op te vangen.
https://www.omropfryslan.(...)schotanus-heerenveen
dan ben je bij mij he-le-maal koekoek. Talloze sportscholen zijn leeg. Hotels ook. En dan denk ik: slaan we niet een heel klein beetje door???
quote:Zorggroep Alliade was al van plan de afdeling te sluiten. "Er stond voor later dit jaar al een verhuizing gepland. De afdeling Blommenfjild wordt gesloten. Dat hebben we nu naar voren gehaald. Begrijp wel dat we nu in een ongelooflijk zware crisis zitten. Dat vergt ontzettend veel van iedereen. Keuzes die we maken doen pijn."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |