Zo zie je maar weer eens hoe belangrijk aandacht van de media is, negatief of positief.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:44 schreef Monolith het volgende:
Politico heeft een ranking gemaakt van de beste en slechtste gouverneurs in deze crisis:
https://www.politico.com/(...)orst-covid-19-159945
Wanneer jij Trump tijdens corona-persco's hoort lullen over TV ratings en Facebook-likes denk jij dan nog altijd: 'mijn hemel, de VS hebben echt goud in handen met die man'?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer eens hoe belangrijk aandacht van de media is, negatief of positief.
Rare conclusie.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer eens hoe belangrijk aandacht van de media is, negatief of positief.
Het idee is hier dat je een punt maakt en beargumenteert, niet dat je een YouTubedump neerpleurt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:29 schreef MangoTree het volgende:
Zo beroerd als je hier leest doet hij het niet.
Een deel van dit fragment werd ook vertoond in het journaal. De man zegt af en toe ook wel wat zinnigs. Helaas wordt het weer teniet gedaan door de grote berg onzin die hij daarna uitkraamt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:29 schreef MangoTree het volgende:
Zo beroerd als je hier leest doet hij het niet.
Ik denk vooral dat je verder moet kijken dan opschepperij.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer jij Trump tijdens corona-persco's hoort lullen over TV ratings en Facebook-likes denk jij dan nog altijd: 'mijn hemel, de VS hebben echt goud in handen met die man'?
Leg uit.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat je verder moet kijken dan opschepperij.
Stel je voor dat Rutte zou opscheppen over de kijkcijfers van de corona-persco's en zou roepen dat hij een 10 verdient voor zijn aanpak van deze crisis. Hoe zou jij dan reageren?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk dat hij aangevallen wordt juist, zoals de afgelopen 4 jaar het geval is.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een deel van dit fragment werd ook vertoond in het journaal. De man zegt af en toe ook wel wat zinnigs. Helaas wordt het weer teniet gedaan door de grote berg onzin die hij daarna uitkraamt.
Bijzonder dat Trump blijkbaar complimenten verdient omdat hij een paar verstandige dingen zegt. Je beseft dat dat de norm zou moeten zijn tijdens een crisis?
Precies, en laten we ook niet vergeten wat het effect is van die zaken die ongetwijfeld niet in dit filmpje zitten. De hele retoriek van Trump leidt ertoe dat in rode staten maatregelen niet of heel laat zijn genomen vanwege het feit dat de crisis continu is gebagatelliseerd door Trump en kornuiten en daarbij ook weggezet als 'opgeklopt door de Democraten'.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een deel van dit fragment werd ook vertoond in het journaal. De man zegt af en toe ook wel wat zinnigs. Helaas wordt het weer teniet gedaan door de grote berg onzin die hij daarna uitkraamt.
Bijzonder dat Trump blijkbaar complimenten verdient omdat hij een paar verstandige dingen zegt. Je beseft dat dat de norm zou moeten zijn tijdens een crisis?
Het is meestal een optelsom, ik moet Rutte niet dus kijk ik natuurlijk niet geheel objectief naar hem. Dus ja heel hypocriet zou ik daar wel misschien wat vinden al zou ik het niet uitspreken juist omdat ik besef dat het behoorlijk hypocriet zou zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stel je voor dat Rutte zou opscheppen over de kijkcijfers van de corona-persco's en zou roepen dat hij een 10 verdient voor zijn aanpak van deze crisis. Hoe zou jij dan reageren?
Vissen overbrengen het virus niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 08:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Goede morgen.
Ze vragen alleen maar terloops over hoe het hier gaat. als in how are you, zonder het echt te menen. Mijn tante ging afgelopen maandag nog naar haar tennisclub, en verbaasde zich er over waarom er zo weinig mensen waren om mee te spelen. Blijkbaar zij er toch een paar mensen bang geworden. Haar hardcore republikeinse zwager daartegen ging met zijn vrouw naar Halover Beach om rond te varen met zijn vistrailer. Waarom negeren die mensen de waarschuwingen toch?
Voor je bij de kade komt waar je boot afgemeerd is moet je je eerst door een besmet gebied bewegen, aas kopen, en andere logistieke dingen doen voor je van wal steekt.quote:
In dat licht hoe vind je de aanpak van Rutte? Want waar hij pleitte voor groepsimmuniteit tegen het advies van het WHO in gooide heel wat landen in Europa de grenzen dicht en gingen ze in lockdown.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:47 schreef klappernootopreis het volgende:
Of de president nu wel goed bezig is of niet, is eigenlijk niet meer relevant. Als je als staatshoofd pas wanneer een crisis uit de hand is gelopen ineens opspringt en zegt: we gaan dit en dat doen, dan zegt dit een boel over zijn besluitvaardigheid. En dat is nu juist de functie die essentieel is in een presidentschap.
En dat is het verschil tussen jou en mij. Bij Trump vindt je het niet zo erg, omdat je 'm een geschikte peer vindt. Bij Rutte zou je het wel erg vinden omdat je 'm een lul vindt. Maar je zou het niet hardop zeggen want het voelt hypocriet.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is meestal een optelsom, ik moet Rutte niet dus kijk ik natuurlijk niet geheel objectief naar hem. Dus ja heel hypocriet zou ik daar wel misschien wat vinden al zou ik het niet uitspreken juist omdat ik besef dat het behoorlijk hypocriet zou zijn.
Is die caravan er nu al?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:42 schreef Ulx het volgende:
Voor iemand als Trump die zegt niet tegelijk een coronacrisis en een impeachment in de gaten te kunnen houden is het behoorlijk bizar om tijdens een coronapersco over dopedealers te gaan praten.
Vooral de transparantie en openheid tijdens de briefings. Ook al testen ze te weinig, ze geven gewoon feitelijke informatie. Geen leugens, geen irrelevante bullshittery. Het beleid en de keuzes an sich is iets waar je voor of tegen kan zijn overigens.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef Chivaz het volgende:
In welk opzicht is het beleid in Nederland beter tegenover het beleid in de VS?
Rutte volgt gewoon de lijn van het RIVM. Weet niet of je de afgelopen weken al eens de moeite hebt genomen om een technische briefing in de Tweede Kamer te bekijken. Maar dan merk je dat het kabinet gewoon de adviezen van experts overneemt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In dat licht hoe vind je de aanpak van Rutte? Want waar hij pleitte voor groepsimmuniteit tegen het advies van het WHO in gooide heel wat landen in Europa de grenzen dicht en gingen ze in lockdown.
Nu blijkt ook dat het krap word met het aantal IC bedden, en ik lees hier en daar op Twitter dat het ook hier belabberd is gesteld met testen.
Ah je bent dus aan het projecteren?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is meestal een optelsom, ik moet Rutte niet dus kijk ik natuurlijk niet geheel objectief naar hem. Dus ja heel hypocriet zou ik daar wel misschien wat vinden al zou ik het niet uitspreken juist omdat ik besef dat het behoorlijk hypocriet zou zijn.
Ja dat valt inderdaad te prijzen al ben ik het er niet mee eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Vooral de transparantie en openheid tijdens de briefings. Ook al testen ze te weinig, ze geven gewoon feitelijke informatie. Geen leugens, geen irrelevante bullshittery. Het beleid en de keuzes an sich is iets waar je voor of tegen kan zijn overigens.
Dus we moeten niet kijken naar Trump die altijd staat op te scheopen en bet team dat constant elkaars ego streelt met hun, 'My great colleague here is doing an excellent job..."?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rutte was er snel bewust van dat talmen of bagatelliseren averechts zou werken met een pandemie van dit kaliber. Anders dan in de VS, waar een groot deel van de mensen daar zo gepolariseerd zijn dat ze weigeren om elkaars standpunten aan te nemen. Rutte luistert dan ook naar de oppositie. En neemt goede raad dan ook met beide handen aan, hij gaat niet uit van de suggesties van bijvoorbeeld een Harry Mens of een Johan Derksen omdat ze wel eens op teevee komen. Hij maakt besluiten op grond van politieke en bestuurlijke ervaring. Dit beleid heeft het mogelijk gemaakt dat het hier niet in een tweede Spanje of Italië wordt. Vergeet niet dat Nederland een doorvoerland is, er komt ontzetten veel internationaal verkeer door ons land. Op het moment zie je dat de besmettings piek van het virus hanteerbaarder is dan in de VS.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
In dat licht hoe vind je de aanpak van Rutte? Want waar hij pleitte voor groepsimmuniteit tegen het advies van het WHO in gooide heel wat landen in Europa de grenzen dicht en gingen ze in lockdown.
Nu blijkt ook dat het krap word met het aantal IC bedden, en ik lees hier en daar op Twitter dat het ook hier belabberd is gesteld met testen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |