abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2020 @ 14:25:43 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192354298
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Met 884 nieuwe besmettingen blijven we wel net onder België inmiddels.
Bijna 12000 besmettingen voor beide landen

Verschil: 1e Case Belgie op 3 februari, in Nederland op 26 februari
NL had ook al lang al een besmetting achteraf gezien. rivm was te 'zal ons toch niet overkomen' en wilde diegene gewoon niet vinden.

Daar lijkt het steeds meer op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192354300
Het lijkt erop dat in Turkije
Hydroxychloroquine in combinatie met azithromycin succesvol wordt toegepast. Nederland moet hier niet mee wachten tot de testresultaten binnenkomen. Het kan de IC's sterk ontlasten.

Turkije past het ook toe aan gezondheidsmedewerkers die ziek worden.
pi_192354302
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niet. Dat is het probleem

RIVM voert beleid op basis van het aantal testen die beschikbaar zijn. Daarom hebben de modellen een grote onzekerheid. Als je dan ook nog wat foute aannames doet dan zit je er snel naast.

Niet genoeg tests > koppig blijven vasthouden aan case definition (terwijl het duidelijk was dat ook mensen die niet in een risicogebied waren geweest waren besmet)

Niet genoeg tests > dus alleen nog maar ziekenhuisopnames testen

Niet genoeg tests > overleden personen met verdenking op COVID-19 niet testen

Uiteindelijk krijg je dus een model in een model in een model met overal een flinke onzekerheid, omdat je nergens fatsoenlijke data kan vergaren. Enige wat ze met een beetje zekerheid kunnen zeggen is hoeveel mensen er opgenomen worden.
Uiteindelijk kunnen ze zelfs door niet te testen hun eigen model succesvol verklaren.

Waardoor minder meldingen? Minder getest?
Minder mensen overleden? Zijn ze thuis overleden en wel verdacht maar niet officieel getest?

Dat zijn de vragen die journalisten moeten stellen, maar blijft aardig stil vanuit de media.
pi_192354308
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef falling_away het volgende:
Heerlijk hoe mensen zich hier in bochten blijven wringen om toch maar zo negatief mogelijk te blijven.
Hetzelfde gebeurt met de mensen die het positief inzien haha. Waarheid zit ergens in het midden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 maart 2020 @ 14:26:21 #280
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192354309
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Was dat gemiddeld of maximum?
De grafiek van Britse patienten op IC toonde een halvering na 11 a 12 dagen. Ongeveer 20% overleden, 30% genoeg hersteld om IC te verlaten. Dan verwacht je een gemiddelde duur van 11 a 12 dagen, niet drie weken.
Denk dat wij hier gemiddeld hoger zitten omdat wij relatief oude/zwakke patiënten niet eens op de IC leggen. Dit zijn waarschijnlijk patiënten die normaal gesproken de gemiddelde omlaag trekken.

Gewoon een beredenatie, geen bron.
pi_192354312
quote:
Heerlijk hoe mensen zich hier in bochten blijven wringen om toch maar zo negatief mogelijk te blijven.
Daar hoef je je echt niet heel erg in bochten voor te wringen hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192354319
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Kloppen de USA cijfers wel? Drie dagen geleden 525 doden en gister en eergisteren ~260.

Die 525 een dubbeltelling?
pi_192354320
Ik begin echt steeds minder te snappen van de logica van de maatregelen.
Er komen nog steeds positief geteste patiënten bij, terwijl we al bijna 2 weken in een soort van lockdown zitten.

Meer dan 2 weken geleden is besloten om horeca te sluiten en vrijheden in te perken, terwijl de incubatietijd van dit virus 3 tot maximaal 14 dagen bedraagt.

En het aantal positief gemelde patiënten zou dan in mijn optiek echt moeten dalen toch?
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 14:27:06 #284
8781 crew  Frutsel
pi_192354324
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:24 schreef funnywell het volgende:

[..]

Die bekend is ja, veel eerder hadden we hier ook al hoor. Echt niet pas eind februari.
Dat denk ik ook wel ja

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:24 schreef Minimunt het volgende:

[..]

België had toch veel tests en mondkapjes ingekocht?. Nederland blijft wat dat betreft met testen flink achter. Dus dat belgië nederland ingehaald heeft is alleen op papier.
Laatste tijd lijkt ook het dodental in Belgie te stijgen, maar kan aan mij liggen. Geen idee of daar een lijstje van is.
  FOK!fotograaf maandag 30 maart 2020 @ 14:27:54 #285
842 Zorro
Z
pi_192354336
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Chirurgen en zorginstellingen in het algemeen zijn ontzettend goed in het verdoezelen van fouten hoor. Reken maar dat er nogal wat mensen de pijp uitgaan omdat er blunders gemaakt worden.

En dan houdt iedereen elkaar de hand boven het hoofd en kraait er nooit meer een haan naar. Als leek heb je meestal ook geen flauw idee of iets goed of fout wordt uitgevoerd dus de meeste fouten blijven netjes binnenshuis.
Hmmm, het zou me niks verbazen als je hier een punt hebt...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192354337
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Hetzelfde gebeurt met de mensen die het positief inzien haha. Waarheid zit ergens in het midden.
Ik zit in het midden.. ik zie de ernst in van de penibele situatie, maar ik zie ook dat er afvlakking plaats vindt en dat is een voorzichtig positief teken.. Maar er zijn er genog die dat bijna jammer vinden omdat ze liever hun gelijk willen krijgen dat de zorg straks helemaal instort.
Alpha kenny one
pi_192354339
quote:

[..]

RIVM voert beleid op basis van het aantal testen die beschikbaar zijn. Daarom hebben de modellen een grote onzekerheid. Als je dan ook nog wat foute aannames doet dan zit je er snel naast.

Niet genoeg tests > koppig blijven vasthouden aan case definition (terwijl het duidelijk was dat ook mensen die niet in een risicogebied waren geweest waren besmet)

Uiteindelijk krijg je dus een model in een model in een model met overal een flinke onzekerheid, omdat je nergens fatsoenlijke data kan vergaren. Enige wat ze met een beetje zekerheid kunnen zeggen is hoeveel mensen er opgenomen worden.
Tja het waren vooral landen met een dictator aan de macht die continu met bizar lage cijfers kwamen. Als je amper test, kun je makkelijk mooi weer spelen.
pi_192354341
Wat ik ook niet snap is dat er totaal geen melding wordt gemaakt van het aantal genezen verklaarde patiënten.
Mogen wij alleen maar somber nieuws ontvangen?
  maandag 30 maart 2020 @ 14:28:26 #289
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192354344
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:25 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat in Turkije
Hydroxychloroquine in combinatie met azithromycin succesvol wordt toegepast. Nederland moet hier niet mee wachten tot de testresultaten binnenkomen. Het kan de IC's sterk ontlasten.
Denk dat we daar over een maandje of 4 eens naar gaan kijken.

Hier zijn we nog druk bezig met een studie van 2 maanden naar de rol van kinderen in de verspreiding van Covid, ondertussen laten we ze massaal buitenspelen.

Dat gaat een van de volgende blunders worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 maart 2020 @ 14:28:31 #290
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192354345
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:22 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Wat zou dan de redding moeten zijn volgens jou?
Een geneesmiddel of een vaccin natuurlijk maar dat kan maanden duren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192354347
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef VersKers het volgende:
Er komen nog steeds positief geteste patiënten bij, terwijl we al bijna 2 weken in een soort van lockdown zitten.

Meer dan 2 weken geleden is besloten om horeca te sluiten en vrijheden in te perken, terwijl de incubatietijd van dit virus 3 tot maximaal 14 dagen bedraagt.

En het aantal positief gemelde patiënten zou dan in mijn optiek echt moeten dalen toch?
We moeten mondkapjes dragen zoals ze dat in Azië ook doen. Zie het resultaat in Korea en Taiwan.
  maandag 30 maart 2020 @ 14:28:49 #292
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192354348
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:28 schreef VersKers het volgende:
Wat ik ook niet snap is dat er totaal geen melding wordt gemaakt van het aantal genezen verklaarde patiënten.
Nee. Het is in Nederland niet verplicht om je beter te melden, dus er is simpelweg geen zicht op.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192354361
Maar @ afvlakking; uiteraard denk ik wel dat de huidige maatregelen een goed effect hebben op het terugdringen van het aantal infecties. Jammer dat er een getalletje aan gekoppeld wordt dat amper ergens op gebaseerd is, maar ik denk wel dat we nu eindelijk een beetje goed bezig zijn.
pi_192354364
quote:
Hetzelfde ook voor de mensen die te positief zijn

Genotstopic
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2020 @ 14:29:57 #295
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192354365
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:19 schreef BillDauterive het volgende:
Minder doden dan gisteren, maar de afgelopen paar weken zagen we ook al dat de maandag-cijfers niet helemaal correct waren.
Ik ben er nog lang niet gerust op dat die afvlakking snel komt.
Begint een vrij duidelijk patroon in te zien ja, de afgelopen weken was telkens de maandag een stuk lager dan de zondag. Wellicht te maken met minder tests op een zondag?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192354366
quote:

[..]

Ik heb beroepsmatig ook met modellen te maken, dat het aantal besmettingen lastig te testen is weet je al, daarom moet je je juist op overlijdens gaan richten zodat je kunt extrapoleren. Zelfs IC opnames zijn niet helemaal zuiver omdat men naarmate de capaciteit afneemt men ook strikter zal selecteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192354367
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:29 schreef ToT het volgende:
Maar @ afvlakking; uiteraard denk ik wel dat de huidige maatregelen een goed effect hebben op het terugdringen van het aantal infecties. Jammer dat er een getalletje aan gekoppeld wordt dat amper ergens op gebaseerd is, maar ik denk wel dat we nu eindelijk een beetje goed bezig zijn.
dat denk ik ook wel
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 30 maart 2020 @ 14:30:13 #298
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192354371
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:17 schreef superniger het volgende:
93 doden. :{
Lijkt op een kleine afvlakking, ik had vandaag meer aan een 150 gedacht oid.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 14:30:29 #299
8781 crew  Frutsel
pi_192354374
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:28 schreef VersKers het volgende:
quote:
Sinds 8 maart is het zo dat een patiënt als genezen wordt beschouwd wanneer hij of zij 24 uur geen klachten meer heeft. Mensen hoeven het RIVM, de huisarts of de GGD niet in te lichten. Hierdoor weten we dus niet hoeveel mensen genezen zijn.
quote:
Het RIVM publiceert sinds 3 maart een kaart waarin de besmettingen per gemeente worden vermeld. Die kaart wordt elke dag geactualiseerd. Maar het RIVM geeft geen gegevens over mensen die weer genezen zijn.
Het wordt simpelweg niet doorgegeven
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2020 @ 14:30:29 #300
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_192354375
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:26 schreef VersKers het volgende:

Omdat sommigen nog wel dicht op elkaar werken. Omdat de anderhalve meter niet overal in acht werd genomen. Omdat ongeveer 8 dagen geleden het nog wel in het weekend druk was (toen kwam daarna de extra maatregelen), en omdat men binnen gezin elkaar wel kan aansteken (en overbrengen onder kinderen is ook nog onduidelijk)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')