Maar dat is niet de discussie.quote:
Kijk gewoon even naar de grafieken. Iets klopt er gewoon niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:17 schreef Momo het volgende:
Jongens, hoe kunnen jullie nu met zekerheid gaan roepen dat die grafieken fout zijn als je niet precies weet op welke data er precies is gebruikt en welke statistische methodes/modellen etc.
Dan gaan zo ook wat dat betreft opschalen (zie de laatste slide van PPT Gommers). Dat is natuurlijk niet ideaal, maar (veel) beter dan het erbij laten zitten.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Opschalen qua materialen zou wellicht kunnen, maar je komt op dat moment ook aan de grens van je personeel.
Volgens Gommers zelf kom je van 1900 (/2400) in een nieuwe fase waarvan hij niet weet wat de kwaliteit van zorg zal zijn. Zie laatste slide van zijn presentatie.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:17 schreef mark6791 het volgende:
1900 voor COVID-19 (dus 2400 in totaal) hebben ze volgende week al, aldus Gommers, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat vervolgens niet meer opgeschaald kan worden.
Yes, als wij uitgaan van een “pessimistische R0” (en dan hebben we het niet over de effectieve R0), dan wel.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zit op werk, dus heb niet alles 100% kunnen volgen, maar is er gezegd dat wij 500 bedden tekort gaan komen en dat er een code zwart gaat komen tussen april en juni?
Dat snap ik. En dat is ook heel lovenswaardig. Er is alleen al jarenlang een (groot) tekort aan gedegen zorgpersoneel. Bestaand personeel kun je inderdaad trainen en mee laten helpen, maar ook daar zit je op een gegeven moment aan een grens.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dan gaan zo ook wat dat betreft opschalen (zie de laatste slide van PPT Gommers). Dat is natuurlijk niet ideaal, maar (veel) beter dan het erbij laten zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zat er vorige wek ook al in. Deze week wel ietsjes meer uitleg erover.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vond ik het meest interessant uit die briefing.
Klopt (zie mijn post boven die van jou), maar dat is dan vanwege een relatief gebrek aan personeel en niet vanwege een gebrek aan materiaal.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens Gommers zelf kom je van 1900 (/2400) in een nieuwe fase waarvan hij niet weet wat de kwaliteit van zorg zal zijn. Zie laatste slide van zijn presentatie.
quote:Op woensdag 1 april 2020 13:22 schreef Alxander het volgende:
Interessant dat de Spanjaarden inschatten dat ze op een R0 van 1.4 zitten (na een lockdown van bijna 3 weken)
[ afbeelding ]
https://elpais.com/socied(...)85641257_816509.htmlRutte zei gisteren dat wij op een R0 van 1 of misschien net daaronder zitten. Als dat zo is, klopt de R0 van 2.5 dan wel ongeveer als alle maatregelen opgeheven zouden worden of is dit niet vele malen hoger?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik, pessimist, zie dan tussen de wimpers 4.500 rondom juli.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En wat wil je nu dan? Excuses of dat elk bericht over huisdieren wordt verwijderd?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er werd zelfs beweerd dat het fakenieuws was door moderators.
Ik daarentegen snap weer helemaal niets van die (weerpluim)quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik ook verwarrend. Ze nemen toch geen constante R0 aan, lijkt me? Die evolueert toch over tijd?quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 april 2020 13:22 schreef Alxander het volgende:
Interessant dat de Spanjaarden inschatten dat ze op een R0 van 1.4 zitten (na een lockdown van bijna 3 weken)
https://pasteboard.co/J1MC1ux.png
https://elpais.com/socied(...)85641257_816509.htmlAls dat zo is dan kun je de maatregelen net zo goed opheffen want dat blijft de exponentiële groei en dan blijft het systeem feitelijk net zo goed overbelast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag in januari op FB een bericht voorbij komen van allemaal katten die in Wuhan (of ergens in een van die landen) uit flats waren gegooid ... ik ging er vanuit dat dat fakenews wasquote:Op woensdag 1 april 2020 13:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Niet mee eens. Er werd zelfs beweerd dat het fakenieuws was door moderators.
Y-as = aantal bezette IC-bedden door coronapatiënten en dat is logisch want anders zou je niet beginnen met “0”. Dat is tijdens de briefing (van vandaag maar ook die van vorige week etc) wel zo uitgelegd.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
.... of de y-as moet aangepast worden zodat het alleen coronapatiënten op de IC weergeeft.
Iets klopt er niet, dus grafiek is fout. Het is geen rocket science.
quote:Op woensdag 1 april 2020 13:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kijk gewoon even naar de grafieken. Iets klopt er gewoon niet.
Y-as zegt het aantal bezette IC bedden weer te geven (dus ALLE IC-bedden).
Blauwe lijn lijkt aantal COVID-19 patiënten weer te geven, want ze projecteren zelf data van NICE er op.
Als je blauwe lijn dan gewoon volgt zie je dat wij 2400 coronapatiënten gaan krijgen. Capaciteit van IC is 2400 totaal, waarvan 1900 voor coronapatiënten, dus krijg je een overschot tussen april en juni.
... dus of de blauwe lijn is fout en geeft het eigenlijk een combinatie van COVID + reguliere spoed patiënten weer
.... of de y-as moet aangepast worden zodat het alleen coronapatiënten op de IC weergeeft.
.... of we gaan 1.5 maand lang een code zwart krijgen
Alle lijntjes zijn individuele scenario's aan de hand van o.a. een bepaalde R0. Hoe dichter de lijntje bij elkaar komen, hoe waarschijnlijker een bepaald scenario is.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik daarentegen snap weer helemaal niets van die (weerpluim)
Daarbij klopt de stippellijn van de ic-capaciteit toch niet? Of denik nu weer te simpel?
Punt is, dat de capaciteit dan 1900 wordt (waarom niet de juiste capaciteit erin staat mag joost weten). En dus overbezetting van midden-april tot begin juni.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe ik dit lees op de y-as zijn IC-bedden voor Coronapatienten. Maar het is nogal breed te interpreteren idd. Je zou eigenlijk een hele toelichting bij elke grafiek nodig hebben.
maar dat staat er dus niet, en dan hebben wij dus straks 2400 coronapatiënten volgens dit model en dus een overschot, en dus een code zwart tussen halverwege april en begin juni.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe ik dit lees op de y-as zijn IC-bedden voor Coronapatienten. Maar het is nogal breed te interpreteren idd. Je zou eigenlijk een hele toelichting bij elke grafiek nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |