abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192378458
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hier hebben zo bizar veel mensen een beperkt beleid. Daardoor is het lastig vergelijken met Italië. Onze IC patiënten zijn een stuk fitter.
Welk ziekenhuis of regio werk je eigenlijk?

Op onze IC (haga in Den Haag) zie ik nog maar weinig mensen kort aan de beademing liggen, tenzij ze overlijden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192378461
Als je die Italiaanse cijfers elke dag weer ziet, lijkt het erop alsof de IC op een lugubere manier 'leegloopt'. Stel je voor dat alles opnieuw begint als de lockdown wordt versoepeld...dan is Italie gewoon afgeschreven. Doodeng.
pi_192378472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Minder dodelijk ja, maar verspreidt sneller dan ebola. Ebola is een tikje te dodelijk daar waardoor het makkelijk in te dammen is.
Zou het dan qua mogelijk muteren van SARS-CoV-2 dan niet wellicht beter zijn om te muteren in een veel dodelijkere variant in plaats van te muteren in juist een veel mildere variant? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192378473
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Er zijn meer mensen ontslagen van de IC's. Die 40 zijn echt herstelde patiënten die van IC naar huis of van IC naar reguliere ziekenhuisopname en dan naar huis zijn gegaan.
[..]

Er zijn er 1400 opgenomen geweest, 1100 liggen er nu nog, en er zijn er 170 overleden. Dan zijn er dus 130 ontslagen. Dat is nog niet veel.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:13:06 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378477
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 19:59 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja ik ben nog gedeeltelijk aan het werk, ik moet zo nu en dan naar de winkel voor eten te kopen en ik ben dagelijks 4x buiten met onze hond. Daarbij hou ik wel afstand van mensen, maar als een fietser langskomt en die niest of hoest net dan kan je al de pisang zijn.

:{
En dat piezelig kleine zweefdruppeltje dat geen 1.5m maar 15m overbrugt en zich dan neerzet op het handvat van je deur of het lieve koppie van je hond gebruikt als landingsplaats..

Kortom, niet al te ongerust worden noch je hond in de lysol dompelen .. anders beter wegblijven hier ... de maatregelen werken op de grote statistiek en zeggen niets over iemands persoonlijk situatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192378488
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik was tot vanmiddag best optimistisch gestemd, vanwege die afvlakking. Maar 175 overlijdens, hoort hier absoluut niet bij. Integendeel.

ik hoop een incident, maar een update met ineens 70% meer overlijdens. Dat is toch wel schrikken
Nou, het maximum is nu ~125 op een dag (28 maart). Dat is een stijging van ongeveer 12% met wat het maximum was (~110 op 26 maart). Die 125 kan nog wel wat verder stijgen de komende dagen. Ik raad je echt aan naar de pdf van RIVM te kijken en niet die dagkoers te volgen :).

Het leek even alsof het aantal nieuwe opnames echt constant was geworden, maar dat was te mooi om waar te zijn. De procentuele stijging is echter wel minder geworden de afgelopen dagen. Gaat wel met horten en stoten.
pi_192378489
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.
Ja, maar dan is het alsnog een wetenschappelijke bron.
pi_192378517
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van wetenschappelijke artikelen. Je vindt er altijd wel eentje die bij je past.
Het probleem is vooral dat mensen selectief shoppen in hun selectief gekozen artikel. Men pakt één zin uit de conclusie en negeert daarbij alle gemaakte nuance in de discussie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192378518
Trouwens, afvlakking? Het aantal ziekenhuisopnames van gister naar vandaag is meer dan 40% toegenomen (van 507 naar 722)!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:15:42 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378538
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hoe lang verwachten jullie met die 61 plekken te kunnen?

En tot hoeveel kunnen jullie maximaal opschalen?
61 is maximaal opgeschaald. Normaal is 24, naar 36 opschalen was makkelijk, die 61 is later pas gebeurd waarbij ze een hele operatie afdeling op de begane grond hebben omgebouwd naar een IC-complex.

Verder geen idee over hoe het gaat en hoe lang ze nog denken vooruit te kunnen. Ik krijg wel de data door, maar werk zelf niet op de IC-afdeling, maar op de radiotherapie :)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:15:43 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192378539
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:06 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Denk niet gezonder, maar ik denk meer dat een bejaarde in Italië nog middenin het gezin staat. Dat heeft ook behoorlijk wat bejaarden omgelegd in Italië denk ik.
Er zijn vooral ook veel meer bejaarden in Italië, het geboortecijfer ligt al decennia heel laag.
pi_192378545
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou, het maximum is nu ~125 op een dag (28 maart). Dat is een stijging van ongeveer 12% met wat het maximum was (~110 op 26 maart). Die 125 kan nog wel wat verder stijgen de komende dagen. Ik raad je echt aan naar de pdf van RIVM te kijken en niet die dagkoers te volgen :).

Het leek even alsof het aantal nieuwe opnames echt constant was geworden, maar dat was te mooi om waar te zijn. De procentuele stijging is echter wel minder geworden de afgelopen dagen. Gaat wel met horten en stoten.
Meer dan 40% meer opnames vandaag vergeleken met gister...
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16:08 #138
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192378547
In Tsjechië moeten ze zelfs op tv mondmaskers dragen, zie ik nu op Canvas. Probeer je de NOS-journaal-hosts even zo voor te stellen.

Vreselijk.
Top 2000-suggesties: hier & eerder ----- Muziek in 2025
pi_192378548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Trouwens, afvlakking? Het aantal ziekenhuisopnames van gister naar vandaag is meer dan 40% toegenomen (van 507 naar 722)!
Je moet ook kijken naar regionale trends, het aantal besmettingen en het scenario zónder maatregelen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 20:16:26 #140
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192378555
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof mensen er hier geen last van hebben.

Voetbal is voorlopig ook even niet meer, kunnen ze Veronica Inside nog vullen? :{
Jazeker, ze laten zien hoe de clubs omgaan met de COR crisis en hoe idioten zoals Promes de quarantaine regels aan hun laars lappen.
What can change the nature of a man?
pi_192378560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat mensen selectief shoppen in hun selectief gekozen artikel. Men pakt één zin uit de conclusie en negeert daarbij alle gemaakte nuance in de discussie.
Maar dat kan je ook zeggen over het quoten van een expert.

Er zijn bijvoorbeeld op televisie zoveel experts geweest met ook weer andere meningen..

Dat maakt de mening/uiting vaak niet minder waar, vaak heeft een verhaal meerdere kanten natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 20:17:06 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192378571
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou het dan qua mogelijk muteren van SARS-CoV-2 dan niet wellicht beter zijn om te muteren in een veel dodelijkere variant in plaats van te muteren in juist een veel mildere variant? :@
Heel dodelijke virussen gaan sneller ten onder ja. Als je vandaag besmet raakt en morgen dood bent dan heb je weinig kans gehad om anderen te besmetten.

Of het handg is is een tweede :P
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:17:41 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192378583
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Net 3 huilende kinderen naar bed gebracht. We hadden de vorige ronde een soort van aftelkalender voor ze gemaakt t/m 6 april om een beetje inzichtelijk te maken hoeveel dagen het duurt. Elke dag een vakje ingekleurd etc. We hadden al gezegd dat er misschien wat dagen bij gaan komen.

Net een hele nieuwe kalender gemaakt met 28 witte vakjes.

Je weet waar je het voor doet en dat dit mijn inziens gewoon de beste optie is hoe e.e.a. verloopt. Maar echt, mijn hart brak net een klein beetje. Het is voor die kinderen ook gewoon vet raar. Opa en oma zo lang moeten missen waar we normaliter iedere zondag komen, vriendjes.en vriendinnetjes, clubjes, school, speeltuinen en leuke dingen ondernemen als gezin.

We maken er maar het beste van en ik moet zeggen, de sfeer in huis is best relaxt en fijn. Gelukkig een grote tuin en mooi weer op komst.
Wat heb "je" geleerd met beloften aan kinderen die van anderen afhangen ? ;) :6
Dit is ook trouwens wat gebeurd in het dagelijks leven.... aannemen dat het zo zal zijn.

Hier blij dat ik er wat harder in ben gegaan...... niet om gelijk 8-) :7 te hebben maar beter voorbereid dan valt het altijd mee.... en soms ook dan niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 20:18:19 #144
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192378602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Weekend effect. Opgenomen patienten:
pi_192378604
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

61 is maximaal opgeschaald. Normaal is 24, naar 36 opschalen was makkelijk, die 61 is later pas gebeurd waarbij ze een hele operatie afdeling op de begane grond hebben omgebouwd naar een IC-complex.

Verder geen idee over hoe het gaat en hoe lang ze nog denken vooruit te kunnen. Ik krijg wel de data door, maar werk zelf niet op de IC-afdeling, maar op de radiotherapie :)
Hoe houden jullie de radiotherapie (ik meen voor Oncologie?) afdelingen met kwetsbare mensen door bijvoorbeeld chemokuren vrij van mogelijke besmettingen eigenlijk?

Speciale procedures op de oncologie behandelingen afdeling?
pi_192378606
Ben wel benieuwd hoe we die 500 extra IC plekken nog voor elkaar gaan krijgen. Als ik zie dat in ons ziekenhuis er gewoonweg geen plek voor is, tenzij we de verkoever om gaan bouwen tot IC.
Zijn er dan ziekenhuizen met zoveel plek over?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_192378607
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar dat kan je ook zeggen over het quoten van een expert.
Ja en nee. Een expert representeert niet één artikel, maar honderden/duizenden artikels.

quote:
Er zijn bijvoorbeeld op televisie zoveel experts geweest met ook weer andere meningen..
De meeste Nederlandse experts zijn toch opvallend eensgezind. Ik heb weinig grote clashes gezien. Hooguit wat gesteggel over de vraag of een volledige lockdown moest komen.
pi_192378612
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof mensen er hier geen last van hebben.

Voetbal is voorlopig ook even niet meer, kunnen ze Veronica Inside nog vullen? :{
Geen idee maat. Ik kijk dat soort programma's niet. Mijn vermaak is nu dit topic
Groot fan van User Wotte
pi_192378615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Welk ziekenhuis of regio werk je eigenlijk?

Op onze IC (haga in Den Haag) zie ik nog maar weinig mensen kort aan de beademing liggen, tenzij ze overlijden.
ETZ
pi_192378618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:16 schreef Coco. het volgende:

[..]

Jazeker, ze laten zien hoe de clubs omgaan met de COR crisis en hoe idioten zoals Promes de quarantaine regels aan hun laars lappen.
Die mogen ze weleens aan de schandpaal hangen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')