abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192355723
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192355749
Abby zit met grote ogen al mauwend naar de hagel te kijken.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:59:52 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192355772
Hier het zonnescherm weer laten zakken vanwege irritant naar binnen schijnende zon.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192355796
Wat eten jullie vanavond?
  maandag 30 maart 2020 @ 16:02:51 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192355814
Zoetzuur met kipfilet, chineese kool en rijst.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 30 maart 2020 @ 16:07:57 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192355892
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een lekkere pastasaus met gehakt en stukjes gerookte spek en veel groentes gemaakt en we eten daarbij verse spaghetti. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192355931
Chinese kool, tempeh, mie.
pi_192355957
Pompoensoep met borrelbrood.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192356066
Hutspot met blinde vink.

Morgen eten bestellen in het ziekenhuis (wie doet me wat met een warme maaltijd voor 3 euro) en woensdag komt MS.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192356213
quote:
Hmm als de kip nog goed js wraps.. anders soep of pizza denk ik zo :)

Zin in pizza.. maar de kip is houdbaar tot morgen volgens de verpakking.
Dus beter maar gewoon wraps maken.
pi_192356215
Gnocchi met pesto, scheutje room, pijnboompitten, parmezaan en zongedroogde tomaatjes. En een kaasschnitzel.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192356225
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Gnocchi met pesto, scheutje room, pijnboompitten, parmezaan en zongedroogde tomaatjes. En een kaasschnitzel.
Lekker :9
pi_192356274
quote:
Friet met pindasaus en een pikanto :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 30 maart 2020 @ 16:37:25 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192356278
Lasagne
En als snack vanavond lamsbitterballen
:Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192356386
Zo. Dag 1 van de training is klaar :Y) Nu frietjes bakken en gamen :9 En op tijd naar bed vanavond :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 30 maart 2020 @ 16:48:25 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192356410
Aardappels, snijbonen, varkensribeye
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192356568
Dagbesteding:
samen snijden en hakken.
De pan zit nokkievol. Tót bedtijd op laag vuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hik, want volgens hem moest de wijn getest worden. Test test test.
En moest aan Tele denken vanwege zijn opmerkingen over zout op knoflook, en duur van stoof op tomatenpitjes.

Een sociale “conference call” met de biebcollega gehad. Doen we volgende week weer.

Vanavond Indonesische speklapreepjes https://www.hellofresh.nl(...)83fe5a85a80009492982
pi_192356704
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:00 schreef AnneX het volgende:
Dagbesteding:
samen snijden en hakken.
De pan zit nokkievol. Tót bedtijd op laag vuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hik, want volgens hem moest de wijn getest worden. Test test test.
En moest aan Tele denken vanwege zijn opmerkingen over zout op knoflook, en duur van stoof op tomatenpitjes.

Een sociale “conference call” met de biebcollega gehad. Doen we volgende week weer.

Vanavond Indonesische speklapreepjes https://www.hellofresh.nl(...)83fe5a85a80009492982
Ik heb het doorgelezen, maar nu wil ik meer uitleg. Hij klinkt erg "ik weet hier veel van" en niet "ik leg het allemaal uit op een manier waar je wat mee kan". Of ligt dat aan mij?
pi_192356712
Aangezien we echt nog veel te veel spinazie hebben, wordt het vanavond toch maar spinazie + zoete aardappel + zongedroogde tomaatjes + waltnootstampot. Misschien nog wat pijnboompitjes erbij. En we hebben geloof ik nog wel violife greek style-'feta' (die niet naar feta smaakt, maar wel een soort romige blokjes.)

Morgen dan misschien 'sushi' maken, wel alle ingrediënten al in huis :)
  maandag 30 maart 2020 @ 17:11:50 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192356745
ik lees steeds Maartense buien @ TT }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192356748
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Candaasje het volgende:
Aangezien we echt nog veel te veel spinazie hebben, wordt het vanavond toch maar spinazie + zoete aardappel + zongedroogde tomaatjes + waltnootstampot. Misschien nog wat pijnboompitjes erbij. En we hebben geloof ik nog wel violife greek style-'feta' (die niet naar feta smaakt, maar wel een soort romige blokjes.)

Morgen dan misschien 'sushi' maken, wel alle ingrediënten al in huis :)
Grappig, precies die stamppot at ik ook laatst! :D
Dat was nog voor dit hele circus; mijn broertje kwam eten. Die vond de stamppot "wel eetbaar". En het deed hem aan dingen denken, maar hij wilde niet vertellen wat. Nou bedankt. :')
pi_192356770
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb het doorgelezen, maar nu wil ik meer uitleg. Hij klinkt erg "ik weet hier veel van" en niet "ik leg het allemaal uit op een manier waar je wat mee kan". Of ligt dat aan mij?
Dit?
SPOILER
Vandaar B-)
pi_192356783
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:11 schreef Barreltje het volgende:
Hm... hoe zijn die?

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Grappig, precies die stamppot at ik ook laatst! :D
Dat was nog voor dit hele circus; mijn broertje kwam eten. Die vond de stamppot "wel eetbaar". En het deed hem aan dingen denken, maar hij wilde niet vertellen wat. Nou bedankt. :')
Mijn ouders eten hem zelf thuis ook wel regelmatig, zonder dat vriend en ik er zijn :D
Ik vind het altijd wel lekker. Ook ideaal studentenvoer; snel en gemakkelijk. Kost je geen 3 pannen (scheelt vaat, en pitten, als er nog 3 mensen willen koken op hetzelfde moment }:| ). En het vult ook nog eens.
pi_192356800
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dit?
SPOILER
Vandaar B-)
Ik zit al de hele dag in de boeken over biochemie, aminozuurketens en bij organische chemie kwamen vrije radicalen ook voorbij........ toch snap ik echt geen hout van wat 'ie probeert te zeggen :D
pi_192356836
@Tele6 ... @Candaasje ...Tis voor dummies...blijkbaar.
Affijn, voor mij werkt de verklaring.
  maandag 30 maart 2020 @ 17:17:29 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_192356844
quote:
Ik had een stuk bleekselderij liggen. Deze is nu gedeeltelijk op en gedeeltelijk in de vriezer. stukje vlees er bij en klaar. Had geen zin om meer klaar te maken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192356850
Hoe gaat het met de stiefvader van Kreator, ondertussen?
pi_192356908
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dit?
SPOILER
Vandaar B-)
Ja, de dingen die jij noemt.

• Hoe maakt zout de snijvlakken beter dan? Ik kan me niet voorstellen dat het ervoor zorgt dat je tussen de cellen door snijdt in plaats van dwars door de cellen heen, want die cellen zijn daar veel te klein voor.

• En waar komen die vrije radicalen dan vandaan en hoe zorgen ze voor minder chemische verandering -- vrije radicalen zijn hartstikke reactief en reageren met ALLES dus je zou méér verandering verwachten. Tenzij het zout en de radicalen de enzymen in de knoflook uitschakelen, waardoor die enzymen geen stoffen meer omzetten in andere stoffen.

• Wat doet het zout met die vetdeeltjes dan? Wat kan simpel NaCl (of in oplossing Na+ en Cl-) uitrichten met vetdeeltjes?

• RNA is een polynucleotide, geen eiwit. Eiwitten bevatten aminozuurketens, RNA bevat nucleotiden. Wat is dit voor RNA-achtige stof die "mooie lange aminozuurketens bevat".

• Aromatische stoffen, ja, nucleotiden zijn aromaten, oké. Maar je hebt geen binding met vetdeeltjes nodig om er aromaten van te maken, ze zijn dat zo ook al. Ik zie niet hoe ze kunnen binden met vetdeeltjes.

Kortom, ik heb de indruk dat die man met (semi)wetenschappelijke termen loopt te strooien om slim over te komen, maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurt, anders had hij het wel beter uitgelegd. Of hij weet wel hoe dit allemaal werkt, maar hij kan niet uitleggen. Hoe dan ook, frustrerend. :')
pi_192356930
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zit al de hele dag in de boeken over biochemie, aminozuurketens en bij organische chemie kwamen vrije radicalen ook voorbij........ toch snap ik echt geen hout van wat 'ie probeert te zeggen :D
Volgens mij slaat het ook nergens op, dus maak je geen zorgen *O*
pi_192356954
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:11 schreef Barreltje het volgende:
same
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192356971
Oh en die man z'n redenering over dat zout de saus juist gezonder zou maken: ONZIN. We krijgen veel te veel zout binnen. Die zongedroogde tomaatjes zijn waarschijnlijk ook al kneiterzout. Vetdeeltjes hoeven niet afgebroken te worden, dat gebeurt prima in je darmen. En van eventueel afbreken blijven het vetdeeltjes, vrije vetzuren zijn nog steeds vet. Dan blijf je ermee zitten dat meer zout in je eten betekent dat je meer zout eet (waarheid als een koe) en dat veel zout eten niet goed voor je lijf is. (Wel lekker. Waarschijnlijk is het een prima recept voor heel lekkere saus, maar hij moet ophouden met blaten over gezondheid.)
pi_192356983
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

B-) *O* ):O

Dag Aschwin :{w
pi_192357070
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja ik zat al gelijk te bedenken waar ik de uitleg over vrije radicalen niet helemaal had gesnapt tijdens de les. :D
  maandag 30 maart 2020 @ 17:32:33 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_192357088
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, de dingen die jij noemt.

• Hoe maakt zout de snijvlakken beter dan? Ik kan me niet voorstellen dat het ervoor zorgt dat je tussen de cellen door snijdt in plaats van dwars door de cellen heen, want die cellen zijn daar veel te klein voor.

• En waar komen die vrije radicalen dan vandaan en hoe zorgen ze voor minder chemische verandering -- vrije radicalen zijn hartstikke reactief en reageren met ALLES dus je zou méér verandering verwachten. Tenzij het zout en de radicalen de enzymen in de knoflook uitschakelen, waardoor die enzymen geen stoffen meer omzetten in andere stoffen.

• Wat doet het zout met die vetdeeltjes dan? Wat kan simpel NaCl (of in oplossing Na+ en Cl-) uitrichten met vetdeeltjes?

• RNA is een polynucleotide, geen eiwit. Eiwitten bevatten aminozuurketens, RNA bevat nucleotiden. Wat is dit voor RNA-achtige stof die "mooie lange aminozuurketens bevat".

• Aromatische stoffen, ja, nucleotiden zijn aromaten, oké. Maar je hebt geen binding met vetdeeltjes nodig om er aromaten van te maken, ze zijn dat zo ook al. Ik zie niet hoe ze kunnen binden met vetdeeltjes.

Kortom, ik heb de indruk dat die man met (semi)wetenschappelijke termen loopt te strooien om slim over te komen, maar eigenlijk niet precies weet wat er gebeurt, anders had hij het wel beter uitgelegd. Of hij weet wel hoe dit allemaal werkt, maar hij kan niet uitleggen. Hoe dan ook, frustrerend. :')
Is het eigenlijk niet de bedoeling de cellen te beschadigen in knoflook, en hiermee een maximale synthese van allicin. Daarom ook vers gesneden/geplette knoflook even laten staan
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192357110
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef z80 het volgende:

[..]

Is het eigenlijk niet de bedoeling de cellen te beschadigen in knoflook, en hiermee een maximale synthese van allicin. Daarom ook vers gesneden/geplette knoflook even laten staan
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad. Die Aschwin zegt dat het beter is om minder beschadigde snijvlakken te hebben, en dat strookt inderdaad niet met hoe we meestal knoflook pletten/hakken/persen. :Y
pi_192357149
Pastinaaksoep met uitgebakken spekjes. Een kaasstengel van Bakker Bart erbij voor F en voor mij iets wat lijkt op een mueslistengel. Waar ik uiteraard wel kaas op ga doen. :7
pi_192357249
Vega vissticks met broccoli.
pi_192357378
Witlof ham/kaas uit de oven en aardappelpuree :9 comfortfood met kaaaaaaaaaaaaas O+
pi_192357425
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Witlof ham/kaas uit de oven en aardappelpuree :9 comfortfood met kaaaaaaaaaaaaas O+
En dan nog een beetje kaas door de puree
pi_192357439
Stelletje sadisten, met jullie kaas ;(

(Kaas is het enige dat ik af en toe een beetje mis ;) )
pi_192357451
Ik wilde geen mayonaise, dus ik heb cottage cheese op smaak gebracht zoals ik normaal bij ravigottesaus zou doen. Dus met ui, augurk, dragon, peterselie en dille, was erg lekker. :D Niet zo lekker als mayonaise natuurlijk, maar toch.
pi_192357484
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:

En dan nog een beetje kaas door de puree
Mja dan gaat kaasplankje klagen dat t te kazig is. Alsof dat kán! Maarja hij blieft ook geen kaasfondue :?
pi_192357496
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:00 schreef Candaasje het volgende:
Stelletje sadisten, met jullie kaas ;(

(Kaas is het enige dat ik af en toe een beetje mis ;) )
Masochist, met je zelfkastijding ;)
pi_192357505
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:03 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

50 shades of grey is er niks bij ;( ~O>
pi_192357519
Hm en toen was de kip idd geurig op een niet helemaal smakelijke manier.

Dus nu aan het wachten op pizza.
Volgens de site is hij al 20 minuten onderweg... en ik woon toch zeker op 5 minuten rijden van de pizzeria.
Begin me toch enigzins af te vragen hoe dat zit.
pi_192357662
quote:

[..]

Mja dan gaat kaasplankje klagen dat t te kazig is. Alsof dat kán! Maarja hij blieft ook geen kaasfondue :?
Abnormaal.

Wij eten melanzane alla parmigiana. Met dus een berg parm én een hele bol mozzarella :9 Want waarom 1 soort kaas eten als je er ook 2 kunt eten?
Spoilers!
pi_192357692
Ik had op de helft van mijn mueslistick smeerkaas en op die andere oude kaas, so I feel you LS.
pi_192357736
quote:

[..]

Ik las zelfkaastijding :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192357844
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik las zelfkaastijding :D
:D

Wij aten broodjes hamburger met gorgonzola :9
pi_192357943
Wij aten per ongeluk vegan met dahl en zelfgebrakken brood :Y)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192358009
quote:

[..]

Te kazig?? Dat kan haast niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')