abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192378313
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Heb je ook de discussie gelezen?
(dat bedoel ik overigens niet cynisch; ik waardeer het aandragen van wetenschappelijke artikelen ^O^ )
[..]

Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.

Dus dan heeft iedereen een beetje gelijk. :)

Verder moet iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar wel rekening houden dat de professionals nu de mondkapjes nodig hebben.
pi_192378317
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo'n 56 duizend nieuwe gevallen vandaag, met vermoedelijk nog maximaal een paar duizend uit de VS en wat losse landjes te gaan. Er komen er al een paar dagen tussen de 60 en 70 duizend per dag bij (ipv 60k de ene dag, daarna 75k, morgen 90k en overmorgen 110k), dus de toename van de stijging lijkt af te vlakken.
Ik hou mijn hart vast als het in Afrika gaat verspreiden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:06:49 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192378332
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192378335
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?

En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
Ik kan je morgen de precieze aantallen geven.
pi_192378339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

het is minder gevaarlijk dan ebola hoor en dat kennen ze daar heel goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:07:21 #106
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192378348
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Aww, dat is zo sneu, maar helaas de realiteit.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192378351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis van hoeveel patiënten (grofweg)?

En sta me nog een paar vragen toe:
- Hoeveel van die IC ligt er al heel lang (en tegen beter weten in)?
- Hoevel van die IC ligt er dus nog binnen die 6 dagen waar je het over had?
1400 die op de IC terecht zijn gekomen. Maar als iemand van de IC ontslagen wordt wordt dat dus niet regeregistreerd als ontslagen, dat gebeurd schijnbaar pas als ze ook uit het ziekenhuis ontslagen zijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:02 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378362
Bij UMCU nu 39 van de 61 IC plekken bezet.
pi_192378368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:36 #110
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192378377
quote:

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

Ja ik begrijp het ook maar het is voor kinderen een zeer moeilijke periode zeker, vooral ook voor opa en oma van hun. Heel veel sterkte komende tijd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192378382
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Naar ik begrijp is Ebola iets té effectief. Mensen bezwijken er te snel aan om heel veel anderen te besmetten.
en 80% ervaart nauwelijks klachten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:08:52 #112
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192378384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb van een vriendin ( die woont daar) van mij gehoord dat ze in Kamaroen morgen huis aan huis testen gaan doen .... dit gaan ze ook ondersteunen met een Drone om de mensen in de gaten te houden en afstand te houden :o

Dus die hebben wel genoeg testen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192378387
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar waar hebben ze zoveel last van dan? Oprechte vraag. Of willen ze gewoon graag weer naar school?
Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:04 #114
416575 crew  Evenstar
pi_192378388
quote:

[..]

Minder dodelijk ja, maar verspreidt sneller dan ebola. Ebola is een tikje te dodelijk daar waardoor het makkelijk in te dammen is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:29 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Ze zouden gewoon van data uit Italie moeten uitgaan, eventueel gecorrigeerd naar leeftijd. Waarom ze eerst dachten dat Nederlanders in gemiddeld 10 dagen de IC af zouden kunnen is mij een raadsel. Waarom telkens zelf het wiel opnieuw uitvinden?
Ik denk dat dat voortkomt vanuit de normale - en gemiddeld gemaakt - post-operatieve behandelcijfers.
Uit de operatie komend ligt een flink gedeelte je nog dagje op de IC en dat dan middelen met iemand die er al 4 weken langer ligt of zo. Het lijkt mij ook uitzonderlijk dan men standaard zo lang daar verblijft.
Voorts moeten we ook onderscheid maken over welk type ICu we het hebben...
• full-service IC incl HartLong en een medisch team van 6 personen per HighTech bed
• of "slechts" monitoring van beademing van 5 personen door één (bij wijze van spreken),"normale" zaalverpleger.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192378400
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tussen de regels door is dat ook wat ik hoorde in de persconferentie. Op de een of andere manier testen hoeveel mensen er al immuun zijn.
Volgens mij was immuniteits onderzoek meer om het totale aantal in kaart te kunnen brengen.

Maar het lijkt mij logisch om op termijn alle zorgmedewerkers te testen, ook de niet zieke.

En alle andere mensen die nu nog met de risicogroepen in contact komen. Anders dweilen we met de kraan open.
.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:09:49 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192378408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook moet je daadwerkelijk lichaamssappen van iemand op/in je krijgen. Zweet, bloed, slijm, sperma, etc. Met gewoon normaal leven is de kans al vrij klein. probleem was dat mensen dode lichamen gingen dragen (die juist super besmettelijk zijn bij Ebola) uit religie/traditie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:10:08 #118
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192378413
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:50 schreef Greenpeas het volgende:
Vandaag na een aantal dagen weer het pdf'je van het RIVM geopend. Jongst overleden ligt nu tussen de 45-49..

Jammer dat ze geen IC opnamen per leeftijdscategorie en de onderliggende kwalen per leeftijdcategorie. Leuk voor de statistiek (en de eigen gemoedstoestand)...
De leeftijdsdistributie op de IC kun je hier vinden:

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Weisst
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:10:20 #119
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192378415
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jazeker en dan zie je dat er ook wetenschappelijk niet éénduidige mening is.

Dus dan heeft iedereen een beetje gelijk. :)

Verder moet iedereen doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, maar wel rekening houden dat de professionals nu de mondkapjes nodig hebben.
Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192378419
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:09 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat het van de ene op de andere dag ineens helemaal weg is, dat vertrouwde ritme, de vertrouwde gezichten, het hele riedeltje. Van achter een schermpje met videobellen is toch net effe anders.
nou ik ben een stukje ouder , maar ik vind dit ook best lastig / zwaar... Die onzekerheden: werk, relatie, ouders, hoe lang nog...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192378433
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
Bij UMCU nu 39 van de 61 IC plekken bezet.
Hoe lang verwachten jullie met die 61 plekken te kunnen?

En tot hoeveel kunnen jullie maximaal opschalen?
pi_192378434
Overigens niet alleen lof voor de zorg, maar ook voor het landelijke actiecentrum in Rotterdam. Hoe snel zij deze opschaling gecoördineerd hebben onder leiding/advies van defensie is echt wel een dikke _O_ waard.

Eén van de redenen dat we in het begin zo somber waren over de 2400 bedden is volgens mij ook omdat de zorg zelf niet eens wist waar ze toe in staat zijn met een goede landelijke coördinatie.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:11:36 #123
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192378441
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ook psychische problemen
Oei, dit gaat voor veel mensen hier een groot probleem worden.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_192378448
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen ontslagen van de IC's. Die 40 zijn echt herstelde patiënten die van IC naar huis of van IC naar reguliere ziekenhuisopname en dan naar huis zijn gegaan.
[..]

Is dat zo? Op NICE staat dat er 1400 totaal zijn opgenomen, en er liggen er nu 1100. Dan zijn er 300 ontslagen, waarvan er 170 overleden zijn (ik neem aan dat die bij de ontslagen tellen). Dan zijn er dus zo'n 130 ontslagen van de IC. Hoe kan het dan dat iemand hier claimt dat alleen al in hun ziekenhuis meer dan 40 mensen van de IC ontslagen zijn?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:12:12 #125
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192378454
quote:

[..]

het mag dan wel minder gevaarlijk zijn maar je vergeet dat die landen vaak nog aan het herstellen zijn van de Ebola , en dus de zorg daar vaak al zeer ondermaats is , vele zijn weg gegaan omdat ze niet betaalt krijgen , maar ook die er nog zijn zijn verzwakt door alles wta ze de afgelopen jaren hebben door gemaakt ,

dat gaat hier ook gebeuren , als de corona weg is dat vele zorg verleners en Artsen dus opgebrand zijn of geestelijk uitgeput , dan wil je niet dat er nog eens een Virus komt die de zorg op 110% moet zetten ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192378458
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.
Welk ziekenhuis of regio werk je eigenlijk?

Op onze IC (haga in Den Haag) zie ik nog maar weinig mensen kort aan de beademing liggen, tenzij ze overlijden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192378461
Als je die Italiaanse cijfers elke dag weer ziet, lijkt het erop alsof de IC op een lugubere manier 'leegloopt'. Stel je voor dat alles opnieuw begint als de lockdown wordt versoepeld...dan is Italie gewoon afgeschreven. Doodeng.
pi_192378472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Minder dodelijk ja, maar verspreidt sneller dan ebola. Ebola is een tikje te dodelijk daar waardoor het makkelijk in te dammen is.
Zou het dan qua mogelijk muteren van SARS-CoV-2 dan niet wellicht beter zijn om te muteren in een veel dodelijkere variant in plaats van te muteren in juist een veel mildere variant? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192378473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen ontslagen van de IC's. Die 40 zijn echt herstelde patiënten die van IC naar huis of van IC naar reguliere ziekenhuisopname en dan naar huis zijn gegaan.
[..]

Er zijn er 1400 opgenomen geweest, 1100 liggen er nu nog, en er zijn er 170 overleden. Dan zijn er dus 130 ontslagen. Dat is nog niet veel.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:13:06 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378477
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja ik ben nog gedeeltelijk aan het werk, ik moet zo nu en dan naar de winkel voor eten te kopen en ik ben dagelijks 4x buiten met onze hond. Daarbij hou ik wel afstand van mensen, maar als een fietser langskomt en die niest of hoest net dan kan je al de pisang zijn.

:{
En dat piezelig kleine zweefdruppeltje dat geen 1.5m maar 15m overbrugt en zich dan neerzet op het handvat van je deur of het lieve koppie van je hond gebruikt als landingsplaats..

Kortom, niet al te ongerust worden noch je hond in de lysol dompelen .. anders beter wegblijven hier ... de maatregelen werken op de grote statistiek en zeggen niets over iemands persoonlijk situatie.
pi_192378488
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik was tot vanmiddag best optimistisch gestemd, vanwege die afvlakking. Maar 175 overlijdens, hoort hier absoluut niet bij. Integendeel.

ik hoop een incident, maar een update met ineens 70% meer overlijdens. Dat is toch wel schrikken
Nou, het maximum is nu ~125 op een dag (28 maart). Dat is een stijging van ongeveer 12% met wat het maximum was (~110 op 26 maart). Die 125 kan nog wel wat verder stijgen de komende dagen. Ik raad je echt aan naar de pdf van RIVM te kijken en niet die dagkoers te volgen :).

Het leek even alsof het aantal nieuwe opnames echt constant was geworden, maar dat was te mooi om waar te zijn. De procentuele stijging is echter wel minder geworden de afgelopen dagen. Gaat wel met horten en stoten.
pi_192378489
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.
Ja, maar dan is het alsnog een wetenschappelijke bron.
pi_192378517
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat mensen selectief shoppen in hun selectief gekozen artikel. Men pakt één zin uit de conclusie en negeert daarbij alle gemaakte nuance in de discussie.
pi_192378518
Trouwens, afvlakking? Het aantal ziekenhuisopnames van gister naar vandaag is meer dan 40% toegenomen (van 507 naar 722)!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:15:42 #135
416575 crew  Evenstar
pi_192378538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe lang verwachten jullie met die 61 plekken te kunnen?

En tot hoeveel kunnen jullie maximaal opschalen?
61 is maximaal opgeschaald. Normaal is 24, naar 36 opschalen was makkelijk, die 61 is later pas gebeurd waarbij ze een hele operatie afdeling op de begane grond hebben omgebouwd naar een IC-complex.

Verder geen idee over hoe het gaat en hoe lang ze nog denken vooruit te kunnen. Ik krijg wel de data door, maar werk zelf niet op de IC-afdeling, maar op de radiotherapie :)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:15:43 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192378539
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Denk niet gezonder, maar ik denk meer dat een bejaarde in Italië nog middenin het gezin staat. Dat heeft ook behoorlijk wat bejaarden omgelegd in Italië denk ik.
Er zijn vooral ook veel meer bejaarden in Italië, het geboortecijfer ligt al decennia heel laag.
pi_192378545
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou, het maximum is nu ~125 op een dag (28 maart). Dat is een stijging van ongeveer 12% met wat het maximum was (~110 op 26 maart). Die 125 kan nog wel wat verder stijgen de komende dagen. Ik raad je echt aan naar de pdf van RIVM te kijken en niet die dagkoers te volgen :).

Het leek even alsof het aantal nieuwe opnames echt constant was geworden, maar dat was te mooi om waar te zijn. De procentuele stijging is echter wel minder geworden de afgelopen dagen. Gaat wel met horten en stoten.
Meer dan 40% meer opnames vandaag vergeleken met gister...
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16:08 #138
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192378547
In Tsjechië moeten ze zelfs op tv mondmaskers dragen, zie ik nu op Canvas. Probeer je de NOS-journaal-hosts even zo voor te stellen.

Vreselijk.
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
pi_192378548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Trouwens, afvlakking? Het aantal ziekenhuisopnames van gister naar vandaag is meer dan 40% toegenomen (van 507 naar 722)!
Je moet ook kijken naar regionale trends, het aantal besmettingen en het scenario zónder maatregelen.
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16:26 #140
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192378555
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof mensen er hier geen last van hebben.

Voetbal is voorlopig ook even niet meer, kunnen ze Veronica Inside nog vullen? :{
Jazeker, ze laten zien hoe de clubs omgaan met de COR crisis en hoe idioten zoals Promes de quarantaine regels aan hun laars lappen.
What can change the nature of a man?
pi_192378560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat mensen selectief shoppen in hun selectief gekozen artikel. Men pakt één zin uit de conclusie en negeert daarbij alle gemaakte nuance in de discussie.
Maar dat kan je ook zeggen over het quoten van een expert.

Er zijn bijvoorbeeld op televisie zoveel experts geweest met ook weer andere meningen..

Dat maakt de mening/uiting vaak niet minder waar, vaak heeft een verhaal meerdere kanten natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:17:06 #142
416575 crew  Evenstar
pi_192378571
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou het dan qua mogelijk muteren van SARS-CoV-2 dan niet wellicht beter zijn om te muteren in een veel dodelijkere variant in plaats van te muteren in juist een veel mildere variant? :@
Heel dodelijke virussen gaan sneller ten onder ja. Als je vandaag besmet raakt en morgen dood bent dan heb je weinig kans gehad om anderen te besmetten.

Of het handg is is een tweede :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:17:41 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378583
quote:

Wat heb "je" geleerd met beloften aan kinderen die van anderen afhangen ? ;) :6
Dit is ook trouwens wat gebeurd in het dagelijks leven.... aannemen dat het zo zal zijn.

Hier blij dat ik er wat harder in ben gegaan...... niet om gelijk 8-) :7 te hebben maar beter voorbereid dan valt het altijd mee.... en soms ook dan niet.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:18:19 #144
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192378602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weekend effect. Opgenomen patienten:
pi_192378604
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

61 is maximaal opgeschaald. Normaal is 24, naar 36 opschalen was makkelijk, die 61 is later pas gebeurd waarbij ze een hele operatie afdeling op de begane grond hebben omgebouwd naar een IC-complex.

Verder geen idee over hoe het gaat en hoe lang ze nog denken vooruit te kunnen. Ik krijg wel de data door, maar werk zelf niet op de IC-afdeling, maar op de radiotherapie :)
Hoe houden jullie de radiotherapie (ik meen voor Oncologie?) afdelingen met kwetsbare mensen door bijvoorbeeld chemokuren vrij van mogelijke besmettingen eigenlijk?

Speciale procedures op de oncologie behandelingen afdeling?
pi_192378606
Ben wel benieuwd hoe we die 500 extra IC plekken nog voor elkaar gaan krijgen. Als ik zie dat in ons ziekenhuis er gewoonweg geen plek voor is, tenzij we de verkoever om gaan bouwen tot IC.
Zijn er dan ziekenhuizen met zoveel plek over?
pi_192378607
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar dat kan je ook zeggen over het quoten van een expert.
Ja en nee. Een expert representeert niet één artikel, maar honderden/duizenden artikels.

quote:
Er zijn bijvoorbeeld op televisie zoveel experts geweest met ook weer andere meningen..
De meeste Nederlandse experts zijn toch opvallend eensgezind. Ik heb weinig grote clashes gezien. Hooguit wat gesteggel over de vraag of een volledige lockdown moest komen.
pi_192378612
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof mensen er hier geen last van hebben.

Voetbal is voorlopig ook even niet meer, kunnen ze Veronica Inside nog vullen? :{
Geen idee maat. Ik kijk dat soort programma's niet. Mijn vermaak is nu dit topic
Groot fan van User Wotte
pi_192378615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Welk ziekenhuis of regio werk je eigenlijk?

Op onze IC (haga in Den Haag) zie ik nog maar weinig mensen kort aan de beademing liggen, tenzij ze overlijden.
ETZ
pi_192378618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:16 schreef Coco. het volgende:

[..]

Jazeker, ze laten zien hoe de clubs omgaan met de COR crisis en hoe idioten zoals Promes de quarantaine regels aan hun laars lappen.
Die mogen ze weleens aan de schandpaal hangen ja.
pi_192378621
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Meer dan 40% meer opnames vandaag vergeleken met gister...
Dat heeft te maken met rapportering. Ik kan me zo voorstellen dat administratieve afdelingen wat minder bezet zijn in het weekend, waardoor minder gevallen worden doorgegeven als de deadline maandag 10:00 des ochtends is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:19:05 #152
416575 crew  Evenstar
pi_192378623
quote:
Stijging van 18.1% en in lijn met de andere dagen van afgelopen week. Als je er dan ook vanuit gaat dat disndag vaak iets hoger ligt kunnen wij morgen hopelijk iets lagere cijfers zien.

Maar zelfs dan is het nog kut, want IC capaciteit gaat krap worden.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:19:15 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378627
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:16 schreef Eightyone het volgende:
In Tsjechië moeten ze zelfs op tv mondmaskers dragen, zie ik nu op Canvas. Probeer je de NOS-journaal-hosts even zo voor te stellen.

Vreselijk.
Schijnveiligheid uitstralen .... O-)
pi_192378638
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heel dodelijke virussen gaan sneller ten onder ja. Als je vandaag besmet raakt en morgen dood bent dan heb je weinig kans gehad om anderen te besmetten.

Of het handg is is een tweede :P
Heb jij ook de mogelijkheid om het staatje met de opnames te laten zien per dag. Dus niet geantidateerd zoals het st. NICE het doet, maar zeg maar dat vandaag 175 heeft.
pi_192378656
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

ETZ
Ah, midden in de ellende dus. Dan hebben we het in Den Haag toch iets beter, voorlopig. Sterkte :+

Hoe hebben jullie al die extra plekken weten te realiseren?
pi_192378665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja en nee. Een expert representeert niet één artikel, maar honderden/duizenden artikels.
[..]

De meeste Nederlandse experts zijn toch opvallend eensgezind. Ik heb weinig grote clashes gezien. Hooguit wat gesteggel over de vraag of een volledige lockdown moest komen.
Wel gek dat in België en Duitsland bijvoorbeeld ons "gek" aankijken, terwijl we in principe ook een lockdown hebben.

Alleen gaan wij uit van het verstand/besef van de mensen.

We gaan dit weekend zien met 20 graden hoe dat gaat uitpakken..
pi_192378670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:18 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Weekend effect. Opgenomen patienten:
[ afbeelding ]
Juist. Wat je hier wel ziet is dat 27 maar 26 maart al voorbij is, en waarschijnlijk de nieuwe piek gaat worden. Hopelijk blijft dat de piek - zou wel in lijn zijn met wat je zou verwachten op basis van ingeslagen beleid.
pi_192378684
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Schijnveiligheid uitstralen .... O-)
Klopt, de televisiekijker loopt ook zonder mondkap geen gevaar. :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:22:27 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378703
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of het handig is is een tweede :P
Niet vanuit het virus natuurlijk die dan zichzelf zo doet uitdoven.
Een beetje wat (gelukkig) ook deels gebeurde met SARS1 en MERS (beide ook flink dodelijker dan Covid19).
pi_192378704
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:20 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ah, midden in de ellende dus. Dan hebben we het in Den Haag toch iets beter, voorlopig. Sterkte :+

Hoe hebben jullie al die extra plekken weten te realiseren?
Pacu en OK's ombouwen tot IC. Daar zijn we nog steeds mee bezig.

De eerste patiënten zijn eind vorige week op de pacu (nu dus IC) opgenomen.
pi_192378712
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:20 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wel gek dat in België en Duitsland bijvoorbeeld ons "gek" aankijken, terwijl we in principe ook een lockdown hebben.
Ik vraag me af of het Belgische RIVM/Duitse RIVM daadwerkelijk zo wantrouwig naar ons kijkt. Volgens mij zijn het vooral mensen die geen heldere kijk op de zaak hebben die roepen dat wij strengere maatregelen moeten nemen. Dezelfde slag die ons met Italië vergeleek ondanks dat dat scenario al snel ontkracht werd.
pi_192378715
quote:

[..]

Alleen gaan wij uit van het verstand/besef van de mensen.

Ze hadden nooit het woord "groepsimmuniteit" moeten gebruiken. De voorlichter die dat door de vingers heeft gezien moet echt ontslagen worden.

Daardoor heeft het beleid van Nederland een duidelijke stempel gekregen - hoe vaak Rutte ook uitlegt dat het in feite weinig verschilt van de omringende landen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:23:40 #163
416575 crew  Evenstar
pi_192378724
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe houden jullie de radiotherapie (ik meen voor Oncologie?) afdelingen met kwetsbare mensen door bijvoorbeeld chemokuren vrij van mogelijke besmettingen eigenlijk?

Speciale procedures op de oncologie behandelingen afdeling?
Wij doen zelf geen chemotherapie, die krijgen ze echt op de afdeling Oncologie. Wij doen echt alleen de bestraling zelf.

Tot nu toe hebben wij geen besmette patiënt gehad. Wij doen wel aan triage bij de ingang. Iedereen met (milde) klachten krijgt een mondkapje, handschoenen etc.

Een van de toestellen is nu leeg gepland en staat klaar om eventuele besmette patiënten te behandelen.

En een deel van de afdeling is ingepikt door de buren van SEH, want die hadden meer ruimte nodig. Bij hevige griepgolven pikken ze vaak ook wat ruimte in voor een bed of 3-4, maar nu hebben ze echt een flink stuk ingepikt, omdat het anders niet te doen was.
pi_192378728
quote:
A cargo plane loaded with medical supplies and protection equipment may depart for the US by the end of the day Tuesday, the Kremlin said after a phone call between US President Donald Trump and Russian President Vladimir Putin.
https://www.rt.com/news/484623-russia-coronavirus-aid-us/

Poetin stuurt de VS hulpgoederen, moet niet gekker worden. _O-
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:23:47 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192378729
Tof. Economie naar de knoppen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192378735
Meer dan 40% meer opnames tov gister, 40% meer doden tov de dag met meeste doden totnutoe. Ik vraag me af of ze de cijfers van vandaag hebben meegenomen in de overwegingen voor de persconferentje vandaag. Als dit zo doorzet, en geen vertraagd weekend effect is, dan vermoed ik dat er later in de week strictere maatregelen bekend gemaakt gaan worden.
pi_192378740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze hadden nooit het woord "groepsimmuniteit" moeten gebruiken. De voorlichter die dat door de vingers heeft gezien moet echt ontslagen worden.
Je zou toch zeggen dat het RIVM ook zo'n speech goedkeurt. Maar getuige ook hun bericht van het NOS van het weekend (met die 10 dagen) denk ik dat ze onderschatten hoe gauw men aan de loop gaat met hun woorden.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 maart 2020 @ 20:24:14 #168
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192378741
BNODesk twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 20:05:08 NEW: Number of deaths worldwide due to coronavirus reaches 40,000 https://t.co/47MXF0XUJ0 https://t.co/S4pJUSKmYU reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192378743
Nou gezellig we zitten hier nog wel een paar weken, gaat lang duren die meeting
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:24:22 #170
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192378744
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ziekenhuis-patienten

Weet niet of deze al gepost is.

Ic-arts schrikt van leeftijd patiënten: 'Het treft veel jonge mensen'

Niemand boven de 70
"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.

Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."

-O-
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_192378761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daardoor heeft het beleid van Nederland een duidelijke stempel gekregen - hoe vaak Rutte ook uitlegt dat het in feite weinig verschilt van de omringende landen.
Dat klopt inderdaad, dat heeft in het buitenland ook voor veel verwarring gezorgd dat je niet zomaar recht trekt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:24:52 #172
416575 crew  Evenstar
pi_192378763
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:19 schreef _I het volgende:

[..]

Heb jij ook de mogelijkheid om het staatje met de opnames te laten zien per dag. Dus niet geantidateerd zoals het st. NICE het doet, maar zeg maar dat vandaag 175 heeft.
Hoe bedoel je precies? Nieuwe patiënten per dag? Voor de IC?
pi_192378764
quote:

Die datum 6 april was bij aankondiging toch al wel duidelijk niet het eindpunt, waarom wel zo duidelijk communiceren naar de kinderen? Ik bedoel dit niet lullig, maar: Setting yourself up for failure.
pi_192378767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Revanches het volgende:

Niemand boven de 70
"Ik zie dat er veel patiënten tussen de 40 en de 65 jaar bij ons aan de beademing liggen". Op dit moment ligt er niemand boven de 70 op zijn afdeling aan de beademing.

Ook deze dienst ziet Marco hoe een gezonde en sportieve man snel achteruitgaat. "Deze patiënt is 50. Daar schrik je van: die man heeft een blanco voorgeschiedenis, is gewoon gezond. In minder dan 24 uur is hij zo achteruitgegaan dat wij hem aan de beademing moesten leggen."

-O-
Ik zag het item net voorbij komen op rtl, heftig wel
pi_192378771
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Pacu en OK's ombouwen tot IC. Daar zijn we nog steeds mee bezig.

De eerste patiënten zijn eind vorige week op de pacu (nu dus IC) opgenomen.
Die kant gaan wij ook op vrees ik ja. PACU is al weer terug richting de OK gekomen, die zat op de IC vanwege de centen.
Wordt nu overwogen om 13 plekken op de verkoever te creëren.

Oh, en als je Sanne Kleinveld nog rond ziet lopen, doe hem maar de groeten vanuit het Haga. Hij wordt gemist :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:25:20 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_192378778
quote:

Denk dat gemeentes met populaire “attracties” preventief te werk moeten gaan. Toegangswegen afsluiten naar alles dat ook maar enigszins aantrekkingskracht heeft
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:25:22 #177
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192378779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:18 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ben wel benieuwd hoe we die 500 extra IC plekken nog voor elkaar gaan krijgen. Als ik zie dat in ons ziekenhuis er gewoonweg geen plek voor is, tenzij we de verkoever om gaan bouwen tot IC.
Zijn er dan ziekenhuizen met zoveel plek over?
Het UMCG heeft bijvoorbeeld een oude IC-ruimte die ze weer in gebruik nemen:

quote:
Het UMCG heeft op dit moment vijfendertig bedden op de Intensive Care. Dit aantal kan worden uitgebreid naar zeker achtentachtig en mogelijk meer dan honderd.

De eerste uitbreidingsstap zou bestaan uit het opnieuw in gebruik nemen van een oude IC-ruimte. Dat levert direct negen extra plekken op.
Bron: rtvnoord.nl

Misschien dat andere ziekenhuizen ook soortgelijke ruimtes hebben die ze kunnen vullen.
Weisst
pi_192378792
quote:

Niemand boven de 70

-O-
Is het niet zo dat Delft bovengemiddeld veel patiënten van andere ziekenhuizen krijgt? En dat zullen wellicht sneller jongere mensen zijn om die een transport beter verdragen?
pi_192378793
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Nieuwe patiënten per dag? Voor de IC?
Ow sorry ja. Die 175 zijn de overledenen van vandaag. Die bedoelde ik niet.
pi_192378794
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat gemeentes met populaire “attracties” preventief te werk moeten gaan. Toegangswegen afsluiten naar alles dat ook maar enigszins aantrekkingskracht heeft
Ik ben eerder bang voor de buurt BBQ etc. in bepaalde wijken..
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:26:00 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het Belgische RIVM/Duitse RIVM daadwerkelijk zo wantrouwig naar ons kijkt. Volgens mij zijn het vooral mensen die geen heldere kijk op de zaak hebben die roepen dat wij strengere maatregelen moeten nemen. Dezelfde slag die ons met Italië vergeleek ondanks dat dat scenario al snel ontkracht werd.
"Onze" LockDown aanpak verschilt hooguit op nuance en accent.
Veel maakt uit hoe elk land zichzelf (qua zorg) organiseert.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 maart 2020 @ 20:26:10 #182
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192378801
quote:

Niemand boven de 70

-O-
Boven de 70 wordt dus al niet eens meer behandeld op de IC -O-
_____
pi_192378812
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je zou toch zeggen dat het RIVM ook zo'n speech goedkeurt. Maar getuige ook hun bericht van het NOS van het weekend (met die 10 dagen) denk ik dat ze onderschatten hoe gauw men aan de loop gaat met hun woorden.
RIVM heeft die bewoording zelf ook gebruikt. Maar daar zitten natuurlijk geen specialisten wat betreft framing.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:27:04 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_192378818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Meer dan 40% meer opnames tov gister, 40% meer doden tov de dag met meeste doden totnutoe. Ik vraag me af of ze de cijfers van vandaag hebben meegenomen in de overwegingen voor de persconferentje vandaag. Als dit zo doorzet, en geen vertraagd weekend effect is, dan vermoed ik dat er later in de week strictere maatregelen bekend gemaakt gaan worden.
Je hebt nooit meegekregen dat er op maandag altijd enorme vertraging in de cijfers is?
pi_192378821
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, 21 graden en weten dat het nog sowieso 5 weken duurt ofzo. Mensen gaan een uitweg zoeken
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:27:18 #186
416575 crew  Evenstar
pi_192378826
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:25 schreef _I het volgende:

[..]

Ow sorry ja. Die 175 zijn de overledenen van vandaag. Die bedoelde ik niet.
Moment zal even lijst updaten, daar staan ook nieuwe patiënten per dag bij.
pi_192378828
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

RIVM heeft die bewoording zelf ook gebruikt. Maar daar zitten natuurlijk geen specialisten wat betreft framing.
Groepsimmuniteit is uiteraard nog steeds een einddoel, maar het lijkt me wel te benadrukken dat dat doel een langetermijnvisie is.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:27:38 #188
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192378833
Duitsland doet het goed zeg. Ik ben zo trots op ze. 😘😘🥰
Sisco Certified
pi_192378835
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is ook een conclusie die je kunt trekken ja. 8)7
pi_192378836
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:25 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik ben eerder bang voor de buurt BBQ etc. in bepaalde wijken..
Dat ook ja!
  Redactie Frontpage dinsdag 31 maart 2020 @ 20:27:59 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192378839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, 21 graden en weten dat het nog sowieso 5 weken duurt ofzo. Mensen gaan een uitweg zoeken
Ja het is gewoon wachten tot die spreekwoordelijke bom gaat barsten.
_____
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:00 #192
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_192378840
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

https://www.rt.com/news/484623-russia-coronavirus-aid-us/

Poetin stuurt de VS hulpgoederen, moet niet gekker worden. _O-
Ach, ze hebben een paar jaar geleden de president ook al geleverd ;)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:10 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_192378847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Stijging van 18.1% en in lijn met de andere dagen van afgelopen week. Als je er dan ook vanuit gaat dat disndag vaak iets hoger ligt kunnen wij morgen hopelijk iets lagere cijfers zien.

Maar zelfs dan is het nog kut, want IC capaciteit gaat krap worden.
Op welke termijn gaat die krap worden is nu de schatting? We hebben volgende week 2400 plaatsen beschikbaar
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:19 #194
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192378850
quote:

[..]

_O-
What can change the nature of a man?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:28:24 #195
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192378852
quote:

[..]

En daarom moet de media voorzichtig zijn met dat soort 'nieuwsberichten'. Als mensen dit soort conclusies gaan trekken :{
pi_192378855
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Moment zal even lijst updaten, daar staan ook nieuwe patiënten per dag bij.
Per de dag van rapporteren, of de dag van opname? (Eigenlijk ben ik op zoek naar het grafiekje hierboven, maar dan niet met groen en blauw, maar dat de getallen van vandaag gewoon op vandaag staan en niet zijn teruggezet.)

Snap je het nog? :@

Deze, maar dan anders
pi_192378861
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Je hebt nooit meegekregen dat er op maandag altijd enorme vertraging in de cijfers is?
De piek van gisteren lijkt ook wel echt de grootste piek tot nu toe te gaan worden.
pi_192378873
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Op welke termijn gaat die krap worden is nu de schatting? We hebben volgende week 2400 plaatsen beschikbaar
En nu tegen de 1600 gevuld ofzo? Nog een dag of 10?
pi_192378886
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit is uiteraard nog steeds een einddoel, maar het lijkt me wel te benadrukken dat dat doel een langetermijnvisie is.
Ik denk (hoop) dat ze dat volledig los hebben gelaten. Heeft geen enkele wetenschappelijke basis - het zal moeten komen van een vaccin.

Als ik een beetje tussen de regels door luisterde vandaag, dan willen ze de immuniteit wel gaan inzetten om met een adviezen-op-maat te komen. Wie wel en niet welke bewegingsvrijheid heeft. Maar daar zitten erg veel haken en ogen aan, dus ben benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken.
pi_192378889
quote:

[..]

Heb ook een collega van midden 40 die met spoed naar het ziekenhuis moest, kreeg geen adem meer.

Geen overgewicht, gewoon gezonde grote kerel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')