Dit was wel een mooie discussie vorige week ofzo inderdaad. Enerzijds is het Nederlandse volk te dom om te poepen want ze blijven naar buiten gaan. Anderzijds verwachten ze wel dat datzelfde volk maar even weet hoe je met zo'n ding om moet gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een mondkapje werkt alleen bij juist gebruik. Dat kan een groot probleem worden bij een bevolking dat, in tegenstelling tot Aziaten, niet gewend is zo'n ding te dragen.
Tegen verspreiding werkt een lap stof voor je mond hangen al grotendeels en tegen verspreiding is juist hetgeen het in die landen zoveel gedragen wordt. Niet om zelf niet besmet te worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een mondkapje werkt alleen bij juist gebruik. Dat kan een groot probleem worden bij een bevolking dat, in tegenstelling tot Aziaten, niet gewend is zo'n ding te dragen.
Kan ik je nu al zeggen, dat het aantal bewezen COVID gevallen aan het afzwakken is en dat de maatregel dus werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:08 schreef hiburg het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de briefing morgenochtend van het RIVM , met welke schattingen, grafieken etc ze nu komen.
De persconferentie zou rond 19:00 uur zijn maar wellicht wat later.
Tsja, wat is goed? En in hoeverre kan je in deze periode al stellen dat het ergens daadwerkelijk goed gaat?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bij welk land gaat het in Europa nu wel goed eigenlijk?
Oostenrijk?
Levensgevaarlijk zo'n mondkapje!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Noorwegen, als je naar doden kijkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oostenrijk? Duitsland?
Dat eerste. Met 'om te huilen' bedoel ik niet de kwaliteit van de huisartsen zelf, maar de tijd die per patiënt beschikbaar is. We hadden het namelijk over het probleem van tijd en aandacht in de vergelijking Nederland vs België.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Huisartsen bevestigen dat een hoge werkdruk ervaren of huisartsen bevestigen dat de eerstelijnszorg in NL om te huilen is? Van dat laatste zou ik heel graag een bron zien.
Oostenrijk doet het heel aardig volgens mijquote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oostenrijk? Duitsland?
Klopt, maar het is geen kwestie van "een lap stof voor je mond hangen". Je moet er ook verantwoord mee om gaan. Als je het mondkapje verkeerd gebruikt, is het eerder een risico dan een bescherming.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tegen verspreiding werkt een lap stof voor je mond hangen al grotendeels en tegen verspreiding is juist hetgeen het in die landen zoveel gedragen wordt. Niet om zelf niet besmet te worden.
Nederland.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oostenrijk? Duitsland?
Bron?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is geen kwestie van "een lap stof voor je mond hangen". Je moet er ook verantwoord mee om gaan. Als je het mondkapje verkeerd gebruikt, is het eerder een risico dan een bescherming.
Keep on dreaming en dat bedoel ik geenszins persoonlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met het bevolkingsbrede dragen van mondkapjes zijn chirurgische mondkapjes in principe genoeg omdat de focus op geen verspreiding ipv geen besmetting ligt.
Nee.quote:
Dat zal maar de meesten van ons kunnen gewoon verstandig poepen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar het is geen kwestie van "een lap stof voor je mond hangen". Je moet er ook verantwoord mee om gaan. Als je het mondkapje verkeerd gebruikt, is het eerder een risico dan een bescherming.
wat een complete BSquote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kan ik je nu al zeggen, dat het aantal bewezen COVID gevallen aan het afzwakken is en dat de maatregel dus werkt.
Iedere expert die in de afgelopen weken antwoord heeft gegeven op de vraag of het geen goed idee is om in Nederland mondkapjes te gaan dragen.quote:
Bizar want met een Ebola uitbraak deelt het Rode kruis ze gewoon uit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:13 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)jk-zinloos~b7181f82/
Alle behalve Italië, Spanje en Nederlandquote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oostenrijk? Duitsland?
Ja, maar kan je nu al zeggen dat ze daar mee op de proppen komen.quote:
Minder tijd per patiënt betekent niet per definitie mindere kwaliteit zorg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat eerste. Met 'om te huilen' bedoel ik niet de kwaliteit van de huisartsen zelf, maar de tijd die per patiënt beschikbaar is. We hadden het namelijk over het probleem van tijd en aandacht in de vergelijking Nederland vs België.
Duitsland doet het relatief goed en onderscheidt zich door heel veel testen, het beleid van ZK is leidend voor Dl.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oostenrijk?
De experts in Azie, en een deel van Europa zeggen weer anders. Dus tja....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere expert die in de afgelopen weken antwoord heeft gegeven op de vraag of het geen goed idee is om in Nederland mondkapjes te gaan dragen.
Niemand ontkent dat mondkapjes helpen bij juist gebruik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:15 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De experts in Azie, en een deel van Europa zeggen weer anders. Dus tja....
Er is helemaal niet gezegd dat meer testen ook minder doden oplevert. En het werkt ook alleen als je er gelijk van begin af aan bovenop zit. Daarnaast moeten we nog maar zien of dit echt zoveel voordeel bied, je kunt geen jaar binnen blijven zitten, en dan hebben wij de grote klapper al gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:15 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Duitsland doet het relatief goed en onderscheidt zich door heel veel testen, het beleid van ZK is leidend voor Dl.
Hoe vaak heb jij de afgelopen weken je gezicht aangeraakt terwijl we eigenlijk moeten stoppen met ons gezicht aanraken?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:15 schreef Markesh het volgende:
Het is ook echt hogere wiskunde om een mondkapje om te doen.
Volgens mij was zelfs een lap stof voor je mond al voldoende om 70% verspreiding te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:15 schreef Markesh het volgende:
Het is ook echt hogere wiskunde om een mondkapje om te doen.
Er staat een uitgebreide handleiding bij het RIVM op de site en er zijn zat filmpjes op internet voor degenen die een schriftelijke uitleg te lastig vinden.
Ik kan dat echt niet uitschakelen bij me eigen, die tik zit zo ingebakken, gaat niet werken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij de afgelopen weken je gezicht aangeraakt terwijl we eigenlijk moeten stoppen met ons gezicht aanraken?
Een BH ging beter geloof ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:17 schreef THEFXR het volgende:
in hoeverre beschermd een panty horizontaal gedragen?
Dat is dus ook het risico met mondkapjes.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan dat echt niet uitschakelen bij me eigen, die tik zit zo ingebakken, gaat niet werken.
Belgie gaat wel lekker wil je zeggen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:14 schreef Daario het volgende:
[..]
Alle behalve Italië, Spanje en Nederland
Maar dat kunnen ze niet blijven doen als het echt niet zo is, dan wordt het echt ellende over een paar weken. Dat wordt weer een stevig kamerdebat...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar kan je nu al zeggen dat ze daar mee op de proppen komen.
Doen ze op Max express te besmetten!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:18 schreef Morm_NL het volgende:
De supermarktmanager bij onze Jumbo-vestiging mogen ze wat mij betreft ook een dikke boete of erger geven.
Stond gewoon even lekker tot 2 keer toe in zijn handen te niezen. Werd aangesproken door een medewerker dat het de bedoeling is om dat in de binnenkant van de elleboog te doen en niest gewoon doodleuk een derde keer in zijn handen.
En vooral daarna zonder handen wassen lekker aan de produkten e.d. zitten.
Daarnaast was je natuurlijk ook veelvuldig je handen he.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dus ook het risico met mondkapjes.
Jawel hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:16 schreef raptorix het volgende:
je kunt geen jaar binnen blijven zitten
Het zorgsysteem draait momenteel bijna aan de top van zijn kunnen. NU dus tijdelijk alle hens aan dek tot het moment dat we straks weer wat meer ruimte hebben om te ademen en beter voorbereid zijn. Ik stel nergens dat iedereen de komende zes maanden zonder mondkapje de deur niet uit zou moeten mogen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Keep on dreaming en dat bedoel ik geenszins persoonlijk.
Natuurlijk helpt het (wat dan?) waarbij je epidemisch gezien, de besmetting en verspreiding juist niet uit de weg moet gaan. Wat je wel wilt is bij een uitbraak de snelheid daarvan terugbrengen middels isolatie en dan kunnen PBM's zoals ene mondkapje een instrument zijn. Het zomaar "dragen" als ritueel is m.i. - statistisch gezien - zinloos.
Een samenleving waar we voortaan onze kwetsbaren achter de deur houden.... van ons of hun "mondkapje", lijkt mij principieel ongewenst.
Ikquote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:12 schreef KingRadler het volgende:
wie gaat er naar de Persco kijken om 19 uur
Ja, wat is het alternatief? Ze meten niet veel anders. Mij maakt het niet zoveel uit. Denk dat de huidige lijn de juiste is. En nogmaals in perspectief, als er 30.000 mensen dood gaan aan Corona, dat het gemiddelde per dag van 420 naar 500 omhoog gaat, ja dat is fors, maar ook geen drama.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:19 schreef hiburg het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze niet blijven doen als het echt niet zo is, dan wordt het echt ellende over een paar weken. Dat wordt weer een stevig kamerdebat...
Als iedereen gewoon goed zijn handen zou wassen en hoesten/niezen in de elleboog/papieren zakdoek is een mondkapje helemaal niet meer nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:19 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Daarnaast was je natuurlijk ook veelvuldig je handen he.
Mits het vele testen leidt tot isoleren van mogelijk besmette personen kan je verdere verpreiding tegengaan. Dl doet het in ieder geval beter voor wat betreft de IC capaciteit en neemt al patienten van Italie en Frankrijk op.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal niet gezegd dat meer testen ook minder doden oplevert. En het werkt ook alleen als je er gelijk van begin af aan bovenop zit. Daarnaast moeten we nog maar zien of dit echt zoveel voordeel bied, je kunt geen jaar binnen blijven zitten, en dan hebben wij de grote klapper al gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |