Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:02 schreef pussycatdoll het volgende:
Spanje: Besmettingen +7,967 doden +748
Brazillie: Besmettingen +1,087 gaat ook steeds harder.
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het ook fijner gevonden als ze de afgelopen weken (en de komende weken) hadden gebruikt om lange termijn te denken; wellicht wat aangepaste maatregelen bedenken waarmee een gedeelte weer kan gaan draaien in ieder geval. Maar veel verder dan ''lockdown'' en dat eindeloos verlengen schijnen ze niet te kijken. Ik denk dat het achteraf erg veel commentaar gaat opleveren; hoe erg de economie ingestort is....mja, we gaan 't zien.
Ja, jij bent zeker ook nog aan het werk?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet dan maar. Zit niets anders op. We stropen de mouwen op en gaan aan de slag.
Ja, die maken zich zorgen en houden zich stil.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:01 schreef KingRadler het volgende:
Er zitten genoeg dikke trollen op Fok.
Sinds Corona is het aantal trol reacties gedaald.
De Brazilianen dienen dit gewoon te dragen als mannen en niet als kinderen. Aldus Bolsonaroquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:02 schreef pussycatdoll het volgende:
Spanje: Besmettingen +7,967 doden +748
Brazillie: Besmettingen +1,087 gaat ook steeds harder.
Ik las dat in Brazilie zelfs de maffia maar bezig is lockdown-maatregelen te treffen bij gebrek aan presidentieel leiderschapquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.
Met name Brazilië. Met die maffe president. En het volk dat het gewoon niet meer kan pikken straksDit gaat in een aantal landen goed escaleren vrees ik.
Het virus discrimineert.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Als vrouw zijnde krijg ik echt hangtieten van zulke mensen. Hoe verzin je het. In deze tijd.. What's next? Te weinig kleurlingen en moslims op de IC?
Eerst de US, gaat het eerste land worden met 1000+ doden in 1 dagquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, het aantal landen waar de situatie echt alarmerend wordt/is neemt toe.
Met name Brazilië. Met die maffe president. En het volk dat het gewoon niet meer kan pikken straksDit gaat in een aantal landen goed escaleren vrees ik.
Echt he.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn we nu met belangrijke zaken bezig en is het voor journalisten nu tijd voor iets anders dan "ophef" en "nieuws" maken omdat iemand iets op Twitter zet.
Hopelijk binnenkort weer en dan ga ik er lekker hard tegenaanquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, jij bent zeker ook nog aan het werk?
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.
Het is echt voor niemand makkelijk, wat!!! het is misschien erger dan je denkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Nu hebben ze eindelijk tijd om kwaliteitstijd met hun kinderen te hebben.
Maar de VS is ook zo groot als heel Europa bij elkaar ofzo? Dus niet echt eerlijk vergelijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Eerst de US, gaat het eerste land worden met 1000+ doden in 1 dag
Dat dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.
Nouja als je een ding loslaat gaat het weer wat sneller. Maar doordat er steeds meer mensen het gehad hebben gaat het ook weer langzamer. Het is dus een kwestie van op het juiste moment inschatten wanneer je aan de knop moet draaien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vanaf april gaan versoepelen en dan gaan monitoren wat dat doet, komen er teveel mensen naar het ziekenhuis dan gaan ze de maatregelen weer opvoeren. Viceuze cirkel dit.
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ace 2 receptoren lijkt toch een beetje de rode draad te zijn als je kijkt naar veel terugkerende benoemde dingen die opvallen.
- geslacht
- roken
- hoge bloeddruk
- overgewicht
- ras
De les relevante vragen stellen bij persco's hebben ze dan wel weer gemist...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn we nu met belangrijke zaken bezig en is het voor journalisten nu tijd voor iets anders dan "ophef" en "nieuws" maken omdat iemand iets op Twitter zet.
Klopt, ik merk nu ook al (ook aan mezelf) dat we het wel geloven. Ik houd mij aan de 1,5 meter afstand. Maar als ik groenten moet pakken of iemand moet passeren, ende persoon doet zelf ook geen moeite om te voorkomen dat we kortstondig de 1,5 meter afstand niet meer houden dan laat ik het gewoon gebeuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:07 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet gaat werken. Mensen zijn nu tolerant en begripvol en wennen aan de nieuwe situatie. Als je met vrijheden gaat wisselen, zullen steeds minder mensen zich er aan houden.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:
- bier
- nootjes
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Nu hebben ze eindelijk tijd om kwaliteitstijd met hun kinderen te hebben.
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jouquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk binnenkort weer en dan ga ik er lekker hard tegenaan
Ja, maar ik ben bang dat je te optimistisch bent over het tijdspad waarin dit geschied. Wellicht dat er al een paar honderd duizend mensen besmet zijn, maar dan nog is dit een fractie op de totale bevolking. Extrapoleer je dit dan ben je jaren verder.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja als je een ding loslaat gaat het weer wat sneller. Maar doordat er steeds meer mensen het gehad hebben gaat het ook weer langzamer. Het is dus een kwestie van op het juiste moment inschatten wanneer je aan de knop moet draaien.
Een soort lange speech van Greta.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jou![]()
En alles komt wel goed hoor. Het is alleen even een hele zure appel dit.
En drugsquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddank ontbreken deze zaken in dat lijstje:
- bier
- nootjes
Snelle google check zegt 200 miljoen inwoners verschil, vind ik best veel. En de US is nog lang niet klaar natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Maar de VS is ook zo groot als heel Europa bij elkaar ofzo? Dus niet echt eerlijk vergelijken.
Bolsonaro gaat zijn best doenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:08 schreef Jed1Gam het volgende:
60.000 moorden per jaar in Brazilië, ben benieuwd of Corona dat ooit gaat benaderen.
Ok, dan trekken we Polen, Hongarije, Bulgarije en nog wat Oost-Bloklanden erafquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:13 schreef Blik het volgende:
Snelle google check zegt 200 miljoen inwoners verschil, vind ik best veel. En de US is nog lang niet klaar natuurlijk
Ik begrijp het ook wel, maar kom op, we moeten allemaal even alle zeilen bijzetten om door deze ellende heen te komen. En dat gaat best lukken denk ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.
Wanneer je niet hoeft te combineren tegelijkertijd zou ik het geklaag ook erg vinden maar nu snap ik het wel.
Dankje. Aan mij zal het niet liggenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah dat hoop ik dan ook heel erg voor jou![]()
En alles komt wel goed hoor. Het is alleen even een hele zure appel dit.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is vooral de combinatie wat mensen stress geeft: werknemer, ouder, leraar, animatie, huishoudster icm onzeker toekomstbeeld, gebrek aan sociale interactie en coronastress zorgt ervoor dat mensen het niet trekken.
Wanneer je niet hoeft te combineren tegelijkertijd zou ik het geklaag ook erg vinden maar nu snap ik het wel.
Hoe langer dit duurt, hoe langer we haar en Timmermans niet zien (vanwege zijn baard en BMI).quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben bang dat je te optimistisch bent over het tijdspad waarin dit geschied. Wellicht dat er al een paar honderd duizend mensen besmet zijn, maar dan nog is dit een fractie op de totale bevolking. Extrapoleer je dit dan ben je jaren verder.
Iedereen en alles gaat dit voelen. Hierna is de wereld echt anders geworden. En zullen we ons moeten instellen op die andere wereld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:16 schreef Knipoogje het volgende:
Zit een beetje webcams all over the world te checken...
https://www.earthcam.com/network/map.php
Het is toch overal verlaten, op alle hotspots. Rio strand, Times Square, Miami beach enzo. Zie bijna niemand.
Bizar eigenlijk. De hele wereld zit thuis. Dat gaan de reisorganisaties en hotels best voelen, vooral in landen waar de overheid wat minder compenseert...
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe langer dit duurt, hoe langer we haar en Timmermans niet zien (vanwege zijn baard en BMI).Die vrouw die ernaast zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beter Zuid-Europa afstoten, die hebben alle economische en migranten problemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:15 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Ok, dan trekken we Polen, Hongarije, Bulgarije en nog wat Oost-Bloklanden eraf
Je krijgt dan ergens personele problemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.
Ja eens, dat zal ook een deel van de oplossing worden, maar ook dat is limitatief. Volgens mij moet er ook gewoon eerlijk gezegd worden dat dit een stevige griep is, en dat -zoals wel vaker bij griep- er dan mensen komen te overlijden. Op dit moment zitten wij in een soort kramp dat wij ten koste van alles één mensen leven moeten redden. Gewoon totaal niet realistisch.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mocht het echt zo langzaam gaan kunnen we ook nog proberen het aantal ic bedden nog vele malen hoger te krijgen in de tussentijd. Doorgaan dus met apparatuur bouwen en zorgmensen trainen. Dan kun je de knop ook permanent in een hogere stand zetten.
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iedereen en alles gaat dit voelen. Hierna is de wereld echt anders geworden. En zullen we ons moeten instellen op die andere wereld.
Dit is totaal niet te vergelijken met 9/11. Dit raakt zonder uitzondering iedereen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.
Ja klopt. Maar wat gaat er veranderen dan? Behalve dan dat wij een kortstondige recessie zullen beleven en een fractie hogere oversterfte hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is totaal niet te vergelijken met 9/11. Dit raakt zonder uitzondering iedereen.
Ik kan me nog wel iets van IS herinneren, dat ontstaan was na de oorlog tegen Irak naar aanleiding van 9/11,quote:Op dinsdag 31 maart 2020 23:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat gaat er dan veranderen? Na 9/11 is er toch ook niks wezenljiks veranderd? Behalve dan dat je geen drinken meer de douane mag passeren, dat je mag je dan voor ¤4,50- kopen bij zo'n kut kioskje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |