abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192355671
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Bijna iedere corona-dode is ook een obesitas dode.
Klopt.
pi_192355677
Er komen tegenwoordig amper mensen in de kerk.
Alleen bij begrafenissen,feestdagen en doop.
Op zondag kan je de mensen letterlijk tellen.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:54:40 #253
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192355679
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192355681
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef Multatilu het volgende:
In Nederland was er angst dat we Italië achterna zouden gaan in aantal doden.
In België waren ze ervan overtuigd dat we in Nederland een verkeerde aanpak hanteerden.

Voorlopig hebben we exact dezelfde trend als België en is Italië uit zicht verdwenen. Interessant om te volgen.

[ afbeelding ]
Daarom trots op Nederland. De aanpak werkt.
pi_192355694
quote:
6s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je mag hopen dat de data voor herstelde patiënten niet compleet is. Anders is het wel heel deprimerend.
pi_192355695
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:50 schreef ondeugend het volgende:
Op de NICE pagina staat wat nieuwe data.
https://www.stichting-nice.nl/

Deze bijvoorbeeld;
Het cumulatief aantal patiënten met bewezen COVID-19 op de IC dat is hersteld of is overleden

Kan iemand dat plaatje hier heen brengen?
Het valt me op dat het alleen om bewezen gevallen gaat. Betekent dit dat ook de verdachte gevallen in de ziekenhuizen niet meetellen?? Zo gaan er wel heel veel afvallen aangezien het aan ziekenhuizen zelf ligt of ze willen testen of niet.
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 15:56:42 #257
269689 crew  Viv
pi_192355706
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:38 schreef Multatilu het volgende:
In Nederland was er angst dat we Italië achterna zouden gaan in aantal doden.
In België waren ze ervan overtuigd dat we in Nederland een verkeerde aanpak hanteerden.

Voorlopig hebben we exact dezelfde trend als België en is Italië uit zicht verdwenen. Interessant om te volgen.

[ afbeelding ]
Italië begon uit de pas te lopen (of wij :) ) vanaf het moment dat de IC's in Noord-Italië vol lagen. Als dat moment hier ook komt, zullen wij ook een knik omhoog maken.

In Italië had 10% van de bevestigde gevallen een IC-bed nodig. Later zag je hun CFR met de dag dichter bij 10% in de buurt komen. :X
  maandag 30 maart 2020 @ 15:57:22 #258
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192355713
Ik vraag me af of iedereen er nu overheen heeft gelezen..
Dagelijks gaat het hier over de capaciteit op de IC en als er dan een nieuwsbericht over komt ziet niemand het

Ik plaats hem nog een keer

Maximale opschaling van IC-bedden binnen een week'
Het is de bedoeling dat binnen een week 2400 bedden op de intensive care beschikbaar zijn. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, tegen de NOS. Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten.

Aan ziekenhuizen is gevraagd om het aantal IC-bedden maximaal op te schalen. "Iedereen is daar keihard mee bezig." Gommers benadrukt dat er naast apparaten ook voldoende personeel moet zijn. Er wordt "ontiegelijk veel" van personeel gevraagd, zegt hij.

Nog geen fase 3
Gommers vindt het moeilijk te zeggen of de toename voldoende is. "Dat zien we na het bereiken van de 2400 bedden. Als we meer nodig hebben, belanden we misschien in fase 3."

In die fase worden geen nieuwe patiënten opgenomen die weinig kans hebben om te overleven en een korte levensverwachting hebben. Gommers verwacht niet dat dat deze week al gebeurt.

https://nos.nl/artikel/23(...)0-bedden-gereed.html
  maandag 30 maart 2020 @ 15:57:27 #259
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192355715
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef kilon het volgende:

[..]

Je mag hopen dat de data voor herstelde patiënten niet compleet is. Anders is het wel heel deprimerend.
Of het merendeel ligt er gewoon nog. Het is meestal niet een paar dagen dat je er ligt
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 30 maart 2020 @ 15:58:08 #260
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192355726
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, snap ik ook niet.
Dan bid je thuis maar wat harder.
Dat gebeurt ook. Kan ook niet anders, een beetje kerk in de biblebelt heeft honderden kerkgangers per dienst. In de praktijk zijn nu alleen de dominee en een aantal kerkenraadsleden aanwezig in de kerk, en de dienst is digitaal te bekijken.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:58:08 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192355728
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Of het merendeel ligt er gewoon nog
Dit. Herstel duurt een paar weken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192355734
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet?
"al gebeurt" duidt voor mij een beetje op..
nog niet, maar het gaat wel komen
pi_192355742
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:51 schreef wpor het volgende:

[..]

Je bron is het daar dus niet mee eens hè? Met dat het een straf van god is.
Dat klopt. Ik zeg ook niet dat ik de instantie die de bron weergeeft veroordeel. Het is evenwel een feit dat binnen de Christelijke gelederen dit soort bekeringsdrift en wijsneuzerij voorkomt. Die morele verhevenheid. Bv dat eeuwige D666 gezeik van bv de boeren. En ik weet nog de polio-uitbraak bij de zwarte kousen. Zelf de ziekte veroorzaken om daarna te kunnen zeggen dat het een straf van God is en de beschuldigende vinger wijzen naar de seculieren.
Straks moet het goddeloze vermaledijde Groningen weer IC-bedden reserveren voor de Ggggristenen uit de bijbelbelt. En dan mag zo'n zwartekousen-patient ook nog de gal spuwen op de seculiere Groningse verpleger/arts dat het zijn schuld is, omdat ie niet ieder Zondag "ter kerke gaat".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192355743
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:57 schreef Markesh het volgende:
Dagelijks gaat het hier over de capaciteit op de IC en als er dan een nieuwsbericht over komt ziet niemand het

Het is de bedoeling dat binnen een week 2400 bedden op de intensive care beschikbaar zijn. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, tegen de NOS. Op dit moment is er op IC's in Nederland plaats voor ongeveer 1100 coronapatiënten en zo'n 500 niet-coronapatiënten.

Aan ziekenhuizen is gevraagd om het aantal IC-bedden maximaal op te schalen. "Iedereen is daar keihard mee bezig." Gommers benadrukt dat er naast apparaten ook voldoende personeel moet zijn. Er wordt "ontiegelijk veel" van personeel gevraagd, zegt hij.

Nog geen fase 3
Gommers vindt het moeilijk te zeggen of de toename voldoende is. "Dat zien we na het bereiken van de 2400 bedden. Als we meer nodig hebben, belanden we misschien in fase 3."

In die fase worden geen nieuwe patiënten opgenomen die weinig kans hebben om te overleven en een korte levensverwachting hebben. Gommers verwacht niet dat dat deze week al gebeurt.

Wij lezen ook gewoon NOS hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker maandag 30 maart 2020 @ 15:59:06 #265
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192355750
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:42 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Komt natuurlijk door alle pastoors daar
Dominees.
pi_192355756
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Als je diep de bible belt ingaat leeft ook nog wel het idee dat het Gods wil als je het virus krijgt.
Dat zal toch wel meevallen in de 21e eeuw?
pi_192355768
quote:

Het tekstbericht doet vermoeden dat ze die bedden ook echt gereed zullen hebben, maar uit het filmpje krijg ik toch een andere indruk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192355770
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Italië begon uit de pas te lopen (of wij :) ) vanaf het moment dat de IC's in Noord-Italië vol lagen. Als dat moment hier ook komt, zullen wij ook een knik omhoog maken.

In Italië had 10% van de bevestigde gevallen een IC-bed nodig. Later zag je hun CFR met de dag dichter bij 10% in de buurt komen. :X
Ook al vaker vermeld, het systeem werk daar anders, hier bepaald een huisarts of je naar het ziekenhuis mag, in Italie gaan mensen er rechtstreeks heen.
  maandag 30 maart 2020 @ 15:59:46 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192355771
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat zal toch wel meevallen in de 21e eeuw?
Lol
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 16:00:11 #270
269689 crew  Viv
pi_192355773
quote:

Nog geen fase 3

Quote dan ook even het stukje daaronder, waar staat dat we in het meest waarschijnlijke scenario 2500 IC-bedden nodig hebben. Ofwel, we komen er dan 100 tekort. :X
pi_192355791
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ook al vaker vermeld, het systeem werk daar anders, hier bepaald een huisarts of je naar het ziekenhuis mag, in Italie gaan mensen er rechtstreeks heen.
Even speculerend: zou dit soort 'paniekvoetbal' ook kunnen gaan gebeuren in Nederland wanneer we weten dat de IC's vol liggen? Ergo, zelf direct naar het ziekenhuis rijden om 'geholpen' te worden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 30 maart 2020 @ 16:01:18 #272
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192355794
quote:

Nog geen fase 3

800 (1900 voor Covid van de in totaal 2400 ) bedden erbij is met een netto stijging van 80 per dag ook maar anderhalve week.

Als er niet snel een daling en niet slechts een afvlakking ingezet wordt, gaat dat dus nog niet genoeg zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 maart 2020 @ 16:01:33 #273
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_192355799
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef kilon het volgende:

[..]

Patiënten die inmiddels de IC verlaten hebben, maar nog wel in het ziekenhuis verpleegd worden, worden hierin niet meegeteld. Dit zijn alleen degenen die uit het ziekenhuis ontslagen zijn.
pi_192355802
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar dat zou, als ik de grafiek volg, betekenen dat in Italië 8 dagen na de eerste 20 doden de IC's vol lagen.... Kun je dat ergens verifiëren?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192355804
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Even speculerend: zou dit soort 'paniekvoetbal' ook kunnen gaan gebeuren in Nederland wanneer we weten dat de IC's vol liggen? Ergo, zelf direct naar het ziekenhuis rijden om 'geholpen' te worden?
Nee, er staan nu overal van die tenten, je kunt niet even naar binnen lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')