abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192457987
quote:
Goed recept! Opgeslagen en moet eens whisky kopen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192457988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 08:50 schreef Barreltje het volgende:
Ik ga denk ik voor een tarte tatin :Y)
Dat dus :Y

Recept van BBC good good zag er goed uit.
Ik heb alleen geen juiste pan/schaal. Zal ik een niet-ronde taart maken in een glazen ovenschaal? Of een lichtgewicht ronde quichevorm gebruiken? Ik heb volgens mij alleen een vorm met een losse bodem, dus daar moet ik dan wel een bakpapiertje in doen. Ik peins nog even verder.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_192457993
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:31 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Dat dus :Y

Recept van BBC good good zag er goed uit.
Ik heb alleen geen juiste pan/schaal. Zal ik een niet-ronde taart maken in een glazen ovenschaal? Of een lichtgewicht ronde quichevorm gebruiken? Ik heb volgens mij alleen een vorm met een losse bodem, dus daar moet ik dan wel een bakpapiertje in doen. Ik peins nog even verder.
Dat kan juist, toch, heel handig in een quicheschaal?

Ik heb te weinig boter voor een appeltaart, dus ik peins ook nog even verder of ik iets heel kleins maak en wat/hoe dan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192458077
Heb redelijk wat in huis, maar geen oven -O- Dus ik geniet op afstand mee van deze leuke reeks. En die taart met whisky opgeslagen :9
  zondag 5 april 2020 @ 08:51:17 #55
221912 minilot
Nancy boy
pi_192458125

Een half pond gepureerde piepers: hebbes. It's on! *O*

Bak ze, allemaal! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 5 april 2020 @ 08:52:39 #56
221912 minilot
Nancy boy
pi_192458140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:55 schreef Hupje het volgende:
Ik ben alvast begonnen... Het wordt Franse appeltaart met frangipane, recept van Rutger Bakt.

[ afbeelding ]
Ik had geen amandelmeel, dus dat moest ik nog even regelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Alles bij elkaar
[ afbeelding ]

Kneed-hulpje
[ afbeelding ]

En zo ging het de koelkast in. Morgen verder.
[ afbeelding ]
Ooooh. Thematisch kloppende outfit. Jij wint deze editie al! _O_
pi_192458163
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 08:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb te weinig boter voor een appeltaart, dus ik peins ook nog even verder of ik iets heel kleins maak en wat/hoe dan.
In het recept maak je de karamel in dezelfde vorm als waar je in bakt. Dat kan in elk geval niet in mijn quicheschaal met dunne metalen bodem.
pi_192458357
Ik ben geswitcht van appeltaart naar appel-kaneelkruimelcake met banketbakkersroom. Ik vind dat ook best mag O-)
  zondag 5 april 2020 @ 09:34:08 #59
221912 minilot
Nancy boy
pi_192458467
Meer matige telefoonfoto's!

Aardappeldeeg in wording:

Braaf zacht taartdeeg O+

Nu half uurtje koelen. Even boter bruinen en appels snijden :W
  zondag 5 april 2020 @ 09:34:35 #60
221912 minilot
Nancy boy
pi_192458475
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Ik ben geswitcht van appeltaart naar appel-kaneelkruimelcake met banketbakkersroom. Ik vind dat ook best mag O-)
Klinkt een duizendvoud beter! :9
  zondag 5 april 2020 @ 09:35:13 #61
221912 minilot
Nancy boy
pi_192458484
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 08:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Te.. weinig.. boter? :o :'(
pi_192458588
Aangezien ik nog nooit een tarte tatin heb gemaakt, moet het vandaag maar eens gebeuren! Ik ga dit recept gebruiken
https://smittenkitchen.com/2019/11/perfect-apple-tarte-tatin/
pi_192458639
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 09:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Het verbaasde mij ook, ik heb eigenlijk altijd wel minstens 1 nieuw pakje liggen :D meestal zelfs 2, op dit moment 3 :')
pi_192458842
Ik heb nog appels en bloem en boter en suiker en alles. Misschien dat ik vandaag toch ook een taartje ga bakken. Iets met walnoten met karamel lijkt me wel wat. :Y)
  zondag 5 april 2020 @ 10:27:24 #65
221912 minilot
Nancy boy
pi_192459005
Pre-oven. :') Was nogal gedoe met erg delicaat deeg en iets teveel appel (met donkere basterdsuiker er erg lekker notige gebruinde boter :9 )

Naja, het 'rustiek' noemen kan natuurlijk gewoon met zoiets boers als aardappeldeeg. :7

zondag 5 april 2020 @ 10:42:32 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192459134
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan weinig aan misgaan. Komt wel goed dus.
Hij staat in de oven. :9
Wat een briljant makkelijke taart! _O_

Nu nog een klein uurtje geduld. :D :')
pi_192459141
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:
En helemaal in stijl @:Hupje met je appeltjes-shirt :D O+
Het was mij niet eens opgevallen :D Kleuter heeft dit shirt gewoon graag aan.

@minilot Ik ben heel benieuwd naar de smaak!

Klaar met hardlopen, de rest van de ingrediënten liggen op kamertemperatuur te komen... zo meteen deel 2!
  zondag 5 april 2020 @ 11:00:40 #68
221912 minilot
Nancy boy
pi_192459294

En done! Het deeg bleef ook gaar een pietsje zacht, en zo warm gegeten en met die toch al jusachtige bruine boter wekt het geheel een milde associatie op met een avondprak. :+ Desondanks toch nog wel smakelijk en knus, maar niet per se voor herhaling vatbaar.. :)
pi_192459576
quote:

[..]

Nou ja 8)7
Het zag er leuk uit, mini. 8-)

Voorbereiding:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 april 2020 @ 11:25:49 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192459587
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Kan weinig aan misgaan. Komt wel goed dus.
Kan het zijn dat de temperatuursaanduiding voor een gewone electrische oven is?
Op de hetelucht op 200gr heb ik hem er nu met 50 mins uitgehaald, de bovenkanten van de crumble is wel erg donker.

Stom eigenlijk, deze oven heeft ook gewoon eletrische functie maar die gebruik ik zo zelden dat ik het eigenlijk gewon vergeet. :@
pi_192459589
quote:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat ik meer boter had. Ik heb maar 160 gram.
  zondag 5 april 2020 @ 11:33:25 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192459686

Misschien toch wel #nailedit

Nu even laten afkoelen en proeven. ;)
pi_192459727
quote:
2s.gif Op zondag 5 april 2020 11:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat ik meer boter had. Ik heb maar 160 gram.
Dit quichedeeg geeft maar 125 gram boter nodig. Wordt het wel een open appeltaart.
https://rutgerbakt.nl/bas(...)ap-voor-stap-recept/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192460081
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 08:46 schreef Holyme het volgende:
Heb redelijk wat in huis, maar geen oven -O- Dus ik geniet op afstand mee van deze leuke reeks. En die taart met whisky opgeslagen :9
Dat zou ik als uitdaging zien en kijken of er iets in een pan te fabriceren is. Ik bak nooit, dus geen suggesties, maar er zitten hier vast mensen die kunnen meedenken
pi_192460238
Het spul zit in de oven, nu de ontplofte keuken opruimen
We have far more in common than that which devides us..
pi_192460245
Als je een grote pan met deksel hebt en iets van een rooster ofzo om de taart op te zetten in de pan zou het moeten lukken. Ik heb zo wel pizza, croissants en afbakbroodjes gebakken in mijn studentenkamertje, ging best.
pi_192460338
Ziet er heel lekker uit, jammer dat de structuur dan tegenvalt.
pi_192460535
Leuk, al die verschillende baksels!

Ik ga zo beginnen, met een vrij standaard appeltaart, behalve dan dat ie plantaardig wordt. (Dus plantaardige boter en appelmoes in plaats van eieren).

Ik heb nu al trek!
pi_192460586
Verslagje van de appeltaart.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192460614
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:

Ik ga zo beginnen, met een vrij standaard appeltaart, behalve dan dat ie plantaardig wordt. (Dus plantaardige boter en appelmoes in plaats van eieren).

Ik heb nu al trek!
Ben benieuwd naar resultaat van de appelmoes is dit geval.
Wat ik me herinner van toen ik nog vaak muffins en koekjes bakte met appelmoes is dat het wel snel verbrand. Ik zou regelmatig even kijken
pi_192460709
Goed, ik heb dus her en der wat gezocht op internet naar een recept, maar ik vond niet iets waarvan ik dacht 'ja, dit ga ik precies nadoen!'. Wat ook gelijk mijn probleem is met bakken en waarom dat vaak niet lukt, ik hou me maar weinig echt aan een recept.

Voor deze appeltaart-in-een-cakevorm (bij gebrek aan een kleine springvorm wat noodzakelijk was omdat ik maar vrij weinig roomboter in huis had) heb ik in grote lijnen een recept gebruikt van Dudok. Of in ieder geval van een recept dat rondzweeft op internet waarvan ze zeggen dat het van Dudok is.
Maar dan het recept door de helft. Ongeveer.

Deeg gemaakt met bloem, boter en bruine basterdsuiker.
Vulling gemaakt met 3 gala appel en 2 granny's, welke even in de koekenpan geweest zijn om onnodig vocht uit te koken. Daarna voeg je wel een zut appelcompote toe dus uh, ja ok.
Dus ook appelcompote, rozijnen, kaneel.

Kruimel gemaakt van restje deeg, wat meer boter, suiker en bloem. Oh en vanille.

Het staat in de oven. Ongeveer 50 minuten. Denk ik.

:7
pi_192460784
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,

pi_192461007
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:

Ik heb nu al trek!
Ik maak alleen nog maar vegan cakes en appeltaart tegenwoordig. Helemaal prima, van cake wil ik zelfs niet meer anders :9
Zit nu ook aan de thee met een paar plakjes vegan cake, waar ik ipv suiker trouwens appelstroop heb gebruikt om een beetje in de appelsfeer te blijven vandaag :+
Over een uurtje ofzo maar eens aan de appeltaart beginnen *O*
pi_192461037
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow.
Kan je de hoeveelheden delen?
pi_192461063
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar resultaat van de appelmoes is dit geval.
Wat ik me herinner van toen ik nog vaak muffins en koekjes bakte met appelmoes is dat het wel snel verbrand. Ik zou regelmatig even kijken
Oh werkt goed, ik heb het al vaker gemaakt (en mijn familie doet het nu standaard :D ).
Wel altijd uitkijken met de hoeveelheid: teveel er bij gooien, en je krijgt echt véél te plakkerig deeg.
pi_192461077
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Wow.
Kan je de hoeveelheden delen?
Ik heb een recept gezocht voor mini appeltaartjes, want zomaar delen durfde ik ook niet aan. Heb er zelf nog wel stukjes walnoot door gedaan.
pi_192461113
Wat zien de mini appeltaartjes er leuk en prima uit, kaatje👍🏼

Inderdaad ontplofte keuken gekuisd, en heb nu 15 min pauze en deeg in de koelkast daardoor 15 min extra.
pi_192461162
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit :9
  zondag 5 april 2020 @ 13:23:34 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192461169
Ik ben nog niet begonnen. Ik denk dat het vanavond pas in de oven gaat. Ik heb niet zo veel zin vandaag dus ik maak een crumble. De appelstukjes zijn al wel uit de vriezer.
Spoilers!
  zondag 5 april 2020 @ 13:24:45 #90
221912 minilot
Nancy boy
pi_192461183
Oh @Kaatje1, wat zijn ze snoezig! *O*
pi_192461206
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat zou ik als uitdaging zien en kijken of er iets in een pan te fabriceren is. Ik bak nooit, dus geen suggesties, maar er zitten hier vast mensen die kunnen meedenken
Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.

quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Farenji het volgende:
Als je een grote pan met deksel hebt en iets van een rooster ofzo om de taart op te zetten in de pan zou het moeten lukken. Ik heb zo wel pizza, croissants en afbakbroodjes gebakken in mijn studentenkamertje, ging best.
Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en rooster :) En ik gok dat ik wel een keer een oven koop als ik hier nog lang woon. Mis wel meer oven gerechten ondertussen.

Baksels hier :9~ ^O^
pi_192461289
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.
[..]

Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en rooster :) En ik gok dat ik wel een keer een oven koop als ik hier nog lang woon. Mis wel meer oven gerechten ondertussen.

Baksels hier :9~ ^O^
Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).

En anders een airfryer? Bij de onze zit een speciale vorm om taart in te kunnen bakken.
Moet ik eens proberen ja :@
pi_192461539
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:

[..]

Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).

En anders een airfryer? Bij de onze zit een speciale vorm om taart in te kunnen bakken.
Moet ik eens proberen ja :@
Ja, had ik in mijn vorige woning ook, werkte prima :) Heb na de verhuis toen snelsnel een magnetron aangeschaft. Een airfryer ga ik eens verder bekijken, bedankt voor het meedenken! :*

Als gebakken crumble mijn toetje wordt, zal ik het nog even delen :)
  zondag 5 april 2020 @ 14:00:05 #94
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192461599
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 12:35 schreef LeSage het volgende:

SPOILER
Wat komen die inkepingen er gaaf uit zeg! Een taart net als in de film! :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 5 april 2020 @ 14:01:42 #95
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192461623
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat zien ze er lekker uit Kaat! Je hebt toch wel ergens het recept? Ik ben benieuwd hoe smakelijk ze zijn als je je ingevroren en weer opgewarmd hebt.. :Y)
  zondag 5 april 2020 @ 14:01:45 #96
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192461627
quote:

SPOILER
Mooie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 5 april 2020 @ 14:02:24 #97
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192461633
Wat ik altijd het kutste stukje vind om te maken is het raster van deeg bovenop, het deeg begint dan te zacht en plakkerig te worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 5 april 2020 @ 14:10:04 #98
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192461726
Een voorlopig verslag van hier:

Ik maakte gister zelf bladerdeeg Maar dan met glutenvrije broodmix..

Vandaag schilde ik de appeltjes, maakte karamel en legde alles in een kleinere vorm
SPOILER
Nu wachten tot de oven klaar is :Y)
pi_192461748
quote:

SPOILER
Wat een mooie taart!
pi_192461824
mijn karamel is verbrand :')
straks verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')