Zouden prijzen niet omhoog gaan?quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang het bij ieder land gebeurt lijkt me dat prima. Doen we alle prijzen keer 0,8 en gaan we weer verder.
Als mensen minder geld hebben gaat de vraag omlaag en dus moet de prijs van het aanbod omlaag.quote:
Nederland of Europa zou intellectueel eigendom voor geneesmiddelen plus bijbehorende grondstoffen moeten hebben in de toekomst. Big farma nationaliseren en die moeten dienen voor het gehele volk in NL en EU. En testen testen en nog een testen. Het sociale leven in lockdown houden is niet haalbaar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij om het massale.
En de extra inkomsten voor de uitbater. Want je kunt al 's middags open voor de lunch. Met mooi weer blijven mensen dan toch plakken op het terras, of 's winters nog een drankje aan de bar.
's Avonds kun je dan, tijdens en na het diner, best een barretje vol hebben tot de kleine uurtjes. Met ook nog de mogelijkheid voor een warme hap, want die keuken heb je dan toch.
Discotheken gaan vaak pas om 22.00 uur open n trekken grote mensenmassa's. Er is veel drugsgebruik. Dit zijn juist dé verspreidingshaarden van griepepidemieën.
Bij een daling van de vraag meer geld vragen voor je product? Ik bedoel, het kan, maar ik vind het dapper.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zouden prijzen niet omhoog gaan?
Het kan natuurlijk beide kanten op..
Omlaag zou het meest logische zijn, maar laat dat nu vaak juist niet het geval zijn.
Sowieso zitten ze straks ook met oude voorraad, die tegen praktisch inkoopprijs weg kan. Bijvoorbeeld, kleding. Vanaf augustus komt de herfst/wintercollectie.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als mensen minder geld hebben gaat de vraag omlaag en dus moet de prijs van het aanbod omlaag.
Dat zou ik verwachten.
Helaas gaat de halve bevolking dan jammeren dat ze het nonsens vinden en het allemaal te veel geld kost.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:47 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Nederland of Europa zou intellectueel eigendom voor geneesmiddelen plus bijbehorende grondstoffen moeten hebben in de toekomst. Big farma nationaliseren en die moeten dienen voor het gehele volk in NL en EU. En testen testen en nog een testen. Het sociale leven in lockdown houden is niet haalbaar.
we zijn als nederlanders toch gek op korting? En de mode gaat echt niet knetterhard dus die trui van vorig jaar kan echt nog wel dit jaar. Er zit geen eeuw tussen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso zitten ze straks ook met oude voorraad, die tegen praktisch inkoopprijs weg kan. Bijvoorbeeld, kleding. Vanaf augustus komt de herfst/wintercollectie.
Denk niet dat mensen in mei nog veel geld uit gaan geven aan de lente/zomercollectie van dit jaar. En wie wil die kleren volgend jaar nog?
Ik, persoonlijk, ga niet met de mode mee. Maar ik denk dat het merendeel wel zo denkt.
Denk je? Volgens mij boeit het gros van Nederland echt niet wat de huidige mode is. Als ik een spijkerbroek van vorig seizoen met 70% korting kan krijgen heb ik gewoon een mooie deal gescoord.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik, persoonlijk, ga niet met de mode mee. Maar ik denk dat het merendeel wel zo denkt.
Het volk gaat pas echt jammeren waneer we hier geen medicijnen meer hebben of gigantisch duur zijn waardoor alleen de elite zichzelf kan verrijken aan de beste zorg.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Helaas gaat de halve bevolking dan jammeren dat ze het nonsens vinden en het allemaal te veel geld kost.
Zelfs nu nog vindt een groot deel van de fokkers het onnodig om als land ervoor te zorgen dat je in ieder geval genoeg beschermende kleding en maskers in bezit hebt. Toch wel het minimale dat je kan doen.
Heb het dus ook over korting.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:53 schreef Apotheose het volgende:
we zijn als nederlanders toch gek op korting? En de mode gaat echt niet knetterhard dus die trui van vorig jaar kan echt nog wel dit jaar. Er zit geen eeuw tussen.
wat is een acceptabele voorraad, voor een jaartje pandemie?quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
Zelfs nu nog vindt een groot deel van de fokkers het onnodig om als land ervoor te zorgen dat je in ieder geval genoeg beschermende kleding en maskers in bezit hebt. Toch wel het minimale dat je kan doen.
niet willen maar moetenquote:Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het dus ook over korting.
Mensen gaan vanaf mei niet meer de volle mep betalen voor de lentecollectie van dit jaar.
Winkels zullen er wel vanaf willen.
Dus lagere prijzen.
https://www.omroepbrabant(...)zijn-diep-verdrietigquote:Sam (43) overleed dag na crematie van moeder en oom ook aan corona: ‘We zijn diep verdrietig’
Hij is verbaasd dat zo’n jong lid de vereniging is ontvallen. ‘’Je zou zeggen dat zo’n jong iemand toch gezonde longen heeft.’’ Ramadanovic is een van de jongste slachtoffers van het coronavirus. Een man tussen de 35 en 39 jaar oud is tot nu toe voor zover bekend de jongste dode.
Sam laat een vrouw en drie jonge kinderen achter.
nou ik zou ook doodgaan als mn moeder net was overleden. Dat doet HEEL wat met je. Dus dat zal wel mee hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)zijn-diep-verdrietig
In Nederland zijn er ook patiënten overleden die relatief jong en gezond waren. Ik had dit soort berichten niet eerder gehoord.
Nee hoor. Zie Amerika. Die mensen worden dan weer belachelijk gemaakt door degene die die medicijnen (nog) niet nodig hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:54 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Het volk gaat pas echt jammeren waneer we hier geen medicijnen meer hebben of gigantisch duur zijn waardoor alleen de elite zichzelf kan verrijken aan de beste zorg.
Hoeft niet eens een jaar te zijn. In het geval van bovengenoemde artikelen in ieder geval genoeg tot je de productie omhoog kan schalen en niet zonder voorraad komt te zitten zoals nu in bijvoorbeeld Nederland en Duitsland het geval is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is een acceptabele voorraad, voor een jaartje pandemie?
is een groot volume
Als veel kantoorpersoneel 3 dagen in de week vanuit huis werkt en de rest op flexplekken binnen het gebouw, dan denk ik dat vrijwel elk kantoorgebouw de bovenste verdieping vrij kan maken voor een dergelijke voorraad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je gaat niet voor meest extreme geval een voorraad opbouwen, want dat gebeurt een keer in zoveel jaar. Wat je wel doet is voorraad opbouwen voor een crisissituatie met redelijke waarschijnlijkheid dat het gebeurt.
Dat doen mensen zelf, niet allemaal, ook op een andere manier zoals met autoverzekering (beperkt casco ipv all-risk), of geen aanvullende zorgverzekeringen enz enz. Dat bepaal je zelf door zelf te denken van hoe groot is de kans dat...
Ja, het probleem is juist dat iedereen blijft vasthouden aan dingen die voor hen een functie hebben. "Voor mij is het heeeeel belangrijk dat ik..." gevolgd door iets wat nu even niet kan maar toch gedaan wordt in plaats van dat de individuele behoefte uitgesteld wordt. Gevolg van de tijdgeest denk ik.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Die bruine kroegen zijn er juist om mensen uit een sociaal isolement te houden. Je kan zeggen wat je wil over het volk wat er komt, maar dit is er wel voor.
Disco's zijn er om lekker stoom af te blazen in het weekend voor veel mensen.
Alles heeft een functie.
Een parlementaire enquête lijkt mij een heel goed idee. Het is duidelijk dat de reactie van Nederland de volgende keer sneller moet. Als we ooit een virus krijgen dat net zo besmettelijk is en nog dodelijker, dan zijn we het haasje.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga er vanuit dat de reactie op deze crisis uitgebreid geanalyseerd en geëvalueerd gaat worden. Idee van Baudet om een parlementaire enquête te houden om zo veel mogelijk lessen te leren vond ik helemaal niet gek.
Ah gelukkig, naast het dik/ongezond/mager/zwart/wit/geel/astma-argument kunnen we nu ook het verdrietselement toevoegen aan relatief jonge mensen die komen te overlijden aan het virus.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou ik zou ook doodgaan als mn moeder net was overleden. Dat doet HEEL wat met je. Dus dat zal wel mee hebben gespeeld.
Hij heeft daar dus niets van meegekregen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
nou ik zou ook doodgaan als mn moeder net was overleden. Dat doet HEEL wat met je. Dus dat zal wel mee hebben gespeeld.
quote:Wat het extra wrang maakt is dat een dag voor Ramadanovic' overlijden, de uitvaart in het dorp was van zijn moeder en oom. ‘’We stonden langs de kant te applaudisseren, terwijl Sam in coma lag te vechten voor zijn leven. Ze zijn zelfs nog even voor zijn huis gestopt. Hij heeft niets van het overlijden van zijn moeder en oom meegekregen.’’
Daar komt wel een verandering in mag ik hopen..quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef gniffie het volgende:
[..]
Nee hoor. Zie Amerika. Die mensen worden dan weer belachelijk gemaakt door degene die die medicijnen (nog) niet nodig hebben.
En ook opvallend dat het drie mensen zijn binnen één familie, waarvan eentje dus erg jong. Doet een bepaalde genetische aanleg vermoeden die gevoeliger maakt voor escalatie van het ziektebeeld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)zijn-diep-verdrietig
In Nederland zijn er ook patiënten overleden die relatief jong en gezond waren. Ik had dit soort berichten niet eerder gehoord.
Overigens wel weer drie in dezelfde genetische kring.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft daar dus niets van meegekregen.
[..]
Alleen jammer dat het een idee is van Baudet. Dan weet je dat de weerstand enorm is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ga er vanuit dat de reactie op deze crisis uitgebreid geanalyseerd en geëvalueerd gaat worden. Idee van Baudet om een parlementaire enquête te houden om zo veel mogelijk lessen te leren vond ik helemaal niet gek.
Jonge mensen kunnen ook gewoon dood gaan...quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef Pumpalov het volgende:
Ah gelukkig, naast het dik/ongezond/mager/zwart/wit/geel/astma-argument kunnen we nu ook het verdrietselement toevoegen aan relatief jonge mensen die komen te overlijden aan het virus.
Wat is daar grappig aan?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Overigens wel weer drie in dezelfde genetische kring.
ja voeg maar toe aan het rijtje.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ah gelukkig, naast het dik/ongezond/mager/zwart/wit/geel/astma-argument kunnen we nu ook het verdrietselement toevoegen aan relatief jonge mensen die komen te overlijden aan het virus.
gelukkig maar...quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft daar dus niets van meegekregen.
[..]
Ja klopt, maar je moet de man gewoon beoordelen per idee. In deze corona-crisis vind ik dat hij zich helemaal niet zo gek heeft opgesteld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het een idee is van Baudet. Dan weet je dat de weerstand enorm is.
Als je de moties van de laatste ziet dan wordt er beoordeeld op de partij. Is het FvD/PVV, dan is er nooit steun vanuit VVD, CDA of D66.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja klopt, maar je moet de man gewoon beoordelen per idee. In deze corona-crisis vind ik dat hij zich helemaal niet zo gek heeft opgesteld.
Ben jij ooit in een bruine kroeg geweest? Daar is net ruimte voor 2 friteuses voor wat Bitterballs en Cheese stengels. Ga jij daar even een hoogwaardige horeca keuken in zetten?quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Gaat mij om het massale.
En de extra inkomsten voor de uitbater. Want je kunt al 's middags open voor de lunch. Met mooi weer blijven mensen dan toch plakken op het terras, of 's winters nog een drankje aan de bar.
's Avonds kun je dan, tijdens en na het diner, best een barretje vol hebben tot de kleine uurtjes. Met ook nog de mogelijkheid voor een warme hap, want die keuken heb je dan toch.
Discotheken gaan vaak pas om 22.00 uur open n trekken grote mensenmassa's. Er is veel drugsgebruik. Dit zijn juist dé verspreidingshaarden van griepepidemieën.
Opslag kost geld. Dat gaan ze niet doen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Als veel kantoorpersoneel 3 dagen in de week vanuit huis werkt en de rest op flexplekken binnen het gebouw, dan denk ik dat vrijwel elk kantoorgebouw de bovenste verdieping vrij kan maken voor een dergelijke voorraad.
We worden geregeerd door kleuters. Nu zitten we nog in de crisis maar een parlementaire enquete is eigenlijk onvermijdelijk om te leren van de fouten die nu gemaakt worden maar hoogstwaarschijnlijk gaat de coalitie daar weer voor liggen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je de moties van de laatste ziet dan wordt er beoordeeld op de partij. Is het FvD/PVV, dan is er nooit steun vanuit VVD, CDA of D66.
Jammer dat het zo gaat ja.
twitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:401/2 China export "defective" masks to the Netherlands? True story about masks purchased by a Dutch procurement agent: the Chinese manufacturer stated clearly that they are non-surgical & the exported customs clearing procedures were also under the name of "non-surgical masks". reageer retweet
twitter:SpokespersonCHN twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:46:412/2 Masks of various category offer different levels of protection, for day-to-day use and for medical purposes. Pls Double-check the instructions to make sure that you ordered, paid for and distributed the right ones. Do not use non-surgical masks for surgical purposes. reageer retweet
iedereen kan doodquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jonge mensen kunnen ook gewoon dood gaan...
Hoeft, m.i., niets extra te kosten. Die ruimte is er al. Bedrijf betaalt voor het hele pand.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Opslag kost geld. Dat gaan ze niet doen.
Ik begin zelfs te vermoeden dat in bepaalde brandhaard dorpen de inwoners ook genetisch wat meer verwant zijn met elkaar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En ook opvallend dat het drie mensen zijn binnen één familie, waarvan eentje dus erg jong. Doet een bepaalde genetische aanleg vermoeden die gevoeliger maakt voor escalatie van het ziektebeeld.
twitter:Dimitri771177 twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:24:13@BNODesk https://t.co/uTXfOkWZwe reageer retweet
Laat me raden, aldus PVV/FvD?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als je de moties van de laatste ziet dan wordt er beoordeeld op de partij. Is het FvD/PVV, dan is er nooit steun vanuit VVD, CDA of D66.
Jammer dat het zo gaat ja.
ja kan het niet oneens zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:22 schreef Newone82 het volgende:
Jort Kelder👌
https://www.omropfryslan.(...)ebben-aan-het-redden
Klopt:quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:23 schreef RipCity het volgende:
twitter:Dimitri771177 twitterde op donderdag 02-04-2020 om 23:24:13@:BNODesk https://t.co/uTXfOkWZwe reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |