Goed recept! Opgeslagen en moet eens whisky kopen.quote:Op zondag 5 april 2020 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Oh! https://www.ohmyfoodness.(...)ascarpone-en-whisky/
Dat dusquote:
Dat kan juist, toch, heel handig in een quicheschaal?quote:Op zondag 5 april 2020 08:31 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Dat dus
Recept van BBC good good zag er goed uit.
Ik heb alleen geen juiste pan/schaal. Zal ik een niet-ronde taart maken in een glazen ovenschaal? Of een lichtgewicht ronde quichevorm gebruiken? Ik heb volgens mij alleen een vorm met een losse bodem, dus daar moet ik dan wel een bakpapiertje in doen. Ik peins nog even verder.
Ooooh. Thematisch kloppende outfit. Jij wint deze editie al!quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:55 schreef Hupje het volgende:
Ik ben alvast begonnen... Het wordt Franse appeltaart met frangipane, recept van Rutger Bakt.
[ afbeelding ]
Ik had geen amandelmeel, dus dat moest ik nog even regelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alles bij elkaar
[ afbeelding ]
Kneed-hulpje
[ afbeelding ]
En zo ging het de koelkast in. Morgen verder.
[ afbeelding ]
In het recept maak je de karamel in dezelfde vorm als waar je in bakt. Dat kan in elk geval niet in mijn quicheschaal met dunne metalen bodem.quote:Op zondag 5 april 2020 08:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat kan juist, toch, heel handig in een quicheschaal?
Ik heb te weinig boter voor een appeltaart, dus ik peins ook nog even verder of ik iets heel kleins maak en wat/hoe dan.
Klinkt een duizendvoud beter!quote:Op zondag 5 april 2020 09:24 schreef Aure het volgende:
Ik ben geswitcht van appeltaart naar appel-kaneelkruimelcake met banketbakkersroom. Ik vind dat ook best mag
Te.. weinig.. boter?quote:Op zondag 5 april 2020 08:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat kan juist, toch, heel handig in een quicheschaal?
Ik heb te weinig boter voor een appeltaart, dus ik peins ook nog even verder of ik iets heel kleins maak en wat/hoe dan.
Het verbaasde mij ook, ik heb eigenlijk altijd wel minstens 1 nieuw pakje liggenquote:
Hij staat in de oven.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kan weinig aan misgaan. Komt wel goed dus.
Het was mij niet eens opgevallenquote:Op zondag 5 april 2020 00:09 schreef mascara-klodder het volgende:
En helemaal in stijl @:Hupje met je appeltjes-shirt![]()
Nou jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan het zijn dat de temperatuursaanduiding voor een gewone electrische oven is?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kan weinig aan misgaan. Komt wel goed dus.
Ik was in de veronderstelling dat ik meer boter had. Ik heb maar 160 gram.quote:
Dit quichedeeg geeft maar 125 gram boter nodig. Wordt het wel een open appeltaart.quote:Op zondag 5 april 2020 11:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat ik meer boter had. Ik heb maar 160 gram.
Dat zou ik als uitdaging zien en kijken of er iets in een pan te fabriceren is. Ik bak nooit, dus geen suggesties, maar er zitten hier vast mensen die kunnen meedenkenquote:Op zondag 5 april 2020 08:46 schreef Holyme het volgende:
Heb redelijk wat in huis, maar geen ovenDus ik geniet op afstand mee van deze leuke reeks. En die taart met whisky opgeslagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Ben benieuwd naar resultaat van de appelmoes is dit geval.quote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:
Leuk, al die verschillende baksels!
Ik ga zo beginnen, met een vrij standaard appeltaart, behalve dan dat ie plantaardig wordt. (Dus plantaardige boter en appelmoes in plaats van eieren).
Ik heb nu al trek!
Ik maak alleen nog maar vegan cakes en appeltaart tegenwoordig. Helemaal prima, van cake wil ik zelfs niet meer andersquote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:
Leuk, al die verschillende baksels!
Ik ga zo beginnen, met een vrij standaard appeltaart, behalve dan dat ie plantaardig wordt. (Dus plantaardige boter en appelmoes in plaats van eieren).
Ik heb nu al trek!
Wow.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh werkt goed, ik heb het al vaker gemaakt (en mijn familie doet het nu standaardquote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar resultaat van de appelmoes is dit geval.
Wat ik me herinner van toen ik nog vaak muffins en koekjes bakte met appelmoes is dat het wel snel verbrand. Ik zou regelmatig even kijken
Ik heb een recept gezocht voor mini appeltaartjes, want zomaar delen durfde ik ook niet aan. Heb er zelf nog wel stukjes walnoot door gedaan.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Wow.
Kan je de hoeveelheden delen?
Ziet er goed uitquote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mini appeltaartjes. Ze zijn nog te heet om te eten, maar oh wat ruikt het lekker,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.quote:Op zondag 5 april 2020 11:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat zou ik als uitdaging zien en kijken of er iets in een pan te fabriceren is. Ik bak nooit, dus geen suggesties, maar er zitten hier vast mensen die kunnen meedenken
Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en roosterquote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Farenji het volgende:
Als je een grote pan met deksel hebt en iets van een rooster ofzo om de taart op te zetten in de pan zou het moeten lukken. Ik heb zo wel pizza, croissants en afbakbroodjes gebakken in mijn studentenkamertje, ging best.
Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).quote:Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, had al gedacht aan crumble bakken, appel bakken, crumble erbij.
[..]
Ha, dat klinkt creatief, al heb ik geen rooster of grote pan, en heb inductie. Lijkt me minder handig (ben er niet echt fan van). Maar ik ga eens kijken of er iets te regelen valt met pan en roosterEn ik gok dat ik wel een keer een oven koop als ik hier nog lang woon. Mis wel meer oven gerechten ondertussen.
Baksels hier![]()
Ja, had ik in mijn vorige woning ook, werkte primaquote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels al een jaar of 11 een combimagnetron van Samsung. Was niet eens zo duur bij aanschaf. Nu al heel lang een grote oven, maar we gebruiken de combi nog meer dan wekelijks. Best de investering waard wat mij betreft en ik gebruik hem ook naast de oven nog (warmt namelijk veel sneller op, voor worstenbroodjes, restjes opwarmen, aardappelkroketjes).
En anders een airfryer? Bij de onze zit een speciale vorm om taart in te kunnen bakken.
Moet ik eens proberen ja
quote:Op zondag 5 april 2020 12:35 schreef LeSage het volgende:
Verslagje van de appeltaart.Wat komen die inkepingen er gaaf uit zeg! Een taart net als in de film!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Wat zien ze er lekker uit Kaat! Je hebt toch wel ergens het recept? Ik ben benieuwd hoe smakelijk ze zijn als je je ingevroren en weer opgewarmd hebt..quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verslagje van de appeltaart.Mooie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu wachten tot de oven klaar is
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Verslagje van de appeltaart.Wat een mooie taart!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |