Ik heb een lekkere pastasaus met gehakt en stukjes gerookte spek en veel groentes gemaakt en we eten daarbij verse spaghetti.quote:
Hmm als de kip nog goed js wraps.. anders soep of pizza denk ik zoquote:
Lekkerquote:Op maandag 30 maart 2020 16:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Gnocchi met pesto, scheutje room, pijnboompitten, parmezaan en zongedroogde tomaatjes. En een kaasschnitzel.
Friet met pindasaus en een pikantoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hik, want volgens hem moest de wijn getest worden. Test test test.
En moest aan Tele denken vanwege zijn opmerkingen over zout op knoflook, en duur van stoof op tomatenpitjes.
Een sociale “conference call” met de biebcollega gehad. Doen we volgende week weer.
Vanavond Indonesische speklapreepjes https://www.hellofresh.nl(...)83fe5a85a80009492982
quote:Op maandag 30 maart 2020 17:00 schreef AnneX het volgende:
Dagbesteding:
samen snijden en hakken.
De pan zit nokkievol. Tót bedtijd op laag vuur.Ik heb het doorgelezen, maar nu wil ik meer uitleg. Hij klinkt erg "ik weet hier veel van" en niet "ik leg het allemaal uit op een manier waar je wat mee kan". Of ligt dat aan mij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hik, want volgens hem moest de wijn getest worden. Test test test.
En moest aan Tele denken vanwege zijn opmerkingen over zout op knoflook, en duur van stoof op tomatenpitjes.
Een sociale “conference call” met de biebcollega gehad. Doen we volgende week weer.
Vanavond Indonesische speklapreepjes https://www.hellofresh.nl(...)83fe5a85a80009492982
Grappig, precies die stamppot at ik ook laatst!quote:Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Candaasje het volgende:
Aangezien we echt nog veel te veel spinazie hebben, wordt het vanavond toch maar spinazie + zoete aardappel + zongedroogde tomaatjes + waltnootstampot. Misschien nog wat pijnboompitjes erbij. En we hebben geloof ik nog wel violife greek style-'feta' (die niet naar feta smaakt, maar wel een soort romige blokjes.)
Morgen dan misschien 'sushi' maken, wel alle ingrediënten al in huis
Dit?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb het doorgelezen, maar nu wil ik meer uitleg. Hij klinkt erg "ik weet hier veel van" en niet "ik leg het allemaal uit op een manier waar je wat mee kan". Of ligt dat aan mij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar![]()
Hm... hoe zijn die?quote:
Mijn ouders eten hem zelf thuis ook wel regelmatig, zonder dat vriend en ik er zijnquote:Op maandag 30 maart 2020 17:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Grappig, precies die stamppot at ik ook laatst!![]()
Dat was nog voor dit hele circus; mijn broertje kwam eten. Die vond de stamppot "wel eetbaar". En het deed hem aan dingen denken, maar hij wilde niet vertellen wat. Nou bedankt.
quote:Op maandag 30 maart 2020 17:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit?Ik zit al de hele dag in de boeken over biochemie, aminozuurketens en bij organische chemie kwamen vrije radicalen ook voorbij........ toch snap ik echt geen hout van wat 'ie probeert te zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar![]()
Ik had een stuk bleekselderij liggen. Deze is nu gedeeltelijk op en gedeeltelijk in de vriezer. stukje vlees er bij en klaar. Had geen zin om meer klaar te maken.quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 17:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dit?Ja, de dingen die jij noemt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaar
• Hoe maakt zout de snijvlakken beter dan? Ik kan me niet voorstellen dat het ervoor zorgt dat je tussen de cellen door snijdt in plaats van dwars door de cellen heen, want die cellen zijn daar veel te klein voor.
• En waar komen die vrije radicalen dan vandaan en hoe zorgen ze voor minder chemische verandering -- vrije radicalen zijn hartstikke reactief en reageren met ALLES dus je zou méér verandering verwachten. Tenzij het zout en de radicalen de enzymen in de knoflook uitschakelen, waardoor die enzymen geen stoffen meer omzetten in andere stoffen.
• Wat doet het zout met die vetdeeltjes dan? Wat kan simpel NaCl (of in oplossing Na+ en Cl-) uitrichten met vetdeeltjes?
• RNA is een polynucleotide, geen eiwit. Eiwitten bevatten aminozuurketens, RNA bevat nucleotiden. Wat is dit voor RNA-achtige stof die "mooie lange aminozuurketens bevat".
• Aromatische stoffen, ja, nucleotiden zijn aromaten, oké. Maar je hebt geen binding met vetdeeltjes nodig om er aromaten van te maken, ze zijn dat zo ook al. Ik zie niet hoe ze kunnen binden met vetdeeltjes.
Kortom, ik heb de indruk dat die man met (semi)wetenschappelijke termen loopt te strooien om slim over te komen, maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurt, anders had hij het wel beter uitgelegd. Of hij weet wel hoe dit allemaal werkt, maar hij kan niet uitleggen. Hoe dan ook, frustrerend.![]()
Volgens mij slaat het ook nergens op, dus maak je geen zorgenquote:Op maandag 30 maart 2020 17:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zit al de hele dag in de boeken over biochemie, aminozuurketens en bij organische chemie kwamen vrije radicalen ook voorbij........ toch snap ik echt geen hout van wat 'ie probeert te zeggen
samequote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 17:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij slaat het ook nergens op, dus maak je geen zorgen
Ja ik zat al gelijk te bedenken waar ik de uitleg over vrije radicalen niet helemaal had gesnapt tijdens de les.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij slaat het ook nergens op, dus maak je geen zorgen
Is het eigenlijk niet de bedoeling de cellen te beschadigen in knoflook, en hiermee een maximale synthese van allicin. Daarom ook vers gesneden/geplette knoflook even laten staanquote:Op maandag 30 maart 2020 17:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, de dingen die jij noemt.
• Hoe maakt zout de snijvlakken beter dan? Ik kan me niet voorstellen dat het ervoor zorgt dat je tussen de cellen door snijdt in plaats van dwars door de cellen heen, want die cellen zijn daar veel te klein voor.
• En waar komen die vrije radicalen dan vandaan en hoe zorgen ze voor minder chemische verandering -- vrije radicalen zijn hartstikke reactief en reageren met ALLES dus je zou méér verandering verwachten. Tenzij het zout en de radicalen de enzymen in de knoflook uitschakelen, waardoor die enzymen geen stoffen meer omzetten in andere stoffen.
• Wat doet het zout met die vetdeeltjes dan? Wat kan simpel NaCl (of in oplossing Na+ en Cl-) uitrichten met vetdeeltjes?
• RNA is een polynucleotide, geen eiwit. Eiwitten bevatten aminozuurketens, RNA bevat nucleotiden. Wat is dit voor RNA-achtige stof die "mooie lange aminozuurketens bevat".
• Aromatische stoffen, ja, nucleotiden zijn aromaten, oké. Maar je hebt geen binding met vetdeeltjes nodig om er aromaten van te maken, ze zijn dat zo ook al. Ik zie niet hoe ze kunnen binden met vetdeeltjes.
Kortom, ik heb de indruk dat die man met (semi)wetenschappelijke termen loopt te strooien om slim over te komen, maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurt, anders had hij het wel beter uitgelegd. Of hij weet wel hoe dit allemaal werkt, maar hij kan niet uitleggen. Hoe dan ook, frustrerend.
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Die Aschwin zegt dat het beter is om minder beschadigde snijvlakken te hebben, en dat strookt inderdaad niet met hoe we meestal knoflook pletten/hakken/persen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Is het eigenlijk niet de bedoeling de cellen te beschadigen in knoflook, en hiermee een maximale synthese van allicin. Daarom ook vers gesneden/geplette knoflook even laten staan
En dan nog een beetje kaas door de pureequote:Op maandag 30 maart 2020 17:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Witlof ham/kaas uit de oven en aardappelpureecomfortfood met kaaaaaaaaaaaaas
Mja dan gaat kaasplankje klagen dat t te kazig is. Alsof dat kán! Maarja hij blieft ook geen kaasfonduequote:Op maandag 30 maart 2020 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
En dan nog een beetje kaas door de puree
Masochist, met je zelfkastijdingquote:Op maandag 30 maart 2020 18:00 schreef Candaasje het volgende:
Stelletje sadisten, met jullie kaas![]()
(Kaas is het enige dat ik af en toe een beetje mis)
Abnormaal.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mja dan gaat kaasplankje klagen dat t te kazig is. Alsof dat kán! Maarja hij blieft ook geen kaasfondue
Ik las zelfkaastijdingquote:
Te kazig?? Dat kan haast nietquote:Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mja dan gaat kaasplankje klagen dat t te kazig is. Alsof dat kán! Maarja hij blieft ook geen kaasfondue
In welke zee zwemmen die en hoe zien vegavissen eruit?quote:
Ik las mega vissticksquote:Op maandag 30 maart 2020 18:45 schreef golfer het volgende:
[..]
In welke zee zwemmen die en hoe zien vegavissen eruit?
Oeh die had ik gister. En morgen.quote:Op maandag 30 maart 2020 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Abnormaal.
Wij eten melanzane alla parmigiana. Met dus een berg parm én een hele bol mozzarellaWant waarom 1 soort kaas eten als je er ook 2 kunt eten?
En onwijs spuit 11, de meeste annuleringsverzekeringen geven alleen dekking als het jouw issue is. Jij of een reisgenoot of familielid moet ziek worden. Gauw nog ff iets oplopen dus.quote:Op maandag 30 maart 2020 10:33 schreef Kaatje1 het volgende: [..] Oh, dat is zuur. Is dat ook niet terug te krijgen (al is het maar deels) van de annuleringsverzekering?
quote:Op maandag 30 maart 2020 19:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mijn idee, te kazig kan toch niet?
Onwaar.quote:
Ik ben niet alleenquote:
Jaquote:Op maandag 30 maart 2020 19:54 schreef derLudolf het volgende:
En Hongarije is nu echt een dictatuur geworden...
https://nos.nl/artikel/23(...)kte-macht-geeft.html
Ik ben met jou.quote:
Het was inderdaad goed koud vanochtend. Trillenbillende Dora vanochtend.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:12 schreef AnneX het volgende:
Twente ...Achterhoek...
“ We hebben de koudste nacht van het seizoen te pakken en dat op 30 maart! In de Achterhoek werd het vanmorgen vroeg -6,6° en op klomphoogte meldde Twente zelfs strenge vorst: -10,1°! Sinds de winter van 2019 is het niet meer zo koud geweest”..
# klomphoogte
Yup, zij willen de reis annuleren. Niet de tent zelf.quote:Op maandag 30 maart 2020 19:42 schreef Vanyel het volgende:
En onwijs spuit 11, de meeste annuleringsverzekeringen geven alleen dekking als het jouw issue is. Jij of een reisgenoot of familielid moet ziek worden. Gauw nog ff iets oplopen dus.
Qft.quote:
Oh, Mascarpone valt onder kaas. Hm, ja, eh, dat is een uitzonderingquote:Op maandag 30 maart 2020 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qft.
Ook mozzarella (di buffala) op pizza en moscarpone in tiramisu.
Die uitgezonderd ben ik het met je eens.
In dat geval zou ik alles laten zoals het nu is. Grote kans dat de tent verplicht gesloten blijft. En dan krijg je wel het geld terug.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Yup, zij willen de reis annuleren. Niet de tent zelf.
Dat mozzarella ook van koemelk gemaakt mag worden is een schande. Een stuk rubber zonder smaak.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qft.
quote:
quote:Op maandag 30 maart 2020 20:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qft.
Daar is mijn possequote:
Dank je.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Oh Cat, nog gecondoleerd. Schrikken zo, zo plotseling
Naah.. Vanwaar dan de keuze van die naam?quote:Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Leuk!quote:Op maandag 30 maart 2020 20:05 schreef Uhmmpie het volgende:
hmm videobellen met 2 oma's... die vinden het hartstikke gezellig zo
NSFC, ditquote:
Maar zelfs dan. Wij zijn naar huis gegaan omdat het eiland dicht ging, maar ik geloof niet dat dat binnen de dekking valt. Kregen uitgebreide infomail over hoe je zelf ziek moet zijn om iets te krijgen, negatieve reisadviezen etc zijn niet eens relevant.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Yup, zij willen de reis annuleren. Niet de tent zelf.
Ja idd! En ook nog best wat ook.quote:
Niet per se dus. Scheelt ook nog of je een pakketreis hebt of een zelf samengestelde reis. Afhankelijk van je verzekering.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:23 schreef z80 het volgende:
[..]
In dat geval zou ik alles laten zoals het nu is. Grote kans dat de tent verplicht gesloten blijft. En dan krijg je wel het geld terug.
Niets heb je, Iets/alles is mogelijk.
Kut. Gecondoleerd!quote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Tante dood. Mag niet naar de uitvaart want 30 max
Sterkte.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Hoe gaat het met jouw oom?quote:Op maandag 30 maart 2020 20:50 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd Vanyel, sterkte voor jou en je familie. Wat een nare tijd voor een afscheid
slechtquote:
Oh bah, sterkte jullie. En zijn zus waar hij nog kort geleden contact mee had?quote:
Daar heb ik vandaag niets van gehoord. Gisteren ging het beter met haar. Ik hoorde wel dat haar oudste zoon nu ook ziek is. Die mensen bleven ook gewoon bij elkaar over de vloer komenquote:Op maandag 30 maart 2020 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh bah, sterkte jullie. En zijn zus waar hij nog kort geleden contact mee had?
Gecondoleerd, Vanyelquote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Ach, zo niet handigquote:Op maandag 30 maart 2020 21:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heb ik vandaag niets van gehoord. Gisteren ging het beter met haar. Ik hoorde wel dat haar oudste zoon nu ook ziek is. Die mensen bleven ook gewoon bij elkaar over de vloer komen
Nou ja, ze is wel weduwe, dus het is dan wel fijn dat er nog iemand komt.quote:
Gecondoleerd. Wat naar allemaalquote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Hij was goddelijk. Ik had blijkbaar vrijdag een goede culinaire dag. Ik had toen moussaka gemaakt en ook de melanzane van vandaag.quote:
Shit. Gecondoleerd.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Dit wilde ik typen.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:40 schreef Leintjeuh het volgende:
Vanyel en cat, gecondoleerd allebei. Tis een gekke tijd om een overlijden mee te maken, met die (on)mogelijkheden om er deel te nemen aan een georganiseerd afscheid.
Ik heb dit recept voor bolognesesaus met een kleine aanpassing gemaakt, namelijk met fond in plaats van bouillon en als extra champignons toegevoegd en dat met spaghetti gegeten. Mijn KHC29 heeft daarbij geholpen.quote:
Maar het smaakte wel goedquote:
Ongetwijfeld. Ik doe er zelf ook nog wat spekjes door en geen basilicum en paprikapoeder.quote:
Die had mijn (stief)vader vroeger ook.quote:
Een twee-oog of precies dit type?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Die had mijn (stief)vader vroeger ook.
Voor zover ik mij herinner precies dit type. Maar zeker weten doe ik het niet. (eind jaren 60-begin jaren 70).quote:
Dat zou zeker kunnen, de C330 is vanaf 1969 geproduceerd.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:01 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor zover ik mij herinner precies dit type. Maar zeker weten doe ik het niet. (eind jaren 60-begin jaren 70).
Gecondoleerdquote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Gecondoleerd.quote:Op maandag 30 maart 2020 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Wat moet je anders? je zit de hele dag binnen. En als je een hond hebt dan is deze reeds uitgelaten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:02 schreef Isabeau het volgende:
Hmmm, de vragenlijst is online en ik denk dat >100k deelnemers die nu probeert in te vullen. Doet het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag misschien eens een keukenkastje is 3 laden uitruimen?
Misschien hé? Een mens mag dromen...
Nu: eerst persconferentie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:51 schreef Barreltje het volgende:
Tevens goedemorgen!
Hier moet ik beslissen of ik beter ben.. en ik vind het lastig.. want nog af en toe een kuchje, een beetje snotteren maar lang niet zo heftig als vorige week.. en ik wil mn collega's niet besmetten..Is er geen medische dienst waar je even mee kan overleggen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Jawel, in Brazilië eens een 4 kazen pizza besteld, die bestond uit een bodem van 3 mm deeg en daarop 1,5 cm kaas 😂quote:
Nee, ik zit blijkbaar niet in deze testronde. Succes met invullen als de lifelinelijn wat afgekoeld isquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:56 schreef Isabeau het volgende:
Gaat lekker, zet! Hier glas water.
@:sigme heb je ook de Lifelines corona vragenlijst binnen? Zo maar even voor gaan zitten.
2 -12 met uitloop tot 14 dagen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:18 schreef z80 het volgende:
Gemiddelde incubatietijd voor corona 5 a 6 dagen. Nu een week weer terug in Nederland en enkel last van hooikoorts.
Gemiddeld!!quote:
Inderdaad, gemiddeld 2-12 dagen.quote:
Ze waren er even op bezoek?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, mijn ouders zijn weer in het land aldus mijn tante. Dat valt weer mee.
Ze waren aan het kamperen toch? Had verwacht dat ze niet meer terug konden voorlopig, aangezien Spanje, Frankrijk én België redelijk op slot zittenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, mijn ouders zijn weer in het land aldus mijn tante. Dat valt weer mee.
Voor zover bekent is de 12.5 dagen het max. Er zijn nog geen wetenschappelijke bewijzen dat de incubatie tijd langer kan zijn.quote:
Betekent niet dat het na zes dagen veilig isquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor zover bekent is de 12.5 dagen het max. Er zijn nog geen wetenschappelijke bewijzen dat de incubatie tijd langer kan zijn.
Incubatie tijd volgens de wetenschap tussen de 2 en 12.5 dagen. Gemiddeld 5-6 dagen.
Het RIVM houdt voor de zekerheid 14 dagen aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:15 schreef z80 het volgende:
Voor zover bekent is de 12.5 dagen het max. Er zijn nog geen wetenschappelijke bewijzen dat de incubatie tijd langer kan zijn.
Incubatie tijd volgens de wetenschap tussen de 2 en 12.5 dagen. Gemiddeld 5-6 dagen.
Ik heb geen idee hoe het gegaan is. Ik kreeg alleen zaterdag bericht dat ze bij Lyon waren. Als er problemen waren, had ik dat wel gehoord denk ik. Dus ik ga er vanuit dat ze in Nederland zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze waren aan het kamperen toch? Had verwacht dat ze niet meer terug konden voorlopig, aangezien Spanje, Frankrijk én België redelijk op slot zitten
Misschien geldt er een uitzondering voor EU burgers die op weg zijn naar huis. Dat geldt namelijk wel voor Nederlanders die vanuit Denemarken of Oostenrijk via Duitsland naar huis gaan
Haha nee, dat verwacht ik niet. Niet alleen vanwege corona maar ook omdat mijn tante de één na meest gehate persoon is voor mijn moeder.quote:
Heb ik dat ergens gezegd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Betekent niet dat het na zes dagen veilig is
Hoe komt zij dan aan haar infoquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haha nee, dat verwacht ik niet. Niet alleen vanwege corona maar ook omdat mijn tante de één na meest gehate persoon is voor mijn moeder.
Nee, de incubatietijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef z80 het volgende:
En Golfer de 14 dagen is quarantaine periode.
https://www.rivm.nl/coron(...)a%20een%20besmetting?quote:De incubatietijd is de periode tussen het moment dat je besmet raakt en dat je ziek wordt. Bij het nieuwe coronavirus varieert de incubatietijd van 2 tot 12 dagen. Voor de zekerheid gebruiken we 14 dagen.
Mijn vader en zijn zus appen eens in de paar weken over alleen de hoogstnoodzakelijke dingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe komt zij dan aan haar info
Je moeder houdt wel van mensen hè![]()
Er was een tijdje terug een topic in R&P van iemand die niet goed wist hoe ze nou om moest gaan met haar borderlineachtige narcistische moeder. En ik las gewoon jouw verhaalAlleen was zij veel jonger en moet er nog achter komen dat je er hoogstwaarschijnlijk nooit mee leert omgaan, behalve afstand te nemen.
Naar dat je vader zo hoog in haar lijst staat en hij wel bij haar blijftquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn vader en zijn zus appen eens in de paar weken over alleen de hoogstnoodzakelijke dingen.
Mijn moeder is dol op mensen jaVooral op het principe familie.
Haar haat- en minachtinglijst:
1. Moeder van mijn vader
2. Zus van mijn vader
3. Dochter van mijn vader
4. Mijn vader
5. Haar broer en diens vrouw
6. Haar moeder
7. De rest van de wereld.
Haar dochter? Of houdt ze daar nog wel van, alleen behandelt ze haar niet zoals je een dochter behandelt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn vader en zijn zus appen eens in de paar weken over alleen de hoogstnoodzakelijke dingen.
Mijn moeder is dol op mensen jaVooral op het principe familie.
1. Moeder van mijn vader
2. Zus van mijn vader
4. Mijn vader
5. Haar broer en diens vrouw
6. Haar moeder
7. De rest van de wereld.
Het is natuurlijk ook niet zomaar onomstotelijk vast te stellen dat de dochter van jouw vader ook daadwerkelijk zijn dochter is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja. Dat is hoe zij met elkaar omgaan. Zij moppert de hele dag op hem en hij accepteert dat. Zo lang hij niets fout doet hebben ze het ook wel leuk samen. Of als ze een bui heeft verzint ze iets dat hij fout doet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Naar dat je vader zo hoog in haar lijst staat en hij wel bij haar blijft
Ik heb geen idee of ze van me houdt. Vast wel, op haar manier. Maar nooit onvoorwaardelijk, dat kan ze echt niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Haar dochter? Of houdt ze daar nog wel van, alleen behandelt ze haar niet zoals je een dochter behandelt?
Dit soort mensen zou eens moeten kijken wat de bindende factor tussen al die mensen is.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zomaar onomstotelijk vast te stellen dat de dochter van jouw vader ook daadwerkelijk zijn dochter is.
wellicht dat ze door het laagje vernis heen kijkenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Haar dochter? Of houdt ze daar nog wel van, alleen behandelt ze haar niet zoals je een dochter behandelt?
Dit soort mensen zou eens moeten kijken wat de bindende factor tussen al die mensen is.
Nee ik behoor niet tot de virologen. Wel tot die gene die begrijpend kunnen lezen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, de incubatietijd.
Maar jij behoort vast en zeker ook tot die 17 miljoen virologen en experts die het allemaal beter weten dan het RIVM?
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)a%20een%20besmetting?
Toen ik een dergelijke uitspraak deed werd me dat niet in dank afgenomen.quote:
Het weer is inderdaad stukken beter dan voorspelt.quote:
Ik geloof dat ik je post niet begrijp.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:42 schreef Uhmmpie het volgende:
wellicht dat ze door het laagje vernis heen kijken
wat mensen die minder dichtbij staan.. nog weleens missen.
Thanksquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn LS dat jij er bent uitgerold als een geweldig leuk mens. Dat had ook heel anders kunnen aflopen.
Heb je enig idee (vroeg ik me al eens af maar nooit gevraagd) waar dit vandaan komt? Bepaalde opvoeding of een ervaring of erfelijk?
Bepaald gedrag is toch ook overdraagbaar? Familie die ik ken, en nou weet ik niet of dat gedrag erfelijk is, maar die zijn enorm (op het ziekelijke af) ijdel. Verder zijn ze van mening dat zij de maatstaf zijn en de rest van de wereld die iets anders ziet/voelt/denkt die zijn raar en daar klopt niet veel van.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Toen ik een dergelijke uitspraak deed werd me dat niet in dank afgenomen.
Schijnt absoluut niet te kunnen
Ik weet er het fijne niet van maar dit kan net zo goed aangeleerd gedrag zijn. Ludolf had het destijds over criminaliteit als erfelijk gedrag en daar weet ik toevallig wel het fijne van, dat bestaat niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bepaald gedrag is toch ook overdraagbaar? Familie die ik ken, en nou weet ik niet of dat gedrag erfelijk is, maar die zijn enorm (op het ziekelijke af) ijdel. Verder zijn ze van mening dat zij de maatstaf zijn en de rest van de wereld die iets anders ziet/voelt/denkt die zijn raar en daar klopt niet veel van.
Waarom zou bepaald niet-instinctief gedrag wel erfelijk zijn en ander gedrag niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet er het fijne niet van maar dit kan net zo goed aangeleerd gedrag zijn. Ludolf had het destijds over criminaliteit als erfelijk gedrag en daar weet ik toevallig wel het fijne van, dat bestaat niet.
Ik weet niet welk gedrag erfelijk is. En of er wel gedrag erfelijk is, volgens mij niet. @Clubsoda en co weten daar vast meer van.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom zou bepaald niet-instinctief gedrag wel erfelijk zijn en ander gedrag niet?
Een soort "waar je mee omgaat, daar raak je mee besmet". Vond dat laatst ook wel apart, een familie, volgens mij in Brabant, die al jaren in de criminaliteit zitten. Maar daar hebben kinderen ook nooit iets anders gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet er het fijne niet van maar dit kan net zo goed aangeleerd gedrag zijn. Ludolf had het destijds over criminaliteit als erfelijk gedrag en daar weet ik toevallig wel het fijne van, dat bestaat niet.
Sowieso Brabant...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Een soort "waar je mee omgaat, daar raak je mee besmet". Vond dat laatst ook wel apart, een familie, volgens mij in Brabant, die al jaren in de criminaliteit zitten. Maar daar hebben kinderen ook nooit iets anders gezien
Nurture vs nature....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet welk gedrag erfelijk is. En of er wel gedrag erfelijk is, volgens mij niet. @:clubsoda en co weten daar vast meer van.
Ik weet wel dat dit soort dingen worden onderzocht met geadopteerde kinderen. Omdat zij niet in aanraking komen met hun biologische ouders, kan je goed zien of de kinderen ook het gedrag van de ouders vertonen. Tweelingenonderzoek wordt ook toegepast. De rest van mijn kennis hier over is weggezakt geloof ik.
Euh ja. Dat dus. Dat is hard werken en lang niet iedereen kan dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:27 schreef Uhmmpie het volgende:
Ben nu een boek aan het lezen over narcisten en “codependents”.
Dat is ook aangeleerd gedrag... maar ook onwijs lastig te doorbreken.
Want als je van mini af aan hebt geleerd dat dingen zo werken... kom er dan maar eens uit.
Kan wel.. maar gaat niet vanzelf.
Mja waarom zou je je ouders niet geloven?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euh ja. Dat dus. Dat is hard werken en lang niet iedereen kan dat.
Ik heb trouwens dat topic in R&P gelezen waar Isa het over had. Zeer herkenbaar. Sneu hoor, dat mensen zich zoveel op de mouw laten spelden door hun ouders.
Precies. Juist dat 'het zijn toch je ouders' is echt een killer. Dat zit zo verweven in de maatschappij. Iedereen zegt het ook tegen je. Daardoor krijg je het gevoel dat je fout bent als je voor jezelf opkomt. Ik was gelukkig net eigenwijs en obstinaat genoeg om niet 100% van hun bullshit aan te nemen en ik denk dat dat er voor heeft gezorgd dat ik uiteindelijk wel die afstand heb kunnen nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja waarom zou je je ouders niet geloven?
Zeker tot de puberteit zullen meeste kinderen zichzelf daar geen vragen over stellen.
Zelfs niet als ouders enorm over de schreef gaan.
En dan hou je ook nog dat “maar het zijn toch mijn ouders”-gevoel
Maar goed.. dat hoef ik jou niet uit te leggen vrees ik.
De relatie tussen genetica en gedrag is niet eenduidig. Er zijn bepaalde karaktereigenschappen die inderdaad voor een groot deel erfelijk zijn. Maar dat zijn vaak wat eenvoudiger zaken zoals introversie, angstgevoeligheid etc. Verder speelt de omgeving een belangrijke rol. Een depressie kan daardoor 'erfelijk' zijn doordat een depressieve ouder minder aandacht besteedt aan het kind, waardoor de hechting niet veilig verloopt en een kind daardoor kwetsbaarder wordt voor stemmingsstoornissen. De omgeving kun je voor kinderen binnen een gezin weer opdelen in de gedeelde en unieke omgeving: sommige gezinsvariabelen gelden voor alle kinderen (woonsituatie, inkomen, opleidingsniveau van ouders) en sommige voor kinderen specifiek (vriendjes, sporten, opvoedstijl). Tot slot heb je nog de gen-omgevingsinteractie: ouders kunnen een andere opvoedstijl hanteren omdat het temperament van het kind daarom vraagt. Soms is die opvoedstijl passend. Een temperamentvol kind wat een goede structuur krijgt kan het ver schoppen, terwijl een temperamentvol kind waarbij de grenzen niet goed gesteld worden juist verkeerd terecht kan komen. Dit is een mooi onderzoek daarnaar: https://www.uu.nl/nieuws/is-je-kind-een-paardenbloem-of-orchideequote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet welk gedrag erfelijk is. En of er wel gedrag erfelijk is, volgens mij niet. @:clubsoda en co weten daar vast meer van.
Ik weet wel dat dit soort dingen worden onderzocht met geadopteerde kinderen. Omdat zij niet in aanraking komen met hun biologische ouders, kan je goed zien of de kinderen ook het gedrag van de ouders vertonen. Tweelingenonderzoek wordt ook toegepast. De rest van mijn kennis hier over is weggezakt geloof ik.
mja probleem daarbij is natuurlijk ook dat buitenstaandrs...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Juist dat 'het zijn toch je ouders' is echt een killer. Dat zit zo verweven in de maatschappij. Iedereen zegt het ook tegen je. Daardoor krijg je het gevoel dat je fout bent als je voor jezelf opkomt. Ik was gelukkig net eigenwijs en obstinaat genoeg om niet 100% van hun bullshit aan te nemen en ik denk dat dat er voor heeft gezorgd dat ik uiteindelijk wel die afstand heb kunnen nemen.
Ja, Dex.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is hoe-heette-hij-nou-dora's-crush toch?
Die foto is ook wel echt heel lief zoquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, Dex.![]()
Ze zijn zo verliefd op elkaar. En zo superschattig en aandoenlijk samen.
Ik vind het ook echt superschattig als ze samen, zij aan zij voor ons uit huppelen.quote:
Zit je nu op minder dan 1,5m van een vreemde?quote:
We zien elkaar elke dag en verder zien we niemand. We houden op zich wel afstand. Ik zat achterin de auto, zij reed.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit je nu op minder dan 1,5m van een vreemde?
Hoe gaat het met het niet roken? Lees net dat sigaretten morgen wederom duurder worden.
Oh, dat is heel lief!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Dora verdient jou zo en jij verdient Dora zo
Dan zit ze juist goed bij jou toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, dat is heel lief!![]()
Soms ben ik wel bang dat ik het niet goed doe. Ze is meer timide dan ik verwacht had en soms echt wel heel angstig (zeker met andere/nieuwe honden)
Ditquote:Op dinsdag 31 maart 2020 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dan zit ze juist goed bij jou toch?
Je hebt tijd, aandacht, geduld, liefde en ervaring.
Wat zou Dora nog meer willen?
Dat dus. En dat timide is toch niet bij honden die ze kent? Ze kijkt misschien de hond uit de boom.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lekkerquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb mezelf een paascadeau gegeven. Een restaurant hier in Arnhem (van Estee Stooker) had een actie voor een brunchbox. Die komt hier op eerste paasdag met allemaal lekkers
Boos op mij, omdat ik haar oog moet zalven. Maar direct daarna ben ik weer lief (dankzij snoepjes) Ze is nog niet helemaal zichzelf maar ca 90%. Beetje rustiger dan normaal.quote:
Tuurlijk. Dit zit erin:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
LekkerLaat je tegen die tijd foto's zien?
Dat is ook heel lief.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 16:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Daar ga je pasen wel mee door komenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dit zit erin:
Een heerlijke fles bubbels geselecteerd door Wijnhuis Pangkarra
Huisgemaakte magnoliasiroop
Een blend voor een heerlijke pot paasthee
Gepocheerde saffraan-kardemom peer met volle yoghurt & huisgemaakte granola
Stokbrood
Vers gebakken cinnamon rol & focaccia
Pasteitje met kippenragout (of vegetarisch met paddestoelen ragout)
Hollandse aspergesoep
Salade met Hollandse asperge, sinaasappel & venkel
Gevulde eieren met chili-vulling, bieten-vulling & daslookvulling
Potje verse daslookpesto
Huisgemaakte macarons
Boerenkaas & boerenboter van Zuivelboerderij IJsseloord
Hollandse ham van de ‘Goed Gevulde’ Spaarvarkens
Gerookte zalm van ‘De Zilte Zeemeermin’
Huisgemaakte abrikozenjam
Jij bent volgens mij bij uitstek DE honden baas der hondenbazen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is ook heel lief.Ik ben gewoon bang dat ik het niet goed doe. Of dat iemand anders het beter kan. Of.. naja. Ik moet wat meer in mezelf vertrouwen denk ik.
Timide is eigenlijk altijd wel, maar niet zo erg bij hondjes die ze kent. En daarna komt ze ook wel los. Bij Dex durft ze alles.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dus. En dat timide is toch niet bij honden die ze kent? Ze kijkt misschien de hond uit de boom.
Hoe gaat het trouwens met haar en Ziva en Abby?
Ik heb mezelf een paascadeau gegeven. Een restaurant hier in Arnhem (van Estee Stooker) had een actie voor een brunchbox. Die komt hier op eerste paasdag met allemaal lekkers
Je zult misschien best weleens iets doen dat een ander beter zou doen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is ook heel lief.Ik ben gewoon bang dat ik het niet goed doe. Of dat iemand anders het beter kan. Of.. naja. Ik moet wat meer in mezelf vertrouwen denk ik.
Maar kijk eens naar die foto die je plaatste, ze kijk zo lief naar jou. Geen interesse in Dex of Dexvrouwtje, maar ze kijkt naar jouquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahaha, dat zou heel gaaf zijn als dat inderdaad zo was. Foto is gemaakt door Dexvrouwtje en Dex zit mij aan te loeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar kijk eens naar die foto die je plaatste, ze kijk zo lief naar jou. Geen interesse in Dex of Dexvrouwtje, maar ze kijkt naar jou
Hahaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahaha, dat zou heel gaaf zijn als dat inderdaad zo was. Foto is gemaakt door Dexvrouwtje en Dex zit mij aan te loeren.![]()
![]()
Maar ik snap je wel hoor. En ik weet het ook wel. Meestal.
Ik ben gewoon soms een beetje... onzeker. Ik wil het allerbeste. Naja. Dora ligt inmiddels diep in slaap tussen ons gelukkig te zijn.quote:
Jij bent het allerbeste. Je bent gek op haar, zij op jou, t is een blij eiquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben gewoon soms een beetje... onzeker. Ik wil het allerbeste. Naja. Dora ligt inmiddels diep in slaap tussen ons gelukkig te zijn.
Netjes! Hoe lang heb je hier over gedaan? En kan jij er mee stoppen om naar bed te gaan (lukte mij niet)quote:
Blijft de zooi nog een maand langer dicht?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:35 schreef fietsie het volgende:
Heb je er gelijk een paar gekocht Krea? Je mag nog een goede 4 weken extra
28 april kijken ze opnieuw of het minder kan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Blijft de zooi nog een maand langer dicht?
En ik heb nu al moeite om met tot bewegen aan te zetten. Verder dan een rondje lopen kom ik niet.
Minimaal 4 weken ja. Had je iets anders verwacht?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
En ik heb nu al moeite om met tot bewegen aan te zetten. Verder dan een rondje lopen kom ik niet.
Had je iets anders verwacht?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook nog wel een paar maanden na 28 april gok ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had je iets anders verwacht?
Dit gaat nog wel even duren hoor
Sinds zondag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Netjes! Hoe lang heb je hier over gedaan? En kan jij er mee stoppen om naar bed te gaan (lukte mij niet)
Ja denk ook wel dat dit nog zeker tot de zomervakantie gaat durenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook nog wel een paar maanden na 28 april gok ik.
Het hier wonen is alweer even normaal maar inmiddels ben ik weer elke dag extra blij om hier te wonen.
Daar al best wel veel over bekend. Vandaag dat patiënten plasma krijgen, dat er op diverse pekken in de wereld klinische testen worden gedaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:53 schreef z80 het volgende:
Ik verwacht helemaal niets. En ben bezig zo veel mogelijk "nieuws" sites te mijden. Er is niets anders te melden dan corona hier corona daar. Met op elke site exact de zelfde info.
Blijkbaar is het melden van besmettingen en doden belangrijker dan te melden hoe het aan de wetenschappelijke kant er voor staat. Medicatie? Wat werkt er wel en wat werkt er niet? Zijn er inmiddels meerdere test methoden?
Een site als hackaday geeft hier veel meer info over dan alle kranten sites bij elkaar.
Ik denk dat sommige maatregelen misschien nog wel iets afzwakken uiteindelijk, maar verwacht sowieso sowieso nog wel een verlening na de huidige termijn. We moeten nog een piek krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook nog wel een paar maanden na 28 april gok ik.
Het hier wonen is alweer even normaal maar inmiddels ben ik weer elke dag extra blij om hier te wonen.
Ik ben van plan om af en toe een dag extra op te nemen. Zeker als het nog langer gaat durenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige maatregelen misschien nog wel iets afzwakken uiteindelijk, maar verwacht sowieso sowieso nog wel een verlening na de huidige termijn. We moeten nog een piek krijgen.
Ik vind wel dat als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook maar de hele zomer meepakken. Kunnen we tenminste nog een paar weekjes vanuit de tuin werken.Ben ook benieuwd wat iedereen met z'n vakantiedagen gaat doen. Hoewel ik vrije dagen wel lekker vind, ga ik echt geen drie weken thuis zitten nietsen.
Bij ons is besloten dat we de vakantiedagen vrij moeten zijn en we niet ipv vakantie mogen komen werken want dan teveel bezetting. Wel kost 't geen vakantieuren maar worden we geacht die dagen/uren die we dan te weinig gewerkt hebben, op later momenten dit jaar te werken al dan niet vanuit huis, Als er calamiteiten zijn, veel zieken etc.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige maatregelen misschien nog wel iets afzwakken uiteindelijk, maar verwacht sowieso sowieso nog wel een verlening na de huidige termijn. We moeten nog een piek krijgen.
Ik vind wel dat als we dan toch bezig zijn, laten we dan ook maar de hele zomer meepakken. Kunnen we tenminste nog een paar weekjes vanuit de tuin werken.Ben ook benieuwd wat iedereen met z'n vakantiedagen gaat doen. Hoewel ik vrije dagen wel lekker vind, ga ik echt geen drie weken thuis zitten nietsen.
Is het bij jullie nu ook een stuk rustiger?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:20 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Bij ons is besloten dat we de vakantiedagen vrij moeten zijn en we niet ipv vakantie mogen komen werken want dan teveel bezetting. Wel kost 't geen vakantieuren maar worden we geacht die dagen/uren die we dan te weinig gewerkt hebben, op later momenten dit jaar te werken al dan niet vanuit huis, Als er calamiteiten zijn, veel zieken etc.
Huh, die snap ik niet helemaal. Je moet wel vrij nemen, maar dat gaat niet van je vakantieuren af? Maar je werkt toch in de zorg, dan is het toch juist de komende periode druk?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Bij ons is besloten dat we de vakantiedagen vrij moeten zijn en we niet ipv vakantie mogen komen werken want dan teveel bezetting. Wel kost 't geen vakantieuren maar worden we geacht die dagen/uren die we dan te weinig gewerkt hebben, op later momenten dit jaar te werken al dan niet vanuit huis, Als er calamiteiten zijn, veel zieken etc.
Daar zou ik ook niet van opkijkenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik verwacht dat het uiteindelijk allemaal nog verlengd gaat worden tot ca. 1 september.
Jij hebt / krijgt nu toch ondersteuning? Ontlast dat jou al en maakt het het werk behapbaarder?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, die snap ik niet helemaal. Je moet wel vrij nemen, maar dat gaat niet van je vakantieuren af? Maar je werkt toch in de zorg, dan is het toch juist de komende periode druk?
Bij ons zijn er geen afspraken over vakanties. Mijn achtervang is een extern bureau, dus dat kan ook altijd. Behalve dan nu, want nu is het gewoon te druk en moet het gewoon goed gebeuren. Ik ga als het wat rustiger is wel gewoon soms een dagje vrij nemen.
Ja, dat scheelt enorm. Echt heel blij mee, vooral omdat het gewoon mijn voorganger is, dus ze weet precies hoe alles werkt. Anders zou ik er waarschijnlijk vooral tijd aan kwijt zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:31 schreef sigme het volgende:
Jij hebt / krijgt nu toch ondersteuning? Ontlast dat jou al en maakt het het werk behapbaarder?
Wat fijn om te horen! Alvast een goede nachtrust gewenstquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt enorm. Echt heel blij mee, vooral omdat het gewoon mijn voorganger is, dus ze weet precies hoe alles werkt. Anders zou ik er waarschijnlijk vooral tijd aan kwijt zijn.
Beter nog, zij is as we speak de zooi na de persconferentie aan het opruimen terwijl ik eens lekker vroeg naar bed ga.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dit zit erin:
Een heerlijke fles bubbels geselecteerd door Wijnhuis Pangkarra
Huisgemaakte magnoliasiroop
Een blend voor een heerlijke pot paasthee
Gepocheerde saffraan-kardemom peer met volle yoghurt & huisgemaakte granola
Stokbrood
Vers gebakken cinnamon rol & focaccia
Pasteitje met kippenragout (of vegetarisch met paddestoelen ragout)
Hollandse aspergesoep
Salade met Hollandse asperge, sinaasappel & venkel
Gevulde eieren met chili-vulling, bieten-vulling & daslookvulling
Potje verse daslookpesto
Huisgemaakte macarons
Boerenkaas & boerenboter van Zuivelboerderij IJsseloord
Hollandse ham van de ‘Goed Gevulde’ Spaarvarkens
Gerookte zalm van ‘De Zilte Zeemeermin’
Huisgemaakte abrikozenjam
Hee ik hoop toch dat het wat beter gaat dan dit. Als mensen het maar in hun oren knopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef golfer het volgende:
Ik verwacht dat het uiteindelijk allemaal nog verlengd gaat worden tot ca. 1 september.
Nee joh, ik werk niet in de zorgquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Huh, die snap ik niet helemaal. Je moet wel vrij nemen, maar dat gaat niet van je vakantieuren af? Maar je werkt toch in de zorg, dan is het toch juist de komende periode druk?
Bij ons zijn er geen afspraken over vakanties. Mijn achtervang is een extern bureau, dus dat kan ook altijd. Behalve dan nu, want nu is het gewoon te druk en moet het gewoon goed gebeuren. Ik ga als het wat rustiger is wel gewoon soms een dagje vrij nemen.
had gister voor 't eerst in tijden weer de nacht, qua drukte voor ons niet rustiger aan de lijn gelukkig. In weekenden wel wat rustiger in de nacht. Overdag zelfs wat drukker.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het bij jullie nu ook een stuk rustiger?
Lekker! Er was ook eens sinaasappel-stracciatelle kwark wat ik geweldig vond maar was maar tijdelijkquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:
Ooh. Ik heb Almhof roomyoghurt met spaanse sinaasappel en daar heb ik kleine stukjes hele goede chocola in gedaan. Heh.![]()
#foreverfat
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker! Er was ook eens sinaasappel-stracciatelle kwark wat ik geweldig vond maar was maar tijdelijkMis het nog steeds.
Het enige is dat ze het tussen 8,30 en 11.30 komen brengen, dus op tijd opstaan en hopen op mooi weer, brunchen op het balkon lijkt me een goed planquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Goed van je om jezelf wel te verwennen in deze tijd en toch Pasen te vieren
Volgens mij eet ik alleen de zalm niet. Maar ik heb 2 kattenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 31 maart 2020 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het enige is dat ze het tussen 8,30 en 11.30 komen brengen, dus op tijd opstaan en hopen op mooi weer, brunchen op het balkon lijkt me een goed plan
[/kuote]
Ik lust altijd de helft vsn dat soort pakketten niet
Dat klinkt best pittig (maaltijd etc niet).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zag een fantastisch brunchpakket![]()
Hele dag in isolatie werken heeft zijn voor- en nadelen.
Handjes blijven fijner, want ik heb ontdekt dat het prima werkt om 1 basis paar handschoenen aan te houden en daar overheen per patiënt een vers paar![]()
Pak en mondkapje is waaarm en irritant. Gelukkig elke twee á drie uur lange pauze waarbij alles uit mag.
Al gratis appel en handcreme gescoord. En vandaag arbeidscontract in de bus, ook handig. Warme ziekenhuismaaltijd is best oké, de collega’s waren jaloers toen ze zagen wat ik gefixt had.
Tevens hippe malariapillen uitgedeeld omdat die mogelijk een pietsje tegen Corona doen.
En man begeleid waarvan de echtgenote binnenkort gaat overlijdenGelukkig mocht hij er de hele dag bij zitten en blijft ook slapen. Ik heb hem maar veel glaasjes melk gegeven, want dat durfde hij niet zelf te vragen.
Hoest verder hier?
Ach toch. Dan ben ik ook blij met A&B, omdat je daarom ook hier even bent.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik lig al sinds half 7 vanavond in bed, ik heb het echt helemaal gehad met vandaag en gisteren was ook al zo. Nu even wakker en telefoon erbij omdat A en B zich zorgen gaan maken als ze niet op een redelijke tijd een "welterusten" van me horen
Ik lig de afgelopen 2 weken al om half 9 te slapen. Vandaag is een unicumquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik lig al sinds half 7 vanavond in bed, ik heb het echt helemaal gehad met vandaag en gisteren was ook al zo. Nu even wakker en telefoon erbij omdat A en B zich zorgen gaan maken als ze niet op een redelijke tijd een "welterusten" van me horen
Dat is lief.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ach toch. Dan ben ik ook blij met A&B, omdat je daarom ook hier even bent.
Wanneer heb je je telefonische intake? Of was dat gisteren?
Is vandaag anders omdat het nu zomertijd is?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik lig de afgelopen 2 weken al om half 9 te slapen. Vandaag is een unicum![]()
En de ene keer slaap ik tot 5 uur de volgende ochtend. En de andere keer ben ik om half 2 al wakker en slaap ik niet meer.
Kan me goed voorstellen dat ze zich zorgen maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is vandaag anders omdat het nu zomertijd is?
Vind je het vervelend om midden in de nacht al wakker te zijn?
Ik ben op sommige momenten mezelf zo beu dat ik maar vroeg ga slapen in de hoop dat het de volgende dag wat beter is. En de afgelopen twee nachten heb ik door paniek en piekeren op z'n best 6 uur slaap gehad en dat is niet genoeg voor me. Dus nu vroeg in bed. De eerste van de twee dingen die ik noem is waarom A en B zich zorgen maken als ik vroeg in bed ga.
Die citroen-cheesecake van Danio was echtquote:
Zou ik ook hebben indien geen werk (al hebben we dat allebei wel). Nachtmens.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:53 schreef fietsie het volgende:
Ik begin juist steeds meer naar een nachtritme te draaien...
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die citroen-cheesecake van Danio was echtHelaas ook weg. Vieze frambozen-cheesecake
Juist hele berg werk. Maar USA wordt pas om 15:00 wakker dus ik heb juist nu lekker iedereen bij de hand die ik nodig kan hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou ik ook hebben indien geen werk (al hebben we dat allebei wel). Nachtmens.
Ja misschien komt het wel door de zomertijd. En ik vind het niet erg om snachts wakker te zijn. Jammer is wel dat ik door het vele werken niet ff een dutje kan doen danquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Is vandaag anders omdat het nu zomertijd is?
Vind je het vervelend om midden in de nacht al wakker te zijn?
Ik ben op sommige momenten mezelf zo beu dat ik maar vroeg ga slapen in de hoop dat het de volgende dag wat beter is. En de afgelopen twee nachten heb ik door paniek en piekeren op z'n best 6 uur slaap gehad en dat is niet genoeg voor me. Dus nu vroeg in bed. De eerste van de twee dingen die ik noem is waarom A en B zich zorgen maken als ik vroeg in bed ga.
Ging het lopen goed, na al die tijd thuis?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gelukkig maarbeter voor de kilo’s...
Wat een Paasbox, kaatjeVoor twee dagen?
Rondje x 2 gelopen over het plein voor de deurEn meer gedaan.
Oa. nieuwe voorraad bijen onder het bijenhotel bevestigd.
Er zijn er toch wat uitgekomen van vorig jaar.
De voorste kamers zijn vrolijk opgepeuzeld door vogels.
Niet de perzik passievrucht variant nemenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:48 schreef Lonaa het volgende:
Ooh. Ik heb Almhof roomyoghurt met spaanse sinaasappel en daar heb ik kleine stukjes hele goede chocola in gedaan. Heh.![]()
#foreverfat
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lach en een traan hier![]()
![]()
Maar ik ben dan ook groot fan van Les Miserables
Dat wat zij zegtquote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Minimaal 4 weken ja. Had je iets anders verwacht?
Ik vond het weer een geweldige persconferentie. Ik ben erg blij dat we worden bestuurd door zulke capabele en verstandige mensen.
Zinvol allemaalquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hele dag in isolatie werken heeft zijn voor- en nadelen.
Handjes blijven fijner, want ik heb ontdekt dat het prima werkt om 1 basis paar handschoenen aan te houden en daar overheen per patiënt een vers paar![]()
Pak en mondkapje is waaarm en irritant. Gelukkig elke twee á drie uur lange pauze waarbij alles uit mag.
Al gratis appel en handcreme gescoord. En vandaag arbeidscontract in de bus, ook handig. Warme ziekenhuismaaltijd is best oké, de collega’s waren jaloers toen ze zagen wat ik gefixt had.
Tevens hippe malariapillen uitgedeeld omdat die mogelijk een pietsje tegen Corona doen.
En man begeleid waarvan de echtgenote binnenkort gaat overlijdenGelukkig mocht hij er de hele dag bij zitten en blijft ook slapen. Ik heb hem maar veel glaasjes melk gegeven, want dat durfde hij niet zelf te vragen.
Zijn ze ook. Daarom schreef ik ‘mogelijk’quote:Op woensdag 1 april 2020 07:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Zinvol allemaal
Hebben die pillen al een bewezen nut? Ik dacht eigenlijk nog in de experimentele fase?
Oom was tegen doktersadvies in naar huis gegaan, is gisteren weer met de ambu opgehaald omdat hij heel snel achteruit ging. Vanmorgen nog geen nieuws gekregen. Met mijn tante gaat het beter, daar zijn ze een plekje voor in een verpleeghuis oid aan het zoeken. Haar zoon is inmiddels ook ziek geworden. Die heeft ze in zijn gezicht gehoest toen hij haar van de grond probeerde op te tillen (ze heeft 5 uur ziek op de grond gelegen voor haar zoon kwam omdat ze de telefoon maar niet op nam).quote:Op woensdag 1 april 2020 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier mag zelfs dat niet meer, Candaasje. Je mag niet met de auto ergens heen om te wandelen, alleen om je huis. Ik heb langzaam wel genoeg van de urban jungle hier.
Ik denk dat ik straks de regels even omzijl en met de bakfiets de natuur in fiets. Daar zijn volgens mij geen regels over.
Hoe is het met je familie, Isa?
Ja, ik ben wat dat betreft nog wel blij dat ik niet op kot ben gebleven. Goed, er was nog 1 huisgenoot dus in plaats van enkel verblijven op 12m2 had ik ook rondjes kunnen rennen in de keuken en in de hal, maar tochquote:Op woensdag 1 april 2020 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier mag zelfs dat niet meer, Candaasje. Je mag niet met de auto ergens heen om te wandelen, alleen om je huis. Ik heb langzaam wel genoeg van de urban jungle hier.
Ik denk dat ik straks de regels even omzijl en met de bakfiets de natuur in fiets. Daar zijn volgens mij geen regels over.
Hoe is het met je familie, Isa?
Je familiequote:Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oom was tegen doktersadvies in naar huis gegaan, is gisteren weer met de ambu opgehaald omdat hij heel snel achteruit ging. Vanmorgen nog geen nieuws gekregen. Met mijn tante gaat het beter, daar zijn ze een plekje voor in een verpleeghuis oid aan het zoeken. Haar zoon is inmiddels ook ziek geworden. Die heeft ze in zijn gezicht gehoest toen hij haar van de grond probeerde op te tillen (ze heeft 5 uur ziek op de grond gelegen voor haar zoon kwam omdat ze de telefoon maar niet op nam).
In de UK was het geloof ik max 1 km vanaf je huis. Al zie ik niet in waarom zo'n maatregel de verspreiding tegen zou gaan. Of je nu rond je huis wandelt of in het bos. En rond jouw huis is het waarschijnlijk ook nog eens drukker dan in het bos.
oh, bah zeg, je oom. En wat stom, dat hij naar huis is gegaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oom was tegen doktersadvies in naar huis gegaan, is gisteren weer met de ambu opgehaald omdat hij heel snel achteruit ging. Vanmorgen nog geen nieuws gekregen. Met mijn tante gaat het beter, daar zijn ze een plekje voor in een verpleeghuis oid aan het zoeken. Haar zoon is inmiddels ook ziek geworden. Die heeft ze in zijn gezicht gehoest toen hij haar van de grond probeerde op te tillen (ze heeft 5 uur ziek op de grond gelegen voor haar zoon kwam omdat ze de telefoon maar niet op nam).
In de UK was het geloof ik max 1 km vanaf je huis. Al zie ik niet in waarom zo'n maatregel de verspreiding tegen zou gaan. Of je nu rond je huis wandelt of in het bos. En rond jouw huis is het waarschijnlijk ook nog eens drukker dan in het bos.
Ah, duimen voor je oom, tante en neef Isaquote:Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh echt?quote:Op woensdag 1 april 2020 09:14 schreef Lonaa het volgende:
Je familie![]()
En het dikgedrukte gaat hier niet op hoor. Bos is drukker.
Sterkte Isaquote:Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och Isa, dat klinkt niet goed. Duimen voor ze en sterkte voor jullie.quote:Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ben eigenlijk wel weer een beetje opgelucht dat hij in het ziekenhuis ligt, want het was niet zo dat hij naar huis was gegaan omdat het veel beter gingquote:
Wandelen is daardoor wel een stuk minder relaxt gewordenquote:Op woensdag 1 april 2020 08:53 schreef Candaasje het volgende:
ik denk dat het wel kan. Als ik maar om mensen heen slalom.
Oh, iedereen grinnikt er een beetje over en iedereen groet ookquote:Op woensdag 1 april 2020 09:19 schreef Sarabi het volgende:
Wandelen is daardoor wel een stuk minder relaxt geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |