Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.quote:Op zondag 5 april 2020 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat zou ik als uitdaging zien en kijken of er iets in een pan te fabriceren is. Ik bak nooit, dus geen suggesties, maar er zitten hier vast mensen die kunnen meedenken
Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en roosterquote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Farenji het volgende:
Als je een grote pan met deksel hebt en iets van een rooster ofzo om de taart op te zetten in de pan zou het moeten lukken. Ik heb zo wel pizza, croissants en afbakbroodjes gebakken in mijn studentenkamertje, ging best.
Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).quote:Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.
[..]
Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en roosterEn ik gok dat ik wel een keer een oven koop als ik hier nog lang woon. Mis wel meer oven gerechten ondertussen.
Baksels hier![]()
Ja, had ik in mijn vorige woning ook, werkte primaquote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).
En anders een airfryer? Bij de onze zit een speciale vorm om taart in te kunnen bakken.
Moet ik eens proberen ja
quote:Op zondag 5 april 2020 12:35 schreef LeSage het volgende:
Verslagje van de appeltaart.Wat komen die inkepingen er gaaf uit zeg! Een taart net als in de film!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wat zien ze er lekker uit Kaat! Je hebt toch wel ergens het recept? Ik ben benieuwd hoe smakelijk ze zijn als je je ingevroren en weer opgewarmd hebt..quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verslagje van de appeltaart.Mooie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu wachten tot de oven klaar is
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Verslagje van de appeltaart.Wat een mooie taart!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zijn lief! En zien er heel lekker uit!quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind ze ook wel schattig. Hoe ze smaken weet ik nog niet, denk vanavond bij een kop theequote:Op zondag 5 april 2020 14:20 schreef Yinny het volgende:
[..]
Ze zijn lief! En zien er heel lekker uit!
Dat ziet er zo leuk uit, maar ik griezel van alles wat van amandelen gemaakt is (behalve amandelen zelf)quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Hupje het volgende:
Ziet er goed uit, Kaatje1 en LeSage!
En die van minilot is... BijzonderAls ik je beschrijving lees, krijg ik niet echt de behoefte om hem ook te maken, haha.
Barreltje ook goed bezigDie van mij staat ook in de oven.
Wat ik nodig had voor de frangipane en appel vulling
[ afbeelding ]
Appels braaf gesneden in plakjes
[ afbeelding ]
Frangipane erop
[ afbeelding ]
Appels mozaïeken.
[ afbeelding ]
Suiker met kaneel erbij en nu staat hij in de oven.
Heb ik opgegeven en er bovenop gecrumbeld.quote:Op zondag 5 april 2020 14:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat ik altijd het kutste stukje vind om te maken is het raster van deeg bovenop, het deeg begint dan te zacht en plakkerig te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 april 2020 14:10 schreef Barreltje het volgende:
Een voorlopig verslag van hier:
Ik maakte gister zelf bladerdeeg Maar dan met glutenvrije broodmix..
[ afbeelding ]
Vandaag schilde ik de appeltjes, maakte karamel en legde alles in een kleinere vormWauw...zelf bladerdeeg makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu wachten tot de oven klaar is
We have far more in common than that which devides us..
Eerst weer een poos in de koelkast leggen. Maar dat geduld kan ik niet altijd opbrengen.quote:Op zondag 5 april 2020 14:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat ik altijd het kutste stukje vind om te maken is het raster van deeg bovenop, het deeg begint dan te zacht en plakkerig te worden.
Nu al zo mooiquote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Hupje het volgende:
En die van minilot is... BijzonderAls ik je beschrijving lees, krijg ik niet echt de behoefte om hem ook te maken, haha.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frangipane erop
[ afbeelding ]
Appels mozaïeken.
[ afbeelding ]
Wauw, die ziet er ongebakken al mooi uit!quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frangipane erop
[ afbeelding ]
Appels mozaïeken.
[ afbeelding ]
Jaloers, ik lust ook wel een stukje!quote:Op zondag 5 april 2020 14:57 schreef Aure het volgende:
Dit recept triggerde mij, maar gaandeweg heb ik een en ander aangepast:
https://www.laurasbakery.nl/appel-kruimel-roomcake/
Mijn vorm was ietsiepietsie groter, maar ik dacht dat het wel prima zou gaan met dezelfde hoeveelheden. Toen ik het beslag met appel er in deed was dat wel een heeeeel dun laagje. Nieuw beslag (dezelfde hoeveelheid) zonder appel gemaakt en dat er boven op gedaan. Daar bovenop als extra een laagje appel met kaneel erop gedaan.
[ afbeelding ]
Vervolgens een dikke laag banketbakkersroom, meer dan in het recept staat
[ afbeelding ]
Daar bovenop crumble met kaneel:
[ afbeelding ]
Door het verdubbelen van het beslag moest het duizend uur langer in de oven maar zie hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker
Wij hebben eenzelfde taart, ben benieuwd of de mijne er zo goed uitkomt!quote:Op zondag 5 april 2020 15:07 schreef Barreltje het volgende:
Taart is af en goed gekeurd!
[ afbeelding ]
Korst/bladerdeeg is niet zo fluffy maar wel lekker!
[ afbeelding ]
Ik vond het al een vrij gewaagd experimentquote:Op zondag 5 april 2020 11:00 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
En done! Het deeg bleef ook gaar een pietsje zacht, en zo warm gegeten en met die toch al jusachtige bruine boter wekt het geheel een milde associatie op met een avondprak.Desondanks toch nog wel smakelijk en knus, maar niet per se voor herhaling vatbaar..
Verslagje van de appeltaart.Oh wat tof, zo'n echte grootmoeders appeltaartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ziet er al heel mooi uit! Wat een werk joh, dat mozaiëken!quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frangipane erop
[ afbeelding ]
Appels mozaïeken.
[ afbeelding ]
Wow wat een plaatjequote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Hupje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Frangipane erop
[ afbeelding ]
Appels mozaïeken.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |