abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 maart 2020 @ 16:02:23 #276
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192355809
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 02:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom Brazilië, die zitten al even in quarantaine.
Graag bron voor het uitdagend downplayen met de reactie of je moet bedoelen dat zij (Brazilië) zich terugtrekken achter de eigen grens en in drukbezette favelas waar je die quarantaine gevoegelijk kunt vergeten :{ .

Iets met dat President Bolsonaro, Covid19 ziet als een griepje dat wordt opgeklopt door de media.
Willekeurige bron: https://headtopics.com/nl(...)-door-media-12056320

Verder cijfers & inhoudelijk: (tamelijk actueel ook): wiki
quote:
The Ministry of Health reported on Saturday (28) that Brazil has so far registered 114 deaths and 3,904 confirmed cases of coronavirus. The mortality of Covid-19 in the country is 2.9%,
....

On 28 March, The health minister, Henrique Mandetta, changed this Saturday the tone again of his declarations on social isolation. On Wednesday 25mar, he had adjusted his speech to that of President Jair Bolsonaro, opposed to a more general isolation and favorable to the isolation only of chronic patients and the elderly and people aged 60 and over.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192355823
Ga nou niet met percentages strooien, is ook al miljoen keer uitgelegd dat als je alleen doodzieke mensen test je ook een veel hogere mortaliteit krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192355827
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag me af of iedereen er nu overheen heeft gelezen..
Dagelijks gaat het hier over de capaciteit op de IC en als er dan een nieuwsbericht over komt ziet niemand het

Ik plaats hem nog een keer

Maximale opschaling van IC-bedden binnen een week'
Het is de bedoeling dat binnen een week 2400 bedden op de intensive care beschikbaar zijn. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, tegen de NOS. Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten.

Aan ziekenhuizen is gevraagd om het aantal IC-bedden maximaal op te schalen. "Iedereen is daar keihard mee bezig." Gommers benadrukt dat er naast apparaten ook voldoende personeel moet zijn. Er wordt "ontiegelijk veel" van personeel gevraagd, zegt hij.

Nog geen fase 3
Gommers vindt het moeilijk te zeggen of de toename voldoende is. "Dat zien we na het bereiken van de 2400 bedden. Als we meer nodig hebben, belanden we misschien in fase 3."

In die fase worden geen nieuwe patiënten opgenomen die weinig kans hebben om te overleven en een korte levensverwachting hebben. Gommers verwacht niet dat dat deze week al gebeurt.

https://nos.nl/artikel/23(...)0-bedden-gereed.html
Wat is fase 4?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 maart 2020 @ 16:04:09 #279
426493 crew  PippenScottie
pi_192355828
Ondertussen in Tampa gaan de kerken gewoon door:

https://www.fox13news.com(...)tter_impression=true

Geen zorgen:

"We brought in 13 machines that basically kill every virus in the place," Howard-Browne said. "If they sneeze it shoots it down like at 100 miles per hour and it will neutralize it in a split second."
  maandag 30 maart 2020 @ 16:04:19 #280
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192355833
Even opnieuw samenbrengen



Uitleg: Deze grafiek toont per dag het cumulatief aantal bewezen COVID-19 patiënten dat gedurende de IC opname of op de verpleegafdeling in het ziekenhuis ná de IC opname is overleden in BLAUW, en het aantal herstelde patiënten in ROOD.
Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 30 maart 2020 @ 16:04:29 #281
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192355835
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:03 schreef merdobach het volgende:

[..]

Wat is fase 4?
Dan zul je ook moeten kiezen tussen gezonde patiënten met grote overlevingskans wie je wel en niet helpt.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 30 maart 2020 @ 16:05:30 #282
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192355853
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het tekstbericht doet vermoeden dat ze die bedden ook echt gereed zullen hebben, maar uit het filmpje krijg ik toch een andere indruk..
Klopt!
Ik heb zojuist ook het filmpje gekeken en daaruit blijkt dat het helemaal niet zeker is dat ze het ook gaan redden
pi_192355860
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:58 schreef VersKers het volgende:

[..]

"al gebeurt" duidt voor mij een beetje op..
nog niet, maar het gaat wel komen
Tja je kunt uit alles wel iets negatiefs halen. Hij zegt niets meer en niets minder dan dat hij niet weet of het voldoende is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192355862
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, er staan nu overal van die tenten, je kunt niet even naar binnen lopen.
Nee oke, maar het station huisarts zouden mensen - in paniek - wel over kunnen gaan slaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 maart 2020 @ 16:05:55 #285
426493 crew  PippenScottie
pi_192355863
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zal toch wel meevallen in de 21e eeuw?
Ik ken mensen waar bij de bruiloft de ouders vertrokken omdat er mensen gingen dansen. En dat mag niet volgens hun interpretatie van de bijbel. True story.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:06:07 #286
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192355869
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:03 schreef merdobach het volgende:

[..]

Wat is fase 4?
Er zijn maar 3 fases.

https://nvic.nl/sites/nvi(...)01%20versie1.3_1.pdf
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192355878
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee oke, maar het station huisarts zouden mensen - in paniek - wel over kunnen gaan slaan?
Nou volgens mij is dat niet de bedoeling, daarnaast worden de meeste mensen geleidelijk ziek en houden ze dagelijks contact met de huisarts.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 maart 2020 @ 16:07:05 #288
269689 crew  Viv
pi_192355881
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook al vaker vermeld, het systeem werk daar anders, hier bepaald een huisarts of je naar het ziekenhuis mag, in Italie gaan mensen er rechtstreeks heen.
Ja, en in Italië zijn ze niet van de euthanasie en/of van het gesprek aangaan of een IC-opname nog wel zinvol is. Daarom doen wij ook langer met onze IC-capaciteit. Wij liepen qua uitbraak ongeveer 2 weken achter op Italië, maar zij zijn al langer dan 2 weken door de IC-capaciteit heen.

Maar feit blijft dat onze sterftecijfers rap omhoog gaan zodra we onvoldoende IC-bedden hebben.
pi_192355883
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:05 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ken mensen waar bij de bruiloft de ouders vertrokken omdat er mensen gingen dansen. En dat mag niet volgens hun interpretatie van de bijbel. True story.
In Duitsland geld op goede vrijdag een wettelijk dansverbod.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192355898
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ondertussen in Tampa gaan de kerken gewoon door:

https://www.fox13news.com(...)tter_impression=true

Geen zorgen:

"We brought in 13 machines that basically kill every virus in the place," Howard-Browne said. "If they sneeze it shoots it down like at 100 miles per hour and it will neutralize it in a split second."
Jammer dat die machines alleen werken voor gelovigen in die kerk. Anders hadden we de coronacrisis gelijk opgelost. ^O^
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192355899
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:50 schreef Nia het volgende:
Hoe kan je geloofshuizen nu uitsluiten? Dat zijn juist de besmettingshaarden.
schijnt niet te mogen omdat dit indruist tegen de vrijheid van godsdienst... ik zet daar m'n grote vraagtekens bij.. die mensen mogen nog steeds geloven wat ze willen, kunnen online of via radio en tv diensten bijwonen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192355913
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, en in Italië zijn ze niet van de euthanasie en/of van het gesprek aangaan of een IC-opname nog wel zinvol is. Daarom doen wij ook langer met onze IC-capaciteit. Wij liepen qua uitbraak ongeveer 2 weken achter op Italië, maar zij zijn al langer dan 2 weken door de IC-capaciteit heen.

Maar feit blijft dat onze sterftecijfers rap omhoog gaan zodra we onvoldoende IC-bedden hebben.
Dat je die IC bedden niet hebt kan ik me nog voorstellen, echter het tekort aan beademingsapparatuur is een slechte grap. Desnoods maak je een deal met Phillips dat ze er altijd een stuk of 5000 op voorraad hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192355918
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Laat ik het wat anders formuleren. De grootste belasting op de IC komt door de patienten die lang op de IC liggen (X aantal weken). Van de patienten die op de IC komen, blijft ongeveer de helft lang liggen (obv onze data). De helft gaat na een aantal dagen terug naar de kliniek of overlijdt (meeste terug naar kliniek :) ).

Die schatting van de RIVM van 10 dagen die ze nu naar 23 hebben gezet slaat eigenlijk nergens op. Zo moet je er helemaal niet naar kijken. Ook geen idee hoe ze op die 23 komen. Kan niet uit de Nederlandse data komen. Buitenlandse data zegt weinig voor NL aangezien onze populatie compleet anders is vanwege keuzes in beleid.
Patiënten blijven of lang liggen, of kort. Er is geen middenweg. Niemand blijft bijvoorbeeld tussen de 7 en 12 dagen liggen.
Gemiddelde heb je dus geen fuck aan. Het gaat om de druk op je IC en met name je langliggers. Wij hanteren hiervoor een Kaplan-Meier analyse. Waar het RIVM mee bezig is weet ik niet, maar communiceren over gemiddelde IC-dagen gaat eigenlijk nergens over.
Hoezo heb je geen fuck aan het gemiddelde? Dat geldt enkel wanneer alle patienten op dezelfde dag zouden opgenomen worden. Als je elke dag 10 patienten binnenkrijgt waarvan 5 4 dagen en 5 20 dagen blijven, dan zal op lange termijn een bezetting van 120 bereikt worden, waarvan er dagelijks 10 ontslagen worden.
Heb je het trouwens over Covid-19 gevallen of over de doorsnee IC patient? Bij Covid-19 gevallen betreft het voornamelijk beademing.

In GB:

Survivors: 3 (2 tot 7) dagen
non-survivors: 4 (2 tot 6) dagen
the sample of patients represented in this table is biased towards patients with shorter lengths of stay in critical care prior to discharge or death.

PDF: https://www.icnarc.org/Da(...)11-9124-00505601089b

toont ook een grafiek (pag 6) van de verblijfsduur en de uitkomst, maar die is biased towards longer stays omdat de uitkomsten vaak later gemeld worden.

Wat die "niemand blijft tussen 7 en 12 dagen liggen" betreft, het eerste artikel dat ik vond waarin de duur van een individueel geval vermeld werd was:
quote:
The 38-year-old father of three is recovering from the coronavirus after spending 10 days in Cleveland Clinic's intensive care unit.
https://www.nbcnews.com/h(...)atients-may-n1166611
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192355923
Hebben jullie het gevoel dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat het normale leven weer verder gaat?
  maandag 30 maart 2020 @ 16:09:34 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192355927
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Italianen zijn ook Hydroxychloroquine in combinatie met azithromycin succesvol aan het gebruiken nu.
Wat is de mate van succesvol op/voor Covid19 of de andere bijwerkingen van het gebruik ?
Of bedoel je symptoombestrijding van bacteriële infecties ?

De werking van het "medicijn" is feitelijk nog onbekend en ja het "schijnt" ontstekingsreacties te beperken doordat het immuunsysteem voor de gek wordt gehouden.
bron: wiki

NB: Ik snap de hoop van de grasspriet waarbij "men"vooral moet uitkijken dat bijna ter dood opgeschreven patiënten, gaan dienen als proefdieren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192355965
quote:
18s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat is de mate van succesvol op/voor Covid19 of de andere bijwerkingen van het gebruik ?
Of bedoel je symptoombestrijding van bacteriële infecties ?

De werking van het "medicijn" is feitelijk nog onbekend en ja het "schijnt" ontstekingsreacties te beperken doordat het immuunsysteem voor de gek wordt gehouden.
bron: wiki

NB: Ik snap de hoop van de grasspriet waarbij "men"vooral moet uitkijken dat bijna ter dood opgeschreven patiënten, gaan dienen als proefdieren.
De eerste ervaringen waren volgens mij positief, maar wel op een hele kleine groep. Daarnaast schijnt het nogal slecht te gebruiken bij mensen die al medicijnen slikken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192355967
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:09 schreef VersKers het volgende:
Hebben jullie het gevoel dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat het normale leven weer verder gaat?
ik hoop vóór de zomer, maar ben bang dat het erna gaat worden
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:12:26 #298
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192355970
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ondertussen in Tampa gaan de kerken gewoon door:

https://www.fox13news.com(...)tter_impression=true

Geen zorgen:

"We brought in 13 machines that basically kill every virus in the place," Howard-Browne said. "If they sneeze it shoots it down like at 100 miles per hour and it will neutralize it in a split second."
Gelovigen :') te dom om te schijten die types. Ze verspreiden het alleen maar meer zo :N
pi_192355974
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, en in Italië zijn ze niet van de euthanasie en/of van het gesprek aangaan of een IC-opname nog wel zinvol is. Daarom doen wij ook langer met onze IC-capaciteit. Wij liepen qua uitbraak ongeveer 2 weken achter op Italië, maar zij zijn al langer dan 2 weken door de IC-capaciteit heen.

Maar feit blijft dat onze sterftecijfers rap omhoog gaan zodra we onvoldoende IC-bedden hebben.
Er worden momenteel per dag zo'n 100 mensen naar de IC verplaatst. Dus als de capaciteit niet uitbreidt, sterven er per dag maximaal 100 mensen méér dan nu.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 30 maart 2020 @ 16:12:47 #300
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192355976
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:09 schreef VersKers het volgende:
Hebben jullie het gevoel dat het nog wel eens heel lang kan gaan duren voordat het normale leven weer verder gaat?
Yep, minimaal een jaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')