abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2020 @ 09:24:48 #91
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192385737
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus Mitch lult maar wat?
Alleen het blokkeren van Mexicanen of buitenlanders had dat virus echt niet tegengehouden. Het komt net zo snel mee met toeristen en zakenmensen die intercontinentaal reizen. Corona ziet geen seksuele voorkeur, geen ras of hoe dik je portemonnee is..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192385792
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:58 schreef archito het volgende:

[..]

Jij vindt serieus dat Trump 'bovenop' deze crisis zit? Ga je schamen joh.
Mensen roepen nu dat omdat Trump heel voortvarend aan de slag ging omdat hij ergens een kans zag om een maatregel in te voeren die binnen z'n straatje paste (lekker handelsoorlogje voeren met China). Dat is natuurlijk niet het geval en het is ook geen bijster effectieve maatregel zoals wel is gebleken. Belangrijker nog is dat dit soort maatregelen kunnen helpen, maar dan wel als onderdeel van een breder pakket. Alleen zo'n maatregel nemen en dan roepen dat het allemaal peanuts is, dat is gewoon de boel laten escaleren. En dat zie je nu ook. De VS kon nog wel eens van de hardst getroffen landen gaan worden in relatieve zin. In absolute zin voeren ze al heel wat lijstjes aan, maar ze hebben ook een redelijk omvangrijke bevolking natuurlijk. Als je kijkt naar de verspreiding dan lopen staten als Washington, Californië en New York voorop. Ik vrees dat er nog wel wat meer staten zijn die New York achterna gaan qua verspreiding en doden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 1 april 2020 @ 09:34:55 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192385879
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen roepen nu dat omdat Trump heel voortvarend aan de slag ging omdat hij ergens een kans zag om een maatregel in te voeren die binnen z'n straatje paste (lekker handelsoorlogje voeren met China). Dat is natuurlijk niet het geval en het is ook geen bijster effectieve maatregel zoals wel is gebleken. Belangrijker nog is dat dit soort maatregelen kunnen helpen, maar dan wel als onderdeel van een breder pakket. Alleen zo'n maatregel nemen en dan roepen dat het allemaal peanuts is, dat is gewoon de boel laten escaleren. En dat zie je nu ook. De VS kon nog wel eens van de hardst getroffen landen gaan worden in relatieve zin. In absolute zin voeren ze al heel wat lijstjes aan, maar ze hebben ook een redelijk omvangrijke bevolking natuurlijk. Als je kijkt naar de verspreiding dan lopen staten als Washington, Californië en New York voorop. Ik vrees dat er nog wel wat meer staten zijn die New York achterna gaan qua verspreiding en doden.
Dit zijn de staten die nu heel hard gaan (elke dag 15 tot 20% erbij, terwijl ze al duizenden cases hebben.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 april 2020 @ 09:35:19 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_192385888
Stond Louisiana verhoudingsgewijs niet al tweede?

Edit: geninjad

Las ook al verhalen van undocumented immigrants die aan de ziekenhuispoort geweigerd werden en dan thuis sterven terwijl ze nog veel meer mensen geïnfecteerd hebben.

NB voor de 500 miljard corporate tax bailout die bedrijven vooral gebruikten om share buybacks te initiëren zodat de topmensen nog grotere bonussen kregen, hadden nog eens 19 miljoen Amerikanen een volledige ziekenhuis COVID19 behandeling kunnen krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:36:24 #95
458679 Ruse
Super, man
pi_192385901
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:35 schreef speknek het volgende:

Las ook al verhalen van undocumented immigrants die aan de ziekenhuispoort geweigerd werden en dan thuis sterven terwijl ze nog veel meer mensen geïnfecteerd hebben.

NB voor de 500 miljard corporate tax bailout die bedrijven vooral gebruikten om share buybacks te initiëren zodat de topmensen nog grotere bonussen kregen, hadden nog eens 19 miljoen Amerikanen een volledige ziekenhuis COVID19 behandeling kunnen krijgen.
dit wordt de grootste shitshow uit ons leven
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  woensdag 1 april 2020 @ 09:36:55 #96
384435 klappernootopreis
pi_192385906
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:35 schreef speknek het volgende:

Edit: geninjad

-O- al je het zo zegt...
pi_192385915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de exponentiële groei van besmettingen en doden en het feit dat sommige staten nog steeds geen verregaande maatregelen hebben genomen is een escalatie niet ondenkbaar inderdaad. De besmettingen die zich komende 2 weken openbaren zijn nu al besmet.

De voorspelling die gisteren werd gedaan, 100k-200k doden, geeft ook wel aan dat ze pas aan het begin staan van de crisis. Verhoudingsgewijs zou dat in Nederland 5k tot 10k doden betekenen, wat ook niet ondenkbaar is trouwens.
Probleem met die voorspellingen en exponentiële groei is wel dat een paar dagen vertraging in maatregelen nemen een ontzettend groot effect op het aantal slachtoffers kan betekenen.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:39:09 #98
384435 klappernootopreis
pi_192385945
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:37 schreef archito het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de exponentiële groei van besmettingen en doden en het feit dat sommige staten nog steeds geen verregaande maatregelen hebben genomen is een escalatie niet ondenkbaar inderdaad. De besmettingen die zich komende 2 weken openbaren zijn nu al besmet.

De voorspelling die gisteren werd gedaan, 100k-200k doden, geeft ook wel aan dat ze pas aan het begin staan van de crisis. Verhoudingsgewijs zou dat in Nederland 5k tot 10k doden betekenen, wat ook niet ondenkbaar is trouwens.
Probleem met die voorspellingen en exponentiële groei is wel dat een paar dagen vertraging in maatregelen nemen een ontzettend groot effect op het aantal slachtoffers kan betekenen.
klopt. Het aantal verdubbelt ruwweg elke 3 dagen. En dit terwijl ze al achter de feiten aan lopen.
pi_192385986
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:37 schreef archito het volgende:

[..]

Ik vrees ook dat als de prognoses uitgaan van de bekende cijfers dat er nog wel eens forse onderschatting kan zijn. Een groot probleem in de VS is natuurlijk dat een kleine 30 miljoen onverzekerden rondlopen en met de golf aan ontslagen loopt dat waarschijnlijk ook nog eens flink op, want baan weg = zorgverzekering weg in veel gevallen in de VS.
Er zijn dus wellicht relatief meer onbekende (ernstige) coronagevallen en doden dan in andere Westerse landen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192385989
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jij lult maar wat.
Vind je het geen probleem dat Mitch gewoon liegt over Trump's prestaties?
pi_192386112
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vind je het geen probleem dat Mitch gewoon liegt over Trump's prestaties?
Jij liegt. Jij zegt dat Trump niks deed terwijl hij nota bene dezelfde dag reis restricties invoerde.
pi_192386398
Ook wel weer een mooie draai van Trump om nu te pleiten om dat schip toe te laten.
Het vorige schip mocht niet aan land komen omdat dit de cijfers negatief zou beinvloeden, maar nu hij kans ziet om de held te spelen voor een ander schip is het ineens prima.

Die man geeft werkelijk niets om mensenlevens. Alles is een calculatie om hem er beter uit te laten zien. Als dit toevallig iets positiefs tot gevolg heeft is het nog geen argument om er dan maar geen kritiek op te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 01-04-2020 13:26:39 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192386489
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Jij liegt. Jij zegt dat Trump niks deed terwijl hij nota bene dezelfde dag reis restricties invoerde.
En werkten die restricties?
  woensdag 1 april 2020 @ 10:17:16 #104
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192386515
Het is april. Het virus gaat nu het warmer wordt magisch verdwijnen. Perfect onder controle.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192386762
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:51 schreef KI1234 het volgende:

[..]

En dan daar niet weg mogen ook al ben je ziek want de defensieminister blijft voet bij stuk houden dat je dienst belangrijker is terwijl de rest van Amerika juist geadviseerd wordt om niet naar het werk te gaan. :|W
Nu als je het artikel leest snap je wel dat ze daar genuanceerd moeten optreden. Zo'n vliegdek schip is een complete stad inclusief kernreactor, kernwapens en ander wapentuig. Je kunt dat ding niet zomaar voor anker gooien en iedereen van het schip halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 1 april 2020 @ 10:54:24 #106
384435 klappernootopreis
pi_192387179
Een paar vragen: Trump is vorige week getest op het Coronavirus. Volgens Trump was hij NIET geïnfecteerd. Trump staat sinds zijn test nog elke dag op een podium omringd door klapvee en medici, en heeft kans om het virus alsnog op te lopen of te verspreiden. Hoeveel keer mag/kan je een test op Covid-19 krijgen? Is één keer genoeg? Is meerdere keer testen per persoon ethisch? Mogen celebs of politici aanspraak maken op meerdere tests die toch al schaars zijn?
  woensdag 1 april 2020 @ 10:55:31 #107
384435 klappernootopreis
pi_192387206
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:17 schreef Montov het volgende:
Het is april. Het virus gaat nu het warmer wordt magisch verdwijnen. Perfect onder controle.
En ik heb een lul van een negert.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:59:48 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192387279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:54 schreef klappernootopreis het volgende:
Een paar vragen: Trump is vorige week getest op het Coronavirus. Volgens Trump was hij NIET geïnfecteerd. Trump staat sinds zijn test nog elke dag op een podium omringd door klapvee en medici, en heeft kans om het virus alsnog op te lopen of te verspreiden. Hoeveel keer mag/kan je een test op Covid-19 krijgen? Is één keer genoeg? Is meerdere keer testen per persoon ethisch? Mogen celebs of politici aanspraak maken op meerdere tests die toch al schaars zijn?
lijkt me dat POTUS meerdere tests per dag zou moeten kunnen krijgen indien nodig, is niet zomaar een politicus of een celeb. Handiger is natuurlijk als hij het goede voorbeeld geeft qua social distance.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:01:22 #109
384435 klappernootopreis
pi_192387313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt me dat POTUS meerdere tests per dag zou moeten kunnen krijgen indien nodig, is niet zomaar een politicus of een celeb. Handiger is natuurlijk als hij het goede voorbeeld geeft qua social distance.
Dus jij bent van mening dat dit ethisch verantwoordelijk is? Omdat hij toevallig de president is?
  woensdag 1 april 2020 @ 11:03:38 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192387363
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:01 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat dit ethisch verantwoordelijk is? Omdat hij toevallig de president is?
noem het maar toevallig maar het lijkt me niet meer dan logisch inderdaad dat de gezondheid van de president regelmatig gecheckt wordt zeker in deze crisis periode, is toch een iets andere functie dan Kim Kardashian heeft
  woensdag 1 april 2020 @ 11:09:49 #111
384435 klappernootopreis
pi_192387475
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

noem het maar toevallig maar het lijkt me niet meer dan logisch inderdaad dat de gezondheid van de president regelmatig gecheckt wordt zeker in deze crisis periode, is toch een iets andere functie dan Kim Kardashian heeft
ze doen eigenlijk precies het zelfde. Of heb je dit nog niet gemerkt? :')
  woensdag 1 april 2020 @ 11:21:19 #112
384435 klappernootopreis
pi_192387714
pi_192387874
quote:

[..]

Dat wat ethisch verantwoord is ? Jou fantasie dat Trump om de dag een test af neemt ?
pi_192388086
quote:

[..]

Nou, het president wel/niet besmet zijn is wel een dingetje.
Zeker voor de beurs. ( ook maar ‘geleerd’ van TWW en President Bartlet )
Dat het een horrible swab is, heeft trump al een paar x laten weten.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:39:10 #115
384435 klappernootopreis
pi_192388105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat wat ethisch verantwoord is ? Jou fantasie dat Trump om de dag een test af neemt ?
Kijk, hij komt in tegenstelling tot de gemiddelde amerikaan in aanraking met massa's mensen en staat er ook nog mee op een podium. ALS er iemand een goed voorbeeld moet geven, zou dat het staatshoofd moeten zijn. Nogmaals; is het ethisch verantwoord om bijvoorbeeld een test te geven aan iemand die zich niet aan de regels houdt terwijl er nu in new york ziekenhuizen de kans bestaat dat die keuzes gaan maken welke patient ze gaan behandelen of testen? Ook een president moet zich bewust zijn dat die ZELF een infectiehaard kan worden of zijn. Kijk naar Boris Johnson!
pi_192388225
quote:

[..]

Sommige mensen zijn nu eenmaal wat belangrijker.
Ik heb niets met Rutte maar ik zou het totaal geen probleem vinden dat hij wat vaker getest word dan de gemiddelde Nederlander.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:48:27 #117
384435 klappernootopreis
pi_192388249
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn nu eenmaal wat belangrijker.
Ik heb niets met Rutte maar ik zou het totaal geen probleem vinden dat hij wat vaker getest word dan de gemiddelde Nederlander.
Is het ethisch verantwoordelijk om een staatshoofd meerdere test af te nemen terwijl er andere mensen op de wachtlijst staan? Ik denk niet dat Rutte met dit dilemma zou kunnen leven.
pi_192388251
quote:

[..]

Ethisch vast niet maar zo werkt het leven nu eenmaal.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 1 april 2020 @ 11:48:59 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192388262
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Kijk, hij komt in tegenstelling tot de gemiddelde amerikaan in aanraking met massa's mensen en staat er ook nog mee op een podium. ALS er iemand een goed voorbeeld moet geven, zou dat het staatshoofd moeten zijn. Nogmaals; is het ethisch verantwoord om bijvoorbeeld een test te geven aan iemand die zich niet aan de regels houdt terwijl er nu in new york ziekenhuizen de kans bestaat dat die keuzes gaan maken welke patient ze gaan behandelen of testen? Ook een president moet zich bewust zijn dat die ZELF een infectiehaard kan worden of zijn. Kijk naar Boris Johnson!
je hebt er maar moeilijk mee hè
  woensdag 1 april 2020 @ 11:51:26 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_192388307
Eens met Chivaz. Niet dat ik hoop dat Trump lang gezond blijft, maar als iemand aan de top geïnfecteerd is moet je tijdig vervangers kunnen regelen zodat iemand anders opzichtig niks kan doen behalve te masturberen op de ratings van zijn desastreuze persconferenties in tijden van crisis.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')