Fattie gespotquote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, maar begin dan eerst eens bij het normaal aangeboden eten dat je overal door de strot geduwd krijgt. Overal zitten toevoegingen, suikers, kleur en smaakstoffen en andere rotzooi aan toegevoegd.
Van kleur- en smaakstoffen wordt je niet dik.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Klopt, maar begin dan eerst eens bij het normaal aangeboden eten dat je overal door de strot geduwd krijgt. Overal zitten toevoegingen, suikers, kleur en smaakstoffen en andere rotzooi aan toegevoegd.
wordquote:Op donderdag 2 april 2020 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van kleur- en smaakstoffen wordt je niet dik.
Geboeg gezond voedsel op de markt.
vd wordt ge-forcefeed?quote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Omdat er dan weinig overblijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
En verder, waarom wordt volk dat schijt heeft aan hun eigen lichaam niet gewoon geweigerd op een IC?
Gewoon calorieėn bijhouden en onder de je benodigde kcal vreten per dag. Dan val je ook af. Naast gezond eten, een andere hack voor al die toevoegingen dat in het vreten zit.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
quote:Op donderdag 2 april 2020 08:39 schreef Mikeytt het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)icht-en-coronavirus/
Zo spectaculair is dat toch niet? Iemand van 1.90m is dus bij 90kg borderline IC-patient.quote:De mensen die aan de beademing liggen hebben bijna allemaal een Body Mass Index (BMI) van 25 en hoger.
Je moet verder kijken dan het eerste schap voor je veels te dikke neusquote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zo is't geboegquote:Op donderdag 2 april 2020 09:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
word
Geboeg zie ik door de vingers want komt door je dikke tengels.
DM staat aanquote:
Solidariteit en fat-acceptance enzoquote:Op donderdag 2 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
En verder, waarom wordt volk dat schijt heeft aan hun eigen lichaam niet gewoon geweigerd op een IC?
Dat onderzoek heeft geen rekening gehouden met bijkomende kosten, zoals aangegeven door de onderzoekers. Verder hebben ze een vergelijking gemaakt tussen 2 uitersten. Gezonde mensen die lang leven vs dikkerds die kort leven.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:44 schreef Nine. het volgende:
Rokers, drinkers en dikkerds zijn uiteindelijk juist veel goedkoper voor de maatschappij en de overheid want ze leven korter en maken daardoor minder lang gebruik van medische zorg, de AOW, pensioenen en noem maar op.
https://www.trouw.nl/nieu(...)nde-mensen~b399b924/
https://www.volkskrant.nl(...)dheidszorg~bbfb7edb/
Enz.
Ok ok maar zó slecht gaat de 'crisis' niet worden. Waarschijnlijk 1 jaar een dip en het jaar daarna meteen weer herstel.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:55 schreef LXIV het volgende:
Veel geld kosten is een understatement voor het volledig vernietigen van de wereldeconomie
Jawel. Boven de 25 heb je overgewicht.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:02 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Zo spectaculair is dat toch niet? Iemand van 1.90m is dus bij 90kg borderline IC-patient.
Ben benieuwd naar preciezere statistieken.
Ik hoop met je mee...quote:Op donderdag 2 april 2020 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ok ok maar zó slecht gaat de 'crisis' niet worden. Waarschijnlijk 1 jaar een dip en het jaar daarna meteen weer herstel.
Bedoel je bv mensen die in een grote stad gaan wonen, en dus elke dag uitlaatgassen inademen? Moet je die weigeren op de IC?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Viesdikke gespotquote:Op donderdag 2 april 2020 11:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Bedoel je bv mensen die in een grote stad gaan wonen, en dus elke dag uitlaatgassen inademen? Moet je die weigeren op de IC?
Of bedoel je vooral mensen die zgn 'gezond' eten uit de supermarkt kopen, wat dermate 'processed'is dat je er oa kanker van kunt krijgen.
Moet je die weigeren op de IC?
Kan ook zijn dat je het over sporters hebt, die ongelukkig ten val kunnen komen, soms zo erg dat ze tijdelijk streng geobserveerd moeten worden.
Mensen die dagelijks aan het gemotoriseerd verkeer deelnemen?
quote:Op donderdag 2 april 2020 09:44 schreef Nine. het volgende:
Rokers, drinkers en dikkerds zijn uiteindelijk juist veel goedkoper voor de maatschappij en de overheid want ze leven korter en maken daardoor minder lang gebruik van medische zorg, de AOW, pensioenen en noem maar op.
Enz.
Jullie hebben beide de cijfers niet, dus dat wordt een welles-nietes discussie.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:43 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]![]()
onzin, zijn juist duurder omdat ze veel meer en langer gebruik maken van medische zorg.
Leg eens uit. Hier een BMI van 25 maar vetpercentage van 15%.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel. Boven de 25 heb je overgewicht.
Nee die allen niet, dat zijn gezonde mensen met een goede conditie.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Bedoel je bv mensen die in een grote stad gaan wonen, en dus elke dag uitlaatgassen inademen? Moet je die weigeren op de IC?
Of bedoel je vooral mensen die zgn 'gezond' eten uit de supermarkt kopen, wat dermate 'processed'is dat je er oa kanker van kunt krijgen.
Kan ook zijn dat je het over sporters hebt, die ongelukkig ten val kunnen komen, soms zo erg dat ze tijdelijk streng geobserveerd moeten worden.
Ah ja, wetenschappelijke onderzoeken zijn onzin. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:43 schreef wielrennerdt het volgende:
![]()
onzin, zijn juist duurder omdat ze veel meer en langer gebruik maken van medische zorg.
Nou, als ik zie hoe aardbeien bv worden opgespoten tot drie of vier keer hun eigenlijke grootte... Misschien word je niet van alles dik, maar ik kan me ook zeker niet voorstellen dat het gezond is. Kijk alleen maar eens naar het suikergehalte, of de (genetisch gemodificeerde) tarwe die overal in zit.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van kleur- en smaakstoffen wordt je niet dik.
Geboeg gezond voedsel op de markt.
Helaas, anders kon ik daarmee pochen.quote:
Dat zegt echter niks over wat je eet. 1000 calorieėn aan mars en snickers is niet hetzelfde als 1000 calorieėn aan verse groente.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:46 schreef Ifrane het volgende:
[..]
Gewoon calorieėn bijhouden en onder de je benodigde kcal vreten per dag. Dan val je ook af. Naast gezond eten, een andere hack voor al die toevoegingen dat in het vreten zit.
Die mag zo op een tegeltje.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:55 schreef LXIV het volgende:
Veel geld kosten is een understatement voor het volledig vernietigen van de wereldeconomie
Dat doe ik ook. Ik eet graag vers (en dat kost ironisch genoeg meer dan al die rotzooi). Maar aangezien 95% van alles in de super gemodifideerde of toegevoegde troep bevat valt er bijna niet aan te ontkomen. Als er zoveel mensen te zwaar zijn, dan ligt dat echt niet aan die mensen alleen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:11 schreef rival het volgende:
[..]
Je moet verder kijken dan het eerste schap voor je veels te dikke neus
Dus het gaat je om mensen die moedwillig hun leven in de waagschaal leggen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:54 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee die allen niet, dat zijn gezonde mensen met een goede conditie.
Ik heb het over mensen die roken of viesdik zijn, waarvan de levensverwachting drastisch gedaald is.
En het interesseert ze alsnog geen fuck, want ze blijven gewoon doorroken en vreten ondanks hun belabberde conditie.
En waar de maatschappij dan vervolgens flink voor mag dokken om hen in leven te houden.
Omdat suiker een verslavend effect heeft. Is gewoon puur inspelen van producenten op de markt. Wil je echt gezond, ja moet je naar Ekoplaza. Maar heb jij zin om 5 euro voor een banaan of 40 e de kilo te betalen voor een biefstukje?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, als ik zie hoe aardbeien bv worden opgespoten tot drie of vier keer hun eigenlijke grootte... Misschien word je niet van alles dik, maar ik kan me ook zeker niet voorstellen dat het gezond is. Kijk alleen maar eens naar het suikergehalte, of de (genetisch gemodificeerde) tarwe die overal in zit.
Waarom waren er vroeger eigenlijk zo weinig mensen met obesitas? Was niet omdat we allemaal hard aan het werk waren op het land. Dat zal dan toch echt wel aan het voedsel hebben gelegen denk ik zo.
Rutte zei al dat we niet de 'illusie' moesten hebben dat de wereld van voor corona terug komt. Ze zijn bezig de wereldeconomie te verzieken.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ok ok maar zó slecht gaat de 'crisis' niet worden. Waarschijnlijk 1 jaar een dip en het jaar daarna meteen weer herstel.
Maar als je 26 jaar wordt dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zal het ook, maar wel met een razensnel herstel. Dat is nu ook de verwachting.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee...Maar zijn ook berichten dat de crisis erger gaat worden dan die van 2008.
Natuurgekkies die denken dat bewerkt voedsel per se slecht isquote:Op donderdag 2 april 2020 11:18 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Het is Corona dat de economie verziekt, niet de politici. Je grote voorbeeld Wilders is zelfs 1 van de grootste voorstanders van een totale lockdown.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rutte zei al dat we niet de 'illusie' moesten hebben dat de wereld van voor corona terug komt. Ze zijn bezig de wereldeconomie te verzieken.
Precies wat ik bedoel, het schap met enigszins gezonde producten in de super is net een lullige anderhalve meter breed.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Omdat suiker een verslavend effect heeft. Is gewoon puur inspelen van producenten op de markt. Wil je echt gezond, ja moet je naar Ekoplaza. Maar heb jij zin om 5 euro voor een banaan of 40 e de kilo te betalen voor een biefstukje?
Het is natuurlijk wel nog steeds van de zotte dat gezond eten duurder is dan ongezond. Ongezond vreten kan natuurlijk ook in veel hogere volumes geproduceerd worden.
Er zijn totaal geen wetenschappelijke aanwijzingen voor dat genetisch gemodificeerde organismen slecht voor de gezondheid zijn. Integendeel, GGO's zijn juist goed.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, als ik zie hoe aardbeien bv worden opgespoten tot drie of vier keer hun eigenlijke grootte... Misschien word je niet van alles dik, maar ik kan me ook zeker niet voorstellen dat het gezond is. Kijk alleen maar eens naar het suikergehalte, of de (genetisch gemodificeerde) tarwe die overal in zit.
Waarom waren er vroeger eigenlijk zo weinig mensen met obesitas? Was niet omdat we allemaal hard aan het werk waren op het land. Dat zal dan toch echt wel aan het voedsel hebben gelegen denk ik zo.
Ik? een natuurgekkie?That's a first.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:08 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Natuurgekkies die denken dat bewerkt voedsel per se slecht is
Ik zou graag een bron zien van die info. Ik geloof er nl geen ene rotte kut van.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zal het ook, maar wel met een razensnel herstel. Dat is nu ook de verwachting.
Dit is ten eerste geen wetenschappelijk onderzoek.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:56 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ah ja, wetenschappelijke onderzoeken zijn onzin. Weer wat geleerd.
ja want de halve wereldbevolking is ziek en ligt op stervenquote:Op donderdag 2 april 2020 12:08 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Het is Corona dat de economie verziekt, niet de politici. Je grote voorbeeld Wilders is zelfs 1 van de grootste voorstanders van een totale lockdown.
Als je een gemiddelde AH binnen loopt, moet je eerst over de hele groenteafdeling. Allemaal gezonde producten. Hoe kom jij op "een lullige anderhalve meter"?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel, het schap met enigszins gezonde producten in de super is net een lullige anderhalve meter breed.
https://www.google.com/ur(...)q8GvvFeoJ2kjm6yngPscquote:Op donderdag 2 april 2020 12:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zou graag een bron zien van die info. Ik geloof er nl geen ene rotte kut van.
In een stad wonen is alsnog 1000x* gezonder dan roken en obesitas hebben.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Dus het gaat je om mensen die moedwillig hun leven in de waagschaal leggen.
Dat zijn precies de voorbeelden die ik aanhaal, maar dat weiger je toe te geven omdat het niet in je 'oh lekker zeuren op dikkerds en rokers'-beeld past
Als er niks gedaan was was dit het geval idd geweest. Ben je nou echt zo dom?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:12 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
[..]
ja want de halve wereldbevolking is ziek en ligt op sterven
Je komt evenveel aan van 1000kcal aan groente dan 1000kcal aan chips. Het enige verschil is dat het moeilijk is om zulke grote volumes aan groente te eten.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zegt echter niks over wat je eet. 1000 calorieėn aan mars en snickers is niet hetzelfde als 1000 calorieėn aan verse groente.
quote:Op donderdag 2 april 2020 12:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Als er niks gedaan was was dit het geval idd geweest. Ben je nou echt zo dom?
Precies. Met sperziebonen heb je het dan over meer dan vier kilo. Bij een snickers heb je het over vier stuks van 50 gram.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je komt evenveel aan van 1000kcal aan groente dan 1000kcal aan chips. Het enige verschil is dat het moeilijk is om zulke grote volumes aan groente te eten.
Vind ik ook niet goed. Wat mij betreft had de pleister er in een keer af gemoeten.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:08 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Het is Corona dat de economie verziekt, niet de politici. Je grote voorbeeld Wilders is zelfs 1 van de grootste voorstanders van een totale lockdown.
Kerel, ga nou maar weer verder je elfje trainen in wow en ga niet zo alto rebels lopen doen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:14 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
[..]paniekzaaier, mensen zoals jij zijn de oorzaak van de crisis
En je krijgt dan precies dezelfde voedingstoffen in juiste hoeveelheden binnen?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:15 schreef knoopie het volgende:
[..]
Precies. Met sperziebonen heb je het dan over meer dan vier kilo. Bij een snickers heb je het over vier stuks van 50 gram.
mensen in hokjes stoppenquote:Op donderdag 2 april 2020 12:16 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Kerel, ga nou maar weer verder je elfje trainen in wow en ga niet zo alto rebels lopen doen.
Ik zie nergens dat ik weiger iets toe te geven.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In een stad wonen is alsnog 1000x* gezonder dan roken en obesitas hebben.
Bespoten groentes uit de supermarkt eten is alsnog 1000x* gezonder dan roken en obesitas hebben.
Sporten en daarbij kans lopen op een ongeval is alsnog 1000x* gezonder dan roken en obesitas hebben.
Aan het verkeer deelnemen en daarbij kans lopen op een ongeval is alsnog 100x* gezonder dan roken en obesitas hebben.
* ruwe schatting, maar iig een veelvoud
Je weigert toe te geven dat roken en obesitas veel zwaardere problemen zijn dan alles wat je aanhaalt
Daarnaast hebben deelnemen aan het verkeer en sporten, ergens wonen en groentes eten gewoon een doel.
Roken en vreten niet, behalve dan om je luie bacolichaam tevreden te stellen.
Nouja, ik zou het anders formuleren.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:10 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Ik? een natuurgekkie?That's a first.
Maar goed, je hebt gelijk, bewerkt voedsel is niet per definitie slecht
Echter, het voedsel dat ons dagelijks wordt verkocht kent zoveel bewerkte (voorzien van lichaamsvreemde stoffen, beter kan ik het even niet uitdrukken) onderdelen, dat het wél slecht voor je is.
Het klinkt allemaal heel mooi en het zou ook mooi zijn als zo daadwerkelijk was. Maar soms moet de economie ook gewoon plaats maken voor humanitair. Niet alles draait om geld, doet het wel, maar je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vind ik ook niet goed. Wat mij betreft had de pleister er in een keer af gemoeten.
Ja, dan heb je 10000 man op de IC.
Ja, dan heb je 1000 doden.
Ja, dan ligt half Nederland twee of drie weken ziek thuis.
En dat is lullig. Erg lullig.
Maar dan ben je wel binnen twee maanden van alle gekut af, is iedereen immuun en hoef je de economie niet de nek om te draaien. Die gevolgen merken we over jaren nog steeds, als corona zelf allang niet meer speelt.
Wie weet ben je allang besmet geweest en inmiddels immuun. Wat best kan gelden voor de overgrote meerderheid. Maar weet jij veel. Zonder immuun testen weten we dat niet. Het boeit me niet zozeer of ik ziek word, het boeit me of ik niet meer ziek word.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:13 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Als er niks gedaan was was dit het geval idd geweest. Ben je nou echt zo dom?
Jij hebt een hoop vertrouwen in de EUquote:Op donderdag 2 april 2020 12:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, ik zou het anders formuleren.
"Het eten dat wij kopen", niet "het eten wat ons wordt verkocht".
Verder is dat natuurlijk onjuist. Het enige wat veel wordt gebruikt zijn E-nummers en E-nummers zijn altijd veilig voor consumptie.
Waarom klaag je toch zo veel? Het gaat de hele dag bij jou door. Heb je niks te doen ofzo? Begint irritant te worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:39 schreef Mikeytt het volgende:
Dat dikkerds de zorg drukten wisten we al. Nu blijkt het coronavirus zich graag aan vet te binden. Waar de dikken zich al ophoopten in de IC, is 90% van de mensen aan de beademing nu ook al een lopende ballon...
Klacht: Dikke mensen
Ah zie jij dat ja? Waar zie jij dat? Hoe "spuiten" ze deze precies op? Aangezien ik zelf werkzaam ben in deze sector hoor ik graag meer van deze nieuwigheid, maar volgens mij heb je geen weet waarover je spreekt. Aardbeien worden, net zoals andere vruchten groter omdat er telkens nieuwe rassen/varieteiten worden ontwikkeld en in gebruik worden genomen. Deze zijn soms groter van formaat zodat de plukkosten per uur naar beneden gaan. Of sommige rassen zijn juist smaakvoller. Of ze hebben betere resistenties tegen ziektes, waardoor er minder chemische middelen nodig zijn. Er is niet zoiets als een "eigenlijke grootte". Volgens die redenering is de "eigenlijke grootte" van tarwe gewoon een grasspriet, wat het vroeger ook was.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je ziet dat 80% van de opgenomen corona patiėnten rokers zijn of zwaargewichten dan mag je toch wel concluderen dat het met hun lichamelijke conditie te maken heeft en dat die slechter is dan bij 'normale' mensen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:17 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt, omdat je de cijfers niet kent. Dus raaskal je maar wat, en iedereen die het niet met je eens is is slecht/fout (goh waar hebben we dat eerder gezien)
Dan ga ik er nog een lullig schepje bovenop doen, ik ben nou toch bezig.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:19 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal heel mooi en het zou ook mooi zijn als zo daadwerkelijk was. Maar soms moet de economie ook gewoon plaats maken voor humanitair. Niet alles draait om geld, doet het wel, maar je snapt wel wat ik bedoel.
Als dit gewoon allemaal maar de vrije loop was gegaan was het echt niet goed geeindigd.
De wereld heeft wel is voor hetere vuren gestaan en zijn er ook weer bovenop gekomen.
In het geval van dit specifiek virus inderdaad. Geen twijfel mogelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je ziet dat 80% van de opgenomen corona patiėnten rokers zijn of zwaargewichten dan mag je toch wel concluderen dat het met hun lichamelijke conditie te maken heeft en dat die slechter is dan bij 'normale' mensen.
Echte groepsimmuniteit kun je enkel met een vaccin creėren.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vind ik ook niet goed. Wat mij betreft had de pleister er in een keer af gemoeten.
Ja, dan heb je 10000 man op de IC.
Ja, dan heb je 1000 doden.
Ja, dan ligt half Nederland twee of drie weken ziek thuis.
En dat is lullig. Erg lullig.
Maar dan ben je wel binnen twee maanden van alle gekut af, is iedereen immuun en hoef je de economie niet de nek om te draaien. Die gevolgen merken we over jaren nog steeds, als corona zelf allang niet meer speelt.
Recent nog in een super geweest? Aardbeien van 6-7 cm. Normaal is 3-4 cm. Mijn oma groeide die dingen vroeger zelf, op goede grond in grote getale. Ze werden nooit zo groot. Smaakten echter wel tien keer beter dan wat er nu in de schappen ligt. Zelfde verhaal bij professionele telers en boeren.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:21 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ah zie jij dat ja? Waar zie jij dat? Hoe "spuiten" ze deze precies op? Aangezien ik zelf werkzaam ben in deze sector hoor ik graag meer van deze nieuwigheid, maar volgens mij heb je geen weet waarover je spreekt. Aardbeien worden, net zoals andere vruchten groter omdat er telkens nieuwe rassen/varieteiten worden ontwikkeld en in gebruik worden genomen. Deze zijn soms groter van formaat zodat de plukkosten per uur naar beneden gaan. Of sommige rassen zijn juist smaakvoller. Of ze hebben betere resistenties tegen ziektes, waardoor er minder chemische middelen nodig zijn. Er is niet zoiets als een "eigenlijke grootte". Volgens die redenering is de "eigenlijke grootte" van tarwe gewoon een grasspriet, wat het vroeger ook was.
Verder gaat je redenering over genetisch gemodificeerd eten ook totaal scheef, aangezien genetisch gemodificeerde gewassen a) niet (on)gezonder zijn en hetzelfde genoom bereikt kan worden met conventionele kruisingen maken en b) het ook nog eens verboden is in de EU, waardoor de suiker waarmee je je volstopt gewoon geproduceerd is uit gewassen die conventioneel gekruist zijn.
Niet in de EU, maar wel in de wetenschappers die alle onderzoeken omtrent deze stoffen voor het publiek openbaren en nauw samenwerken met de FDA, WHO etc.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:20 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Jij hebt een hoop vertrouwen in de EU
90% op de IC zelfsquote:Op donderdag 2 april 2020 12:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je ziet dat 80% van de opgenomen corona patiėnten rokers zijn of zwaargewichten dan mag je toch wel concluderen dat het met hun lichamelijke conditie te maken heeft en dat die slechter is dan bij 'normale' mensen.
Ik had laatst ook aardbeien, die dingen waren zo groot als een aardappelquote:Op donderdag 2 april 2020 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Recent nog in een super geweest? Aardbeien van 6-7 cm. Normaal is 3-4 cm. Mijn oma groeide die dingen vroeger zelf, op goede grond in grote getale. Ze werden nooit zo groot. Smaakten echter wel tien keer beter dan wat er nu in de schappen ligt. Zelfde verhaal bij professionele telers en boeren.
En aardbeien zijn maar een voorbeeld. De fuck zit er allemaal in ons eten.
Je wordt vanzelf immuun als je het overleeft. What doesn't kill you, makes you stronger. Alleen zijn er dermate veel ongezonde mensen dat het voor hen nadelig uitpakt.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Echte groepsimmuniteit kun je enkel met een vaccin creėren.
In 2 maanden 100.000 IC patiėnten is erger dan in 12 maanden 100.000 patiėnten en je hebt ook meteen flink minder doden.
Nog meer zelfs, dit is gewoon letterlijk survival of the fittest zoals de natuur het bedoeld heeft.quote:
Ja vertel dat maar aan Schumacherquote:Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
What doesn't kill you, makes you stronger.
Het gaat toch om dikkerds. Zelfs met alleen 1000 calorieėn per dag met alleen maar döner kebab val je af. Afvallen is simpelweg minder calorieėn eten dan waar je lichaam om vraagt.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zegt echter niks over wat je eet. 1000 calorieėn aan mars en snickers is niet hetzelfde als 1000 calorieėn aan verse groente.
Dat eerste weten we nog niet. Daar is te weinig onderzoek naar. Natuurlijk is groepsimmuniteit goed voordat er een vaccin is, maar met een nieuw virus weet je nog te weinig om dat te zeggen. We weten nog niet helemaal hoe snel het muteert bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je wordt vanzelf immuun als je het overleeft. What doesn't kill you, makes you stronger. Alleen zijn er dermate veel ongezonde mensen dat het voor hen nadelig uitpakt.
Ja? Nee je snapt het volgens mij niet helemaal. De aardbeien van 6-7 cm is een compleet andere familie aan rassen en die komen in dit deel van het jaar uit spanje. Kom je in juni ook nog wel eens in een super? Kijk dan nog eens en je vindt kleine Nederlandse. En tuurlijk zijn aardbeien bij je opa etc etc altijd veel lekkerder omdat je ze dan opeet zodra je ze geplukt hebt. De meeste vruchten moeten juist voor rijpdatum worden geplukt (helaas), omdat ze uberhaupt nog in die supermarkt terecht moeten komen. Want als ze ze net zo rijp zouden plukken als bij je oma, dan liggen beschimmeld in de super en dan staat VD natuurlijk weer als eerst te klagen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Recent nog in een super geweest? Aardbeien van 6-7 cm. Normaal is 3-4 cm. Mijn oma groeide die dingen vroeger zelf, op goede grond in grote getale. Ze werden nooit zo groot. Smaakten echter wel tien keer beter dan wat er nu in de schappen ligt. Zelfde verhaal bij professionele telers en boeren.
En aardbeien zijn maar een voorbeeld. De fuck zit er allemaal in ons eten.
Dat zeg ik niet en daar ging het niet om. Ik zeg alleen dat het erg moeilijk is om 1000 kcal/ vier kg aan sperziebonen te eten, terwijl vier Snickers wegduwen waarschijnlijk best gaat.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En je krijgt dan precies dezelfde voedingstoffen in juiste hoeveelheden binnen?
Dat doen we nu al precies. De groep die “volgende week toch al zouden omvallen” komen niet eens op de IC in NL. De triage in de Nederlandse ziekenhuizen is al best streng.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan ga ik er nog een lullig schepje bovenop doen, ik ben nou toch bezig.
Degenen die omvallen zijn vooral zwakkeren. Ouderen, dikkies, reeds zieken enz. Bij wijze van spreken degenen die volgende week toch al zouden omvallen.
Waarom moet alles gefocust worden op een groep die toch al aan de losing hand is? Kunnen we niet beter de wereld in stand houden voor de (grote) groep die het wel redt en van daaruit verbeteren?
Er worden 4 scenario's geschetst. Welke het wordt weten we nog helemaal niet. Dat het niet het eerste scenario wordt met de meest positieve uitkomst, begint zich nu al af te tekenen. Het razendsnel herstel zie ik trouwens ook nergens.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)q8GvvFeoJ2kjm6yngPsc
Cijfers van het CPB
Zitten de crematiecentra eigenlijk ook aan de stadsverwarming? Er zitten toch heel wat kWh aan verbrandingswarmte in lichaamsvet.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:45 schreef Aiciu het volgende:
Alle dikke mensen gaan dood
Nemen ze straks ook onnodig plek in op de begraafplaatsen
Vast een andere familie. Maar die was er vroeger niet. Dus ontstaan door ingrijpen van de mens.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:39 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ja? Nee je snapt het volgens mij niet helemaal. De aardbeien van 6-7 cm is een compleet andere familie aan rassen en die komen in dit deel van het jaar uit spanje. Kom je in juni ook nog wel eens in een super? Kijk dan nog eens en je vindt kleine Nederlandse. En tuurlijk zijn aardbeien bij je opa etc etc altijd veel lekkerder omdat je ze dan opeet zodra je ze geplukt hebt. De meeste vruchten moeten juist voor rijpdatum worden geplukt (helaas), omdat ze uberhaupt nog in die supermarkt terecht moeten komen. Want als ze ze net zo rijp zouden plukken als bij je oma, dan liggen beschimmeld in de super en dan staat VD natuurlijk weer als eerst te klagen.
Ok, mijn hersenen waren blijkbaar nog niet wakker, want ik las het precies andersom. Dat jij 'wordt' en de originele post 'word' had.quote:
Andersom hersens hebbenquote:Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ok, mijn hersenen waren blijkbaar nog niet wakker, want ik las het precies andersom. Dat jij 'wordt' en de originele post 'word' had.
Over falen gesproken
Dat zou nou ideaal zijn voor biomassa.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zitten de crematiecentra eigenlijk ook aan de stadsverwarming? Er zitten toch heel wat kWh aan verbrandingswarmte in lichaamsvet.
En het griepseizoen val precies samen met het stookseizoen! Win-win.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zou nou ideaal zijn voor biomassa.
En dus slecht? Goed verhaal man. Eet je nu ook gras omdat tarwe door de mens is ontstaan? Je hele punt van "dit is niet natuurlijk en was vroeger anders" slaat gewoon nergens op omdat alle gewassen die we eten vroeger niet in de huidige vorm bestonden en we al 5000 jaar aan het veredelen zijn. Nu weet ik dat jij altijd wel overal een mening over hebt, maar misschien moet je dat beperken tot de onderwerpen waar je wel in thuis bent i.p.v. over je testimonials van opgespoten ruit.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vast een andere familie. Maar die was er vroeger niet. Dus ontstaan door ingrijpen van de mens.
Laat hem toch je krijgt er toch geen informatie ingestampt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En dus slecht? Goed verhaal man. Eet je nu ook gras omdat tarwe door de mens is ontstaan? Je hele punt van "dit is niet natuurlijk en was vroeger anders" slaat gewoon nergens op omdat alle gewassen die we eten vroeger niet in de huidige vorm bestonden en we al 5000 jaar aan het veredelen zijn. Nu weet ik dat jij altijd wel overal een mening over hebt, maar misschien moet je dat beperken tot de onderwerpen waar je wel in thuis bent i.p.v. over je testimonials van opgespoten ruit.
Oh ja maar weet je, dit is een forum. Daar heeft iedereen een mening. Niet alleen die toevallig ergens voor heeft doorgeleerd. En weet je? Die mening mag ik perfect hebben. En weet je wat ook zo is? Die mening mag ik zelfs hier uiten.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En dus slecht? Goed verhaal man. Eet je nu ook gras omdat tarwe door de mens is ontstaan? Je hele punt van "dit is niet natuurlijk en was vroeger anders" slaat gewoon nergens op omdat alle gewassen die we eten vroeger niet in de huidige vorm bestonden en we al 5000 jaar aan het veredelen zijn. Nu weet ik dat jij altijd wel overal een mening over hebt, maar misschien moet je dat beperken tot de onderwerpen waar je wel in thuis bent i.p.v. over je testimonials van opgespoten ruit.
Oh en het genetisch uit elkaar trekken van tarwe en het weer in elkaar frutselen is goed voor je? Waarbij tarwe ook nog eens bijna overal aan wordt toegevoegd? Wat weet jij eigenlijk over deze materie, naprater?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:23 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Laat hem toch je krijgt er toch geen informatie ingestampt.
Alsof ik ook maar iets kan zeggen waardoor jij mij wél gaat geloven.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh en het genetisch uit elkaar trekken van tarwe en het weer in elkaar frutselen is goed voor je? Waarbij tarwe ook nog eens bijna overal aan wordt toegevoegd? Wat weet jij eigenlijk over deze materie, naprater?
"toevallig ergens voor doorgeleerd"quote:Oh ja maar weet je, dit is een forum. Daar heeft iedereen een mening. Niet alleen die toevallig ergens voor heeft doorgeleerd. En weet je? Die mening mag ik perfect hebben. En weet je wat ook zo is? Die mening mag ik zelfs hier uiten.
quote:Laat hem toch je krijgt er toch geen informatie ingestampt.
Gerda en Suzanne zeggen dat het ongezond is.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh en het genetisch uit elkaar trekken van tarwe en het weer in elkaar frutselen is goed voor je? Waarbij tarwe ook nog eens bijna overal aan wordt toegevoegd? Wat weet jij eigenlijk over deze materie, naprater?
Bij het vormen van gameten wordt het genoom ook letterlijk uit elkaar getrokken. Dat kan toch ook niet gezond zijn? Eigenlijk kun jij je dus maar beter niet voortplanten. Want je gaat me niet wijs maken dat dat goed kan zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Haha true. Mooi ook hoe hij langzaam weer van onderwerpen wegkruipt waarin hij iemand is tegengekomen die "toevallig heeft doorgeleerd". En iemand anders een naprater noemen, maar als hij zelf een mening over een onderwerp heeft waar hij niks van weet is dat prima, want dan is het ineens een forum etc. etc.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:23 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Laat hem toch je krijgt er toch geen informatie ingestampt.
Maar eigenlijk zeg je dus: "ik weet er ook geen kut van". Terwijl je helemaal niet weet welke info ik heb. Beetje onnozel wel hč?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:32 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Alsof ik ook maar iets kan zeggen waardoor jij mij wél gaat geloven.
Je hebt je eigen waarheid, waarin je blijft zitten. Je staat niet open voor andere ideeėn en blijft maar schreeuwen.
Eigenlijk best een nare eigenschap, maar zoals je zegt:
[..]
"toevallig ergens voor doorgeleerd"
Het zal misschien moeilijk te bevatten zijn, maar die mensen hebben niet "toevallig" doorgeleerd, maar hebben daadwerkelijk gekozen om kennis uit te breiden, iets wat bij jou nogal vaak ontbreekt, loser.
En zoals ik zelf al zei:
[..]
Niet echt.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zeg je dus: "ik weet er ook geen kut van". Terwijl je helemaal niet weet welke info ik heb. Beetje onnozel wel hč?
Goed verhaal wouterrr, maar zoals ik al eerder zei: vroeger weinig obesitas en normaal voedsel. Tegenwoordig veel obesitas en allemaal bewerkt voedsel met toegevoegde rotzooi. Causaal verband? Kan ik niet zeggen. Komt het door meer eten? Goeie, maar waarom stoppen ze die eetremmers dan in je eten. Correlatie? Lijkt er wel op.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:59 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Bij het vormen van gameten wordt het genoom ook letterlijk uit elkaar getrokken. Dat kan toch ook niet gezond zijn? Eigenlijk kun jij je dus maar beter niet voortplanten. Want je gaat me niet wijs maken dat dat goed kan zijn.
[..]
Haha true. Mooi ook hoe hij langzaam weer van onderwerpen wegkruipt waarin hij iemand is tegengekomen die "toevallig heeft doorgeleerd". En iemand anders een naprater noemen, maar als hij zelf een mening over een onderwerp heeft waar hij niks van weet is dat prima, want dan is het ineens een forum etc. etc.
Omdat als je wel inhoudelijk wat wist te vertellen, je dat al wel had gedaan. Dat nalatende en bewust de kans om dat te laten zien achterwege latende doet mij vermoeden dat je er zelf ook geen kut vanaf weet.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:43 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Niet echt.
Ik zeg; "Als ik tegen jou zeg wat ik ervan weet, neem je mij toch niet serieus"
quote:Op donderdag 2 april 2020 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat als je wel inhoudelijk wat wist te vertellen, je dat al wel had gedaan. Dat nalatende en bewust de kans om dat te laten zien achterwege latende doet mij vermoeden dat je er zelf ook geen kut vanaf weet.
"Alles verbieden! Sancties, accijnzen! Laten wij onze vrijheden weggooien, zodat we allemaal het zelfde zijn, want dat is goedkoop!"quote:Op donderdag 2 april 2020 08:39 schreef Mikeytt het volgende:
Dat dikkerds de zorg drukten wisten we al. Nu blijkt het coronavirus zich graag aan vet te binden. Waar de dikken zich al ophoopten in de IC, is 90% van de mensen aan de beademing nu ook al een lopende ballon...
Klacht: Dikke mensen
Lekker bezig Peterrrrrquote:Op donderdag 2 april 2020 16:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goed verhaal wouterrr, maar zoals ik al eerder zei: vroeger weinig obesitas en normaal voedsel. Tegenwoordig veel obesitas en allemaal bewerkt voedsel met toegevoegde rotzooi. Causaal verband? Kan ik niet zeggen. Komt het door meer eten? Goeie, maar waarom stoppen ze die eetremmers dan in je eten. Correlatie? Lijkt er wel op.
quote:Op donderdag 2 april 2020 09:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Daar heeft deze ekto geen last van.
En weer een afleidsmilie, wat diskwalificeer jij jezelf toch steeds man.quote:
Doeiquote:
quote:Op donderdag 2 april 2020 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En weer een afleidsmilie, wat diskwalificeer jij jezelf toch steeds man.
Dat maak jij ervan. Ik ben juist tegen elke vorm van accijns, veel moet juist weer mogen en dikkerds moeten gewoon dik kunnen wezen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:49 schreef NgInE het volgende:
[..]
"Alles verbieden! Sancties, accijnzen! Laten wij onze vrijheden weggooien, zodat we allemaal het zelfde zijn, want dat is goedkoop!"
Enge fascist. Jij bent zelf duur voor onze samenleving, met je gezeur. Een levend mens is gigantisch mileu belastend. En het minder belasten van het mileu kost ons als samenleving bakken met geld. Ergo TS is zelf duur en moet meer met zijn eigen bezig zijn.
Onterechte klacht.
Tot nu toe wordt je van iedere ziekte immuun.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:19 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal heel mooi en het zou ook mooi zijn als zo daadwerkelijk was. Maar soms moet de economie ook gewoon plaats maken voor humanitair. Niet alles draait om geld, doet het wel, maar je snapt wel wat ik bedoel.
Als dit gewoon allemaal maar de vrije loop was gegaan was het echt niet goed geeindigd.
De wereld heeft wel is voor hetere vuren gestaan en zijn er ook weer bovenop gekomen.
Plus ben je wel immuun erna, dst is sowieso ook nog niet helemaal duidelijk. Beetje te vroeg al om dit te bevestigen.
quote:Op donderdag 2 april 2020 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En weer een afleidsmilie, wat diskwalificeer jij jezelf toch steeds man.
quote:Op donderdag 2 april 2020 15:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh ja maar weet je, dit is een forum. Daar heeft iedereen een smile. Niet alleen die toevallig ergens voor heeft doorgeleerd. En weet je? Die smile mag ik perfect hebben. En weet je wat ook zo is? Die smile mag ik zelfs hier uiten.
Van (bijna) elke ziekte wordt je immuun, maar de duur dat je immuun blijft, verschilt per ziekte.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:06 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Tot nu toe wordt je van iedere ziekte immuun.
Ik vind het raarder dat er mensen zijn die denken dat dit bij deze ziekte als enige geval niet gebeurt, dan dat er mensen zijn die verwachten dat het hierbij wel gebeurt
Ik denk wel dat VD de part time viroloog, geneticus, bondscoach en politicoloog het wel beter weet.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van (bijna) elke ziekte wordt je immuun, maar de duur dat je immuun blijft, verschilt per ziekte.
We weten ook niet hoe snel het virus muteert. Voor griep kun je bijvoorbeeld nooit immuun worden, want het virus muteert zich elk jaar weer.
Beredenering van een fatso die een excuus zoektquote:Op donderdag 2 april 2020 08:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mensen dood laten gaan zullen we niet doen in onze maatschappij(Wellicht wel keuzes maken maar dat omdat het niet anders kan). En dat moet je ook niet willen.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Dus ja, veel dikketjes in de IC . Veel oudjes en veel mensen met onderliggende ziektes. Is dat een reden om ze dood te laten gaan? Vind ik wat sneu. Waar ligt de grens? Gaan we dan ook rokers ruimen?
Maart inhoudelijk op ingaan, dat lukt je dus ook duidelijk niet meer. Probeer het dan ook niet, zulthoofd.quote:
Begin met afschaffen van aanbod. Weg met de mek, pizzaboeren, doners en vooral de rotzooi in de supermarkt. Vanuit de mensen zelf gebeurt dat toch niet. Wat we daarmee aan gezondheidszorg besparen kan prima gebruikt worden om de prijzen laag te houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mensen dood laten gaan zullen we niet doen in onze maatschappij(Wellicht wel keuzes maken maar dat omdat het niet anders kan). En dat moet je ook niet willen.
Maar dat mensen gewoon ongestraft modderdik kunnen worden en zo eigenlijk de gezondheid van de hele samenleving naar beneden halen.moet maar eens afgelopen zijn.
Mwoah zou kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Begin met afschaffen van aanbod. Weg met de mek, pizzaboeren, doners en vooral de rotzooi in de supermarkt. Vanuit de mensen zelf gebeurt dat toch niet. Wat we daarmee aan gezondheidszorg besparen kan prima gebruikt worden om de prijzen laag te houden.
Jij snapt er ook echt geen kut van.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dus iedereen die een beetje serieus aan krachttraining doet heeft overgewicht?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daarom ook. Immuun gebeurt in ieder geval, hoe snel het muteert weet je niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Van (bijna) elke ziekte wordt je immuun, maar de duur dat je immuun blijft, verschilt per ziekte.
We weten ook niet hoe snel het virus muteert. Voor griep kun je bijvoorbeeld nooit immuun worden, want het virus muteert zich elk jaar weer.
Want dat pakt nu in de Verenigde Staten zo goed uit natuurlijk. Man, man, man. Daar betaal je alles zelf, en toch is iedereen daar dikker dan hier. En Corona is daar veel erger dan hier, onder andere door dat stomme ziektekosten systeem daar. Lost niks op natuurlijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Ik ben juist tegen elke vorm van accijns, veel moet juist weer mogen en dikkerds moeten gewoon dik kunnen wezen.
Maar de zorg moet dan niet door de overheid geregeld worden. Zelf betalen.
Waarom benoemt iedereen altijd maar de VS als we over privaatzorg praten?quote:Op donderdag 2 april 2020 18:53 schreef NgInE het volgende:
[..]
Want dat pakt nu in de Verenigde Staten zo goed uit natuurlijk. Man, man, man. Daar betaal je alles zelf, en toch is iedereen daar dikker dan hier. En Corona is daar veel erger dan hier, onder andere door dat stomme ziektekosten systeem daar. Lost niks op natuurlijk.
Dat is de redenatie van mensen die zelf geen libertariėr zijn en ook niks van het libertarisme snappen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mensen moeten gewoon dood wanneer ze teveel geld kosten.
Libertarisme in een notendop.
Oh jawel hoor...quote:Op donderdag 2 april 2020 19:26 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is de redenatie van mensen die zelf geen libertariėr zijn en ook niks van het libertarisme snappen.
De VS is juist het bekendste voorbeeld van wat jij ook zou willen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom benoemt iedereen altijd maar de VS als we over privaatzorg praten?
De VS heeft ten eerste helemaal geen soortgelijk systeem. Mensen snappen echt 0,0 van het healthcare beleid daar.
Ten tweede is dik zijn een keuze en iedereen moet vrij zijn om zelf de keuze te maken om dik te worden. Dat is totaal niet relevant.
De VS is geen goed voorbeeld. Daar hebben ze namelijk ook gewoon sociale zorg. Sterker nog, het systeem lijkt verrekt veel op het Nederlandse systeem, maar mensen doen maar oordelen zonder dat ze daadwerkelijk weten hoeveel government assistance er nou daadwerkelijk is daar.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:27 schreef NgInE het volgende:
[..]
De VS is juist het bekendste voorbeeld van wat jij ook zou willen.
Dik zijn is geen keuze, want wie wil er nu dik zijn? Als ik het zou mogen kiezen, dan zou ik ook wel een six-pack willen hebben. Maar dan moet ik zo veel trainen dat ik geen tijd meer over heb. En dan ga ik met mijn vrienden praten en dan kan ik alleen nog maar over fitness praten, want dat is dan mijn leven. Zo verander je dus in een saaie lul.
Beter ben je gewoon gezellig, dan maar dik. Betaal ik graag die tien cent belasting per maand extra voor.
quote:Op donderdag 2 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan ga ik er nog een lullig schepje bovenop doen, ik ben nou toch bezig.
Degenen die omvallen zijn vooral zwakkeren. Ouderen, dikkies, reeds zieken enz. Bij wijze van spreken degenen die volgende week toch al zouden omvallen.
Waarom moet alles gefocust worden op een groep die toch al aan de losing hand is? Kunnen we niet beter de wereld in stand houden voor de (grote) groep die het wel redt en van daaruit verbeteren?
Waarom doet Zweden trouwens eigenlijk haar openbare leven niet neerleggen? Daar is nog gewoon alles open. Weten zij iets wat wij niet weten?
Oh dat deed ik tot nu toe toch? Maar toen ik je onderbuikgevoel over opgespoten fruit met inhoudelijke argumenten van de kaart veegde kwam je met matige en onzinnige reacties als:quote:Op donderdag 2 april 2020 18:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maart inhoudelijk op ingaan, dat lukt je dus ook duidelijk niet meer. Probeer het dan ook niet, zulthoofd.
Dus inhoudelijk bij jou op zaken ingaan werkt kennelijk niet, want het zijn je frustratie en je hoofd vol misvattingen die overheersen.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh ja maar weet je, dit is een forum. Daar heeft iedereen een mening. Niet alleen die toevallig ergens voor heeft doorgeleerd. En weet je? Die mening mag ik perfect hebben. En weet je wat ook zo is? Die mening mag ik zelfs hier uiten.
Ja haalt twee totaal verschillende dingen door elkaar. Ja, dit is een forum en ja, ik mag een mening hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:12 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Oh dat deed ik tot nu toe toch? Maar toen ik je onderbuikgevoel over opgespoten fruit met inhoudelijke argumenten van de kaart veegde kwam je met matige en onzinnige reacties als:
[..]
Dus inhoudelijk bij jou op zaken ingaan werkt kennelijk niet, want het zijn je frustratie en je hoofd vol misvattingen die overheersen.
Dat ontken ik ook nergens. Veel toegevoegde suikers en zout in o.a. geconserveerd en/of kant en klaar eten is ook helemaal niet goed. En in het buitenland zie je het nog veel vaker. In landen als Braziliė (met een ijzersterke suikerrietlobby) en de V.S. is dit probleem nog veel erger.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja haalt twee totaal verschillende dingen door elkaar. Ja, dit is een forum en ja, ik mag een mening hebben.
Onder de streep kan je niet ontkennen dat wat er nu allemaal aan rotzooi in de super ligt goed voor ons is. Sinds de supermarkt zijn intrede deed is de gemiddelde persoon veel dikker geworden. Ja we eten meer, maar het is ook kwalitatief een stuk slechter geworden. Alles moet maar lang houdbaar zijn, overal toevoegingen waarvan je niet weet wat het is, en voor goed eten betaal je de hoofdprijs. Geef dan niet de mensen de schuld want die rotzooi wordt je bij wijze van spreken door de strot geduwd.
Klopt, alles komt door een ander. Anderen maken jou dik.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als er zoveel mensen te zwaar zijn, dan ligt dat echt niet aan die mensen alleen.
😂👌quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:42 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt, alles komt door een ander. Anderen maken jou dik.
Ecto gespotquote:Op donderdag 2 april 2020 10:31 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Causaliteit is geen correlatie. Bovendien is er niet sprake van een plotselinge stijging van het aantal te zware mensen die je op één gebeurtenis zou kunnen schuiven, zoals bijvoorbeeld de introductie van de supermarkt. Het stijgt al sinds de jaren 80 continue.quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja haalt twee totaal verschillende dingen door elkaar. Ja, dit is een forum en ja, ik mag een mening hebben.
Onder de streep kan je niet ontkennen dat wat er nu allemaal aan rotzooi in de super ligt goed voor ons is. Sinds de supermarkt zijn intrede deed is de gemiddelde persoon veel dikker geworden.
Dit is zo een bullshit-argument. Gezond eten is niet duurder!quote:Ja we eten meer, maar het is ook kwalitatief een stuk slechter geworden. Alles moet maar lang houdbaar zijn, overal toevoegingen waarvan je niet weet wat het is, en voor goed eten betaal je de hoofdprijs.
Als het volgens jou dan aan het supermarkten ligt, waar >95% van NL zijn boodschappen doet, waarom heeft dan maar de helft van NL overgewicht? Volgens jouw logica zou dan ook 95% van de Nederlanders overgewicht moeten hebben. Dus kopen die mensen óf andere dingen in de supermarkt. óf ze kopen minder, óf ze kopen minder kant-en-klaar rotzooi, óf misschien komen ze gewoon van hun luie reet af en toe? Waarschijnlijk een combinatie van alle factoren. Je zou eerder kunnen concluderen dat lui zijn en kant-en-klaar spul kopen duur en ongezond is.quote:Geef dan niet de mensen de schuld want die rotzooi wordt je bij wijze van spreken door de strot geduwd.
Klopt en doordat ze de ic bezet houden komen ook slanke mensen te overlijden, dus het mes snijdt aan twee kanten!quote:Op donderdag 2 april 2020 09:44 schreef Nine. het volgende:
Enz.
Ik zeg ook dat causaliteit geen correlatie is. Verder steek je je belerende opgeheven vingertje maar waar de zon nooit schijnt. Komt er misschien ook eens wat minder stront uit je.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Causaliteit is geen correlatie. Bovendien is er niet sprake van een plotselinge stijging van het aantal te zware mensen die je op één gebeurtenis zou kunnen schuiven, zoals bijvoorbeeld de introductie van de supermarkt. Het stijgt al sinds de jaren 80 continue.
[ afbeelding ]
[..]
Dit is zo een bullshit-argument. Gezond eten is niet duurder!
Appels zijn 2 euro per kilo. Chips is meer dan twee keer zo duur per kilo.
Zelfgemaakte pizza is goedkoper, lekkerder en gezonder dan kant-en-klaar pizza.
Zelfgemaakte stamppot kost nog niet de helft van kant-en-klaar stamppot met emulgators en andere rare ingrediėnten.
Op de biologische markt zijn de producten zelfs nog goedkoper en komen bovendien uit NL.
[..]
Als het volgens jou dan aan het supermarkten ligt, waar >95% van NL zijn boodschappen doet, waarom heeft dan maar de helft van NL overgewicht? Volgens jouw logica zou dan ook 95% van de Nederlanders overgewicht moeten hebben. Dus kopen die mensen óf andere dingen in de supermarkt. óf ze kopen minder, óf ze kopen minder kant-en-klaar rotzooi, óf misschien komen ze gewoon van hun luie reet af en toe? Waarschijnlijk een combinatie van alle factoren. Je zou eerder kunnen concluderen dat lui zijn en kant-en-klaar spul kopen duur en ongezond is.
Waar wél overduidelijk een correlatie is, is tussen overgewicht en opleidingsniveau... bron
Als de supermarrekt wat meer fatsoenlijk vreten in de schappen zou hebben liggen ipv 6 meter rekken chips, om maar wat te noemen. Dan haal je al een flinke ongezondheidsfactor weg.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:42 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt, alles komt door een ander. Anderen maken jou dik.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat causaliteit geen correlatie is.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 09:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Sinds de supermarkt zijn intrede deed is de gemiddelde persoon veel dikker geworden.
quote:Geef dan niet de mensen de schuld want die rotzooi wordt je bij wijze van spreken door de strot geduwd.
Als jij nou gewoon niet zo veel domme dingen zou zeggen, dan viel er voor mij ook helemaal niet zo veel te beleren.quote:Verder steek je je belerende opgeheven vingertje maar waar de zon nooit schijnt. Komt er misschien ook eens wat minder stront uit je.
Er ligt ook genoeg fatsoenlijk eten. Of loop je zelf altijd om de gigantische groente en fruitschappen heen naar de Lays?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als de supermarrekt wat meer fatsoenlijk vreten in de schappen zou hebben liggen ipv 6 meter rekken chips, om maar wat te noemen. Dan haal je al een flinke ongezondheidsfactor weg.
Het is alsof je constant door de Bronx loopt met om de 20 meter een dealer die je crack wilt aansmeren.
Jij moet je gewoon niet als de alwetende professeur opstellen op een forum dat daar helemaal niet voor bedoeld is. Ga naar joop ofzo. Met je constante tactiek van alles van het onderwerp afleiden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:45 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Als jij nou gewoon niet zo veel domme dingen zou zeggen, dan viel er voor mij ook helemaal niet zo veel te beleren.
Ik heb het over het aanbod. Hoe kan je (ik schat even) 200 meter suiker en vet tegenover een paar rekjes normaal eten een goed aanbod noemen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:51 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Er ligt ook genoeg fatsoenlijk eten. Of loop je zelf altijd om de gigantische groente en fruitschappen heen naar de Lays?
Waar probeer ik van het onderwerp af te leiden? Jij bent degene die alles persoonlijk opneemt en dan meestal met beledigingen komt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij moet je gewoon niet als de alwetende professeur opstellen op een forum dat daar helemaal niet voor bedoeld is. Ga naar joop ofzo. Met je constante tactiek van alles van het onderwerp afleiden.
Jij loopt voorbij gezonde dingen op weg naar het chipsvak. Waarom blijf je de schuld afschuiven?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als de supermarrekt wat meer fatsoenlijk vreten in de schappen zou hebben liggen ipv 6 meter rekken chips, om maar wat te noemen. Dan haal je al een flinke ongezondheidsfactor weg.
Het is alsof je constant door de Bronx loopt met om de 20 meter een dealer die je crack wilt aansmeren.
Nee hoor. Als je fatsoenlijke porties eet is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Begin met afschaffen van aanbod. Weg met de mek, pizzaboeren, doners en vooral de rotzooi in de supermarkt. Vanuit de mensen zelf gebeurt dat toch niet. Wat we daarmee aan gezondheidszorg besparen kan prima gebruikt worden om de prijzen laag te houden.
Lees mijn post eens voor de verandering eens goed voordat je uit je onderbuik weer de plank misslaat. Over typisch en ironie gesproken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb het over het aanbod. Hoe kan je (ik schat even) 200 meter suiker en vet tegenover een paar rekjes normaal eten een goed aanbod noemen?
Typisch ook dat je fruitsappen kennelijk fatsoenlijk voedsel noemt. Wel eens op zo'n etiket gekeken?
Of als het in verhouding staat tot hoeveel je beweegt. Ik heb ook wel eens in de auto een zak chips, zo een familiezak m&m's en twee cola weggedrukt binnen een half uurtje. Kan niet zeggen dat ik er dik van ben geworden, maar dat was dan ook op weg naar huis na een marathon.quote:Op vrijdag 3 april 2020 13:03 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je fatsoenlijke porties eet is er niks aan de hand.
Als je niet verslaafd bent kan er om de meter een dealer staan, het maakt niet uit. Ben je verslaafd dan loop je er als het nodig is 5 km voor om.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |