Was dat gemiddeld of maximum?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:06 schreef influcted het volgende:
[..]
Zelfs nadat het RIVM flater op flater slaat? Ik noem een 10 daagse IC verblijf wat ineens is bijgesteld naar 3 weken terwijl dit al bekend was.
Hebben zij meer testmogelijkheden?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie heeft nu meer cases dan NL, met een veel kleinere populatie...
9 maart: stop met handenschudden, thuiswerken in Brabantquote:Op maandag 30 maart 2020 14:11 schreef KingRadler het volgende:
Weet iemand wat de peildatum was van 2 weken.
Wanneer was dat in gegaan dat we binnen moesten blijven.
Overzicht aantallenquote:
Zegt niets.. Belgie was 3 weken eerder met de eerste positief getestequote:Op maandag 30 maart 2020 14:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dus we gaan de goede kant op. Morgen afwachten, want maandag zijn altijd minder cases.
Ik weet niet of in België huisartsen een dergelijk bericht hebben doen uitgaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:18 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat is overal zo waar ze weinig testen (inclusief België dus).
Dat zegt ook niemand. Maar zonder afvlakking geen redding.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:21 schreef influcted het volgende:
Afvlakking betekent nog 100+ doden per dag icm groeiend aantal mensen op IC. Dat is niet de redding
Niet. Dat is het probleemquote:Op maandag 30 maart 2020 14:18 schreef raptorix het volgende:
Wat ik slecht vind van het RIVM is dat ze zo lakoniek zijn over niet geregistreerde Corona doden, hoe wil je dan je model valideren?
Wat zou dan de redding moeten zijn volgens jou?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:21 schreef influcted het volgende:
Afvlakking betekent nog 100+ doden per dag icm groeiend aantal mensen op IC. Dat is niet de redding
quote:Op maandag 30 maart 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Maar zonder afvlakking geen redding.
Dat vraag ik mij ook serieus af..quote:Op maandag 30 maart 2020 14:18 schreef raptorix het volgende:
Wat ik slecht vind van het RIVM is dat ze zo lakoniek zijn over niet geregistreerde Corona doden, hoe wil je dan je model valideren?
ze proberen gewoon een zo positief mogelijk resultaat te schetsenquote:
Zou het absoluut niet weten.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat zou dan de redding moeten zijn volgens jou?
Die bekend is ja, veel eerder hadden we hier ook al hoor. Echt niet pas eind februari.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Met 884 nieuwe besmettingen blijven we wel net onder België inmiddels.
Bijna 12000 besmettingen voor beide landen
Verschil: 1e Case Belgie op 3 februari, in Nederland op 26 februari
België had toch veel tests en mondkapjes ingekocht?. Nederland blijft wat dat betreft met testen flink achter. Dus dat belgië nederland ingehaald heeft is alleen op papier.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Zag gisteren een tegenligger met mondmasker.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In Tsjechie en Slowakije is een masker buiten je huis al verplicht voor elke burger hoor.
NL had ook al lang al een besmetting achteraf gezien. rivm was te 'zal ons toch niet overkomen' en wilde diegene gewoon niet vinden.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Uiteindelijk kunnen ze zelfs door niet te testen hun eigen model succesvol verklaren.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet. Dat is het probleem
RIVM voert beleid op basis van het aantal testen die beschikbaar zijn. Daarom hebben de modellen een grote onzekerheid. Als je dan ook nog wat foute aannames doet dan zit je er snel naast.
Niet genoeg tests > koppig blijven vasthouden aan case definition (terwijl het duidelijk was dat ook mensen die niet in een risicogebied waren geweest waren besmet)
Niet genoeg tests > dus alleen nog maar ziekenhuisopnames testen
Niet genoeg tests > overleden personen met verdenking op COVID-19 niet testen
Uiteindelijk krijg je dus een model in een model in een model met overal een flinke onzekerheid, omdat je nergens fatsoenlijke data kan vergaren. Enige wat ze met een beetje zekerheid kunnen zeggen is hoeveel mensen er opgenomen worden.
Hetzelfde gebeurt met de mensen die het positief inzien haha. Waarheid zit ergens in het midden.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef falling_away het volgende:
Heerlijk hoe mensen zich hier in bochten blijven wringen om toch maar zo negatief mogelijk te blijven.
Denk dat wij hier gemiddeld hoger zitten omdat wij relatief oude/zwakke patiënten niet eens op de IC leggen. Dit zijn waarschijnlijk patiënten die normaal gesproken de gemiddelde omlaag trekken.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Was dat gemiddeld of maximum?
De grafiek van Britse patienten op IC toonde een halvering na 11 a 12 dagen. Ongeveer 20% overleden, 30% genoeg hersteld om IC te verlaten. Dan verwacht je een gemiddelde duur van 11 a 12 dagen, niet drie weken.
Daar hoef je je echt niet heel erg in bochten voor te wringen hoor..quote:Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef falling_away het volgende:
Heerlijk hoe mensen zich hier in bochten blijven wringen om toch maar zo negatief mogelijk te blijven.
Dat denk ik ook wel jaquote:Op maandag 30 maart 2020 14:24 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die bekend is ja, veel eerder hadden we hier ook al hoor. Echt niet pas eind februari.
Laatste tijd lijkt ook het dodental in Belgie te stijgen, maar kan aan mij liggen. Geen idee of daar een lijstje van is.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:24 schreef Minimunt het volgende:
[..]
België had toch veel tests en mondkapjes ingekocht?. Nederland blijft wat dat betreft met testen flink achter. Dus dat belgië nederland ingehaald heeft is alleen op papier.
Hmmm, het zou me niks verbazen als je hier een punt hebt...quote:Op maandag 30 maart 2020 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Chirurgen en zorginstellingen in het algemeen zijn ontzettend goed in het verdoezelen van fouten hoor. Reken maar dat er nogal wat mensen de pijp uitgaan omdat er blunders gemaakt worden.
En dan houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en kraait er nooit meer een haan naar. Als leek heb je meestal ook geen flauw idee of iets goed of fout wordt uitgevoerd dus de meeste fouten blijven netjes binnenshuis.
Ik zit in het midden.. ik zie de ernst in van de penibele situatie, maar ik zie ook dat er afvlakking plaats vindt en dat is een voorzichtig positief teken.. Maar er zijn er genog die dat bijna jammer vinden omdat ze liever hun gelijk willen krijgen dat de zorg straks helemaal instort.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Hetzelfde gebeurt met de mensen die het positief inzien haha. Waarheid zit ergens in het midden.
Tja het waren vooral landen met een dictator aan de macht die continu met bizar lage cijfers kwamen. Als je amper test, kun je makkelijk mooi weer spelen.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
RIVM voert beleid op basis van het aantal testen die beschikbaar zijn. Daarom hebben de modellen een grote onzekerheid. Als je dan ook nog wat foute aannames doet dan zit je er snel naast.
Niet genoeg tests > koppig blijven vasthouden aan case definition (terwijl het duidelijk was dat ook mensen die niet in een risicogebied waren geweest waren besmet)
Uiteindelijk krijg je dus een model in een model in een model met overal een flinke onzekerheid, omdat je nergens fatsoenlijke data kan vergaren. Enige wat ze met een beetje zekerheid kunnen zeggen is hoeveel mensen er opgenomen worden.
Denk dat we daar over een maandje of 4 eens naar gaan kijken.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat in Turkije
Hydroxychloroquine in combinatie met azithromycin succesvol wordt toegepast. Nederland moet hier niet mee wachten tot de testresultaten binnenkomen. Het kan de IC's sterk ontlasten.
Een geneesmiddel of een vaccin natuurlijk maar dat kan maanden duren.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat zou dan de redding moeten zijn volgens jou?
We moeten mondkapjes dragen zoals ze dat in Azië ook doen. Zie het resultaat in Korea en Taiwan.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef VersKers het volgende:
Ik begin echt steeds minder te snappen van de logica van de maatregelen.
Er komen nog steeds positief geteste patiënten bij, terwijl we al bijna 2 weken in een soort van lockdown zitten.
Meer dan 2 weken geleden is besloten om horeca te sluiten en vrijheden in te perken, terwijl de incubatietijd van dit virus 3 tot maximaal 14 dagen bedraagt.
En het aantal positief gemelde patiënten zou dan in mijn optiek echt moeten dalen toch?
Nee. Het is in Nederland niet verplicht om je beter te melden, dus er is simpelweg geen zicht op.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:28 schreef VersKers het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat er totaal geen melding wordt gemaakt van het aantal genezen verklaarde patiënten.
Mogen wij alleen maar somber nieuws ontvangen?
Hetzelfde ook voor de mensen die te positief zijnquote:Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef falling_away het volgende:
Begint een vrij duidelijk patroon in te zien ja, de afgelopen weken was telkens de maandag een stuk lager dan de zondag. Wellicht te maken met minder tests op een zondag?quote:Op maandag 30 maart 2020 14:19 schreef BillDauterive het volgende:
Minder doden dan gisteren, maar de afgelopen paar weken zagen we ook al dat de maandag-cijfers niet helemaal correct waren.
Ik ben er nog lang niet gerust op dat die afvlakking snel komt.
Ik heb beroepsmatig ook met modellen te maken, dat het aantal besmettingen lastig te testen is weet je al, daarom moet je je juist op overlijdens gaan richten zodat je kunt extrapoleren. Zelfs IC opnames zijn niet helemaal zuiver omdat men naarmate de capaciteit afneemt men ook strikter zal selecteren.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
dat denk ik ook welquote:Op maandag 30 maart 2020 14:29 schreef ToT het volgende:
Maar @ afvlakking; uiteraard denk ik wel dat de huidige maatregelen een goed effect hebben op het terugdringen van het aantal infecties. Jammer dat er een getalletje aan gekoppeld wordt dat amper ergens op gebaseerd is, maar ik denk wel dat we nu eindelijk een beetje goed bezig zijn.
quote:Op maandag 30 maart 2020 14:28 schreef VersKers het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat er totaal geen melding wordt gemaakt van het aantal genezen verklaarde patiënten.
Mogen wij alleen maar somber nieuws ontvangen?
quote:Sinds 8 maart is het zo dat een patiënt als genezen wordt beschouwd wanneer hij of zij 24 uur geen klachten meer heeft. Mensen hoeven het RIVM, de huisarts of de GGD niet in te lichten. Hierdoor weten we dus niet hoeveel mensen genezen zijn.
Het wordt simpelweg niet doorgegevenquote:Het RIVM publiceert sinds 3 maart een kaart waarin de besmettingen per gemeente worden vermeld. Die kaart wordt elke dag geactualiseerd. Maar het RIVM geeft geen gegevens over mensen die weer genezen zijn.
Omdat sommigen nog wel dicht op elkaar werken. Omdat de anderhalve meter niet overal in acht werd genomen. Omdat ongeveer 8 dagen geleden het nog wel in het weekend druk was (toen kwam daarna de extra maatregelen), en omdat men binnen gezin elkaar wel kan aansteken (en overbrengen onder kinderen is ook nog onduidelijk)quote:Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef VersKers het volgende:
Ik begin echt steeds minder te snappen van de logica van de maatregelen.
Er komen nog steeds positief geteste patiënten bij, terwijl we al bijna 2 weken in een soort van lockdown zitten.
Meer dan 2 weken geleden is besloten om horeca te sluiten en vrijheden in te perken, terwijl de incubatietijd van dit virus 3 tot maximaal 14 dagen bedraagt.
En het aantal positief gemelde patiënten zou dan in mijn optiek echt moeten dalen toch?
Onzin.quote:Op maandag 30 maart 2020 14:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee. Het is in Nederland niet verplicht om je beter te melden, dus er is simpelweg geen zicht op.
Wat een mafkeesquote:Op maandag 30 maart 2020 14:03 schreef RipCity het volgende:
Lockdown is voorbij!!! Covid19 is opgelost!twitter:hemantmehta twitterde op zondag 29-03-2020 om 21:22:11Here is scamvangelist Kenneth Copeland DESTROYING the virus through what I can only describe as a Christian magic spell.
"In the name of Jesus... I execute judgment on you, COVID-19!... It! Is! Finished! It! Is! Over!" https://t.co/EyRosWxcHp reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |