Klopt.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Bijna iedere corona-dode is ook een obesitas dode.
Bedankt!quote:
Daarom trots op Nederland. De aanpak werkt.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef Multatilu het volgende:
In Nederland was er angst dat we Italië achterna zouden gaan in aantal doden.
In België waren ze ervan overtuigd dat we in Nederland een verkeerde aanpak hanteerden.
Voorlopig hebben we exact dezelfde trend als België en is Italië uit zicht verdwenen. Interessant om te volgen.
[ afbeelding ]
Je mag hopen dat de data voor herstelde patiënten niet compleet is. Anders is het wel heel deprimerend.quote:
Het valt me op dat het alleen om bewezen gevallen gaat. Betekent dit dat ook de verdachte gevallen in de ziekenhuizen niet meetellen?? Zo gaan er wel heel veel afvallen aangezien het aan ziekenhuizen zelf ligt of ze willen testen of niet.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:50 schreef ondeugend het volgende:
Op de NICE pagina staat wat nieuwe data.
https://www.stichting-nice.nl/
Deze bijvoorbeeld;
Het cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 op de IC dat is hersteld of is overleden
Kan iemand dat plaatje hier heen brengen?
Italië begon uit de pas te lopen (of wijquote:Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef Multatilu het volgende:
In Nederland was er angst dat we Italië achterna zouden gaan in aantal doden.
In België waren ze ervan overtuigd dat we in Nederland een verkeerde aanpak hanteerden.
Voorlopig hebben we exact dezelfde trend als België en is Italië uit zicht verdwenen. Interessant om te volgen.
[ afbeelding ]
Of het merendeel ligt er gewoon nog. Het is meestal niet een paar dagen dat je er ligtquote:Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Je mag hopen dat de data voor herstelde patiënten niet compleet is. Anders is het wel heel deprimerend.
Dat gebeurt ook. Kan ook niet anders, een beetje kerk in de biblebelt heeft honderden kerkgangers per dienst. In de praktijk zijn nu alleen de dominee en een aantal kerkenraadsleden aanwezig in de kerk, en de dienst is digitaal te bekijken.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook niet.
Dan bid je thuis maar wat harder.
Dit. Herstel duurt een paar wekenquote:Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Of het merendeel ligt er gewoon nog
Dat klopt. Ik zeg ook niet dat ik de instantie die de bron weergeeft veroordeel. Het is evenwel een feit dat binnen de Christelijke gelederen dit soort bekeringsdrift en wijsneuzerij voorkomt. Die morele verhevenheid. Bv dat eeuwige D666 gezeik van bv de boeren. En ik weet nog de polio-uitbraak bij de zwarte kousen. Zelf de ziekte veroorzaken om daarna te kunnen zeggen dat het een straf van God is en de beschuldigende vinger wijzen naar de seculieren.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:51 schreef wpor het volgende:
[..]
Je bron is het daar dus niet mee eens hè? Met dat het een straf van god is.
Wij lezen ook gewoon NOS hoor.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Ik vraag me af of iedereen er nu overheen heeft gelezen..
Dagelijks gaat het hier over de capaciteit op de IC en als er dan een nieuwsbericht over komt ziet niemand het
Ik plaats hem nog een keer
Maximale opschaling van IC-bedden binnen een week'
Het is de bedoeling dat binnen een week 2400 bedden op de intensive care beschikbaar zijn. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, tegen de NOS. Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten.
Aan ziekenhuizen is gevraagd om het aantal IC-bedden maximaal op te schalen. "Iedereen is daar keihard mee bezig." Gommers benadrukt dat er naast apparaten ook voldoende personeel moet zijn. Er wordt "ontiegelijk veel" van personeel gevraagd, zegt hij.
Nog geen fase 3
Gommers vindt het moeilijk te zeggen of de toename voldoende is. "Dat zien we na het bereiken van de 2400 bedden. Als we meer nodig hebben, belanden we misschien in fase 3."
In die fase worden geen nieuwe patiënten opgenomen die weinig kans hebben om te overleven en een korte levensverwachting hebben. Gommers verwacht niet dat dat deze week al gebeurt.
https://nos.nl/artikel/23(...)0-bedden-gereed.html
Dominees.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:42 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Komt natuurlijk door alle pastoors daar
Dat zal toch wel meevallen in de 21e eeuw?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Als je diep de bible belt ingaat leeft ook nog wel het idee dat het Gods wil als je het virus krijgt.
Het tekstbericht doet vermoeden dat ze die bedden ook echt gereed zullen hebben, maar uit het filmpje krijg ik toch een andere indruk..quote:Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Dagelijks gaat het hier over de capaciteit op de IC en als er dan een nieuwsbericht over komt ziet niemand het
Ook al vaker vermeld, het systeem werk daar anders, hier bepaald een huisarts of je naar het ziekenhuis mag, in Italie gaan mensen er rechtstreeks heen.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Italië begon uit de pas te lopen (of wij) vanaf het moment dat de IC's in Noord-Italië vol lagen. Als dat moment hier ook komt, zullen wij ook een knik omhoog maken.
In Italië had 10% van de bevestigde gevallen een IC-bed nodig. Later zag je hun CFR met de dag dichter bij 10% in de buurt komen.
Lolquote:Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen in de 21e eeuw?
Quote dan ook even het stukje daaronder, waar staat dat we in het meest waarschijnlijke scenario 2500 IC-bedden nodig hebben. Ofwel, we komen er dan 100 tekort.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Het is de bedoeling dat binnen een week 2400 bedden op de intensive care beschikbaar zijn. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, tegen de NOS. Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten.
Aan ziekenhuizen is gevraagd om het aantal IC-bedden maximaal op te schalen. "Iedereen is daar keihard mee bezig." Gommers benadrukt dat er naast apparaten ook voldoende personeel moet zijn. Er wordt "ontiegelijk veel" van personeel gevraagd, zegt hij.
Nog geen fase 3
Gommers vindt het moeilijk te zeggen of de toename voldoende is. "Dat zien we na het bereiken van de 2400 bedden. Als we meer nodig hebben, belanden we misschien in fase 3."
In die fase worden geen nieuwe patiënten opgenomen die weinig kans hebben om te overleven en een korte levensverwachting hebben. Gommers verwacht niet dat dat deze week al gebeurt.
Even speculerend: zou dit soort 'paniekvoetbal' ook kunnen gaan gebeuren in Nederland wanneer we weten dat de IC's vol liggen? Ergo, zelf direct naar het ziekenhuis rijden om 'geholpen' te worden?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ook al vaker vermeld, het systeem werk daar anders, hier bepaald een huisarts of je naar het ziekenhuis mag, in Italie gaan mensen er rechtstreeks heen.
800 (1900 voor Covid van de in totaal 2400 ) bedden erbij is met een netto stijging van 80 per dag ook maar anderhalve week.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Nog geen fase 3
Patiënten die inmiddels de IC verlaten hebben, maar nog wel in het ziekenhuis verpleegd worden, worden hierin niet meegeteld. Dit zijn alleen degenen die uit het ziekenhuis ontslagen zijn.quote:Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef kilon het volgende:
[..]
Je mag hopen dat de data voor herstelde patiënten niet compleet is. Anders is het wel heel deprimerend.
Maar dat zou, als ik de grafiek volg, betekenen dat in Italië 8 dagen na de eerste 20 doden de IC's vol lagen.... Kun je dat ergens verifiëren?quote:Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Italië begon uit de pas te lopen (of wij) vanaf het moment dat de IC's in Noord-Italië vol lagen. Als dat moment hier ook komt, zullen wij ook een knik omhoog maken.
In Italië had 10% van de bevestigde gevallen een IC-bed nodig. Later zag je hun CFR met de dag dichter bij 10% in de buurt komen.
Nee, er staan nu overal van die tenten, je kunt niet even naar binnen lopen.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even speculerend: zou dit soort 'paniekvoetbal' ook kunnen gaan gebeuren in Nederland wanneer we weten dat de IC's vol liggen? Ergo, zelf direct naar het ziekenhuis rijden om 'geholpen' te worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |