Linksom of rechtsom zal de F1 "altijd" blijven bestaan. Daar is de merknaam met de bijbehorende historie veel te waardevol voor. In hoeverre teams als Williams en Sauber dit gaan overleven is afwachten.quote:
Renault kan ook in de gevarenzone zittenquote:Op zondag 12 april 2020 21:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zal de F1 "altijd" blijven bestaan. Daar is de merknaam met de bijbehorende historie veel te waardevol voor. In hoeverre teams als Williams en Sauber dit gaan overleven is afwachten.
Alleen in naam. Alfa Romeo is niet meer dan een titelsponsor. De eigenaar is nog steeds Sauber.quote:Op zondag 12 april 2020 21:47 schreef Donderkonijn het volgende:
Je bedoelt Alfa Romeo. Dat gaat wel lukken anders is Ferrari hun test team kwijt. Williams zit dieper in de problemen. Dat team is gewoon de grond in gerund de afgelopen jaren.
Wat is de F1 nog als er straks 3 of 4 teams minder zijn? Grote fabrikanten zetten bovendien meer in op de FE. Dus wat voor toekomst heeft de F1 nog als er plots minder teams zijn?quote:Op zondag 12 april 2020 21:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom zal de F1 "altijd" blijven bestaan. Daar is de merknaam met de bijbehorende historie veel te waardevol voor. In hoeverre teams als Williams en Sauber dit gaan overleven is afwachten.
inderdaad corona kan voor velen best de druppel zijn om de stekker eruit te trekkenquote:Op maandag 13 april 2020 10:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is de F1 nog als er straks 3 of 4 teams minder zijn? Grote fabrikanten zetten bovendien meer in op de FE. Dus wat voor toekomst heeft de F1 nog als er plots minder teams zijn?
Mercedes.quote:Op maandag 13 april 2020 10:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als Honda stopt, wie gaat red bull dan van een motor voorzien?
F1 is tegenwoordig zo duur geworden dat die kans een stuk minder is dan vroeger. Dit alles is wel een goed argument om de kosten nog meer terug te brengen, zodat het makkelijker wordt voor teams om in te stappen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als teams omvallen staan er weer genoeg dubieuze miljardairs te wachten die hun geld kwijt willen.
Mercedes. Althans, dat gerucht ging een tijdje geleden.quote:Op maandag 13 april 2020 10:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als Honda stopt, wie gaat red bull dan van een motor voorzien?
Bij Force India kwamen er nog rechtszaken aan te pas om te bepalen wie het over mocht nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
F1 is tegenwoordig zo duur geworden dat die kans een stuk minder is dan vroeger. Dit alles is wel een goed argument om de kosten nog meer terug te brengen, zodat het makkelijker wordt voor teams om in te stappen.
Latifi en Mazepin om er maar een paar te noemen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Als teams omvallen staan er weer genoeg dubieuze miljardairs te wachten die hun geld kwijt willen.
andere tijden, denk dat ze bij Williams nu ook wel spijt hebben dat ze Stroll de deur gewezen hebbenquote:Op maandag 13 april 2020 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Bij Force India kwamen er nog rechtszaken aan te pas om te bepalen wie het over mocht nemen.
Liberty Media heeft 4.6 billion betaald voor de F1. Denk je dat ze gaan zeggen van "oh we zijn Williams, Sauber en Haas kwijtgeraakt, we sluiten de deuren lol." We schrijven even 4.6 billion af. Nee natuurlijk niet. Desnoods laten ze Dallara of Swift Engineering auto's bouwen aangedreven door Cosworth motoren maar het wereldkampioenschap Formule 1 zal verreden worden.quote:Op maandag 13 april 2020 10:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat is de F1 nog als er straks 3 of 4 teams minder zijn? Grote fabrikanten zetten bovendien meer in op de FE. Dus wat voor toekomst heeft de F1 nog als er plots minder teams zijn?
Renaultquote:Op maandag 13 april 2020 10:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als Honda stopt, wie gaat red bull dan van een motor voorzien?
Bilion USD ja.quote:Op maandag 13 april 2020 12:36 schreef fathank het volgende:
Je bedoelt 4.6 billion neem ik aan?
Dat is miljard, geen biljoen. Een biljoen is duizend miljard. 4600 miljard lijkt me enigszins onverantwoord
Claire is ook niet de degene die die tent de grond in heeft gerund. Die krijgt vaak de schuld maar die houd het beetje wat het nog is bij elkaar. Dank eerder dat Paddy Lowe er grote schuld aan heeft.quote:Op zondag 12 april 2020 23:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen in naam. Alfa Romeo is niet meer dan een titelsponsor. De eigenaar is nog steeds Sauber.
En Williams was helaas al niet veel meer voordat Claire er de baas was.
Waarom zouden ze dat doen als ze overduidelijk in de weg omhoog zitten? Ze kunnen wedijveren met Mercedes op het moment, Ferrari is tijdelijk geen bedreiging en Renault door is door de eeuwige betrouwbaarheid problemen geen eens echte concurrentie. Er is niet zoveel reden om te stoppen, er ligt zelfs een mogelijk WK in het verschiet. Dat weten ze daar ook.quote:Op maandag 13 april 2020 10:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als Honda stopt, wie gaat red bull dan van een motor voorzien?
welnee, Lowe heeft maar 1½ jaar invloed gehad op Williams. Het hele verval van het team is begonnen toen Adam Parr in 2006 de dagelijkse leiding van het team kreeg. Dat was een zakenman ipv een leidinggevende uit de race-wereld. De enige opleving erna is enkel nog '14 en '15 geweest dankzij de Merc PU.quote:Op maandag 13 april 2020 15:26 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Claire is ook niet de degene die die tent de grond in heeft gerund. Die krijgt vaak de schuld maar die houd het beetje wat het nog is bij elkaar. Dank eerder dat Paddy Lowe er grote schuld aan heeft.
Je vergeet Barcelona 2012 of is dat meer een toevalstrefferquote:Op maandag 13 april 2020 16:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
welnee, Lowe heeft maar 1½ jaar invloed gehad op Williams. Het hele verval van het team is begonnen toen Adam Parr in 2006 de dagelijkse leiding van het team kreeg. Dat was een zakenman ipv een leidinggevende uit de race-wereld. De enige opleving erna is enkel nog '14 en '15 geweest dankzij de Merc PU.
Je geeft jezelf al antwoord.....quote:Op maandag 13 april 2020 18:03 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Je vergeet Barcelona 2012 of is dat meer een toevalstreffer
Ben wel benieuwd waarom ze zo hoog scoorden die jaren. De motor was goed en het chassis wat minder van invloed.quote:Op maandag 13 april 2020 16:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
welnee, Lowe heeft maar 1½ jaar invloed gehad op Williams. Het hele verval van het team is begonnen toen Adam Parr in 2006 de dagelijkse leiding van het team kreeg. Dat was een zakenman ipv een leidinggevende uit de race-wereld. De enige opleving erna is enkel nog '14 en '15 geweest dankzij de Merc PU.
Williams was he-le-maal nergens op downforce circuits. Alles is te danken geweest aan de motor.quote:Op maandag 13 april 2020 20:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom ze zo hoog scoorden die jaren. De motor was goed en het chassis wat minder van invloed.
Maar Force India McLaren en Lotus waren waardeloos met diezelfde motor. Terwijl Williams op sommige dagen zelfs snelste in de Q.
R&D was toen van hetzelfde niveau als jaren ervoor. Dus er moet nog iets anders meegespeeld hebben.
F.I. deed het gewoon beter dan het jaar er voor. McLaren kreeg nog nauwelijks support op motorgebied omdat ze het jaar erna naar Honda overstapten. Enstone-team kreeg voor het eerst sinds 1995 iets anders dan een Renault PU, niet dat dat een excuus moet zijn maar dat zal er zeker niet aan meegeholpen hebben dat ze die Merc het meest optimaal konden benutten.quote:Op maandag 13 april 2020 20:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waarom ze zo hoog scoorden die jaren. De motor was goed en het chassis wat minder van invloed.
Maar Force India McLaren en Lotus waren waardeloos met diezelfde motor. Terwijl Williams op sommige dagen zelfs snelste in de Q.
R&D was toen van hetzelfde niveau als jaren ervoor. Dus er moet nog iets anders meegespeeld hebben.
Toch een circuit van niks.quote:Op maandag 13 april 2020 21:10 schreef Starflyer het volgende:
Frankrijk wordt dus ook uitgesteld na de uitspraak van Macron dat alle grote publieksevenementen tot half juli verboden zijn
https://www.ad.nl/wielren(...)uit-macron~a5f1efd8/
Ik zou ook niet rouwig om zijn als deze GP wordt afgelast en doe dan die van Rusland ook gelijk bij.quote:Op maandag 13 april 2020 21:10 schreef Starflyer het volgende:
Frankrijk wordt dus ook uitgesteld na de uitspraak van Macron dat alle grote publieksevenementen tot half juli verboden zijn
https://www.ad.nl/wielren(...)uit-macron~a5f1efd8/
Liberty Media is Amerikaans, ja die schrijven dat gewoon af als ze dat willen.quote:Op maandag 13 april 2020 12:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Liberty Media heeft 4.6 billion betaald voor de F1. Denk je dat ze gaan zeggen van "oh we zijn Williams, Sauber en Haas kwijtgeraakt, we sluiten de deuren lol." We schrijven even 4.6 billion af. Nee natuurlijk niet. Desnoods laten ze Dallara of Swift Engineering auto's bouwen aangedreven door Cosworth motoren maar het wereldkampioenschap Formule 1 zal verreden worden.
De gemiddelde boerenlul die naar de Formule 1 kijkt interesseert het toch niet dat Williams en Sauber hun eigen auto ontworpen en gebouwd hebben dus je kan er net zo goed een soort IndyCar achtige formule van maken waarbij teams hun auto kopen bij een Dallara, Lola of Swift. Aangevuld met fabrieksteams zoals Ferrari en Mercedes. Dat zou prima werken. Haas doet het eigenlijk al op deze manier.
De kans dat de F1 gaat verdwijnen is in ieder geval 0,0%. Markeer mijn woorden.
ze zouden het zich waarschijnlijk nog kunnen permitteren ook maar het zou misschien handiger zijn om die noodlijdende teams (tijdelijk) een helpende hand te biedenquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Liberty Media is Amerikaans, ja die schrijven dat gewoon af als ze dat willen.
Wat bedoel je? Waarom zou een bedrijf omdat het Amerikaans is er geen moeite mee hebben om ff een investering van 7/8 miljard af te schrijven? Dat slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Liberty Media is Amerikaans, ja die schrijven dat gewoon af als ze dat willen.
ontwikkelde, die zijn er hoewel laat inmiddels (al was het voor corona) ook wel achter dat je niet alles zelf kan doenquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een team als Williams wat al jaren tegen beter weten in zelf een auto ontwikkelt met honderden mensen op de payroll lijkt me niet meer levensvatbaar.
Joh ik heb gekkere dingen zien gebeuren.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:38 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Waarom zou een bedrijf omdat het Amerikaans is er geen moeite mee hebben om ff een investering van 7/8 miljard af te schrijven? Dat slaat natuurlijk nergens op.
En juist Haas roept heel hard dat ze er over nadenken te kappen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Stel dat je drie teams kwijtraakt, dan is dat toch alsnog geen reden om het hele circus op te doeken? Daar zijn zoveel oplossingen voor denkbaar. Desnoods laat je teams als DAMS of ART Grand Prix door derden gebouwde auto's runnen. Haas heeft eigenlijk al aangetoond dat je redelijk low budget een F1 team kunt bestieren.
Ik denk wel dat er een hoop gaat veranderen in de F1 in de nabije toekomst. Een team als Williams wat al jaren tegen beter weten in zelf een auto ontwikkelt met honderden mensen op de payroll lijkt me niet meer levensvatbaar.
Mercedes blijft dan nog wel even motoren leveren en het team wordt dan waarschijnlijk overgenomen. Mogelijk door Wolff zelf.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Joh ik heb gekkere dingen zien gebeuren.
Ze roepen allemaal wel dat ze de historie etc belangrijk vinden.
De investeerders in Liberty Media (dat is er geen 1 maar meerderen) laten dat net zo hard vallen joh als ze er geen geld meer mee verdienen.
[..]
En juist Haas roept heel hard dat ze er over nadenken te kappen.
Teams die alles kopen klinkt heel leuk maar die zullen het nooit winnen van een Mercedes (als die er nog in blijven, heb daar nog steeds een hard hoofd over in), Red Bull of Ferrari.
Als je de boel opdoekt dan verdampt je investering grotendeels. Dan is "Formula 1" niet meer dan een trademark met de bijbehorende historie. Dat is letterlijk jezelf in de voet schieten als investeerder zijnde. Ik sluit niet uit dat Liberty Media de boel wilt verkopen maar daar is het nu ook niet het moment voor lijkt me.quote:Op dinsdag 14 april 2020 10:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Joh ik heb gekkere dingen zien gebeuren.
Ze roepen allemaal wel dat ze de historie etc belangrijk vinden.
De investeerders in Liberty Media (dat is er geen 1 maar meerderen) laten dat net zo hard vallen joh als ze er geen geld meer mee verdienen.
[..]
twitter:GPUpdate_nl twitterde op zaterdag 18-04-2020 om 08:46:16Toto Wolff investeert in Aston Martin https://t.co/g5NtykVOO0 https://t.co/zdtLtCjuP9 reageer retweet
dat was in het F1 cafe ook al zoquote:Op zaterdag 18 april 2020 10:32 schreef babylon het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)ritse-grand-prix/amp
5 juli eerste race wordt nu voorspeld.
quote:Op zondag 19 april 2020 19:06 schreef shiz het volgende:
En na de pro simmers, nu ook de rest erbij.
Ook op Ziggo en Twitch:
En hendig sjieke multitwitch http://multitwitch.tv/formula1/gr63
Ook Sainz erbij!Norris 'hoping to actually take part this week'
Wat hij normaal rijdt is veel meer een sim dan F12019. Maar om nou te zeggen dat dat een Arcade racer is, is iets te overdreven.quote:Op maandag 20 april 2020 09:58 schreef Starflyer het volgende:
Max rijdt liever echte sims dan een arcade game
Je zou denken dat meedelen in de opbrengst van de TV-uitzending zo'n beetje de enige mogelijkheid is.quote:Op maandag 20 april 2020 17:33 schreef beantherio het volgende:
Ik vraag me wel af hoe het financieel moet werken want zo'n circuit kan het ook niet gratis doen.
Red Bull dient gewoon een factuurtje in lijkt me en dreigt meteen te vertrekken als er niet gedokt wordt.quote:Op maandag 20 april 2020 17:33 schreef beantherio het volgende:
"Kans zeer groot" dat Oostenrijkse GP doorgaat
Het klinkt hoopgevend. Wat ze beschreven klinkt wel als een serieuze poging om het van de grond te krijgen met genoeg maatregelen om risico's tegen te gaan. Ik vraag me wel af hoe het financieel moet werken want zo'n circuit kan het ook niet gratis doen.
De FOM komt echt wel met wat geld over de balk om dit mogelijk te maken.quote:Op maandag 20 april 2020 17:33 schreef beantherio het volgende:
"Kans zeer groot" dat Oostenrijkse GP doorgaat
Het klinkt hoopgevend. Wat ze beschreven klinkt wel als een serieuze poging om het van de grond te krijgen met genoeg maatregelen om risico's tegen te gaan. Ik vraag me wel af hoe het financieel moet werken want zo'n circuit kan het ook niet gratis doen.
F1 2019 is wel echt een laagdrempelig spel voor de casual gamer. Natuurlijk is het geen Mario Kart, maar het is eigenlijk ook totaal niet bedoeld voor serieuze eSports-doeleinden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:00 schreef babylon het volgende:
[..]
Wat hij normaal rijdt is veel meer een sim dan F12019. Maar om nou te zeggen dat dat een Arcade racer is, is iets te overdreven.
Moet je dit willen?quote:Op maandag 20 april 2020 17:33 schreef beantherio het volgende:
"Kans zeer groot" dat Oostenrijkse GP doorgaat
Het klinkt hoopgevend. Wat ze beschreven klinkt wel als een serieuze poging om het van de grond te krijgen met genoeg maatregelen om risico's tegen te gaan. Ik vraag me wel af hoe het financieel moet werken want zo'n circuit kan het ook niet gratis doen.
Nee niks moet. Maar het zou wil fijn zijn dat we in juli weer een beetje dingen kunnen ondernemen.quote:
Je moet altijd naar "normalisatie" streven om mensen een doel te geven om (eventueel versoepelde) maatregelen te blijven navolgen. En speciaal voor F1 is het voor de houdbaarheid van de sport belangrijk om toch te proberen zoveel mogelijk een echt seizoen te vullen. De huidige situatie gaat een keer eindigen en hopelijk valt de schade dan mee.quote:
Uh ja, waarom niet. Het lijkt wel alsof sommige mensen de huidige situatie willen bewaken alsof ze bang zijn om terug naar normaal te keren, los van eventuele gezondheidsrisicos.quote:
Bahrein mag niet in het minst in de schaduw staan van Hockenheim, maar had in 2010 wel een andere lay-out die er nog steeds ligt. Daar kun je 2 verschillende races houden.quote:Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gewoon lekker het oude Hockenheimring opknappen voor een tweede race in t weekend.
Ik weet niet of je ooit de beelden heb gezien van de oude, lange Hockenheimring heb gezien maar dat is na het hek alleen maar Bush-Bush. Ted Kravitz toonde ooit nog een keer beelden hiervan in z’n Notebook...quote:Op maandag 20 april 2020 23:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gewoon lekker het oude Hockenheimring opknappen voor een tweede race in t weekend.
https://www.gpupdate.net/(...)rme-aderlating-zijn/quote:Sainz verwacht 'tussen 8 en 14 races'
Mocht het in 2020 tot een seizoen komen, dan verwacht Sainz niet dat er, zoals de bazen momenteel hopen, achttien tot twintig races verreden worden. Hij verwacht dat het aantal dichter bij tien zal liggen. "Momenteel worden veel opties overwogen. Ze hebben de afgelasting van een aantal Grands Prix zoals Monaco al aangekondigd. De stratencircuits hebben het lastiger door de rommel die erbij hoort en hoe lastig het is om de omgeving aan te passen. Persoonlijk denk ik dat we kijken naar een seizoen dat dichter bij de tien races ligt – tussen de 8 en 14, zou ik zeggen – dan bij twintig races. Als je het uitrekent, is er niet veel ruimte voor meer."
"Ik weet zeker dat het seizoen veel korter wordt dan de oorspronkelijke kalender, misschien zelfs met meer dan een race op hetzelfde circuit, waarschijnlijk achter gesloten deuren en mogelijk met actie op twee in plaats van drie dagen. Het gaat een heel ander kampioenschap worden dan wat we tot nu toe in de historie van de F1 gezien hebben", vervolgt Sainz, die niets ziet in een 'superseizoen' dat doorloopt tot in 2021. "We moeten proberen het best mogelijke seizoen 2020 te hebben. Als we uiteindelijk naar een superseizoen gaan, dan is dat een besluit dat genomen wordt door de relevante autoriteiten. Ik zie in ieder geval niets in het idee."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |